Mitä mieltä nykyajan uutisoinnista?

Minua vähän närästää, kun Ylen pääuutisiin ympätään viihdettä. Mielestäni räppikonserteistakin pitäisi kertoa jossain muualla.
Kun katsoo iltapäivälehtien tuotantoa, suurin osa pintaliitojuttuja. Välistä jotain asiaakin löytyy, vaikka nekin ovat usein revitellen esitetty.
Perinteisiä sanomalehtiä ei tule paljon luettua. Paikallislehti kylläkin ja joitain ilmaisjakelua.

97

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "peppu2"

      Hyvin seurasit minun blogiani.
      Olisit kommetoinnut sinne silloin.
      Tällainen idean kopiointi on tylsää.
      Ihan raukkistaki.

      H.

      • Mitä ihmeen blogia?


      • eppu2 kirjoitti:

        Mitä ihmeen blogia?

        "peppu2"

        Niinpä.
        Sehän alkoi jo 03.10.2018
        Sitä aikaisenpiakin on.
        Jokaisen taisin ainakin minä venyttää sataan asti.
        Joten laitapa etsi-lokeroon sana blogi.
        -
        Tajuatko kuinka hölmön vaikutelman kommenttisi antaa?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "peppu2"

        Niinpä.
        Sehän alkoi jo 03.10.2018
        Sitä aikaisenpiakin on.
        Jokaisen taisin ainakin minä venyttää sataan asti.
        Joten laitapa etsi-lokeroon sana blogi.
        -
        Tajuatko kuinka hölmön vaikutelman kommenttisi antaa?

        H.

        En usko, että yhtään viisaammaksi tulisin, Sinun blogejasi lukemalla.
        En ole niitä lukenut, enkä lue.


      • kuinlastentarhassa
        hunksz kirjoitti:

        "peppu2"

        Niinpä.
        Sehän alkoi jo 03.10.2018
        Sitä aikaisenpiakin on.
        Jokaisen taisin ainakin minä venyttää sataan asti.
        Joten laitapa etsi-lokeroon sana blogi.
        -
        Tajuatko kuinka hölmön vaikutelman kommenttisi antaa?

        H.

        tajuatkohan itse lainkaan miten hölmöiltä nämä omat kommenttisi vaikuttavat?


      • eppu2 kirjoitti:

        En usko, että yhtään viisaammaksi tulisin, Sinun blogejasi lukemalla.
        En ole niitä lukenut, enkä lue.

        Kyseessä on Yle.
        Ja minun siitä tehdyt kommentit.
        En minä.

        H.


      • kuinlastentarhassa kirjoitti:

        tajuatkohan itse lainkaan miten hölmöiltä nämä omat kommenttisi vaikuttavat?

        Viittaatko YLE:n?
        Minustahan ei ole kysymys.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "peppu2"

        Niinpä.
        Sehän alkoi jo 03.10.2018
        Sitä aikaisenpiakin on.
        Jokaisen taisin ainakin minä venyttää sataan asti.
        Joten laitapa etsi-lokeroon sana blogi.
        -
        Tajuatko kuinka hölmön vaikutelman kommenttisi antaa?

        H.

        Minä en muistele kenenkään "blogeja" jotka on kuukausi sitten kirjoitettu.
        Hyvä jos muistan eiliset, mikäli ei ole jotain erityisen mieliinpainuvaa.
        Iltapäivälehdissä saattaa olla kirjoitus hyvin kauheasta onnettomuudesta. Sen jälkeen on otsikkona jonkun silikonitissit. Vaikka niille pitäisi olla oma karsinansa niin luetuimpien kohdalla ovat joskus peräkkäin.
        Ylen uutiset on muuttuneet, katson silti joa ilta uutiset ja A-studion.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minä en muistele kenenkään "blogeja" jotka on kuukausi sitten kirjoitettu.
        Hyvä jos muistan eiliset, mikäli ei ole jotain erityisen mieliinpainuvaa.
        Iltapäivälehdissä saattaa olla kirjoitus hyvin kauheasta onnettomuudesta. Sen jälkeen on otsikkona jonkun silikonitissit. Vaikka niille pitäisi olla oma karsinansa niin luetuimpien kohdalla ovat joskus peräkkäin.
        Ylen uutiset on muuttuneet, katson silti joa ilta uutiset ja A-studion.

        "mielikki.mummo"

        Ymmärrän.
        Blogi loppui 04.11.2018
        Joillekin vanhuksien aivolle tuokin saattaa olla huono-muistisuuden-alku.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Ymmärrän.
        Blogi loppui 04.11.2018
        Joillekin vanhuksien aivolle tuokin saattaa olla huono-muistisuuden-alku.

        H.

        Voi olla, tai sitten ei riitä mielenkiintoa kun on muutakin ajajteltavaa.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Voi olla, tai sitten ei riitä mielenkiintoa kun on muutakin ajajteltavaa.

        Tämäkin kai viittaa johonkin esivanhuuteen, joka kerta kirjoitan ajajtella kun pitäisi tietysti ensin ajatella.


    • Tuulettaa

      Ylipäänsä Ylelläkin on nykyisin vähän liikaa hömppää. On jos minkälaista hömppäkilpailua ja sohvaperunaa.

      • Samaa mieltä ja ajankohtaisohjelmat lopetetaan, mistä sai tietoa.


      • Bengalitikku

        Minusta aamutv-n uutiset voisi jakaa kahtia.
        Yhdeksään asti asiaa ja sitten viihde ja kulttuuri uutiset haastatteluineen mainostamisineen.
        Hoo: olet ollut oikeassa, kun olet huomautellut mainostamisista ja mielestäni se on yltynyt. Ärsyttävää.
        Urheilu-uutiset: kerta aamulla riittää ja vaikka lounasaikaan tunti, niille, joita kiinnostaa.
        Iltapäivälehtien jääkiekkouutiset rapakon takaa. Ei kiinnosta. Tuhansia kuvia.
        Ja taas tuhansia kuvia. Tai tehopisteet.
        Kaipaan pidempiä ja syvällisempiä asiapaketteja ja haastatteluja.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Minusta aamutv-n uutiset voisi jakaa kahtia.
        Yhdeksään asti asiaa ja sitten viihde ja kulttuuri uutiset haastatteluineen mainostamisineen.
        Hoo: olet ollut oikeassa, kun olet huomautellut mainostamisista ja mielestäni se on yltynyt. Ärsyttävää.
        Urheilu-uutiset: kerta aamulla riittää ja vaikka lounasaikaan tunti, niille, joita kiinnostaa.
        Iltapäivälehtien jääkiekkouutiset rapakon takaa. Ei kiinnosta. Tuhansia kuvia.
        Ja taas tuhansia kuvia. Tai tehopisteet.
        Kaipaan pidempiä ja syvällisempiä asiapaketteja ja haastatteluja.

        Allekirjoitan, varsinkin tuon viimeisen lauseesi.


    • Tuulettaa

      Tällainen aikaisin nukkumaanmenijä kaipaisi keskusteluohjelmia aikaisemmin illalla. Dokumentteja katson myös mielelläni.
      Tuota Tehtaan sankarit -ohjelmaa olen vähän ihmetellyt. Miten esiteltävät sankarit valikoituivat kun he vaikuttavat jotenkin ihmisinä epävarmoille ja haavoittuville? Toivottavasti edespäin pärjäävät.

    • 1eero

      Aamuteevee on pitkäveteinen kun ymmärrettävästä syystä koko lähetys uutisia, areena on siinämielessä kätevä sen kautta voit katsoa vaikka keskellä yötä, netistä voi lukea uutisia pitkin päivää.
      Mainospuolen kanavia en juuri katso, sitten vielä on radio niin eiköhän riitä ainakin minulle.

      • Areena ei tule kovin paljon katsottua.
        Radiota jonkin verran. Lauantaisin kuuntelen radiota koko päivän, jos olen itsekseni.
        Ennen kuuntelin aina ajantasan klo10, mutta sekin lopetettiin.


      • 1eero

        Mulla tietokone yhdistetty 49" älytelevisioon niin katson teeveetä netin kautta tai ilman nettiä.


    • tympii-manipulointi

      jooo,
      minu tympii yksipuolinen manipuloivat uutiset,
      esm.Trumpfista
      aina saman tyylinen uutisointi,
      ei koskaa edes media kyselyjä tehdä Trumpfia kannatavien joukoista,
      vaikka niitä on ameriikassa enemmistö, huh huh, typeryys,

      • Kaikkeen vaikutttaa ´´oma totuus´´ myös tuohon uutisointiin.
        Trumpin suhteen tuo uutisointitotuus on vissiin kokolailla sama koko euroopassa.
        Koska hänet on USA:n presidentiksi siellä äänestetty, hänen äänestäjiensä uutisointi olisi varmaan erilaista.


      • Eipä sentään tainnut Trumpfilla olla enemmistöä edes presidentinvaaleissa saati sen jälkeen. Käsittämätöntä sinänsä, että patologinen valehtelija saavuttaa edes tuollaisen kannatuksen. Ei onnistuisi missään demokraattisessa maassa.


    • Tylsän-toistoa-Yleltä

      Ylen perin sangen samankaltaisia ovat uutisklipit, ei niinkään syvällisiä. Enää. Haastattelutkin muutaman sanan mittaisia.
      Ja kun ne (uutiset) kerrotaan ---kuinka hiton monta kertaa päivässä--- edellisten uusintana, iltaa kohden ripottelevat 1 - 2 uutta aihetta lisukkeeksi, ei prkle kukaan norminiilo viitsi katsoa YLE uutisia enää klo 17 jälkeen vaikka atomipommit poksuisivat jossain päin maailmaa.

      • Joskus kieltämättä tuo koko päivän samojen asioiden jankutus tympäisee.
        Kun sitten tapahtuu joitain esim. joukkoampumisia maailmalla, niitä jauhetaan ja ruoditaan koko päivä joka kantilta.
        Vähempikin kyllä riittäisi.
        MTV;n klo 19 uutisia katson silloin tällöin.
        Joskus myös netistä katselen.


    • Kyllähän tämä kummallista aikaa on.
      Tämä kaikenlainen tasa-arvo tuntuu ainakin YLEllä olevan ykkösasia. Jos sitä päivittäi tuputetaan, niin alkaa jo kyllästyttää.
      Semmonen vaikutelma, että melkein kaikki ohjelmantuottajat onvat unohtaneet meidänikäiset.
      Ei meidänikäiset muuksi muut, jos vaikka yrittäisimme kuinka matkia nuorten viimeksikäyttämiä ilmaisuja.
      Maakuntauutisissa on ihan järkeväntuntuisia toimittajia myös YLEllä.
      Sitten on lähes joka kanavalla viihdeohjemia, joissa tekijät nauraa räkättää katketakseen. Minulle tulee vaivaantunut olo.
      Nämä isot mediat ovat päässeet sellaiseen asemaan, jossa niitä ei kukaan uskalla kritisoida. En tiedä, kuinka suuri joukko on tarjontaan tyytyväinen.

      • Niinhän se sanoi Alatalokin, ettei saa musiikkiaan tämän ikäiset radiokanaville.
        Vähän vanhemmat toimittajatkin potkitaan pois. Sitten on näitä käkättäjiä, joilta tasapuolinen haastattelukaan ei onnistu.
        Viihdeohjelmissa pyörii samoja naamoja, jotka hauskuuttavat toisiaan.
        Olen jo pisemmän aikaa ihmetellyt, kun kukaan ei millään elämän osa-alueella tartu tähän markkinarakoon, että tuottaisi jotain meidän ikäisille.
        Ikäisemme ovat suurin osa virkeätä porukkaa, jolla talousasiatkin suht´ hyvässä kunnossa.
        Istuuko niin sitkeässä vanha käsitys keinutuolissa istuvasta vanhuksesta, joka vaan vaivojansa valittaa, ettei tajuta, miten suuri kuluttajaryhmäkin olemme.
        Niin nythän on kamala tasa-arvovaje taas, tuosta liputuksesta puheenollen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Niinhän se sanoi Alatalokin, ettei saa musiikkiaan tämän ikäiset radiokanaville.
        Vähän vanhemmat toimittajatkin potkitaan pois. Sitten on näitä käkättäjiä, joilta tasapuolinen haastattelukaan ei onnistu.
        Viihdeohjelmissa pyörii samoja naamoja, jotka hauskuuttavat toisiaan.
        Olen jo pisemmän aikaa ihmetellyt, kun kukaan ei millään elämän osa-alueella tartu tähän markkinarakoon, että tuottaisi jotain meidän ikäisille.
        Ikäisemme ovat suurin osa virkeätä porukkaa, jolla talousasiatkin suht´ hyvässä kunnossa.
        Istuuko niin sitkeässä vanha käsitys keinutuolissa istuvasta vanhuksesta, joka vaan vaivojansa valittaa, ettei tajuta, miten suuri kuluttajaryhmäkin olemme.
        Niin nythän on kamala tasa-arvovaje taas, tuosta liputuksesta puheenollen.

        Toimittajien olisi hyvä olla netraaleja.
        Nyt tuntuu, että, varsinkin nuorilla toimittajilla on niin vahva oma näkemys. että se tekee monesta ohjelmasta yksipolisen.
        Näin, kun ikää on tullut, niin sen ymmärtää, että Suomi on pieni maa, eikä meistä ole maailmanopettajiksi, eikä kukaan pidä meitä esimerkkinä.
        Eilen Kymppiuutisissa oli pätkä väkivaltafilmistä, en tiedä miksi. Samaa pyssynpauketta leimhdusia, mitä iltakaudet joka kanavalla näkyy.


      • k-kotton kirjoitti:

        Toimittajien olisi hyvä olla netraaleja.
        Nyt tuntuu, että, varsinkin nuorilla toimittajilla on niin vahva oma näkemys. että se tekee monesta ohjelmasta yksipolisen.
        Näin, kun ikää on tullut, niin sen ymmärtää, että Suomi on pieni maa, eikä meistä ole maailmanopettajiksi, eikä kukaan pidä meitä esimerkkinä.
        Eilen Kymppiuutisissa oli pätkä väkivaltafilmistä, en tiedä miksi. Samaa pyssynpauketta leimhdusia, mitä iltakaudet joka kanavalla näkyy.

        Innolla vaan pyritään ´´maailmanopettajiksi.´´
        Väliin tuntuu, että menee ihan naurettavuuksiin tuo poliitikkojenkin vouhotus, kun aina pitäisi olla ensimmäinen joka asiassa.


    • Katsoiko kukaan äsken dokumenttia Venäjän trollitehtaasta?
      On melkoista meininkiä. Valeuutista pukkaa ja ihan tavallisia ihmisiä, jotka vaan tekee työtänsä.

      • Viestikoexxxxxx

        Hämmästytti toimittajien naivius "en avaa ovea" jne. Ikäänkuin ainoat uhat on ollessa kotona.

        Sinänsä asiat olivat tiedossa jo vuosia sitten.


      • Viestikoexxxxxx kirjoitti:

        Hämmästytti toimittajien naivius "en avaa ovea" jne. Ikäänkuin ainoat uhat on ollessa kotona.

        Sinänsä asiat olivat tiedossa jo vuosia sitten.

        Tuota minäkin mietin, että kyllä varmaan ovat vaarassa missä vaan liikkuvatkin.


    • kylmätotuus

      Minua ottaa kupolista, että Ylen pääuutiset keskittyvät pääasiassa kaikkiin hirveyksiin, joita maailmassa on tapahtunut. Hyvin harvoin uutisoidaan positiivisista asioista, vaikka niitäkin edelleen tapahtuu.
      Miksi ne eivät ylitä uutiskynnystä, sitä olen ihmetellyt jo vuosia.

      Ylen pääuutisten lähetysaika on mitättömän lyhyt ja usein tuleekin tunne, että siinä kerrotaan pelkästään uutisotsikot, eikä ennätetä lainkaan pohtia uutisten sisältöä tai sen merkityksiä.

      Ylellä on uutislähetyksiä pitkin päivää, joiden kesto on n.5 minuuttia. Mitä siinä ajassa muka ennätetään kertoa? Mielestäni ei yhtään mitään ja ne voitaisiin lopettaa tarpeettomina.
      Parempi vaihtoehto olisi lisätä huomattavasti pääuutisten lähetysaikaa, jolloin uutisten taustoihinkin pystyttäisiin pureutumaan.

      Sirpaletieto voi johdattaa harhaan, jos katsojalla, kuulijalla tai lukijalla ei ole kykyä tai halua kyseenalaistaa saamaansa tietoa.
      Vaatii omatoimisuutta, jos haluaa saada jokseenkin totuudellisen kuvan uutisista. On tiedettävä, mikä media kenenkin suulla puhuu.

      https://www.youtube.com/watch?v=ERuUUPPiwug

      • kylmätotuus

        Heittäydyn nyt oikein yltiöoptimistiseksi uskoen sen, mitä Suomen luotettavin mies uutisissa kertoo.

        Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka hänen kertomansa uutiset joskus voisivat ollakin totta, ainakin edes joku niistä.
        Toivotaan niin!

        https://www.youtube.com/watch?v=2W4C_5RVenU


      • Se ihmisluonto, kun taitaa olla sellainen, että ne negatiiviset uutiset kiinnostavat enemmän, kuin positiiviset.
        Mutta jospa joku taho rupeaisi lykkäämään hyviä uutisia solkenaan, vaikuttaisiko se ihmisten asenteihin, mielialaan kohentavasti.
        Vai synnyttäisikö se kateutta.
        Onhan se tosi, että 5min uutisi tulee radiostakin miltei joka tunti, samoja asioita jauhetaan, niinkuin ei maailmassa olisi tapahtua yllin kyllin.
        Alueuutisiakin kun katsoo, ei voi olla huomaamatta, että enimmäkseen ne keskittyvät alueen suurinpiin kaupunkeihin.
        Maakunnissa voisi olla paljon muutakin paikallisuutisten aihetta.
        Muistatteko Suomi-Express-ohjelman. Siinä tavallisten ihmisten kohtaamia pulmia tuotiin käsittelyyn, sekin lopetettiin aikoinaan. Mielestäni parhaita ohjelmia. Kuningaskuluttaja, Ajankohtainen kakkonen. Kaikki tietoa jakavat ohjelmat lopetetaan pikkuhiljaa.
        Koskahan MOT lähtee.


      • Tuulettaa
        eppu2 kirjoitti:

        Se ihmisluonto, kun taitaa olla sellainen, että ne negatiiviset uutiset kiinnostavat enemmän, kuin positiiviset.
        Mutta jospa joku taho rupeaisi lykkäämään hyviä uutisia solkenaan, vaikuttaisiko se ihmisten asenteihin, mielialaan kohentavasti.
        Vai synnyttäisikö se kateutta.
        Onhan se tosi, että 5min uutisi tulee radiostakin miltei joka tunti, samoja asioita jauhetaan, niinkuin ei maailmassa olisi tapahtua yllin kyllin.
        Alueuutisiakin kun katsoo, ei voi olla huomaamatta, että enimmäkseen ne keskittyvät alueen suurinpiin kaupunkeihin.
        Maakunnissa voisi olla paljon muutakin paikallisuutisten aihetta.
        Muistatteko Suomi-Express-ohjelman. Siinä tavallisten ihmisten kohtaamia pulmia tuotiin käsittelyyn, sekin lopetettiin aikoinaan. Mielestäni parhaita ohjelmia. Kuningaskuluttaja, Ajankohtainen kakkonen. Kaikki tietoa jakavat ohjelmat lopetetaan pikkuhiljaa.
        Koskahan MOT lähtee.

        Olen samaa mieltä kanssasi, Kuningaskuluttaja ja Ajankohtainen kakkonen olivat hyviä, samoin se Kotilääkäri aiemmin. Maakuntien uutisissa oli ehkä enemmän ennen ns. syrjäseutuja... vai eikö niistä muka enää mitään löydy kerrottavaa?


    • Eilen. Jäi tv off asentoonsa.

    • Jo.kelpaa

      Miksi katsoa uutisia kun voit sellailla verkosta kaikenmaailman uutiset, ymmärrettävää ettei kymmenessä minuutissa esitetä kuin tärkeimmät, esimerkiksi " ampparit " johon koottu uutitisia laidasta laitaan uutis nälkäisille.

      • On myös suuri joukko ihmisiä, jolla ei ole nettiä.


      • Hyssy
        eppu2 kirjoitti:

        On myös suuri joukko ihmisiä, jolla ei ole nettiä.

        Onhan telkkarissa tekstitv josta löytyy aika paljon uutisia.


    • ö-Öö

      Ihan ok.

      YLE. n uutiset ihan ok, monipuoliset, eri asioista. Se, miten eri asoitten uutisointeja tehdään, se sitten oma keissinsä. Nyt kun SLP päministeripuolueena, puheenjohtajasta ei saa kirjoittaa erityisen negatiivisesti....

      Tiivistä maapallon tapahtumat muutamiin minuutteihin, siinäpä haastetta.

      Aikanaan muuten nousi meteli, kun kulttuuripuolelta oli Dingon hajoaminen mainittu pääuutisissä. Noh, mun mielestä se oli iso uutinen. Kun sitä uutisoitavaa nyt on niin moneen lähtöön, erikoisohjelmat sitten erikseen. Kai nyt jokainen hokannut, varsinaisten uutisten jälkeen YLE.lla melkein saman pituinen urheilu-uutisosio heti perään. Sitten kulttuuriohjelmat jne.

      Se on aika iso kenttä koittaa tiivistää tapahtumia revolveri-tyyliin. Aina pitää jotain jättää pois, aina jostakin ehkä liikaa. Hommeli on hektistä. Ja sitä ohjaileepi sitten "ylemmät" voimat, elikkäs politiikot.

      Mutta onhan nykyaikana maailma uutisia täynnä, jos kiinnostaa, kandee katella muitakin lähteitä, netistä kyllä löytyypi, ja telkkarissakin enenpi, kuin yks kanava.

      Uutisten toistosta muuten sen verran. Aika harva elelee virka-ajassa, uutisten usein lähettämisessä just tää juttu, pitää jakaa informaatiota tehokkaasti. Ei iltavuorolainen kato puolysin uutisia, se kattelee uutisia, silloin kun kerkee. Näistä muittenkin ohjelmien jatkuvista uusinnoista naristaan paljon. No tottakai se keljuttaa, jos ei muuta tee, kuin kattoo telkkaria. Mun mielestä ihan ok, että uusintoja on, jos jostain syystä jokin kiinnostava jää näkemäti, on mahdollisuus kattoa se joskus toiste, sopivana ajankohtana.

      =DW=

      • Tottahan tuo, että maailma on iso uutiskenttä.
        On tietysti luontevaa, että uutisointi on euroopan näkökulmasta.
        Kokonaiskuvien kannalta vaan olisi kiintoisaa, sen ei-euroopplaisen katsantokantakin.
        Minä tykkäisin, että viihde olisi ihan eri uutislajinsa. Niinkuin maikkarin tekstiTV:llä on erikseen viihdeuutiset.
        Tosi vaan on sekin, että asiaohjelmat vähenee ja viihteellisyys lisääntyy.
        Liekö aika kullannut muistot, vai onko vanhemmiten itse niin muuttunut, että tuntuu, jotta ennen oli parempaa viihdettä.


    • Teeveen katselu on vähentynyt kun joskus niin ärsyttää maksaa pakollista yle-maksua ja ohjelmat eivät ole maksun myötä ainakaan parantuneet.
      Ylen tehtävä on vähän sivistää tätä suomen kansaa, monet ohjelmat ovat muuttuneet liian hektisiksi ja levottomiksi hupijutuiksi.

      Kotimaan asioista kerrotaan liian vähän, joskus ihmettelee miten yle luulee, että meikäläistä jotkut timbuktun vaalit kiinnostaisi ihan sama voittaako ecududu kakadu vai kacadu ecudu ja sinne kuitenkin lähetetään omia toimittajia, tai nuo usan menneet vaalit ainakin kolme ylimääräistä toimittajaa ja analyysiä pukkasi joka uutislähetyksiin päiväkaupalla ja kuitenkin oli kyse välivaaleista. Olisi annettu usalaisten äänestää ja sitten kun lopputulos oli selvillä, analyysit olisi paikallaan ja ne professorit kommentoimassa. Ei tarvitse kummoinen asia olla tapetilla jossain maailman kolkalla niin pilvin pimein marssitetaan professoreita kommentoimaan, mitä jos...tai mitä sitten jos...

      Aamun urheiluohjelmissa kerrotaan tärkeimpänä ja ainoana uutisena kuinka joku Amerikan mantereella jääkiekkoileva miljardööri meinasi antaa yhden syötön, miksei urheilu-uutisia voida jättää väliin jos ei ole muuta kerrottavaa, mutta kun ohjelmakaaviossa lukee, että urheilua, niin siinä on sitten uutinen vaikka vain maalista mikä meinasi tulla ja sekin kerrotaan joka tunnin kuluttua..
      Ja näitä paneliohjelmia, kohta on jokaisella teeveenaamalla oma ohjelmansa, vielä kun saadaan Vappu Pimiän ja MarjaHIntikan ohjelma sinne, niin voi riekutuksen kiekutus.

      Soittolistat ovat pilanneet kaikki musiikkiohjelmat. Samat vilkkumaa-uusivirta-kela-lellikit pyörivät yhtenään kanavilla. Monet suomalaiset musiikin tekijät ovat kokonaan pannassa, varsinkin oman nuoruuteni musiikkia kuulee aniharvoin.

      Kuuntelen joutessani netin kautta musa-kanavaa, joka lähetetään Tampereelta., monipuolista kotimaista ja ulkomaista. on siinäkin joitain mainoksia, mainoskanavaa siis,
      menee nuo kanavat sekaisin kun harvoin katselee, niin oli ohjelma siellä tai täällä, niin tuppaa närästämään. Nyt meni ohi uutisoinnin, mutta...Onneksi on se on-off nappula.

      • Eipä tuota paremmin voisi sanoa. Täyttä asiaa puhut.
        On niin hauskasti ja värikkäästi kirjoitettu, että tuppasi ihan naurattamaan monessa kohtaa.



    • manipulointi-loputtava

      Suomen mediaan ei voi luottaa
      niinkauan kuin se harrastaa y k s i p u o l i s t a manipulointia,

      median p i t ä ä olla aina puolueeton rehellinen,
      EI koskaan manipuloiva
      valheitten esittäjä

      puolueeton rehellisyys uutisointiin,

      • Si.vain

        Minkä takia yleä haukutaan monessa yhteydessä, netin kautta aamuisin luen niin joihinkin otsikkoihin voi kommentoida niin olen usein haukutaan uutisointia, minusta heidä uutiset ovat ihan normaaleja uutisia sitten yrittänyt etsiä mikä niissä mättää vaan en löydä,vai on tarkoitus hakuista trollia.


    • mimmimum-..mi

      Katselin tv tarjontaa tälle illalle... Ylellä neljä tuntia nenäpäivää... kuulun myös ylen arvostelijoihin siinä että taso on pudonnut entisestä...vähän kaikessa...

      • Takavuosina katselin TV 2. Sitten siitä tuli urheilu- ja nuorisokanava, harvoin tulee sieltä mitään katsottua.


    • "Kaikki" tulikin jo oikeastaan sanotuksi, mitä olen itsekin ajatellut ..))

      Nyt kun mediavero tuli pakolliseksi ei voi enää edes äänestää jaloillaan. Kanavia ja ohjelma-aikaa on, mutta ei katsottavaa. Olisi luullut, että asiaohjelmia, jotakin tutkivaa journalismia, olisi saatu lisää, mutta eipä siltä tunnu. Kolmoselle siirtynyt Jan Andersson puhui tuosta pintaraapaisusta, millä asioita joudutaan käsittelemään.
      Viihdettä ja hömppää kyllä riittää ja näitä tyrkkyrouvia, joilla pitää olla ihan oma ohjelmapaikka ja -aika, eikä oikein sanottavaa kuitenkaan.
      Hyviä elokuvia katson kyllä mielelläni. Yllättävän paljon on kyllä näitä B-luokan elokuvia, tositapahtumiin perustuvatkin on onnistuttu pilaamaan huolimattomalla työllä ja huonoilla näyttelijöillä. Mainittavat elokuvat sitten näytetään moneen kertaan, mitenkähän monesti on tämän syksyn aikana näytetty esim Brokeback Mountain, tai Million dollar baby ?
      Palautetta pitäisi tietenkin antaa ja eikös ajankohtaistoimitus ota uutisvinkkejäkin vastaan ?

      • Ykköseltä tulee jokusia hyviä sarjoja, kuten tuo juuri loppunut, kotiin takaisin.
        Elokuvia tykkäisin katsoa, mutta en tuota räiskettä ja kohellusta, mitä paljon tulee eri kanavilta.
        Noita asiaohjelmia kaipaisin.
        Myöskään liikenneohjelmaa ei ole ollenkaan, missä kerottaisiin nykytilanteesta ja käsiteltäisiin asioita käyttäjien kannalta.
        Nykyään puhutaan vaan autoveroista ja päästöistä.


      • Liikenneopetus.tärkeä
        eppu2 kirjoitti:

        Ykköseltä tulee jokusia hyviä sarjoja, kuten tuo juuri loppunut, kotiin takaisin.
        Elokuvia tykkäisin katsoa, mutta en tuota räiskettä ja kohellusta, mitä paljon tulee eri kanavilta.
        Noita asiaohjelmia kaipaisin.
        Myöskään liikenneohjelmaa ei ole ollenkaan, missä kerottaisiin nykytilanteesta ja käsiteltäisiin asioita käyttäjien kannalta.
        Nykyään puhutaan vaan autoveroista ja päästöistä.

        Ihan totta, missä on hahmo, karvalakkipäinen Karpo, ja mikä se toinen tyyppi olikaan. Kas kun sitä ohjelmaa ei ole lämmitetty uudestaan. Olisi hyödyllinenkin. Siinä oli paljon liikenteestä, toki Karpolla oli muitakin aiheita.


      • onhan.niitä
        eppu2 kirjoitti:

        Ykköseltä tulee jokusia hyviä sarjoja, kuten tuo juuri loppunut, kotiin takaisin.
        Elokuvia tykkäisin katsoa, mutta en tuota räiskettä ja kohellusta, mitä paljon tulee eri kanavilta.
        Noita asiaohjelmia kaipaisin.
        Myöskään liikenneohjelmaa ei ole ollenkaan, missä kerottaisiin nykytilanteesta ja käsiteltäisiin asioita käyttäjien kannalta.
        Nykyään puhutaan vaan autoveroista ja päästöistä.

        Minä olen katsonut Kaasujalkaa ja Teknavia, autoasioita.


      • onhan.niitä kirjoitti:

        Minä olen katsonut Kaasujalkaa ja Teknavia, autoasioita.

        Meilläkin on katsottu noita ohjelmia, ainakin Kaasujalka taisi tältä kaudelta loppua. Lapsenääninen missijuontaja ei ollut hyvä.

        Vilkaisin illalla Nenäpäivää, paljonkohan saivat huijattua rahaa kasaan, yli 700 000 oli siinä vaiheessa, kun telkkarin avasin.
        Outo ohjelma, välillä pidettiin hauskaa ja sitten näytettiin kuinka ihmisraukat maailmassa kärsivät, vanhemmat tapettu ihan lapsen silmien edessä jne.


      • Anceli kirjoitti:

        Meilläkin on katsottu noita ohjelmia, ainakin Kaasujalka taisi tältä kaudelta loppua. Lapsenääninen missijuontaja ei ollut hyvä.

        Vilkaisin illalla Nenäpäivää, paljonkohan saivat huijattua rahaa kasaan, yli 700 000 oli siinä vaiheessa, kun telkkarin avasin.
        Outo ohjelma, välillä pidettiin hauskaa ja sitten näytettiin kuinka ihmisraukat maailmassa kärsivät, vanhemmat tapettu ihan lapsen silmien edessä jne.

        Samaa mieltä Nenäpäivästä, Anceli. Ikäänkuin viihde ja kärsivät lapset olisivat
        samalla viivalla ja katsojien tunneskaala olisi ohjelmantuottajan käytettävissä: ensin myötämielen herättämistä ja sitten naurua päälle. Skitsoa kamaa minusta....


      • Bengalitikku

        Sama juttu. Välillä tuli omituinen olo, ristiriitainen tunne.
        Silpominen. Hekohekojuttu väliin. Kuukautissuojat. Hekohekojuttu väliin.
        Onko tutkittu, että hösselöinnillä ihmiset löyhäävät kukkaron nyörejä.
        Pelkkä konserttiko ei tuota?
        Mutta nuo Kataja, Tamminen ja nämä "lähettiläät" onnistuivat tuomaan vakavia asioita mietittäväksi ja vertailulla, vaikka kiusallista onkin, nuo isät osasivat ottaa kantaa aidosti. Tämä isien kommentointi olikin uutta.
        Olisi mielenkiintoista tietää, miten muissa muissa "massojen herättely" tehdään.
        Herättelyä tarvitaan, mutta miten.
        Aika monta järjestöä taustalla. Tuloksista olisi hyvä kuulla enemmän, jotta lahjoittajien luottamus säilyisi.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Sama juttu. Välillä tuli omituinen olo, ristiriitainen tunne.
        Silpominen. Hekohekojuttu väliin. Kuukautissuojat. Hekohekojuttu väliin.
        Onko tutkittu, että hösselöinnillä ihmiset löyhäävät kukkaron nyörejä.
        Pelkkä konserttiko ei tuota?
        Mutta nuo Kataja, Tamminen ja nämä "lähettiläät" onnistuivat tuomaan vakavia asioita mietittäväksi ja vertailulla, vaikka kiusallista onkin, nuo isät osasivat ottaa kantaa aidosti. Tämä isien kommentointi olikin uutta.
        Olisi mielenkiintoista tietää, miten muissa muissa "massojen herättely" tehdään.
        Herättelyä tarvitaan, mutta miten.
        Aika monta järjestöä taustalla. Tuloksista olisi hyvä kuulla enemmän, jotta lahjoittajien luottamus säilyisi.

        Vielä tuosta ohjelmasta. Kun Pekka Vahvanen oli juontajaparina, ohjelmassa oli mielestäni enemmän vakavuutta ja arvokkuutta . Kyllä tämä tyttönenkin varmasti hyvä toimittaja on, mutta nuo naamanvääntelyt kyllästyttävät. Miksi niitä on pakko olla mukana ?
        Nenäpäivän tuotto oli tietysti ilahduttavan iso, mutta ihan oikein, olisi hyvä tietää, miten varat käytetään. Kun niin paljon on ilmennyt näitä väärinkäytöksiä tunnetuissakin järjestöissä...


      • demeter1 kirjoitti:

        Vielä tuosta ohjelmasta. Kun Pekka Vahvanen oli juontajaparina, ohjelmassa oli mielestäni enemmän vakavuutta ja arvokkuutta . Kyllä tämä tyttönenkin varmasti hyvä toimittaja on, mutta nuo naamanvääntelyt kyllästyttävät. Miksi niitä on pakko olla mukana ?
        Nenäpäivän tuotto oli tietysti ilahduttavan iso, mutta ihan oikein, olisi hyvä tietää, miten varat käytetään. Kun niin paljon on ilmennyt näitä väärinkäytöksiä tunnetuissakin järjestöissä...

        Häh ? Näin siinä käy kun kirjoittaa kahteen ketjuun samaan aikaan ja laittaa ruokaa ohessa..))
        Nenäpäivä ja Perjantai menivät sekaisin..)) Mutta ohjelmatarjontaahan molemmat ovat. Ne puurot ja vellit...


      • kylmätotuus
        Anceli kirjoitti:

        Meilläkin on katsottu noita ohjelmia, ainakin Kaasujalka taisi tältä kaudelta loppua. Lapsenääninen missijuontaja ei ollut hyvä.

        Vilkaisin illalla Nenäpäivää, paljonkohan saivat huijattua rahaa kasaan, yli 700 000 oli siinä vaiheessa, kun telkkarin avasin.
        Outo ohjelma, välillä pidettiin hauskaa ja sitten näytettiin kuinka ihmisraukat maailmassa kärsivät, vanhemmat tapettu ihan lapsen silmien edessä jne.

        Onko rahankeräys Nenäpäivänä mielestäsi siis silkkaa huijausta?

        Minä en allekirjoita näkemystäsi alkuunkaan.

        Tästä linkistä voit lukea, mihin vuoden 2017 keräystuotto on käytetty. https://www.nenapaiva.fi/toimintakertomus

        Brutto- ja nettotuoton välistä erotusta kylläkin ihmettelen.
        Nettotuotto saattaa kuulostaa suurelta, vaikkei se itseasiassa sitä olekaan.
        Sillä rahalla saatiin kuitenkin paljon hyvää aikaiseksi kohdemaissa, vaikka avustettavien määrä olikin pieni väestöön verrattuna.

        Kehitys parempaan leviää näiden pioneerien kautta kehitysmaissakin. He jakavat tietoa eteenpäin ja yhä useampi saa tietoa heidän välityksellään. Tuo on kaiketi se ns. "lumipalloefekti".
        Näinhän Suomessakin on tapahtunut. Hyvin harva nainen täällä pääsi kouluun tai sai päättää asioistaan 1800-luvulla tai vielä 1900-luvun alussakaan. Nyt sitä pidetään itsestäänselvyytenä.

        Emme voi olettaa, että kehitysmaissakaan muutos esim. naisten-tai lastenoikeuksissa tapahtuisi hetkessä. Se vaatii vuosikymmeniä kestävää sitkeää työtä, jota voimme tukea.
        Yksi keino vaikuttaa muutokseen on rahalahjoitus.


      • huijausta-on
        kylmätotuus kirjoitti:

        Onko rahankeräys Nenäpäivänä mielestäsi siis silkkaa huijausta?

        Minä en allekirjoita näkemystäsi alkuunkaan.

        Tästä linkistä voit lukea, mihin vuoden 2017 keräystuotto on käytetty. https://www.nenapaiva.fi/toimintakertomus

        Brutto- ja nettotuoton välistä erotusta kylläkin ihmettelen.
        Nettotuotto saattaa kuulostaa suurelta, vaikkei se itseasiassa sitä olekaan.
        Sillä rahalla saatiin kuitenkin paljon hyvää aikaiseksi kohdemaissa, vaikka avustettavien määrä olikin pieni väestöön verrattuna.

        Kehitys parempaan leviää näiden pioneerien kautta kehitysmaissakin. He jakavat tietoa eteenpäin ja yhä useampi saa tietoa heidän välityksellään. Tuo on kaiketi se ns. "lumipalloefekti".
        Näinhän Suomessakin on tapahtunut. Hyvin harva nainen täällä pääsi kouluun tai sai päättää asioistaan 1800-luvulla tai vielä 1900-luvun alussakaan. Nyt sitä pidetään itsestäänselvyytenä.

        Emme voi olettaa, että kehitysmaissakaan muutos esim. naisten-tai lastenoikeuksissa tapahtuisi hetkessä. Se vaatii vuosikymmeniä kestävää sitkeää työtä, jota voimme tukea.
        Yksi keino vaikuttaa muutokseen on rahalahjoitus.

        EN pistä penniäkään enään ikinä keräyksiin,

        ne miljoonta menee muuatmaan toimiutsjan omaan taskuun,

        on liian usein nähty totuus,


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Onko rahankeräys Nenäpäivänä mielestäsi siis silkkaa huijausta?

        Minä en allekirjoita näkemystäsi alkuunkaan.

        Tästä linkistä voit lukea, mihin vuoden 2017 keräystuotto on käytetty. https://www.nenapaiva.fi/toimintakertomus

        Brutto- ja nettotuoton välistä erotusta kylläkin ihmettelen.
        Nettotuotto saattaa kuulostaa suurelta, vaikkei se itseasiassa sitä olekaan.
        Sillä rahalla saatiin kuitenkin paljon hyvää aikaiseksi kohdemaissa, vaikka avustettavien määrä olikin pieni väestöön verrattuna.

        Kehitys parempaan leviää näiden pioneerien kautta kehitysmaissakin. He jakavat tietoa eteenpäin ja yhä useampi saa tietoa heidän välityksellään. Tuo on kaiketi se ns. "lumipalloefekti".
        Näinhän Suomessakin on tapahtunut. Hyvin harva nainen täällä pääsi kouluun tai sai päättää asioistaan 1800-luvulla tai vielä 1900-luvun alussakaan. Nyt sitä pidetään itsestäänselvyytenä.

        Emme voi olettaa, että kehitysmaissakaan muutos esim. naisten-tai lastenoikeuksissa tapahtuisi hetkessä. Se vaatii vuosikymmeniä kestävää sitkeää työtä, jota voimme tukea.
        Yksi keino vaikuttaa muutokseen on rahalahjoitus.

        Keräystuoton käytöstä ei ollut kyse, vaan menetelmästä jolla rahaa kerätään.
        Yllytetään monin tavoin ja vielä kun nimensä tai firman nimen saa näkyviin, niin rahaa tulee.

        Vähän kuin huutokauppakeisari pistää viiden euron kuparipannun kylkeen nimmarinsa, niin joku höperö maksaa siitä tuhat euroa.
        Vedätystä se on.

        Kymmeniä vuosia on eri konstein rahaa kerätty eikä loppua näy.
        Siellä ne odottaa mitä taivaalta tipahtaa.
        Avustakaa toki, ei se minua haittaa.


      • Anceli kirjoitti:

        Keräystuoton käytöstä ei ollut kyse, vaan menetelmästä jolla rahaa kerätään.
        Yllytetään monin tavoin ja vielä kun nimensä tai firman nimen saa näkyviin, niin rahaa tulee.

        Vähän kuin huutokauppakeisari pistää viiden euron kuparipannun kylkeen nimmarinsa, niin joku höperö maksaa siitä tuhat euroa.
        Vedätystä se on.

        Kymmeniä vuosia on eri konstein rahaa kerätty eikä loppua näy.
        Siellä ne odottaa mitä taivaalta tipahtaa.
        Avustakaa toki, ei se minua haittaa.

        "Anceli"

        Saat seiso-peukun.
        Vero-pakotteinen YLE on siirtynyt tukemaan väärin opiskelleitten markkina-voimia.
        Heidän, jotka eivät omalla osaamisellaan tule toimeen.
        YLE:n tukemana he voivat lennellä 1-luokassa nehkereitten luokse.
        Leikisti tukemaan leluillaan.
        -
        Sitten perustamaan Suomeen VO-keskuksiaan.
        Joissa hoitajille taas maksellaan verojamme.
        Väittämällä sen olevan palkkaa.
        Korisevastahan tuli joku aika sitten ohjelmaa.
        Nehkerit eivät siinä onneksi korisseet.

        H.


      • onhan.niitä kirjoitti:

        Minä olen katsonut Kaasujalkaa ja Teknavia, autoasioita.

        Minä ajattelin sellaista, missä ruodittaisiin liikennetilanteita. Kerrottaisiin uusista asioista. Esim. uusista liikennemerkeistä. Ihan sellaista tavallisen liikkujan arjen asiaa.
        Monilla on kameroitakin autoissaan nykyään, varmaan sellaistakin materiaalia olisi saatavilla, mitä voisi sitten vaikka liikenneopettajat analysoida.
        Takavuosina oli Ensio Itkosella liikenneohjelma.


      • Bengalitikku

        Tutkin tuon Nenäpäiväkeräyksen toimintakertomuksen vuodelta 2017.
        Noin 150.000 henkilöä tuettu.
        2,5 miljoonasta hallintokuluihin menee 35 % ja loput kohteisiin.
        Tämä tarkoittaa n. 10 € per avustettu per vuosi, mikä on < 0, 03 euroa päivä.
        Kannattaa lukea. Organisaatiossa ei ole kuin 4 vakituista ja 2 tilapäistä työntekijää. Tilintarkastajatkin on mainittu.
        Saa tarkistaa ja oikaista.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tutkin tuon Nenäpäiväkeräyksen toimintakertomuksen vuodelta 2017.
        Noin 150.000 henkilöä tuettu.
        2,5 miljoonasta hallintokuluihin menee 35 % ja loput kohteisiin.
        Tämä tarkoittaa n. 10 € per avustettu per vuosi, mikä on < 0, 03 euroa päivä.
        Kannattaa lukea. Organisaatiossa ei ole kuin 4 vakituista ja 2 tilapäistä työntekijää. Tilintarkastajatkin on mainittu.
        Saa tarkistaa ja oikaista.

        Äkkiseltään tuo 35% hallintokuluihin tuntuu suurelta.
        Näitkö missään erittelyä, kun asiaa tutkit?


      • Bengalitikku
        eppu2 kirjoitti:

        Äkkiseltään tuo 35% hallintokuluihin tuntuu suurelta.
        Näitkö missään erittelyä, kun asiaa tutkit?

        Nenäpäivän järjestelykuluihin menee osa.
        Entä näiden "lähettiläiden" ja kuvausryhmän lennättely ja asuminen ja paikallinen kuljetus.
        Eri järjestöjen koordinaattorit ja suunnittelijat. Onhan niillä taustayhteisöillä omakin taloutensa, mutta mihin piikkiin mitkäkin kulut menevät, en osaa sanoa.
        Kylmätotuuden linkistä pääsee tutkimaan tai googlettaa Nenäpäivää.
        Vaikutelma: luotan.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Nenäpäivän järjestelykuluihin menee osa.
        Entä näiden "lähettiläiden" ja kuvausryhmän lennättely ja asuminen ja paikallinen kuljetus.
        Eri järjestöjen koordinaattorit ja suunnittelijat. Onhan niillä taustayhteisöillä omakin taloutensa, mutta mihin piikkiin mitkäkin kulut menevät, en osaa sanoa.
        Kylmätotuuden linkistä pääsee tutkimaan tai googlettaa Nenäpäivää.
        Vaikutelma: luotan.

        Unohdin tuon linkin katsoa, kun en sitä heti tehnyt, kun luin ko. kommentin.
        Hyvä, kun muistutit.
        Siinä oli kyllä tietoa.


    • 49ggd

      Nykyajan uutisointia tältä aamulta YLE 1:llä.
      "Macron haluaa euroarmeijan USAn hyökkäyksen takia."

      Vastuullista uutisointia?
      .

      • Siten

        Ymmärsit väärin luullakseni, ei usa ole hyökkäämässä eurooppaan.
        Macron haluaa eurooppalaisille oman armeijan naton lisäksi esimerksi 10 000 joukot ulkorajojen suojaksi.


      • 49ggd

        Eurooppa1:n haastattelussa Macronin avustajat selvensivät ettei Macron tarkoita USAn olevan sotilaallinen uhka Euroopalle.


      • 49ggd

        Taustaa tuolle sanomiselle voi löytyä 60-luvulta, jolloin Ranska soti alusmaa Algeriassa kapinallisia vastaan ja DeKalle pyysi Natoa apuun. Nato ei hyväksynyt apua, koska piti asiaa sisällissotana niinkuin olikin. DK katkeroitui ja Ranska erosi Natosta muutamaksi vuodeksi.
        DK halusi Ranskan olevan Naton johtaja, valtias ja käskijä.

        Ranskassa oli terroriaalto joku vuosi sitten. Hollanden Ranska viisastuneena Naton sijaan pyysi EU:n apua ja Suomi lähettikin muistaakseni 150 rauhanturvaaja Maliin vapauttamaan sieltä ranskalaiset sotilaat Ranskaan.

        Ranskaa kiinnostaa kovasti päästä Euroopan puolustuksen johtajaksi ja siihen on nyt hyvä tilaisuus brexitin myötä, kun Euroopan sotilaallisesti mahtavin poistuu EU:sta. Sen saavuttamiseksi täytyy luoda uhkakuvia ihmisten mieleen so. kieli poskessa ”USA!”.


      • 1eero

        Trumpin närkästyminen on tavallista, nato on välttämätön yleismaailmallisesti kun eroopan omat pieni ja nopea armeija olisi täydentävä esimerkiksi ulkorajoilla tai sisäinen kriisitilanne kuten balkkanin tapainen oli vast-ikään.


      • 1eero kirjoitti:

        Trumpin närkästyminen on tavallista, nato on välttämätön yleismaailmallisesti kun eroopan omat pieni ja nopea armeija olisi täydentävä esimerkiksi ulkorajoilla tai sisäinen kriisitilanne kuten balkkanin tapainen oli vast-ikään.

        Olin kuulevinani uutisista, että Trumppi oli sanonut, että maksakaa nyt ensin osanne Natosta.


    • svengataan

      mitähä se ol70luvulla.pintaliitoo.nyt on vakavaa,nykynuoriso ei osaa irrotella.vai olinko niin tietämätön.nuorten pitää antaa olla nuoria,tietätämättömiä,oman kirjasa ne kirjottaa,niinku ku mekin.antaa räpätä.mä kuuntelin uriah hiippiä.ja svengasin,nyt räppäävät.mitähä heidän jälkeen.

    • sitä_mieltä

      En enää vuosiin ole uskonut televisio uutisten loppumatomiin valheisiin, enkä näin ollen edes katso niitä, nyt on vähentynyt myös netti sivustot joita ennen luin, olisipa enää rehellistä uutisointia, mutta käsikirjoitettua sontaa ovat.

    • 1eero

      Kun uutisointia tulee monelta taholtan niin kyllä niistä saa yhteenvedon, ylen uutisointi perustuu kerättyihin tietoihin jos yle lähtisi esittämään muunneltua totuutta nii kyllä jäisi kiinni ennen pitkää.
      Jotkut tahot puolueet eivät tykkää ylen eikä myös hesarin uutisoinnista, ääripäästä löytyy MV-uutisointi jota tietyt tahot suosivat.

      • En minäkään siihen usko, että valeuutisa YLE kertoisi.
        Mutta kertomatta jättää tärkeitä asioita.
        Miksi tästä pakolaissopimuksesta ei mitään sisältötietoa ole kerrottu, mikä nyt on tekeillä.
        Yleensä asiaohjelmia katson.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        En minäkään siihen usko, että valeuutisa YLE kertoisi.
        Mutta kertomatta jättää tärkeitä asioita.
        Miksi tästä pakolaissopimuksesta ei mitään sisältötietoa ole kerrottu, mikä nyt on tekeillä.
        Yleensä asiaohjelmia katson.

        Nettiä käyttää yli 80 % kansalaisista niin ei luulisi olevan vaikeaa hakea tietoa, tv kautta tuleva uutisointi ei pysty olemaan täydellistä.

        Ilman ylen kattavaa toimintaa eihän meillä olisi juuri mitään, ilman yleä en tarvitsisi tv tai radiota niin olisi se aika surkeaa, aika surkeaa yksipuolista väittää ettei saa oikeaa tietoa mistään.


      • 1eero kirjoitti:

        Nettiä käyttää yli 80 % kansalaisista niin ei luulisi olevan vaikeaa hakea tietoa, tv kautta tuleva uutisointi ei pysty olemaan täydellistä.

        Ilman ylen kattavaa toimintaa eihän meillä olisi juuri mitään, ilman yleä en tarvitsisi tv tai radiota niin olisi se aika surkeaa, aika surkeaa yksipuolista väittää ettei saa oikeaa tietoa mistään.

        Kuitenkin on osa kansasta, joilla ei ole nettiä. Netistäkin pitää tietää mitä hakee. Tuskinpa kellään on aikaa tai intoa koko päivää uutisia selata.
        Siksi olisi hyvä, että edes pääuutisiin kerättäisiin tärkeitä asioita ja jätettäisiin ne räppikonserttien uutiset muihin ohjelmiin.
        Radiosta kuuntelen yleensä radio-Suomea, nytkin päällä.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Kuitenkin on osa kansasta, joilla ei ole nettiä. Netistäkin pitää tietää mitä hakee. Tuskinpa kellään on aikaa tai intoa koko päivää uutisia selata.
        Siksi olisi hyvä, että edes pääuutisiin kerättäisiin tärkeitä asioita ja jätettäisiin ne räppikonserttien uutiset muihin ohjelmiin.
        Radiosta kuuntelen yleensä radio-Suomea, nytkin päällä.

        Vähän yli 10 % suomalaisista ei käytä nettiä, eikä tiedon hakeminen ole kummoista jollei ole pähkähullu.


      • 1eero kirjoitti:

        Vähän yli 10 % suomalaisista ei käytä nettiä, eikä tiedon hakeminen ole kummoista jollei ole pähkähullu.

        Nauroin tuolle tokaisullesi niin, että ihan mahaan koski. :)


      • kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

        Kuitenkin on osa kansasta, joilla ei ole nettiä. Netistäkin pitää tietää mitä hakee. Tuskinpa kellään on aikaa tai intoa koko päivää uutisia selata.
        Siksi olisi hyvä, että edes pääuutisiin kerättäisiin tärkeitä asioita ja jätettäisiin ne räppikonserttien uutiset muihin ohjelmiin.
        Radiosta kuuntelen yleensä radio-Suomea, nytkin päällä.

        Kirjoitin jo aiemmin Ylen pääuutislähetyksestä ja siitä, että uutiskynnyksen ylittävät mielestäni lähinnä negatiiviset uutiset.

        Näkemystäni puoltaa uutinen muutaman päivän takaa. Pääuutisissaan Yle tiedotti Australiassa tapahtuneesta puukotustapauksesta, jolla en koe olevan sellaista uutisarvoa, että se pitäisi Suomen kansalle kertoa.
        Eihän uutisissa kerrota suomalaisten välisistä "puukkohippasistakaan", jos leikkijöistä vain yksi kuolee.

        Pidän Ylen uutisia jokseenkin neutraaleina. Siitä huolimatta tutkin minulle merkityksellisiä uutisia myös muista uutislähteistä.
        Aikaa se vaatii, mutta ei ole muutakaan tietä, jos haluaa asioista monipuolista tietoa.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kirjoitin jo aiemmin Ylen pääuutislähetyksestä ja siitä, että uutiskynnyksen ylittävät mielestäni lähinnä negatiiviset uutiset.

        Näkemystäni puoltaa uutinen muutaman päivän takaa. Pääuutisissaan Yle tiedotti Australiassa tapahtuneesta puukotustapauksesta, jolla en koe olevan sellaista uutisarvoa, että se pitäisi Suomen kansalle kertoa.
        Eihän uutisissa kerrota suomalaisten välisistä "puukkohippasistakaan", jos leikkijöistä vain yksi kuolee.

        Pidän Ylen uutisia jokseenkin neutraaleina. Siitä huolimatta tutkin minulle merkityksellisiä uutisia myös muista uutislähteistä.
        Aikaa se vaatii, mutta ei ole muutakaan tietä, jos haluaa asioista monipuolista tietoa.

        Minäkin kiinnitin huomioni tuohon puukotusuutiseen.
        Ihmettelin itsekseni, että miksi joku yksittäinen puukotustapaus maapallon toiselta puolelta tänne pitää uutisoida.
        Eikö täällä olisi meitä koskettavia uutisia ihan riittävästi.
        Kyllä minä YLEn uutisia sinällään luotettavina pidän, mutta siitä en pidä, että tärkeitä asioita jätetään pimentoon ja pääuutisissä kerrotaan jostain räpkonserteista.
        Kaikkea ei kerrota. Ja sitten, jos kyseessä on asia, jossa on kaksikin totuutta, kerrotaan vaan toinen.
        Esim. Israel on hyökännyt palestiinan sinne ja sinne. Lopuksi sanotaan, että sieltä oli ammuttu muutamat raketit, jos sanotaan.
        Kun asiaa tarkemmin tutkii, niin aina niitä raketteja Israeliin ammutaan ja sitten seuraa kostoisku.
        Uutisointi asiasta vaan antaa sellaisen tunnelman, että vain Israel on se Iso Paha Susi.


    • tympii-tahallisuus-valhe

      Suomen media on y k s i s i p u o l i n e n tahallisesti vain yhdestä näkökulmasta katsova, vain yhden näkökulman MANIPULOIVA jopa valheellisuutten taipuvainen uutistuottaja,
      ei ollenkaa luotettava,

      • Nykyisin nuoret toimittajat eivät osaa olla neutraaleja. Heillä paistaa heti oma asenne asiaan läpi, jos haastateltava on eri mieltä.


      • valitettavasti

        Yli 2 milj. ei luota yleisradion uutisiin,ja määrä on kasvussa.


      • Muunneltu-totuus
        valitettavasti kirjoitti:

        Yli 2 milj. ei luota yleisradion uutisiin,ja määrä on kasvussa.

        Ylellä ei paikkaansa pidä kuin urheilutulokset, ja samaa voi sanoa monista muistakin tahoista, kuten il, is, hs, al, jne. Urheilutulokset kuitenkin pystyy varmentamaan niin monesta paikasta ja taholta, jopa ulkomaita myöden, ettei niitä kyetä väärentämään, kaikesta muusta kerrotaankin sitten päättäjiä miellyttäen muunneltua totuutta.


      • Uskotko.joulupukkiin

        Höpö höpö nytkin katson 20,30 uutisia ei siinä valehdella, sairasta epäluuloa.


      • de-meter
        eppu2 kirjoitti:

        Nykyisin nuoret toimittajat eivät osaa olla neutraaleja. Heillä paistaa heti oma asenne asiaan läpi, jos haastateltava on eri mieltä.

        Noin minustakin eppu2. Heidän tulisi esitellä asiaa, ei itseään...


      • eppu2 kirjoitti:

        Nykyisin nuoret toimittajat eivät osaa olla neutraaleja. Heillä paistaa heti oma asenne asiaan läpi, jos haastateltava on eri mieltä.

        Kaiken vihoviimeistä on, että toimittaja lähtee kadlle tekemään "katgallpia" tukemaan omaa näkemystään. Haastateltavia voi olla kymmeniä, sieltä poimitaan lähetykseen toimittajan mielenmukaiset, ja sitten totutena sanotaan, että ihmiset yleisesti on tätä mieltä.
        Siinä välissä on ns. asiantuntija, joka laukoo yhtä totuutta.
        Vain yhtä totuutta niin kovin harvassa asiassa on.


      • Ei.kannata.välittää

        Haastattatelut ovat vain mielipiteitä, mielipiteitä on niin paljon kuin haastateltavia, toisen mielipide on toiselle mieleinen.


      • k-kotton kirjoitti:

        Kaiken vihoviimeistä on, että toimittaja lähtee kadlle tekemään "katgallpia" tukemaan omaa näkemystään. Haastateltavia voi olla kymmeniä, sieltä poimitaan lähetykseen toimittajan mielenmukaiset, ja sitten totutena sanotaan, että ihmiset yleisesti on tätä mieltä.
        Siinä välissä on ns. asiantuntija, joka laukoo yhtä totuutta.
        Vain yhtä totuutta niin kovin harvassa asiassa on.

        Tuo on yksi tapa, jolla mielipiteitä muokataan, niin, ettei ihmiset sitä välttämättä huomaakaan.


      • Ei.kannata.välittää kirjoitti:

        Haastattatelut ovat vain mielipiteitä, mielipiteitä on niin paljon kuin haastateltavia, toisen mielipide on toiselle mieleinen.

        On minuakin kysytty jonkin lehden katugallupiin. Minua ei vähääkään kiinnosta vastata mihinkään isompaan asiaankeskellä toria vähäisellä asiaanperehtymisellä.
        Tämä tapa on suomalaisten toimittajien bravuuri, ne juoksee pitkin maailmaa, Ranskassa, USA,ssa, Venäjällä. Ja miten sattuukaan aina toimittajan kanssa samaa mieltä olevia vastaajia.


    • e.lä.mä

      Täysin nolla tv, maa kuin maa. Suomi eroaa kansaa johdatavalla tavalla, ainut ohjelma jota katsoin usein oli torstaisin eduskunnan kysely tunti. Suomen tv loppuu 30 päivän kuluttua vaikka oli halpa.
      Netin kautta on tv ollut monta vuotta.

    • e.lä.mä

      Sohva perunat suomalaisien paras ohjelma ja samanlaiset apina-aiheiset matkivat USA ohjelmia.

      • Rauhoitu jo, ja mene nukkumaann.


      • e.lä.mä
        eppu2 kirjoitti:

        Rauhoitu jo, ja mene nukkumaann.

        Olen muutama vuosi katsellut, olet täysin samaa luokkaa ihmekyllä kaikki suomalaiset elivät missä tahansa.

        Uni tulee kun haluan, olet suuri nolla muiden 24 lailla minua ohjailemaan.


      • e.lä.mä kirjoitti:

        Olen muutama vuosi katsellut, olet täysin samaa luokkaa ihmekyllä kaikki suomalaiset elivät missä tahansa.

        Uni tulee kun haluan, olet suuri nolla muiden 24 lailla minua ohjailemaan.

        Kiitos kommentoinnista.
        Hyvää yötä, nuku hyvin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe