Suomen ydinvoimasta on poissa 905 MW

No eilen oltiin vielä täysillä tehoilla 2788 MW nyt ydinvoimaa tulee vain 1883 MW. Mikähän yksikkö on pois pelistä ?

15

251

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelikaaniko.lensi

      Olkivuodon 1 & 2 tuottavat molemmat noin 890 MW. Tällä kertaa laitettiin kiinni kakkonen turbiinipuolen korjaustoimenpiteen johdosta. Maanantaiaamuna pitäisi olla taas täydellä teholla.

      • Kotimatka...Taxilla

        Käyn syömässä ja vien auton siksi aikaa laturiin ostoskekuksen parkkihalliin. Virhe. Laturi on lähinnä ylläpitoon soveltuva, sillä vajaan tunnin ravintolakeikalla tauluun läjähtää kaksi prosenttia lisää virtaa. Kaksi prosenttia. Koen ilmiön nimeltään latausraivo ja kiroan laturin.

        Uusi ydinvoimala tarvitaan sähikäisiä varten.


      • No onneksi tulee halpaa sähköä Venäjältä 1497 MW Elspot hintaan 42,71 €/MWh.


      • Kotimatka...Taxilla kirjoitti:

        Käyn syömässä ja vien auton siksi aikaa laturiin ostoskekuksen parkkihalliin. Virhe. Laturi on lähinnä ylläpitoon soveltuva, sillä vajaan tunnin ravintolakeikalla tauluun läjähtää kaksi prosenttia lisää virtaa. Kaksi prosenttia. Koen ilmiön nimeltään latausraivo ja kiroan laturin.

        Uusi ydinvoimala tarvitaan sähikäisiä varten.

        No nyt Suomen kulutus on päivällä jo 10255 MW
        Omaa tuotantoa 7098 MW
        Tuontia jo 3149 MW onneksi Venäjältä tulee 1474 MW
        Elspot hinta 43,74 €/MWh
        Saas nähdä miten käy kun alkaa pimetä ja saunominen alkaa ?



    • iisakki2

      Pyhäjoella ei säteile lähivuosina. Rakentaminen sujuu kuin Olkiluodossa, missä on tehtailtu papereita sitä mukaa, kun projekti etenee.

      • No se on ainakin varmaa, että nuo viivästykset tulevat maksamaan maltaita Suomen kansalle.
        Pari vuotta ainakin ollaan kiikun kaakun sähkön riittämisen kanssa, jos joku iso yksikkö putoa pois pelista pakkasilla.


    • Auta-armias

      >> No onneksi tulee halpaa sähköä Venäjältä 1497 MW Elspot hintaan 42,71 €/MWh.

      Ilman Venäjää Suomi olisi kysessa ensi tammikuun pakkasilla. Pitkäaikaiset ennusteet ennustavat 3...4 viikkoa kestävää todella pysyvää korkeapainetta, eli siis tulipalopakkasia.

    • JosSähköLoppuu

      Että_silleen, onko sulla tarpeeksi polttopuita talveksi?

      • halputus

        Jotta Kyösti tietäisi kantsiiko mennä pöllimään...


      • No on kolmen vuoden tarpeet puita pilkottuina ja agrikaatti valmiina.


    • luopuva.Ruotsi

      Ruotsin kansa äänesti ydinvoimasta luopumisen puolesta vuonna 1980, eli lähes 40 vuotta sitten. Luopuminen on edennyt jo siihen pisteeseen, ettei ydinvoimaa synny Ruotsissa enää kuin 7692 MW.

      • No ei unelmoimalla saada sähköä tuotetuksi missään maassa, on pakko tunnusta realistinen totuus ja todellisuus miten sähköä riittää töpseleissä.


    • likitakinkääntö
      • jokoonnistuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe