Mörisevillä autoilla ajelua aamunkoittoon asti?

Ultra_silencer

Alkaa jo ihan aikuistakin miestä ärsyttää, kun nämä hapankermat ynnä muut suoraan sanoen ei niin välkyt melumaakarit vaan jaksavat ajella tuunatuilla autonreuhkoillaan yötä myöten kylällä niin sanottua korttelirallia. Tympii kuunnella bassopakoputkella viritettyjen, jo parhaat päivänsä 1990-luvulla nähneiden, autonraihnojen kuminaa. Möykkääminen alkaa illalla ja jatkuu yötä myöten jopa yli aamukolmeen saakka. Kumu kantautuu aika kauas ajoreitiltä. Sitä kumua ei kukaan halua kuunnella.

Ei voi olla sellaiset kuskit kovin suurella järjen määrällä siunattjau, jos pitää hinkata pienen keskustaajaman vähäisiä ajoreittejä edestakaisin kerta toisensa jälkeen ilta illan perään.

Taajaman kadut eivät ole tarkoitettu tuommoiseen käyttöön, että tuotetaan turhaa ajomelua.

Autoissa ja kaksipyöräisissäkin ajoneuvoissa on tehtaalta lähtiessään äänenvaimennin. Sillä on tarkoitus: vaimentaa ääntä! Kun äänenvaimennin ja pakoputki on alkuperäisen mallinen ja kunnossa, ei auton normaalista asiallisesta ajamisesta aiheudu meluhäiriötä ympäristölle. Mutta nyt nämä aivojättiläiset ovat keksineet, että on jotenkin hienoa tuottaa melusaastetta. Olette aika juntteja.

Että voi olla raivostuttavaa kuunnella tuota kuminaa ja jyminää! Heitänkö kohta lumipallolla?
Herättää hyvin synkkiä ajatuksia, kun niillä meluisaksi pilatuilla autonräppänöillä möyhkäätte koko illan ja aamuyöhön saakka. Tehkää jotain muuta! Myykää vaikka ilmastointilaitteita Saharaan.

Homma ei toimi niin, että saatte oman mielenne mukaan meuhkata kuin punaniskat saluunassa.
Eikä niin, että te rälläätte oman fiiliksen mukaan ja koko muu maailma vaan käyttää korvatulppia.
Kuvio menee niin, että te laitatte nyt niihin auton reuhkoihinne toimivat normaalit äänenvaimentimet ja korjaatte pakoputket kuntoon. Sitten loppuu kumea mörinä.

PS: kestääkö ne autot sen verran, että ajaisitte välillä vähän etäämmälle, esim. autoromuttamolle?

47

2151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wall_of_text

      Mörrrrr! 😃🚗

    • Ystäväsi_sun

      No siis joo

    • Mörmur

      Siellä ne porvarit ajelee isoilla diisseleillä.

      • Anonyymi

    • tietämättömille

      Avarampi putki antaa paremman virtauksen/tehoa.

      • Anonyymi

        Normi koneeseen avarampi putki,ääntä löytyy mutta tehot laskee.Suhteessa kuskin .Älykkyys osamäärään!


    • Käpykylä

      ”Meijän poeka ku paenaa kaasua, ni...” ja isän ja äidin röhönaurut päälle. Ei tässä muuta voi päätellä.

    • vittujooo

      Homma menee näin, ensin ostetetaan joku halpa paska romu, tehdään ensimmäisen asteen viritys
      ostetaan joku rallitarra, näin muut hölmöt teinit luulee, että aito ralliauto se on kun siinä on tarrakin.

      Kovemman sortin viritys on sitten tarkoitettu tosi koville jätkille ja se on pakoputkiviritys, ensimmäinen aste siitä on helvetin iso pakoputken pää mielellään haaroitettu jotta porukka luulisi että vähintää V6 siellä konepellin alla mylvii.
      Seuraavaksi rapistellaan lahoja välivaimentimia pois näin saadaan jytäkät äänet ja kylän naaraat kiinnostumaan. Vähän sama juttu kuin eläinmaailmassa kun alkaa tappi jöpöttää niin silloin mylvitään jotta naaras huomaisi. Jos sekään ei tehoa niin sitten strereot täysille niin pukille pääsy on lähes sata varmaa (ainakin omasta mielestä).
      No ne samat tyypit sitten vielä viisikymppisena sinkkuna ja miettivät mikä meni hommassa pieleen...

    • rehelliinen

      Höppänä, sinkkuna olohan on ihanaa.

    • Pelkopersiissä

      Volvo 740 näyttää olevan kovassa huudossa tässä keskustan kortterirallissa. Toivotaan että säilytään ilman ruumita, sillä meno on näillä lippispäillä aivan järkyttävää!

    • Normaali_ihminen

      Varmasti sinäkään saat mitään muuta aikaiseksi kun valittaa näinkin naurettavalla palstalla.
      Tuskin uskallat noillekkaan ketkä rinkiä pyörivät näillä "paskoillaan" mennä sanomaan naamatusten yhtään mitään, leuhotus on aina melko kovaa nimimerkin takaa.
      Onneksi ei itse tarvia taajamassa asua ja valittaa muiden kanssavalittajien kanssa täällä.
      Oletko eläkeläinen joka juuri saanut kirjaimet osoiteriville oikein vai vammainen jolla joutavaa aikaa?
      Ja tottahan kaikkea saa tehdä mitä ei kielletä erikseen, poliisejakaan ei näy katukuvassa joten mikä estää rälläämästä?
      Ja toisekseen tätä rälläämistä on aina ollut, ennen ei ollut nettiä minne valittaa...

      • Äläsoimaa

        Normaali ihminen ei ala heti nimittelemään vammaisia tai eläkeläisiä kaikista asioista valittajiksi.
        Toisaalta tänne saa ja voi kirjoittaa kaikki ja kaikkea kunhan pysyy asiallisissa ja sääntöjen edellyttämissä raameissa.


      • 740

        Samat liikennesäännöt koskee käsittääkseni niin eläkeläisiä, vammaisia, kun nuorisoakin. Käsittääkseni ne on tehty turvallisuutta ajatellen?
        Ralli on kiva harrastus, mutta rallia ajetaan yleensä radoilla tai muulta liikenteeltä suljetuilla alueilla.
        Mut sitähän nämä lippisveijarit eivät ymmärrä..


      • Fiksuus_kunniaan

        Normaali ihminen ei hassunhauskasti nimittele toisia vammaisiksi tai väheksyen eläkeläiseksi. Pidän itseäni normaalina ihmisenä ja pidän ihan vain omana tietonani, mitä sinusta ajattelen.


      • Anonyymi
        740 kirjoitti:

        Samat liikennesäännöt koskee käsittääkseni niin eläkeläisiä, vammaisia, kun nuorisoakin. Käsittääkseni ne on tehty turvallisuutta ajatellen?
        Ralli on kiva harrastus, mutta rallia ajetaan yleensä radoilla tai muulta liikenteeltä suljetuilla alueilla.
        Mut sitähän nämä lippisveijarit eivät ymmärrä..

        Tässä kunnon Volvo komistus.
        https://www.youtube.com/watch?v=_igTJ862AO0


    • bappapetalar

      Antaa poikien ajaa jos liikenne -kuri -säännöt-ovat ok?Ja muutamia siistejäkin isoja turvallisia Volvoja olen nähnyt.Jossain vaan nuorenakin olla pitää!!Äänivallia olen rikkonut minäkin,,,,,,,,nuorena.

    • olenrobotti

      ou jee....niinhän se menee, että vähintään tässä vaiheessa se menee vituiluksi.

      Ensin joku aloittaa keskustelun jostain asiasta, seuraava vaihe onkin se,että kohta puhutaankin ihan jostain muusta ja sen jälkeen alkaa vittuilu.

      menee ihan yleisesti hyväksytyn suomalaisen foorumikeskustelun protokollan mukaisesti.

    • normaali_ihminen

      Pakoputkistoon voisi nuoriso laittaa vaimenninta väliin . Tummassa farkku bemarissa on kyllä hyvät murinat!

    • Lintukakatkoonpäällesi

      Rallia voi ajaa radalla. Liittykää paikallisten urheiluautoilijoiden jäseniksi niin saatte möristellä autokilpailuissa ja sitten selviää, kuka oikeasti on se nopea ja taitava kuski.

      Taajama on ihmisten asuinpaikka, jossa ainakin yöllä on oikeus levätä rauhassa. Jos tämä "ryhmä rämä" möykkää autoillaan ja mopoillaan ja traktoreillaan, niin siihen pitää puuttua. Ja vaikka meluamiseen ei puututa, niin ei se silti anna oikeutusta olla törppö. Häirikköjähän te möykkääjät olette, tunnustakaa se itsellenne. Idiootti saa olla, kunhan ei idiotismillaan häiritse kotirauhaa tai aiheuta häiriötä ja vaaraa liikenteessä.

      Ja sitten tämä, että "et uskalla tulla parkkiin sanomaan". Miksi pitäisi tulla parkkiin sanomaan? Uskallatko itse KAIKILTA taajaman asukkailta pyytää kirjallisen luvan möykkäämiseen? Siis ihan kaikilta asukkailta. Mene omalla naamalla ovelta ovelle lupaa kysymään ja kerro: "Hei mä olen se pälli, joka on viimeiset kolme kuukautta möristellyt autollaan yötä myöten ja minä olen sinuakin valvottanut ja häirinnyt jatkuvasti". Miltä tuntuu, haluatko että jatkan idioottimaista meluamista, onko OK ja tykkäätkö kuunnella toisten aikaansaamaa häiritsevää mörinää?" Jos saat luvan kaikilta, niin aja sitten. Mutta ennen kuin lupa irtoa, lopeta mökä. Voitko tajuta?

      • yuiopk

        autourheilu jos sitä urheiluksi voi sanoa, on jumalattoman kallista varsinkin persaukiselle pöristelijälle. Halvempaa vetää putkipoikki ja rokki täysille...onko helpompaa konstia julistaa kaikille että kuskilla on" lepakoita vintillä ".


    • Kjeh

      Römpöti turbowishtle

    • Tsiu

      Turpointterkuuler

    • Scanialover71

      kyllä minäkin sen 740 hommaan ja revin putken suoraan pois. Kuulin kaverilta että on enemmän tehoa ilmankin...;)

    • Anonyymi

      Vanhat postin e-cat -sähköpakettiautot näille janttereille ja kuulokkeista pörinää kuskin korviin. Säästyy taajaman asukkaat melu- ja pakokaasusaasteelta ja kuski luulee olevansa kovakin tyyppi, kun korvissa soi epämääräinen mörinä ja moottorin pörinä. Pitäähän sitä melua tuottaa ja sillä pilata muiden elämä.

      • Anonyymi

        Liukkaat tuli taas ja pörisevä Volvo rällää illat pitkät kylän raittia sen minkä auto kulkee... Kaikki mutkat mennään lintassa. Onneksi pörinät on niin valtavat, niin äänestä kuulee kun auto on tulossa kilometrin päässä. Osaapahan hypätä penkalle turvaan.
        On vain ajan kysymys milloin sattuu isompi vahinko!


      • Anonyymi

        1v1 kirkon parkkiin


    • Anonyymi

      Minä toivon että nämä typerät autoilijat saavat sellaisen kolautuksen että oppiivat. Autot menevät pask.. ksi ja kuskeille käy kanssa jotain. Jospa ne siitä oppisivat.

      • Anonyymi

        Oletko itse nuorena ollut täys viisas?Vai eikö sulla oo Volvoo ja olet kateellinen...nenäänkin voi saada kolautuksen eikä opi


      • Anonyymi

        Aiemmin haukkuivat vammaisia ja eläkeläisiä valittamisesta. Volvojantteri kun ajaa kolarin, vammautuu ja joutuu eläkkeelle, menen sitä haukkumaan päin näköä vammaiseksi. Siitä oppii 740-kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse nuorena ollut täys viisas?Vai eikö sulla oo Volvoo ja olet kateellinen...nenäänkin voi saada kolautuksen eikä opi

        Onneksi 740-kuskin osoite on helppo selvittää, jos joku ei sitä tiedä vielä. Antakaa pojat hanaa! Anna hanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse nuorena ollut täys viisas?Vai eikö sulla oo Volvoo ja olet kateellinen...nenäänkin voi saada kolautuksen eikä opi

        Mun taidot ei riitä Volvolla ajoon ja voi olla että oon sen takia kateellinen


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuskin opitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin haukkuivat vammaisia ja eläkeläisiä valittamisesta. Volvojantteri kun ajaa kolarin, vammautuu ja joutuu eläkkeelle, menen sitä haukkumaan päin näköä vammaiseksi. Siitä oppii 740-kuski.

        Uskallatko varmasti?


    • Anonyymi

      Mitä si juntti teit 18v iässä?minä olen 40v ja ymmärrän täysin tuon nuorten "mekkaloinnin"paa vanutupot korvii tai muuta syrjemmäks sueltä kuminoistas

      • Anonyymi

        Tää 40v ikiamis ei taida ymmärtää että kyse ei oo pelkästä äänestä , vaan liikenneturvallisuudesta ja ihmishengistä.


    • Anonyymi

      Yölliset heräilyt revittelyjen takia ottaa nyt sen verran päähän että kun tavoitan nämä " Ari Vataset" niin annan isän kädestä välittämättä mistään kun en nämä räkänokatkaan välitä

      • Anonyymi

        Anna rällätä, minäki vedän omalla kylällä kylänraitilla satasta laiasta laitaa ja volvo kestää!!


      • Anonyymi

        Ookoo 1v1 iha millo vaan


    • Anonyymi

      Näkyy olevan yleinen käytäntö tää anonyymit anonyymille. Joten MR. Volvokuski: Toivottavasti vammaudut itse tai pahimmassa tapauksessa vammautat jonkun muun. Toivottavasti se saa sinulle järjen päähän tai vaihtoehtoisesti hävittää sen viimeisenkin.

    • Anonyymi

      Kyllä se ketuttaa kun aamulla herättävä töihin kuuden aikaan ja auto/moporallin vielä kolmelta yöllä!
      Metelistä voi soittaa 112, hälytyskeskukseen, autojen/mopojen tuntomerkit muistiin, hälytyskeskusessa kysyvät tuntomerkkejä ja lähettävät poliisipartion paikalle.

      • Anonyymi

        Muuta pois suurkaupungista jos se nii vituttaa,,,vaikka Pielaveelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pois suurkaupungista jos se nii vituttaa,,,vaikka Pielaveelle

        Itse asiassa joskus tuntuu, että mitä pienempi kylä, sitä kovempi melu. Suonenjoen väestöennusteet ovat karua katsottavaa, voi olla vuonna 2030 jo himmeämpi meininki. Mutta onko silloinkaan rauhallista, tuskinpa. Onneksi asun nykyään muualla. Tuli ihan tarpeeksi kuunneltua Suonenjoen iltarallin ääniä.


    • Anonyymi

      Kirkon parkkipaikalla nää kusipäät kokoontuu, muutaman lasupullon rikkominen sinne vois olla tarpeen...

      • Anonyymi

        Onko ÄO pienempi kuin linttaan astutun lenkkitossun?


      • Anonyymi

        Kirkon parkkiin soran sekaan huopanauloja muutama paketti. Siinä parkissa ei ole kenenkään muun autoja, kuin hölmöjen jumputtajien. Mummot käy sunnuntaisin kirkossa rollaattorilla.


    • Anonyymi

      Eipä ole ikävä Suonenjoen meininkiä. Pienessä keskustassa koko porukka kärsii kun mökäjengi paukuttaa. Joko kohta alkaa kananmunat lennellä mökäjengin autoihin?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe