Pösö 206 1,4 vm. 00 perus bensa. Ei ymmärrä miksi kajuutta ei lämpene vaikka moottorin lämpötila on aivan normaali. Puhallin toimii täydellisesti, molemmat kennon letkut on kuumia konehuoneessa, olen ilmannut tuota jäähdytin järjestelmää väsymiseen asti, termostaatti on vaihdettu, kansi oiottu, tiivisteet vaihdettu, hihnat ja vesipumppu uusi ja kaikki muukin yläkerrassa vaihdettu. Vesi kulkee lämppärin letkuissa kun laitoin painetta yläletkuun ja myös päinvastoinkin. Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä.
Kysymys kuuluu arvon tietäjät, mitä vielä pitää tsekata vai pitääkö laittaa kamina takapenkille?
Peugeot 206 ohjaamossa paleltuu
5
158
Vastaukset
- Mullakii
Omituista kyllä yleensä tulee kuumaa heti kun motti lämpenee?
- tippa_nenän_päässä
Niin minunkin järjen mukaan, 40 vuotta on tullut autoja rassattua ja koneremontteja olen tehnyt jos minkä verran kun aina on nuo ajokit olleet "toisten jäljiltä". Ajattelin että jos näissä olisi sattunut jollekin sama vaiva mitä ei normaalisti tule edes ajatelleeksi.
- pölöpölö
"moottorin lämpötila on aivan normaali"
Onko se? Mittari voi näyttää väärin.
"Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä. "
Sun pitäisi päästä kädellä kokeilemaan että lämpeneekö ne lämmityslaitteen letkut myös sieltä kennon vierestä. Ja lämpeneekö itse kenno.
Jos nuo lämpenee, on aika vaihtaa kenno. Siellä sisäpinnassa on todennäköisesti jotakin töhnää, joka estää lämmön tehokkaan siirtymisen kennon rivastoon.
Tämä sillä edellytyksellä että ilma oikeasti kulkee kennon läpi, eikä ohita sitä. - tippa_nenän_päässä
Täytyy testata tuo lämpö kädellä kennon vierestä. Jos se on lämmin niin vois kokeilla kennolle tehdä sellainen irtopumpulla suljettu "huuhtelupiiri" jossa on näitä kennon putsareita. Sitten vasta lähtisin kennon vaihtoon kun tuo perhanan kenno on aina autotehtaan ensimmäinen osa hihnalla. Sen ympärille kasataan koko auto.
- Numeroa.pienempi
Kokeilepa ensin, että kaikki ilmaläpät liikkuvat niinkuin pitäisi. Veikkaanpa, että joku läppä on jumissa niin, että ilma kulkee lämmitinkennon ohi vaikka vipu kääntyykin niinkuin pitää. Se vaijeri saattaa olla joskus taipunut mutkalle ja vipua liikuttamalla mutka vain taipuu enemmän ja vähemmän, vaijerin toinen pää ei liiku. Tai ei ainakaan liikuta läppää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384208- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152021Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi611661Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741246
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080