Kartingvalmennus

Tietoavailla

Mikäli haluaa omalle kuljettajalleen valmennusta, mitä sarjaa ja luokkia tulisi ajaa? Itsellä ai kykyä ja ei aikaakaan. Mites noi valmennuskuviot nykyään menee? On AKKn sarjoja, on X30 kaupallinen yksityinen toimija, on Rotax sarja, kaupallinen toimija hänkin kait? Vai onko ainut tie osattaa palvelu jostain muualta. Onko jassain saatavana seuravalmennusta tai toimiiko aluevalmennus jossainpäin suomea?

59

1981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45666777

      Niin tai sitten tehdä sitä mihin aika ja taito riittää .

    • Luokastariippumatta

      Käytännössä ainoa tapa saada valmennusta on palkata osaava mekaanikko.

      • Epätietoinenkysyy

        Hyvähän toi koulutus ja valmennuskuvio on kuudelletoista kuljettajalle, mutta onko alueille / seuratasolla nyt sitten saatavissa enää mitään AKKn TUETTUA valmennusta, vai onko tähänastinen suoraan alueille myönnettävä tuki pyyhkäisty kokonaan pois.
        Näillä tukieuroilla tuettiin alueen yhteisiä ajoleirejä, koulutustapahtumia, voitiin ostaa jopa jotain koulutusta/luennoitsijoita omien lisäksi.
        Pientähän tuki oli, mutta sen pohjalle rakennettiin monellakin alueella omia tapahtumia, Loput kuluista meni seurojen tai omasta massista.
        On todella harmi mikäli se ensimmäinen porras häviää pois ja näivettyy.


    • Kartingiskä

      No kartingin lisäksi tämä valmennuskin näivettyi todella paljon, kun laitettiin aikoinaan valmennuspäällikkö pois. Silloin sentään pidettiin ajoleirejä kunnolla. Nyt ne vaan käy kurvailemassa jossain jääradalla, jota voi kyllä tehdä ihan omalla ajallakin. Aluevalmennusleirejä oli melkein joka alueella ja hyvää toimintaa pyöri silloin pienellä rahalla, toki kuskit maksoi suurimman osan.

      • Nostetta

        Juurikin näitä asioita tuossa mietiskelin. Huippu ja Aluevalmennus näyttäis taas hoituvan, ainakin suunnitelmissa, mutta se seurojen oma toiminta. Mites se alin ensimmäinen porras hoidettais, onko jollain alueilla ja seuroilla ajatuksia?


      • Yhfjot6ui9

        Se lajipäällikkö sai aikanaan laittomasti kenkää kun meni vaatimaan viikonlopputöistä lisäkorvauksia.


      • Oulunsankari

    • Mikämerkitys

      Jos ja kun halutaan mukaan tohon valmennukseen, onko väliä mitä luokkia / sarjaa olet olet ajanu, tai tulet jatkossa ajamaan SM, Rotax vai x30.

      • vastedelliseen

        Mikäli nyt oikein olen tulkinnut tuota AKKn textiä, valmennus ja tuki tulee olemaan vaan ja ainoastaan virallisille CIK/FIA luokille KZ, OK, OKJ, mini60, mahdollisesti vielä Raket 95?
        Täytyi varmaan soittaa valmennuspäällikölle, miten noi nyt menee.


      • Näinseon

        Mikämerkitys on provo. Asiaa ei tarvitse sen enempää selvittää ja turha kokeilla nostaa keskustelua päätöksen mielekkyydestä. Jos joku kokeee siellä olevansa academy tasoa niin ei muuta kuin todistamaan vaan. Sarjan tiedät ja paikka aika julkastaan ennen kevättä.


    • epäselvää

      Nyt menee itsellä yli, kuka viitsii selventää, ACADEMY taso ? valmennuksessa.

      • Drobbi

        Jos menee yli niin tuskin on teille edes ajankohtainen asia. Se taso mitä vaaditaan selviää kyllä vaikka googlen kautta hakemalla.


    • vuosiaikaa

      Ei täytetty kriteereitä, tai no kuntokaan ei ollut kohdallaan, ehkä ensi vuonna sitten uuderstaan.

    • Ettnäin

      Suomalainen autourheilu ja -urheilijat pääsevät ensimmäistä kertaa historiassa Suomen Olympiakomitean tukijärjestelmän piiriin. Yhteistyö aloitetaan tehostamistuella valmennuksen resurssien lisäämiseksi.
      Ja kaikki tämä tehdä harrastajan hyväksi, että tie saadaan auki KV tasolle.

    • Hienoa

      Nythän tuota tiatoo nuorten kart- valmennuksesta on alkanut tulla. On pidetty leiriviikonloppuja Vierumäellä ja kuljettajat pistäneet kovasti kuvia ja juttuja sivuilleen. Monella jo hienot CV- valmiina missä esittelevät itsensä, taustansa ja tavoitteensa.
      Myös AKK on aktivoitunut. Toivotaan vain, että ne kaverit ketkä pyrkivät eteenpäin ovat myös aktivoituneet valmennuksen suuntaan.

    • AKKFunClub

      Kaikilla tuntuu hirveen kovat odotukset olevan AKK:n valmennuksen suhteen.. Onhan se hienoa, että saadaan nyt porukkaa innostettua treenaamaan, mutta ne jotka nyt tippuu pois, niin saas nähdä kuinka monen treenimoti jatkuu sen jälkeen. Mikä on konkreettinen hyöty tuosta hössötyksestä, jää nähtäväksi vai onko tilanne edelleen se, että ainoa hyöty jää iskälle, että voi varikolla paukutella henkseleitä :-)
      Samoin olympiakomitean ja AKK:n yhteistyö. Rahallinen hyöty valmennettavalle varmaan satasia. Totuus on se, että jos ei jotain tahoa löydy joka on valmis pistämään kättä taskuun lupaavien kuskien kohdalla, niin suomesta ei ainakaan F1:siin ole tulossa hetken päästä ketään.
      Positiivista sinänsä, että AKK on vihdoinkin vähän herännyt, mutta tässä ollaan ottamassa vasta vauvanaskelia, jos verrataan miten ulkomailla panostetaan moottoriurheiluun.

      • kannustavaako

        Tässä näkyy hyviv se suomalaisten suhtautuminen urheiluun ja tekemisiin. Kaks ekaa riviä menee tuossa positiivisesti, sitten jo tulee MUTTA KUN ja alkaa epäily, vähättely ja mitätöinti.


      • AFC

        Ripaus realismia. Oikeaan suuntaan ollaan menossa, mutta monella ylimitoitetut kuvitelmat ..


    • Jotainplussaa

      Ehkä nyt päästään alkuun ja ollaan juurikin luomassa sitä uutta positiivista pohjaa ja uutta ajattelumallia / imagoa autourheiluvalmennukselle ja yleensäkkin autourheilulle.
      Suomessa ja näilläkin suomi24 palstoilla paistaa se suomalaisten kyvyttömyys nauttia omien menestyksestä.
      Kun mietitään vaikka Ranskaa, Italiaa, Saksaa, Espanjaa ja Viroakin heillä on tosi positiivinen suhtautuminen omiin kuljettajiinsa.
      Ehkä tämän uuden positiivisimman ajattelumallin kautta löytyy niitä uusia tukijalkoja lajille ja kuljettajille.

      • sponssit

        Juurikin näin. Rahoituksen kerääminen on pitkäjännitteistä työtä ja positiivistä esilläoloa tarvitaan. Pelkällä tarramyynnillä ei montaa kisaa ajeta.


      • kukkarot
        sponssit kirjoitti:

        Juurikin näin. Rahoituksen kerääminen on pitkäjännitteistä työtä ja positiivistä esilläoloa tarvitaan. Pelkällä tarramyynnillä ei montaa kisaa ajeta.

        Tuo rahoituksen kerääminen kuullostaa kansalliselta ja lyhytjänteiseltä.


      • ajohalu
        kukkarot kirjoitti:

        Tuo rahoituksen kerääminen kuullostaa kansalliselta ja lyhytjänteiseltä.

        kukkarot..... miten omastamielestäsi se pitäisi sitt hoitaa, mikäli oman massin ja suvun eurot ei riitä.


      • asiatkohdilleen
        kukkarot kirjoitti:

        Tuo rahoituksen kerääminen kuullostaa kansalliselta ja lyhytjänteiseltä.

        onpa typerä kommentti...miten tuo kansallinen- liittyy rahoituksen keräämiseen...entä tuo lyhytjänteinen- eivät liity mitenkään asiaan...


    • Hooltaja

      Akk valmennus on hyvä ja jos se tuottaa hedelmää tuossa 10-15 vuoden päästä. Se ei hyödytä teitä nyt, mutta olkss tyytyväisiä että 15v päästä se saattaa olls portti maailmalle. Ollaan tyytyväisiä suomalaisista joita se saattaa silloin auttaa. Se ei ole mitenkään valmis vielä moneen vuoteen, eikä kannata omaa napaa tuijottaa, teille se hyöty on olematon, mutta jos se auttaa tulevaisuuden tähtiä esim -15 syntyneitä niin hyvä!

      Muistakaa mitä tapahtui kiekossa kun lopetettiin "kaikki pelaa" meininki vierumäellä Erkan johdolla ja alettiin panostas yksilöihin. Nyt on änärissä Rantanen,Pate,Aho,jne.

      Tässä on käymässä samoin, ei tätä tehdä ja ajeta ylös yössä, vuodessa tai viidessä. Jos näin saadaan suomeen loistavia kuljettajia erisarjoihin 15v päästä niin ollaan jo jossain. Nykyset kuskit rakentaa järjestelmän ja tulevat kuskit korjaa hedelmät.

      Ollaan tyytyväisiä että nyt on tapahtumassa jotain, eikä katkeria siitä että se ei osunu omalle kohdalle ja on jo myöhäistä. Tätä tehdään autourheilun takia, eikä pelkästään nykyisten kuskien.

      Slogan voisi olla : maailman paras academy 2025 (toki sekin on ehkä liian aikaisin).

      Se pitää hyväksyä että nykyiset kuskit ovat vaan jo kelkasta ulkona, tehdään tätä yhdessä js tuleville. Näin voidaan saavuttaa esim Ranskan taso koulutuksessa ja tuessa.

    • Uusialkutaas

      Täytyy muistaa että akk valmennus oli loistotasolla aikoinaan ja sen seurauksena nyt monta kuskia ajaa mm tasolla. Mutta Mäkimies ajoi kaiken alas toimillaan ja nyt kerätään hedelmää eli joudutaan rakentamaan uudelleen. Ja edelleenkään ei millään pelkällä cuuperin juoksulla nousta huipulle vaan valmennuksessa pitäisi olla sisältöä ja ajamista yms jotta merkitystä. Näin oli ennen. Mut hyvä et Mäkimies saatiin ralliin patsastelemaan jotta nyt uusi aika.

    • näillämennään

      Nyt koira haukkuu väärää kyllä puuta tuolloin Mäkimies oli Möhömahan--hallituksen oikea toteuttaja käsi, hallituksen juoksupoika ja toteuttaja ihan Bakotettuna ja siksi saa eelleen toimia AKKssa.
      Mutta oikeassa olet siinä, että valmennus oli todella hyvällä tasolla ennen näitä siirtoja entisen piispanpojan luomana. Toiminta kuoli, näivettyi ja ajettiin alas, seuraavat dokas, ajelivat kolareita ja valittiin toteuttajaksi semmonen kuka oli ihan ulkona kartti toiminnasta täysin.
      Korjaavat toimenpiteet tehty ja nyt on suunta ylös.

      • Omineväineipärjää

        Valmennusta paljon isompi asia on rahan puute. Vaikka olisi kuinka hyvä, niin kansainvälistä menestystä ei synny ilmam isoa kukkaroa. Jos ei ole omia rahoja (tai isin firman) ura stoppaa siihen. Tarvitsemme esikuvia eli MM-tason menestystä kartingissa, jotta nykyistä laajemmat joukot kiinnostuvat harrastamaan. Isosta massasta sitten erottuvat MM-tason ehdokkaat. Niistä AKK:n pitäisi valita pari, joita tuetaan rahallisesti. AKK ei pysty itse maksamaan, mutta voi tehokkaasti tukea sponssien hankinnassa taoi hankkia niitä itse. Alahärmän MM-kisat olisivat hyvä paikka valita pari suomalaista valmennettavaa OKJ:stä. Heille parin vuoden rahoitus a' 150.000,-. €/v, niin menestyksen siemenet on kylvetty. Summalla ajaa 15 kansainvälistä kisaa Euroopassa. Omilla rahoilla sitteen treeniä ja kisoja Suomessa. Joka vuosi pitäisi tarkistaa, saako valmennettava jatkaa (malli Red Bull rookiet) ja valitaanko seuraavat 2.


      • ManiManiMani

        Juurikin näin, mikäli olen oikein ymmärtänyt näin ulkopuolisin silmin katsottuna, kaikki nämä edelliset toimenpiteet tai ainakin osaksi on myös AKKn valmennuksen ajatuksena ja tavoitteena. Rahallista tukea voi hakea useammaltakin taholta samoin markkinointiin saa opastusta ja näkyvyyttäkin, mikäli itse haluaa, kuitenkaan sinulle ei tulla sitä suoraan tyrkyttämään, tarvitaan näyttöä omasta aktiivisuudesta.


      • kateusvoittaakiimankin

        Täytyy muistaa, että OKJ-kuskit on 12-13 vuotiaina. Ei ne itse osaa ja pysty sponsseja hankkimaan ja kaikilla ei ole semmoista isää, joka siihen pystyisi. Siksi AKK:n tuki sponssimetsästyksessä parille huippulupaavalle nimetytte kuskille olisi hienoa. Kestääkö suomalainen karting porukka tällaisen? Voi olla, että kateus vie voiton ja sponssitukea vaaditaan monille ja silloin idea romuttuu.


      • Mikroautooooooo

        Joutsimies on ainut kuka tarvis tukea. Okj luokassa ei ole, eikä ole tulossa ketään kuljettajaa joka ansaitsis akk rahallista tukea. Muille kuskeille vois maksaa vaikka taksiluvat.


      • uiuitiureyer

        Ja mitähän ihmeellistä tuokin on saanut aikaseksi suomessa tai maailmalla että sitä pitäisi tukea? ?


      • JoreBoy

        et oo tosissas :-)


      • ykköskuski
        uiuitiureyer kirjoitti:

        Ja mitähän ihmeellistä tuokin on saanut aikaseksi suomessa tai maailmalla että sitä pitäisi tukea? ?

        eli et seuraa lajia etkä ymmärrä siitä yhtään mitään...mutta kommentoida pitää!!! olisit hiljaa ja nolaisit itseäs vähemmän...


    • ammattikuski

      Minä taas kuulin, ett ois palkkakuskina jo jossain saksalaisessa tiimissä.
      OKJ luokan kuskithan ne juurikin tarvii sitä rahallista ja muuta tukea mennäkseen eteenpäin, sinne ne vähäisetkin eurot on kohdistettava.

    • saakoollaacademy

      Mites tuo academy - sarja mihin 1 - 2 kuskii / kansallisuus, eiks se ole hyvä diili sekin päästä eteenpäin.

    • Näinonvaan

      Tällä hetkellä Joutsimies on ainoa kuski joka voi menestyä.
      Taposesta voi tulla jotain, ehkä. Sen tämä kausi näyttää.

      • OKJJJJJ

        Ei kannata vielä nimiä heittää. Kesä OKJ:ssä ja erityisesti MM Alahärmässä näyttää keitä kuskeja kannattaisi nostaa mannekiineiksi.


      • JoreBoy

        Ajetaas nyt SM ekana. Viime kauden OKj-kärki (ketä jatkaa tänä kesänä) on varmasti kärjessä tänäkin kesänä, mutta sekaan noussee uusia nimiäkin sotkemaan pakkaa. Tänä kesänä saadaan pitkästä aikaa kunnon SM-karkelot, ainakin OKj-luokkaan.


      • äo0
        OKJJJJJ kirjoitti:

        Ei kannata vielä nimiä heittää. Kesä OKJ:ssä ja erityisesti MM Alahärmässä näyttää keitä kuskeja kannattaisi nostaa mannekiineiksi.

        Ettei nyt taas vaan vanhempien into mene tekemisten edelle. Toisaalta nyt kannattaa takoa kun rauta on kuumaa, kesemmällä hehku jo hiipuu...


    • näinnsemenee

      Mielenkiintoinen kesä tulee olemaan, monta nopeaa kuskia on.
      Nuo AKKn rahalliset tuet kyllä varmaan menee noille valituille karting valmennettaville. Mikäli jostainsyystä jäi hakematta valmennuskuvioihin mukaan, ei voi kuin valittaa. Sama tilanne mikäli haluut päästä eteenpäin on se tehtävä itse, mikäli et ole sisällä valmennuksessa.

      • JoreBoy

        AKK:n tuet totta kai valmennettaville. Jos ei innostus sinne riitä tai rahkeet niin se on voi voi. Ihan turha syytää avustuksia harrastajille, jotka vaan ajelee omaksi ilokseen ilman minkäänmoista roadmappia lajin huipulle.


      • OKJJJJ

        Pitäisikö tukien ulkopuolelle jättää kuski, joka omaksi ilokseen ajelee tulevana kesänä OKJ kärjessä ja MM finaalissa finaalin kymmenikössä, jos ei satu olemaan (vielä) valmennettavien joukossa. Näyttöjen pitäisi ratkaista ja vain näyttöjen. Pari parasta kohteeksi. Toisaalta, ei merkittävää rahatukea tai sponssorinhankintatukea AKK:n toimesta ole vielä toteutettu yhdenkään karting-kuskin kohdalla, joten ei nyljetä karhua ennen kuin se on kaadettu. Muu valmennus on oma lukunsa ja kaikin puolin ok.


      • JoreBoy

        no mutta noilla näytöillä kuski automaattisesti kelvollinen AKK:n valmennukseen, joten ...
        Mutta en laskisi vielä isoa arvoa AKK:n rahalliselle tuelle


      • tälläseon
        OKJJJJ kirjoitti:

        Pitäisikö tukien ulkopuolelle jättää kuski, joka omaksi ilokseen ajelee tulevana kesänä OKJ kärjessä ja MM finaalissa finaalin kymmenikössä, jos ei satu olemaan (vielä) valmennettavien joukossa. Näyttöjen pitäisi ratkaista ja vain näyttöjen. Pari parasta kohteeksi. Toisaalta, ei merkittävää rahatukea tai sponssorinhankintatukea AKK:n toimesta ole vielä toteutettu yhdenkään karting-kuskin kohdalla, joten ei nyljetä karhua ennen kuin se on kaadettu. Muu valmennus on oma lukunsa ja kaikin puolin ok.

        Mikäli ajonäytöt riittää, hyvä mutt sehän ei ole mikään automaatio tuen piiriin. Tälläisen kaverin täytyis itse hakee AKKn valmennukseen, syksyisin on valintaleirit / testit Vierumäellä. Näiden perusteelle valitaan aina muutama uusi kuski valmennukseen, heillä muutama kokoontuminen talven aikana ja keväällä ja sit ajoleirit. Tavoitteet uusilla kuskeilla täytyis olla kansainvälinen toiminta, kisat ja tavoitteet.


    • OKJJJJJ

      AKK valmennus on ihan hyvä asia. Nykymuodossa se ei vain auta nuorta huippua nousemaan kansainväliseen kärkeen, jos rahaa puuttuu. Sitä AKK ei voi jakaa tai auttaa saamaan edes kaikkille valmennuksessa oleville. Joukkoa pitää supistaa. Jos AKK:n siipien suojassa olisi 2 kpl superlupausta vuosittain, rahaa voisi löytyä tuo 150.000,- €/v/kuski joko AKK:lta itseltään tai sen avulla joiltakin isoilta sponsoreilta. Suunnilleen näin toimitaan Englannissa, Tanskassa, Hollannissa ja monessa muussakin maassa. Koska Suomessa?

      • sponssit

        En nyt oikein komppaa sinua, liiton eurot vain ainoastaan kahdelle? Kovasti jäisi suppeaksi tuo valmennettavien määrä. Oletko tosiaan sitämieltä? Kyllä se omaosuus on kyettävä keräämään itse. Mutta miten, siihen olisi saatava hyviä neuvoja ja ajatuksia.


      • OKJJJJ

        Luepa tarkkaan. Jos ei AKK:n kassasta, niin AKK:n avulla isoilta sponsoreilta. Se ei olisi muilta pois. AKK:n apu voisi auttaa nuorta ja/tai köyhää ja kokematonta saamaan tukijoita taakseen. Kateutta tämä ei tietenkään poistaisi.


      • OKJJJ

        Jäi sanomatta: Rahan hankintatuki parille ei poista tai vähennä nykyvalmennettavien määrää. Valmennusryhmä voi olla nykyinen, suurempi tai pienempi ihan tilanteen mukaan.


      • Hande223

        Jos kuski on oikeasti superlupaus niin sen ei tarvitse maksaa 150.000 € kaudesta. Jos jotain joutuu maksamaan niin 25-50000 € on oikea haarukka. Noita paikkoja on wsk varikolla vähän mutta vähän on superlupauksiakin - AKK: n rahoja ei kannata polttaa kuskeihin jotka maksaa listahinnan ajamisesta.


    • Ksksksosoa

      Ensimmäinen 150t€ menee siihen että saat annettua ne näytöt tiimipääliköille.
      Sen jälkeen jos käy tuuri niin voi saada seuraavalle kaudelle paikan pikkasen halvemmalla.

    • JoreBoy

      Itse en ymmärrä aina näitä 100-150t€ kausibudjetteja, varsinkaan junnuluokissa. Saahan sitä rahaa kulumaan just niin paljon kuin haluaa, mutta saman pystyis tekemään niin paljon halvemmallakin. Ajaminen isosta teltasta maksaa, mutta onko se aina perusteltua tai pakollista.

      • 8597657887

        On tottakai , sehän juuri on kivaa että on hypeä ympärillä


    • OKJJJJ

      Jotta pääset antamaan näytöt, on osallistuttava n. 15 kansainväliseen arvokilpailuun. Niihin uppoaa se 150.000,- € ennen kuin huomaakaan. Jos näyttö onnistuu, seuraavana vuonna voi päästä vähän halvemmalla, team sponssaa? OKJ on pikkuluokka, mutta sieltä on aloitettava. 3- kansainvälisen karting vuoden jälkeen pikuformuloihin (F4 200.000,- € , Rellu 3.5 tai F3 alempi sarja 300.000,- €:sta ylöspäin ja F3 700.000,- €:sta ylöspäin jne.). Suomalaisilla huipuilla ei tuota määrää massia yleensä löydy. Ura stoppaa ja uusia Räikkösiä ei synny, ellei AKK tai joku mesenaatti AKK:n pyynnöstä lähde messiin. Kaikkia ei voi auttaa, kahta ehkä voisi.

      • Kaikkimaksaakukamaksaa

        Miksi kenenkään pitäisi maksaa toisten ajamisista? Maksaisitko sinä naapurin? Miettikää nyt vittu edes vähän mitä te jauhatte. Jokainen harrastaa lajia mihin raha riittää ja miten raha riittää. Mikä siinä on vaikeaa?


      • eiomaarahaalaiteta
        Kaikkimaksaakukamaksaa kirjoitti:

        Miksi kenenkään pitäisi maksaa toisten ajamisista? Maksaisitko sinä naapurin? Miettikää nyt vittu edes vähän mitä te jauhatte. Jokainen harrastaa lajia mihin raha riittää ja miten raha riittää. Mikä siinä on vaikeaa?

        ei kukaan ole niin hullu, että maksaa itse ajamisen...jollei sponssit maksa kuluja, ajot loppuu siihen...


      • JoreBoy

        Niin.. kyllä aika monen kilpaurheilijan touhut loppuis, jos ei joku vähä jotain maksais..


      • JoreBoy

        Pitää myös erottaa harrastaminen ja kilpaurheilu. En mäkään maksais naapurin Peran potkupalloharrastusta, mutta maajoukkueeseen valitun Jonnen uraa voisin vaikka tukeakin ihan hyvää hyvyyttäni. Näin mä sen näen.


    • Anonyymi

      kyl se vaaaan näin on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe