Pösö 206 1,4 vm. 00 perus bensa. Ei ymmärrä miksi kajuutta ei lämpene vaikka moottorin lämpötila on aivan normaali. Puhallin toimii täydellisesti, molemmat kennon letkut on kuumia konehuoneessa, olen ilmannut tuota jäähdytin järjestelmää väsymiseen asti, termostaatti on vaihdettu, kansi oiottu, tiivisteet vaihdettu, hihnat ja vesipumppu uusi ja kaikki muukin yläkerrassa vaihdettu. Vesi kulkee lämppärin letkuissa kun laitoin painetta yläletkuun ja myös päinvastoinkin. Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä.
Kysymys kuuluu arvon tietäjät, mitä vielä pitää tsekata vai pitääkö laittaa kamina takapenkille?
Peugeot 206 ohjaamossa paleltuu
5
205
Vastaukset
- Mullakii
Omituista kyllä yleensä tulee kuumaa heti kun motti lämpenee?
- tippa_nenän_päässä
Niin minunkin järjen mukaan, 40 vuotta on tullut autoja rassattua ja koneremontteja olen tehnyt jos minkä verran kun aina on nuo ajokit olleet "toisten jäljiltä". Ajattelin että jos näissä olisi sattunut jollekin sama vaiva mitä ei normaalisti tule edes ajatelleeksi.
- pölöpölö
"moottorin lämpötila on aivan normaali"
Onko se? Mittari voi näyttää väärin.
"Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä. "
Sun pitäisi päästä kädellä kokeilemaan että lämpeneekö ne lämmityslaitteen letkut myös sieltä kennon vierestä. Ja lämpeneekö itse kenno.
Jos nuo lämpenee, on aika vaihtaa kenno. Siellä sisäpinnassa on todennäköisesti jotakin töhnää, joka estää lämmön tehokkaan siirtymisen kennon rivastoon.
Tämä sillä edellytyksellä että ilma oikeasti kulkee kennon läpi, eikä ohita sitä. - tippa_nenän_päässä
Täytyy testata tuo lämpö kädellä kennon vierestä. Jos se on lämmin niin vois kokeilla kennolle tehdä sellainen irtopumpulla suljettu "huuhtelupiiri" jossa on näitä kennon putsareita. Sitten vasta lähtisin kennon vaihtoon kun tuo perhanan kenno on aina autotehtaan ensimmäinen osa hihnalla. Sen ympärille kasataan koko auto.
- Numeroa.pienempi
Kokeilepa ensin, että kaikki ilmaläpät liikkuvat niinkuin pitäisi. Veikkaanpa, että joku läppä on jumissa niin, että ilma kulkee lämmitinkennon ohi vaikka vipu kääntyykin niinkuin pitää. Se vaijeri saattaa olla joskus taipunut mutkalle ja vipua liikuttamalla mutka vain taipuu enemmän ja vähemmän, vaijerin toinen pää ei liiku. Tai ei ainakaan liikuta läppää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1598128Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu963964- 1123847
- 553333
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint412670- 531824
Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23411708Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi431691Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111591Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko181448