Nuorisopsykiatrian uusi poliklinikka Kauhavalle

Tämä tulee tarpeeseen, lähelle asiakkaita. Kannattaa käydä tutustumassa.
"Pidämme uudella poliklinikalla avoimien ovien päivän 20.11., selvitti nuorisopsykiatrian ylilääkäri ja lasten- ja nuorisopsykiatrian toimintayksikköjohtaja Seppo Palomäki"

Alustavasti voit aiheeseen tutustua päivän Ilkassa. 🥴

32

2297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säälittävää

      niinpä, Kauhavan ongelmakakarat joille kukaan ei saa mitään

    • Sitä varten sitä sitten on voltista , jokirannalla oleva vanha b osaston talo myynnis kun potilaat on muualla.

    • Nothing_On_Top

      Kukahan tarttis psykiatrisia palveluja jos availee keskustelun aamuyöllä 3:53
      tutustumispäivän kannattais ottaa asia puheeksi ja muutkin pakkomielteet ja varsinkin kuvitelmat kaikenlaasista trolliista, niin sieltä voisi saada ainakin ohjausta eteenpäin kiireellisenä

      • Tyioop

        Se on ilkas töis yöllä.se sakia.


      • Tyioop kirjoitti:

        Se on ilkas töis yöllä.se sakia.

        Kuinka tehokasta tuollaisen (notin) työnteko voi olla, kun tällä palstalla roikkuu Helsingin palstoja myöten. Epäilen , Kyllä tälläisestä somettelusta tulisi kenkää ,ei kukaan työnantaja niin hullu olisi, etteikö tästäi kiinni jäisi.


      • eitodellakaanoletöissä
        Tyioop kirjoitti:

        Se on ilkas töis yöllä.se sakia.

        Älä nyt luule notista liikoja kun ostelee kaupoista päiväys vanhoja tuotteitakin.


      • eitodellakaanoletöissä kirjoitti:

        Älä nyt luule notista liikoja kun ostelee kaupoista päiväys vanhoja tuotteitakin.

        Rahasta viis, mutta on ekologisesti hirvittävää tuhlausta heittää ruokaa roskiin. 😟


      • äläselitä
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Rahasta viis, mutta on ekologisesti hirvittävää tuhlausta heittää ruokaa roskiin. 😟

        Seliseli


      • kaikkionputinisteja
        Hunsvoltti kirjoitti:

        Kuinka tehokasta tuollaisen (notin) työnteko voi olla, kun tällä palstalla roikkuu Helsingin palstoja myöten. Epäilen , Kyllä tälläisestä somettelusta tulisi kenkää ,ei kukaan työnantaja niin hullu olisi, etteikö tästäi kiinni jäisi.

        Niin Ilkka ois Putin. Venäjä, Ilja. Suomalaiset miehet on perseestä ja mamut kuninkaita. Venäjä.Putin, no putinisti. Raiskaa ne suomalaisetkin. Buahaahaah

        No karma karma, se kyllä saa mitä tilaa vielä joku päivä


    • myöhäistä

      Palvelulle olisi ollut tarvetta jo kauvan,kauvan sitten,Kauhavalla!

      • kokemattomuudenvaarat

        Olis kyllä odottanut hieman pätevämpää porukkaa tuota nuorisopoliklinikkaa pitämään. Vaativaa hommaa. Psykologin koulutusta siihen tarvittaisiin ja lisäksi psykoterapeutin tutkinto päälle. Lasten ja nuorten hoitaminen sen verran vaativaa, että vaarana on että sairaanhoitajakoulutuksen käynyt työntekijä tekee enemmän hallaa kuin hyötyä oireilevalle nuorelle. Vääränlaisesta nuoren tilanteen arvioinnista voi joutua kärsimään loppuelämän. Lasten- ja nuorten psyykkisen oireilun arviointiin tarvitaan kypsää aikuista, tasapainoista. ihmisen psykologisesta kehityksestä sen poikkeamista vahvasti tietävää ja vankan työkokemuksen omaavan henkilön ammattitaitoa. Miksi Kauhavalle taas tälaanen heppoonen hätäapu keksittiin.


      • Järkikätteen

        Niinpä. Yllätys ettei ammattiapu kelpaa näille äitin ja isin hoovee kullan nupuille


      • sustaeiainakaanolisi
        Järkikätteen kirjoitti:

        Niinpä. Yllätys ettei ammattiapu kelpaa näille äitin ja isin hoovee kullan nupuille

        Järki käteen, olen kuulut että niissä paikoissa on just sun tyylisä ässhooleja niin parempi kuin ois kunnon ammattilainen eikä länkyttäjä


      • minipolimaksu
        sustaeiainakaanolisi kirjoitti:

        Järki käteen, olen kuulut että niissä paikoissa on just sun tyylisä ässhooleja niin parempi kuin ois kunnon ammattilainen eikä länkyttäjä

        Väärin kirjoittaa ja puhua nuorispyskiatrisesta erikoissairaanhoidosta, sitähän tuo toiminta ei ole.

        Nuorisopyskiatrisen poliklinikan toiminta on moniammatillista toimintaa. Työryhmän muodostaa ainakin erityistyöntekijöitä kuten psykologi, toimintaterapeutti, sosiaalityöntekijä , nuorisopsykiatri ja voi toki kuulua myös psykiatrian sairaanhoitaja. Kaksi sairaanhoitajaa ei ole yhtä kuin nuorispyskiatrinen poliklinikka!

        Tulee kaupungille kalliiksi, jos joudutaan maksamaan täysi erikoissairaanhoidon avohoitokäynnin hinta, jos se ei sitä ole.


      • Surkutuloo

        Riittää oikeen hyvin kanta-Kauhavan ongelma kakaroille.


      • kehiinosaamista
        Surkutuloo kirjoitti:

        Riittää oikeen hyvin kanta-Kauhavan ongelma kakaroille.

        Siksipä ei juuri riitä, kun kakarat niin ongelmaisia, että tarvitsevat todellisia ammattilaisia etteivät vankilassa istu hetken päästä. Ollaan päästetty liian pitkälle lasten ja nuorten oireilut.
        Kehiin osaamista ei kiroilua ja nuorten tasolle menoa!


      • keskittämisenjärkevyys

        Tuo palvelu tulee maksamaan Kauhavan kaupungille yli miljoona euroa vuodessa erikoissairaanhoidon kuluina! Seinäjoelle puolen tunninmatka. Kenekähän valopään välähdys tuo pkl:n pystyttäminen Seinäjoen kupeeseen oli? Mikähän mahtaa olla kustannus-vaikuttavuus suhde pitkällä aika välillä.
        Järkevää olisi keskittää vaativat erikoissairaanhoidon palvelut Seinäjoelle, missä on riittävän laaja osaaminen ja tutkimusmahdollisuudet.


      • Nähnyt

        Eihän se Seinäjoen sairaalakoulu vedä määräänsä enempää.. kaikista kunnista varmaan ottaa potilaat. Kauhavalla paljon ongelmia siksi se tänne tuli. Ottakaa hyvät vanhemmat apu vastaan. Ja kouluissa opettajat, ohjaamaan avun pariin eikä piilotella ongelmia.. ongelma kakaroist kärsivät eniten sivulliset, terveet oppilaat.


      • Mitä-olet

        oikeasti nähnyt? Kuulostaa taas jonkun aivopestyn sosiaalitantan jutuilta.


      • Kauhavalla
        Mitä-olet kirjoitti:

        oikeasti nähnyt? Kuulostaa taas jonkun aivopestyn sosiaalitantan jutuilta.

        Katso ympärillesi niin näet sinäkin. Minä olen nähnyt kuinka huonosti monista lapsista pidetään huolta kotona. Siksisekaisin ovat ja oireilevat esim koulussa jatkuvaa häiriö käytöstä .


      • Veronmaksaja
        keskittämisenjärkevyys kirjoitti:

        Tuo palvelu tulee maksamaan Kauhavan kaupungille yli miljoona euroa vuodessa erikoissairaanhoidon kuluina! Seinäjoelle puolen tunninmatka. Kenekähän valopään välähdys tuo pkl:n pystyttäminen Seinäjoen kupeeseen oli? Mikähän mahtaa olla kustannus-vaikuttavuus suhde pitkällä aika välillä.
        Järkevää olisi keskittää vaativat erikoissairaanhoidon palvelut Seinäjoelle, missä on riittävän laaja osaaminen ja tutkimusmahdollisuudet.

        Juuri sitä tässä on ihmetelty. Työntekijä oli muutama kuukausi sitten vielä tk.n palkkalistoilla perushoitotyössä. Miten tämä sama voi sitten hetken päästä toimia erikoissairaanhoidon vaativassa asiantuntija työssä nuorisopsykiatrian poliklinikalla??
        Lasten ja nuorten moniongelmien arviointiin ja hoitoon tarvitaan erityisammattilaisia. Muualla vastaavissa tehtävissä monet perheterapeutteja ja yksilöterapeutteja, jotka opiskelleet vuosia ja omaavat vahvan työkokemuksen. Miksi veronmaksajat joutuvat kustantamaan tämänkin "erikoissairaanhoidon" vaikka se ei sitä ole? Vastinetta erikoissairaanhoidon kalliiseen hintaan!
        Kauhavalla on yhtä arvokkaita lapsia ja nuoria kuin muualla Suomessa. Heille kuuluu myös ammattitaitoinen erikoissairaanhoidon arviointi ja hoito?


      • tätätarkoitettiin
        kokemattomuudenvaarat kirjoitti:

        Olis kyllä odottanut hieman pätevämpää porukkaa tuota nuorisopoliklinikkaa pitämään. Vaativaa hommaa. Psykologin koulutusta siihen tarvittaisiin ja lisäksi psykoterapeutin tutkinto päälle. Lasten ja nuorten hoitaminen sen verran vaativaa, että vaarana on että sairaanhoitajakoulutuksen käynyt työntekijä tekee enemmän hallaa kuin hyötyä oireilevalle nuorelle. Vääränlaisesta nuoren tilanteen arvioinnista voi joutua kärsimään loppuelämän. Lasten- ja nuorten psyykkisen oireilun arviointiin tarvitaan kypsää aikuista, tasapainoista. ihmisen psykologisesta kehityksestä sen poikkeamista vahvasti tietävää ja vankan työkokemuksen omaavan henkilön ammattitaitoa. Miksi Kauhavalle taas tälaanen heppoonen hätäapu keksittiin.

        Iltalehden uutinen kauhavalaisesta hyväksikäyttötapauksesta osoittaa sen, että todella tarvitaan tasapainoisia, erikoiskoulutuksen omaavia työntekijöitä lasten- ja nuorten psyykkisten oireiden arviointiin ja hoidon suunnitteluun ja toteuttamiseen.
        Lapset ja nuoret odottavat aikuismaista käyttäytymistä ammattilaisilta, ei heidän tasolleen menoa kiroiluineen tai oman tarinan kertomista. Tällainen ammattilainen ei herätä lapsessa ja nuoressa luottamusta eikä omien huolien jakamisen halua!


    • Jdjdjdjdjdjdj

      Voisiko Kepun valtuustoryhmän "nuorisosiiven" lähettää tutkimuksiin?

    • Karvalastakajahtaa

      Sinne se tehdas tehdään missä on raaka-ainetta, sanoo lappajärvinen kun Vimpeliin rakennettiin järviseudun mielisairaala.

    • Suvakkien_massapsykoosi

      Onko ennustus käyny toteen,
      kun on ollu palstatrollilla hiljasta 20.11. klo 10:34 jälkeen. ( nuorissa_on_tulevaisuus 20.11.2018 10:34)
      Ovatko huomannu kiireelliseen hoidon tarpeen.

      Nothing_On_Top
      14.11.2018 19:42
      Kukahan tarttis psykiatrisia palveluja jos availee keskustelun aamuyöllä 3:53
      tutustumispäivän kannattais ottaa asia puheeksi ja muutkin pakkomielteet ja varsinkin kuvitelmat kaikenlaasista trolliista, niin sieltä voisi saada ainakin ohjausta eteenpäin kiireellisenä

      • luuseriakka

        Ei se kehtaa 24/7 kirjoittaa omalla nimimerkillä.
        Kirjoittelee sekalaisilla nimimerkeillä, kyllä sen tunnistaa mikä kirjoitus on notin.


      • luuseriakka kirjoitti:

        Ei se kehtaa 24/7 kirjoittaa omalla nimimerkillä.
        Kirjoittelee sekalaisilla nimimerkeillä, kyllä sen tunnistaa mikä kirjoitus on notin.

        Niinkö meinaat etten kehtaa? 🤣 Luehan nyt uudestaan se pikku salapoliisin opas, ullataalasmaa! 👌🏽


      • Läpiäpäähän
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Niinkö meinaat etten kehtaa? 🤣 Luehan nyt uudestaan se pikku salapoliisin opas, ullataalasmaa! 👌🏽

        Oot myöntänyt asian jo kertaalleen ja kyllä sen huomaa


      • Todellisetammattilaiset

        Näyttää Kauhavan kaupunki laitteineen psykologin viran auki kouluterveydenhuoltoon. Todella järkevää. Toivottavasti saadaan hyviä hakijoita. Mitään sanomattomasta nuorisopsykiatrian erikoissairaanhoidosta turha maksaa.


    • Anonyymi

      Miten tehokkaasti on nuorisopsykiatrinen PKL Kauhavalla toiminut? Kustannus/vaikuttavuus. Kuinka suuret kustannukset tästä toiminnasta on kaupungille? Kaupungin omia työntekijöitä ERI työpisteistä ollaan irtisanomassa. Pitäisikö ensin tarkastella näitä erikoissairaanhoidon kustannuksia myös tällä osa-alueella? Paljon tehokkaampaa ja halvempaa olisi sijoittaa peruspalvelveluihin aikuiseksi kasvaneita,kypsiä,ammattitaitoisia työntekijöitä hoitamaan oireilevia koululaisia ja nuoria. Näinhän on tehty ainakin 25 vuotta muualla päin Suomea!

      • Anonyymi

        Koko Pohjanmaan ongelma on se ettei psykiatrista hoitoa yhdistetä perusterveydenhoitoon niin kuin esimerkiksi Keski-Pohjanmaalla(muutama vuosi sitten) ja Pohjois-Pohjanmaalla on tehty (jo 25 vuotta sitten). Näin saataisiin moniammatillisia työryhmiä, potilaiden ja perheiden hoito olisi tehokkaampaa ja samoin organisaatio kevenisi. Mutta sitähän ei hyväksy itse erikoissairaanhoidon johtajat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe