Juttelimme työkaverin kanssa syvällisiä ja työvuoron päätteeksi hän pohti, että "oon jotenkin vaistonnu sun sielusta ettet ikään kuin ois tarpeeks hyvä omasta mielestä...". Tämä jäi askarruttamaan, että mitä hän oikein sillä tarkoitti. Miten itse ottaisitte?
Itse tavallaan loukkaannuin ja petyin itseeni - enkö VIELÄKÄÄN osaa antaa itsestäni ulospäin itsevarmaa, osaavaa ja reipasta vaikutelmaa? Olen kuitenkin tuntenut itseni hyväksi, reippaaksi, ystävälliseksi, sosiaaliseksi ja osaavaksi työpaikalla. Tuo kommentti kuitenkin tavallaan latisti - kukapa haluaisi antaa itsestään jotenkin itseään halveksivaa, hartiat lysyssä kulkevaa, epävarmaa vaikutelmaa. Nuorempana nimittäin olen ollut tuollainen. Luonnettani kuvailtiin/haukuttiin hiljaiseksi, ujoksi ja araksi sen sijaan että oltaisiin kehuttu reippaaksi silloin kun onnistuin jossain.
Toisaalta en haluaisi ottaa helposti loukkaantuvaa asennetta. Ehkä hän ei tarkoittanut sitä noin. Mutta miten sitten.
Kysymys siis kuuluu että miksi ihmiset sanovat tuollaista, jos ihminen vaikuttaa itsevarmalta, tyytyväiseltä ja hyvältä tyypiltä?
"Vaikuttaa ettet oo tarpeeks hyvä omasta mielestä"
3
285
Vastaukset
- oonmikäoon
Älä anna toisten määritellä sinua, olet hyvä juuri tuollaisena. Hiljainen,pohtiva ja ujous on ihan hyviä piirteitä, ei kaikkien tarvi olla sellasia jotka on suunapäänä eikä kuuntele ketään. Hyväksy itsesi!
- gdn
Niinpä. Ekstrovertit aina arvostelee introvertteja siitä kun he ovat erilaisia, vaikka eivät sitä pahalla välttämättä edes tarkoita. Älä koita olla sen reippaampi, itsevarmempi kuin olet todellisuudessa. Ole vain oma itsesi!
- NäkeväKokeva
Sehän on universaali kaikkialla maailmassa ihmisille tyypillinen mielentila, että "minussa on jotain vikana, enkä ole tarpeeksi hyvä".
Mm. Echart Tollen videoista löytyy asiasta paljon lisää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636532
- 531913
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441671- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501034Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897