Kokemuksia Suomen Numerokeskus Oy:stä

Kokemus_tämäkin

Oletteko etenkin uudet yrittäjät saaneet viime aikoina soittoja tältä yritykseltä? Miten meni?

170

21376

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkähuijattu

      Joo.. Lasku tuli Suomen Numerokeskus Oy:ltä , vaikka en ole mitään tilausta tehnyt. Soitto tuli 30.11.2018, kuten laskussa mainitaan, mutta mitään tilausta en varmasti tehnyt. Kaikenlaista kyseltiin ja yhteys oli huono ja katkonainen , josta soittajalle mainitsin ja siitä syystä puhelun aikana siirryin ulos , saadakseni paremmin selvää. Yhteys ei siitä parantunut ja hetken kuluttua yhteys katkesi/katkaistiin ja jäin odottamaan uutta soittoa, jota ei tullut, mutta 115,01€ lasku kylläkin tuli tänään 7.12 postissa ?? Myyjäksi (soittajaksi) on merkitty Lea Kyllönen, mutta tämähän ei ole varmaankaan soittajan oikea nimi, vaan nimimerkki? Soitto tuli numerosta 358406573687 joka on Prepaidliittymä. Tein heidän sivuilaan yhteydenottopyynnön sähköpostiin , saa nähdä tuleeko sitä. Vai pitääkö ryhtyä muihin yhteydenottoihin?

      • Anonyymi

        Joo yrittäjää huijaavat pitää kuulemma aina itse vaatia nähtäväksi säännöt ja mahdollisuus irtisanomisaikaan 14 - 30 pv


    • Reklamaatiota_kehiin

      Reklamoi sähköpostitse aiheettomasta laskusta äläkä missään nimessä maksa sitä. He saattavat uhata perinnällä, mutta yksikään perintätoimisto ei ota juttua, jos lasku on riitautettu reklamoinnilla. Tuo toimintapa on tälle firmalle tyypillistä ja käsittämätöntä, että se vaan sitä jatkaa ja jatkaa. Itselleni tulleessa "laskussa" ei ollut edes tämän firman sähköpostiosoitetta mihin reklamoida, mutta onneksi onnistuin sen kuitenkin saamaan reklamaatiota varten. Älkää yrittäjät antautuko tämän firman edessä!

      • Uusiyrittaja

        Mistä sait sähköpostiosoitteen??? En tiedä mihin reklamoida kun tossa laskussa ei ole meiliosoitetta????


      • Anonyymi
        Uusiyrittaja kirjoitti:

        Mistä sait sähköpostiosoitteen??? En tiedä mihin reklamoida kun tossa laskussa ei ole meiliosoitetta????

        Tuonne pistin reklamoinnin: [email protected]
        Jos haluaa tehdä postin kautta, niin postilta sain osoitteen: Niiralankatu 11, 70600 KUOPIO.


      • Anonyymi

        hei,mihin osoiteesiin laitoit reklamointiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei,mihin osoiteesiin laitoit reklamointiä?

        Tossahan se lukee ylempänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonne pistin reklamoinnin: [email protected]
        Jos haluaa tehdä postin kautta, niin postilta sain osoitteen: Niiralankatu 11, 70600 KUOPIO.

        Jos löytyy jo osoite niiralankatu 11..joukolla sinne vaan niin eiköhän vähä jarruttaisi kiusantekoa


      • Anonyymi

        Samoihin aikoihin minuakin laskutettiin aiheettomasti.. Suomen numerohakemiston toim. johtajan nimi löytyy netistä.. Joten en siinä virhettä tee jos sanon että Juha-Pekka Heimosen johtama yritys on tehnyt jo vuosia paljon vahinkoa pienyrityksille.. minulle on tehnyt vahinkoa vuodesta - 2009 lähtien.. Jos löytyy muita rohkeita voin olla mukana riitauttamassa käräjäoikeuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos löytyy jo osoite niiralankatu 11..joukolla sinne vaan niin eiköhän vähä jarruttaisi kiusantekoa

        Suomen numerokeskus on netin mukaan Myyrmäessä. Ovatkohan nuo s-posti ja postiosoite siis oikean paikan yhteystiedot...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoihin aikoihin minuakin laskutettiin aiheettomasti.. Suomen numerohakemiston toim. johtajan nimi löytyy netistä.. Joten en siinä virhettä tee jos sanon että Juha-Pekka Heimosen johtama yritys on tehnyt jo vuosia paljon vahinkoa pienyrityksille.. minulle on tehnyt vahinkoa vuodesta - 2009 lähtien.. Jos löytyy muita rohkeita voin olla mukana riitauttamassa käräjäoikeuteen

        Täällä on ihan samat jutut. Nyt tuli Lex Perintä Oy:ltä maksuvaatimus


      • Anonyymi

        Joukkokannetta kyhätään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos löytyy jo osoite niiralankatu 11..joukolla sinne vaan niin eiköhän vähä jarruttaisi kiusantekoa

        Joo kuulemma alkaa vuosien kiusaaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoihin aikoihin minuakin laskutettiin aiheettomasti.. Suomen numerohakemiston toim. johtajan nimi löytyy netistä.. Joten en siinä virhettä tee jos sanon että Juha-Pekka Heimosen johtama yritys on tehnyt jo vuosia paljon vahinkoa pienyrityksille.. minulle on tehnyt vahinkoa vuodesta - 2009 lähtien.. Jos löytyy muita rohkeita voin olla mukana riitauttamassa käräjäoikeuteen

        Huijaus koko firma ei maksa verojakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on ihan samat jutut. Nyt tuli Lex Perintä Oy:ltä maksuvaatimus

        Sama omistaja Lex llä


    • TIETOSUOJA

      Minua mietityttää ylipäätänsä tämmöiset henkilörekisterit, jonne kerätään nimiä ja numeroita. Esimerkiksi tovi sitten on voimaan tullut GDPR-asetus, niin kiinnostaisi tietää miten se vaikuttaa tähän toimintaan? Listalle on päässyt yrityksiä ja yksityishenkilöitä, joilta ei ole kysytty lupaa julkaisuun.

      • Anonyymi

        Ilman lupaa keränneet tietoja


    • TIETOSUOJA

      Ja varoituksen sana. On tiedossa, että yrittäjille on lähtenyt laskuja eri alueiden puhelinluetteloilta. Kuitenkin ovat samaa konsernia. On Kuopion puhelinluetteloa, Rakentajan puhelinluetteloa, Suomen numerokeskusta , suomen puhelinluetteloa jne. Juuret johtavat samaan toimijaan. Aika mustekalamainen verkosto, jossa monta lonkeroa. Eli laskut tulee riitauttaa, ellet oikeasti ole halunnut tilata "palvelua". Muistaa sitten reklamoida laskut. Muistakaa jos olette yhteydessä yrityksiin, niin nauhoittavat puhelut. Suosittelenkin asioimaan, niin että kaikki on dokumentoitavissa ja saat juridista apua.

    • OikeuttaYrittäjille

      Tämä firma lähettää laskun, jollet puhelimessa erikseen sano, että et osta mitään. Siinä puhelitaniassaan tämän firman "puhelinmyyjät" eivät varsinaisesti edes myy mitään vaan toistelevat sitä paperile valmiiksi kirjoitettua tekstiä. Vaikka he eivät myy mitään eikä puheluun vastannut yrittäjä osta mitään, niin lasku tulee perässä. Tuollaiselle toiminnalle on suomen kielessä paljonkin erilaisia ilmauksia. Toivottavasti jollakin näin härskin toiminnan kohteeksi joutuneella yrityksellä on niin paljon massia, että voi vetää Suomen Numerokeskuksen oikeuteen. Tämä firma ei taida oppia ennen kuin joku opettaa rankimman kautta, koska niin kauan tämä toiminta on heillä jo jatkunut.

      • Anonyymi

        Älkää sanoko sanoja ,Kyllä, joo, tai muuta myöntävää sanaa,ne manipuloi sanat teitä vastaan,Käskekää painua Vit### .


      • Anonyymi

        Joukkokanne


    • Peräänantamaton

      Meille kävi seuraavaa. Suomen numerokeskus Oy:stä soitettiin liikeeseemme. Työntekijä vastasi puhelimeen, kävivät liikkekke tiedot läpi. Työntekijämme ei tilannut mitään, vastasi vain esitettyihin kysymyksiin. Tämä tapahtui lokakuussa 2018.

      Eilen saimme Intrum Oy:ltä Tratan. Siinä esitetttiin perittäväksi lähes 300 eur, Inrumin tratta oli osoiettu liikkeemme nimiiin ja osoitteisiin. Yrityksemme on eri niminen kuin liikkeemme, samoin sen osoite on eri. Emme ole koskaan saaneet alkuperäistä laskua, koska se on osoitettu yritykselle jolla on liikkemme nimi ja osoite, Tälläistä ei ole olemassa.

      Kun kerroimme nämä asiat Intrumille, he poisivat kaikki merkinnåt välittömästi ja sanoivat, että he eivät lähde tätä permimään missään tapauksessa, Ohjeistivat, että alkuperäinen vaatimus on toki edelleen auki Suomen numeropalvaluun, jos he lähtevät sitä permimään jotain toista kautta, niin asia voi aktivoitua uudelleen.

      Menin Suomen numeropalvelun nettissivuille, siellä ei ollut sähköposti osoitetta, asiakaspalvelu oli auki klo 09-13.30, kello oli jo klo 16 kun asiaa hoidin. Jätin yhteydenottopyynnnön heidän nettisivujen kautta, koskien laskutusta, jätin viitteeksi laskun numeron.

      Tänä aamuna sain vastauksen sähköpostilla, jossa tiedusteltiin, mitä asia koskee. Nyt minulla oli heidän sähköpostiosoite, johon kerroin, että he ovat soittaneet liikkeesemme, kesksutelleet työntekijämme kanssa ja lähettäneet tästä 115 eur laskun yritykselle, jota ei ole olemassa ( saman niminen liike on olemassa). Samoin kerroin , että työntekijällämme ei ole edustus eikä prokura oikeutta ja näinollen mitään sopimusta ei ole voinut syntyä.

      Samoin vetosin uuteen GPRD-asetukseen, jossa pyysin heitä toimittamaan tiedot mitä tietoja pitävät yrityksestämme rekistereissään. Sain ensin vastauksen, jossa kerrottin, että lasku on erhe ja voin tuhota sen. Parin tunnin päästä sain toisen viestin, jossa kerrottiin, että heidän GPRD-asiat löytää heidän sivuiltaan eivätkä voi toimittaa niitä, koska eivät voi varmistua identiteetistäni.

      Vastasin ensimmäiseen viestiin, että haluan hyvityslaskun, ja toiseen, että pyydän heitä lähettämään rekisteritietoni postitse, heillä ei taida olla rekisterissä sähköpostiosoitettamme, koska tiedot on vain kaivettu netistä ja oltu näiden pohjalta yhteydessä.

    • Jock2

      Sain puhelun ja ilmoitin heti ettei toiminimeni tilaa maksullisia palveluita. Kertoi laittavansa vain nimeni luetteloon ja sivulauseessa kuulin summan 90. Kysyin uudelleen mitä 90 tarkoitti ja toistin olevani maksamatta mitään. Myyjä sanoi, että kyllä heidänkin pitää jotain vaivanpalkkaa saada ja katkaisi välittömästi puhelun eli löi luurin korvaan. Oli lähellä, että olisin vain myönnellyt luulessani palvelun olevan ilmaista.

      Törkeää toimintaa, varokaa.

    • Jujjukainen

      Mistä numerosta soitto tulee?

    • Iveco

      Mitä teen kun ehdin maksaa indu n laskun ,

      • Kyrsiintynyt

        Sinun täytyy irtisanoa sopimus koska olet maksanut laskun niin sopimus on syntynyt puoleksi vuodeksi.ELI KIRJALLISESTI IRTISANO HETI ja jos tulee uusi lasku reklamoi.
        Näin kyseinen firma pitää yrittäjät valppaina kun aina saa olla reklamoimassa noin puolenvyuoden välein,vaikka olet irtisanoutunut niin uusi lasku tulee aina ja jos maksat heidän mielestään sopimus on syntynyt.


    • Uusiyrittaja

      Mistä saan sähköpostiosoitteen????????? Sitä tossa laskussa ei ole!!

    • Rehellisyysmaanperii

      Juu kertoo tästä firmasta aika paljon, kun laskussa ei ole edes yhteystietoja mihin reklamoida. Tässä: [email protected]

      • Anonyymi

        Kiitos!!! Ei paljoa huvittanut soitella heidän maksulliseen puhelinnumeroon reklaamatiosta. Osoite toimii ja meille tuli lähettämääni tiukkaan sähköpostiin nopeasti vastaus että laskun voi hävittää.


      • Anonyymi

        Ei toiminut tämä s-posti osoite, ei lähtenyt, koska sitä ei ole olemassakaan. Voi V !!


    • Eioppiojaankaada

      Onko tosiaan niin, että tämä firma edelleen harjoittaa tätä toimintaa?! Jos jollakin firmalla on rahaa riittävästi, niin tehkää palvelus kaikille aloittaville yrittäjille ja vetäkää tämä pulju rankkaan oikeudelliseen vastuuseen toiminnastaan. Tämä firma ei taida oppia muuten kuin opettamalla.

      • Kurvi

        Olen samaa mieltä, että SNK:n toiminta pitäisi saada loppumaan . Firma toimii ilman tervettä liikeideaa.


      • Anonyymi
        Kurvi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että SNK:n toiminta pitäisi saada loppumaan . Firma toimii ilman tervettä liikeideaa.

        Suomen numerohakemisto oy:n työnjohto on netissä näkyvillä.. moraalilla joka on pyöreä nolla... Hehän hommaavat samanlaisen liiketoimintakiellon itsellensä kuin directa sai toiminnallaan.. Oliko se hovissa 3vuotta..ei ketkään normaalisti toimivat yrittäjät kauan tuollaista katsele


    • Huijattu-ukko

      olen hölmöyksissäni ottanut palvelun kyseiseltä yritykseltä. Tuli uusi lasku ja yllätys yllätys yhden kuukauden irtisanomisaika oli mennyt umpeen. Onkohan mitään muuta keinoa kuin maksaa lasku ja perua sopimus, ettei enää tule uutta laskua ja homma jatkuu edelleen. (en ole vielä maksanu laskua, kun eräpäivä ei ole mennyt umpeen)

    • Anonyymi

      Juu elikkäs minullekin tuli eilen lasku Suomen Numerokeskus Oy:stä ja soittivat kuun alussa. Sanoin silloin etten halua tietojani mihinkään ja silti tuli lasku. Kyllä niin suututtaa kuluttaa aikaa tälläisen selvittämiseen.

    • Anonyymi

      Tämä heidän tällainen toimintansa pitää saada loppumaan, koska tämä on kestämätön tilanne. Tekisikö joku lehti taas kerran jutun tästä puljusta ja sen toimintatavoista? Kaikki julkisuus kun ei aina ole hyvästä.

      • Anonyymi

        Se on totta tuo pitää saada loppumaan rikosilmoitus ryhmäkanne tai joku?


    • Anonyymi

      Älkää vaan yrittäjät soittako Suomen Numerokeskuksen maksulliseen puhelinnumeroon. Heidän ainoa julkinen yhteystietonsa heidän nettisivuilla ja jopa laskuissakin on vain tuo maksullinen puhelinnumero. Se lienee osa heidän ns. "liiketoimintasuunnitelmaansa". Lähettäkää reklamaatio heidän sähköpostiinsa, sähköpostiosoite löytyy tältä palstalta. Jos ette vielä ole saaneet soittoa tältä firmalta, niin sen saadessanne kannattaa lyödä luuri korvaan.

      • Anonyymi

        Joo ei ne vastaa edes sähköpostiin taitaa omistaja olla jossain Espanjassa asuva rikollinen jota ei ole saatu kiinni luulisin ? Eikö Suomessa ole mitään lakia tällaisille roistoille?


    • Anonyymi

      Suomen Numerokeskuksen ja heidän ”Paikalliset Puhelinluettelot” myyntipuheensa on kyllä ketkuin mahdollisin tällä hetkellä puhelinmarkkinoinnissa. Ensin kysellään perustiedot, että onko nimi ja osoite oikein sekä onko tämä puhelinnumero, josta asiakkaat teidän parhaiten tavoittavat. Sen jälkeen ilmoitetaan, että näistä perustiedoista EI TULE MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ MAKSUA, vain se kiinteä 90 euron vuosimaksu niiden ylläpitämisestä. Jaa, olenko siis tilannut nyt jotain? Vai onko meillä mahdollisesti peräti jonkinlainen asiakas- ja sopimussuhde jo olemassa?? Ei tietääkseni. Sen jälkeen ilmoitetaan, että 'jos tänä vuonna ei ole tarvetta laajemalle näkyvyydelle' he lähettävät dokumentin tulemaan tietojen tarkistamiseksi. Tässä kohtaa yleensä murskaan myyjäraukan henkisesti mahdollisimman pahoin. Minä en mene lankaan. Lukemattomia varmasti kyllä pannaan perseeseen ilman liukuvoidetta mennen tullen. Suomen Numerokeskus teki viime vuonna 2,7 miljoonan euron liikevaihdolla 23,4% liikevoiton. Aika moni taisi mennä lankaan.

      Tällä hetkellä ongelma on, että tästä samasta roskasta soitetaan monta kertaa vuoden aikana kuukausittain. Joskus jopa kahdesti viikossa. Vaikka joka kerta ilmoitan, että edustamani yrityksen tiedot voi pyyhkiä hevon helvettiin palvustanne ikuisiksi ajoiksi ja eikä ikinä enää tarvitse soittaa meille niin ei, jumalauta seuraavalla viikolla tai parin viikkon kulutta taas !!!!

      Olenkin ryhtynyt kirjaamaan jokaisen yhteydenoton muistiin. Puolen vuoden kuluttua lähestyn heitä reklamaation kanssa. Mielestäni tämä on häirintää. Jos se ei auta, seuraava kirje tulee lakimieheltä. Mikään ei kiellä puhelinmarkkinointia, mutta että parikymmentä yhteydenottoa vuosittain palveusta, josta on jo ilmoittanut kieltäytyvänsä. Se on häirintää sanan universaalisessa merkityksessä. Tällä nykyaikaisella ja kaikkien tarvitsemalla luettelopalvelulla ei nähtävästi kuitenkaan ole siinä määrin kehittynyt järjestelmä, mihin voisi kirjata huijauksen kohteen kieltäytymisen ja sitä myöden olla soittamatta uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...

    • Anonyymi

      tjoo. tarkisetelin itsekkin kun mukaan on tullut lähdettyä joskus että mikä tämä edes on mutta kävi ilmi että sieltä oli jopa pari tarjouspyyntöa asiakkailtakin tullut... ja tarjoukset.fi vaikutti myös olevan fiksu palvelu. ongelma on se että markkinoidaan epämääräisin keinoin eikä voi vaikuttaa reklamaatio oikeudella koska "no joo" tarkottaa että suostuit kauppaan.

      • Anonyymi

        Tämä firma on kyllä sellainen piikki lihassa, että näen heti punaista, kun törmään heihin jossakin.

        Olen kahdessa firmassa nyt viheltänyt pelin poikki heidän touhulle. Muut ovat turhaan pelästyneet ja maksaneet aiemmin kiltisti.

        Vinkkejä:
        -Älä maksa laskua, vaikka väittävät, että sopimus syntynyt (jostakin epämääräisestä puhelusta). Vaikka sanovat uuden laskutuskauden alkaneen, et joudu lopulta maksamaan laskua. Voit joutua vääntämään asiasta kyllä monta kuukautta. Yhteydenotot täällä mainittuun osoitteeseen, puhelu heille ei auta ja aiheuttaa sinulle turhia kuluja.
        - Jos (yleensä kun) laittavat laskun perintään Intrumille, ilmoita kirjallisesti vielä heille, että et ole tilannut palvelua ja pyydä sopimusta, mihin laskutus perustuu. Et tule sopimusta saamaan...
        Ole suoraan yhteydessä Intrumiin ja ilmoita, että olet riitauttanut laskun. Silloin he lopettavat perinnän ja ilmoittavat tälle huuhaa firmalle, että eivät jatka asian käsittelyä. Firma saa bonuksena maksaa perintäkulut Intrumille omasta pussistaan.


      • Anonyymi

        Tää on otsikon puljun työntekijän kommentti


      • Anonyymi

        Joo olisikohan tuo joku rahapesufirma vois ainakin tehdä rikosilmoituksen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä firma on kyllä sellainen piikki lihassa, että näen heti punaista, kun törmään heihin jossakin.

        Olen kahdessa firmassa nyt viheltänyt pelin poikki heidän touhulle. Muut ovat turhaan pelästyneet ja maksaneet aiemmin kiltisti.

        Vinkkejä:
        -Älä maksa laskua, vaikka väittävät, että sopimus syntynyt (jostakin epämääräisestä puhelusta). Vaikka sanovat uuden laskutuskauden alkaneen, et joudu lopulta maksamaan laskua. Voit joutua vääntämään asiasta kyllä monta kuukautta. Yhteydenotot täällä mainittuun osoitteeseen, puhelu heille ei auta ja aiheuttaa sinulle turhia kuluja.
        - Jos (yleensä kun) laittavat laskun perintään Intrumille, ilmoita kirjallisesti vielä heille, että et ole tilannut palvelua ja pyydä sopimusta, mihin laskutus perustuu. Et tule sopimusta saamaan...
        Ole suoraan yhteydessä Intrumiin ja ilmoita, että olet riitauttanut laskun. Silloin he lopettavat perinnän ja ilmoittavat tälle huuhaa firmalle, että eivät jatka asian käsittelyä. Firma saa bonuksena maksaa perintäkulut Intrumille omasta pussistaan.

        Joo verottaja olis varmaan kiinnostunut ton firman touhuista kiertää kuulemma vielä veroja eri yhtiöiden kautta?


    • Anonyymi

      Kun saat aiheettoman laskun, siitä kannattaa reklamoida välittömästi täällä mainittuun sähköpostiin. Siten varmistut siitä, että asia on virallisesti riitautettu. Perintäfirma ei ota riitautettua laskua käsittelyynsä. Suomen Numerokeskuksen maksulliseen puhelinnumeroon ei missään nimessä kannata soittaa, vaikka se lieneekin laskussa ainoa yhteystieto, mikä sekin kertoo tämän yrityksen rehellisyydestä.

      Kuten edellä kirjoitettiin, aiheetonta laskua ei tule missään nimessä maksaa. Moni ei ehkä usko miten härskiä tämän firman toiminta on ennen kuin törmää siihen. Se on härskiä!

      • Anonyymi

        Juu se on taktiikka kun eivät vastaa viesteihin puheluihin että ihmiset maksaa kun pelottaa nuo perintä huijausfirmat nekin kytkäöksissä siis kiertävät veroja eri yhtiössä ja me tavalliset ihmiset saamme maksaa tuon kaiken?


    • Anonyymi

      Todella törkeää käyttätymistä kyseisen firman tiimoilta. Jatkuva soittelu joka aloitetaan valehtelemalla "teillä on ollut täällä meidän..." . Sitten jos kehtaa kuunnella hetken niin alkaa kysely firman asioista, jotka eivät todellakaan kuulu heille.
      Viimeksi kun soittivat käskin lopettaa valehtelun ja painua hevon ... iin!!! Mielenkiinnolla odottelen miten pitkään malttavat olla soittelematta.

    • Anonyymi

      Toiminta ohje!

      Lähetä riitautus osoitteeseen: [email protected]
      Kun tulee perintälasku, ilmoittaa perintätoimstolle riitautuksesta , ja he lopettavat perinnän siltä istumalta.
      Tässä myös mieltä rauhoittava ote Kilpailu- ja Kuluttajaviraston näkemyksestä koskien etämyynnin peruuttamisoikeutta.

      "
      Valtaosalla etämyyntituotteista on 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä. Peruuttamisaika voi pidentyä, jos kuluttajalle ei ole annettu tietoa peruuttamisoikeuden ehdoista tai ostoksen maksullisuudesta.

      Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, myös siihen liittyvä luotto-, vakuutus- tai muu sopimus (esimerkiksi asennussopimus) peruuntuu.

      14 päivän peruuttamisajan laskeminen ja peruuttamisoikeus riippuu siitä, onko kyseessä tavara, palvelusopimus tai digitaalinen palvelu.

      Palvelusopimukset:
      Myös palvelusopimuksilla on yleensä peruuttamisoikeus. 14 päivän peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.

      Peruuttamisoikeutta voi käyttää, vaikka palvelun suorittaminen olisi kuluttajan pyynnöstä aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä. Jos palvelun toimittaminen on aloitettu ja se peruutetaan, kuluttajan tulee maksaa yritykselle kohtuullinen korvaus, joka lasketaan suhteellisena osuutena sopimuksen mukaisesta kokonaishinnasta.

      Kuluttajan ei tarvitse maksaa peruuttamisaikana kokonaan tai osittain suoritetusta palvelusta, jos yritys on aloittanut palvelun suorittamisen peruuttamisaikana ilman kuluttajan suostumusta tai ei ole kertonut peruttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista tai peruuttamiseen liittyvästä korvausvelvollisuudesta.
      "
      Lähde:
      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruutusoikeus-etamyynnissa/

      • Anonyymi

        Joo mutta kun nämä huijaus keltaiset sivut ei noudata mitään sääntöjä . Ovat peritätoimistojen kanssa suunnitelleet nämä toimet ihmisten huijaamiseksi .


      • Anonyymi

        Nuo koskevat vain kuluttajaa. Yritys ei ole kuluttaja, eikä yrityksen tilaamilla tuotteilla tai palveluilla ole lähtökohtaisesti mitään peruutusoikeutta


    • Anonyymi

      Jännä, miten tämä pulju vuodesta toiseen herättää keskustelua. Ja negatiivista sellaista. Luulisi heidänkin lähes 3 miljoonan euron liikevaihdolla haluavansa jo puhdistaa mainettaan ja siirtyä kaidalle polulle. Vai eikö rehdillä pelillä enää miljoonat vaihdot onnistu?

      Suomen Numerokeskus, Scanria, Suomen Puhelinluettelot etc. etc. ovat kaikki tätä samaa viritystä. Palvelut eivät nähtävästi ole huijasta. Heillä tosiaan on jotain räpellyksiä, joita kukaan ei käytä. Eikä niitä käytettäviksi ole selvästi tehtykään. Mitään puhelinluetteloita ei ole enää olemassa. Puhelinluetteloissa oli käytännössä kaikkien yhteystiedot lukuun ottamatta niitä, jotka erikseen kielsivät tietojensa julkaisemisen. Tässä tekeleessä voidaan todeta, että ala kuin ala, niin suurimmat ja tärkeimmät toimijat puuttuvat kokonaan. Tälläiselle hakupalvelulle tai puhelinluetteloille, kuten he mahtipontisesti palveluaan kutsuvat, ei ole mitään käyttöä.

      Palvelun tarjoaminen sen sijaan on vähintään kyseenalainen tapahtuma. Siinä annetaan ymmärtää, että jonkinlainen tilaus/sopimus olisi jo olemassa ja tässä nyt lähinnä vain tarkastetaan tietojen oikeellisuutta. Tietojen tarkastus päättyy tuohon jo legendaariseen lauseeseen "...ja näistähän ei tule mitään ylimääräisiä kustannuksia. Vain tuo kiinteä xx euron vuosimaksu. Onko teillä tarvetta lisänäkyvyydelle...". Jos et tässä kohtaa tajua kyseenalaistaa tuota vain xx euron kiinteää vuosimaksua, tämän jälkeen pyydetään sähköpostiosoite, mihin he haluavat ihan välttämättä vielä lähettää tiedot asiakkaan tarkatettaviksi. Kas, kun heillä ei ole jo tuota sähköpostiosoitetta tai tarkisteta myös sähköpostiosoitteen paikkansa pitävyyttä, kun tässä kerran vanhoja tuttuja liikekumppaneita ollaan. Joka tapauksessa, sieltä ei tule mitään vedosta tiedoista vaan tilausvahvistus, johon samalle lomakkeelle on tulostettu em. tiedot. Ja jos et vielä tähän mennessä ollut heidän asiakas, nyt olet. Sopimus on syntynyt vaikka et itse siitä tietoinen olisikaan.

      Itse torjun tarjouksen heti paikalla kun kuulen sanan "puhelinluettelot". Totean vain, että me emme tarvitse tätä palvelua ja jos siellä on jotain merkintöjä meistä, ne voi pyyhkäistä sieltä pois. Hyvää päiväjatkoa! piip...piip...piip...piip...piip...!!!

      Yhtään laskua en maksa ja olen milloin tahansa valmis lähtemään käräjille kuuntelemaan tätä asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi tehtyä äänitettä !

      • Anonyymi

        Olisi myös syytä selvittää onko kyseiset omistajat naapurimme kansalaisia tuotto menee sodankäyntiin tai johonkin rikolliseen?


    • Anonyymi

      Joo sama homma täällä. Pyysin nyt kuunneltavakseni tallenteen puhelusta jossa sopimus muka tehty ja samalla GDPR-hommaan nojaten kaikki tiedot mitä heillä on yrityksestäni.
      Katsotaan miten homma etenee, pistää vihaksi tälläiset puulaakit prkl.....

      • Anonyymi

        Jopa joo kyllä tällaiset kusipää firmat saa toimia Suomessakin kukaan ei estä ?


    • Anonyymi

      PK-yrittäjän yksinkertainen neuvo on että * ei ikinä tilaa mitään puhelinmyyjiltä *.

      Sama sääntö pätee myös Elisamn, Telian ym. tunnetumpoienkin bolagien puhelinmyyntiin, älä KOSKAAN tilaa mitään näiltä puhelinmyyjiltä. Samat tarjoukset löytyvät noiden firmojen nettisivuilta, jos tuote alkaa oikeasti kiinnostaa, tilaa mieluummin sitä kautta.

      Omaa e-mailosoitetta ei kannata antaa tuntemattomille puhelinmyyjälle koskaan. Jostakin syystä ne tosiaan kärttävät sanomaan puhelimeen tämän e-mailosoitteen nauhoitteelleen. Vaikka kehoittaa että mene meidän kotisivulle, se tieto on siellä, silti kärttävät että kerro nyt se e-mailisi, niin mun ei tarvii ettii...

    • Anonyymi

      Paskan rahastajia ,Älkää menkö tähän paskaan

    • Anonyymi

      Kaikkien näiden -luettelo yritysten taustalla on Oy Scanria Ab jota luotsaa Jussi Juhani Kuosmanen perheineen (Maija-Leena Elisa Kuosmanen ja Marko Henrik Kuosmanen ovat yrityksen päättäjätiedoissa) Kuopion alueelta. Jussi Kuosmanen pitää turhanpäiväistä blogia savon sanomien alustalla. Yrityksen taloustiedoista selviää, että joka vuosi tehdään valtavia tappioita ja todennäköisesti rahaa pumpataan ulos konkurssi mielessä. Totaalista huijausta kaikilla tasoilla.
      Irtisanomiset ja reklamoinnit kannattaa tehdä suoraan tuonne emoyhtiöön jolloin saatte samaan postiin kaikkien mahdollisten luetteloiden asiat. scanria (at) scanria piste fi. Vaikka infopaketin mukana ei tule sopimusehtoja pitävät ne sisällään 6kk välein automaattisen uusimisen ja ikävimpänä oikeuden levittää tietoja muihin yrityksiin. Tämä tarkoittaa, että emoyhtiö lähettää laskuja muistakin tekaistuista yhteystietopalveluista ilman erillistä sopimusta. Tehkää reklamointi/irtisanominen välittömästi kun olette laskun saaneet.
      Huijareita on aina ollut ja tulee aina olemaan. Oksettavia ihmisiä.
      Jussi nostaa 210 000€ vuodessa tästä huijaustoiminnasta.
      Maija-Leena 290 000€ vuodessa tästä huijaustoiminnasta.
      Markon tulotietoja ei löydy julkisilla hakukoneilla. (varmasti hyvät)
      https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/oy-scanria-ab/09730691/paattajat
      https://blogit.savonsanomat.fi/author/jussi-kuosmanen/

      • Anonyymi

        Tähän pitäisi oikeasti rikospoliisin puuttua


    • Anonyymi

      Herralta löytyy myös YouTube tili omalla nimellä johon hän tekee videoita. Kyseessä näyttää olevan vakavasta narsismista kärsivä potilas.

    • Anonyymi

      Tuoreempi blogi löytyy Jussin nimihaulla. Kuvien perusteella tatuoinnit on otettu useita vuosia takaperin vankilatuomioita suorittaessa.

    • Anonyymi

      Tänne tuli myös soitto viimeviikolla, jossa olevinaan tarkisteltiin tietoja yritykseni tietoja. Nämä kun olivat olleet oikein (yllätys yllätys) niin ilmoitettiinkin että ei tule ylimääräisiä maksuja ja ainoastaan tuo 90e. Tästä hämmentyneenä kun en tästä koko toiminnasta entuudestaan tiennyt yhtään mitään niin ihmettelin, että onko tämä sellainen palvelu mikä on kaikilla yrittäjillä valmiiksi kun tiedot olivat olevinaan heillä jo valmiina. Pyysin sähköpostiin mustaa valkosella ennen kun päätän yhtään mitään koska oli muutenkin huono hetki puhua. No puhelu loppu suhteellisen äkkiä ilmoitukseen, että he lähettävät laskun mulle postissa. No laskuhan tuli tietysti eilen ja summana olikin lähemmäs 120e vaikka 90e oli puhetta. (Hintaan lisätty alv.). Mitään mustaa valkosella ei myöskään tullut sähköpostiin niinkuin olin pyytänyt.

      Laitoin reklamaatiota tuohon sähköpostiin mistä aiemmin ketjussa mainittiin ja syytin heitä todella harhaanjohtavasta markkinoinnista sekä mainitsin, että en ole mitään tilannut. (Mitä puhelussa ei edes kysytty, että haluanko edes tilata.) Mainitsin, että sopimusta ei ole voinut syntyä ilman tilaajan selkeää suostumusta sekä, että jos perintään tämän laittaa niin aion ilmoittaa heille samat asiat mitä heillekin. Tänään vastasivat, että lasku on poistettu heidän järjestelmästä ja että laskun voi hävittää.

      Kai näitä joku sit oikeasti maksaa, koska tuollainen toiminta jatkuu vuodesta toiseen. Onpahan nyt ainakin mustaa valkosella sen sijaan, että olisin soitellut heille johonkin typerään maksulliseen numeroon ja maksanut itseni kipeäksi siitä.

      • Anonyymi

        Huijauksia ja me kusipäiset urakoitsijat maksamme ne ?


    • Anonyymi

      >>Kai näitä joku sit oikeasti maksaa, koska tuollainen toiminta jatkuu
      vuodesta toiseen.>>

      Kyllä maksaa tosiaan. Ei tällaiset vuosipalkat ihan tyhjästä synny, vaan maksajia täytyy olla tuhansittain joka vuosi.

      "NUMEROKESKUS OY:N PALKKOJA:
      Jussi nostaa 210 000€ vuodessa tästä huijaustoiminnasta.
      Maija-Leena 290 000€ vuodessa tästä huijaustoiminnasta.
      Markon tulotietoja ei löydy julkisilla hakukoneilla. (varmasti hyvät)"

      Tuollaisella 90 € alvittomalla hinnalla pitää olla vuosittain lähes 6.000 yritystä jotka tällaisen huijauslaskun maksavat, että huijareiden 500.000 € vuosipalkka saadaan kasaan.

      Älkää hyvät suomalaiset yrittäjät elättäkö tällaista lois-väkeä. Katsokaa mitä maksatte. Älkää näitä maksuja maksako, vaan muistakaa REKLAMOIDA kirjallisesti laskun lähettäjälle ja perintätoimistolle kaikki saamanne huijauslaskut.

    • Anonyymi

      Sain puhelun joku viikko sitten jossa tietenkin penättiin yrityksen tietojen oikeellisuutta. Meni jankkaamiseksi kun kysyin mistä ovat tietonsa saaneet eikä myyjä pystynyt sitä kertomaan (ei tietnnyt). Myyjä tuskastui ja sanoi suurin piirtein että "kaikki tämä on nyt nauhalla ja lasku tulee postissa" ja löi luurin korvaan.

      Olin ällikällä lyöty että todellako näin ja tästä innostuneena tein gdpr:n mukaisen henkilötietojen tarkastuspyynnön. Sähköpostit eivät menneet perille nettisivuilla mainittuhin osoitteisiin joten lähetin perinteisen paperipostin. Hetken harkitsin jo kirjattua kirjettäkin mutta tavallisena postina meni perille. Viikko siitä minulle soitettiin ja tarjottiin mahdollisuutta kuunnella puhelun nauhoite puhelimessa. En suostunut kun oli huono hetki ja lain mukaan minulla on oikeus saada jäljennös henkilötiedoistani (tässä tapauksessa puhelun sisällöstä). Noin 3 viikkoa pyynnöstä (lakisääteinen aika 30 päivää) sain sähköpostin jossa oli litteroituna puhelun sisältö. Ei mitään epäselvyyttä siitä että puheluun vedoten olisi voinut todistella jonkunlaisen sopimuksen syntyneen. Eikä ole muuten sitä mainittua laskuakaan näkynyt.

      GDPR on hyvä ase tuollaisia huijareita vastaan vaikkakin kiertokautta. Eli jos olette sitä mieltä että puhelun aikana ei ole syntynyt sopimusta niin ei muuta kuin henkilötietojen tarkistuspyyntö vireille niin firma on velvollinen toimittamaan teille jäljennöksen puhelusta.

    • Anonyymi

      >> Ei mitään epäselvyyttä siitä että puheluun vedoten olisi voinut todistella jonkunlaisen sopimuksen syntyneen. >>

      Jos alun perinkin olit epäileväinen ko. firman suhteen, miksi sitten kuitenkin menit hölisemän jonkinlaisen sitovaksi katsottavissa olevan tilauksen niille?

      >>GDPR on hyvä ase tuollaisia huijareita vastaan vaikkakin kiertokautta.>>

      En ymmärrä miksi oikea huijarifirma viitsisi alkaa puhetta litteroimaan tekstiksi, aika iso ja kallis vaiva niille. Ei niitä kukaan syyttäjä tai poliisiviranomainen ala käräjille vetä,ä jonkin GDPR:n perusteella, vaikka eivät tekisi yhtään mitään.

      Itse voisit toki alkaa käräjöimään alioikeudessa, omalla kustannuksellasi, jos et haluamaasi GDPR-paperia jostakin puhelinmyyntifirmasta saisi.

      Yleensä huijarifirmat nämä laittavat suoraan laskun tulemaan, ja parin viikon päästä perintätoimiston perään.
      Minkäänlaisiiin GDPR-hömpötyksiin luottamista paljon helpompaa ja huokeampaa on olla hölöttämättä puhelimeen mitään "Kyllä"-vastauksia, tai muutakaan, joka voitaisiin tulkita tilaukseksi.

      • Anonyymi

        Ryhmäkanne olis hyvä .


    • Anonyymi

      Minua on kyseinen yritys kiusannut jo yli 11 vuotta ja näköjään saa edelleen kiusata ja vahingoittaa suomalaista pienyrittäjää.. Sain muutamaksi vuodeksi rauhan kun oikeustoimien kautta vasta lopettivat.. Nyt näköjään sama laulu saa taas jatkua.. Eihän noita ole netissä kuin muutama henkilö jotka vahingontekoja jatkavat.. Heidän nimensäkin ja puhelinnumeronsa löytyy suoraan netistä! Kuka laittaa näille idiooteille kaapin paikan.. Juuri samanlailla toimi eräs toinen samanlainen yritys muuutama vuosi sitten jonka pienyrittäjät haastoivat oikeuteen ja joutui lopettamaan...

      • Anonyymi

        Ryhmäkanne


    • Anonyymi

      Minähän olin kyseisessä firmassa hetken aikaa töissä ja rehellisesti sanottuna ikinä en ole ollut niin ahdistunut ja stressaantunut kuin niinä viikkoina. Työhän tapahtuu puhelimella ja aamuisin printatuilla paperipinoilla joissa on yritysten tiedot. Eli mitään mahdollisuutta seurata sitä mihin firmaan soitetaan miten monta kertaa ja mitä yrittäjä vastaa ei ole. Vaikka joku pyytäisi ettei soiteta enää, niin sitä ei voi soittaja itse merkitä minnekkään, saati sitä semmoset tee jotka voisi, koska lähtökohta on että kaikki ostaa. Jos ei nyt, niin jossain vaiheessa.
      Sitten se esimiesporras. Sanon vaan että missään työpaikassa en ole kohdannut niin epäpäteviä ja törkeitä ihmisiä. Jos et onnistu myymään sitä ajatusta siitä että nyt asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista, niin joku kyttää ovella kokoajan ja puuttuu tekemiseen noin(enkä edes liioittele) minuutin välein. Ja palaute ei ole sieltä ystävällisimmästä päästä. Ei edes rakentavaa vaan ihan suoraa vittuilua.
      Siitä jo jonkun aikaa on kun olin heillä töissä ja ihan on jäänyt traumat siitä miten uutta työntekijää kohdellaan. Sitä touhua ei hullukaan jaksa katsoa kovin pitkään.

      • Anonyymi

        Joo, mulla on samoja kokemuksia! Olin töissä kyseisessä firmassa pari vuotta sitten ja se oli ensimmäinen työpaikkani. Olin nuori ja tuijotin vain kuukausipalkan suuruutta, joten tyhmänä menin kyseiseen firmaan. Olin 1,5kk töissä, josta kuukauden ajan mua kytättiin koko ajan, pakotettiin kipeänä töihin, koska olin koeajalla ja myynti oli heikkoa, melkein olematonta ja joka päivä kerrottiin, että jos en myy määrää x, ei tarvitse tulla seuraavana päivänä. Silti, vaikken mitään myynyt niin kuukauden jouduin tulemaan kerta toisensa jälkeen.


      • Anonyymi

        Minäkin olin tässä firmassa töissä. Rankkaa hommaa, mut kokemusta sain ja hyvän koulutuksen puhelinmyyntiin. Ei puhelinmyyjän hommaan kyllä ole kovin monesta. Muutaman kuukauden olin, mutta sit alko opiskelu jutut. Oon sittemmin tehny näillä opeilla muitakin puhelinmyyntitöitä. Ei mulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Ehkä oot ollut vaan liian herkkä nahkanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin tässä firmassa töissä. Rankkaa hommaa, mut kokemusta sain ja hyvän koulutuksen puhelinmyyntiin. Ei puhelinmyyjän hommaan kyllä ole kovin monesta. Muutaman kuukauden olin, mutta sit alko opiskelu jutut. Oon sittemmin tehny näillä opeilla muitakin puhelinmyyntitöitä. Ei mulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Ehkä oot ollut vaan liian herkkä nahkanen.

        Tässä taas joku firman työntekijä trollaa


      • Anonyymi

        Sama kokemus! Onneks olin silloin 22v ja jaksoin heitä pari viikkoa 😂😂 siis tää oli joskus v.2011


      • Anonyymi

        Ei näköjään Suomen laki auta tässä kään


    • Anonyymi

      Ihan paras neuvo on olla tilaamatta mitään. Ei edes tarjousta sähköpostiin, koska saat muuten samalla laskun. Oikeuteen eivät lähde, joten helppo kiistää kaikki tai sanoa, että tilaajalla ei ole oikeutta tilata firmalle mitään.

    • Anonyymi

      Kylläpäs porukalla on huonot kokemukset. Me ollaan oltu mukana tässä Suomen Puhelinluetteloissa. Joku vuosi sitten otin eka kerta, kun soitti niin asiallinen myyjä. Pidettiin pari kautta, ja sitten soitin että nyt katki, ei ollu tarvetta. Käskivät laittaa vielä maililla varmistuksen. Laitoin. Nyt soitti taas viime viikolla joku myyjä, ja päätin ottaa uudelleen. Katellaan nyt miten käypi.

      • Anonyymi

        Aivan turha firma tuo ei mitään iloa..


    • Anonyymi

      Minulle soitettiin heti kun perustin yritykseni. Vielä en silloin lähtenyt mukaan. Ei ollu yritystoiminta vielä ihan startannut. Toisen kerran sitten soitti mukava mies, ja päätin ottaa oman alueen Puhelinluetteloon ilmoituksen. Ainakin nettisivuille tuli liikennettä kun päivitin tiedot palveluun. Näyttää google haussa nostavan hyvin. Minusta ihan kohtuu hinta, vaikka nyt vähän tällästä hiljasempaa aikaa onkin. Seuraan nyt miten jatkon kanssa.

      • Anonyymi

        Kannattaa laittaa ne rahat suoraan google-mainontaan, eikö höpöhöpö luetteloihin. Huomattavasti tehokkaampaa!


      • Anonyymi

        Ei vaan toimi huijaus firma tuo ryhmäkanne


    • Anonyymi

      Minulle soitetiin puhelimelle ja sen jälkeen tuli heti lasku ,ei ole mitaan tilannut uskomatonta, ei varmasti maksa

    • Anonyymi

      Minäkin luulin etten ollu tilannut. Olinpa kuitenkin. Itse kuulin tallenteen jossa sanoin Joo. Eipä mitään kokeilin ja eipä haittaakaan oo ollu.

      • Anonyymi

        Tuossa yllä Suomen Numerokeskuksen puhelinmyyjä juttelee itsekseen. Niin mitäpä sitä yhdellekkään yrittäjälle on haittaa, jos maksaa useamman satasen vuodessa täydestä tyhjästä. Siinä tulee samalla pelastaneeksi omista vähistä rahoistaan tuota ilmeisen hyvin pian tappiollista Suomen Numerokeskusta ja heidän rehellistä toimintatapaansa. Numerokeskuksen myyjillä on varsin valikoiva kuulo: jos he kuulevat sanat "kyllä", "joo", "jaa" yhtään missään päin puhelinkeskustelua, niin siitä trikkautuu heidän mielestään tilaus. Usein he eivät edes ole turhan nirsoja noiden sanojenkaan suhteen, kun he tulkitsevat sopimuksen syntyneen ja lasku lähtee yrittäjälle ennen kuin puhelinkeskustelu on päättynyt. Älkää yrittäjät maksako niitä laskuja. Heidän ns. nauhoitteensakkin ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa yllä Suomen Numerokeskuksen puhelinmyyjä juttelee itsekseen. Niin mitäpä sitä yhdellekkään yrittäjälle on haittaa, jos maksaa useamman satasen vuodessa täydestä tyhjästä. Siinä tulee samalla pelastaneeksi omista vähistä rahoistaan tuota ilmeisen hyvin pian tappiollista Suomen Numerokeskusta ja heidän rehellistä toimintatapaansa. Numerokeskuksen myyjillä on varsin valikoiva kuulo: jos he kuulevat sanat "kyllä", "joo", "jaa" yhtään missään päin puhelinkeskustelua, niin siitä trikkautuu heidän mielestään tilaus. Usein he eivät edes ole turhan nirsoja noiden sanojenkaan suhteen, kun he tulkitsevat sopimuksen syntyneen ja lasku lähtee yrittäjälle ennen kuin puhelinkeskustelu on päättynyt. Älkää yrittäjät maksako niitä laskuja. Heidän ns. nauhoitteensakkin ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

        Minä olen itsekin yrittäjänä kuunnellut jos jonkin sortin puhelinmyyntiä. Kyllä Suomen Numerokeskuksella on ihan asiallisimmasta päästä myyjät. Kerran oli jotain epäselvyyttä, kun vaimo oli mennyt vastaamaan työpuhelimeeni, ja unohtanut sitten minulle mainita asiasta. Soitin Numerokeskuksen asiakaspalveluun ja asiakaspalvelija antoi minun kuunnella nauhan. Siitähän se asia sitten selvisi.
        Hoitakaa nyt yrittäjät puhelunne itse asiallisesti. Kyllä ne puhelinmyyjätkin siellä ihan töitänsä tekee. Ei kaikessa tarvitse olla mukana, muttei pakko ole vittuilla ja trollailla jokaista yrittäjää. Suomen Numerokeskuksen asiakkaana olen ollut vaihtelevasti yli kymmenen vuotta varmaan. Homma toimii. Pakko ei ole olla mukana. Jossain kannattaa kuitenkin olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen itsekin yrittäjänä kuunnellut jos jonkin sortin puhelinmyyntiä. Kyllä Suomen Numerokeskuksella on ihan asiallisimmasta päästä myyjät. Kerran oli jotain epäselvyyttä, kun vaimo oli mennyt vastaamaan työpuhelimeeni, ja unohtanut sitten minulle mainita asiasta. Soitin Numerokeskuksen asiakaspalveluun ja asiakaspalvelija antoi minun kuunnella nauhan. Siitähän se asia sitten selvisi.
        Hoitakaa nyt yrittäjät puhelunne itse asiallisesti. Kyllä ne puhelinmyyjätkin siellä ihan töitänsä tekee. Ei kaikessa tarvitse olla mukana, muttei pakko ole vittuilla ja trollailla jokaista yrittäjää. Suomen Numerokeskuksen asiakkaana olen ollut vaihtelevasti yli kymmenen vuotta varmaan. Homma toimii. Pakko ei ole olla mukana. Jossain kannattaa kuitenkin olla.

        Ainoat, jotka täällä trollaavat ovat nuo Numerokeskuksen puhelinmyyjät, joiden toiminnasta on asiallisuus kaukana ja jotka häpäisevät toiminnallaan koko puhelinmyyjien ammattikunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen itsekin yrittäjänä kuunnellut jos jonkin sortin puhelinmyyntiä. Kyllä Suomen Numerokeskuksella on ihan asiallisimmasta päästä myyjät. Kerran oli jotain epäselvyyttä, kun vaimo oli mennyt vastaamaan työpuhelimeeni, ja unohtanut sitten minulle mainita asiasta. Soitin Numerokeskuksen asiakaspalveluun ja asiakaspalvelija antoi minun kuunnella nauhan. Siitähän se asia sitten selvisi.
        Hoitakaa nyt yrittäjät puhelunne itse asiallisesti. Kyllä ne puhelinmyyjätkin siellä ihan töitänsä tekee. Ei kaikessa tarvitse olla mukana, muttei pakko ole vittuilla ja trollailla jokaista yrittäjää. Suomen Numerokeskuksen asiakkaana olen ollut vaihtelevasti yli kymmenen vuotta varmaan. Homma toimii. Pakko ei ole olla mukana. Jossain kannattaa kuitenkin olla.

        Onko Numerokeskuksen myynti ja markkinointi siirtynyt tänne suomi24:ään. Laittakaa nekin ennemmin sinne "puhelinluetteloonne", koska ketään ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa yllä Suomen Numerokeskuksen puhelinmyyjä juttelee itsekseen. Niin mitäpä sitä yhdellekkään yrittäjälle on haittaa, jos maksaa useamman satasen vuodessa täydestä tyhjästä. Siinä tulee samalla pelastaneeksi omista vähistä rahoistaan tuota ilmeisen hyvin pian tappiollista Suomen Numerokeskusta ja heidän rehellistä toimintatapaansa. Numerokeskuksen myyjillä on varsin valikoiva kuulo: jos he kuulevat sanat "kyllä", "joo", "jaa" yhtään missään päin puhelinkeskustelua, niin siitä trikkautuu heidän mielestään tilaus. Usein he eivät edes ole turhan nirsoja noiden sanojenkaan suhteen, kun he tulkitsevat sopimuksen syntyneen ja lasku lähtee yrittäjälle ennen kuin puhelinkeskustelu on päättynyt. Älkää yrittäjät maksako niitä laskuja. Heidän ns. nauhoitteensakkin ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

        Ihme porukkaa, jotka ei nauhotteita usko. Kai sitä nyt oman äänensä tuntee, ja voi myöntää johonkin lupautuneen.

        Toki jokainen voi valita missä näkyy. Minulla ei ole pahaa sanottavaa Suomen Numerokeskuksesta. Olen ollut mukana heidän Puhelinluetteloissaan vuosia, ja pelkästään positiivista kokemusta. Myyjät olleet asiallisia ja jos on pitänyt soitella joskus vaikka eräpäivän siirrosta, niin kaikki on hoitunut ystävällisellä palvelulla.

        Näyttää olevan tosiaan pitkän linjan yritys tämä. Kyllähän se jo kertoo jos on vuosikymmeniä pyörinyt yritys, niin ei sitä ihan kepulikonstein voi pyörittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa yllä Suomen Numerokeskuksen puhelinmyyjä juttelee itsekseen. Niin mitäpä sitä yhdellekkään yrittäjälle on haittaa, jos maksaa useamman satasen vuodessa täydestä tyhjästä. Siinä tulee samalla pelastaneeksi omista vähistä rahoistaan tuota ilmeisen hyvin pian tappiollista Suomen Numerokeskusta ja heidän rehellistä toimintatapaansa. Numerokeskuksen myyjillä on varsin valikoiva kuulo: jos he kuulevat sanat "kyllä", "joo", "jaa" yhtään missään päin puhelinkeskustelua, niin siitä trikkautuu heidän mielestään tilaus. Usein he eivät edes ole turhan nirsoja noiden sanojenkaan suhteen, kun he tulkitsevat sopimuksen syntyneen ja lasku lähtee yrittäjälle ennen kuin puhelinkeskustelu on päättynyt. Älkää yrittäjät maksako niitä laskuja. Heidän ns. nauhoitteensakkin ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

        Joo ei muuta kuin ilmoitusta verottajalle veronkierrosta niin eiköhän tuo lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme porukkaa, jotka ei nauhotteita usko. Kai sitä nyt oman äänensä tuntee, ja voi myöntää johonkin lupautuneen.

        Toki jokainen voi valita missä näkyy. Minulla ei ole pahaa sanottavaa Suomen Numerokeskuksesta. Olen ollut mukana heidän Puhelinluetteloissaan vuosia, ja pelkästään positiivista kokemusta. Myyjät olleet asiallisia ja jos on pitänyt soitella joskus vaikka eräpäivän siirrosta, niin kaikki on hoitunut ystävällisellä palvelulla.

        Näyttää olevan tosiaan pitkän linjan yritys tämä. Kyllähän se jo kertoo jos on vuosikymmeniä pyörinyt yritys, niin ei sitä ihan kepulikonstein voi pyörittää.

        Jos joku peruu pitää vastaus tulla heti eikä sadan vuoden päästä?


    • Anonyymi

      Suomen Numerokeskus saa tunkea nuo mainoksensa sinne minne ei aurinko paista... ja myyjät ryömiä itse perässä.

    • Anonyymi

      HETI luuri kiinni muuten laskua tulee

    • Anonyymi

      Me jouduimme samaan "önähdykseen". Nyt vaaditaan että lasku maksetaan. Aivan outoa toimintaa, huh huh. Ei auta vaikka huudetaan puhelimeen.

      • Anonyymi

        Joo ne rupee vielä kinaamaan että tilasit puolivuotias sitten vaikka sanot en ole tilannut.


    • Anonyymi

      Vit*u sanon minä. Eilen sain itse puhelun liittyen tähän kusetukseen, alussa ei edes kerrottu, että tuo maksaa. Myyjä aloitti heti kauhean kysymys sodan liittyen yritykseeni ja tarjosi hyvää mainostusta sekä antaa kaupan päälle vielä mainoksen etusivuilleen. Kuulemma "en tiedä mitä pomo tähän sanoo, mutta teen kuitenkin" no kysyin puhelun lopussa, että tuleeko tää maksamaan mitään, johon hän vastaa Joo 90 e, kysyin, että onko kerta lasku, ettei tule enempää? Hän vastaa ei tuu enempää, kuin se yksi
      No ajattelin tyhmänä tarttua tähän, koska ei mulla ole yrityksellä mainoksia missään. Puhelun jälkeen googlasin kyseistä asiaa ja löysin tämän keskustelun ja voi jumalauta mä kirosin.. Etsisin heidän yhteystietoja, missään ei löytynyt s postia, piti mennä monen mutkan kautta ja lopulta sain s postin ja olin tänään yhteydessä heihin, varmistin todella monta kertaa, että se "sopimus" on peruttu ja laskun lähetys myös. Otin keskustelusta kuvakaappaukset, jotta voin myöhemmin käyttää sitä heitä vastaan, jos laskua tulee. Sain päivällä yhden saman tyylisen puhelun, tyyppi puhui jatkuvasti päälle, yritti urkkia taas tietoja ja kertoi jopa, että ollaan puhuttu heinäkuussa, vaikka ei olla. Kerroin, että en muista kyseistä keskustelua, mun kaikki tiedot voivat poistaa heidän sivuiltaan ja että en halua heidän soittoja. Kiitti ja moikkasi.
      S postissa myönsi, että puhelun kautta on syntynyt jonkinlainen sopimus.
      Nyt ovat poistaneet heidän sivuiltaan mun yrityksen tiedot ja toivon mukaan eivät soita enää. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Katsotaan tuleeko silti lasku??

      • Anonyymi

        Näihin ei auta vissii mikään laki ?


    • Anonyymi

      Minäkin sain puhelun tällä viikolla..maanantaina taisi olla. Kuuntelin ihan rauhassa että mitä oli myyjällä asiaa. Kyseli tietenkin tietoni, ja sitten kertoi hinnan. Minäkin vielä tiedustelin lisää palvelusta ja sain kyllä tosi asialliset vastaukset. Uutena yrittäjänä katsoin että ihan hyvä on lähteä mukaan. Nopeaa palvelua torstaina sain laskun ja oikovedoksen ilmoituksestani. Keksin mitä muuta halusin lisätä tietoihini, ja soitinkin asiakaspalveluun, jossa ystävällinen naishenkilö otti ylös asiani. Katsoin eilen sivuja, ja siellä oli kaikki haluamani kohdillaan. En voi valittaa. Testaan nyt tämän kauden ja sitten mietin miten jatkon kanssa teen.

    • Anonyymi

      Olen saanut soittoja. Ja harjoittelijapojalle painotin, ettei mene vastailemaan mitä sattuu, jos vastaa puhelimeen. Itse firman omistajana olen vastuuhenkilö, joten kerran on tullut yksi lasku tietämättäni. Oli poika sanonut joo joo. Soitin asiakaspalveluun ja asia hoidettiin saman tien pois. Vastasin itse sitten toisen kerran saman firman puheluun ja kuuntelin mistä on kyse. Otin kokeilujakson. Tai siis kestohan tuo oli, mutta laitoin kalenteriin muistutuksen, että jos ei tuloksia tule, niin perun ajoissa pois. Kävijämäärät sivuillamme kasvoivat ja näkyi että Puhelinluetteloista olivat tulleet, joten en perunut pois vaan annoin olla jatkonkin kestona.

      • Anonyymi

        Hahaa! Ja Jari Sillanpäällä on heterosuhde! Hahaa


      • Anonyymi

        Valehtelet kusipää firman puolesta


    • Anonyymi

      Lakatkaa jo te Suomen Numerokeskuksen ilmeiset edustajat. Yksikään googlen yrityshaku ei minulla ole ikinä johtanut minkään Suomen Numerokeskuksen pyörittämien luetteloiden sivuille. Kukaan ei teidän sivuillenne eksy. Kyllä se on kuulkaas Suomen Numerokeskuksen edustajat niin, että maailma on muuttunut, mutta te ette.

      • Anonyymi

        Joo lopettakoon menköön muualle niitä puhelin huijauksia tekemään.


    • Anonyymi

      Jos joku muuten kaipaa tämän puljun sähköpostiosoitetta reklamointia varten, niin se taisi lyötyä tästä ketjusta. Suomen Numerokeskuksen laskuissahan ei ole mitään sähköpostia mainittu vaan pelkästään maksullinen (!!) puhelinnumero. Bisnestä sekin.

    • Anonyymi

      "Keltaiset sivut" netissä? No johan on business-ideaa kylliksi vuonna 2021! Oletteko Numerokeskuksessa koskaan kuulleet googlesta? Sieltä kuulkaas löytyy yrityksiä ja niiden tiedot sekä usein jopa kartassa näytetään mistä ko. yritys löytyy. Ja... tadaaa... kaiken tuon google tarjoaa yritykselle ilmaiseksi. Te Numerokeskuksessa taidatte olla vielä ajassa milloin pyöräkin oli kantikas.

    • Anonyymi

      Päivitän tähän. Soitosta kulunut melkein kuukausi ja ei ole onneksi laskua näkynyt. Sain sähköpostilla silloin yhteyden heihin ja peruin ne ”sopimukset”
      Se asiakaspalvelija kertoi ”älä jatkossa tee mitään sopimuksia, jos myöhemmin muutat mieltäsi” eli siis sopimus syntyy puhelimen kautta tietämättäsi. Sain viikon verran puheluja jatkuvasti samankaltaisilta pa*koilta ja kerroin heillekkin, että poistavat kaikki mun tietoni heiltä ja että eivät enää soita mulle. Onneksi löysin näitä keskusteluja täältä ja toimin nopeasti. En tiedä kuinka kauheessa stressissä nyt olisin, jos en olisi saanut ajoissa reagoitua. Kaikki jotka puolustavat tota toimintaa, ovat nimenomaan ton kusetuksen takana. Toi yritys pitäisi saada kaadettua nurin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä tuo firma pitää kaataa tavalla tai toisella.


    • Anonyymi

      Tuli pyytämättä perintälasku Lex perinnältä, joka koski Suomen puhelinluettelon laskua. Näkyi olevan perintäfirma ja Puhelinluetteloyhtiö samalla omistajalla. Koskaan en oo tilannut mitään palvelua heiltä. Täyttä kusetusta.

      • Anonyymi

        Se on juurikin täyttä sitä itseään. Älä vaan erehdy maksamaan, mutta se reklamaatio pitää todennäköisesti lähettää perintäpuljulle tai miten nuo sitten hoidetaankaan. Perintäänhän se ei ilman oikeuden päätöstä mene ja voit olla varma, että oikeus ei sitä perintään vie.

        Lex Perintä Oy on perustettu tänä vuonna (2021) samalla, kun Suomen Numerokeskus Oy:n liikevaihto on tipahtanut dramaattisesti. Ja tosiaan samat henkilöt ovat noiden molempien taustalla.

        Kerro miten juttu etenee. Se ovat hyvää tietoa muille vastaavaan tilanteeseen joutuville.

        Neuvo kaikille: älkää maksako!


      • Anonyymi

        Joo Suomessa ei ole lakia näihin huijauksiin moni on kertonut kusetuksista .


    • Anonyymi

      Lähestykää yrittäjät kansanedustajia tällä asialla. Täytyyhän tällainen toiminta saada poistettua!

      • Anonyymi

        Kuka näitä vois auttaa tälläisten kusettajien ?


    • Anonyymi

      Huijarifirma,pelkkää kusetusta, varmaan jotenkin yhteydessä Scanriaankin. Varokaa näitä puhelinmyyjiä.

      • Anonyymi

        Samoja hemmoja molempien takana. Ja nyt vielä Lex Perintä Oy:kin on samoilla. Yksi firma huijaa ja toinen perii. On joku bisnessidean keksinyt ja viranomaisia ei taida vähempää kiinnostaa tuollainen yritysten välinen huijaustoiminta. ☹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja hemmoja molempien takana. Ja nyt vielä Lex Perintä Oy:kin on samoilla. Yksi firma huijaa ja toinen perii. On joku bisnessidean keksinyt ja viranomaisia ei taida vähempää kiinnostaa tuollainen yritysten välinen huijaustoiminta. ☹

        Ja Scanria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja hemmoja molempien takana. Ja nyt vielä Lex Perintä Oy:kin on samoilla. Yksi firma huijaa ja toinen perii. On joku bisnessidean keksinyt ja viranomaisia ei taida vähempää kiinnostaa tuollainen yritysten välinen huijaustoiminta. ☹

        Niin se on me yrittäjät saamme aina näistä kärsiä ja valtiovalta ei tee mitään?


    • Anonyymi

      Täys paskakasa firma! Luuri korvaan. Yksi toinen yrittäjä meinaa laittaa kaverit perään noille kun alkoi niin vituttaa. Kunnon paskapulju

    • Anonyymi

      En saa millään konstilla poikki Suomen Numerokeskus Oy;n laskutusta. Olen hukannut rahaa palveluihin, jotka yrittävät näitä irtisanoa, mutta nekin ovat kaikki huijariyrityksiä, koska edelleen laskuja sataa ja tätä on kestänyt vuosia.
      Mitä tehdä?

      • Anonyymi

        Vie asia ihan eteenpäin pätevälle lakimiehelle niin eiköhän jotain tietoja ala löytyä että pääsee eroon...


      • Anonyymi

        Todella hirveää! Toisten yrittäjien/yritysten kiusaamista ja rahastamista.


    • Anonyymi

      Sopimuksia tulee huomaamatta vaikket niitä teekkään. Oma perintätoimisto perii väärin perustein laskutettuja laskuja! Vähän aikaa kuluu niin soittaa kolmas henkilö ja myy palvelua jolla pääset eroon näistä laskuista. Ilman tätä palvelua et tule ikinä pääsemään eroon näistä laskuista. Kertoo että yhteystiedot on siellä ja täällä maksullisella palstalla, ja ootas näkyy olevan vielä tuolla ja tuolla...Kauppaa palvelua kehuen miten hyvä lakimies on takana. Tiesi hyvin kertoa että nauhoja muunnellaan tarpeen mukaan että löytyy se joo,kyllä sana sopivasta paikasta!
      Tämä palvelu maksaa 500€/alv0% ,nyt saat 400€/alv.0%.
      Ihme että tämmönen touhu voi olla laillista.

      • Anonyymi

        Samaa sallia nuokin. Mrrr@


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa sallia nuokin. Mrrr@

        Siis samaa sakkia nuokin! Varo!


      • Anonyymi

        Suomi täys näitä ja perintä huijareita .


    • Anonyymi

      Soittelivat moneen kertaan ja aina vastattu että mitään ei tarvita tai osteta , tänään tuli postissa sitten lasku, onneksi sain kaivattua niiden sähköpostin netistä: [email protected]
      Jos joku tarvitsee, näköjään kiusaavat ihan huolella yrittäjiä.. saas nähdä menikö sähköposti reklamaatio perille, että puretaan tämä 'puhelimitse sovittu sopimus' vai kuinka kauan niiden kanssa saa vääntää...

      • Anonyymi

        Väärin.
        Jos sopimusta ei ole syntynyt sitä ei voi silloin perua.
        Väärästä aiheettomasta sopimuksesta vain ilmoitetaan ettei mitään sopimusta ole syntynyt ja lasku on aiheeton.

        Jos lähdet perumaan niin myönnät silloin sopimuksen syntyneen ja haluat sen perua.

        Oikeasti ihmiset, opetelkaa edes alkeet sopimisesta ja sopimuksien tekemisestä.
        Miten te voitte olla yrittäjiä kun ette tiedä miten sopimus tehdään.


      • Anonyymi

        Hirrrrveä kokemus!
        Kuinka joku voi tehdä tummosta työtä menettämättä itsekin yöuniaan?


    • Anonyymi

      Soitti pelle nimeltä Ari-Pekka Salo,sanoi ensimmäiseksi,että on Googlen asioilla,sanoin , että ei kiinnosta maksaa tyhjästä,silloin kaveri väitti, että tämä on pakollinen antoi kuvan , että Google pakottaa osallistumaan,Googlehan ei niin toimi.

    • Anonyymi

      Ei mitään kokemuksia

    • Anonyymi

      Sain soiton muutama viikko sitten. Kyseli aluksi vain yrityksen tietoja jotka vahvistin oikeaksi. Todella ammattitaitoista huijausta . En missään kohtaa puhelua sanonut kyllä/ei koska puhelu päättyi nopeasti. Noin viikon päästä pamahti postissa lasku jonka reklamoin ja riitautin. Laitoin monta sähköpostiviestiä jossa vaadin laskun peruuttamista sekä naihoitetun puhelun minulle toimittamista äänitiedostona tai tekstiksi litteroituna. Eivät suostuneet vaan kehottivat soittamaan maksulliseen palvelunumeroon. Eivät siis suostuneet toimittamaan sopimusta minulle. Maksukehotuskin tuli jonka jälkeen reklamoin ja kerroin että asia ratkaistaan sopimalla tai sitten mennään oikeuteen selvittämään asia. Tämän jälkeen peruivat laskun. Tein asiasta myös rikosilmoituksen. Jos saat laskun ja et ole tehnyt sopimusta puhelimessa. Riitauta lasku->riitauta maksukehotus-> informoi perintäfirmaa-> tee rikosilmoitus. Asiasta kannattaa pitää myös mahdollisimman suurta meteliä jotta toiminta saadaan loppumaan.

    • Anonyymi

      >> Laitoin monta sähköpostiviestiä jossa vaadin laskun peruuttamista sekä naihoitetun puhelun minulle toimittamista äänitiedostona tai tekstiksi litteroituna. >>

      Teit kaiken oikein, kun reklamoit kirjallisesti heti laskun lähettämisen jälkeen.

      Ja mahdollisen perintätoimiston kirjeen lähettämisen jälkeen uusi reklamointi, taaskin kirjallisesti. Kannattaa lähettää SEKÄ kirjeitse että sähköpostilla ne reklamoinnit.

      Noiden puhelunauhoitetiden pyyteleminen huijareilta on tarpeetonta ja silkkaa ajanhukkaa. Niillä nauhoitteilla ei ole mitään juridista merkitystä tällaisissa asioissa. Kunhan sinä vain lyhyesti kiistät, että tuo puhuja olet sinä.
      Ja siihen piste. Ei mitään jatkokinaamisia ja lisäselityksiä, että kuka olisi sinun puhelimestasi voinut soitella.

      • Anonyymi

        Tiesin että nauhoitteen pyytäminen yms. "Vänkääminen" on turhaa. Henkilö joka vastasi viesteihin vastasi selkeästi etukäteen opetetulla kaavalla. Aikaa minulle kuitenkin oli sen verran, että ihan mielenkiintoista oli katsoa mitä sieltä aina vastataan. Kaikki aika mitä vänkäämiseen käyttää on mahdollisesti pois myös muiden huijaamiselta. Muistakaa kaikki huijauksen kohteeksi joutuneet, että vaikka vaivaa joutuu näkemään että riitauttaa laskut ja tekee rikosilmoituksen se kannattaa aina. Ja vaikka maksaisit laskun niin silti se kannattaa riitauttaa jälkikäteen ja tehdä rikosilmoitus.


    • Anonyymi

      Heii Mitähän mun kannattaa nyt tehdä? Olen aloittanut yrittäjä ja hölmöyksissäni suostuin heidän palveluihinsa. Soittaja sai sen kuullostamaan niin perus rutiinijutilta mikä yrittäjällä pitäisi olla ..no lasku tuli, mutta miten vältyn lisälaskuilta. En ole mielestäni sitoutunut mihinkään ja puhe oli vain yhdestä maksusta. Kannattaako minun laittaa tuohon sähköpostiin viestiä etten halua mitään heidän palveluitaan enää jatkossa vai mitä teen?

      • Anonyymi

        Kyseessä on ilmeisesti toistaiseksi voimassaoleva sopimus, joka pitää irtisanoa ennen uuden jakson (vuosi?) alkua. Selvitä firman kanssa mikä sopimus on ja sano se samantien irti, niin että uutta laskua ei enää tule. Ja vaadi kaikki päätökset kirjallisena vahvistuksina sähköpostiisi.


    • Anonyymi

      Ainakin info@suomenpuhelinluettelot osoite toimii, ja paluuviestissä tuli osoite laskutus@suomenpuhelinluettelot. Ja laskussa luki tämä Suomen Numerokeskus Oy. Jos joku vielä miettii että mistä ne saa kiinni

    • Anonyymi

      Olin kyseisessä firmassa töissä ja jouduin lähtemään sieltä muutaman soitto päivän jälkeen, koska en saanut tehtyä myyntiä. Tämä oli mielestäni törkeää toimintaa sillä tuntuu että en saanut kunnolla mahdollisuutta. Kaiken kruunasi se kun sain tietää että työnantaja oli valehdellut uusien lähdöstä muille työntekijöille sanoen, että he halusivat itse lähteä, vaikka totuus oli se että ei tullut myyntiä. Tämä työnantaja vielä mainitsi työsopimuksen teon yhteydessä että myynti ei ole tärkeintä vaan asenne ratkaisee. Eli tuntuu että olen itsekkin tullut huijatuksi tässä firmassa. Suosittelen että ette osta tätä palvelua tai tulko tänne töihin aivan törkeää toimintaa.

    • Anonyymi

      Jonkun pitäisi tappaa koko firman henkilöstö. Juha Petri Heimonen pitäisi kiduttaa hengiltä

    • Anonyymi

      Tuon puljun toiminta täyttää kaikki petoksen tunnusmerkit, mutta koska huijattavat yritykset yleensä pieniä niin kellään ei ole kykyä nostaa kannetta.
      Itsekin luulin että kysyvät vain tietoja mutta sitten tuli lasku 160€. Pakko se oli pitkin hampain maksaa, seuraavaksi olisi ollut 170€ lasku jne. Surullista miten pieniä tmi yrittäjiä yritetään kusettaa joka suunnasta, etenkin kevään tullen nämä myyjät aktivoituvat ja soittoa tulee kokoajan. Kaikille muille olen kyllä sanonut ihan suoraan että ovat rikollisia ja myyjät huoraavat puhelimessa.

      Googletin kyseistä firmaa niin jos jotain hyvää hakee niin liikevaihto on pienentynyt kokoajan eli ihmiset ei mene ainakaan uudestaan tähän kusetukseen, en itsekään aio edes keskustella tämän yhtiön kanssa. Lisäksi heidän sivuillaan vieläpä mainostetaan, ettei keskustelupalstoilla yms alustoilla annetut kommentit pidä paikkaansa. SIIS MITÄ VITTUA!!?!? Ei kukaan oikeasti rehellinen toimija mainosta tuollaista omilla sivuilla.

      • Anonyymi

        Joo selviä huijareita . Pitäisi vaatia aina allekirjoitus että tilaus vahvistettu ja säännöt ensiksi.


    • Anonyymi

      Älkää sitten hyvät ihmiset uskoko noita positiivisia kommentteja. Firma mainostaa sivuillaan, että seuraavat palstoja joten käyvät anonyymina kehumassa firmaansa.

    • Anonyymi

      Huom!! Lex perintä on saman ihmisen luoma kuin suomen numerokeskus/suomenpuhelinluettelot. Eli ihan klassinen petoksiin erikoistunut yritys.

      • Anonyymi

        Joo tosta firmasta rikosilmoitus ja verottajalle veronkierrosta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuo SNK/Scanrian tms sopimusehdot kannattaa lukea todella tarkkaan. Siellä lukee, että sopimus on toistaiseksi voimassa oleva 6kk. Tuo asiahan ei todellakaan mene noin. Toistaiseksi voimassa olevat sopimukset eivät ole voimassa jotain tiettyä määrää. Ja sitten on vieläpä, että sopimus jatkuu jos sitä ei irtisano viimeistään 1,5kk ennen sopimuksen päättymistä.

      Eli tuo pyramidihuijaus ei edes ymmärrä, mikä on määräaikaisen -ja toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ero. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi irtisanoa ihan milloin vain eikä ne jatku esimerkiksi 6kk kerrallaan. Ihan täyttä kusetusta ja sopimusehdoissa on tarkoituksella erehdytetty ihmisiä, että luulevat sopimuksen olevan 6kk voimassa. Se on totta, että jos on mennyt maksamaan, niin olet maksanut periaatteessa siitä puolesta vuodesta mutta kun irtisanot sopimuksen niin se raukeaa välittömästi.

      Kun ilmoitin tästä asiasta, niin vastaus oli jotain ympäripyöreää paskaa. Eli tietävät itsekin, ettei toiminta kestäisi käräjille menemistä mutta koska uhrit ovat pääasiassa pienyrittäjiä niin eivät pysty menemään käräjille paitsi joukkokanteella.

      • Anonyymi

        Ja jatkan tähän vielä sen, että määräaikainen sopimus loppuu aina ellei sen jatkamisesta sovita erikseen. Ei sitä niin vaan jatkella itsekseen. Tämän takia esimerkiksi liittymämyyjät alkavat pommittaa kun määräaikainen on loppumassa. Vaikka liittymämyyjät on ärsyttäviä, niin operaattorit noudattavat pääasiassa lakia.


      • Anonyymi

        Siis joukko kanne .


    • Anonyymi

      Tuli lasku ennen kuin pääsin kotia.sähköpostia ei löydy mistään..jos joku tietää kerro..laskua en maksa.

    • Anonyymi

      Hei,

      oheinen lasku edelleen suorittamatta .

      Tämän sopimuksen on tehnyt henkilö joka vahvisti olevansa (nimi) ja numero jossa

      keskustelu käytiin on +358 4++++++ . Tuo keskustelu oli 31.3.2023 kl. 10:03 .

      Keskustelun aikana mukana olemista ei kertaakaan kyseenalaistettu eikä kielletty .

      Lasku 46426081 on siten aiheellinen ja tulee maksaa sopimuksen mukaisesti .

      Muistutus tänä tuli :D

      • Anonyymi

        Joo nää osaa olla aika veijareita. Joskus heidän mukaansa sopimus on syntynyt, jos et erikseen ole kieltänyt sitä. Eihän se tietenkään missään sellainen päde, mutta ehkä joku siihen lankeaa ja maksaa laskun.


    • Anonyymi

      Infonor varmaan samoja niskalaukauksen tarpeessa olevia.

    • Anonyymi

      > Oheinen lasku edelleen suorittamatta .
      > Tämän sopimuksen on tehnyt henkilö joka vahvisti olevansa (nimi) ja numero
      > jossa keskustelu käytiin on +358 4++++++ . Tuo keskustelu oli 31.3.2023 kl.
      > 10:03 .
      > Keskustelun aikana mukana olemista ei kertaakaan kyseenalaistettu eikä
      > kielletty . Lasku 46426081 on siten aiheellinen ja tulee maksaa
      > sopimuksen mukaisesti .

      Älkää kukaan ihmeessä maksako MITÄÄN tällaisia höpölaskuja.

      Muista että sinulle tulleet laskut pitää aina saatava *kirjallisesti* reklamoitua. Ei riitä puhelinsoitto, tekstiviesti eikä e-maili, vaan perinteinen paperipostissa lähetetty reklamaatiokirje.
      Sähköpostiin ja tekstiviestiin voi tietenkin laittaa lisäksi samat reklamoinnit, mutta paperinen reklamaatio kannattaa toimittaa aina.

      Jos perintäyhtiö alkaa periä saatavaa. niin samanlainen kirjallinen reklamaatio sinnekin. Kirjeeeessä kerrot että et ole kyseistä tuotetta tilannut, ja kerrot että tavaran myyjää on jo asiasta reklamoitu.

      ÄLKÄÄ KUKAAN MAKSAKO NÄITÄ LASKUJA.

      Mutta muistakaa tehdä ajoissa reklamaatiot kaikista tulleista laskuista.

    • Anonyymi

      Ite oli kyseisellä firmalla töissä v. 2011. Meillä asetettiin tavoitteeksi 5 kauppa/pvä. Kahden viikon aloituksesta jouduin saiaraslomalla (josta ei ole maksettu) kun palasin töihin sain potkut, kun kysyin miksi.. vastaus oli etten saanut riittävästi kauppoja. Ja kun näytin taulukosta että kahden viikon aikana minulla on ollut 8kauppa/pvä niin toimitusjohtaja sanoi ettei koeajalla mulla velvollisuus kerro syitä 🙃😂 ai nuoruus ajat mitä pakotti meitä tekemään😂😂

      • Anonyymi

        Ei tollaseen paskatoimintaan kannata ryhtyä.


    • Anonyymi

      Nämä veijarit ne vaan jatkaa ihmisten huijaamista edelleen. Epäselvän puhelun jälkeen tuli lasku, josta laitettiin heti reklamaatio. Reklamaatioon ei vastausta, toinen lasku tuli muutaman viikon kuluttua. Sähköpostitse uusi reklamaatio ja ilmoitus rikosilmoituksen jättämisestä. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään Suomen Numerokeskus Oy:stä. Ja toivottavasti ei tule kuulumaankaan, kyllä nuo huijarit joutaisi joko kaltereiden taakse tai mullan alle.

      • Anonyymi

        Joo rikosilmoitusta kehiin TA joukkokanne.


    • Anonyymi

      Huijareita tyystin ei mitään moraalia

    • Anonyymi

      Ovela on kyllä "myynti" taktiikka. Kerätään mukamas vain tietoja yrityksestä, sitten kerrotaan että ilmaiseksi näkyy firman nimi niiden sivuilla ja peruspakettiin kuuluu myös pieni kuvaus yrityksen toiminnasta. Sitten nielaistaan jossain kohti että vain 120€ kausi ja että ei oo kuukausimaksuja. Toki unohdetaan kertoa että kausi on vain 6kk!! Eikä tätä edes kysytä, todetaan vain että tämmöinen teille ja sitten nopeasti lopetetaan puhelu ennenkuin asiakas kerkee sanoon ettei ole tarvetta..

    • Anonyymi

      Puhelimessa myyjä väitti että lupasimme tämän ottaa, sanoimme että emme ole luvanneet mitään. Sen jälkeen katkaisi vain puhelun. Nyt tuli lasku vaikka mitään ei ole luvattu ottaa. Laitoin heti sähköpostia ketjusta löytyvään osoitteeseen.

    • Anonyymi

      Tuli tuossa viimeviikolla mullekin samallanne epäselvä puhelu missä muka yrityksen tietoja tarkasteltiin. Siitä parinpäivän päästä tuli 180€ lasku minkä mukaan olisin suullisesti sopinut ja hyväksynyt sopimusehdot. Lähetin sähköpostissa reklamaation mutta vielä ei ainakaan ole vastausta tullut. Miten olette muut toimineet. Oletteko tehneet rikosilmoitusta.

    • Anonyymi

      Taas huijataan Suomen Numerokeskus Oy:ltä soittoja vaikka sanoo ettei tilaa mitään
      niin silti lasku tulee.

    • Anonyymi

      Toimikaa näin jos olette joutuneet tämän huijauksen uhriksi.

      1. Ensimmäinen virhe minkä voitte tehdä on maksaa huijareiden lasku. Jos näin teitte lähettäkää irtisanomisilmoitus firmaan.
      2. Tämän jälkeen huijarit alkaa lähettämään uusia laskuja. ÄLKÄÄ maksako vaan lähettäkää joka ikisestä reklamaatio että sopimus on irtisanottu. Älkää menkö lankaan että sopimus on irtisanottava 60 pvä aikaisemmin.
      3. Tämän jälkeen samat huijarit alkavat soittelemaan "konsulttiyhtiöstä" joka tarjoaa palvelua että he auttavat sinut pois tästä huijauksesta. Näitä kun tulee niin sanotte että ei kiitos ja ette sen jälkeen vastaa tuntemattomiin numeroihin. Näitä saattaa tulla useampi soitto viikossa. Asentakaa vaikka finder puhelimeen.
      4. Kohta teille tulee maksumuistutus. Älkää maksako vaan tehkää näistäkin reklamaatio sähköpostitse.
      5. Seuraavaksi huijarit lähettävät laskun oman perintä firmansa kautta. Pitäkää pää kylmänä, lasku ei ilman käräjäoikeuden päätöstä ole ulosotto kelpoinen. Vastaatte perintä firmalle että lasku on riitautettu.
      6. Jos huijarit vielä jatkavat. Vastaatte että teette asiasta rikosilmoituksen. Muistakaa hoitaa kaikki yhteydenpito sähköpostilla sekä laittakaa talteen kaikki puhelinnumerot sekä ajankohdat jolloin huijarit ottavat yhteyttä esim.sieltä "konsulttiyhtiöstä".
      7. Tehkää rikosilmoitus ja liittäkää kaikki yhteydenpito sähköposteineen, huijauslaskuineen, huijari konsulttien soittoineen rikosilmoitukseen. Poliisit eivät näitä tutki, mutta siinä vaiheessa jos huijarit erehtyvät hakemaan lainvoimaisuutta perintälaskulle käräjäoikeudesta teillä on se rikosilmoitus tehtynä jonka jälkeen yksikään käräjäoikeus ei tule tekemään yksipuolista tuomiota että määräävät laskua ulosottokelpoiseksi. Ja huijarit eivät ymmärrettävistä syista halua itsekkään oikeuteen asti.

      Muistakaa!!!! Yksikin euro on liikaa maksaa huijareille. Laskujen lähettely vaan kiihtyy, näistä ei pääse muuten eroon kuin laittamalla itse stopin.

    • Anonyymi

      Nyt näillä on uusi metodi soittelevat toisen firman nimissä ja haukkuvat firman kehuvat miten vaikea on päästä sopimuksesta eroon, mutta heillä olisi 150€ palvelu jolla pääsisineroon puhelinluettelosta😂 Olen irtisanonut palvelun sähköpostilla ja laskut menevät roskiin.

    • Anonyymi

      suomen numerokeskuksests tulee aiheettomia laskuja vaikka en ole ollut missään tekemisissä enkä ostanut heiltä mitään .Viimeisin lasku tuli joku aika sitten se oli 171,74 ja se reklamoitu.Silti nyt LEX perintä oy:stä tuli lasku 221,74 mutta huomasin että niin Lex-perinnän kuin suomen numerookeskuksen toimitusjohtaja onkin sama henkilö eli tuo Heimonen ja osoitekin on molemmilla sama Askonkatu 13B 4 krs 15100Lahti. Tämä sama rumba jatkuu vuodesta toiseen nyt pyysin myyjän tietoja mutta niitä tuskin tulee olettaisin mutta täytyy sitten mennä käymään Askonkadulla.

      • Anonyymi

        Itsekkin varmaan kohta samassa tilanteessa..aattelin et oisko viisain reklamoida perintä laskukin..eikös se asia mene korkeamman tahon tarkasteluun sen jälkeen? Vai pitääkö tehdä rikosilmoitus? Uskomatonta että nyky päivänä tälläinen vielä mahdollista! Vuodesta toiseen harjoittavat yrittäjien ryöstämistä/kusetusta.


    • Anonyymi

      Äkkiseltään tuntus ettei kusetettu voi hävitä oikeudessa koska kyseisen palvelun myyjältä TÄYTYY LÖYTYÄ äänitetty puhelu mitä myyty/ onko tilattu palvelu vai ei ole tilattu.
      Eli millä ihmeellä tämä ks.firma pystyy todistamaan oikeudessa että sopimus on tehty,kun heillä ei ole mtn todisteita.

    • Anonyymi

      Mulla sama homma, soitettiin ja kerrottiin että mitä palvelu pitää sisällään. Tämä kaikki kustantaa sen 130e plus alvi ja ei mitään mainintaa loppusummasta mikä on sen 184e, tuli muistutusmaksu ja nyt perinnästä. Mitä teen en oo varsinaisesti kieltäytyny vaan epätietosuttaani vaan sanonu osotteeni yms siinä ajatuksessa, että minulla peruutusmahdollisuus…

      • Anonyymi

        No jos olet tuossa tilanteessa niin ei varmaan auta kun laittaa leuka rintaan ja maksella tuo lasku pois. Sen jälkeen lähetät kirjallisesti sähköpostilla sopimuksen irtisanomisen sinne laskussa olevaan sähköpostiin. Huijarit tästä innostuvat ja lähettävät lisää laskuja, näitä et luonnollisesti maksa vaan lähetät sähköpostilla reklamaation aiheettomasta laskusta. Huijarot tästä vaan innostuvat ja lähettävät tämän jälkeen maksumuistutuksia. Luonnollisesti ET MAKSA, vaan lähetät taas kirjallisesti reklamaation aiheettomasta maksusta. Tästä huijarit innostuvat ja laittavat laskun perintäkuluineen oman perintäfirmansa kautta. ET MAKSA, vaan vastaat perintäfirmalle että lasku on riitautettu. Jatkat tätä niin kauan kuin on he laskuja lähettelevät. Et menetä luottotietojasi sillä heidän laskullaan ei ole lainvoimaa sillä se vaatisi käräjäoikeuden päätöksen laskun ulosottokelpoisuudesta. Tähän huijarit eivät lähde sillä tietävät hyvin että heidän toimintansa ei oikein kestä päivän valoa. Huijarit alkavat myös soitella sinulle että voivat auttaa sinut pois tästä huijauksesta....varmaan ymmärrät itsekkin mitä heille pitää sanoa.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe