Rauhan tervehdys.
Patmos lähetyssäätiötä jotkut ovat pitäneet raittiina, koska se kunnostautui mm. David Herzogin arvostelemisessa, mutta ilmeisesti syynä oli silloinkin vain se, ettei Patmos päässyt itse osingoille. Samalla Patmos onkin toisella kädellä jakanut enemmän äärikarismaattista, torontolaista ja menestysteologista kirjallisuutta Suomessa, kuin mikään muu vaikuttaja. Patmos kirjailijoita ovat olleet mm. Joel Osteen, Bill Johnson, Joyce Meyer, Benny Hinn ja Marilyn Hickey sekä monet muut menestysteologian kannattajat.
"Ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." - Efesolaiskirje 5:10-11
Tässä videolla jo aikaan nykyinen toiminnanjohtaja Pasi Turunen puolustaa Toronto ilmiöitä eli nauruherätystä ja kertoo saaneensa hengen kosketuksen kääntäessään Benny Hinnin kirjaa, joka on yksi uskonliikkeen ja menestysteologian suurista vaikuttajista.
https://www.youtube.com/watch?v=xto7QmikVlQ
Aikanaan Pasi Turunen myös halusi valkopestä Suomeen tulevan Benny Hinnin kirjoituksellaan, jossa oli kootut selitykset, mutta ei konkreettista parannuksen tekoa. Samanlaisia selityksiä onkin tullut myös Patmos lähetyssäätiön perustajalta Leo Melleriltä.
https://web.archive.org/web/20021003063145/http://www.patmos.fi:80/bennyhinn/bh_tunnustus.htm
Mikäli et ole perehtynyt kyseisen järjestön juuriin ja hedelmiin, niin olen koonnut niistä videon nimeltä Patmos saaren vangit.
https://www.youtube.com/watch?v=04-FrBfDI7A
Kehotan Patmos lähetyssäätiön kannattajia ja seuraajia ottamaan yhteyttä kyseisen järjestön johtoon, että he tekisivät parannuksen, poistaisivat äärikarismaattisen aineksen ja tekisivät julkisen anteeksipyynnön. Itselleni Patmos lähetyssäätiön levittämän eksyttävän materiaalin paljous on ollut järkytys ja toivon, että muistatte rukouksin kyseistä järjestöä, että siellä olisi nöyryyttä kääntyä oikealle tielle.
Siunauksin ja terveisin
-Mauno Mattila
Patmos Äärikarismaattisuuden Airueena
61
999
Vastaukset
- Jobinpostia
Patmos blogi 2.11.2013 Leo Meller: "Joka tuntee minut ja talouskäsitykseni, tietää, että raha on minulle suuresti pyhä."
- jälkiviisastelua
Miks Mauno et aiemmin tajunnut, vaan Leksan kanssa olitte niin samassa hengessä radio-ohjelmassa?
- JumalanRuoskaTulee
Joku on siis jossain arvostellut Mauno poikaa joka on hengellisesti vielä vauva ja tarvitsee tuttipulloa!
aloitamasi ketju:
Raamatun Profetia Pedon Merkistä
ja sinun LAPSELLISET tulkinat ovat naurettavia!
MIKSI ET TAHDO KESKUSTELLA?
eikö kantti kestä?
joten olet lapsi joka tarvitsee tuttipulloa, vahvaa ruokaa et kestä saati ydinrasvaa!
"Ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; "
Joten tee nyttt niinkuin itse itseäsi kehut!
TUKIKAAMME YHDESSÄ, kuten Jumala opettaa!
https://www.youtube.com/watch?v=04-FrBfDI7A
kello 6:10
Siis valta AINA VAATII rahaa?
oliko Mooseksella valtaa?
Oliko Paavalilla valtaa?
OLIKO JEESUKSELLA VALTAA?
Oletko muuten siellää maalla missä asut, havinnut kuolleita lintuja, pihallasi tahi metsässä, jotka ovat kuolleet nälkään?
Oletko tavannut luopiota?
eikö Hyvä Paimen etsi sitä yhtä KUNNES LÖYTÄÄ?
Luuk. 15:4
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
Nyt "väitätkö" Jeesusta valehtelijaksi tahi onko niin että sinä ET YMMÄRRÄ SILLÄ:
Olet vielä hengellisesti lapsi!
kello 10:32
Saarn. 7:12
12 (7:13) Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
Oliko Salomonissa SAMA HENKI KUIN JEESUKSELLA?
Jes. 11:2
Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
Luuk. 2:52
Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.
2. Aik. 1:11
11 Ja Jumala sanoi Salomolle: "Koska sinulla on tämä mieli etkä anonut rikkautta, tavaraa ja kunniaa, et vihamiestesi henkeä, etkä myöskään anonut pitkää ikää, vaan anoit itsellesi viisautta ja taitoa tuomitaksesi minun kansaani, jonka kuninkaaksi minä olen sinut tehnyt,
12 niin annetaan sinulle viisaus ja taito; ja lisäksi minä annan sinulle rikkautta, tavaraa ja kunniaa, niin ettei sitä ole ollut niin paljoa kenelläkään kuninkaalla ennen sinua eikä tule olemaan sinun jälkeesi".
Onko siis rahan varjossa sama kuin Viisauden varjossa, joka on viittaus itse Jeesukseen!
Sananl. 8:30
27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
Mitä sanoo Jeesus?
Luuk. 10:42
mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
Maria istui Viisauden varjossa, oliko Maria osa hyvä?
VOIKO OLLA että sinä olet hyvin pieni lapsi joka ei kestä edes MANNA-velliä?
Joten tässä videossa on jo omasta suustasi "kaksi todistajaa"..
riittäää kaksi todistajaa vai laitanko vielä kolmanen että olet tyytyväinen?
Joten, istu Viisauden varjossa, SILLÄ SE ON KKUIN RAHAN eli mammonan varjossa!
vai eikä Jumalan HENKI, Salomossa tahi Jeesuksessa tiennyt sitä?
vai sinäkö olet Viisaampi kuin Salomo tahi ITSE Jeesus!
joten, toki uskallat sitten keskustella tästä aiheesta tahi toisesta mikä on edellä tuotu esille?- JumalanRuoskaTulee
Kello 5:10
Jeesus viitttaa ja puhuu: Vääriin OPPEIHIN!
Luuk. 13:21
20 Ja taas hän sanoi: "Mihin minä vertaisin Jumalan valtakunnan?
21 Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."
Matt. 13:33
33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".
34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään;
Siis Jeesus opetti väääriä oppeja?
vai mitä tarkoitat vääriin oppeihin?
kello 5:53
Isä Meidän. anna meille JOKA PÄIVÄinen leipä!
ei siis joka viikkoinen vaan joka päiväinen leipä!
Kun Mooseksen aikaa "satoin" taivaasta MANNAA sitä riitti aina kaikille, niin että oli tarpeeksi?
vai, ?
2. Kor. 11:27
ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
Fil. 4:12
Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
Eikö Paavali luottanut Jumalaa ja Jeesukeen?
eikö Paavali sitten luotanut Herran armoon niinkuin sai Herralta sanan?
kello 9:23
Joten, VOIKO OLLA että olet vielä hyvin pieni vauva joka tarvitsee laimennettua maitoa!?
JA NYT ISTU JA KAUHISTU!
kello 10:10
Yleisti ottaen kun tutkimme JEESUKSEN KIRJOITUKSIA!
Missä ON JEESUKSEN KIRJOITUKSET?
onko se joku, "Viisaus kirjallisuus" eli Gnostilaista kirjallisuutta vai mihin viittaa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gnostilaisuus
Joten, olet pihalla kuin lumiukko kesän helteessä!
- radiopatmos
Pasi oli Benny Hinnin tulkki.
- Googleta
Israelin pääministerin vaimoa syytetään valtion varojen kavaltamisesta - pitopalveluun noin 100 000 dollaria.
Eikö sinua kiinnostaisi esittää syytöksiäsi itseleen Pasi Turuselle❓
- Kirjakääröt
Jes.1:23 Biblia (1776) Sinun päämiehes ovat vilpistelleet ja varasten kumppanit; kaikki he mielellänsä lahjoja ottavat. Ei he orvolle oikeutta tee, ja lesken asia ei tule heidän eteensä. Jer.5:27-28
- Valehtelee
Patmos on valehtelua ja petosta täynnä.
- Hyväpatmos
Ihansama mitä patmos on ollut tai tehnyt, nykyään patmos on Jumalan, israelin ja köyhien asialla. Kuuntelen ainoastaan radio patmosta, radio deistä kuuntelen vain raamattukanteen.
- Jobinpostia
Päätoimittajan vartti - Kuunteletko radiota luvatta? Leo Meller, toim. Pirkko Säilä. 12:11.2018 07:03 Radio Patmos.
- Jobinpostia
Room.3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on....Kirjoitetaan: valehtelija, niin kuin.
- Vastavoima888
No Mauno poika, eikö kantti kestä keskustella?
Benny Hill ol haaska veekko. Paljonnii naaratti... Respect! R. I. P.
- Laskuntulos
Patmoksen uskottavuus oli kyseenalaista Mellerin ollessa johdossa. Miten lie nyt.
- soita.ja.kysy
Soita Lexalle suoraan tmv:hen klo 21:30-00:00
ja kysy häneltä. Ilaminen puh. 0800-411 011 - Itse.en.kyllä.soita
soita.ja.kysy kirjoitti:
Soita Lexalle suoraan tmv:hen klo 21:30-00:00
ja kysy häneltä. Ilaminen puh. 0800-411 011Onko 0800- muka ilmainen puhelu?
Muutoinkin: L.M. ja ilmaisuus eivät yleensä kai ole kulkeneet käsikädessä?
Tuleva puhelinlasku voi olla kohtalainen. - ilmainen.on
Itse.en.kyllä.soita kirjoitti:
Onko 0800- muka ilmainen puhelu?
Muutoinkin: L.M. ja ilmaisuus eivät yleensä kai ole kulkeneet käsikädessä?
Tuleva puhelinlasku voi olla kohtalainen.On, se on soittajalle ilmaainen, Patmos maksaa puhelut.
- Voihanvitalis
Tuli taas ilmoitus, ohjelmaan ei voi soittaa!
- Vastavoima888
Toisessa ketjussa, missä on poistettu, monia viestejä, ei myöskään Mauno poika joka on hengellisesti pikku vauva, uskalla keskustella!
HÄPEÄ MAUNO!
Joten mahtaa halajatta kalifiksi kalifin paikkalle.
Mutta ei näillä eväillä pärjää mellerille..
Tosin itse olen hyvin varovainen ja kierrän kaukaa mellerin.
no sama se.
Miten opettaa pieni lapsi laskettelemaan?
https://www.youtube.com/watch?v=8LHpCdi8nVU
Hyvä video miten pieni lapsi oppii itse laskemaan loivaa mäkeä!
Lyhytkasvuiset, esimerkki 4: vauvan hoito
https://www.youtube.com/watch?v=-S6R7yxoMMM
on se hyvä että pienellä lapsella on siskoja jotka sitten hoitavat pieni poikaa! - kaksinaamaa
Nämä Patmoslaiset, Turuset ym. ovat innokkaita 'paljastamaan'toisten 'virheitä' mutta omaa historiaa vähätellään.
- Hyväpatmos
Eikun se on juuri päinvastoin, Mattila osaa kyllä virheiden paljastamisen.
- JouluRakkaudenAika
Olkoot mitä ovat.
Joihinkin ihmisiin aina uppoaa rahankeräys, etenkin jos sen vihjataan antavan Taivaan autuuden, joka tietenkin on Jeesuksen herruuden ja sovitustyön mitätöintiä.
Jotkut luulevat ostavansa sielunpelastuksen lahjoittamalla rahojaan jo ennestäänkin upporikkaille juutalaisille. Tukevat rikollisuutta. Tuhansia euroja, tyhjästä.
Hyvää tulee tehdä hyvän itsensä vuoksi, ei luulo-ansiosta. Ja niitä oikeita köyhiä on kaikkialla ympärillämme.
Esim. nyt joulun tullessa voi muistaa varatonta naapuriaan, vanhuksia, viemällä hänelle / heille valmiiksi paistettuja torttuja / piirakoita, joulukinkun palasen. 🍭⛄🌲 - Kirjakääröt
Jaak.2:13 Biblia (1776) Sillä armoton tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt: ja laupius kehuu tuomiota vastaan.
- Kirjakääröt
1Tim.5:8 Biblia. Mutta jos ei joku omistansa, liitenkin perheestänsä, murhetta pidä, se on uskon kieltänyt ja on pakanaa pahempi.
- huolenpito
Jeesus painotti ennenkaikkea hengellistä auttamista. Hänen tärkein tehtävänsä oli auttaa ihmisiä täyttämään hengelliset tarpeet. Ihmiset eivät koskaan pysty poistamaan köyhyyttä maan päältä, mutta Jumala pystyy sen tekemään. Sen vuoksi hän sanoi: "Matt. 6:33: "Näin ollen etsikää jatkuvasti ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki tämä muu lisätään teille."
Nykyään katasrtofit seuraavat toistaan, ihmisten piittaamattomuuden ja ahneuden seurauksena ja meidän tulee tietenkin auttaa kanssaihmisiämme, mutta lohdutuksen ja toivon sanoma Jumalan valtakunnasta on tärkeimmällä sijalla.
Jumala on luvannut pitää meistä huolta, jos panemme hänen tahtonsa ensisijalle.
Jeesus ei järjestänyt mitään suuria rahankeräyksiä, vaan antoi heille toivon sanoman. Seurakunnissa pyrittiin pitämään huolta ongelmien kohdatessa, mutta tuo asia ei ollut etusijalla. Gal. 6: 10: n mukaan pidämme huolen ennenkaikkea niistä, jotka ovat sukua uskossa. - olennyteläkeläismummo
Patmos on luotettava ! Keräämänsä varat vie lyhentämättöminä kohteisiin. Käyttää mm äänitteillä kerättyjä (CD:t) jne välillisiin kuluihin. Olen nähnyt tuloslaskelman ja taseen ja jotain ymmärränkin niistä. Olen tukenut lähes 20 v ja uskallan edelleenkin. Sitä tiedon määrää, joka on Leo Mellerillä ja asioita, joita tuo esille niin eipä ole muita. Siunaan Patmosta! Vie Israeliin ja moniin todella köyhiin paikkoihin apua.
- OnneaJaMenestystä
Hienoa. Toivottavasti näin on. 🐩
Rohkenen olla eri mieltä. Jos pää on kipeä, koko ruumis kärsii.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15230122/ikuisen-elaman-hinta- luottamus.mennyt
En luota enää Patmokseen, koska se maksaa kohtuuttomia palkkoja johtajilleen.
Leo Meller ja kumppanit ovat palkkansa jo saaneet, joten heidän on turha kysellä palkan perään Jeesukselta Hänen tulemuksessaan.
Moni autettava on jäänyt nuolemaan näppejään ja haavojaan kuten Lasarus aikoinaan.
Moni ensimmäinen tulee viimeiseksi ja moni viimeinen tulee ensimmäiseksi Taivasten valtakunnassa.
Mellerille mammona on korkeasti pyhää omien sanojensa mukaan ja sen huomaa kaikessa hänen touhuissaan.
Jos et maksa kymmenyksiä Mellerille, niin vouti tulee ja ottaa ne joka tapauksessa ja sinä menetät siunaukset. Näin opettaa korkeasti kunnioittamanne Leksa Meller. - markku.lievonen
Erittäin valitettava todellisuus on, jonka voi yleistää kaikkiin asioihin ja kaikkialla mikä keräyksiin liittyy ja sen toimintaan.
Niin, ihmiset , jotka suunnittelevat toiminnan esim Patmoksessa, niin heidän vuotuinen ansiotulo ilmentää / on todisteena arvomaailmasta ja siten kerättyjen varojen käytöstä. Raha ei ole ongelma,- vaan raha himo.
Jos Patmoksen johtohenkilöiden / työntekijöiden palkkiot ovat huomattavia, niin toiminta ei kestä päivän valoa ajatellen JUMALAN tahtoa. Totta kai osa keräyistä varoista menee kerrottuihin kohteisiin, mutta vain se,- mikä jää yli. Ensin huolehditan oma osuus.
Maassamme on erittäin paljon keräyksiä, joiden suunnittelijat ovat oivaltaneet erittäin hyvän bisneksen ja rikastumisen keinon. Niin,- siinä sivussa.
No, jokainen saa varojaan käyttää miten tahtoo, mutta itse näen parhaimmaksi varojensa käyttämisen siten,- että itse havainnoi ja antaa ihmiselle / kohteseen, jossa on avustamisen tarvetta. Näin annettu raha menee 100% perille,- ilman välikäsiä / väärin käyttämistä. - Voihanvitalis
markku.lievonen kirjoitti:
Erittäin valitettava todellisuus on, jonka voi yleistää kaikkiin asioihin ja kaikkialla mikä keräyksiin liittyy ja sen toimintaan.
Niin, ihmiset , jotka suunnittelevat toiminnan esim Patmoksessa, niin heidän vuotuinen ansiotulo ilmentää / on todisteena arvomaailmasta ja siten kerättyjen varojen käytöstä. Raha ei ole ongelma,- vaan raha himo.
Jos Patmoksen johtohenkilöiden / työntekijöiden palkkiot ovat huomattavia, niin toiminta ei kestä päivän valoa ajatellen JUMALAN tahtoa. Totta kai osa keräyistä varoista menee kerrottuihin kohteisiin, mutta vain se,- mikä jää yli. Ensin huolehditan oma osuus.
Maassamme on erittäin paljon keräyksiä, joiden suunnittelijat ovat oivaltaneet erittäin hyvän bisneksen ja rikastumisen keinon. Niin,- siinä sivussa.
No, jokainen saa varojaan käyttää miten tahtoo, mutta itse näen parhaimmaksi varojensa käyttämisen siten,- että itse havainnoi ja antaa ihmiselle / kohteseen, jossa on avustamisen tarvetta. Näin annettu raha menee 100% perille,- ilman välikäsiä / väärin käyttämistä.Tässä vielä, vähän aikaa sitten Melleri kirjoitti, jos ei anna täysiä kymmenyksiä et ole antanut yhtään. Nyt lukee Patmoksen sivulla pienikin lahjoitus auttaa. Siis Patmoksen talous on kuralla.
- markku.lievonen
Voihanvitalis kirjoitti:
Tässä vielä, vähän aikaa sitten Melleri kirjoitti, jos ei anna täysiä kymmenyksiä et ole antanut yhtään. Nyt lukee Patmoksen sivulla pienikin lahjoitus auttaa. Siis Patmoksen talous on kuralla.
Niin, tahot, jotka toimivat raha voimalla, niin lähitulevaisuudessa tulevat näkemään synkät ajat,- jopa kuoleman. Muutkin kuin Luterilainen kirkko.
Niin , tässäkin on kysymys ihmisen mielen ohjauksesta. Ensin on oivallettu toimintatapa miten ihminen saadaan osallistumaan lahjoituksiin / raha virran ohjaukseen ja toiminta on tuottaut tuloksen. Merkittvä tekijä tässä on JUMALAN liittäminen asiaan.
Ihmisen tietoisuuden laajentuessa kuin myös uskonnollisuudesta luopuminen - etääntyminen, niin ihmisen lahjoitukset muuttuvat. Vapaa media ja ihmisen ymmärryksen laajentumienen saa aikaan,- ettei anna varojaan,, joka on arveltuttava. Samoin uskonnollisuudesta luopuva ihminen ei anna enää varojaan uskonnollisiin keräyksiin.
Niin, kaikella on oma aikansa. Voihanvitalis kirjoitti:
Tässä vielä, vähän aikaa sitten Melleri kirjoitti, jos ei anna täysiä kymmenyksiä et ole antanut yhtään. Nyt lukee Patmoksen sivulla pienikin lahjoitus auttaa. Siis Patmoksen talous on kuralla.
Patmos ei kerää kymmenyksiä. Mellerkin opettaa, että kymmenykset maksetaan omaan seurakuntaan. Hänkin maksaa kymmenyksensä Pyhän sydämen kappelille.
Eikä Patmos kerää rahaa vaan käyttää sen lähetystyöhönsä ja niin paljon käytetään kun rahaa tulee. Yli varojensa Patmos ei elä eikä sillä ole senttiäkään lainaa 🤓
- Jopi48
Saarn.9:2-3 Valehteleeko saarnaaja?
- Patmoust
Kuuntelin eilen 11.11. Maan-ja taivaan väliltä ohjelmaa. En tiedä oliko suoralähetys vai tallenne (uusinta) yllättävän usein esittävät uusintoja (tähän lähetykseen ei voi soittaa). Siinä kuitenkin eräs soittaja Pohjanmaalta joka kritisoi toronto-ilmiötä ja mm. tätä Hedgzhogia vai (tai miten tuo nimi kirjoitetaan) pääsi ääneen ja sai ainakin oman kantansa esitettyä yllättävän hyvin keskeytyksittä.
Näin minäkin olen tehnyt. En ole soittanut radioon mutta olen kertonut oman kantani näihin toronto-ilmiö / äärikarismaattisuus juttuihin mutta en ole lähtenyt väittelemään jos joku haluaa olla noissa eksytyksissä mukana niin se on kyseisen henkilön oma valinta.
Patmos veljeilee / flirttailee uusikarismaattisuuden/äärikarismaattisuuden kanssa mutta ei ole selvästi valinnut asiassa täysin puoltaan koska siellä on esitetty todennäköisesti kasetilta tai vastaavalta äärikarismaattisuutta kritisoivaa ja siihen kriittisesti suhtautuvaa puhujan puhetta.- 988898898
Mutta Benny Hinnistä Patmos ei varoittanut, vaan päinvastoin osoitti tukensa hänelle!
TeeVeeSeiskan sontaluukku on Patmosta paljon pahempi. Ihan täynnä Herzogia ja hänen opetuksiaan:
http://www.tv7.fi/vod/player/28893/- Anonyymi
KTS:n Palestiinan lippu on sontalippu. Olet itse sometrolli.
- Rakki
Koko kansan rakkikoira on taas töissä. Ei siitä ole kauaa kun kehui Melleria, One waytä ja Suontoa. Kenkää sai tämä Mauno kaikkialta , koska Mauno on epäraitis ja epäterve.
- mitämaunoeikerro
David Herzogin oppeja jakoi aikoinaan muuan Tommy Hicks. https://youtu.be/DUQePgndb9w
- Jobinpostia
Ps.72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee. Ei ollut ainoa. Matt.24:24 Mark.13:22 Ilm.13:13
- Voihanvitalis
Raamattu on ristiriitainen. Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla......Matt.13:34 Mark.4:34 Aika paljon, puhui vertauksilla.
- VesaNasareth
Kymmenysten maksamisen - siis mak-sa-mi-sen puolesta puhuvat teroittavat mieliinne sen, että Jeesus sanoi "...eikä noitakaan sikseen jättää." Mutta kun alamme kelata puhetta lopusta alkuun, niin se näyttää seuraanvanlaiselta:
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
"Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!"
"Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää."
"oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden!"
Joten Jeesus puhui vain fariseuksille, kun he haluavat olla jatkossakin suorituskeskeisiä tärkeilijöitä, niin jatkakaa kymmenysten maksamista yrteistäkin, joka on epäoleellista oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden rinnalla. Sitä paitsi mausteet lisättiin rabbien toimesta. https://www.studylight.org/commentary/matthew/23-23.html - Kirjakääröt
Luuk.11:42 Biblia (1776) Mutta voi teitä Pharisalaiset! että te kymmenykset teette mintuista raatasta ja kaikkinaisista kaaleista, ja jätätte pois tuomion ja Jumalan rakkauden: näitä piti tehtämän ja toisia ei jättämän.
- Anonyymi
1Tim.2:6 Biblia (1776) Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattavan. Room.3:23-25
- Anonyymi
Mauno Mattila, paraskin puhuja. Hän itse levittää vääriä profetioita ja sen lisäksi tekee Selänne-koodi ennustuksia kabbalaoppien mukaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13 - Anonyymi
4Moos.31:31-41 Ja Mooses ja pappi Eleasar tekivät, niin niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut. Ja saalis jäännös siitä, mitä sotajoukko oli ryöstänyt, oli: lampaita kuusisataa seitsemänkymmentäviisi tuhatta ja raavaita seitemänkymmentäkaksi tuhatta ja aaseja kuusikymmentäyksi tuhatta ja ihmisiä, tyttöjä, jotka eivät olleet yhtyneet mieheen, kaikkiaan kolmekymmentäkaksi tuhatta. Ja puolet niistä eli se osa, joka tuli sotaan lähteneille, oli: lampaita kolmesataa kolmekymmentäsetsemän tuhatta viisisataa ja Herralle tuleva vero lampaista oli kuusisataa seitsemänkymmentä viisi; ja raavaita kolmekymmentäkuusi tuhatta sekä niistä Herralle tuleva vero seitemänkymmentä kaksi; ja aaseja kolmekymmentä tuhatta viisisataa sekä niistä Herralle tuleva vero kuusikymmentä yksi; ja ihmisiä kuusitoista tuhatta sekä niistä Herralle tuleva vero kolmekymmentä kaksi. Ja Mooses antoi Herran antiveron pappi Eleasarille, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.
- Anonyymi
4Moos.31:11-19 Ja he ottivat kaiken ryötettävän ja kaiken otettavan, sekä ihmiset että karjan. Ja he toivat Moosekselle ja pappi Eleasarille sekä Israelin kansalle vangit ja ryöstämänsä saaliin leiriin Mooabin arolle, joka on Jordanin luona, Jerikon kohdalla. Silloin Mooses ja pappi Eleasar ja kaikki kansan päämiehet lähtivät heitä vastaan leirin ulkopuolelle. Ja Mooses vihastui sotajoukon johtajiin, tuhannen- ja sadanpäämiehiin, kun he palasivat sotaretkeltä. Ja Mooses sanoi heille: Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset? Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin. Mutta itse oleskelkaa leirin ulkopuolella seitsemän päivää. Jokainen teistä, joka on jonkun surmannut, ja jokainen teistä, joka koskenut surmattuun, puhdistautukoon kolmantena ja seitsemäntenä päivänä, sekä te että vankinne. 4Moos.19:11,16
- Anonyymi
4Moos.31:40 Biblia (1776) Niin myös ihmisen sieluja kuusitoistakymmentä tuhatta, ja niistä tuli Herralle kaksineljättäkymmentä sielua.
Mukava nähdä jonkun äärikristitynkin kääntyneen Patmosta vastaan.
Itse kerroin luterilais-palstalla Ahvion asettuneen Putinin kannajaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663075
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262143Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671719Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621031