Kokemuksia Suomen Numerokeskus Oy:stä

Kokemus_tämäkin

Oletteko etenkin uudet yrittäjät saaneet viime aikoina soittoja tältä yritykseltä? Miten meni?

36

274

Vastaukset

  • Kyllä. Kannattaa varoa sanomasta mitään puhelunaikana, koska nauhoittavat puheluita ja pienikin "önähdyksen" kaltainen ääni voidaan katsotaan sopimukseen suostumiseksi ja lasku tulee perässä. Aiheesta löytyy lisää googlaamalla. Lasku kannattaa riitauttaa ja tehdä asiasta rikosilmoitus, mikäli koet joutuneesi huijatuksi. Mikäli kukaan ei tee rikosilmoitusta, niin ei ole mahdollista viedä eteenpäin joukkokannetta. Suosittelen myös konsultoimaan juristia, niin saa tarkempaa tietoa kuinka viedä asiaa eteenpäin. Toivottavasti tästä viestistä oli apua.

    • Olin SNKn palveluksessa 5- 6 v sitten. Pitää sanoa , että firma ja firman toiminta sekä asiakkaisiin että.työntekijöihin on el
      epäluotettavaa. Firman tuottetta ei juuri saanut myyntikeskustelussa paljon puhua ja hämäräksi se jäikin. Esimiesten käyttäytyminen alaisia kohtaan oli törkeätä ja varsinkin Kuopion tanssi -mestari tuntui olevan täysi pelle.Ihme , että firma on vielä olemassa.


  • Joo.. Lasku tuli Suomen Numerokeskus Oy:ltä , vaikka en ole mitään tilausta tehnyt. Soitto tuli 30.11.2018, kuten laskussa mainitaan, mutta mitään tilausta en varmasti tehnyt. Kaikenlaista kyseltiin ja yhteys oli huono ja katkonainen , josta soittajalle mainitsin ja siitä syystä puhelun aikana siirryin ulos , saadakseni paremmin selvää. Yhteys ei siitä parantunut ja hetken kuluttua yhteys katkesi/katkaistiin ja jäin odottamaan uutta soittoa, jota ei tullut, mutta 115,01€ lasku kylläkin tuli tänään 7.12 postissa ?? Myyjäksi (soittajaksi) on merkitty Lea Kyllönen, mutta tämähän ei ole varmaankaan soittajan oikea nimi, vaan nimimerkki? Soitto tuli numerosta +358406573687 joka on Prepaidliittymä. Tein heidän sivuilaan yhteydenottopyynnön sähköpostiin , saa nähdä tuleeko sitä. Vai pitääkö ryhtyä muihin yhteydenottoihin?

    • ÄLÄ vain maksa laskua. Reklamoi ja ilmoita poliisille asiattomasta laskusta. Ja jos perintätoimistolta tulee laskuja, ÄLÄ maksa. Reklamoi ja ilmoita siitäkin poliisille. Niin kaverini teki eikä oo enää laskuja tullut.

      Ja reklamointi kannattaa tehdä kirjallisesti.


  • Reklamoi sähköpostitse aiheettomasta laskusta äläkä missään nimessä maksa sitä. He saattavat uhata perinnällä, mutta yksikään perintätoimisto ei ota juttua, jos lasku on riitautettu reklamoinnilla. Tuo toimintapa on tälle firmalle tyypillistä ja käsittämätöntä, että se vaan sitä jatkaa ja jatkaa. Itselleni tulleessa "laskussa" ei ollut edes tämän firman sähköpostiosoitetta mihin reklamoida, mutta onneksi onnistuin sen kuitenkin saamaan reklamaatiota varten. Älkää yrittäjät antautuko tämän firman edessä!

    • Mistä sait sähköpostiosoitteen??? En tiedä mihin reklamoida kun tossa laskussa ei ole meiliosoitetta????


    • Uusiyrittaja kirjoitti:

      Mistä sait sähköpostiosoitteen??? En tiedä mihin reklamoida kun tossa laskussa ei ole meiliosoitetta????

      Tuonne pistin reklamoinnin: laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi
      Jos haluaa tehdä postin kautta, niin postilta sain osoitteen: Niiralankatu 11, 70600 KUOPIO.


    • Minä tyhmä menin maksamaan laskun ja laskun maksun jälkeenkin sain perintäkirjeen. Nyt koetan saada perinnän pois kimpusta. Sain laskuja useammalta yritykseltä, vaikka en varmaan ole mennyt ostamaan mitään! Oli hyvä, että huomasin tämän viestiketjun. Pitää ottaa yhteyttä poliisiin.


  • Minua mietityttää ylipäätänsä tämmöiset henkilörekisterit, jonne kerätään nimiä ja numeroita. Esimerkiksi tovi sitten on voimaan tullut GDPR-asetus, niin kiinnostaisi tietää miten se vaikuttaa tähän toimintaan? Listalle on päässyt yrityksiä ja yksityishenkilöitä, joilta ei ole kysytty lupaa julkaisuun.

  • Ja varoituksen sana. On tiedossa, että yrittäjille on lähtenyt laskuja eri alueiden puhelinluetteloilta. Kuitenkin ovat samaa konsernia. On Kuopion puhelinluetteloa, Rakentajan puhelinluetteloa, Suomen numerokeskusta , suomen puhelinluetteloa jne. Juuret johtavat samaan toimijaan. Aika mustekalamainen verkosto, jossa monta lonkeroa. Eli laskut tulee riitauttaa, ellet oikeasti ole halunnut tilata "palvelua". Muistaa sitten reklamoida laskut. Muistakaa jos olette yhteydessä yrityksiin, niin nauhoittavat puhelut. Suosittelenkin asioimaan, niin että kaikki on dokumentoitavissa ja saat juridista apua.

  • Tämä firma lähettää laskun, jollet puhelimessa erikseen sano, että et osta mitään. Siinä puhelitaniassaan tämän firman "puhelinmyyjät" eivät varsinaisesti edes myy mitään vaan toistelevat sitä paperile valmiiksi kirjoitettua tekstiä. Vaikka he eivät myy mitään eikä puheluun vastannut yrittäjä osta mitään, niin lasku tulee perässä. Tuollaiselle toiminnalle on suomen kielessä paljonkin erilaisia ilmauksia. Toivottavasti jollakin näin härskin toiminnan kohteeksi joutuneella yrityksellä on niin paljon massia, että voi vetää Suomen Numerokeskuksen oikeuteen. Tämä firma ei taida oppia ennen kuin joku opettaa rankimman kautta, koska niin kauan tämä toiminta on heillä jo jatkunut.

  • Meille kävi seuraavaa. Suomen numerokeskus Oy:stä soitettiin liikeeseemme. Työntekijä vastasi puhelimeen, kävivät liikkekke tiedot läpi. Työntekijämme ei tilannut mitään, vastasi vain esitettyihin kysymyksiin. Tämä tapahtui lokakuussa 2018.

    Eilen saimme Intrum Oy:ltä Tratan. Siinä esitetttiin perittäväksi lähes 300 eur, Inrumin tratta oli osoiettu liikkeemme nimiiin ja osoitteisiin. Yrityksemme on eri niminen kuin liikkeemme, samoin sen osoite on eri. Emme ole koskaan saaneet alkuperäistä laskua, koska se on osoitettu yritykselle jolla on liikkemme nimi ja osoite, Tälläistä ei ole olemassa.

    Kun kerroimme nämä asiat Intrumille, he poisivat kaikki merkinnåt välittömästi ja sanoivat, että he eivät lähde tätä permimään missään tapauksessa, Ohjeistivat, että alkuperäinen vaatimus on toki edelleen auki Suomen numeropalvaluun, jos he lähtevät sitä permimään jotain toista kautta, niin asia voi aktivoitua uudelleen.

    Menin Suomen numeropalvelun nettissivuille, siellä ei ollut sähköposti osoitetta, asiakaspalvelu oli auki klo 09-13.30, kello oli jo klo 16 kun asiaa hoidin. Jätin yhteydenottopyynnnön heidän nettisivujen kautta, koskien laskutusta, jätin viitteeksi laskun numeron.

    Tänä aamuna sain vastauksen sähköpostilla, jossa tiedusteltiin, mitä asia koskee. Nyt minulla oli heidän sähköpostiosoite, johon kerroin, että he ovat soittaneet liikkeesemme, kesksutelleet työntekijämme kanssa ja lähettäneet tästä 115 eur laskun yritykselle, jota ei ole olemassa ( saman niminen liike on olemassa). Samoin kerroin , että työntekijällämme ei ole edustus eikä prokura oikeutta ja näinollen mitään sopimusta ei ole voinut syntyä.

    Samoin vetosin uuteen GPRD-asetukseen, jossa pyysin heitä toimittamaan tiedot mitä tietoja pitävät yrityksestämme rekistereissään. Sain ensin vastauksen, jossa kerrottin, että lasku on erhe ja voin tuhota sen. Parin tunnin päästä sain toisen viestin, jossa kerrottiin, että heidän GPRD-asiat löytää heidän sivuiltaan eivätkä voi toimittaa niitä, koska eivät voi varmistua identiteetistäni.

    Vastasin ensimmäiseen viestiin, että haluan hyvityslaskun, ja toiseen, että pyydän heitä lähettämään rekisteritietoni postitse, heillä ei taida olla rekisterissä sähköpostiosoitettamme, koska tiedot on vain kaivettu netistä ja oltu näiden pohjalta yhteydessä.

  • Suomen Numerokeskus Oy lähettää huijauslaskuja. Yrityksemme sai tekaistun laskun. Emme ole ostaneet ko. yritykseltä mitään. Olemme tehneet kirjallisen reklamaation ja riitauttaneet asian. Mikäli emme saa hyvityslaskua, teemme asiasta rikosilmoituksen.

  • Sain puhelun ja ilmoitin heti ettei toiminimeni tilaa maksullisia palveluita. Kertoi laittavansa vain nimeni luetteloon ja sivulauseessa kuulin summan 90. Kysyin uudelleen mitä 90 tarkoitti ja toistin olevani maksamatta mitään. Myyjä sanoi, että kyllä heidänkin pitää jotain vaivanpalkkaa saada ja katkaisi välittömästi puhelun eli löi luurin korvaan. Oli lähellä, että olisin vain myönnellyt luulessani palvelun olevan ilmaista.

    Törkeää toimintaa, varokaa.

  • Mistä numerosta soitto tulee?

  • Mitä teen kun ehdin maksaa indu n laskun ,

    • Sinun täytyy irtisanoa sopimus koska olet maksanut laskun niin sopimus on syntynyt puoleksi vuodeksi.ELI KIRJALLISESTI IRTISANO HETI ja jos tulee uusi lasku reklamoi.
      Näin kyseinen firma pitää yrittäjät valppaina kun aina saa olla reklamoimassa noin puolenvyuoden välein,vaikka olet irtisanoutunut niin uusi lasku tulee aina ja jos maksat heidän mielestään sopimus on syntynyt.


  • Mistä saan sähköpostiosoitteen????????? Sitä tossa laskussa ei ole!!

  • Juu kertoo tästä firmasta aika paljon, kun laskussa ei ole edes yhteystietoja mihin reklamoida. Tässä: laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi

    • Kiitos!!! Ei paljoa huvittanut soitella heidän maksulliseen puhelinnumeroon reklaamatiosta. Osoite toimii ja meille tuli lähettämääni tiukkaan sähköpostiin nopeasti vastaus että laskun voi hävittää.


    • Samoin Reklamaatio sähköpostiin ja vastaus että laskun voi hävittää.
      Rikollinen Firma..


  • Onko tosiaan niin, että tämä firma edelleen harjoittaa tätä toimintaa?! Jos jollakin firmalla on rahaa riittävästi, niin tehkää palvelus kaikille aloittaville yrittäjille ja vetäkää tämä pulju rankkaan oikeudelliseen vastuuseen toiminnastaan. Tämä firma ei taida oppia muuten kuin opettamalla.

    • Olen samaa mieltä, että SNK:n toiminta pitäisi saada loppumaan . Firma toimii ilman tervettä liikeideaa.


  • olen hölmöyksissäni ottanut palvelun kyseiseltä yritykseltä. Tuli uusi lasku ja yllätys yllätys yhden kuukauden irtisanomisaika oli mennyt umpeen. Onkohan mitään muuta keinoa kuin maksaa lasku ja perua sopimus, ettei enää tule uutta laskua ja homma jatkuu edelleen. (en ole vielä maksanu laskua, kun eräpäivä ei ole mennyt umpeen)

  • Juu elikkäs minullekin tuli eilen lasku Suomen Numerokeskus Oy:stä ja soittivat kuun alussa. Sanoin silloin etten halua tietojani mihinkään ja silti tuli lasku. Kyllä niin suututtaa kuluttaa aikaa tälläisen selvittämiseen.

  • Tämä heidän tällainen toimintansa pitää saada loppumaan, koska tämä on kestämätön tilanne. Tekisikö joku lehti taas kerran jutun tästä puljusta ja sen toimintatavoista? Kaikki julkisuus kun ei aina ole hyvästä.

  • Älkää vaan yrittäjät soittako Suomen Numerokeskuksen maksulliseen puhelinnumeroon. Heidän ainoa julkinen yhteystietonsa heidän nettisivuilla ja jopa laskuissakin on vain tuo maksullinen puhelinnumero. Se lienee osa heidän ns. "liiketoimintasuunnitelmaansa". Lähettäkää reklamaatio heidän sähköpostiinsa, sähköpostiosoite löytyy tältä palstalta. Jos ette vielä ole saaneet soittoa tältä firmalta, niin sen saadessanne kannattaa lyödä luuri korvaan.

  • Suomen Numerokeskuksen ja heidän ”Paikalliset Puhelinluettelot” myyntipuheensa on kyllä ketkuin mahdollisin tällä hetkellä puhelinmarkkinoinnissa. Ensin kysellään perustiedot, että onko nimi ja osoite oikein sekä onko tämä puhelinnumero, josta asiakkaat teidän parhaiten tavoittavat. Sen jälkeen ilmoitetaan, että näistä perustiedoista EI TULE MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ MAKSUA, vain se kiinteä 90 euron vuosimaksu niiden ylläpitämisestä. Jaa, olenko siis tilannut nyt jotain? Vai onko meillä mahdollisesti peräti jonkinlainen asiakas- ja sopimussuhde jo olemassa?? Ei tietääkseni. Sen jälkeen ilmoitetaan, että 'jos tänä vuonna ei ole tarvetta laajemalle näkyvyydelle' he lähettävät dokumentin tulemaan tietojen tarkistamiseksi. Tässä kohtaa yleensä murskaan myyjäraukan henkisesti mahdollisimman pahoin. Minä en mene lankaan. Lukemattomia varmasti kyllä pannaan perseeseen ilman liukuvoidetta mennen tullen. Suomen Numerokeskus teki viime vuonna 2,7 miljoonan euron liikevaihdolla 23,4% liikevoiton. Aika moni taisi mennä lankaan.

    Tällä hetkellä ongelma on, että tästä samasta roskasta soitetaan monta kertaa vuoden aikana kuukausittain. Joskus jopa kahdesti viikossa. Vaikka joka kerta ilmoitan, että edustamani yrityksen tiedot voi pyyhkiä hevon helvettiin palvustanne ikuisiksi ajoiksi ja eikä ikinä enää tarvitse soittaa meille niin ei, jumalauta seuraavalla viikolla tai parin viikkon kulutta taas !!!!

    Olenkin ryhtynyt kirjaamaan jokaisen yhteydenoton muistiin. Puolen vuoden kuluttua lähestyn heitä reklamaation kanssa. Mielestäni tämä on häirintää. Jos se ei auta, seuraava kirje tulee lakimieheltä. Mikään ei kiellä puhelinmarkkinointia, mutta että parikymmentä yhteydenottoa vuosittain palveusta, josta on jo ilmoittanut kieltäytyvänsä. Se on häirintää sanan universaalisessa merkityksessä. Tällä nykyaikaisella ja kaikkien tarvitsemalla luettelopalvelulla ei nähtävästi kuitenkaan ole siinä määrin kehittynyt järjestelmä, mihin voisi kirjata huijauksen kohteen kieltäytymisen ja sitä myöden olla soittamatta uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...

  • tjoo. tarkisetelin itsekkin kun mukaan on tullut lähdettyä joskus että mikä tämä edes on mutta kävi ilmi että sieltä oli jopa pari tarjouspyyntöa asiakkailtakin tullut... ja tarjoukset.fi vaikutti myös olevan fiksu palvelu. ongelma on se että markkinoidaan epämääräisin keinoin eikä voi vaikuttaa reklamaatio oikeudella koska "no joo" tarkottaa että suostuit kauppaan.

    • Tämä firma on kyllä sellainen piikki lihassa, että näen heti punaista, kun törmään heihin jossakin.

      Olen kahdessa firmassa nyt viheltänyt pelin poikki heidän touhulle. Muut ovat turhaan pelästyneet ja maksaneet aiemmin kiltisti.

      Vinkkejä:
      -Älä maksa laskua, vaikka väittävät, että sopimus syntynyt (jostakin epämääräisestä puhelusta). Vaikka sanovat uuden laskutuskauden alkaneen, et joudu lopulta maksamaan laskua. Voit joutua vääntämään asiasta kyllä monta kuukautta. Yhteydenotot täällä mainittuun osoitteeseen, puhelu heille ei auta ja aiheuttaa sinulle turhia kuluja.
      - Jos (yleensä kun) laittavat laskun perintään Intrumille, ilmoita kirjallisesti vielä heille, että et ole tilannut palvelua ja pyydä sopimusta, mihin laskutus perustuu. Et tule sopimusta saamaan...
      Ole suoraan yhteydessä Intrumiin ja ilmoita, että olet riitauttanut laskun. Silloin he lopettavat perinnän ja ilmoittavat tälle huuhaa firmalle, että eivät jatka asian käsittelyä. Firma saa bonuksena maksaa perintäkulut Intrumille omasta pussistaan.


  • Kun saat aiheettoman laskun, siitä kannattaa reklamoida välittömästi täällä mainittuun sähköpostiin. Siten varmistut siitä, että asia on virallisesti riitautettu. Perintäfirma ei ota riitautettua laskua käsittelyynsä. Suomen Numerokeskuksen maksulliseen puhelinnumeroon ei missään nimessä kannata soittaa, vaikka se lieneekin laskussa ainoa yhteystieto, mikä sekin kertoo tämän yrityksen rehellisyydestä.

    Kuten edellä kirjoitettiin, aiheetonta laskua ei tule missään nimessä maksaa. Moni ei ehkä usko miten härskiä tämän firman toiminta on ennen kuin törmää siihen. Se on härskiä!

  • Todella törkeää käyttätymistä kyseisen firman tiimoilta. Jatkuva soittelu joka aloitetaan valehtelemalla "teillä on ollut täällä meidän..." . Sitten jos kehtaa kuunnella hetken niin alkaa kysely firman asioista, jotka eivät todellakaan kuulu heille.
    Viimeksi kun soittivat käskin lopettaa valehtelun ja painua hevon ... iin!!! Mielenkiinnolla odottelen miten pitkään malttavat olla soittelematta.

  • Toiminta ohje!

    Lähetä riitautus osoitteeseen: laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi
    Kun tulee perintälasku, ilmoittaa perintätoimstolle riitautuksesta , ja he lopettavat perinnän siltä istumalta.
    Tässä myös mieltä rauhoittava ote Kilpailu- ja Kuluttajaviraston näkemyksestä koskien etämyynnin peruuttamisoikeutta.

    "
    Valtaosalla etämyyntituotteista on 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä. Peruuttamisaika voi pidentyä, jos kuluttajalle ei ole annettu tietoa peruuttamisoikeuden ehdoista tai ostoksen maksullisuudesta.

    Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, myös siihen liittyvä luotto-, vakuutus- tai muu sopimus (esimerkiksi asennussopimus) peruuntuu.

    14 päivän peruuttamisajan laskeminen ja peruuttamisoikeus riippuu siitä, onko kyseessä tavara, palvelusopimus tai digitaalinen palvelu.

    Palvelusopimukset:
    Myös palvelusopimuksilla on yleensä peruuttamisoikeus. 14 päivän peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.

    Peruuttamisoikeutta voi käyttää, vaikka palvelun suorittaminen olisi kuluttajan pyynnöstä aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä. Jos palvelun toimittaminen on aloitettu ja se peruutetaan, kuluttajan tulee maksaa yritykselle kohtuullinen korvaus, joka lasketaan suhteellisena osuutena sopimuksen mukaisesta kokonaishinnasta.

    Kuluttajan ei tarvitse maksaa peruuttamisaikana kokonaan tai osittain suoritetusta palvelusta, jos yritys on aloittanut palvelun suorittamisen peruuttamisaikana ilman kuluttajan suostumusta tai ei ole kertonut peruttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista tai peruuttamiseen liittyvästä korvausvelvollisuudesta.
    "
    Lähde:
    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruutusoikeus-etamyynnissa/

  • Jännä, miten tämä pulju vuodesta toiseen herättää keskustelua. Ja negatiivista sellaista. Luulisi heidänkin lähes 3 miljoonan euron liikevaihdolla haluavansa jo puhdistaa mainettaan ja siirtyä kaidalle polulle. Vai eikö rehdillä pelillä enää miljoonat vaihdot onnistu?

    Suomen Numerokeskus, Scanria, Suomen Puhelinluettelot etc. etc. ovat kaikki tätä samaa viritystä. Palvelut eivät nähtävästi ole huijasta. Heillä tosiaan on jotain räpellyksiä, joita kukaan ei käytä. Eikä niitä käytettäviksi ole selvästi tehtykään. Mitään puhelinluetteloita ei ole enää olemassa. Puhelinluetteloissa oli käytännössä kaikkien yhteystiedot lukuun ottamatta niitä, jotka erikseen kielsivät tietojensa julkaisemisen. Tässä tekeleessä voidaan todeta, että ala kuin ala, niin suurimmat ja tärkeimmät toimijat puuttuvat kokonaan. Tälläiselle hakupalvelulle tai puhelinluetteloille, kuten he mahtipontisesti palveluaan kutsuvat, ei ole mitään käyttöä.

    Palvelun tarjoaminen sen sijaan on vähintään kyseenalainen tapahtuma. Siinä annetaan ymmärtää, että jonkinlainen tilaus/sopimus olisi jo olemassa ja tässä nyt lähinnä vain tarkastetaan tietojen oikeellisuutta. Tietojen tarkastus päättyy tuohon jo legendaariseen lauseeseen "...ja näistähän ei tule mitään ylimääräisiä kustannuksia. Vain tuo kiinteä xx euron vuosimaksu. Onko teillä tarvetta lisänäkyvyydelle...". Jos et tässä kohtaa tajua kyseenalaistaa tuota vain xx euron kiinteää vuosimaksua, tämän jälkeen pyydetään sähköpostiosoite, mihin he haluavat ihan välttämättä vielä lähettää tiedot asiakkaan tarkatettaviksi. Kas, kun heillä ei ole jo tuota sähköpostiosoitetta tai tarkisteta myös sähköpostiosoitteen paikkansa pitävyyttä, kun tässä kerran vanhoja tuttuja liikekumppaneita ollaan. Joka tapauksessa, sieltä ei tule mitään vedosta tiedoista vaan tilausvahvistus, johon samalle lomakkeelle on tulostettu em. tiedot. Ja jos et vielä tähän mennessä ollut heidän asiakas, nyt olet. Sopimus on syntynyt vaikka et itse siitä tietoinen olisikaan.

    Itse torjun tarjouksen heti paikalla kun kuulen sanan "puhelinluettelot". Totean vain, että me emme tarvitse tätä palvelua ja jos siellä on jotain merkintöjä meistä, ne voi pyyhkäistä sieltä pois. Hyvää päiväjatkoa! piip...piip...piip...piip...piip...!!!

    Yhtään laskua en maksa ja olen milloin tahansa valmis lähtemään käräjille kuuntelemaan tätä asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi tehtyä äänitettä !

  • Joo sama homma täällä. Pyysin nyt kuunneltavakseni tallenteen puhelusta jossa sopimus muka tehty ja samalla GDPR-hommaan nojaten kaikki tiedot mitä heillä on yrityksestäni.
    Katsotaan miten homma etenee, pistää vihaksi tälläiset puulaakit prkl.....

  • PK-yrittäjän yksinkertainen neuvo on että * ei ikinä tilaa mitään puhelinmyyjiltä *.

    Sama sääntö pätee myös Elisamn, Telian ym. tunnetumpoienkin bolagien puhelinmyyntiin, älä KOSKAAN tilaa mitään näiltä puhelinmyyjiltä. Samat tarjoukset löytyvät noiden firmojen nettisivuilta, jos tuote alkaa oikeasti kiinnostaa, tilaa mieluummin sitä kautta.

    Omaa e-mailosoitetta ei kannata antaa tuntemattomille puhelinmyyjälle koskaan. Jostakin syystä ne tosiaan kärttävät sanomaan puhelimeen tämän e-mailosoitteen nauhoitteelleen. Vaikka kehoittaa että mene meidän kotisivulle, se tieto on siellä, silti kärttävät että kerro nyt se e-mailisi, niin mun ei tarvii ettii...

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.