Kahdenkeskiset tilanteet ahdistaa

ahdistuslevel276

Oikeesti oon tosi kyllästynyt mun tilanteeseen.

En voi olla yhtään rennosti normaalissa sosiaalisissa tilanteissa. 3-4 henkilön porukassa voin olla kuitenkin paljon rennommin kuin kahdenkeskisissä tilanteissa. Ne tilanteet ahdistaa ihan hirveästi ja mun aivot vaan jotenkin jäätyy enkä saa sanottua mitään. Ja tämä on siis ihan myös lähimpien ystävien kanssa (kuinka läheiseksi voi sanoa ystävää jonka kanssa ei voi edes kahdenkesken puhua normaalisti). Isommissa porukoissa oon monesti se läpän heittäjä, mutta kun tulee kahdenkeskinen tilanne niin aivot vaan tilttaantuu eikä todellakaan läppä lennä tai mikään muukaan keskustelu.

Haluaisin niin paljon tutustua uusiin ihmisiin ja saada lisää kavereita mutta vaikka olen jo vuoden tuntenut jonkun melkein samanlaisen ihmisen kuin itse olen niin silti ahdistaa se kahdestaan oleminen, miksi???

Haluaisin kuulla onko kellään tämmöistä samaa, tai vielä parempi jos on joskus ollut ja nyt olisi päässyt siitä kokonaan eroon.

-N20

ps. anteeksi jos viesti on hieman sekavasti kirjoitettu

2

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MuutkinJännittää

      Oletko niin tottunut läpän heittäjä ja isoissa porukoissa yleensä oleva, että et sitten kahdenkesken uskalla olla yhtään vakavampi ja syvällisempi? Ei aina tarvitse olla hauska läpän heittäjä. Jos keskustelua ei synny niin sitten ei vain näe mitään tarpeeksi arvokasta syytä sen aloittamiselle. Yleensä ottaen turhanpäiväinenkin keskustelu on parempi kuin ei mitään, mutta ei missään nimessä pidä täyttää jokaista rakoa turhanpäiväisellä jaarittelulla! Se vain saa ihmiset väsyneeksi ja ärtyiseksi. Hyvillä kavereilla voi olla hiljaisiakin hetkiä kahdenkeskenkin, eikä ystävyys mene siitä rikki... Ehkä tästä ei ollut mitään apua, mutta tulipa kommentoitua ainakin ajatuksella viestiisi... Kannattaa myöskin unohtaa että pääsisi kokonaan eroon sellaisista tunteista, koska sitten ei varmasti pääse. Jos ajattelet että ei haittaa vaikka vähän jännittääkin niin sitten se neutraloituu. Ei haittaa.

      • rwrw

        Hiljaiset hetket on joo vaikeita vaikka ei niissä periaatteessa mitään pahaa ole. Introvertit kuten itsekin koen että jotain juttua pitää olla ettei vaan tuijoteta toisia silmiin. Jännä ilmiö tuo että 3-4 hengen seurassa koet rentoutuvasti kun yleensä isompi ihmismäärä alkaa ahdistamaan ainakin minua. Harjoittele näitä tilanteita edes vähä kerrallaan. Iän mukana helpottanee myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe