Dieselin hinta meni bensan ohi

spitaaliin.verrattavissa

Harvinainen käänne bensapumpuilla: – Asiantuntijan mukaan tilanne voi jäädä pysyväksi
https://yle.fi/uutiset/3-10500810?origin=rss
Kuuluu sanontaan "ennen helvetti jäätyy kun...
Uskottavahan se on diesel autot on itsestään perkeleestä.

13

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • traktoripiru

      Eli dieseleiden käyttövoimavero joutaa poistaa. Eikös sillä tasoitettu polttoaineiden hintaeroa.

      • automarkkinat

        Samoin dieselautojen käyttö joutaa poistaa, kun polttoainekulut tulevat kalliimmiksi kuin bensa. Tähän asti dieseliä on pidetty halvempana kuin bensaa, mutta hintasuunta vaihtuu, mikä kannattaa muistaa autonvalinnassa. Enemmän saastuttava on taloudellisesti kestävämpi. Näin ollen "ekologinen on ekonomista" ei enää pidä paikkaansa polttoainemarkkinoilla.


      • ÖÖÖÖöööö

        diseli on itse saatanasta kotoisin se on kiellettävä HETI


    • Häkäpönttöparas

      Ihan ok juttu. Ennen diesel oli köyhälistön ja keskiluokan ajoneuvo. Bensat oli sporttisia ym. Nykyisin varakkaat ajaa nykyaikaisilla luksus diesel autoilla. Köyhien täällä on turha valittaa bensa Toyotansa kulutuksista, tai dieselin hinnasta. Varakkailla on ihan sama mitä polttoaine maksaa.
      Nyky diesel hakkaa ominaisuuksiltaan kaikki muut käyttövoimat. Tietenkin kasvava sähköautobuumi on pahin luonnon kuormittaja joka pitäisi kieltää, jos akkuteollisuuteen ym sähköauton tekemiseen kuluvia luonnonvaroja ei saada kuriin.

      • Percedes.edes.Meniz

        Diesel tosiaan taitaa vielä yhtäläistyä muistikuvissa johonkin laiskaan, pystylamppuiseen ja kermankeltaiseen nikivasara- Mersu 220D:hen....


    • DieselHaittaVero

      Dieselin hintaan tulosssa lisää haittaveroja. Ensi vuonna maksaa jo 2 egee litra.

      • Menupostari

        Kannattaa alkaa opiskelemaan biodieselin kotivalmistusta. Sen teko tulee olemaan kannattavanpaa, kuin pontikan keitto aikanaan.


      • Mersu-mies

        Onneksi Mersumies ( E 220 D 4MATIC A) rahoittaa dieselinsä työnantajan maksamille kilometrikorvauksilla...


    • Konkurssi_tulee

      Raskas liikenne liikkuu dieselillä joten dieselin hinta vaikuttaa kaikkiin hintoihin.

      • asiavalmistelussa

        Tulossa muutos tähän, jatkossa ammattiliikenne saa Diesel-polttoaineen halvemmalla.


    • kysynvaan

      meillä on 1.0 ecoboost ja kulutus alle 4l satasella. miten 250d mersukuski voi sanoa että ajaa taloudellisimmin?? puhumattakaan yli 3 litran mersun koneista...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe