Näin pari yötä sitten todella omituista unta. Minulla oli puinen tuhkauurna ja siellä oli tuhkaa. En muista kenen tuhkaa se oli, mutta jonkun läheisen kuitenkin. Mietin että kaadan sen tuhkan isompaan astiaan, mutta kun aion tehdä sen, aloin itkemään. Kaipasin tuota henkilöä niin kovasti. En pystynyt kaatamaan tuhkaa isompaan astiaan ja lähdin ajamaan autolla jonnekin. Maisema oli kuin jostain Jurassic Park -elokuvasta ja eksyin matkalla. Tiet olivat mutkaisia hiekkateitä. Olen koittanut itse tulkita tätä unta, mutta en kyllä tajua sitä.
Puinen tuhkauurna
4
861
Vastaukset
Päälimmäisenä tunteena unessa vaikuttaa olevan kaipuu jotain kohtaan, johon olet menettänyt kosketuksen. Et pysty muistamaan läheisen nimeä, mikä on erikoista. Ilmeisesti kyseessä ei siinä tapauksessa ole kuollut sukulainen, vaan jotain muuta.
Arvoituksellista on, että miksi tuhkat kaadettaisiin suurempaan astiaan. Tämä on eräällä tavalla muuttoa yhdestä ympäristöstä toiseen, toisaalta se on samalla myös kasvamista. Se tarkoittaa tässä tapauksessa joko unennäkijän itsensä kasvamista taikka jonkun muun.
Unessa muutosta pienemmästä astiasta isompaan ei kyetty tekemään, vaan tilannetta lähdettiin ikään kuin pakoon, mikä johti eksymiseen. Mutkaiset tiet kuvastavat hyvin matkanteon vaikeutta.
Minusta tässä unessa on kyse siitä, että sen näkijä on kokenut vääjäämättömän elämänmuutoksen olevan tulossa. Tämä muutos voi johtua jonkun läheisen taikka läheisten poismenosta, taikka sellaisen poismenon mahdollisuuden ymmärtämisestä. Unennäkijä kokee, että tämä mahdollinen poismeno jättäisi hänet ikäänkuin tuuliajolle.
Poismenijä saattaa kuitenkin olla unennäkijä itse. Kenties hän on muuttamassa elämässään jotain, minkä pelkää vaikuttavan entiseen tavalla, että hän menettää yhteyden siihen.
Kiitos unesi jakamisesta.- miettiväinen
Tämä tulkinta oli kyllä todella osuva. Olen menettänyt erään todella rakkaan henkilön. Hän ei kuitenkaan ole kuollut ja toivon edelleen saavani hänet takaisin elämääni. Olen myös eroamassa miehestäni, mutta asumme edelleen yhdessä koska asuntomme pitäisi ensin myydä. Jotenkin myös tuntuu etten oikein uskaltaisi tehdä elämänmuutosta, vaikka se olisi melkein pakko tehdä oman itseni takia.
- miettiväinen
Unohtui sanoa, että kiitos sinulle tästä tulkinnasta.
miettiväinen kirjoitti:
Unohtui sanoa, että kiitos sinulle tästä tulkinnasta.
Kiitos vastauksestasi.
Ja jaksamista sinulle vaikeiden valintojen edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935