Peugeot 206 ohjaamossa paleltuu

tippa_nenän_päässä

Pösö 206 1,4 vm. 00 perus bensa. Ei ymmärrä miksi kajuutta ei lämpene vaikka moottorin lämpötila on aivan normaali. Puhallin toimii täydellisesti, molemmat kennon letkut on kuumia konehuoneessa, olen ilmannut tuota jäähdytin järjestelmää väsymiseen asti, termostaatti on vaihdettu, kansi oiottu, tiivisteet vaihdettu, hihnat ja vesipumppu uusi ja kaikki muukin yläkerrassa vaihdettu. Vesi kulkee lämppärin letkuissa kun laitoin painetta yläletkuun ja myös päinvastoinkin. Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä.

Kysymys kuuluu arvon tietäjät, mitä vielä pitää tsekata vai pitääkö laittaa kamina takapenkille?

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullakii

      Omituista kyllä yleensä tulee kuumaa heti kun motti lämpenee?

      • tippa_nenän_päässä

        Niin minunkin järjen mukaan, 40 vuotta on tullut autoja rassattua ja koneremontteja olen tehnyt jos minkä verran kun aina on nuo ajokit olleet "toisten jäljiltä". Ajattelin että jos näissä olisi sattunut jollekin sama vaiva mitä ei normaalisti tule edes ajatelleeksi.


    • pölöpölö

      "moottorin lämpötila on aivan normaali"

      Onko se? Mittari voi näyttää väärin.

      "Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä. "

      Sun pitäisi päästä kädellä kokeilemaan että lämpeneekö ne lämmityslaitteen letkut myös sieltä kennon vierestä. Ja lämpeneekö itse kenno.

      Jos nuo lämpenee, on aika vaihtaa kenno. Siellä sisäpinnassa on todennäköisesti jotakin töhnää, joka estää lämmön tehokkaan siirtymisen kennon rivastoon.

      Tämä sillä edellytyksellä että ilma oikeasti kulkee kennon läpi, eikä ohita sitä.

    • tippa_nenän_päässä

      Täytyy testata tuo lämpö kädellä kennon vierestä. Jos se on lämmin niin vois kokeilla kennolle tehdä sellainen irtopumpulla suljettu "huuhtelupiiri" jossa on näitä kennon putsareita. Sitten vasta lähtisin kennon vaihtoon kun tuo perhanan kenno on aina autotehtaan ensimmäinen osa hihnalla. Sen ympärille kasataan koko auto.

      • Numeroa.pienempi

        Kokeilepa ensin, että kaikki ilmaläpät liikkuvat niinkuin pitäisi. Veikkaanpa, että joku läppä on jumissa niin, että ilma kulkee lämmitinkennon ohi vaikka vipu kääntyykin niinkuin pitää. Se vaijeri saattaa olla joskus taipunut mutkalle ja vipua liikuttamalla mutka vain taipuu enemmän ja vähemmän, vaijerin toinen pää ei liiku. Tai ei ainakaan liikuta läppää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe