Terolutin käyttö kun ei ovulaatiota ollenkaan?

ApuvaHelp

Hei!

Minulla tulee kuukautiset, mutta ei ollenkaan ovulaatiota (munasolut eivät kypsy). Minulla ei kuitenkaan ongelmana ole endometrioosia, PCO:ta tai PCOS:ia.

Lääkäri määräsi minulle lapsettomuuteen hoidoksi Terolutia, mutta minulta on unohtunut kuinka sitä nyt pitäisi käyttää. Tämä lapsettomuuden hoito on minulle ihan uusi asia. Uudestaan en kehtaisi lääkäriltä kysyä, ja muutenkin jos teillä on antaa enemmän neuvoja, niin kysyn nyt täältä.

Ohjeessa lukee että yksi tabletti kierron 15. ja 25. välisinä päivinä yksi tabletti kerran vuorokaudessa. Mutta kun kiertoni ei missään nimessä ole säännöllinen. Maaliskuusta asti on ollut ehkäisy pois. Ikää on jo 36 vuotta.

A) Osaisiko joku neuvoa Terolutin käytöstä?

B) Ja kuinka luulette että kun on 10 vuorokautta sitten käyttänyt lääkettä, niin koska on tod.näk. ovulaatio? Tässä on mulla nyt Jouluun asti melkein joka viikonloppu menoa, ja olisi kiva jos suunnittelulla voisi löytää ovulaatiolle parhaimman hetken (ettei esim. silloin kun miehen vanhemmat on viikonloppuna kylässä...).

Kiitos paljon jo etukäteen!! <3

Kuukautiseni:

PVM , KESTO, AIKA EDELL. KUUKAUTISTEN ALUSTA
15.-21.10. (7 päivää, 31 vrk).
14.-22.9. (9 päivää, 35 vrk).
10.-15.8. (6 päivää, 29 vrk).
12.-15.7. (4 päivää, 28 vrk).
14.-19.6. (6 päivää, 35 vrk).
10.-15.5. (6 päivää, 14 vrk).
26.-27.4. (2 päivää, 34 vrk).

3

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ApuvaHelp

Osaako kukaan neuvoa?

• Maalaisajattelua

Terolut paksuuntaa kohdun limakalvoa ja antaa alkiolle paremman pohjan kiinnittyä, eli on siis tavoitetta tukeva hoito.

Näin miehenä neuvoisin sinua kuitenkin ensin hiljentymään henkisesti koko aiheeseen. Jouluun asti jokainen viikonloppu menoa ja nyt mielestäsi on tärkeintä se ovulaation oikea ajankohta suhteessa miehen vanhempiin sekä omiin menoihin?

Lapsi vaatii naiselta paljon henkistä voimavaraa mutta on samalla se maailman ihanin asia. Vaatii, valvottaa ja on huomion keskipisteenä 24/7 synnytystä seuraavien kuukausien aikana. Omat menot ja miehen vanhemmat eivät varmasti tule olemaan ensimmäisenä mielessä, ei jos oikeasti sen lapsen haluat.

Kannattaa ottaa yhteyttä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäriin ja käydä läpi se oma kuukausikierto joka on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen. Terolut ei välttämättä sitä lasta varmista vaan joskus tulisi varmistaa tapahtuuko ovulaatiota. Jos ei tapahdu se onkin sitten vielä käsiteltävä erikseen eri lääkityksellä.

Lisäksi munasolun kiinnittymisen varmistaminen on vain yksi osa koko prosessia. Jos vastaanottopuoli on kunnossa vaatii hedelmöittyminen vielä niitä sinnikkäitä ja sitkeitä veijareita jotka porhaltavat kilpaa kohti sitä maalia. Voittaja saakin sitten mitä parhaimman palkinnon ja voi valvottaa sinua jokainen yö vain lisätäkseen kiintymystä jota myöhemmin tulet hänen kanssaan jakamaan.

• Samatilanne

Moi(:
        Minulla vähän sama tilanne, määrätty terolutia kierron säännöllistymiseen (ei sairautta epäsäännöllisen kierron taustalla) ja lisäksi myös toista hormonia, jotta ovulaatio tulisi. Eli terolutia tosiaan kierron 15 päivä alat ottamaan 1 tbl/vrk ja jatkat kymmenen vuorokauden ajan, jonka jälkeen tulee tauko ja kuukautiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      205
      1192
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      129
      894
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe