DANSKE BANK

LUKEE

Olimme pitäneet PERUNKIRJAT ,testamentilla oli määrätty KOKO omaisuus,kaikki oli selvää.Mutta kuitenkin Danske Bank vaati testamentin saajilta vielä valtakirjalla kaikkien perikuntalaisten (20) nimet, osoitteet, sotut, puh numerot. Vaikka kaikki omaisuus on testamentinsaajien omaisuutta, kaikki myönsivät kirjallisesti etteivät moiti testamenttia.Valtakirjassa on teksti :
VALTUUTUKSEN ANTAMINEN,KUN PERUNKIRJOITUSTA EI OLE VIELÄ PIDETTY
Jos valtuutus on annettu ennen kun perunkirjoitus on pidetty, kuolinpesän osakkaat vakuuttavat yllä olevin allekirjoituksin pankille,että heidän tiedossaan ei ole vainajan tekemää muuta testamenttia .........................................Perunkirjoituksessa todettiin ettei muita testamentteja ole.KAIKKI siakirjat on toimitettu Danskeen ja verottajalle (jolla ei ole ollut mitään huomautettavaa)Tällöin perikuta pitäisi olla lakkautunut,mutta ei Danske Bankin toimesta.Danske Bankissa on LUKIHÄIRIÖISIÄ

15

2434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhaajarahaa

      Perikunta ei lakkaudu tuosta vain. Tuleva verotuskin sen estää. Menette rahan kiillossa liian nopeaan tahtiin.

    • En ole saamassa penniäkään tein perunkirjat ja hautaus työt RAKKAUDESTA vanhaan setä vainajaan rahaa oli häviävän vähän.

    • osakkaat_selvät

      Pankin on täytettävä huolellisuusvelvoitteensa.

      Finanssivalvonnan sivuilta:

      "Perukirjan käyttö pankkiasioinnissa

      Pankki vaatii perukirjaa kuolinpesän pankkiasioinnissa täyttääkseen huolellisuusvelvoitteensa osakkaita selvitettäessä. Nostettaessa varoja kuolinpesän tililtä perukirjasta tarkistetaan, että kaikki pesän osakkaat ovat oikeustoimessa edustettuina.

      Perukirja sisältää runsaasti tietoa vainajan sekä mahdollisen lesken varallisuusasemasta, eikä pankki aina tarvitse kaikkia perukirjan tietoja. Osakkaiden selvittämiseksi vainajan henkilötietojen ja pesän osakkaiden pitää näkyä pankille toimitetussa perukirjassa. Sen vuoksi pankille on toimitettava koko perukirja, mutta siitä voidaan peittää vainajan ja lesken varallisuusasemaa koskevia tietoja.

      Pankkien tulee käsitellä perukirjoja hienotunteisesti ja luottamuksellisesti. Asiakasta suojaa luottolaitoslain mukainen pankkisalaisuus, jonka rikkomisesta on säädetty rikosoikeudelliset seuraamukset."

    • LUKEE

      Ettekö TE ymmärrä KAIKKI nämä selvitykset OLI JO tehty pesä jaettu.Omaisuudella oli jo uudet omistajat DANSKE PESURI halusi vain viivyttää rahojen siirtoa (ei minulle) testamentissa määrätyille omistajille.Mökki ja osake siirtyi uusille omistajille (ei minulle) kun PESURI ei sille mahtanut mitään ja hyvä niin,mikä tässä on se jota TE ette ymmärrä.

      • todiste_osakkaista

        Perunkirja todistaa, ketkä siinä ovat osakkaita eli omistajia.

        Eikö ne osanneet selittää tätä asiaa sinulle siellä pankissa? Perunkirja on virallinen todiste pesän osakkaista tai testamentin saajista.
        Perunkirjan mukaan verottajakin tekee verotuksen. Verottajalle se on aivan samoin todiste kuka saa ja kuinka paljon.

        Jos tämä asia ei edes sinua mitenkään kosketa, niin miksi sinä hoidat täällä suomi24:ssä tätä asiaa?


      • vainajan_tilillä

        Eihän sitä omaisuutta ole jaettu, jos raha edelleen makasi vainajan tilillä.


      • haha_

        Lisäksi, jos rahaa on menossa usealle henkilölle - siis osakkaalle - niin eikä teillä ole yhtä henkilöä, joka siellä pankissa asioi. Hänellä pitää siinä sitten olla kaikkien saajien pankkitilitiedot ja nimet, varmaan osoitteetkin. Ei niitä rahoja sillain pankista jaeta, että kukin käy yks kerrallaan sanomassa, että setä teki testamentin ja nyt mä tulin kun sain sieltä 60000 ittelleni. Kiitos viittitkö siirtää, tässä sedän tilinumero ja tässä mun numero.


      • niin_

        Lisäksi jos vainajalta jäi velkoja, niin mistä ne maksetaan, jos te otatte rahat ulos tosta vaan. Perunkirja kertoo sen velka-asiankin.


      • vähän_monimutkaista
        haha_ kirjoitti:

        Lisäksi, jos rahaa on menossa usealle henkilölle - siis osakkaalle - niin eikä teillä ole yhtä henkilöä, joka siellä pankissa asioi. Hänellä pitää siinä sitten olla kaikkien saajien pankkitilitiedot ja nimet, varmaan osoitteetkin. Ei niitä rahoja sillain pankista jaeta, että kukin käy yks kerrallaan sanomassa, että setä teki testamentin ja nyt mä tulin kun sain sieltä 60000 ittelleni. Kiitos viittitkö siirtää, tässä sedän tilinumero ja tässä mun numero.

        Niin kuin myös se tieto, miten raha jakaantuu sen jälkeen kun velat on maksettu, kuinka paljon kenellekin testamentin mukaan.


    • LUKEE

      Haha (olet uupelo) ei tajua että PERUNKIRJAT on tehty verottajalle (verottaja on hyväksynyt perunkirjat) ja pankille on mennyt kaikki asiakirjat(perunkirja,katkeamaton virkatodistus,testamentti) ja TESTAMENTTI on hyväksytty eikä kukaan sitä moittinut(et tiedä termejä)jolloinka OMAISUUS on jaettu ja pankissa asioivat OMISTAVAT ne rahat.Pesä oli VELATON.

      • jep_jep

        Oli mennyt pankille, mutta alussa kuitenkin esitit, että kyselivät perunkirjaa.....
        En tiedä termejä! No, sulle se sitten tuottaa ymmärrää niinkin yksinkertaisen asian, kuin pankkiasioinnissa henkilöllisyyden ja asian oikeutuksen tärkeys.
        Pankissakaan ihan uupeloita olla, vaikka asiakkaissa toki sellaisia saattaa löytyä.

        Mutta tässäpä tämä!


      • ei_totta

        Omistaa ja kenen tilillä raha makaa!
        Sulla on kova kiire päästä omistamaan. Minä,minä, minä, minä, minä ekaks joka paikassa ja aina.

        Valeuutisista oli yhdessä lehdessä eilen puhetta. Siinä vähän kuvattiin, millaiset henkilöt menevät valeuutisten - sopii myös juoruihin ja huhuihin - lankaan.


    • Lukee

      LUEHHAN kirjoitus kumpikin, ei totta ja jep jep EN SAA PENNIÄKÄÄN ,tulen toimeen omillani mutta protestoin DANSKE Bankin toimintaa. Ne joille omistusoikeus siirtyi niiden puolesta olen huolissani pankkien toiminnasta.Olette poloiset niin nuoria ettette olleet maksamassa pankkien "luottotappioita" yli 80 miljardia mk.Kannattaisi pysyä hiljaa laskeskella omia pennosia kun ei ymmärrä mistä puhutaan,ja hakea leipäjonosta vaan edelleenkin murkinaa mahan täytteeksi.Henkilöllisyydet on todistettu KATKEAMATTOMASSA virkatodistuksessa ja henkilöllisyystodistuksella.Eikä pankissa ennen perunkirjaa käy kun ne henkilöt jotka perunkirjaa ja pesää hoitavat.Lapset kirjoitta kun ei ymmärrä,ei kun leikkikouluun.

      • kuittaus_

        Sinä itse et ymmärrä sitä, että pankin on toimittava lain mukaan. Pankki ei voi antaa toisen tililtä (siis vainajan tili) rahaa kenelle tahansa joka tulee vain sanomaan, että juu, olen saanut tämän perinnöksi. Kaikki sanomiset pitää pystyä todistamaan, pankki tarvitsee asiakirjat, joista ilmenee että hakija on oikeutettu rahaa saamaan.
        Eihän se pankki tiedä ihmisen kuolemastakaan ennen kuin se asiakirjalla osoitetaan.
        Juu, jos siellä yksi menee hoitamaan sen rahan testamentin mukaisen jaon, niin totta kai siinä tarvitaan valtakirjat niiltä jotka rahaa saamassa.

        Mikä sulla oikeastaan oli ongelma tässä? Ai niin, se ettet saanut rahaa ihan noin vain!

        Omaisuus ja omaisuus. Se raha ei ole kenenkään omaisuutta niin kauan kuin se on siellä vainajan tilillä paitsi vainajan omaisuutta.

        Sulla on itsellä nyt joku ymmärryksen ongelma. Miksi et sitten pyytänyt niitä valtakirjoja. Tulit Suomi24:ään valittamaan että pankki ei toimi oikein. Samalla lailla vaaditaan valtakirjat muissakin pankeissa.
        Tai olisitte kaikki menneet sinne pankkiin niin olisitte itse päässeet allekirjoittamaan siellä sen paperin, joka allekirjoitettavaksi tulee kun pankki on rahan jakanut. Muistaakseni siinä jokin paperi piti allekirjoittaa, kuitata raha saaduksi.

        Niin, että ei se pankki osannut asiaa teille selvittää....

        Oletko sinä edes vainajan edunsaaja?

        Kaikki paperit on ja kaikki on tehty.....


      • lueve_itte

        Sävvoisit itte mennä ja lukasta Danske Bankin nettiin lataaman Kuolinpesäoppaan ja sieltä kohdan Omaisuuden siirtäminen lesken tai perillisen nimiin.
        Siellä varsin selkeästi painotetaan, että kaiken on tapahduttava laillisesti, valtuutusten ja oikeiden jako-osuuksien mukaan.
        Siel on kamalasti kaikkii termejäkin...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe