Puinen tuhkauurna

Miettiväinen

Näin pari yötä sitten todella omituista unta. Minulla oli puinen tuhkauurna ja siellä oli tuhkaa. En muista kenen tuhkaa se oli, mutta jonkun läheisen kuitenkin. Mietin että kaadan sen tuhkan isompaan astiaan, mutta kun aion tehdä sen, aloin itkemään. Kaipasin tuota henkilöä niin kovasti. En pystynyt kaatamaan tuhkaa isompaan astiaan ja lähdin ajamaan autolla jonnekin. Maisema oli kuin jostain Jurassic Park -elokuvasta ja eksyin matkalla. Tiet olivat mutkaisia hiekkateitä. Olen koittanut itse tulkita tätä unta, mutta en kyllä tajua sitä.

4

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päälimmäisenä tunteena unessa vaikuttaa olevan kaipuu jotain kohtaan, johon olet menettänyt kosketuksen. Et pysty muistamaan läheisen nimeä, mikä on erikoista. Ilmeisesti kyseessä ei siinä tapauksessa ole kuollut sukulainen, vaan jotain muuta.

Arvoituksellista on, että miksi tuhkat kaadettaisiin suurempaan astiaan. Tämä on eräällä tavalla muuttoa yhdestä ympäristöstä toiseen, toisaalta se on samalla myös kasvamista. Se tarkoittaa tässä tapauksessa joko unennäkijän itsensä kasvamista taikka jonkun muun.

Unessa muutosta pienemmästä astiasta isompaan ei kyetty tekemään, vaan tilannetta lähdettiin ikään kuin pakoon, mikä johti eksymiseen. Mutkaiset tiet kuvastavat hyvin matkanteon vaikeutta.

Minusta tässä unessa on kyse siitä, että sen näkijä on kokenut vääjäämättömän elämänmuutoksen olevan tulossa. Tämä muutos voi johtua jonkun läheisen taikka läheisten poismenosta, taikka sellaisen poismenon mahdollisuuden ymmärtämisestä. Unennäkijä kokee, että tämä mahdollinen poismeno jättäisi hänet ikäänkuin tuuliajolle.

Poismenijä saattaa kuitenkin olla unennäkijä itse. Kenties hän on muuttamassa elämässään jotain, minkä pelkää vaikuttavan entiseen tavalla, että hän menettää yhteyden siihen.

Kiitos unesi jakamisesta.

• miettiväinen

Tämä tulkinta oli kyllä todella osuva. Olen menettänyt erään todella rakkaan henkilön. Hän ei kuitenkaan ole kuollut ja toivon edelleen saavani hänet takaisin elämääni. Olen myös eroamassa miehestäni, mutta asumme edelleen yhdessä koska asuntomme pitäisi ensin myydä. Jotenkin myös tuntuu etten oikein uskaltaisi tehdä elämänmuutosta, vaikka se olisi melkein pakko tehdä oman itseni takia.

• miettiväinen

Unohtui sanoa, että kiitos sinulle tästä tulkinnasta.

• miettiväinen kirjoitti:

Unohtui sanoa, että kiitos sinulle tästä tulkinnasta.

Kiitos vastauksestasi.

Ja jaksamista sinulle vaikeiden valintojen edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe