Eräänlainen aamunavaus Varkauden alueelle

Erräätvaan

Kerronpa muutaman hassun asian. Esim koulupennut vertailee kuka asuu kerros/rivi/omakotitalossa. Eräs ok talossa asuva on oppimushäiriöinen,mutta vanhempansa opettanut ,että ovat muka parempia. No selvisi,että heillä on ihan v*tusti velkaa. Itsellä taas ei ole ja asutaan kokonaan maksetussa rivarissa. Vaatimatonta elämää toki. Lapsemme oppii ja on normaali. Koulussa on kuulema muitakin,jotka kyselee missä kukakin asuu. En miellä tätä ehkä kiusaamiseksi,mutta minusta velaton koti on parempi kuin velkainen omakotitalo. Ja meillä ei ole iso perhe niin emme omakotitaloa edes halua. Miettikää kuitenkin vanhemmat mitä lapsille opetatte elämän eväiksi. Onko se toisten halveksunta vai ystävällisyys. Pienenä saadut opit kantaa kauas ja ivallisella asenteella voi mennä jopa työpaikat sivuun.

15

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaonpahasta

      Raha vie monelta ihmiseltä järjen.

    • Velekookinon

      Raha on välttämätön paha, aina sitä on liian vähän.

      • Digipelto

        Autolaina,talolaina hörppää tuloista ison osan. Töissä ollaan molemmat. Silti korppuja syödään.


    • kyylis

      Asia ei ole noin mustavalkoinen. Vanhemmista ja kasvatuksesta lähtee kaikki, miten lasta kasvatetaan kohtelemaan tasa-arvoisesti kaikkia ihmisiä. Aivan samalla tavalla rivi-, kerros- ja omakotitalojen lapsista tulee kiusaajia ja häiriökäyttäytyjiä. Onneksi Suomen koululaitos mahdollistaa vähävaraisllekin hyvät mahdollisuudet kouluttautua haluamallaan tavalla.
      Ei se velka välttämättä tarkoita sitä, että haluaa näyttää "köyhemmille" miten on massia. Halutaan vain asua hyvin ja käyttää rahat lainaan eikä vuokraan. Lisäksi se on sijoitus tulevaisuuteen, tosin Varkaudessa se sijoitus on melko kannattamaton jos ei ole valinnut sijoitustaan oikein.

      • Ollaanpafiksusti

        Onneksi itse olin pienenä(kin) niin sinisilmäinen, etten nähnyt tällaisia eroja. Vanhemmat eivät toden totta niitä tuputtaneet. Itse asuin kerrostalossa pahamaineisessa lähiössä ja niin vaan minusta ja monista kavereistanikin tuli koulutettuja ihmisiä ihan asumismuodosta riippumatta. Itekin olen väitellyt, kuten muutama muukin kaveri ja on DI:tä, arkkitehtia, ekonomia ja monen alan maisteria. Kaikki eivät ole niin kouluttautuneita, muttei sekään mitään haittaa. Osa näistä vähemmän kouluttautuneista on niitä fiksuimpia.


      • peukutan
        Ollaanpafiksusti kirjoitti:

        Onneksi itse olin pienenä(kin) niin sinisilmäinen, etten nähnyt tällaisia eroja. Vanhemmat eivät toden totta niitä tuputtaneet. Itse asuin kerrostalossa pahamaineisessa lähiössä ja niin vaan minusta ja monista kavereistanikin tuli koulutettuja ihmisiä ihan asumismuodosta riippumatta. Itekin olen väitellyt, kuten muutama muukin kaveri ja on DI:tä, arkkitehtia, ekonomia ja monen alan maisteria. Kaikki eivät ole niin kouluttautuneita, muttei sekään mitään haittaa. Osa näistä vähemmän kouluttautuneista on niitä fiksuimpia.

        Kerrankin asiallinen ja selväsanainen kommentti.


      • kyylis
        Ollaanpafiksusti kirjoitti:

        Onneksi itse olin pienenä(kin) niin sinisilmäinen, etten nähnyt tällaisia eroja. Vanhemmat eivät toden totta niitä tuputtaneet. Itse asuin kerrostalossa pahamaineisessa lähiössä ja niin vaan minusta ja monista kavereistanikin tuli koulutettuja ihmisiä ihan asumismuodosta riippumatta. Itekin olen väitellyt, kuten muutama muukin kaveri ja on DI:tä, arkkitehtia, ekonomia ja monen alan maisteria. Kaikki eivät ole niin kouluttautuneita, muttei sekään mitään haittaa. Osa näistä vähemmän kouluttautuneista on niitä fiksuimpia.

        Hyvin kommentoitu!


      • Kyylis

        Avauksessa ei liene ollut kyse niinkään rahasta vaan miten sitä käytetään ja minkälainen esimerkki ja kasvatus lapsille annetaan. Voihan rahaa olla vaikka asuu missä.


    • Hyvinpärjää

      Mulle aivan perkule sama missä kuka asuu,paljonko rahaa ja paljon velkaa. Jokainen hoitaa oman tonttinsa. Onneksi ette mistään tiedä minun asioita.

    • OletteJoHävinneet

      Varkaus on poismuutto alue ja romahtaa jo kovaa vauhtia...jää monelle kämpän myyjälle homemörskä käsiin.

      • kyylis

        Sehän näissä kuihtuvissa teollisuuspaikkakunnissa on ongelma, ei mene vuosikymmeniäkin maksettu mörskä kaupaksi, oikeastaan millään hinnalla. Ikävä tilanne kaikkinensa, isot kasvukeskukset porskuttaa ja pienet kärsii.


    • tytötpahimpia

      Just tommosta tapahtuu Köpessä.
      Ilkeitä pentuja kiertää vuokratalojen pihojen läpi ja olevat olevinaan parempia, vaikka rikkovat kotirauhaa!

      • kyylis

        Todella ikävää kyseinen häiriköinti, ilmisesti virkaavalta tai muukaan taho ei pysty moista käytöstä karsimaan.
        Ehkäpä kun tämä ikäluokka kasvaa, niin tilanne normalisoituu.


    • Rahastaviis

      Pääasia elämässä olisi olla rehellinen eikä satuta toisia henkisesti eikä fyysisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe