Miksi tanssi on syntiä?

Voisiko joku uskonnollisiin asioihin perehtynyt sanoa, miksi tanssi ja rytmiliikunta on syntiä?

En tiennyt, missä esittäisin tämän kysymyksen, joten esitän sen nyt tässä.

66

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      Ei tanssi ole syntiä vaan se, mitä tanssien jälkeen tehdään, jos hyvin käy.
      Mutta mitäpä moisesta muinaisesta käsitteestä

    • Tietotuusjaelämä

      Yhtä hyvin voisi kysyä oliko se synti että Jeesus teki päihdyttävää Kaanaan häissä?

      • rivilesta

        Tai se, että Jeesus tuhosi sikafarmareiden elinkeinon. No, ehkä ne siat olivat niin pahasti trikiiniloisien saastuttamia, että oli parempi hukuttaa ne, joskin Genesaretin järven vesi saastuikin jonkin verran.

        Mark. 5:13
        Hän antoi niille luvan. Silloin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen. Sikoja oli noin kaksituhatta, ja ne hukkuivat kaikki.


    • Prinsessa_luopuu
    • rivilesta

      Tanssilla voi olla kohtalokkaat seuraukset:

      Mark. 6
      22 Herodiaan tytär tuli silloin sisään ja tanssi, ja Herodes ja hänen pöytävieraansa olivat ihastuksissaan. Kuningas sanoi tytölle: "Pyydä minulta mitä vain tahdot, niin minä annan sen sinulle."
      23 Ja hän lupasi ja vannoi: "Mitä ikinä minulta pyydät, sen minä sinulle annan, vaikka puolet valtakuntaani." [Est. 5:3,6, Est. 7:2]
      24 Tyttö meni ulos ja kysyi äidiltään: "Mitä minä pyytäisin?" Äiti vastasi: "Pyydä Johannes Kastajan päätä."
      25 Tyttö kiiruhti heti takaisin kuninkaan luo ja sanoi: "Tahdon, että annat minulle nyt heti vadilla Johannes Kastajan pään."
      26 Kuningas tuli pahoille mielin, mutta koska hän oli vieraittensa kuullen vannonut valan, hän ei voinut vastata kieltävästi.
      27 Hän antoi heti pyövelille käskyn, että tämän oli tuotava Johanneksen pää. Pyöveli meni vankilaan ja mestasi siellä Johanneksen.
      28 Sitten hän toi pään vadilla ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi pään äidilleen.

      • Ei.ikinä.tanssia

        Ja tässä siis tanssi oli pääsyyllinen. Ei tyhmä hallitsija, ei pahansuopa äiti, ei typerä tyttö, vaan tanssi.
        Ennen vanhaan peitettiin jalallinen puupölkky lampaantaljoilla ja väännettiin oksista pölkylle sarvet. Sitä kutsuttiin syntipukiksi. Se tuotiin tupaan ja hakattiin olan takaa, ja niin vapauduttiin synneistä.
        Nykyisin syntipukiksi kelpaa mikä tahansa.
        Kuten tuolla joku jo sanoikin, niin tanssin jälkeen kirpoaa ihmisestä synnin teon tarve. Sitä ei tietenkään olisi olemassa, jollei olisi tanssittu. On raadollista kuvitella, mihin kaikkeen rytminen voimistelu usuttaa harrastajansa. Satujumppa voi laukaista alimmat vaistot jo leikki-iässä.
        Muistutan muuten siitä, että po. Johanneksenpäätapaus tapahtui syntymäpäiväjuhlissa, joten myös syntymäpäivien vietto on synnin paikalle kutsumista, liittyy siihen sitten tanssit tai ei.
        Paina mieleesi nämä ikiaikaiset tiedot tanssin vaaroista!


    • Polkaksi

      Tanssi tyttö sydämmesi kyllyydestä niin kauan kuin jalka nousee. Virttä ehdit veisata myöhemminkin. Tanssi on osa ihmisyyttä, ihmisten alistaminen syntikäsitteellä on paljon myöhäisempi keksintö.

    • Tanssi on yhtä tärkeä, kun itku tai nauru, se kuuluu osana ylistää.

      Saarn. 3:4
      aika itkeä ja aika nauraa, aika on valittaa ja aika tanssia,

      Aika on vain jättänyt Kerhon taakseen.

      • Ruubeni

        Ei Daavid saanut tanssistaan omalta akaltaan tyylipisteitä, kun meni ripaskaa liiton arkkua tuotaessa. Ja em. Johannes Kastajan tapaus on uuden testamentin puolella ainoa tapaus tanssista. Apostolisena aikana ei puhuttu enää jammailusta mitään, vaan oli kiire viedä evankeliumin sanaa eteenpäin. Siinä taisi kunto nousta hyötyliikunnan ansiosta, eikä suinkaan tanssin ansiosta.Joten tuosta voi vetää johtopäätöksenä, että se jäi judaistiseen eli vanhatestamentilliseen aikakauteen.


      • Ruubeni kirjoitti:

        Ei Daavid saanut tanssistaan omalta akaltaan tyylipisteitä, kun meni ripaskaa liiton arkkua tuotaessa. Ja em. Johannes Kastajan tapaus on uuden testamentin puolella ainoa tapaus tanssista. Apostolisena aikana ei puhuttu enää jammailusta mitään, vaan oli kiire viedä evankeliumin sanaa eteenpäin. Siinä taisi kunto nousta hyötyliikunnan ansiosta, eikä suinkaan tanssin ansiosta.Joten tuosta voi vetää johtopäätöksenä, että se jäi judaistiseen eli vanhatestamentilliseen aikakauteen.

        Kyllä se on muuallakin, mm Mark. 6;22
        22 Herodiaan tytär tuli silloin sisään ja tanssi, ja Herodes ja hänen pöytävieraansa olivat ihastuksissaan. Kuningas sanoi tytölle: "Pyydä minulta mitä vain tahdot, niin minä annan sen sinulle."
        23 Ja hän lupasi ja vannoi: "Mitä ikinä minulta pyydät, sen minä sinulle annan, vaikka puolet valtakuntaani.

        Siinä tanssissa ei ole ongelmaa vaan lupauksessa ja pyynnössä, joka oli kohtuuton. Mutta molemmat kuolivat kuolemalla.

        Ja taas Vanassa Testamentissa palonkin; Naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti käteensä rummun, ja kaikki naiset seurasivat häntä tanssien ja rumpua lyöden. Mirjam viritti laulun:
        -- Laulakaa ylistystä Herralle, hän on mahtava ja suuri: hevoset ja miehet hän mereen suisti!
        2 Moos. 15:20-21

        Kun sotajoukko palasi takaisin Daavidin surmattua filistealaisen, naiset lähtivät kaikista Israelin kaupungeista kuningas Saulia vastaan laulaen, tanssien ja iloiten, rumpuja ja symbaaleja lyöden. Riemuitsevat naiset lauloivat kertosäettä:
        -- Saul kaatoi miehiä tuhansin, Daavid kymmenintuhansin.
        1 Sam. 18:6-7

        Tuohan on se Daavid, josta naiset tanssiessaan lauloivat:
        -- Saul kaatoi miehiä tuhansin, Daavid kymmenintuhansin."
        1 Sam. 29:5

        Puhut Daavidin kohdalla ripaskasta, kerrotko mitä itse siinä näet.

        Tanssista Raamattu puhuu yli 20 kertaa,, positiivisesti.


      • miteson

        No vieläkö se Kesitakselta polkka sujuu?


      • miteson

      • hyvää_liikuntaa

      • miteson kirjoitti:

        No vieläkö se Kesitakselta polkka sujuu?

        Ei. En ole koskaan osannut polkkaa, enkä jenkaa, soittanut siihen tahdin kylläkin olen.



      • hyvää_liikuntaa kirjoitti:

        Aira Samulin sanoo, että tanssi on aivojumppaa, tämmöiseen minäkin voisin osallistua.
        https://www.youtube.com/watch?v=t2lnegOzY4A

        Niin varmaan. Kun opin itse soittamaan hieman häävimmin, lopetin tanssin kokonaan. Oli ennen siinä hyvä, mutta nyt ei notku.


    • Tietotuusjaelämä

      Mikäli tanssia pidetään syntinä mielipuolen Herodeksen tappokäskyn kanssa niin eihän tanssi aiheuttanut Johanneksen nirhaamista. Tanssi kuului ilonpitoon jollaista Raamatussa on monissa eri muodoissa. Olipa kyseessä mikä hyvänsä viihdyke niin mikään niistä sinällään ei ole synti, ei edes tanssiminen.

      • Ruubeni

        Nii-in vanhan testamentin puolella, useinkin iloittiin tanssimalla saavutetuista voitoista. Me olemme vasta matkalla täällä ajassa, ja monta kompastuskiveä on matkalla. Joten en kyllä ilakoisi etukäteen kemuilemalla, onhan tämä aika osoittanut, että paljon on eksyttäviä hapatuksia liikkeellä. Jos pääsemme kerran perille taivaan kirkkauteen, niin meistä ei kukaan tiedä, mitkä juhlat siellä sitten odottaa. Mutta muistamme seuraukset VT:sta , kun Israelin kansa tanssi kultaisen vasikan ympärillä. Samaan aikaan, kun Moosekselle annettiin laintaulut. Tai mitä metakkaa ja rituaali tanssia baalin profeetat menivät alttarinsa ympärillä, kun Jumala näytti valtasuuruutensa profeetta Elian kautta. Niin, että näillä tansseilla oli aika huono päätös.Joten on syytä pysyä lestissään ja valvoa omaa tilaansa ja varata öljy ja lamppu valmiiksi, kun Herramme Jeesus saapuu omiaan noutamaan.


    • VarmastiON

      Tanssi on aivojumppaa sanoo Aira Samulin.

    • Rytmiliikunta

      joka tapauksessa on ihmisessä sisäänrakennettu ominaisuus. Jo kaksivuotiaat keikuttavat itseään musiikin tahdissa.

      Tuota "johanneksenpäätapausta" on useinkin seurapuheissa käytetty esimerkkinä tanssin turmiollisuudesta... että täytyyhän tanssissa olla jotakin pahaa. Siinä tapauksessa nuori tyttö hyppsi/hypähteli ja tämän liikunnan näkeminen miellytti mm. kuningasta. Jos on kaunis ja sorja ja nuori tyttö niin hänen näkemisensähän on aina miellyttävää, tanssipa hän tai ei.

      • Ruubeni

        Jeesus Kristus olkoon esikuvamme täällä ajassa. Ei Herramme tuntenut opetuslapsineen "viihdeiltaa" ja sanonut, että "pojaat nyt on vapaailta, niin mennään johonkin tanssipaikkaan, jossa on naistenhaku".


      • Ruubeni kirjoitti:

        Jeesus Kristus olkoon esikuvamme täällä ajassa. Ei Herramme tuntenut opetuslapsineen "viihdeiltaa" ja sanonut, että "pojaat nyt on vapaailta, niin mennään johonkin tanssipaikkaan, jossa on naistenhaku".

        Ei tietenkään, koska jeesus inhosi naisia. Ei edes pääsiäisaterialla ollut naisia eikä lapsia, vaikka se on perhejuhla. Jeesus ryypiskelee vain kavereiden kanssa.


    • varma-arpa

      Tanssia on monenlaista ,on ylistystanssia Jumalan kunniaksi "karkelointia" niin kuin Daavid.
      Maalliset tanssit herättää lihan himon ,eli halun syntiin (varsinkin lähekkäin tanssiessa).
      Itse tanssihan on hyvää liikuntaa , mutta kun me ihmiset niin kovin helposti lankeamme syntiin on
      parempi karttaa tilanteita jotka johtaa synnilisiin ajatuksiinkaan.

    • käyn_jumpassa

      Miksi nykyään saa osallistua jumppaan, jossa on rytmimusiikkia kuten koulun liikuntatunnilla.
      Monet käy myös ryhmäliikunnassa ja niissä soi aina kovaa rytmimusiikki, sehän on tanssia, kuten airobic.
      Milloin tämä luetaan taas synniksi, niinko se luettiin synniksi 70 - 80 -luvulla.

      • käyn_jumpassa

        Koska rytmiliikuntaa ei lueta synniksi, on tanssikin synnitöntä, koska kyseessä on ihan sama asia.'
        Olen osallistunut napatansiin, tiedän, että monet vl-naiset osallistuvat napatanssiin.


      • Ruubeni
        käyn_jumpassa kirjoitti:

        Koska rytmiliikuntaa ei lueta synniksi, on tanssikin synnitöntä, koska kyseessä on ihan sama asia.'
        Olen osallistunut napatansiin, tiedän, että monet vl-naiset osallistuvat napatanssiin.

        Kristityllä on joko halu seurata Jeesusta tai vain "hengailla"(myötäillä) uskonasioita ja jopa venytellä Raamatun tulkintoja oman mielensä mukaan.Jokainen valitsee tiensä ja sitä mukaa seurauksensa, ei siinä mitään. Raamattu ei kerro, ettei vain Herodeksenkin kiinnostus ja ihastus ollut emäntänsä tyttären keimailevassa napa-/striptease tanssissa. Tytön äitihän tässä se oli juonen punojana ja tiesi mihin Herodes oli heikkona. Eihän Jumalaa tunnustamattoman kuninkaan "suu tuohesta ollut", eihän se Jumalaa kunnioittavalla Daavidillakaan ollut, kun katseli peseytyvää Batsebaa. Mutta kummassakin tapauksessa asioilla oli omat seurauksensa. Nämä ylistys- ym. tanssit ja rytmiliikunnat eivät paljoakaan poikkea kolmansien maiden pakanallisista menoista, sopii katsoa vaikka youtubelta.


      • omatunto_venyy

        Minulla on ainakin aikomus käydä jumpassa, jossa on rytmimusiikkia.
        Miksi vl-lapset saavat osallistua koulun jumppaan, jossa on rytmimusiikkia. Kuinka paljon sellainen vaikuttaa heidän omatuntoon, jos sitä pidetään syntinä ja siihen saa kuitenkin osallistua.


      • Ei_ole_syntiä

        Napatanssiin osallistuu pelkästään naisia ja sitä pidetään jumppana.


      • Ei_ole_syntiä

    • Tietotuusjaelämä

      Vl liike on julistanut pannaan mm hanurinsoiton joka on synti. Miksei urkujensoittoa kirkossa, viulun tai sähkökitaran soittoa.

      • qwerty1

        Hanurihan eli haitari on joidenkin mielestä pirunkeuhko.


      • soitinten.kunkku

        No se on soitinten yksi kuninkaita.
        Sen sävelet saavat jalat ponnekkaasti rytmittämään lattiaan ja vähän riehakkaampaan tahtiin.
        Ehkä sota-aika (Säkkijärven polkka) ja sen jälkeiset elokuvat (Esa Pakarinen, Reino Helismaa ja kaverit) antoivat hanurille vähän liian reteen maineen.


    • ÄlkääKristitytEksykö

      Syntiä on kaikki mikä ei tule USKOSTA. Näin Raamattu sanoo. Joku voi tanssia siitä ilosta että Jeesus antoi kaikki synnit anteeksi ja pelasti helvetistä.

      Tansseja on niin monelaisia, ja synti on puolestaan sellainen asia, joka erottaa ihmisen Jumalasta. Synti sanaa ei siis pidä käyttää väärin, kuvaamaan erilaisten ihmisten tai ihmisryhmien sisällä syntyneitä käsityksiä.

      • Eikiitosjeesus

        Hanki väljempi sädekehä niin ei ahista noin pahasti. Kaltaisesi luovat helvetin jo maan päälle.
        Synti on lopulta turha käsite jolla alistetaan hölmömpiään.
        Usko tai elä!


      • Onko nälkä syntiä??


    • Waltz
    • Voi sitä musiikkia kuunnella hyppelemättäkin, totesi kansalliskirjailijamme Veikko Huovinen. R. I. P.

    • ÄlkääKristitytEksykö

      En havainnut tuossa filmissä intiimiä tanssia? Mistä siis on kysymys?

      No, joka tapauksessa elämä ei ole ollenkaan niin musta/valkoista, kun joissakin piireissä annetaan ymmärtää.

      Itse en kuitenkaan näe Jeesukseen uskovana isänä ja isoisänä mitään syytä kierrellä jumalattomien ihmisten huvikeskuksissa, tanssipartnereita etsimässä.

      • enenenen

        Mutta kuitenkin ,filmien katselu taitaa kovasti kiihottaa .


    • hyvää_huomenta
      • Sieviä_nuo

        nuoret tytöt.


    • tosiuskova

      "Voisiko joku uskonnollisiin asioihin perehtynyt sanoa, miksi tanssi ja rytmiliikunta on syntiä?
      En tiennyt, missä esittäisin tämän kysymyksen, joten esitän sen nyt tässä."

      Voi kullanmuru, jos olet kysymyksesi kanssa ihan tosissasi, niin tämä areena on varmuudella aivan väärä minkäänlaisen aidon pohdinnan ja vuorovaikutuksen löytämiseksi.

      Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseesi totean, että sen enempää tanssi kuin rytmiliikuntakaan eivät ole syntiä. Voit olla aivan rauhassa ja harrastaa kumpaakin, sillä "syntiä" ei ole olemassakaan. Iloitse ja riemuitse!

      • hilppaT

        Syntiä on rikkomukset lähimmäistä/ lähimmäisiä kohtaan.


      • Kiitos kaikille, jotka ovat esiintyneet tässä ketjussa. Alun perin minä etsiskelin kirjeystävää tuolla

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15443879/iloinen-raisu-tytto-kaipaa-kirjeystavaa

        mutta eipä ole tunkua ollut :-). Kotona on toisinaan tullut puhetta siitä, että tanssi olisi syntiä. Olen esiintynyt mm. naisvoimistelijoissa. Se hyvä puoli nyt kotona on, että kukaan ei käytä alkoholia eikä täällä tarvitse pelätä mitään. Olen toisinaan käynyt muun väen mukana seuroissa ja siksi alkanut ajatella uskonnollisia asioita.

        Onko olemassa jokin muu foorumi, jossa voisi esittää kysymyksiä?


      • Ei_varmaankaan

        ole olemassa mitään foorumia, jossa voisi esittää kysymyksiä.

        Mieltä askarruttavista asioista voi kysyä seuroissa esimerkiksi puhujalta. Tällä foorumilla ei aina olla johdonmukaisia ja vastaukset kysymyksiin ovat usein ristiriitaisia.

        Tsemppiä, Pieni Iloinen Tyttö!


      • Jumala_usein
        iloinentytto kirjoitti:

        Kiitos kaikille, jotka ovat esiintyneet tässä ketjussa. Alun perin minä etsiskelin kirjeystävää tuolla

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15443879/iloinen-raisu-tytto-kaipaa-kirjeystavaa

        mutta eipä ole tunkua ollut :-). Kotona on toisinaan tullut puhetta siitä, että tanssi olisi syntiä. Olen esiintynyt mm. naisvoimistelijoissa. Se hyvä puoli nyt kotona on, että kukaan ei käytä alkoholia eikä täällä tarvitse pelätä mitään. Olen toisinaan käynyt muun väen mukana seuroissa ja siksi alkanut ajatella uskonnollisia asioita.

        Onko olemassa jokin muu foorumi, jossa voisi esittää kysymyksiä?

        kutsuu ihmistä yhteyteensä nuoruudessa.

        """
        Olen toisinaan käynyt muun väen mukana seuroissa ja siksi alkanut ajatella uskonnollisia asioita.
        """


      • Tietotuusjaelämä
        Jumala_usein kirjoitti:

        kutsuu ihmistä yhteyteensä nuoruudessa.

        """
        Olen toisinaan käynyt muun väen mukana seuroissa ja siksi alkanut ajatella uskonnollisia asioita.
        """

        Uskonnollisuudella ja uskolla Jeesukseen on selvä ero.


      • Joko_Sinä
        iloinentytto kirjoitti:

        Kiitos kaikille, jotka ovat esiintyneet tässä ketjussa. Alun perin minä etsiskelin kirjeystävää tuolla

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15443879/iloinen-raisu-tytto-kaipaa-kirjeystavaa

        mutta eipä ole tunkua ollut :-). Kotona on toisinaan tullut puhetta siitä, että tanssi olisi syntiä. Olen esiintynyt mm. naisvoimistelijoissa. Se hyvä puoli nyt kotona on, että kukaan ei käytä alkoholia eikä täällä tarvitse pelätä mitään. Olen toisinaan käynyt muun väen mukana seuroissa ja siksi alkanut ajatella uskonnollisia asioita.

        Onko olemassa jokin muu foorumi, jossa voisi esittää kysymyksiä?

        olet löytänyt kirjeystävän?


    • Tietotuusjaelämä

      Korvakorut, hanurinsoitto, tanssi, televisio, ehkäisy, ym. Kai te nyt kaikki ymmärrätte missä nuo mainitut on julistettu synniksi. Takana on uskonnollispoliittinen liike jota kutsutaan vanhoollislesdatiolaisuudeksi.
      Se on ihmisjärjestön keksintö.

    • etsivä-xxx

      Tanssi ei ole syntiä. Niin moneen kertaan Raamattu puhuu tanssista Herran kunniaksi.

      Kysessä on herätysliikkeen tulkinta jonka pohjalla on latotanssit ja parien "liimaantuminen" toisiinsa. Tanssi on yleisnimitys musiikin tahdissa liikkumiselle. Jeesus on itse maininnut muutoksen Vanhaan testamenttiin ja koskee avioliittoa. Sen osalta on tulkinta tiukentunut eli ei monivavioisuutta vaan vain yksi puoliso.

      2. Moos. 15:20
      Naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti käteensä rummun, ja kaikki naiset seurasivat häntä tanssien ja rumpua lyöden.

      eli
      19 Kun faraon hevoset ja hänen sotavaununsa ajajineen olivat tulleet meren keskelle, Herra palautti vedet heidän päälleen, mutta israelilaiset pääsivät kuivaa maata pitkin meren poikki.
      Mirjamin laulu
      20 Naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti käteensä rummun, ja kaikki naiset seurasivat häntä tanssien ja rumpua lyöden. [Tuom. 11:34; 1. Sam. 18:6; Ps. 68:26]
      21 Mirjam viritti laulun: -- Laulakaa ylistystä Herralle, hän on mahtava ja suuri: hevoset ja miehet hän mereen suisti!

      Ei ollut mikään vähäpätöinen kohta Raamatussa.
      Eikä tämäkään.

      Luuk. 15:25
      "Vanhempi poika oli pellolla. Kun hän sieltä palatessaan lähestyi kotia, hän kuuli laulun, soiton ja tanssin.

      Tässä kertoja on Jeesus itse. Ja kyse on ilojuhlasta Tuhlaaja pojan isän kotona.
      21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
      22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. [Jes. 61:10]
      23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa!
      24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla. [Ef. 2:1]
      25 "Vanhempi poika oli pellolla. Kun hän sieltä palatessaan lähestyi kotia, hän kuuli laulun, soiton ja tanssin.

      Ja Jeesu Kristus, hän joka ei syntiä tehnyt ei myöskään synnin tekemistä opettanut, ei vaan kertoi miten ilo on isän kotona ja miten se ilmaistaan. Tanssi on ihmisen iloa.

      • "Jeesus Kristus joka ei syntiä tehnyt.... "

        Ehkä sana 'synti' oli olemassa jo ennen jeesusta, eli hän ei sitä sanaa tehnyt, mutta syntiä hän kyllä teki, mm. Jumalanpilkkaa väittämällä, että hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Häneltä saamme kirosanat, vihan sanat ja holtittomuuden opetuksen,' eläkää kuin taivaan linnut, eivät ne kylvä, eikä niitä' .

        Ja jos sinulla jotakin lienee, kaikesta on luovuttava, muuten ei kelpaa. Jos joku muuta väittää, se ei ole enää evankeliumia.


      • HäpeäSaastainen
        fari.g kirjoitti:

        "Jeesus Kristus joka ei syntiä tehnyt.... "

        Ehkä sana 'synti' oli olemassa jo ennen jeesusta, eli hän ei sitä sanaa tehnyt, mutta syntiä hän kyllä teki, mm. Jumalanpilkkaa väittämällä, että hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Häneltä saamme kirosanat, vihan sanat ja holtittomuuden opetuksen,' eläkää kuin taivaan linnut, eivät ne kylvä, eikä niitä' .

        Ja jos sinulla jotakin lienee, kaikesta on luovuttava, muuten ei kelpaa. Jos joku muuta väittää, se ei ole enää evankeliumia.

        Miksi pilkkaat Jumalaa, jolta sinäkin olet kaiken lahjaksi saanut.


    • Averel

      En tiedä mutta olen seurannut kummaa hihhuliporukkaa lehtikuvista. Kun on joku ns. rokkikonsertti niin muulloin tervepäiset ihmiset menevät sinne konserttiin massoittain ja yletyin käsin kiljuvat ja huitovat kun joku sakki esiintymislavalla hakkaa rautoja ja pitää kamalaa melua yhden tai useammankin lisäksi raakkuessa ja rääkyessä (ns laulaessa).

    • IhmettelenMinäkin

      Averel 13.11.2018 11:50

      Samaa mieltä, kuinka joku hullu voi tuollaisia kuunnella!?

    • Nimimerkit

      Radio Suomi soittaa juuri tuollaisia rääkymisiä aamusta iltaan ja me rahoitamme sitä.

    • hilppaT
      • Tässä_jo_ajasta

    • Pariajatusta

      Ensimmäinen mieleen tuleva ajatus on tanssiin liittyvä lihallisuus/seksuaalisuus.

      VL-perheessä kasvaneena pääsin jo koulun tanssinopetuksessa heti lähemmäksi tyttöä kuin mitä olisi ollut varmaan sopivaa vl-opetuksen näkökulmasta, ja se koulun tanssi oli vielä aika viatonta moneen tanssiin verrattuna, puhumattakaan siitä, miten todennäköisesti lähentyminen jatkuu tanssimisen jälkeen.

      VL-opetuksen mukaanhan seksuaalisuus kuuluu ainoastaan avioliittoon.

    • ajatuksia_

      Minkä ikäisenä ne sitten opettaa koulussa tanssia?
      Oliko poski poskea vasten :)
      Juttelitteko?
      Tykkäsikö tyttö?

      • jepass

        Meillä ainakin ala-asteella n.10-12 vuotiaana alettiin opettaaa. Ja kyllä siinä lapset ihan lähekkäin ja käsikädessä olivat. Eli siis tyttö ja poika pareina.

        Tälläin ainakin 90-luvun alkupuolel.


      • ajatuksia_

        No onhan nämä muuttuneet sittten 70-luvun.
        Johan siinä voi tuntea sukupuolista viehätystä.
        Ei voi oikein ite kuvitellakaan mites olis toiminut.


    • juul

      Hmm. En usko että tuon ikäset lapset ovata tunteneet mitään sukupuolista viehätystä. Lähinnä varmaan yökötti eivätkä tykänneet.

    • Oksitosiini

      Se on semmonen homma, että kun ei varmuutta tuonpuoleisesta kellään ole niin kannattaa vain tanssia ja nussia ja runkata ihan sydämensä kyllyydestä ja sitten painua vauhdilla hautaan ettei tarvitse vaippoihin paskoa. Luonnonvaratkin kohta loppuu niin kannattaa myös steriloida itsensä tai käyttää muuta ehkäisyä niin ei tule lisää räkänokkia otsoniin reikiä puhkomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe