Turhanpäiväisiä mitättömiä ihmisiä

Suklaatehtaan-tyttö

Olen sitä mieltä, että tämän palstan ja suomi24 foorumin ateistit ovat enimmäkseen turhanpäiväisiä mitättömiä ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloaan haukkumalla uskovaisia ja kohtelemalla heitä netiketin vastaisella tavalla. Eikö teillä ole parempaa tekemistä kuin väijyä uskovaisia, jos ehkä saisitte pilkata heitä ja loukata heitä mitä kauheimmilla sanoilla?

#pienipalarakkautta

26

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bröb

Mitä ihmettä? Hyvää hyvyyttään ateistit antavat täällä ilmaista terapiaa kaikenlaisille hihhulipahvipäille ja vainohulluille a’la Mark5 ja ei-kirj. Miksi he päivystäisivät vuorokauden ympäri ateismipalstaa jolleivät kokisi saavansa apua?

• KazuKa

No minä vähänväliä saan kommenetteja, erityisesti ulkomaalaisilta, joiden uskon oikeasti ajattelevan näin, että ansaitsen joutua helvettiin, olen paha ja kaikkia muita kivoja asioita jotka sopivat hyvin pahan jumalan palvojien sanomiksi fantasiakirjoissa eikä tämä vaikuta elämääni mitenkään, joten ongelma on vain sinun suhtautuminen kun loukkaannut haukkumisesta.

• ”...väijyä uskovaisia...”

Tämä on ateismipalsta, ei täällä pitäisi olla lainkaan uskovaisia väijytettäväksi. Painupa takaisin sinne uskuspalalle arvoisa suklaareikätyttö.

• opettele.tavoille

Ateistit eivät omista palstaa. Täällä saa ihan kuka tahansa keskustella otsikon aiheesta, mutta vain jotkut ateistit eivät osaa tehdä sitä asiallisesti.

• afgasdfg
        opettele.tavoille kirjoitti:

Ateistit eivät omista palstaa. Täällä saa ihan kuka tahansa keskustella otsikon aiheesta, mutta vain jotkut ateistit eivät osaa tehdä sitä asiallisesti.

Haluatko että kopioin tänne muutamia esimerkkejä uskovaisten "asiallisuudesta" esimerkiksi Helluntailaisuus-palstalta?

• SukIaatehtaan-tyttö
        opettele.tavoille kirjoitti:

Ja sina nimim. Tavoille olet perustelutaidoton pelle.

Minä STT Haluan nähdä millaista HELL.unta ihmiset "elävät" Olenkin lukenut palstalta körttivorumilaisten tapoja, h öih! Imurit yms. kimulit saavat kyytiä kun körtin libido karkaa käsistä kuin ateistiteinin MOPO kaljatokkurassa. Tullaan ojaan ja maaataan siellä hervottana kun luterilaisuusforumin luuserit.

• Kristinuskon mukaan ihmiset ovat kurjia, syntisiä ja mitättömiä.

Jokainen pahoittakoon mielensä mistä tahtoo.

• uskovana

Turhanpäiväisiä ihmisiä ei ole olemassakaan. Se on yksi kristinuskon ilmoituksista. Jumala antaa paistaa aurinkonsa paistaa "hyville ja pahoille". Ihminen itsessään on syntinen, eikä kelpaa Jumalan yhteyteen kuin ainoastaan Jeesukseen Kristuksen/Jumalan Pojan, (Jumalan) veren pesemänä. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla ennen sitä. Kristityt toivovat mahdollisimman monen löytävän oven (Jeesuksen Kristuksen) Jumalan yhteyteen. Ateisteja tulee rakastaa yhtä paljon kuin kaikkia muitakin lähimmäisiämme.

• uskovana

Tuo edellä kirjoittamani voi vaikuttaa vain opituilta fraaseilta. Olen lukenut esim. kommunistisissa maissa kidutettujen uskovien järrkyttävistä jakuitenkinn "ihmeellisen kirkkauden ja onnen" valtaamien kristittyjen kokemuksista. He todella rakastivat jopa ateistisia kiduttajiaan (joista monet kääntyivät uskoon). Tämä hieno asenne tulisi olla meillä suomalaisillakinn kristityillä. Jeesus kehoitti rakastamaan myös vihamiehiään (eivälttämättä tarkoita juuri ateisteja). Siis todellisesti ajattelemaan heidän parastaan ja toimimaan heidän hyväkseen auttaen kaikilla elämän alueilla ja tietenkinn kertoen evankeliumin.

• aikuistu_ihminen

Kuten tunnettua kristinusko on orjien ja alistettujen uskonto. Vaikka uskova ei olisikaan reaalielämässä millään tavalla alistetussa asemassa, saati sitten orjana, niin kristinusko mahdollistaa sen tunteen henkisellä tasolla. Uskova haluaa alistua jonkin, vaikka sitten kuviteellisen olennon vallan alle. Hän haluaa siirtää vastuun omasta elämästään tälle hahmolle. Olla hänen orjansa. Olla Jumalan lapsi.

Oma suositukseni on kuitenkin, että jokaisen ihmisen kuuluisi jossaan vaiheessa aikuistua. Voi olla vaikeaa vapautua ja ottaa vastuuta omasta itsestään, kun on koko elämänsä tottunut olemaan lapsi ja alistettu, mutta se kannattaa. Tai ainakin siihen kannattaa pyrkiä.

• uskovana
        aikuistu_ihminen kirjoitti:

Kuten tunnettua kristinusko on orjien ja alistettujen uskonto. Vaikka uskova ei olisikaan reaalielämässä millään tavalla alistetussa asemassa, saati sitten orjana, niin kristinusko mahdollistaa sen tunteen henkisellä tasolla. Uskova haluaa alistua jonkin, vaikka sitten kuviteellisen olennon vallan alle. Hän haluaa siirtää vastuun omasta elämästään tälle hahmolle. Olla hänen orjansa. Olla Jumalan lapsi.

Oma suositukseni on kuitenkin, että jokaisen ihmisen kuuluisi jossaan vaiheessa aikuistua. Voi olla vaikeaa vapautua ja ottaa vastuuta omasta itsestään, kun on koko elämänsä tottunut olemaan lapsi ja alistettu, mutta se kannattaa. Tai ainakin siihen kannattaa pyrkiä.

Alan olla jo vanha äijä. Elämääni kuului nuorena uskossa oleminen 1970-luvulla. Monien vaiheiden kautta eäännyin Jumalasta (en menettänyt usko Häneen, mutta elämäni ei juuri ollut uskovan elämää). Olen ollut työelämässä esimiehenä, pitänyt kuria lapselleni (en ollut "pelottava" isä). Jossain vaiheessa tarvitsin rauhoittavia ja mukaan tuli vähitellen alkoholi ja muita aineita. Oli opittava olemaan "susi" välttääkseeni väkivallan uhriksi joutumisen (suojelin myös läheisiäni). Se, että varustauduin hyökkayksiin ja minusta piti välittyä vaikutelma, ettei kannata tulla ahdistelemaan, on jälkikäteen ajateltuna asia, jota häpeän ja typeriä yliampumisia taphtui paljon. En ole luonteeltani mikään alistuja, koska jo lapsena täytyi ilman veljiä ja isää pitää puoleni. . oli ja on todellinen. Hän antoi Kristuksessa kivisydämen tilalle "lihasydämen". Jumalan todellisuutta on minun jo mahdoton kokemuksieni perusteella kieltää. Sain Jeesuksen veressä syntini anteeksi. Nyt vapaaehtoisesti annan Jeesuksen/Jumalan päättää elämäni suunnan. Tiedän Hänen tietävän, mikä on eni parasta. En vastaa väkivaltaan väkivallalla, vaan rukoilen ihmisten puolesta, jotka minua vihaavat. Olen antanut kärsimäni vääryydet anteeksi, koska Jeesus Kristus on antanut minun pahat tekoni anteeksi. Niiltä, joita vastaan olen tehnyt pahaa, olen pyrkinyt mahdollisuuksien mukaan pyytämään anteeksi ja hyvittämään joitakin aiheuttamiani aineellisia vahinkoja. Jumalalle (jkenen todellisuutta on mahdoton kieltää) alistuminen on lapsenmielinen, mutta kypsä ja aikuinen teko ja ratkaisu. Jeesus/Jumala on tärkein asia elämässäni ja pyrin elämään sen todeksi myös siinä, miten kohtelen kanssaihmisiäni...rakkaudella.

• uskovana
        uskovana kirjoitti:

Alan olla jo vanha äijä. Elämääni kuului nuorena uskossa oleminen 1970-luvulla. Monien vaiheiden kautta eäännyin Jumalasta (en menettänyt usko Häneen, mutta elämäni ei juuri ollut uskovan elämää). Olen ollut työelämässä esimiehenä, pitänyt kuria lapselleni (en ollut "pelottava" isä). Jossain vaiheessa tarvitsin rauhoittavia ja mukaan tuli vähitellen alkoholi ja muita aineita. Oli opittava olemaan "susi" välttääkseeni väkivallan uhriksi joutumisen (suojelin myös läheisiäni). Se, että varustauduin hyökkayksiin ja minusta piti välittyä vaikutelma, ettei kannata tulla ahdistelemaan, on jälkikäteen ajateltuna asia, jota häpeän ja typeriä yliampumisia taphtui paljon. En ole luonteeltani mikään alistuja, koska jo lapsena täytyi ilman veljiä ja isää pitää puoleni. . oli ja on todellinen. Hän antoi Kristuksessa kivisydämen tilalle "lihasydämen". Jumalan todellisuutta on minun jo mahdoton kokemuksieni perusteella kieltää. Sain Jeesuksen veressä syntini anteeksi. Nyt vapaaehtoisesti annan Jeesuksen/Jumalan päättää elämäni suunnan. Tiedän Hänen tietävän, mikä on eni parasta. En vastaa väkivaltaan väkivallalla, vaan rukoilen ihmisten puolesta, jotka minua vihaavat. Olen antanut kärsimäni vääryydet anteeksi, koska Jeesus Kristus on antanut minun pahat tekoni anteeksi. Niiltä, joita vastaan olen tehnyt pahaa, olen pyrkinyt mahdollisuuksien mukaan pyytämään anteeksi ja hyvittämään joitakin aiheuttamiani aineellisia vahinkoja. Jumalalle (jkenen todellisuutta on mahdoton kieltää) alistuminen on lapsenmielinen, mutta kypsä ja aikuinen teko ja ratkaisu. Jeesus/Jumala on tärkein asia elämässäni ja pyrin elämään sen todeksi myös siinä, miten kohtelen kanssaihmisiäni...rakkaudella.

Pahoittelen virheitä. Koska kone vaihtaa kirjaimien ja sanojen paikkoja, täytyi kirjoittaa nopeasti ja siksi jotkut lauseet eivät ole tarkasti harkittuja.valitettavasti

• KääntykääPoisTuhonTieltä

Suurina humanisteina palstan ateistit yrittävät vain auttaa ja ohjata uskovaisia pois kristinuskon viitoittamalta mieron tieltä.

• "Olen sitä mieltä, että tämän palstan ja suomi24 foorumin ateistit ovat enimmäkseen turhanpäiväisiä mitättömiä ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloaan haukkumalla uskovaisia ja kohtelemalla heitä netiketin vastaisella tavalla. "

Olet varmasti täysin oikeassa, sillä olet sellainen hyvä ihminen.

• imuroi.suklaata

Omituista, että vaadit rakkautta, vaikka sinussa itsessäsi ei sellaista ole palaakaan.
      Olet itse mitättömyys.

• Syyllistyt itse juuri niihin paheisiin mistä syytät muita.

• SukIaatehtaan-tyttö

haist kukka tyhmä atimies ateisti. Kyllä aito Nvidia pieksää Ateistisen Atin näytönohjaimet

• Kiitos.tästä

Kiitos kun taas muistutit meitä kristillisen lähimmäisenrakkauden todellisesta luonteesta.

• Olen sitä mieltä, että tämän palstan juskovat ovat enimmäkseen turhanpäiväisiä mitättömiä ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloaan haukkumalla ateisteja ja kohtelemalla heitä netiketin vastaisella tavalla.
      Tämän todisti nimimerkki Suklaatehtaan-tyttö taas kerran ateisteja herjaavalla aloituksellaan.

Ps. Itse en kirjoittele uskonsuuntien omilla palstoilla. Keskustelen ainoastaan tiede- ateismi- ja kreationismipalstoilla. Mielestäni helluntailaiset ja jehovantodistajat saavat ihan rauhassa pitää uskonsa, kunhan eivät tupuuta sitä muille.

• SukIaatehtaan-tyttö

Syö sontaa tyhmä ateisti, ja jos menet uskovaisten keskellä sinä syöt sotaa. aina kaksi jumalaan uskovaa hihhulia saa sodan aikaan vaikka ilman väristä väittelyssä!

• AteistiVaan

Hyvä suklaatehtaan-tyttö,

Oliko joku tietty kirjoitus, mikä sai sinut pahoittamaan mielesi? Vai ihanko yleisesti toteat, että toisinajattelijat ovat sinulle mitättömiä ja turhia?

• tutkimusta

Uskovaisilla on vain turhanpäiväisiä nolla-argumentteja.

• suklaatajamannaa

ateisteillakin saisi olla oma "paastonaika".silloin pantaisiin pillit pussiin ja nestekuurille. myös
      jatkuva vaahtoaminen ja uskovien pilkkaaminen taukoaisi edes hetkeksi. tunteeko sitä enää itseään paaston jälkeen on kokonaan eri asia, mutta hyvää se tekisi. ateistiseen maailmaan kuuluu yläpuolella oleminen ja hieman tai paljonkin narsistinen asenne uskoviin. Jumala laitetaan komeroon jne.

• En ole kiinnostunut urheilusta. En potkupallosta tai jääkiekosta. Kun lehdissä on urheilusivut, käännään lehden nopeasti ja kunTV suoltaa urheilua vaihdan kanavaa tai pistän toosan kiinni.
        Voisiko tätä ohjetta soveltaa omalla kohdallasi.

• katselkaatelkku

15.11. torstaina tv 7 klo 1830:
      Tekopyhä:
      Martti Ojareksen haastattelussa kirjan kirjoittanut Seija Pajatie. Hän on entinen ateisti, kommunisti ja alkoholisti, joka kiersi kirkot ja kristityt kaukaa

• Fazer-tyttö

On hienoa, että kirjoittajat ovat ottaneet varteen heihin kohdistuneen asiallisen kritiikin. Aloitusviestin kirjoittamisen jälkeen vihapuheet ovat vähentyneet merkittävällä tavalla.

#pienipalarakkautta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4510
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      88
      2316
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      8
      1299
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1118
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      990
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      947
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      918
    Aihe