Waymo aloittaa kaliforniassa

ViidenTähdenAI

Waymo aloittaa kaliforniassa kuskittoman henkilöliikenteen.

Tästäpä se lihavan tolppa-apinan lähtölaskenta alkoi.

Oletko jo kouluttautunut uuteen ammattiin?

49

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViidenTähdenAI

      Ymmärrän nyt paremmin, miksi Uber on niin agressiivisesti pistänyt miljoonia (vai miljardeja?) oman itseajavan tekoälykärryn kehittämiseen. Tää oli lähempänä kuin osasin arvata.

      Tiesin kyllä, että teknologia etenee mutta en uskonut, että näin nopeasti yhteiskuntakin siihen sopeutuisi. Tämä on nyt aluksi vain Alphabetin työntekijöiden käyttöön mutta epäilemättä laajenee vauhdilla.

    • Näinseon

      Siinä vaiheessa kun kuskittomat autot ajelee asiakkaita suomen talvessa, saa aika moni muukin kouluttautua uudelleen... Töitä on silloin enää koodareille, muttei heitäkään määrättömästi tarvita, suurinosa ihmisistä saa alkaa työttömäksi.

      • ViidenTähdenAI

        Talvi on toki haaste, mutta ei läheskään vaikein haaste mitä robokehittäjät ovat kohdanneet. Sensorit näkevät itseasiassa paremmin lumipyryssä ja pimeällä kuin ihminen. Tien tunnistaminen viivoista toki on vaikeampaa, mutta eivät nämä yksinään viivoihin edes luota. Lapissa lumessa ajaminen on suorastaan helppoa, sehän on kuin kourussa ajamista. Liukkauden suhteen ihmisestä on vain haittaa.


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Talvi on toki haaste, mutta ei läheskään vaikein haaste mitä robokehittäjät ovat kohdanneet. Sensorit näkevät itseasiassa paremmin lumipyryssä ja pimeällä kuin ihminen. Tien tunnistaminen viivoista toki on vaikeampaa, mutta eivät nämä yksinään viivoihin edes luota. Lapissa lumessa ajaminen on suorastaan helppoa, sehän on kuin kourussa ajamista. Liukkauden suhteen ihmisestä on vain haittaa.

        Lentävä nuoska on ehkä ainut iso ongelma, siinä tosin pahin mitä tapahtuu on hätäjarrutus. Jos perässä on robo niin tämä ei ole ongelma mutta ihmisellä voi olla vaikeuksia reagoida kyllä äkkinäiseen jarrutukseen esim. motarilla.

        Toisaalta Lidar on tärkein sensori ja se pyörii kovaa vauhtia, eli en tiedä jääkö siihen nuoska edes kiinni. Epäilen.


      • Mulkeroinen
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Lentävä nuoska on ehkä ainut iso ongelma, siinä tosin pahin mitä tapahtuu on hätäjarrutus. Jos perässä on robo niin tämä ei ole ongelma mutta ihmisellä voi olla vaikeuksia reagoida kyllä äkkinäiseen jarrutukseen esim. motarilla.

        Toisaalta Lidar on tärkein sensori ja se pyörii kovaa vauhtia, eli en tiedä jääkö siihen nuoska edes kiinni. Epäilen.

        Näitä vastaavia suuruudenhulluja apostolisia näkyjä 2000-luvun lentävistä autoista nähtiin 70-luvulla, ja samalla ihmisiä jo kuulemma ensimmäisiä kertoja peloteltiin öljyn loppumisen olevan 20 vuoden päässä (kuten sen piti olla myös 90-luvun alussa). Minullekin juuri sinulta kuulostanut peruskoulun opettaja kertoi polleana, etten tule ikinä pääsemään polttomoottoriauton rattiin, kun sähköautot ovat uuden vuosituhannen alussa korvanneet ne. 90-luvulla hengenheimolaisesi unelmoivat myös "tietoyhteiskunnasta", ja paperittoman toimiston piti olla tulevaisuutta. Digikiiman todellisuus on se, että se mikä lähinnä on lisääntynyt, on erilainen pakkorahastusdigitalisaatio, jota kuvaa hyvin esim. asunto-osakekirjojen muuttuminen sähköisiksi. Valtio (=korruptoituneet päättäjät) on erityisesti kunnostautunut järjestämään ohjelmistofirmoille näitä rahakkaita diilejä haistapaska-tietojärjestelmien kehittämiseksi. Aikaisemmin kauppa hoidettiin yksinkertaisesti ja edullisesti kirjoittamalla painettuun osakekirjaan kuulakärkikynällä luovutusmerkinnät, jatkossa jokaisesta kaupanteostanäitä sähköisiä osakekirjoja hallinnoiva taho pääsee rahastamaan välistä mitä katsoo kehtaavansa toimenpiteestä veloittaa (ja toki tämä koko bisnes myydään ajastaan jollekin ulkomaiselle pääomasijoittajalle). Tätä samaa kehityskulkua edustaa myös pankkien vimmattu halu hankaloittaa käteisen käyttöä kaikin keinoin, kun käteisen siirtyminen kädestä toiseen ei vielä päästä pankkeja osingoille tästä kaupankäynnistä, kuten tilisiirroissa tapahtuu jo nyt (jatkossa toki vielä kalliimpaa kun vaihtoehtoa ei ole). Ranskassa shekki on vielä käytössä maksuvälineenä, ja meikäläisille suuruudenhulluille idiooteille myydään nämä pankkien pakkorahastuskeinot edistyksenä ja ainoana keinona pysyä kilpailukykyisenä yhteiskuntana. :D

        Kunhan nyt ensin suljetulla radalla saadaan robotit tekemään Kimi Räikköset ja Valtteri Bottakset työttömiksi, niin voidaan harkita uudestaan niiden sijoittamista avoimeen liikenneympäristöön.


      • Junioryrittäjä

        Paljon pitää kehityksen vauhdittaa ennenkuin sensorit talvella toimii. Ainakaan Volvon autopurkaamot autoradiot toimimaan ollenkaan jos on tie huurussa puhumattakaan lumesta. Adaptiivinen vakkari ei toimi lumisateessa aina. Kaverin insignian vakkari toimi edes vesisateessa joten ei toimi bulkkiautojen sensorit vielä kymmeneen vuoteen tuskin sen jälkeenkään. Joten ei tule korvaamaan kuljettajallista autoa piitkiiin aikoihin.
        Ja se on totta että sitten kun autonomisen autot kulkee itsestään meidän talvessa, niin ei ole enään siivoojia eikä kaupan kassojakaan.


      • Junioryrittäjä

        Hyvä ennakoiva tekstin syöttö puhelimissakin, kehitys tuppaa mennä takaperin puhelinmaailmassa. Nokia 5110 olisi tästäkin selvinnyt paremmin.
        Tarkoitin Volvon kaista avustinta.


      • ViidenTähdenAI
        Junioryrittäjä kirjoitti:

        Paljon pitää kehityksen vauhdittaa ennenkuin sensorit talvella toimii. Ainakaan Volvon autopurkaamot autoradiot toimimaan ollenkaan jos on tie huurussa puhumattakaan lumesta. Adaptiivinen vakkari ei toimi lumisateessa aina. Kaverin insignian vakkari toimi edes vesisateessa joten ei toimi bulkkiautojen sensorit vielä kymmeneen vuoteen tuskin sen jälkeenkään. Joten ei tule korvaamaan kuljettajallista autoa piitkiiin aikoihin.
        Ja se on totta että sitten kun autonomisen autot kulkee itsestään meidän talvessa, niin ei ole enään siivoojia eikä kaupan kassojakaan.

        Ei saatana.

        Insignian vakkari hahaha.

        Lue tää ihan hitaasti jos menisi paremmin jakeluun:

        Kyllä ne toimii talvella.

        Olet tyhmä.


      • ViidenTähdenAI

    • Näinseon

      Itse en kertakaikkiaan usko, että esim. 10v päästä autot ajavat tuolla teillä ilman, että ihmisen tarvitsee edes valvoa menoa.

      Palataan asiaan 10v päästä ja myönnän olevani väärässä jos näin todella tapahtuu.

      • ViidenTähdenAI

        Et usko? Pitäiskö sun ottaa lento kaliforniaan ja katsoa ihan itse. Ihan tavallinen näky kadulla. Eilen kalifornian lainsäätäjät antoivat luvan autojen ajaa ilman turvakuljettajaa. Tämä mahdollistaa palvelun avaamisen.

        Luuletko, että Google avaisi palvelun jos se ei toimisi? Tulee aika kalliiksi amerikassa kaikki oikeudenkäynnit. He ovat varmoja, että autot toimivat. Niillä on ajettu miljoonia kilometreja ilman yhtäkään auton itse aiheuttamaa onnettomuutta (ihmiset ovat kyllä törmänneet niihin).

        Sun uskominen ei muuta sitä faktaa, että tämä tapahtuu nyt.


      • VanhaKonkari
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Et usko? Pitäiskö sun ottaa lento kaliforniaan ja katsoa ihan itse. Ihan tavallinen näky kadulla. Eilen kalifornian lainsäätäjät antoivat luvan autojen ajaa ilman turvakuljettajaa. Tämä mahdollistaa palvelun avaamisen.

        Luuletko, että Google avaisi palvelun jos se ei toimisi? Tulee aika kalliiksi amerikassa kaikki oikeudenkäynnit. He ovat varmoja, että autot toimivat. Niillä on ajettu miljoonia kilometreja ilman yhtäkään auton itse aiheuttamaa onnettomuutta (ihmiset ovat kyllä törmänneet niihin).

        Sun uskominen ei muuta sitä faktaa, että tämä tapahtuu nyt.

        Kalifornia on kalifornia, Suomi on Suomi ja Suomessa on suomalaiset tiet. Olisin mielelläni lintuna taivaalla katselemassa, kun kuljettajaton auto ajelee Suomen rospuuttoteillä. Sensoreilla on varmaankin hyvä päättelykyky, kun eteen sattuu liejukko, josta olisi päästävä läpi? Entäs kun se kuskiton auto jää pohjasta jumiin? Sieltäkömse sitten Kaliforniasta ohjataan pois? Suomen tiemäärärahoja pienennetään joka vuosi, eli ei tiet ainakaan paremmiksi tule? Suomessa on ollut jo kokeilussa kuskiton bussi, joka ajaa tarkalleen määrättyä linjaa poikkeamatta mihinkään, mitä ei ole ennakkoon suunniteltu. Ongelmia oli jo pelkän nettikattavuudenkin vuoksi.

        Kyllä varmaan näitä bussireittejä tulee piankin, vaan tuleeko esim. takseja, jolle annetaan osoite, joka ei ole ennakolta autoon ohjelmoitu? Olemmeko me näkemässä Suomessa kuskittoman taksin? Tuskinpa, ehkä tulevat sukupolvet sitten?


      • ViidenTähdenAI
        VanhaKonkari kirjoitti:

        Kalifornia on kalifornia, Suomi on Suomi ja Suomessa on suomalaiset tiet. Olisin mielelläni lintuna taivaalla katselemassa, kun kuljettajaton auto ajelee Suomen rospuuttoteillä. Sensoreilla on varmaankin hyvä päättelykyky, kun eteen sattuu liejukko, josta olisi päästävä läpi? Entäs kun se kuskiton auto jää pohjasta jumiin? Sieltäkömse sitten Kaliforniasta ohjataan pois? Suomen tiemäärärahoja pienennetään joka vuosi, eli ei tiet ainakaan paremmiksi tule? Suomessa on ollut jo kokeilussa kuskiton bussi, joka ajaa tarkalleen määrättyä linjaa poikkeamatta mihinkään, mitä ei ole ennakkoon suunniteltu. Ongelmia oli jo pelkän nettikattavuudenkin vuoksi.

        Kyllä varmaan näitä bussireittejä tulee piankin, vaan tuleeko esim. takseja, jolle annetaan osoite, joka ei ole ennakolta autoon ohjelmoitu? Olemmeko me näkemässä Suomessa kuskittoman taksin? Tuskinpa, ehkä tulevat sukupolvet sitten?

        Et ole näköjään ajanut kaliforniassa? Ihan samanlaiset tiet siellä on. Yhtä huonossa ellei huonommassakin kunnossa.

        Enkä tiedä sinusta, mutta asfaltilla itse ajelen kyllä 99,9% ajasta täällä Suomessakin.


      • VanhaKonkari
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Et ole näköjään ajanut kaliforniassa? Ihan samanlaiset tiet siellä on. Yhtä huonossa ellei huonommassakin kunnossa.

        Enkä tiedä sinusta, mutta asfaltilla itse ajelen kyllä 99,9% ajasta täällä Suomessakin.

        Jakomäessä on asfaltoidut tiet.


      • Ei.kulje.suomessa
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Et ole näköjään ajanut kaliforniassa? Ihan samanlaiset tiet siellä on. Yhtä huonossa ellei huonommassakin kunnossa.

        Enkä tiedä sinusta, mutta asfaltilla itse ajelen kyllä 99,9% ajasta täällä Suomessakin.

        Et ilmeisesi ole ajellut Suomen sora/muta teillä, kun kuvttelet kuskittomen autojen kulkevan nilä?


      • ViidenTähdenAI
        Ei.kulje.suomessa kirjoitti:

        Et ilmeisesi ole ajellut Suomen sora/muta teillä, kun kuvttelet kuskittomen autojen kulkevan nilä?

        En juuri ikinä aja sellaisia teitä. Nuuksioon taitaa sellaista soratietä olla. Mutta tien pinnoitteella ei tosiaan ole väliä, kannattaa opiskella asiaa. Ei tämä kieltämällä muutu.


      • Ei.kulje.suomessa
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        En juuri ikinä aja sellaisia teitä. Nuuksioon taitaa sellaista soratietä olla. Mutta tien pinnoitteella ei tosiaan ole väliä, kannattaa opiskella asiaa. Ei tämä kieltämällä muutu.

        Suomi on enimmkseen ihan muuta, kuin pääkaupunkiseutu. Tervetuloa ajelemaan maaseudulle ja pikkukyliin/kaupunkeihin


      • ViidenTähdenAI
        Ei.kulje.suomessa kirjoitti:

        Suomi on enimmkseen ihan muuta, kuin pääkaupunkiseutu. Tervetuloa ajelemaan maaseudulle ja pikkukyliin/kaupunkeihin

        Ketään ei kiinnosta Kehä 3:n ulkopuoli. Kun puhutaan Suomesta, toki tarkoitetaan Kehä 3 rajaamaa aluetta. Oleellista nimeenomaan on, että pk-seudulla pyörii kuskittomat autot. Tyhmät juntit voi mun puolesta ajaa itse.


      • PitäkääHyvänänne
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Ketään ei kiinnosta Kehä 3:n ulkopuoli. Kun puhutaan Suomesta, toki tarkoitetaan Kehä 3 rajaamaa aluetta. Oleellista nimeenomaan on, että pk-seudulla pyörii kuskittomat autot. Tyhmät juntit voi mun puolesta ajaa itse.

        ”Viisaat” kehä kolmosen sisäpuolella asuvat saavat kaikin mokomin pitää automaattiautonsa siellä. Eihän kukaan normaalikuski enää kauan jaksakkaan ajaa kehä kolmosen sisäpuolella, liikenne on aivan idioottien aiheuttamaa kakofoniaa. Ehkäpä automaattiautoista tulee fiksuja liikkujia, kun sistä ei aja pääkaupunkiseudun idiootti?


      • ViidenTähdenAI
        PitäkääHyvänänne kirjoitti:

        ”Viisaat” kehä kolmosen sisäpuolella asuvat saavat kaikin mokomin pitää automaattiautonsa siellä. Eihän kukaan normaalikuski enää kauan jaksakkaan ajaa kehä kolmosen sisäpuolella, liikenne on aivan idioottien aiheuttamaa kakofoniaa. Ehkäpä automaattiautoista tulee fiksuja liikkujia, kun sistä ei aja pääkaupunkiseudun idiootti?

        Kyllä, samaa mieltä. Ihminen on liian tyhmä ajamaan autoa. Maaseudulla se vielä onnistuu, kun muita on niin vähän.


      • Pysykää_poissa
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kyllä, samaa mieltä. Ihminen on liian tyhmä ajamaan autoa. Maaseudulla se vielä onnistuu, kun muita on niin vähän.

        Vaikka suurin osa suomalaisista asuukin väljästi muualla, kuin kehä kolmosen sisällä olevassa ahtaasti asutussa kusiaispesässä. Maksavat itsensä kipeäksi asuntokopeistaan, hölmöt. Puoli miljoonaa 60 m2 neliön kopeista??? Kyllä on tyhmyys tiivistynyt totaalisesti! Juu, pitäkää vaan kuskittomat autonne siellä, ei niillä täällä maaseudulla tee yhtään mitään. Pysykää boheemijuntit vaan siellä, älkää vaan tulko tänne maalle, pysyy paikat ehjänä ja rauhallisina vandalismin tuhoilta.


    • Reerffdd

      Automaatti metro tulee myös kohta kohta on kaikki metrokuskit työttömiä

      • KuskitonJuna

        Gatwickin lentokentällä Lontoossa on kuskiton juna ajellut jo kai ainakin parikymmentä vuotta. Ei mitään uutta.


      • ViidenTähdenAI

        Automaattimetro on kyllä huono vertaus, koska se on tosiaan toiminut jo kymmeniä vuosia. Se, että HKL ei sellaista saa rakennettua on ihan heidän oma häpeä.


    • Aisaaa

      Miten mummojen kassit, kantaako myös hissittömän talon kolmanteenkerrokseen, toisen oven viereen?

      Jään odottamaan aikaa kun robotti panee muijan paksuksi. Jää toikin likanen homma koneille.10 vuoden kuluttua sitä ei varmaan kukaan muutenkaan halua tehdä. Onneksi olen itse tuolloin purjehtimassa. Ehkä jostain löytyy hommia miehelle ja naiselle.

      • ViidenTähdenAI

        Ehkä niitä kantaa kantaja? Tyhmimmät kuskit jotka eivät muutakaan saa, voivat alkaa kassien kantajiksi. Lepposaa hommaa.


    • ViidenTähdenAI

      Vaihdoin nimimerkkiäni. Täällä Jakomäessä kun ei ole muuta tekemistä. Voi kun pääsisisi ajamaan taksia tai edes pesemään niitä.

    • ViidenTähdenAI
    • aösofhöaskdhf

      Aika monta muuta työtä loppuu suomesta ennen taksikuskin työtä. Talvi rajoittaa autonomisen liikenteen käyttöönottoa todella paljon. Sitten tulee vielä laki muutokset, joilla määritellään miten auton pitää toimia eri tilanteissa. Jos ihminen hyppää alle väistääkö auto vai ajaako päälle? Jos koodataan väistämään niin voit helposti suistaa auton tieltä hyppäämällä eteen. Inhimillisyyden koodaaminen ei olekaan niin helppoa. Ja jos tajuaisit tekoälystä yhtään mitään niin tietäisit, että käyttämäsi AI termi on jo mennen talven lumia.

      Ja mitä Teslaan tulee niin ihan vinkkinä vaan, että sen shorttaaminen on todella kannattavaa tällä hetkellä. Osake on täysin yliarvostettu ja Audilta ja Mersulta on tulossa markkinoille sähköautot ja niillä on osamiinen pikkasen eri luokkaa kun Teslalla esim. tuotantopuolella. Teslan tuotanto-ongelmat johtuu isolta osin korin monimutkaisuuteen.

      Ja mieti vaikka sellasta, että meillä ei ole toiminnassa autonomista metroa vaikka se kulkee kiskoja pitkin ja on asemat mihin pysähtyä.

      • ViidenTähdenAI

        No sun mielipiteellä ei juurikaan ole mitään merkitystä. Kannattaisi nyt asennoitua opiskelemaan uutta ammattia. Tyhmänä et sitä kuitenkaan tee


    • ViidenTähdenAI
      • uyjhbb

        Sinulle hyvin tuttu sivu. Mene töihin.


      • ViidenTähdenAI
        uyjhbb kirjoitti:

        Sinulle hyvin tuttu sivu. Mene töihin.

        On tuttu sivu, Kukaan vaan ei palkkaa minua taksienpesijäksi vaikka haluan kovasti tähän omaan unelmatyöhöni. Tarvitseeko tuohon unelmatyöhöni ajokorttia? Sitä minulla ei ole.


    • kjvtsaz

      Älä nyt unta nää poju. Suomalainen juntin kun täytyy kotiin päästä baarista ja rahat juotu ja vituttaa kun ei naistakaan tarttunut mukaan. kuskiton auto jos sen ylipäätään liikkeelle saa on katollaan parin minuutin päästä tai vähintään paskannettu piruuttaan penkeille. Ja ne nopeat uudet ideat eiku meenkin sinne eiku tonne.Ei poijaat toimi normitaksina sataan vuoteen.

      • ViidenTähdenAI

        Et nyt tajua kuinka paljon ihminen maksaa. Sun vuosipalkalla korjataan ja ostetaan aika monta autoa joten ketään ei kiinnosta jos yksi tai kaksi niistä hajoaa.

        Ja eiköhän pääosa ihmisistä ole tuota älykkäämpiä. Auto kuitenkin varataan omalla nimellä ja siellä on kamerat ym.


      • Järkeäpeliin
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Et nyt tajua kuinka paljon ihminen maksaa. Sun vuosipalkalla korjataan ja ostetaan aika monta autoa joten ketään ei kiinnosta jos yksi tai kaksi niistä hajoaa.

        Ja eiköhän pääosa ihmisistä ole tuota älykkäämpiä. Auto kuitenkin varataan omalla nimellä ja siellä on kamerat ym.

        Et taida ymmärtää, että kuinka paljon it-osaaminen maksaa. Jos tuohon robottitekniikkaan jotain kehitystä saadaankin, niin sen kaikki immateriaalioikeudet ovat jatkossa patentin takana, ja rahastus sitä myöten taattu. Jos ei muuta, niin robottivalmistajat lobbaavat päättäjiä, jotta saadaan heille rahastuksen mahdollistavä sääntely-ympäristö. Tulee pakolliset katsatukset ja huollot. Lentokoneisiinkaan saa valmistaa itse varaosia eikä ohjelmistopäivityksiä, ja tottakai se menee "turvallisuuden nimissä" niin myös noissa asioissa sitten aikanaan.. Se robotti ei tosiaan myöskään käytä sitä autoa korjaamolla valittaen pilkuntarkasti kaikista kolinoista ja vikinöistä (jotka asiakkaan korva kuulee), se ei tankkaa eikä pese autoa, ei huomaa sitä penkille paskantamista vaan istuttaa siihen vielä seuraavan asiakkaankin, eikä se myöskään täyttele tai vaihtele puhjenneita renkaita.


      • ViidenTähdenAI
        Järkeäpeliin kirjoitti:

        Et taida ymmärtää, että kuinka paljon it-osaaminen maksaa. Jos tuohon robottitekniikkaan jotain kehitystä saadaankin, niin sen kaikki immateriaalioikeudet ovat jatkossa patentin takana, ja rahastus sitä myöten taattu. Jos ei muuta, niin robottivalmistajat lobbaavat päättäjiä, jotta saadaan heille rahastuksen mahdollistavä sääntely-ympäristö. Tulee pakolliset katsatukset ja huollot. Lentokoneisiinkaan saa valmistaa itse varaosia eikä ohjelmistopäivityksiä, ja tottakai se menee "turvallisuuden nimissä" niin myös noissa asioissa sitten aikanaan.. Se robotti ei tosiaan myöskään käytä sitä autoa korjaamolla valittaen pilkuntarkasti kaikista kolinoista ja vikinöistä (jotka asiakkaan korva kuulee), se ei tankkaa eikä pese autoa, ei huomaa sitä penkille paskantamista vaan istuttaa siihen vielä seuraavan asiakkaankin, eikä se myöskään täyttele tai vaihtele puhjenneita renkaita.

        Miten tää nyt taas liittyy mihinkään? Vertaat omenoita appelsiineihin. Rahastus ja kyydin hinta toki voi olla vaikka enemmänkin. Itse ainakin olen valmis maksamaan siitä, että tyhmät idiootit kuten sinä eivät istu samassa autossa ja hengitä samaa ilmaa.

        Kysymys on siitä, että yksittäisellä autolla ei ole mitään arvoa autona. Ainut arvo tulee sen suorittamista matkoista. Tätä voidaan roboautojen tapauksessa helposti kontroloida pitämällä teillä autoja yli kysynnän. Tällöin, vaikka joku paskoisikin penkille tappio ei muodosti kovin isoksi


      • dgsdhdgfh

        Mistä muuten sun katkeruus johtuu? Rakastuitko naiseen joka valitsi taksikuskin sun sijaan vai halusko oma naises baari-illan jälkeen saada hyvää seksiä ja sitä ei kotona ollu tarjolla? Se, että sä päivästä toiseen käyt täällä itkemässä kertoo kyllä aika henkilökohtaisesta kaunasta taksikuskeja kohtaa. Syytät taksikuskeja siitä ja et tajua, että todellinen syy miksi et kelpaa naisille on narsismi. Sulla on oikeasti todella paljon narsistisia piirteitä. Google huvikseks ja kato kuinka moni luonteenpiirre osuu kohdalle.


      • ViidenTähdenAI
        dgsdhdgfh kirjoitti:

        Mistä muuten sun katkeruus johtuu? Rakastuitko naiseen joka valitsi taksikuskin sun sijaan vai halusko oma naises baari-illan jälkeen saada hyvää seksiä ja sitä ei kotona ollu tarjolla? Se, että sä päivästä toiseen käyt täällä itkemässä kertoo kyllä aika henkilökohtaisesta kaunasta taksikuskeja kohtaa. Syytät taksikuskeja siitä ja et tajua, että todellinen syy miksi et kelpaa naisille on narsismi. Sulla on oikeasti todella paljon narsistisia piirteitä. Google huvikseks ja kato kuinka moni luonteenpiirre osuu kohdalle.

        Joo, olen psykopaatti. Tiedän sen hyvin mutta miten se tähän liittyy?


      • ViidenTähdenAI
        dgsdhdgfh kirjoitti:

        Mistä muuten sun katkeruus johtuu? Rakastuitko naiseen joka valitsi taksikuskin sun sijaan vai halusko oma naises baari-illan jälkeen saada hyvää seksiä ja sitä ei kotona ollu tarjolla? Se, että sä päivästä toiseen käyt täällä itkemässä kertoo kyllä aika henkilökohtaisesta kaunasta taksikuskeja kohtaa. Syytät taksikuskeja siitä ja et tajua, että todellinen syy miksi et kelpaa naisille on narsismi. Sulla on oikeasti todella paljon narsistisia piirteitä. Google huvikseks ja kato kuinka moni luonteenpiirre osuu kohdalle.

        Olen seksuaallisesti suuntautunut miehiin. Katkeruuteni johtuu myös siitä etten tule koskaan saamaan taksinkuljettajan pätevyyttä taustojeni takia.


    • Jeesu

      Paljo tommone kärry maksaa?

    • Valtomaksaa

      Ei kiinnosta muut hommat. Työttömänä jaa aikaa harrastuksille. Vai mitä uuberi.

    • lgkhtdhyjgfkjglukhlu

      Annoin sulle ViidentähdenAI tässä ketjussa marraskuun 1. päivänä vinkin, että kannattaa shortata Teslaa, koska osake oli reilusti yliarvostettu. Kai teit kuten kerroin? Tuottoa on nyt tullut jo hieman vajaa 25 %. Hinta on laskenut 344 dollarista 267 dollariin.

      • ViidenTähdenAGI

        En shorttaa.

        Ostin kuitenkin Teslan.


      • NiinVajakkiVastaappa
        ViidenTähdenAGI kirjoitti:

        En shorttaa.

        Ostin kuitenkin Teslan.

        Niin varmasti, myydäänkö niitä jakomäen S Marketissa koottavana vai ihan valmiina leikkiautona?

        Kun työntelet leikki Teslaasi siinä äitisi vuokra-asunnon hiekkalaatikolla niin kosketko siihen lainkaan käsilläsi vai onko se itseohjautuva?


    • ViidenTähdenHIV

      Ei ole aikaa tutustua sijoittamiseen eikä työntekoon. Mielummin vietä päiväni Suomi24 keskustelupalstalla.

    • Viidentähdenhinttari

      Itseohjautuva peukalo menee aina omaan peppuun, toinen suuhun ja sitten vaihtaa paikkaa..jännää touhuu, nam!

    • Tapsa1969

      Lopettakaa toi hössötys kuskittomista autoista.

      Tänne on yritetty yli 10 vuotta saada kuskitonta metroa ja lopputulos tiedetään.

      Mahdotonta.

    • Anonyymi

      Nyt osake on sulanut jo 241 dollariin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe