Mistä perkeleestä?

KotiSivuVäliLehti

Käytän Operaa suomenkielisessäWindows 8.1:ssä ja nyt Opera aukaiseee käynnistettäessä oikean sivun kuten ennenkin. Mutta nyt Opera aukaisee uuteen välilehteen jonkun saatanan www.msn.com/fi-fi -sivun. Tämä alkoi noin viikko sitten ja tapahtuu koneen käynnistyksen jälkeen. Tätä ei tapahdu, jos suljen Operan ja käynnistän uudelleen.

Operan asetuksista en ole löytänyt mitään syytä. Windowsin Ohjauspaneelin Internet-asetukset ikkunassa on kohta: "Jos haluat luoda kotisivuvälilehtiä, kirjoita jokainen osoite omalle rivilleen." Siinä oli toiminnan muutoksen jälkeen osoite http://g.uk.msn.com/HPALL14/74, jonka poistaminen deletellä ei auttanut, vaan se hyppäsi takaisin seuraavalla kerralla. Muutin sen sitten toiseksi www-osoitteeksi, joka näkyy nyt, mutta sekään ei auttanut. Nyt Opera aukaisee toisen msn-osoitteen kuin alunperin. Itse asiassa en halua luoda yhtään kotisivuvälilehteä, mutta miten se voidaan estää, kun osoitteen deletointi ja Käytä-näppäimen painaminen ei auta?

Onko tämä virus itsestään perkeleestä vai kenties MS:ltä? Liittyykö tämä käyttöjärjestelmän tai jonkun ohjelman päivitykseen? Koneessani on Avast ja Comodo, mutta nekään eivät näköjään pysty kaikkia haittaohjelmia torjumaan.

8

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bourbonangel

      1."Koneessani on Avast ja Comodo"....Ota toinen pois koneesta, kahta virustutkaa ei saisi olla samassa koneessa.
      2. Asenna Opera uudestaan.
      3. Asenna Opera Developer.
      Siis kokeile....
      Minulla on Win8.1:ssä molemmat versiot ja kaikki toimii hyvin.

    • UAC-palomuuri-onJoOK

      Operan asetuksia muuttamalla. Kato asennetut lisäosat.
      (Uudelleen asenna opera)

      Poista avast ja comodo, ei liity tohon msn.com asiaan vaan siksi koska ne ovat PUP. Luulet niiden tekevän jotain konkreettista mutta ilman niitä olisi parempi.

    • nämäpielessä

      1. Windows 8.1 mäkeen ja parempi Windows 10 tilalle vielä kun saa ilmaiseksi
      2. Avast ja Comodo mäkeen ja tilalle Bitdefender free.

      • bourbonangel

        Itse pidän Win 8.1 pari vuotta vielä toki tiedän että MS ei korjaa probleemia enään vaan yrittää pakottamaan käyttämään kymppiä mikä on myös buginen.
        Avira ja Bitdefender ovat mun valinnat koneissani.


      • tablettikäyttöön8
        bourbonangel kirjoitti:

        Itse pidän Win 8.1 pari vuotta vielä toki tiedän että MS ei korjaa probleemia enään vaan yrittää pakottamaan käyttämään kymppiä mikä on myös buginen.
        Avira ja Bitdefender ovat mun valinnat koneissani.

        Kannattaa vaihtaa Windows 10 vielä kun saa ilmaiseksi/ 7 eurolla Pro version. 8.1 tuki kun ei kestä enää pitkään ja muutenkin se on epäkäytännöllinen pc koneilla.


      • bourbonangel

        Joo mulla on noita kymppejä useitakin, Miksi haluan pitää kasin johtuu esim. Win.storessa (pilvessä) voin pelata eri pelejä, Kasin pelejä ei voi pelata kympillä ja päinvastoin.
        Myös Win8.1 start ei kestä kauan mutta Win10 start tekee "hulluksi" joutuu odottamaan kauan.
        Kasin tuki kestää toki pitempään kuin seiskan, kai vuoteen 2022.
        Minulla ei ole montaa harmia mun win 8.1:stä, ainoastaan Hotmail/Outlook app ei toimi kunnolla, nykyään voin vastaanottaa postia mut en voi lähettää vaikka ilmoittaa että on lähetetty.
        Siis käytän nettiselainta posteihin kasissa. No Big Deal.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe