Terolutin käyttö kun ei ovulaatiota ollenkaan?

ApuvaHelp

Hei!

Minulla tulee kuukautiset, mutta ei ollenkaan ovulaatiota (munasolut eivät kypsy). Minulla ei kuitenkaan ongelmana ole endometrioosia, PCO:ta tai PCOS:ia.

Lääkäri määräsi minulle lapsettomuuteen hoidoksi Terolutia, mutta minulta on unohtunut kuinka sitä nyt pitäisi käyttää. Tämä lapsettomuuden hoito on minulle ihan uusi asia. Uudestaan en kehtaisi lääkäriltä kysyä, ja muutenkin jos teillä on antaa enemmän neuvoja, niin kysyn nyt täältä.

Ohjeessa lukee että yksi tabletti kierron 15. ja 25. välisinä päivinä yksi tabletti kerran vuorokaudessa. Mutta kun kiertoni ei missään nimessä ole säännöllinen. Maaliskuusta asti on ollut ehkäisy pois. Ikää on jo 36 vuotta.

A) Osaisiko joku neuvoa Terolutin käytöstä?

B) Ja kuinka luulette että kun on 10 vuorokautta sitten käyttänyt lääkettä, niin koska on tod.näk. ovulaatio? Tässä on mulla nyt Jouluun asti melkein joka viikonloppu menoa, ja olisi kiva jos suunnittelulla voisi löytää ovulaatiolle parhaimman hetken (ettei esim. silloin kun miehen vanhemmat on viikonloppuna kylässä...).

Kiitos paljon jo etukäteen!! <3


Kuukautiseni:

PVM , KESTO, AIKA EDELL. KUUKAUTISTEN ALUSTA
15.-21.10. (7 päivää, 31 vrk).
14.-22.9. (9 päivää, 35 vrk).
10.-15.8. (6 päivää, 29 vrk).
12.-15.7. (4 päivää, 28 vrk).
14.-19.6. (6 päivää, 35 vrk).
10.-15.5. (6 päivää, 14 vrk).
26.-27.4. (2 päivää, 34 vrk).

3

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ApuvaHelp

      Osaako kukaan neuvoa?

      • Maalaisajattelua

        Terolut paksuuntaa kohdun limakalvoa ja antaa alkiolle paremman pohjan kiinnittyä, eli on siis tavoitetta tukeva hoito.

        Näin miehenä neuvoisin sinua kuitenkin ensin hiljentymään henkisesti koko aiheeseen. Jouluun asti jokainen viikonloppu menoa ja nyt mielestäsi on tärkeintä se ovulaation oikea ajankohta suhteessa miehen vanhempiin sekä omiin menoihin?

        Lapsi vaatii naiselta paljon henkistä voimavaraa mutta on samalla se maailman ihanin asia. Vaatii, valvottaa ja on huomion keskipisteenä 24/7 synnytystä seuraavien kuukausien aikana. Omat menot ja miehen vanhemmat eivät varmasti tule olemaan ensimmäisenä mielessä, ei jos oikeasti sen lapsen haluat.

        Kannattaa ottaa yhteyttä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäriin ja käydä läpi se oma kuukausikierto joka on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen. Terolut ei välttämättä sitä lasta varmista vaan joskus tulisi varmistaa tapahtuuko ovulaatiota. Jos ei tapahdu se onkin sitten vielä käsiteltävä erikseen eri lääkityksellä.

        Lisäksi munasolun kiinnittymisen varmistaminen on vain yksi osa koko prosessia. Jos vastaanottopuoli on kunnossa vaatii hedelmöittyminen vielä niitä sinnikkäitä ja sitkeitä veijareita jotka porhaltavat kilpaa kohti sitä maalia. Voittaja saakin sitten mitä parhaimman palkinnon ja voi valvottaa sinua jokainen yö vain lisätäkseen kiintymystä jota myöhemmin tulet hänen kanssaan jakamaan.


      • Samatilanne

        Moi(:
        Minulla vähän sama tilanne, määrätty terolutia kierron säännöllistymiseen (ei sairautta epäsäännöllisen kierron taustalla) ja lisäksi myös toista hormonia, jotta ovulaatio tulisi. Eli terolutia tosiaan kierron 15 päivä alat ottamaan 1 tbl/vrk ja jatkat kymmenen vuorokauden ajan, jonka jälkeen tulee tauko ja kuukautiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe