Pääkytkin ryhmäkeskukseen

Aloin pohtimaan että käykö iso automaattisulake (kolmoiskoje) pääkytkimenä ryhmäkeskuksessa kun en ole löytänyt oikeen ge:n pääkytkimiä?

20

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

Käytännössä ainakin ok. Itse en pääkytkintä käytäkään, kun se on kai hapettunut niin ettei aina tahdo toimia. Otan sulakkeet irti.

• outoa_tämäkin

Aloituksen kysymykseen löytyy netistäkin vastus ihan pohtimatta.
      Nyt joudumme jälleen pohtimaan miksi aloittaja ei ole valmista vastausta etsinyt?

• En kyllä oikeen löytänyt, voisitko laittaa linkin? Jos itse löysit niin miksi et vaan voinut sanoa vastausta?

• Osa-aikaeläkeläinen

Finparttialla näkyy pääkytkimiä olevan. Kolme stotsia niissäkin on rinnakkain.

• Joo näin kanssa mutta myykö ne yksityisillekkin?

• sormet_pölkylle_rangaist
        Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:

Ei niissä ole suojatoimintoa, vaikka ne ulkoisesti muistuttavatkin automaattisulaketta, pelkkiä kytkimiä ovat. Kuinkahan monta pääkytkintä tämäkin Rane on erehdyksessä asentanut johdonsuojakytkimen paikalle :D

• valikoiva_näkö
        Nikoo kirjoitti:

Joo näin kanssa mutta myykö ne yksityisillekkin?

Varmaan sekin oli nähtävissä...

• kytkinpää
        Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:

Se, että pääkytkin näyttää kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmältä, ei tarkoita että pääkytkin olisi kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmä. On olemassa myös moduulimitoitteisia ON-OFF kytkimiä, jotka asiaa tuntemattomille näyttävät "sulakkeilta", eli johdonsuojakatkaisijoilta, mutta eivät ulkonäöstään huolimatta ole sellaisia. Jos Finnparttian luettelossa pääkytkimeksi nimitetään "kolmen stotsin" näköistä kapistusta, niin silloin se on pääkytkin, eikä mikään "kolme stotsia rinnakkain".

Ja alkuperäiselle kysyjälle; pääkytkimen on oltava pääkytkin. Pääkytkimenä ei saa käyttää johdonsuojakatkaisinta eli "sulaketta".

• kytkinpää kirjoitti:

Se, että pääkytkin näyttää kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmältä, ei tarkoita että pääkytkin olisi kolmen johdonsuojakatkaisijan yhdistelmä. On olemassa myös moduulimitoitteisia ON-OFF kytkimiä, jotka asiaa tuntemattomille näyttävät "sulakkeilta", eli johdonsuojakatkaisijoilta, mutta eivät ulkonäöstään huolimatta ole sellaisia. Jos Finnparttian luettelossa pääkytkimeksi nimitetään "kolmen stotsin" näköistä kapistusta, niin silloin se on pääkytkin, eikä mikään "kolme stotsia rinnakkain".

Ja alkuperäiselle kysyjälle; pääkytkimen on oltava pääkytkin. Pääkytkimenä ei saa käyttää johdonsuojakatkaisinta eli "sulaketta".

Okei

• sähvis

Minkähän takia se pitäisi olla juuri GE:n valmistama? Modulimitoitettuja pääkytkimiä löytyy joka kaupan hyllystä vaikka kuinka.

• Mun mielestä on kivemman näkönen jos on samaa sarjaa

• Osa-aikaeläkeläinen

Onhan Finparttian 12 €n kytkimessä GEn logo. Välttääköi se?

• Nii i sieltä katoinkin, kaippa ne myy yksittisille

• Osa-aikaeläkeläinen

Kyllä yhdenkin kanssa maksamaan pääsee. Kokeilin toimitustietoihin asti.

• vanhoillista
        Nikoo kirjoitti:

Nii i sieltä katoinkin, kaippa ne myy yksittisille

On kuitenkin nettitilausten suhteen aika kankea mesta.
        - myyvät vain posiennakolla tai ennakkoon maksamalla.
        - tilauksen AVL 0 summa on oltava vähintään 75 €
        - alle 150 € tilauksille 8 € pientoimituslisä
        - lähetyskulut vähitään 14 €

• unohda_Finnparttia
        vanhoillista kirjoitti:

On kuitenkin nettitilausten suhteen aika kankea mesta.
        - myyvät vain posiennakolla tai ennakkoon maksamalla.
        - tilauksen AVL 0 summa on oltava vähintään 75 €
        - alle 150 € tilauksille 8 € pientoimituslisä
        - lähetyskulut vähitään 14 €

Netti on täynnä sähkötarvikefirmoja jotka myyvät yksityisille järjellisillä toimituskuluilla. Googlella löytyy. Finnparttia kannattaa unohtaa uloshinnoiteltujen toimituskulujensa vuoksi. Se on lähinnä tukkuri, hinnatkin on ilmoitettu ALV 0%. Myyvät kyllä yksityisillekin, mutta toimituskulut ja pientoimituslisät ja minimitilaussummat jne. rokottavat niin paljon, että tosiaan kannattaa unohtaa.

• unohda_Finnparttia
        unohda_Finnparttia kirjoitti:

Netti on täynnä sähkötarvikefirmoja jotka myyvät yksityisille järjellisillä toimituskuluilla. Googlella löytyy. Finnparttia kannattaa unohtaa uloshinnoiteltujen toimituskulujensa vuoksi. Se on lähinnä tukkuri, hinnatkin on ilmoitettu ALV 0%. Myyvät kyllä yksityisillekin, mutta toimituskulut ja pientoimituslisät ja minimitilaussummat jne. rokottavat niin paljon, että tosiaan kannattaa unohtaa.

Vaikka tuosta: http://netsahko.com/fi/tuote/2117367-pkytkin-ge-63a- 15€/kpl toimituskulut 10€.

• mitä_seuraavaksi

Nyt aloittaja Nikoo on saanut kaipaamansa linkin, ihan jännittää onnistuuko itse tekemään tilauksen !

• osa-aika_paskalainen

Eniten hirvittää jos tämä "Osa-aikaeläkeläinen" on osa-aikaeläkkeellä nimenomaan sähköhommista. Sen verran ulapalla on kaveri sähköhommista, että suosittelen vakavasti kokoaikaeläkkeelle jäämistä. Paras vaihtoehto on tietysti jos ei ole alalla ollenkaan. Mikäli näin on, niin silti ihmetyttää, miksi pitää sähköasioissa neuvoa, vaikka ei niistä mitään ymmärrä.

• Osa-aikaeläkeläinen

Kyllä minä jo kokoaikaeläkeläinen olen, yli 40 vuotta sähköä tehneenä. Usein vastaan vain siksi, että saan muut heräämään.
        Ydinvoimapuoli on minun alaani. Siellä sitä vasta tietämättömiä on, mutta en minä heitä hauku. Korjailen vain mielipidetasolla kirjoitettuja juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe