Voiko maakonnalle olla allerginen?

Hanna

Aion hankkia maakilpikonnan, Kreikankonnan, ja minun täytyisi saada tietää, että voiko maakonnalle olla allerginen? Onko kukaan kuullut tällaisesta ilmiöstä?!! Punakorvan kanssa ei ollut ongelmia. Olen allerginen suurinpiirtein kaikille karvaisille eläimille ja minulla on astma. Mietin vain, että voiko konnan iho hilseillä aiheuttaen allergiaa.
Täytyisi saada varmuus, ennenkuin hankkii konnan ja ettei tulisi ongelmia myöhemmin!!!
Jos joku tietoinen viitsisi kertoa...
Kiitos jo etukäteen!!

10

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

      Se on aika harvinaista, mutta kilpparin ulosteet ovat/saattavat olla niin voimakkaita, että niistä voi aiheutua allergisia oireita.

    • Aino

      Kilpparit voivat aiheuttaa allergiaa, mutta se on todella harvinaista.
      Tuntuu, että aina on joku, joka on allerginen ties miten ihmeellisille asioille... Melkein voisi sanoa, että kaikki voi aiheuttaa allergiaa. ;)
      Monet allergiset ihmiset (kuten minä) pärjäävät kuitenkin vallan mainiosti matelijoiden kanssa.

      Aino

      • Sun

        Itse olen allerginen monille eläimille joilla on karvoja ja varmaan herkistyisin niillekkin joille en vielä ole, jos ottaisin lemmikiksi.Itselläni on maakilpikonna ja ei ole tullu mitää allergisii oireita.Kaikellehan voi tulla allergiseks, mutta kai tämä maakonna on aika varma valinta jos allergiat haluaa välttää?


    • Minna

      Meillä on perheessä useita eläinallergikkoja ja astmaatikkoja, silti allergialääkärimme suositteli (tähän oma syynsä) meille maakilpikonnan hankkimista ja niin teimme. Konnamme tekee tarpeensa vain kerran päivässä kylpyveteen joka kaadetaan kylvyn jälkeen pyttyyn, jätökset eivät siis jää kuivumaan lattialle tai terraarioon; ei pölyä vaan poistetaan, joten allergisoituminen konnan valkuaiselle on kyllä minimaalisen pieni. Suosittelen allergiseen perheeseen!

      • kokemusta on!

        Konnan suolistolle ei oo hyvä jos se joka päivä kylvetetää!!!!!!Se pitäs olla kerranviikossa!Mäki oon allerginen..menkää homeopaatille se autto mua luonnonmukasilla aineilla ja mulla on nykyään hoitohepo kuus hoitokoiraa ja konna


    • konnain2

      Ottakaa sitten hyvät allergikot huomioon se fakta, että voitte olla myös allergisia kilpikonnien ruuille.Siis kaikki vihannekset,kasvikset ym.
      Niitähän pitää sitten käsitellä joka päivä.

    • Hanna

      Kiitos tosi paljon vastauksistanne! Sain paljon tärkeää tietoa, joka auttaa tekemään päätöksen konnan hankinnasta!

    • kokemusta on!

      nii mäkin!!!Mäki oon allerginen suurinpiirtein kaikille karvasille eläimille ja mullaki on astma ja mulla on ollu kreikankonna jo neljä vuotta ilman ongelmii!Ja hei!!Mee jonkun hyvän homeopaatin puheille!Sen luonnomukasten aineiden avulla mulla on kuus hoitokoiraa ja hoitoheppa ja ratsastan kerran viikossa..ja on se OMA konna..

    • Katriina.p

      En usko mutta minun Äitini on allerginen kaikille karvaisille elämille niin voiko kilpikonna luoda oireita kun haluisin ja aidon vakuuttaa äitini voiko joku kertoa ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe