Harvinainen käänne bensapumpuilla: – Asiantuntijan mukaan tilanne voi jäädä pysyväksi
https://yle.fi/uutiset/3-10500810?origin=rss
Kuuluu sanontaan "ennen helvetti jäätyy kun...
Uskottavahan se on diesel autot on itsestään perkeleestä.
Dieselin hinta meni bensan ohi
13
358
Vastaukset
- traktoripiru
Eli dieseleiden käyttövoimavero joutaa poistaa. Eikös sillä tasoitettu polttoaineiden hintaeroa.
- automarkkinat
Samoin dieselautojen käyttö joutaa poistaa, kun polttoainekulut tulevat kalliimmiksi kuin bensa. Tähän asti dieseliä on pidetty halvempana kuin bensaa, mutta hintasuunta vaihtuu, mikä kannattaa muistaa autonvalinnassa. Enemmän saastuttava on taloudellisesti kestävämpi. Näin ollen "ekologinen on ekonomista" ei enää pidä paikkaansa polttoainemarkkinoilla.
- ÖÖÖÖöööö
diseli on itse saatanasta kotoisin se on kiellettävä HETI
- Häkäpönttöparas
Ihan ok juttu. Ennen diesel oli köyhälistön ja keskiluokan ajoneuvo. Bensat oli sporttisia ym. Nykyisin varakkaat ajaa nykyaikaisilla luksus diesel autoilla. Köyhien täällä on turha valittaa bensa Toyotansa kulutuksista, tai dieselin hinnasta. Varakkailla on ihan sama mitä polttoaine maksaa.
Nyky diesel hakkaa ominaisuuksiltaan kaikki muut käyttövoimat. Tietenkin kasvava sähköautobuumi on pahin luonnon kuormittaja joka pitäisi kieltää, jos akkuteollisuuteen ym sähköauton tekemiseen kuluvia luonnonvaroja ei saada kuriin.- Percedes.edes.Meniz
Diesel tosiaan taitaa vielä yhtäläistyä muistikuvissa johonkin laiskaan, pystylamppuiseen ja kermankeltaiseen nikivasara- Mersu 220D:hen....
- DieselHaittaVero
Dieselin hintaan tulosssa lisää haittaveroja. Ensi vuonna maksaa jo 2 egee litra.
- Menupostari
Kannattaa alkaa opiskelemaan biodieselin kotivalmistusta. Sen teko tulee olemaan kannattavanpaa, kuin pontikan keitto aikanaan.
- Mersu-mies
Onneksi Mersumies ( E 220 D 4MATIC A) rahoittaa dieselinsä työnantajan maksamille kilometrikorvauksilla...
- Konkurssi_tulee
Raskas liikenne liikkuu dieselillä joten dieselin hinta vaikuttaa kaikkiin hintoihin.
- asiavalmistelussa
Tulossa muutos tähän, jatkossa ammattiliikenne saa Diesel-polttoaineen halvemmalla.
- kysynvaan
meillä on 1.0 ecoboost ja kulutus alle 4l satasella. miten 250d mersukuski voi sanoa että ajaa taloudellisimmin?? puhumattakaan yli 3 litran mersun koneista...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051034
- 102918
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25485
- 43482
- 45472