Sormissa ihottumaa

Sepi

Eli tahtoo tulla aina oikean käden etusormeen ja joskus myös peukkuun haavaumia. Iho rohtuu ja lopuksi onkin jo haavauma.

Oli muutaman kk huomattavasti paremmassa kunnossa ja sattumalta en sinä aikana pelannut kertaakaan sählyä. Nyt sitten olin pelaamassa ja etusormi heti haavaumalla...

On tätä ihottumaa ollut kesälläkin, jolloin en ole käsitellyt salibandymailaa..

parin viikon päästä olen menossa epikutaanitesteihin. Saaa nähdä huomataanko mitään. Kolmesti viikon sisään käydä vastaanotolla, jee!

onko muilla kokemuksia?

6

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergikko

      Mulla tulee talvisin erityisesti ihottumaa (samoihin kuin sulla ) sormiin. Johtuu erilaisista rasvoista - en voi käyttää kuin kortisonia, muut saa aikaan rakkuloita, ihottumaa, haavaumia. Ja myös liika pesu veden kanssa lotraaminen pahentaa asiaa. Vuosien aikana tästä on tullut oravanpyörä - kortisoni ohentaa jo ennenstään herkkää ihoa. Ja kaikkein pahinta haavaa saa aikaiseksi HIKOILU - eli uskoisin tuon salibandyhomman olevan osa ongelmaa. Mulla heti haavoja ja hirmuinen kutina jos vaikka hanskojen sisällä kädet hikoaa.

    • ihottumaa

      Käsissä! On ollut jo muutaman vuoden! Kutisevaa, rakkulaista ihottumaa. Kuiva ja ohut iho, jota kortisonit ovat ohentaneet aina vaan.

      Lääkärit sanovat, että se on atooppista, ei allergiaa. Mistä ne sen voi varmana sanoa?

      Mitä ihmettä olet lääkärille sanonut, että pääset testeihin??? Mä en pääse, kun ei tää ole allergiaa, vaikka itse luulen, että on. Yhyy:(

      • Sepi

        Esitin lääkärille, että tän täytyy johtua jostain materiaalista .. en silloin vielä ollut hokannut että tuo hikoilu vois olla pääosassa

        mutta tuskin siinä testis mitään huomataan...


      • Pelleriini

        Minulla sama vaiva kuin sinulla eli rakkulaista, kutiavaa ihottumaa käsissä ja silmien ympärillä.

        Ensin määrättiin kortisoonia, jolla tilanne rauhoittuu muutamaksi hetkeksi ja sitten taas ryöpsähtää esiin. Esitin lääkärilleni, että jospa tämä on oire allergiasta eikä mikään itsenäinen sairaus. Pääsin heti verikokeisiin, joissa todettiin, että olen allerginen joillekin ruoka-aineille ja pölyille.

        Sitten pääsin testeihin allergiasairaalaan. Olen allerginen esim. vehnälle, kauralle, useimille hedelmille, perunalla, kissalla ja koiralle. Ekseemani on siis atooppisen ihon ja allergian yhteistulos.

        Sain allergialääkityksen ja noudatan tietysti myös ruokavaliota. Järjetön kutina on hävinnyt melkein kokonaan ja iho alkaa näyttää kohtuulliselta. Sain myös "atoopikon statuksen" eli Kela korvaa osan rasvoista.

        Mielestäni sinun kannattaa vaatia (?) lääkäriltäsi verikoetta. Se voidaan ottaa terveyskeskuksessa ja sitten lisätutkimuksiin mikäli aihetta.


    • puuvillakäsine

      Mulla on ollut tämä kortisoni-perusvoidekierre jo 8 vuotta,se alkoi lapsen syntymän jälkeen. Kesällä kädet ovat paremmat,johtuen auringosta.Talvi on aivan psykedeelistä kun pakkanen ja pesut kuivattaa. Joskus kädet ovat olleet niin haavautuneet ettei sormia saa koukkuun.Yöksi olen koittanut laittaa rasvaa ja puuvillakäsineet mutta esim.aqualan L saa kädet kutisemaan kun se on liian paksua. Tällä hetkellä helpotusta tuo Helosan.Reagoin allergiatesteissä pölylle ja heinille joten leipomisen saa unohtaa ja siivottava on säännöllisesti. Ja vaiva tulee aina takaisin koska tämä on jo kroonista.

    • Juho

      Mulla sama homma ollu jo ainakijn viisi vuotta. Sormet halkeilee ja ovat välillä todella kipeät. Rasvoja on kokeiltu kaikenlaisia, mutta mikkän ei tunnut toimivan. Viime vuodet olen tyytynyt teippaaman haavat leukoplastilla. Kipu lakkaa melkein välittömästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe