Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:
"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/
"Kia Niro jättää kuljettajalleen ison valinnan. Bensiininkulutus nolla tai jopa seitsemän litraa sadalla kilometrillä."
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-pistokehybridi-viehattaa-tavallisuudellaan-kia-niro-1-6-gdi-plug-hybrid/
Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:
”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118
Ladattava Kia ei ole talviauto
7
5585
Vastaukset
- glx
Merkistä riippumatta hybridiauto on täysin järjetön hankinta, oli sitten kyse tavallisesta tai ladattavasta mallista.
- Näinonainatehty
Et taida olla kovin uudistusmyönteinen persoona.
- Anonyymi
Kia Nirolla phev:illä on ajettu nyt yli 20000km ja bensan todellinen keskikulutus on 1.69/100km Bensan ja ladatun sähkön kustannukset ovat olleet 3,4€/100km.
Järjetöntä, eikö totta!
- kommenteistalainattua
Kyllä Kia Nirolla pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa. Olen ajanut kyseisellä mallilla 3,5 kk ajan. Viimeksi olen tankannut marraskuun alussa, jonka jälkeen olen ajanut n. 2800 km ja bensaa on kulunut n. 25 litraa. Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria. Sähkö liikuttaa autoa ja bensamoottori käy tyhjäkäynnillä samalla lämmittäen auton sisätilaa. Jos haluaa ajaa pelkällä sähköllä, tarvitsee vain kytkeä lämmityslaite "LOW"-asentoon, tällöin bensamoottori ei käynnisty. Akun 8,9 kWh kapasiteetti riittää 50-55 km sähköajoon, moottoritienopeudella hieman vähempään. Sähkön kulutus pelkässä sähköajossa on n. 18 kWh/100 km. Kun autoa esilämmittää sisätilan sähkölämmittimellä ennen liikkeelle lähtöä, tarkenee työmatkan autossa ulkovaatteissa ihan hyvin pikku pakkasellakin. Ikkunat pysyy huurteettomina lämmityslaitteen puhaltaessa viileää ilmaa. Moni ihminen ei tiedosta lataushybridin ja perushybridin eroa. Lataushybridiä voi ladata töpselistä ja sillä voi ajella pitkiä matkoja pelkällä sähköllä, akun kapasiteetista riippuen. Perushybridiä ei voi ladata, vaan se kerää ajon aikana jarrutusenergioita talteen, ja kulutus varsinkin maantieajossa on lähes sama kuin pelkällä polttomoottorilla varustetulla autolla.
- Frgtv
Mielenkiintoinen laite tuo Niro.
Itse ajelen Auris TS Hybridillä, joka on kyllä hyvä pendelöinnissä kodin ja työpaikan väliä. Omassa käytössäni itselataava on hyvä ja en plug in:llä paljon säästäisi hankintahinta huomioiden.
Mutta mielenkiinnosta voisin Niron kyllä hankkia. Kun Nissan Leafeja alkaa olla sopuhintaan käytettynä saatavilla, perheen kakkoauto vaihtuu sellaiseen! - Anonyymi
Patteriuskovaisten elämäntehtävä on valehdella. Tässä mielessä eivät poikkea muista uskovaisista.
"Kyllä Kia Nirolla pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa."
"Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria."
Normaalijärkisen mielestä sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä, liikutetaanko auton polttomoottorilla vai ei. Latuashybridin idea kun olisi, että päivittäiset ajot saisi tehtyä pelkästään sähköllä, ilman tarvetta käynnistää polttomoottoria. Sehän ei toteudu, kun lämmitys on polttomoottorin varassa.
Polttomoottorin käyttö pelkkänä lämmönlähteenä on täysin idioottimainen idea. Vailla kuormitusta moottori lämpenee hitaasti -> katalysaattorinkin lämpeneminen hidastuu -> auto tupruttaa enemmän HC yms. päästöjä. Eikä alilämpöisenä käynti / jatkuva tyhmäkäynti ole moottorillekaan hyväksi!
Kaiken kukkuraksi pelkällä sähköllä ajo on tarkoittaa tientukkona kihnuttamista. Kaasua pitää painella varovasti, ettei auto mene ottamaan polttomoottoria alitehoisen sähkömoottorin avuksi.
Kannattais tutustua Opel Amperaan, jossa asiat on tehty oikein. Se osaa esilämmittää itsensä ennen ajoon lähtöä ja sähkömoottori on 100 kW tehoinen, joten polttomoottori ei käynnisty (ei ole tarpeen) edes täyskaasukiihdytyksissä. Tämä auto todellakin käynnistelee polttomoottoria vasta akun varauksen hiipuessa.
Itäautoilla on tässäkin vielä aikamoinen takamatka kirittävänä.
- Roskasakilta.rahat.pois
Kyllä köyhät hybridkuskit tulisi verottaa niin hengiltä että joutuisivat kävelemään töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2592850Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit172021- 1261715
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.191598Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun981444Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71270Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91023Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21003Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e23990- 61988