Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:
"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/
"Kia Niro jättää kuljettajalleen ison valinnan. Bensiininkulutus nolla tai jopa seitsemän litraa sadalla kilometrillä."
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-pistokehybridi-viehattaa-tavallisuudellaan-kia-niro-1-6-gdi-plug-hybrid/
Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:
”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118
Ladattava Kia ei ole talviauto
7
6238
Vastaukset
- glx
Merkistä riippumatta hybridiauto on täysin järjetön hankinta, oli sitten kyse tavallisesta tai ladattavasta mallista.
- Näinonainatehty
Et taida olla kovin uudistusmyönteinen persoona.
- Anonyymi
Kia Nirolla phev:illä on ajettu nyt yli 20000km ja bensan todellinen keskikulutus on 1.69/100km Bensan ja ladatun sähkön kustannukset ovat olleet 3,4€/100km.
Järjetöntä, eikö totta!
- kommenteistalainattua
Kyllä Kia Nirolla pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa. Olen ajanut kyseisellä mallilla 3,5 kk ajan. Viimeksi olen tankannut marraskuun alussa, jonka jälkeen olen ajanut n. 2800 km ja bensaa on kulunut n. 25 litraa. Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria. Sähkö liikuttaa autoa ja bensamoottori käy tyhjäkäynnillä samalla lämmittäen auton sisätilaa. Jos haluaa ajaa pelkällä sähköllä, tarvitsee vain kytkeä lämmityslaite "LOW"-asentoon, tällöin bensamoottori ei käynnisty. Akun 8,9 kWh kapasiteetti riittää 50-55 km sähköajoon, moottoritienopeudella hieman vähempään. Sähkön kulutus pelkässä sähköajossa on n. 18 kWh/100 km. Kun autoa esilämmittää sisätilan sähkölämmittimellä ennen liikkeelle lähtöä, tarkenee työmatkan autossa ulkovaatteissa ihan hyvin pikku pakkasellakin. Ikkunat pysyy huurteettomina lämmityslaitteen puhaltaessa viileää ilmaa. Moni ihminen ei tiedosta lataushybridin ja perushybridin eroa. Lataushybridiä voi ladata töpselistä ja sillä voi ajella pitkiä matkoja pelkällä sähköllä, akun kapasiteetista riippuen. Perushybridiä ei voi ladata, vaan se kerää ajon aikana jarrutusenergioita talteen, ja kulutus varsinkin maantieajossa on lähes sama kuin pelkällä polttomoottorilla varustetulla autolla.
- Frgtv
Mielenkiintoinen laite tuo Niro.
Itse ajelen Auris TS Hybridillä, joka on kyllä hyvä pendelöinnissä kodin ja työpaikan väliä. Omassa käytössäni itselataava on hyvä ja en plug in:llä paljon säästäisi hankintahinta huomioiden.
Mutta mielenkiinnosta voisin Niron kyllä hankkia. Kun Nissan Leafeja alkaa olla sopuhintaan käytettynä saatavilla, perheen kakkoauto vaihtuu sellaiseen! - Anonyymi
Patteriuskovaisten elämäntehtävä on valehdella. Tässä mielessä eivät poikkea muista uskovaisista.
"Kyllä Kia Nirolla pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa."
"Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria."
Normaalijärkisen mielestä sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä, liikutetaanko auton polttomoottorilla vai ei. Latuashybridin idea kun olisi, että päivittäiset ajot saisi tehtyä pelkästään sähköllä, ilman tarvetta käynnistää polttomoottoria. Sehän ei toteudu, kun lämmitys on polttomoottorin varassa.
Polttomoottorin käyttö pelkkänä lämmönlähteenä on täysin idioottimainen idea. Vailla kuormitusta moottori lämpenee hitaasti -> katalysaattorinkin lämpeneminen hidastuu -> auto tupruttaa enemmän HC yms. päästöjä. Eikä alilämpöisenä käynti / jatkuva tyhmäkäynti ole moottorillekaan hyväksi!
Kaiken kukkuraksi pelkällä sähköllä ajo on tarkoittaa tientukkona kihnuttamista. Kaasua pitää painella varovasti, ettei auto mene ottamaan polttomoottoria alitehoisen sähkömoottorin avuksi.
Kannattais tutustua Opel Amperaan, jossa asiat on tehty oikein. Se osaa esilämmittää itsensä ennen ajoon lähtöä ja sähkömoottori on 100 kW tehoinen, joten polttomoottori ei käynnisty (ei ole tarpeen) edes täyskaasukiihdytyksissä. Tämä auto todellakin käynnistelee polttomoottoria vasta akun varauksen hiipuessa.
Itäautoilla on tässäkin vielä aikamoinen takamatka kirittävänä.
- Roskasakilta.rahat.pois
Kyllä köyhät hybridkuskit tulisi verottaa niin hengiltä että joutuisivat kävelemään töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851