Hieman alkaa haitata

Tämmöinen

Esim. kauppareissuilla kun ihmiset juttelevat kadulla keskenään niin tuntuu kuin olisi itse puheen aiheena, joskus oikein havahtuu kun luulee että joku kysymys on osoitettu itselle minkä nyt vaan sattuu sivukorvalla kuulemaan.. joskus nämä osapuolet on havahtunut siihen itsekin ja tästä on aiheutunut useasti noloja tilanteita. huokaus. Toisinaan näitä osaa filtteröidä mutta liian usein ei.. Voi myös olla pelkkää paniikkihäiriön aiheuttamaa psykoottisuutta mutta on kestänyt turhan pitkään jo.

19

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinenpsykoottinen

      Käytkö vertaistukiryhmässä? Lääkityksellä tuon voisi saada kuriin mutta sivuvaikutuksien takia en suosittele, valitse pienempi paha. Ellet sitten ole jo valmiiksi tunteeton ja aseksuaali, siinä tapauksessa lääkitys voi olla jopa hyvä vaihtoehto.

      Googleta "ääniä kuulevien vertaistukiryhmä" niin löydät Suomen ryhmät. Jos kukaan ei tule nykimään hihasta eikä katso päin ja puhu samalla niin ei kannata välittää. Mä kuulen aika pahoja juttuja joista on vaikea olla välittämättä kun en ota lääkitystä, sun harhat kuulostaa miedommilta. Kulje vaan ohi muina miehinä.

    • Tämmöinen

      Joo, lääkitystä on. Tuokin on vähän jännä että jos on ollut pidempiä kausia sisätiloissa, niin kiinnittää enemmän huomiota, mutta sitten taas eihän sitä jaksa kokoajan kaupungillakaan pyöriä.. Mun ongelmat johtuu omista virheistäni aika pitkälti.

      • typerää

        Eiköhän näistä kuulohäiriöistä olisi parempi keskustella hoitavan tahon kanssa, eikä somen keskustelupalstalla.


    • kytedfh

      Nii i. Normaalit ihmiset eivät kiinnitä huomiota niin paljon ympäristöön kuin skitsofreenikot. Tämä johtuu siitä.

    • 24680

      minulla on monesti juurikin samanlaisia ongelmia kuin aloittajalla ja pelkään usein että minusta puhutaan selän takana pahaa. olen 55 vuotias ja jollain lailla pärjännyt tän ongelman kanssa, jotenkin ahdistun aina kun kaveri menee toiseen huoneeseen tai ulos puhumaan puhelimeen jotten mä kuule mistä puhutaan ja mulle tulee siitä itsevarmuus jotta meikäläisestä nyt puhutaan pahaa selän takana.
      ehkä syynä on yliväsymys kun jatkuvasti olen joutunut tekemään ylipitkiä päiviä töissä. se tunne on jatkuvasti ettei mikään riitä vaikka kuinka pitkää päivää tekee töissä.

      • Hyvälääke

        Minäkin kuulin ennen ääniä.
        Korvatohtori löysi ötökän korvasta!
        Se siellä oli pörrännyt.
        Kovasti helpotti.


      • sellaisetpörinät
        Hyvälääke kirjoitti:

        Minäkin kuulin ennen ääniä.
        Korvatohtori löysi ötökän korvasta!
        Se siellä oli pörrännyt.
        Kovasti helpotti.

        Sulla tuntuu pörräävän vieläkin joku siellä korvien välissä, ei korvissa.


    • KoulussaKerrottiinTämä

      Mä osaan pieraista.

    • NoWorries

      Ihmiset on kyllä tyhmiä kun ne ei älyä että jos joku on tosi jännittynyt tai ahdistunut, niin sitä ei todellakaan paranna se että ruvetaan kyttäämään ja supattamaan siitä.

      Paras lääke ahdistukseen ja paniikkiin on elää ennalta ehkäisevästi sellaista "suoraselkäistä" elämää, ettei tee mitään häpeällistä tms. mistä ei haluaisi muiden tietävän. Ei myöskään pidä nöyristellä muita ihmisiä pelkästä kohteliaisuudesta. Kannattaa myös iskostaa omaan päähän ja ajatteluun se, että ei ole olemassa mitään ihmisjoukkoja tai massoja tai ryhmiä, vaan on vain yksittäisiä ihmisiä. Jos kävelet esim. kassajonon ohi jossa on 10 ihmistä, niin olet silloin vain erikseen kymmenen eri ihmisen kanssa kahdestaan. Kukaan niistä ei myöskään viikon päästä muista nähneensä sinua. Monesti sitäpaitsi tuijottava ihminen on vain omissa ajatuksissaan. Kaikenlaista hullua on, eikä pidä välittää yhdestäkään!

      • Anonyymi

        Kenen kurkun viillään auki, viillään auki, viillän auki. Kenen kurkun viillän auki, siinä vasta pulma.


    • Anonyymi

      Just tota on henkinen ja fyysinen krapula. Tarviit liikuntaa ja pääsyn eroon pilllereistä (myös Burana ja e-pillerit) sekä raikasta vettä, liikuntaa sekä kevyen mutta raikkaan ruokavalion.
      ÄLÄ LITKUTA!

      • Anonyymi

        Älä huuda.


    • Anonyymi

      Mulla oli aikoinaan samanlaisia juttuja että kuvittelin toisten katsovan ja puhuvan minusta. Tiedän että se johtui itsetunnosta, pidin itseäni täysin luuserina ja nollana, elämäni olikin siihen aikaan rappiolla.
      Alkaahan se häiritä elämää pitemmän päälle jos siitä ei pääse eroon. Mulla oli samaan aikaan paha paniikkihäiriö.

      Olen saanut itsetuntoni nousemaan kun olen selättänyt sen rappiollisen elämänmenon. Nykyään en enää kuvittele kenenkään puhuvan tai katsovan tms. Eikä ole enää paniikkihäiriötäkään.

      On totta että joku voi katsoa ihan suoraan kohti mutta kuitenkin hänellä on ihan omat jutut ajatuksissaan, eli ei katso millään tavalla tarkoituksella.

      Itsetunnon vahvistuminen auttaa noissa asioissa koska tulee varmemmaksi itsestään eikä niin välitä muiden mielipiteistä ylipäänsä.
      Riittää kun itse tietää missä mennään, jos joku toinen ei tykkää jostakin mitä teen tai sanon niin sehän on hänen ongelmansa, ei minun.
      Itse ainakin joudun silti edelleen vahvistamaan itseäni ja itsetuntoa, se on varmaan elinikäinen prosessi.

    • Anonyymi

      Tottakai ihmiset sinusta puhuvat ja koska tietävät ainakin lähitaloissa ja sinun talossa, että käyt psykiatrilla. Meinaatko ettei uteliaisuutta ole olemassa. Ikkunat ovat sitä varten myöskin, että voi katsella ja seurata minne samassa talossa asuva lähtee ja jotkut voivat jopa seurata.

      • Anonyymi

        Tottakai ihmiset puhuvat. Sellaista ihmistä ei ole olemassakaan joka ei ikinä sanoisi mitään kenestäkään toisesta. Uteliaisuutta on olemassa, on ollut aina ja tulee olemaan.
        Meidän talossa asuu niin vierasta porukkaa että eivät ne tiedä minne naapurit millonkin menevät. Ja kun en käy psykiatrilla niin sitä voi kukaan tietääkään. Suurin osa tutuistani tietää että käyn psykkan polilla silloin tällöin hoitajan luona sekä tietävät taustaani muutenkin koska olen avoimesti puhunut.
        Ja tuo viimeinen lause on sellaista huuhaata etten usko, jotkut voivat jopa seurata. Ja jos vaikka joku mua sattuisi seuraamaankin niin ei se siitä kovin suurta viihdykettä saa, päinvastoin voisin sanoa että sillä menisi aika hukkaan. Tai olisihan toi toisaalta aika tyydyttäväkin ajatus että jos joku olisi niin kiinnostunut elämästäni että viitsisi jopa seurata.
        Voisi tuntua itsestänikin hyvältä että jotain kiinnostaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ihmiset puhuvat. Sellaista ihmistä ei ole olemassakaan joka ei ikinä sanoisi mitään kenestäkään toisesta. Uteliaisuutta on olemassa, on ollut aina ja tulee olemaan.
        Meidän talossa asuu niin vierasta porukkaa että eivät ne tiedä minne naapurit millonkin menevät. Ja kun en käy psykiatrilla niin sitä voi kukaan tietääkään. Suurin osa tutuistani tietää että käyn psykkan polilla silloin tällöin hoitajan luona sekä tietävät taustaani muutenkin koska olen avoimesti puhunut.
        Ja tuo viimeinen lause on sellaista huuhaata etten usko, jotkut voivat jopa seurata. Ja jos vaikka joku mua sattuisi seuraamaankin niin ei se siitä kovin suurta viihdykettä saa, päinvastoin voisin sanoa että sillä menisi aika hukkaan. Tai olisihan toi toisaalta aika tyydyttäväkin ajatus että jos joku olisi niin kiinnostunut elämästäni että viitsisi jopa seurata.
        Voisi tuntua itsestänikin hyvältä että jotain kiinnostaa....

        Tiedän pariskunnan joka seurasi omalla autollaan naapuria, joka muutti pois talosta. Pariskunta seurasi muuttoautoa, joka lähti pihasta ja niin saivat siis selville, minne ko naapuri muutti. Kyllä se uteliaisuus on toisilla melko suuri.

        Siks toiseks kyllä muo ainakin kiinnostaa tosi paljon ihmisten asiat. Jos en tiedä, niin kysyn tutuilta, voin vaikka Facebookissa laittaa viestin jonkun kaverille ja kysäistä.


    • Anonyymi

      Sininen postilaatikko.

    • Anonyymi

      - Bioloisiva komposti-ihminen on helposti harhautettavissa. Tilaa Suomi24-uutiskirje. Se pitää sinut voittamisen näkymättömässä ketjussa tiiviisti mukana.

      • Anonyymi

        Miksi poistit sen? Miksi poistitsen?
        - Tonnin seteli


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe