Ladattava Kia ei ole talviauto

KiaNiro

Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:

"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

"Kia Niro jättää kuljettajalleen ison valinnan. Bensiininkulutus nolla tai jopa seitsemän litraa sadalla kilometrillä."

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-pistokehybridi-viehattaa-tavallisuudellaan-kia-niro-1-6-gdi-plug-hybrid/

Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:

”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

7

5580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • glx

      Merkistä riippumatta hybridiauto on täysin järjetön hankinta, oli sitten kyse tavallisesta tai ladattavasta mallista.

      • Näinonainatehty

        Et taida olla kovin uudistusmyönteinen persoona.


      • Anonyymi

        Kia Nirolla phev:illä on ajettu nyt yli 20000km ja bensan todellinen keskikulutus on 1.69/100km Bensan ja ladatun sähkön kustannukset ovat olleet 3,4€/100km.
        Järjetöntä, eikö totta!


    • kommenteistalainattua

      Kyllä Kia Nirolla pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa. Olen ajanut kyseisellä mallilla 3,5 kk ajan. Viimeksi olen tankannut marraskuun alussa, jonka jälkeen olen ajanut n. 2800 km ja bensaa on kulunut n. 25 litraa. Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria. Sähkö liikuttaa autoa ja bensamoottori käy tyhjäkäynnillä samalla lämmittäen auton sisätilaa. Jos haluaa ajaa pelkällä sähköllä, tarvitsee vain kytkeä lämmityslaite "LOW"-asentoon, tällöin bensamoottori ei käynnisty. Akun 8,9 kWh kapasiteetti riittää 50-55 km sähköajoon, moottoritienopeudella hieman vähempään. Sähkön kulutus pelkässä sähköajossa on n. 18 kWh/100 km. Kun autoa esilämmittää sisätilan sähkölämmittimellä ennen liikkeelle lähtöä, tarkenee työmatkan autossa ulkovaatteissa ihan hyvin pikku pakkasellakin. Ikkunat pysyy huurteettomina lämmityslaitteen puhaltaessa viileää ilmaa. Moni ihminen ei tiedosta lataushybridin ja perushybridin eroa. Lataushybridiä voi ladata töpselistä ja sillä voi ajella pitkiä matkoja pelkällä sähköllä, akun kapasiteetista riippuen. Perushybridiä ei voi ladata, vaan se kerää ajon aikana jarrutusenergioita talteen, ja kulutus varsinkin maantieajossa on lähes sama kuin pelkällä polttomoottorilla varustetulla autolla.

      • Frgtv

        Mielenkiintoinen laite tuo Niro.

        Itse ajelen Auris TS Hybridillä, joka on kyllä hyvä pendelöinnissä kodin ja työpaikan väliä. Omassa käytössäni itselataava on hyvä ja en plug in:llä paljon säästäisi hankintahinta huomioiden.

        Mutta mielenkiinnosta voisin Niron kyllä hankkia. Kun Nissan Leafeja alkaa olla sopuhintaan käytettynä saatavilla, perheen kakkoauto vaihtuu sellaiseen!


      • Anonyymi

        Patteriuskovaisten elämäntehtävä on valehdella. Tässä mielessä eivät poikkea muista uskovaisista.

        "Kyllä Kia Nirolla pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa."

        "Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria."

        Normaalijärkisen mielestä sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä, liikutetaanko auton polttomoottorilla vai ei. Latuashybridin idea kun olisi, että päivittäiset ajot saisi tehtyä pelkästään sähköllä, ilman tarvetta käynnistää polttomoottoria. Sehän ei toteudu, kun lämmitys on polttomoottorin varassa.

        Polttomoottorin käyttö pelkkänä lämmönlähteenä on täysin idioottimainen idea. Vailla kuormitusta moottori lämpenee hitaasti -> katalysaattorinkin lämpeneminen hidastuu -> auto tupruttaa enemmän HC yms. päästöjä. Eikä alilämpöisenä käynti / jatkuva tyhmäkäynti ole moottorillekaan hyväksi!

        Kaiken kukkuraksi pelkällä sähköllä ajo on tarkoittaa tientukkona kihnuttamista. Kaasua pitää painella varovasti, ettei auto mene ottamaan polttomoottoria alitehoisen sähkömoottorin avuksi.

        Kannattais tutustua Opel Amperaan, jossa asiat on tehty oikein. Se osaa esilämmittää itsensä ennen ajoon lähtöä ja sähkömoottori on 100 kW tehoinen, joten polttomoottori ei käynnisty (ei ole tarpeen) edes täyskaasukiihdytyksissä. Tämä auto todellakin käynnistelee polttomoottoria vasta akun varauksen hiipuessa.

        Itäautoilla on tässäkin vielä aikamoinen takamatka kirittävänä.


    • Roskasakilta.rahat.pois

      Kyllä köyhät hybridkuskit tulisi verottaa niin hengiltä että joutuisivat kävelemään töihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3660
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2890
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2683
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2159
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1907
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1888
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1847
    Aihe