Aloin pohtimaan että käykö iso automaattisulake (kolmoiskoje) pääkytkimenä ryhmäkeskuksessa kun en ole löytänyt oikeen ge:n pääkytkimiä?
Pääkytkin ryhmäkeskukseen
20
437
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Käytännössä ainakin ok. Itse en pääkytkintä käytäkään, kun se on kai hapettunut niin ettei aina tahdo toimia. Otan sulakkeet irti.
- outoa_tämäkin
Aloituksen kysymykseen löytyy netistäkin vastus ihan pohtimatta.
Nyt joudumme jälleen pohtimaan miksi aloittaja ei ole valmista vastausta etsinyt?En kyllä oikeen löytänyt, voisitko laittaa linkin? Jos itse löysit niin miksi et vaan voinut sanoa vastausta?
- Osa-aikaeläkeläinen
Finparttialla näkyy pääkytkimiä olevan. Kolme stotsia niissäkin on rinnakkain.
- sormet_pölkylle_rangaist
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Ei niissä ole suojatoimintoa, vaikka ne ulkoisesti muistuttavatkin automaattisulaketta, pelkkiä kytkimiä ovat. Kuinkahan monta pääkytkintä tämäkin Rane on erehdyksessä asentanut johdonsuojakytkimen paikalle :D
- valikoiva_näkö
Nikoo kirjoitti:
Joo näin kanssa mutta myykö ne yksityisillekkin?
Varmaan sekin oli nähtävissä...
- kytkinpää
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Se, että pääkytkin näyttää kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmältä, ei tarkoita että pääkytkin olisi kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmä. On olemassa myös moduulimitoitteisia ON-OFF kytkimiä, jotka asiaa tuntemattomille näyttävät "sulakkeilta", eli johdonsuojakatkaisijoilta, mutta eivät ulkonäöstään huolimatta ole sellaisia. Jos Finnparttian luettelossa pääkytkimeksi nimitetään "kolmen stotsin" näköistä kapistusta, niin silloin se on pääkytkin, eikä mikään "kolme stotsia rinnakkain".
Ja alkuperäiselle kysyjälle; pääkytkimen on oltava pääkytkin. Pääkytkimenä ei saa käyttää johdonsuojakatkaisinta eli "sulaketta". kytkinpää kirjoitti:
Se, että pääkytkin näyttää kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmältä, ei tarkoita että pääkytkin olisi kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmä. On olemassa myös moduulimitoitteisia ON-OFF kytkimiä, jotka asiaa tuntemattomille näyttävät "sulakkeilta", eli johdonsuojakatkaisijoilta, mutta eivät ulkonäöstään huolimatta ole sellaisia. Jos Finnparttian luettelossa pääkytkimeksi nimitetään "kolmen stotsin" näköistä kapistusta, niin silloin se on pääkytkin, eikä mikään "kolme stotsia rinnakkain".
Ja alkuperäiselle kysyjälle; pääkytkimen on oltava pääkytkin. Pääkytkimenä ei saa käyttää johdonsuojakatkaisinta eli "sulaketta".Okei
- sähvis
Minkähän takia se pitäisi olla juuri GE:n valmistama? Modulimitoitettuja pääkytkimiä löytyy joka kaupan hyllystä vaikka kuinka.
- Osa-aikaeläkeläinen
Onhan Finparttian 12 €n kytkimessä GEn logo. Välttääköi se?
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllä yhdenkin kanssa maksamaan pääsee. Kokeilin toimitustietoihin asti.
- vanhoillista
Nikoo kirjoitti:
Nii i sieltä katoinkin, kaippa ne myy yksittisille
On kuitenkin nettitilausten suhteen aika kankea mesta.
- myyvät vain posiennakolla tai ennakkoon maksamalla.
- tilauksen AVL 0 summa on oltava vähintään 75 €
- alle 150 € tilauksille 8 € pientoimituslisä
- lähetyskulut vähitään 14 € - unohda_Finnparttia
vanhoillista kirjoitti:
On kuitenkin nettitilausten suhteen aika kankea mesta.
- myyvät vain posiennakolla tai ennakkoon maksamalla.
- tilauksen AVL 0 summa on oltava vähintään 75 €
- alle 150 € tilauksille 8 € pientoimituslisä
- lähetyskulut vähitään 14 €Netti on täynnä sähkötarvikefirmoja jotka myyvät yksityisille järjellisillä toimituskuluilla. Googlella löytyy. Finnparttia kannattaa unohtaa uloshinnoiteltujen toimituskulujensa vuoksi. Se on lähinnä tukkuri, hinnatkin on ilmoitettu ALV 0%. Myyvät kyllä yksityisillekin, mutta toimituskulut ja pientoimituslisät ja minimitilaussummat jne. rokottavat niin paljon, että tosiaan kannattaa unohtaa.
- unohda_Finnparttia
unohda_Finnparttia kirjoitti:
Netti on täynnä sähkötarvikefirmoja jotka myyvät yksityisille järjellisillä toimituskuluilla. Googlella löytyy. Finnparttia kannattaa unohtaa uloshinnoiteltujen toimituskulujensa vuoksi. Se on lähinnä tukkuri, hinnatkin on ilmoitettu ALV 0%. Myyvät kyllä yksityisillekin, mutta toimituskulut ja pientoimituslisät ja minimitilaussummat jne. rokottavat niin paljon, että tosiaan kannattaa unohtaa.
Vaikka tuosta: http://netsahko.com/fi/tuote/2117367-pkytkin-ge-63a- 15€/kpl toimituskulut 10€.
- mitä_seuraavaksi
Nyt aloittaja Nikoo on saanut kaipaamansa linkin, ihan jännittää onnistuuko itse tekemään tilauksen !
- osa-aika_paskalainen
Eniten hirvittää jos tämä "Osa-aikaeläkeläinen" on osa-aikaeläkkeellä nimenomaan sähköhommista. Sen verran ulapalla on kaveri sähköhommista, että suosittelen vakavasti kokoaikaeläkkeelle jäämistä. Paras vaihtoehto on tietysti jos ei ole alalla ollenkaan. Mikäli näin on, niin silti ihmetyttää, miksi pitää sähköasioissa neuvoa, vaikka ei niistä mitään ymmärrä.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllä minä jo kokoaikaeläkeläinen olen, yli 40 vuotta sähköä tehneenä. Usein vastaan vain siksi, että saan muut heräämään.
Ydinvoimapuoli on minun alaani. Siellä sitä vasta tietämättömiä on, mutta en minä heitä hauku. Korjailen vain mielipidetasolla kirjoitettuja juttuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1317789- 555798
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72923Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091620Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3321335Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071