Hei!
Tiedäthän, että Suomi24-palstoilla ei ole sallittua kirjoittaa nimillä tai nimenmuunnoksilla yksityishenkilöistä? Kenenkään toisen henkilön nimeä ei saa käyttää nimimerkkinä, ja mikäli sellaisia viestejä tulee moderoinnin tietoon, ne poistetaan.
Kaikki keskustelupalstoillemme kirjoittavat henkilöt ovat itse vastuussa kirjoittamistaan viesteistä. Mikäli siis katsot, että keskusteluissa esitetyt väitteet täyttävät jonkin rikoksen tunnusmerkistön, voit tehdä tutkintapyynnön poliisille. Tutkintapyynnön tekemisoikeus on henkilökohtainen ja sillä henkilöllä, joka katsoo yksityisyyttään tai kunniaansa loukatun. Toimimme mielellämme yhteistyössä poliisin kanssa.
Suomi24-palstoilla ei tällä hetkellä toimi palstakohtaisia moderaattoreita, vaan moderointi tapahtuu sivuston virallisten moderaattoreiden toimesta. He valvovat sivustoa muun muassa Ilmoita-painikkeen kautta tehtyjen ilmoitusten perusteella. Jokaisen viestin yhteydessä on Ilmoita-linkki, jonka kautta voit ilmoittaa moderoinnille sääntöjen vastaisista viesteistä. Säännöt löydät osoitteesta https://www.suomi24.fi/opastus/saannot.
Jokainen voi auttaa pitämään palstan siistinä tekemällä ilmoituksia asiattomista viesteistä.
Terveisin,
Suomi24-tiimi
Muistutus Suomi24:n säännöistä
74
1753
Vastaukset
- nimetön--
Empä ole koskaan nähny kenenkään nimeä nimimerkkinä. Mistä moinen aloitus????
- nimettömälle
Se että et ole nähnyt, ei tarkoita että sellaista ei tapahtuisi. Pöhlö!
Ihan aiheellinen varoitus ja ohje. - SuvakkiRikoksetSallittu
nimettömälle kirjoitti:
Se että et ole nähnyt, ei tarkoita että sellaista ei tapahtuisi. Pöhlö!
Ihan aiheellinen varoitus ja ohje.Täällä on kirjoiteltu mm. rivouksia, mainiten paikkakuntalaisten nimiä.
Ihmettelinkin taannoin asiaa mielessäni, mutta päättelin sitten, että suvaitsevalle vihavasemmistolle kaikki rikokset ja niillä julkinen "leveily" ovat luvallisia, tässäkin mediassa. - suvaitseva.vasemmisto
SuvakkiRikoksetSallittu kirjoitti:
Täällä on kirjoiteltu mm. rivouksia, mainiten paikkakuntalaisten nimiä.
Ihmettelinkin taannoin asiaa mielessäni, mutta päättelin sitten, että suvaitsevalle vihavasemmistolle kaikki rikokset ja niillä julkinen "leveily" ovat luvallisia, tässäkin mediassa.niin mut suvaitsevan vasemmiston rikokset ja niillä leveily on parempaa
- tienoostakiidollinen
Sananmuunnos tarkoittaa siis oikeasti munansaannos... niin senkö saa kirjoittaa ja Ikoolisiin matkustaa. Vielä? Entä jos kahvihammasta pakottaa ja haluaa vaikka cafesta tirisevää sumppia? Saako vanhaan tapaan surisevaa pimppiä vai onko tuote haettava H-kyyrööstä?
- Anonyymi
Ihmettelinkin taannoin asiaa mielessäni, mutta päättelin sitten, että suvaitsevalle vihavasemmistolle kaikki rikokset ja niillä julkinen "leveily" ovat luvallisia, tässäkin mediassa.Toisaalta rikoksen peittely on rikos itse. voi moderaattori sitä miettiä.""
- Anonyymi
hei ei tää oo mikään Dooriksen-palautekanava paa sinne niin usein kun haluat""
Ihmettelinkin taannoin asiaa mielessäni, mutta päättelin sitten, että suvaitsevalle vihavasemmistolle kaikki rikokset ja niillä julkinen "leveily" ovat luvallisia, tässäkin mediassa.hö. suomi24 nyt pahakehtaa ja oikein kunnolla (ihme jos tämä jää)
KUN ON HUOMATTU RIVOA HENKILÖKOHTAISTA RIENAA
MIKSI NE JÄI???
Poistatte aivan kaiken mikä auttaa kunnon kansalaista /
parantaisi tätäkin paikkakuntaa
VIELÄ=
Suomi24 on siten antanut ilmaista suojelua ehkä rikollisille
ja laittomalla tavalla virantoimituksessaan toimineille
eli mikä mättää???- Anonyymi
finspin kirjoitti:
hö. suomi24 nyt pahakehtaa ja oikein kunnolla (ihme jos tämä jää)
KUN ON HUOMATTU RIVOA HENKILÖKOHTAISTA RIENAA
MIKSI NE JÄI???
Poistatte aivan kaiken mikä auttaa kunnon kansalaista /
parantaisi tätäkin paikkakuntaa
VIELÄ=
Suomi24 on siten antanut ilmaista suojelua ehkä rikollisille
ja laittomalla tavalla virantoimituksessaan toimineille
eli mikä mättää???Lue suomi24 oma kirjoitus: "
Kaikki keskustelupalstoillemme kirjoittavat henkilöt ovat itse vastuussa kirjoittamistaan viesteistä. Mikäli siis katsot, että keskusteluissa esitetyt väitteet täyttävät jonkin rikoksen tunnusmerkistön, voit tehdä tutkintapyynnön poliisille. Tutkintapyynnön tekemisoikeus on henkilökohtainen ja sillä henkilöllä, joka katsoo yksityisyyttään tai kunniaansa loukatun. Toimimme mielellämme yhteistyössä poliisin kanssa.
"
ni - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta rikoksen peittely on rikos itse. voi moderaattori sitä miettiä.""
pok on mulle ilmoittanut feikin pääluottamusmiehen ja työsuhdepäällikön välityksellä että oman palkkalaskelman lähettäminen pok-työntekijälle on tänään taas täs Ikaalisis laitont tai menee työkyky heti"" Ja tähän saa Ikaalisissa pok-poliisiapu""on jo niin noloa""rikollinen työnantaja' ja POLIISI""
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue suomi24 oma kirjoitus: "
"
nieli näin ei suomi24 pelaa kuten itse lupaa "ni".
- Suomi23-tiimi
1. Mistä tiedätte mikä on nimenmuunnos yksityishenkilön nimestä? Nimenmuunnos jostain toisesta nimestä voi edelleen olla kirjoittajan oikea nimi.
2. Poliisien kanssa ei kannata olla vapaaehtoisesti missään tekemisissä. Helsingin ylin poliisijohto on tällä hetkellä rikossyytteiden alaisina ja entinen huumepoliisin päällikkö on edelleen pinnalla huume- ja tiedustelutavarakaupoistaan sekä listaamattomien vasikoiden käytöstä. Ette kai halua olla tekemisissä järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit täyttävän järjestön kanssa?
3. Miksi te ylipäätään vaivaudutte kirjoittelemaan mitään? Keinoäly sensuroi automaattisesti kaikki viestit, myös asialliset. Kyllä, se on mielipiteenmuokkausta ja sananvapauden rajoittamista. Poistakaa toki laittomat ja rikolliset viestit, mutta teillä ei ole valtaa päättää mikä on asiaton ja mikä ei. - gggggghhhh
Ikaalisissa on asunut Suomi nimisiä ihmisiä. Tällä hetkellä täälä asuu Suomisia. Pitääkö alottajan vaihtaa nimimerkkiä sopivammaksi?
- Anonyymi
Moderoija voisi moderoida pari turhaa peppua pois ikaalinenpalstalta ja jättää asiakommentit omille paikoilleen. Tosin aivan varmasti on tässä ajateltu suojella ns paikkakunnan työjulkkuja jo aivan syystä. Mutta mitäs ja kun jokin on sitten totta, eli kerrotaan hyvästä ja painavasta syystä vaikka poliisiherra suomesta joka jakelee sakkoja kelle sattuu ja miltä tuntuu
Anonyymi kirjoitti:
Moderoija voisi moderoida pari turhaa peppua pois ikaalinenpalstalta ja jättää asiakommentit omille paikoilleen. Tosin aivan varmasti on tässä ajateltu suojella ns paikkakunnan työjulkkuja jo aivan syystä. Mutta mitäs ja kun jokin on sitten totta, eli kerrotaan hyvästä ja painavasta syystä vaikka poliisiherra suomesta joka jakelee sakkoja kelle sattuu ja miltä tuntuu
Onhan sekin jo muistutus, että on itse kerrottu että työ on väärä. Eli asiallinen muistutus epäasiallisille ennen kuin painaa lähetä nappi kännipohjaan, mutta
ilmeisesti suomi24n tiimi on nyt tahtonut jättää jotkin rivot viestit näkyviin, kun
itse kritisoi se...hmm
&Jokainen voi auttaa pitämään palstan siistinä tekemällä ilmoituksia asiattomista viesteistä.
Kai se nyt silti jotenkin jollain päällä pohditaan, että oliko ILMOITUS ASIATTOMASTA VIESTISTÄ ASIALLINEN? VAIKO EIfinspin kirjoitti:
Onhan sekin jo muistutus, että on itse kerrottu että työ on väärä. Eli asiallinen muistutus epäasiallisille ennen kuin painaa lähetä nappi kännipohjaan, mutta
ilmeisesti suomi24n tiimi on nyt tahtonut jättää jotkin rivot viestit näkyviin, kun
itse kritisoi se...hmm
&Jokainen voi auttaa pitämään palstan siistinä tekemällä ilmoituksia asiattomista viesteistä.
Kai se nyt silti jotenkin jollain päällä pohditaan, että oliko ILMOITUS ASIATTOMASTA VIESTISTÄ ASIALLINEN? VAIKO EIMuistuttaisin nyt tässä että olen huomannut oman viestini ja en ole postanut sitä.
finspin kirjoitti:
Muistuttaisin nyt tässä että olen huomannut oman viestini ja en ole postanut sitä.
Tästä vois nostaa vaikka kunnianloukkaussyytteen. on ammattisuoja 3 kk.
- Ville.Virtanen
Miksi kysymykseni poistetaan?
Suomessa on satoja samannimisiä henkilöitä, miten Suomi24:n moderaattorit varmistuvat kirjoittajasta vai käykö niin että paras tapa on poistaaa kaikki viestit ja siten kaventaa kansalaisen sananvapautta?- Anonyymi
Joo näin on meidän perheen Feikit ei ole tehneet mitään!!!!
- J.Virtanen
Facessa eräs tunnettu henkilö tiedusteli Suomi24:n moderointia ja sai vastaukseksi, että hommaa hoitaa tekoäly.
Nyt jonpi kumpi valehtelee!?!
Minne se moderaattori katosi, avasi keskustelun ja poistui takavasemmalle sensuroimaan?- Anonyymi
ei aivan varmasti ole kone, on niiiiiin vaihteleva moderoinnin laatu jo
huono nainen kai hän on - Anonyymi
isännöitsijää on ollut maalituksen kohteena jo monta vuotta nimi jatyöpaikka
mainittuna osoitteen kera parkanon ja kaalikylän palstalla rekiisteröidyillä nimmareillakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
isännöitsijää on ollut maalituksen kohteena jo monta vuotta nimi jatyöpaikka
mainittuna osoitteen kera parkanon ja kaalikylän palstalla rekiisteröidyillä nimmareillakinnyt se tiedetää jos ei enne
- HAL-9000.computer
Koko homma on HAL-9000 tietokoneen hallinnassa
Yksikään HAL-9000 -sarjan tietokone ei ole tehnyt virhettä.- Hal9000
O!et väärässä, minulla on HAL-9000 joka laskee väärin yksinkertaisimpiakin laskutoimituksia. Epäilen sen saastuneen jostain viruksesta. Jos annan sille laskutehtävän 1*1 se palauttaa minulle 2 ja sanoo Computer says no...
- TuTuTuTuuu
HAL on tiettävästi kerran menettänyt "järkensä", Suomi24 toistaa edeltäjänsä virhettä.
- Anonyymi
TuTuTuTuuu kirjoitti:
HAL on tiettävästi kerran menettänyt "järkensä", Suomi24 toistaa edeltäjänsä virhettä.
Jotakin häikkää siinä HAL-9000 sarjan tietokoneessa täytyy olla koska poistaa puolet tärkeistä viesteistä
- Sitlooda
Tämän Ikaalisten osio voisi sulkea muilta ja siellä saisivat vapaasti temmeltää ikaalilaisrt luonnevikaiset.
- yksi.parhaita--
Tämä on yksi parhaita täältä poistuu aina kaikki asialliset ja poskettomat asiattomat saa jäädä mikäs sen hauskempaa
- Vakavaa
On tärkeää, että tällä kanavalla voidaan ruotia epäkohtia ja osin suoranaisia virheitä ja laiminlyöntejä. Miten muuten asiat tulisivat pohdittavaksi isommille ryhmille ihmisiä? Toivottavasti myös kommentit saavat aikaiseksi asioiden muutosta parempaan suuntaan. On tärkeää myös yksityisen henkilön mahdollisuus sanoa mielipiteensä erilaisista asioista ja epäkohdista, vielä Suomessa on sananvapaus ja toivottavasti demokratia koskee kaikkia ei vain oman edun tavoittelujoita.
- dokumenttia---
Katsoin national geographic kanavalta dokumenttia pohjois-koreasta eli tämmöstä se meno sitten tulee olemaan ei sananvapautta kaikkien on vain ylistettävä Kim il Palstaa
Annettu Naantalissa 22 päivänä heinäkuuta 2011
Poliisilaki
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 luku
Yleiset säännökset
1 §
Poliisin tehtävät
Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen.finspin kirjoitti:
Annettu Naantalissa 22 päivänä heinäkuuta 2011
Poliisilaki
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 luku
Yleiset säännökset
1 §
Poliisin tehtävät
Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen.&Suomi24 ei siinä enää auta.
- Anonyymi
miksei tätä voi äänestää 2 kertaa. no suomi voitti euroviisut kerra
- Salli--
Miksi vaan yksinkertaisten kirjoittajien luomukset sallitaan?
- happinaamari
Koska systeemi muuttuu ja kaikkilla pitää olla profiili kuva? Käykö samat kuvat jotka pyörri täällä pari vuotta sitten? Voiko kaikki käyttää niitä samoja kuvia?
- hillittömät-kuvat
Onko Hillittömät tätikuvat saanut tämän palstan valtaansa kovasti kokonaan
- Olennaista
Jos asiasta on julkisuudessa puhuttu tai kirjoitettu tai aikakauslehdissä ollut, niin niistä voidaan kirjoittaa myös oikeilla nimillä tietääkseni? Myöskin tuomion saaneista voidaan kirjoittaa oikeilla nimillä, vai kuka tai mikä sen kieltää? Vai eikö lehdistöön voi enää luottaa?
Tämän Suomi kanavan hyvä puoli on juuri se, että täällä voi kirjoittaa ongelmista ja mielipiteistä vai joko sekin on Suomessa kielletty?- Anonyymi
Esim Festelan on Ikaalilinen yritys josta pitää kirjottaa kauniisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim Festelan on Ikaalilinen yritys josta pitää kirjottaa kauniisti.
Me kirjoitamme aina erittäin kauniisti.
- Anonyymi
ja Kuinka vanhaa PAM -lehteä täällä saa lainata ??
suomi24 on poistanut monen monta keskusteluviestiä, jotka eivät no ole millään tapaa suomi24n omien sääntöjen vastaisia tai Suomenlaissa kiellettyjä 24/7
- Anonyymi
Ja suomi24 poisti aikuisen kommentin nyt heti (eli kuka nyt suomi24vuorossa on on huono ja ei tiedä suomi24 sääntöjä itse!/Suomen laki)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja suomi24 poisti aikuisen kommentin nyt heti (eli kuka nyt suomi24vuorossa on on huono ja ei tiedä suomi24 sääntöjä itse!/Suomen laki)
ja! ny en saa k o s k a a n tietää mikä aikuinen kommentti on! miks mun piti muuttaa juuri Ikaalisiin!
- Anonyymi
Kyllä. Entä ikaalistenkylpylästä kelluessa?
- Anonyymi
no et varmasti tuolla nyt viitannut oivakirjoittaja essa kelluun ko? hän voi lukea ja loukkaantua, että koskaan kirjoitti tuon ikaalistenkylpylästä -artikkelin omalla peitenimellään
no onko hän SIIS OIKEASTI vielä sitä mieltä ikaalisten kylpylän veden lämpötilasta nyt vuosien perästä kun on kai jo essa aikuinen?? no en usko.
- Anonyymi
Paan ny lainaten.."Mikäli siis katsot, että keskusteluissa esitetyt väitteet täyttävät jonkin rikoksen tunnusmerkistön, voit tehdä tutkintapyynnön poliisille. Tutkintapyynnön tekemisoikeus on henkilökohtainen ja sillä henkilöllä, joka katsoo yksityisyyttään tai kunniaansa loukatun. Toimimme mielellämme yhteistyössä poliisin kanssa."
Ei siis ole niin, että jos RIKOS tuodaan esiin, niin siinä Suomi24 autti. e. se piiloo ja pois äkkiä.
eli tehkööpä jo jotai ku nii päi nodda . . .
myös vois Suomen LAKI olla IKAALIHIH VAI- Anonyymi
2 §
Tietojen antaminen vaitiolovelvollisuuden estämättä
…
Edellä 1 §:n 2 momentissa säädetty vaitiolovelvollisuus ei estä ilmaisemasta sellaisia tietoja, joiden ilmaisemiseen on yksittäistapauksessa painava syy hengelle tai terveydelle vaarallisen tapahtuman, vapauteen kohdistuvan rikoksen tai huomattavan ympäristö-, omaisuus- tai varallisuusvahingon estämiseksi taikka valtion turvallisuuden varmistamiseksi.
… nyt lähde "Poliisilaki" Anonyymi kirjoitti:
2 §
Tietojen antaminen vaitiolovelvollisuuden estämättä
…
Edellä 1 §:n 2 momentissa säädetty vaitiolovelvollisuus ei estä ilmaisemasta sellaisia tietoja, joiden ilmaisemiseen on yksittäistapauksessa painava syy hengelle tai terveydelle vaarallisen tapahtuman, vapauteen kohdistuvan rikoksen tai huomattavan ympäristö-, omaisuus- tai varallisuusvahingon estämiseksi taikka valtion turvallisuuden varmistamiseksi.
… nyt lähde "Poliisilaki"sen Poliisilain allekirjoitti Halonen Taina ja
Räsänen Päivi
Tekijä : Kalevi Suojanen : OPI KAUPAN JA HALLINNON OIKEUTTA
Toimitus: Rauni Rautanen
Piirrokset: Osmo Nissinen
Julkaisulupa myönnetty 10. 7 . 2001
KS-Kustannus Oy
ISBN 951 - 98484 - 4 - 4
Gummerus Kirjapaino Oy
Jyväskylä 2001
Oletteko lukeneet?
vielä, Kalevi Suojasta tässä no haluaisin vähän lainata:
"Ota vastuu omasta oppimisestasi. Ponnistele,
pohdiskele,
keskustele,
väittele rakentavasti - ja opi!
Hyvä Sinä!"- Anonyymi
ei aivan varmasti nytkään surkea moderoija ole kone, on niiiiiin vaihteleva moderoinnin laatu jo
huono nainen kai hän on- Anonyymi
tätä moderoijaa ei suomen laki ja suomi24 omat säännöt kosi
- Anonyymi
Moderointi on suoritettu Ikaalisten sivuilla erittäin ammattimaisesti.
- Anonyymi
moderoja on lihava nainen
ja väkivalta
ei lasta
yli ylionanoi
ja
tosi paska mahku
EI ISOA
TILIÄ ELI KÖYHÄ
SE KOKO IKÄ
NO MUUTA POIS IKAALISISTA
HIH - Anonyymi
KESKUSTA JA SDP EI TAPPELE
SIIS MODAA TYLSÄ O- Anonyymi
seja sun salasana koko koneelle on oma lempinimesi
no wau OON SELVÄNÄKIJÄ=
SAMA MA-ILTA NAISMODAAJA TAAS TÄÄLLÄ
MENISIT
HITTO JO KUNNAN HOMMIIN
EI ELÄKE KERRY VIELÄ
ET ALLE 25 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
seja sun salasana koko koneelle on oma lempinimesi
no wau OON SELVÄNÄKIJÄ=
SAMA MA-ILTA NAISMODAAJA TAAS TÄÄLLÄ
MENISIT
HITTO JO KUNNAN HOMMIIN
EI ELÄKE KERRY VIELÄ
ET ALLE 25HEI NOLO NAISMODAAJA TÄÄL
MÄ E NY EHI SULLE KIRJOTTAA MÄ SYÖN RUOKA !
- Anonyymi
hei suomi24 tää modaaja on surkea
ei ihm että tän kunnan asiit on helvettiä päin ei kohi
OON ERI JO OIKEESTI - Anonyymi
Kalevi Sorsasta vielä... EI KIINNOSTA POLITIIKKA
eikä Suomen linnut. ne tosta pois
no kaikki pois jo""- Anonyymi
tää naismoderoija painaa ihan heti pois-nappi eli EI LUE
VIRHE
- Anonyymi
SIIS kyl on surkee moderointi******vaihda alaa
- Anonyymi
Salomaan Pekasta on kirjoitettu paljon tuomittavia kirjoituksia täällä.
Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000560919724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132295Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1801450Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191189- 71930
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41867Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.40711Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75632