No eilen oltiin vielä täysillä tehoilla 2788 MW nyt ydinvoimaa tulee vain 1883 MW. Mikähän yksikkö on pois pelistä ?
Suomen ydinvoimasta on poissa 905 MW
15
251
Vastaukset
- pelikaaniko.lensi
Olkivuodon 1 & 2 tuottavat molemmat noin 890 MW. Tällä kertaa laitettiin kiinni kakkonen turbiinipuolen korjaustoimenpiteen johdosta. Maanantaiaamuna pitäisi olla taas täydellä teholla.
- Kotimatka...Taxilla
Käyn syömässä ja vien auton siksi aikaa laturiin ostoskekuksen parkkihalliin. Virhe. Laturi on lähinnä ylläpitoon soveltuva, sillä vajaan tunnin ravintolakeikalla tauluun läjähtää kaksi prosenttia lisää virtaa. Kaksi prosenttia. Koen ilmiön nimeltään latausraivo ja kiroan laturin.
Uusi ydinvoimala tarvitaan sähikäisiä varten. Kotimatka...Taxilla kirjoitti:
Käyn syömässä ja vien auton siksi aikaa laturiin ostoskekuksen parkkihalliin. Virhe. Laturi on lähinnä ylläpitoon soveltuva, sillä vajaan tunnin ravintolakeikalla tauluun läjähtää kaksi prosenttia lisää virtaa. Kaksi prosenttia. Koen ilmiön nimeltään latausraivo ja kiroan laturin.
Uusi ydinvoimala tarvitaan sähikäisiä varten.No nyt Suomen kulutus on päivällä jo 10255 MW
Omaa tuotantoa 7098 MW
Tuontia jo 3149 MW onneksi Venäjältä tulee 1474 MW
Elspot hinta 43,74 €/MWh
Saas nähdä miten käy kun alkaa pimetä ja saunominen alkaa ?eilen ilmoitettiin että eurajoella säteilee https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005894767.html?ref=rss
tänään ydinhoimalayksikkö kiinni.
1 1=
- iisakki2
Pyhäjoella ei säteile lähivuosina. Rakentaminen sujuu kuin Olkiluodossa, missä on tehtailtu papereita sitä mukaa, kun projekti etenee.
No se on ainakin varmaa, että nuo viivästykset tulevat maksamaan maltaita Suomen kansalle.
Pari vuotta ainakin ollaan kiikun kaakun sähkön riittämisen kanssa, jos joku iso yksikkö putoa pois pelista pakkasilla.
- Auta-armias
>> No onneksi tulee halpaa sähköä Venäjältä 1497 MW Elspot hintaan 42,71 €/MWh.
Ilman Venäjää Suomi olisi kysessa ensi tammikuun pakkasilla. Pitkäaikaiset ennusteet ennustavat 3...4 viikkoa kestävää todella pysyvää korkeapainetta, eli siis tulipalopakkasia. - JosSähköLoppuu
Että_silleen, onko sulla tarpeeksi polttopuita talveksi?
- halputus
Jotta Kyösti tietäisi kantsiiko mennä pöllimään...
- luopuva.Ruotsi
Ruotsin kansa äänesti ydinvoimasta luopumisen puolesta vuonna 1980, eli lähes 40 vuotta sitten. Luopuminen on edennyt jo siihen pisteeseen, ettei ydinvoimaa synny Ruotsissa enää kuin 7692 MW.
No ei unelmoimalla saada sähköä tuotetuksi missään maassa, on pakko tunnusta realistinen totuus ja todellisuus miten sähköä riittää töpseleissä.
- likitakinkääntö
Ruotsin piti luopua ydinvoimasta vuoteen 2010 mennessä. Muinainen päätös on kokenut melkomoisen lievennyksen. https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/2014-01-17/Tästä-piti-aikanaan-luopua-kokonaan---Nyt-Ruotsi-aloittaa-uuden-ydinvoimalan-valmistelun-3317276.html
- jokoonnistuu
Kokeillaan toista asiantuntijalinkkiä. https://www.ekofokus.com/2011/10/greenpeace-ruotsi-irti-ydinvoimasta.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683