Eli tahtoo tulla aina oikean käden etusormeen ja joskus myös peukkuun haavaumia. Iho rohtuu ja lopuksi onkin jo haavauma.
Oli muutaman kk huomattavasti paremmassa kunnossa ja sattumalta en sinä aikana pelannut kertaakaan sählyä. Nyt sitten olin pelaamassa ja etusormi heti haavaumalla...
On tätä ihottumaa ollut kesälläkin, jolloin en ole käsitellyt salibandymailaa..
parin viikon päästä olen menossa epikutaanitesteihin. Saaa nähdä huomataanko mitään. Kolmesti viikon sisään käydä vastaanotolla, jee!
onko muilla kokemuksia?
Sormissa ihottumaa
6
1412
Vastaukset
- allergikko
Mulla tulee talvisin erityisesti ihottumaa (samoihin kuin sulla ) sormiin. Johtuu erilaisista rasvoista - en voi käyttää kuin kortisonia, muut saa aikaan rakkuloita, ihottumaa, haavaumia. Ja myös liika pesu veden kanssa lotraaminen pahentaa asiaa. Vuosien aikana tästä on tullut oravanpyörä - kortisoni ohentaa jo ennenstään herkkää ihoa. Ja kaikkein pahinta haavaa saa aikaiseksi HIKOILU - eli uskoisin tuon salibandyhomman olevan osa ongelmaa. Mulla heti haavoja ja hirmuinen kutina jos vaikka hanskojen sisällä kädet hikoaa.
- ihottumaa
Käsissä! On ollut jo muutaman vuoden! Kutisevaa, rakkulaista ihottumaa. Kuiva ja ohut iho, jota kortisonit ovat ohentaneet aina vaan.
Lääkärit sanovat, että se on atooppista, ei allergiaa. Mistä ne sen voi varmana sanoa?
Mitä ihmettä olet lääkärille sanonut, että pääset testeihin??? Mä en pääse, kun ei tää ole allergiaa, vaikka itse luulen, että on. Yhyy:(- Sepi
Esitin lääkärille, että tän täytyy johtua jostain materiaalista .. en silloin vielä ollut hokannut että tuo hikoilu vois olla pääosassa
mutta tuskin siinä testis mitään huomataan... - Pelleriini
Minulla sama vaiva kuin sinulla eli rakkulaista, kutiavaa ihottumaa käsissä ja silmien ympärillä.
Ensin määrättiin kortisoonia, jolla tilanne rauhoittuu muutamaksi hetkeksi ja sitten taas ryöpsähtää esiin. Esitin lääkärilleni, että jospa tämä on oire allergiasta eikä mikään itsenäinen sairaus. Pääsin heti verikokeisiin, joissa todettiin, että olen allerginen joillekin ruoka-aineille ja pölyille.
Sitten pääsin testeihin allergiasairaalaan. Olen allerginen esim. vehnälle, kauralle, useimille hedelmille, perunalla, kissalla ja koiralle. Ekseemani on siis atooppisen ihon ja allergian yhteistulos.
Sain allergialääkityksen ja noudatan tietysti myös ruokavaliota. Järjetön kutina on hävinnyt melkein kokonaan ja iho alkaa näyttää kohtuulliselta. Sain myös "atoopikon statuksen" eli Kela korvaa osan rasvoista.
Mielestäni sinun kannattaa vaatia (?) lääkäriltäsi verikoetta. Se voidaan ottaa terveyskeskuksessa ja sitten lisätutkimuksiin mikäli aihetta.
- puuvillakäsine
Mulla on ollut tämä kortisoni-perusvoidekierre jo 8 vuotta,se alkoi lapsen syntymän jälkeen. Kesällä kädet ovat paremmat,johtuen auringosta.Talvi on aivan psykedeelistä kun pakkanen ja pesut kuivattaa. Joskus kädet ovat olleet niin haavautuneet ettei sormia saa koukkuun.Yöksi olen koittanut laittaa rasvaa ja puuvillakäsineet mutta esim.aqualan L saa kädet kutisemaan kun se on liian paksua. Tällä hetkellä helpotusta tuo Helosan.Reagoin allergiatesteissä pölylle ja heinille joten leipomisen saa unohtaa ja siivottava on säännöllisesti. Ja vaiva tulee aina takaisin koska tämä on jo kroonista.
- Juho
Mulla sama homma ollu jo ainakijn viisi vuotta. Sormet halkeilee ja ovat välillä todella kipeät. Rasvoja on kokeiltu kaikenlaisia, mutta mikkän ei tunnut toimivan. Viime vuodet olen tyytynyt teippaaman haavat leukoplastilla. Kipu lakkaa melkein välittömästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1354400Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092184- 641518
- 561267
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1321096Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49866Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31793Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k8788Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39775