Voiko joku kertoa minkälaista on elää suomalaisena tai siirtolaisena Ruotsin suurkaupungeissa, tai kunnissa? Onko siellä vaikeata tai helppoa tänään kun suuri osa ruotsalaisista on populisteja, niin kun ollaan toisissa pohjoismaissa ja Euroopassa?
Onko Ruotsissa hyvä tai paha olla siirtolainen
4
238
Vastaukset
- Per-kel
Kyllä täällä Ruotsissa on suomalaisen venepakolaisen hyvä olla nykyään, eivät huuda finnjääveli enään.- Tänne kun ovat tunkeutuneet nykyään etelästä ja idästä nuo mausteet niin somat :D
- Muuttaja
Onko sinulla vaikeata tai helppoa tutustua ruotsalaisiin? Olen lukenut kansainvälisessä tutkimuksessa missä vertailtiin kuinka ihmiset koki asua ja työskennellä noin 65. maassa ympäri maailmaa. Expatit luokitteli kuinka helppoa on tutustua maitten kantaihmisiin. Ruotsissa oli kaikista vaikein, ja sai viimeisen sijan vertailussa. Costa Ricassa oli kaikista helpompaa.
Kun menet kauppaa, kuinka kassaneitit kohtelee sinua, jos he huomaa että olet suomalainen? Olen myös lukenut että kauppojen kohtelusta pystyy toteamaan minkälainen henki valtaa paikkakunnassa. - Per-kel
Muuttaja kirjoitti:
Onko sinulla vaikeata tai helppoa tutustua ruotsalaisiin? Olen lukenut kansainvälisessä tutkimuksessa missä vertailtiin kuinka ihmiset koki asua ja työskennellä noin 65. maassa ympäri maailmaa. Expatit luokitteli kuinka helppoa on tutustua maitten kantaihmisiin. Ruotsissa oli kaikista vaikein, ja sai viimeisen sijan vertailussa. Costa Ricassa oli kaikista helpompaa.
Kun menet kauppaa, kuinka kassaneitit kohtelee sinua, jos he huomaa että olet suomalainen? Olen myös lukenut että kauppojen kohtelusta pystyy toteamaan minkälainen henki valtaa paikkakunnassa.Olen aina ajanut omaa rallia, vitut välittänyt mitä muut minusta ajattelee, työni olen aina hoitanut ja nykyään jo 3v. eläkkeellä.- Sverige är fantastiskt :)
- ystävällistäsuomessa
Asun Ruotsissa ja yllätyn aina Suomessa kaupoissa miten ystävällisesti kohtelevat minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk913849Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921999Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871803- 1441682
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1021503- 1631503
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671442Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861297