Pohjolan energia

2000a

Asiantuntija tulee huomenna käymään. Kiva päästä jutteleen kun haluavat😏😏. Tyhjin nahoin lähtevät

60

12988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kssjss

      """Tyhjin nahoin lähtevät"""

      Elikkä jos ne tarjoaa sulle sähköä halvemmalla, sä tyrmäät ne samantien. Sulla on erikoinen tapa hoitaa talouttasi.

      • 2000a

        Puhutaan tuhansien eurojen investoinneista. Talouden hoitajana tiedän investoinko nyt. Asiasta olen kiinnostunut, siksi haluan jutella.


      • Edunvalvojaharmi

        Ovella käy kaikenlaista kauppiasta.
        Onko muuten Pohjolan Energia ja Energiaturva sama putiikki kaksilla vaunuilla?

        Mökkinaapuri osti jostain Puuilosta itse paneelit ja tuttava asensi. Hintaa pari/kolmesataa euroa. Riittää telkunkatseluun ja puhleimen lataukseen ja johonkin.

        Itselleni tarjottiin vastaavaan mökkiin Pohjolan energialta
        hintaan jotain 8000 tuhatta e akut ja muut vermeet.
        En todella mennyt halpaan.

        Aurinkopaneelit voi hommata luotettavilta omilta sähköyhtiäiltä tai niiden suosittelemilta, ei ovelta ovelle-kauppiailta.

        Tavaroita ja palveluita voi ihan itse vertailla ja tilata eikä tarvita ovelle tunkeutujia!

        On juuri menossa sairaan ihmisen luo tuppautuvan paneelikauppiaan kauppaamisyrityksen estohomma. Kaikenlaista kauppamiestä tulee ovesta ja sairas ihminen piirtää nimensä "ESITTEESEEN". Muka esitteeseen. Se onkin tilaus, mutta eihän pappa tai mamma ymmärrä, kun lipevästi asia esitetään.

        Eikö näitä vanhusten ja sairaiden hyväksikäyttäjiä saada kuriin!

        Mitä yrittäjää hyödyttää, kun kuitenkin perutaan ja markkinointikieltokin on päällä.


      • Vähänsekaisinauttakaa

        Luotettava paikallinen toimijoilta?Olen yrittänyt saada paikallisen LUOTETTAVAN käymään. Tulevat kyllä jos olen valmis maksamaan 350€ ja km korvaukset. Saan samalla noin hinnan tältä LUOTETTAVALTA paikalliselta. EIpysty ihan tarkkaan antaakkaan kun voi tulla yllätyksiä aina. Kesällä tai syksyllä asennus. Kauppasummasta kyllä sitte lupasivat vähentää tämän kartoituskäyntimaksun kun työ valmis. Lupasivat ostaa verkkoon menevän reilulla hinnalla 3,69 senttiä kW. Ja tämä on todella mahtava sijoitus heidän kauttaan. Kyseessä olisi Pohjolan energian pojan käytyä ja mitattua max 7,15 kW järjestelmä. Tuottoa vuodessa n. 5000-6000kw. Kesällä vietämme mökillä paljon aikaa jonka vuoksi kesällä menee tosi vähän sähköä kaupunkiasunnossa noin 2500 kW. Koko vuosikulutus n 12000 kW.Kumpi on järkevämpää: Pohjolan Energian kautta teen norjalaisen sähköyhtiön kanssa s-sopimuksen ja saan joka omatuotetusta sähköstä sähkö siirto veron pois vaan myyn paikalliselle REHELLISELLE yhtiölle sähköä 3,69 sentin hintaan ja ostan sitten syksyllä ja talvella5,69 siirtomaksu vero. REHELLISEN paikallisen noin hinnan ja Pohjolan Energian hintaero 2321€ noin hinnan hyväksi. Kumpi kannattaa ottaa? En tilaa vielä kummaltakaan tässä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Edunvalvojaharmi kirjoitti:

        Ovella käy kaikenlaista kauppiasta.
        Onko muuten Pohjolan Energia ja Energiaturva sama putiikki kaksilla vaunuilla?

        Mökkinaapuri osti jostain Puuilosta itse paneelit ja tuttava asensi. Hintaa pari/kolmesataa euroa. Riittää telkunkatseluun ja puhleimen lataukseen ja johonkin.

        Itselleni tarjottiin vastaavaan mökkiin Pohjolan energialta
        hintaan jotain 8000 tuhatta e akut ja muut vermeet.
        En todella mennyt halpaan.

        Aurinkopaneelit voi hommata luotettavilta omilta sähköyhtiäiltä tai niiden suosittelemilta, ei ovelta ovelle-kauppiailta.

        Tavaroita ja palveluita voi ihan itse vertailla ja tilata eikä tarvita ovelle tunkeutujia!

        On juuri menossa sairaan ihmisen luo tuppautuvan paneelikauppiaan kauppaamisyrityksen estohomma. Kaikenlaista kauppamiestä tulee ovesta ja sairas ihminen piirtää nimensä "ESITTEESEEN". Muka esitteeseen. Se onkin tilaus, mutta eihän pappa tai mamma ymmärrä, kun lipevästi asia esitetään.

        Eikö näitä vanhusten ja sairaiden hyväksikäyttäjiä saada kuriin!

        Mitä yrittäjää hyödyttää, kun kuitenkin perutaan ja markkinointikieltokin on päällä.

        Kerkiää ne lestat kumminki aina näistä rahaakin saada ja sitten kun yksi yritys on tälläisen takia kuopattu niin sama apina sakki jatkaa uudella nimellä.


    • 2000a

      Mitään väkisin tyrkytystä ei ollut. Todettiin ettei pienen kulutukseni takia kannata. Hinta melko korkia 2.4 Kw laitteistolle 9000€

      • Anonyymi

        VAROKAA!!
        Pohjolan energian mies kävi myymässä aurinkopaneelit.
        Veti kyllä niin linssiin kun olla ja voi.
        Aivan suoraan tuulesta temmattu vuosituotanto ennuste.
        Laskennallinen takaisin maksu aika 6.8 vuotta.
        Todellisuudessa olisi ollut 24 VUOTTA.
        Että semmosta,16000€ 24kpl 300w paneeleita(noin 7 KW).
        Tähän asti olin pitänyt itseä välkkynä kaverina mutta niin hienosti valehteli kaiken ja tein sopimuksen.(onneksi sain purettua).
        HUOM. Verkkoakku voi olla potentiaalinen pyramidi huijaus.(pohjolan energia maksaa sinun siirtomaksun ja verot kun myyt verkkoon ja voit käyttää sen sieltä veloituksetta takaisin milloin vain,mutta vain 2 vuoden sopimus kerrallaan.
        Eli voivat sen lakkauttaa milloin vain.


      • Anonyymi

        Onhan se voimassa kaksi vuotta..ja sen jälkeen voit myydä sähköä muille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAROKAA!!
        Pohjolan energian mies kävi myymässä aurinkopaneelit.
        Veti kyllä niin linssiin kun olla ja voi.
        Aivan suoraan tuulesta temmattu vuosituotanto ennuste.
        Laskennallinen takaisin maksu aika 6.8 vuotta.
        Todellisuudessa olisi ollut 24 VUOTTA.
        Että semmosta,16000€ 24kpl 300w paneeleita(noin 7 KW).
        Tähän asti olin pitänyt itseä välkkynä kaverina mutta niin hienosti valehteli kaiken ja tein sopimuksen.(onneksi sain purettua).
        HUOM. Verkkoakku voi olla potentiaalinen pyramidi huijaus.(pohjolan energia maksaa sinun siirtomaksun ja verot kun myyt verkkoon ja voit käyttää sen sieltä veloituksetta takaisin milloin vain,mutta vain 2 vuoden sopimus kerrallaan.
        Eli voivat sen lakkauttaa milloin vain.

        Minulla samanlaisia kokemuksia Freebo nimisen yrityksen myyjästä. Istuivat tuntikausia meillä ja sanoivat että yhteishankkeen asialla Freebo on. Kuulemma iso aurinkopaneelitoimitus asialla Freebolla. Huonoja kokemuksia kuullut muiltakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAROKAA!!
        Pohjolan energian mies kävi myymässä aurinkopaneelit.
        Veti kyllä niin linssiin kun olla ja voi.
        Aivan suoraan tuulesta temmattu vuosituotanto ennuste.
        Laskennallinen takaisin maksu aika 6.8 vuotta.
        Todellisuudessa olisi ollut 24 VUOTTA.
        Että semmosta,16000€ 24kpl 300w paneeleita(noin 7 KW).
        Tähän asti olin pitänyt itseä välkkynä kaverina mutta niin hienosti valehteli kaiken ja tein sopimuksen.(onneksi sain purettua).
        HUOM. Verkkoakku voi olla potentiaalinen pyramidi huijaus.(pohjolan energia maksaa sinun siirtomaksun ja verot kun myyt verkkoon ja voit käyttää sen sieltä veloituksetta takaisin milloin vain,mutta vain 2 vuoden sopimus kerrallaan.
        Eli voivat sen lakkauttaa milloin vain.

        Tyhmä kun et tehnyt kauppoja. Panasonin paneelit
        (maailman parhaat) ja Froniuksen verkkoinvertteri (paras mahdollinen). Asennuksineen ja töineen vain 16000€.

        Tyhmä kun et tehnyt kauppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se voimassa kaksi vuotta..ja sen jälkeen voit myydä sähköä muille

        Voit toki myydä mutta millä hinnalla ??? Laitteiston takaisinmaksuaika venyy... moni kasvaa jo horsmaa kun perikunta saa vihdoin laitteet maksettua.


    • Raksaaja-sh
      • PeMyyjä

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.


      • Mersuton

        Kyllähän noilla paneelihinnoilla mersuja voikin ostella. Tuskin käteisellä sitäpaitsi?
        Mersut voi myydä huonona kauppavuonna. Sijoitus.

        Kiva kuitenkin, että etuna ehjä auto pitkillä matkoilla.


      • kukahuutelee
        PeMyyjä kirjoitti:

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.

        Olisi kiva kuulla PeMyyjän näkemys näihin nykyään mediassa esiintyviin "huuteluihin" firman myyntitavoista. Ja miksihän sie kerrot mersuista ja kivoista työkavereista, jos joku kyseenalaistaa teidän toimintaa???


      • pohjolankallisenergia

        Kokemusta Pohjolan Energia myyjän käynnistä,. Halusin vain lisätietoja asiasta ja kannattavuudesta, mutta muuten ei päässyt eroon kuin allekirjoittamalla sopimus 10100e: 3kW 10kpl 300W paneleita. 5 tuntia jaksoi JKL alue myyjä Niko toistaa samoja asioita.
        Tämä PE on suuri huijari firma. Sitten kun alkaa kyselemään jälkeenpäin lisätietoja tai perumaan kauppaa niin millään lailla ei saa yhteyttä. No laitoin spostia ja teksti viestin perumisesta, joka riittää kotimyynnissä. Oulun pääkonttorin puhelin sentään vastasi , mutta soittopyyntöön ei ole vastattu.
        Älkää hyvät ihmiset edes pitkällä lipputangolla koskeko Pohjolan Energia yritykseen. Vältytte usean tuhannen rahan menolta ja turhalta vaivalta.
        Toivottavasti googlasit Pohjolan energia ennen yhteydenottoa/ käyntiä niin olet päässyt helpolla.
        Miettimässä vielä ottaisiko kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, ettei muille tule samaa kohtaloa.
        Ei todellakaan tuolla PE tavalla saa tehdä businesta.


      • Eihäpyä
        PeMyyjä kirjoitti:

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.

        Pemyyjä on vain uusi tekijä.. firma ei työllistä yli 200 henkeä eikä ole koskaan työllistänyt. Minun aikana 2017-2018 oli muka jo 180 ja nousi 200 työntekijään vaikka todellisuus oli 150 luokkaa. Iso firma mutta palkkaus oli naurettavaa sinänsä. Bruttoprovisiolla työnantaja pieneti vain omia kulujaan kun työntekijästä ei tarvitse maksaa niin paljoa vakuutusmaksuja ka tyelliä. Päivärahat ja kmkorvaukset kuului vain johtajille joilla sopparissa lukee bonuksien kattoraja 10k€/kk. Moni asia varmasti muuttunut kkv:n takia ja näköjään hintakin laskenit jos 10100€ oli 3kw 12pan järjestelmä parhaimmilla "teho"paneeleilla (mustat mut saatto olla kampanjaa myös sinisistä). Aikoinaan 10680€ oli listahinta 10pan järjestelmälle 265w paneeleilla mutta PE toki oli ja on varmaan vieläkin kalleimpia toimijoita. Koskelot otti hyvät rahat irti kuitenkin hommasta. Hieno kuulla että mersuja tullut mutta ketkä niillä sit ajaa? 16toimipaikkaa ja 3-5myyjää per kaupunki niin ei oikein riitä.. myyntikilpailuista saa käyttöön maksullisen mersun? Teslan kanssa ainaki oli semmone käytäntö että jos voitit sen niin itse piti se hakea vaikka Lapista asti. 2000€ omavastuu taisi olla ja viikko maksoi 150-400€ vero% riippuen.. hauskahan tuo ois vielä käydä kokeilee miten on asiat muuttunu mutta eiköhän se ollu sillä selvä. Ota kuitenkin "Pemyyjä" vähän selvää firmastasi ja pomoistasi ennenkun tuommosia kirjoittelet.. toki hyvää meinaat vaikka tietämätön oletkin. Peace and love from ex pemyyjältä😂


      • Häpyä

        Ja lisään vielä.. itse olin moraalinen myyjä js ihmettelin mistä firmalle satoi paskaa niskaan mutta jos joskus olet pitempään niiden vanhempiek ukkojen kanssa esim mikkelin tiimin JR,Kartsander,JarQ, jykylän ronkeli jne niin huomaat kyllä. En viiti tämän selvemmin nimiä ilmaista mutta tiedät kyllä keistä puhun jos siellä töissä vielä olet jos tulet tämän lukemaan. Hauskoja ja hyviä ukkoja kaikki heistä ja perkeleen kovia kauppamiehiä silti! Koskelot (johtajat) kyllä sitten puhuu ihan mitä haluaa ja ilman moraalia myyvät mitä vain.


      • PeMyyjä
        Eihäpyä kirjoitti:

        Pemyyjä on vain uusi tekijä.. firma ei työllistä yli 200 henkeä eikä ole koskaan työllistänyt. Minun aikana 2017-2018 oli muka jo 180 ja nousi 200 työntekijään vaikka todellisuus oli 150 luokkaa. Iso firma mutta palkkaus oli naurettavaa sinänsä. Bruttoprovisiolla työnantaja pieneti vain omia kulujaan kun työntekijästä ei tarvitse maksaa niin paljoa vakuutusmaksuja ka tyelliä. Päivärahat ja kmkorvaukset kuului vain johtajille joilla sopparissa lukee bonuksien kattoraja 10k€/kk. Moni asia varmasti muuttunut kkv:n takia ja näköjään hintakin laskenit jos 10100€ oli 3kw 12pan järjestelmä parhaimmilla "teho"paneeleilla (mustat mut saatto olla kampanjaa myös sinisistä). Aikoinaan 10680€ oli listahinta 10pan järjestelmälle 265w paneeleilla mutta PE toki oli ja on varmaan vieläkin kalleimpia toimijoita. Koskelot otti hyvät rahat irti kuitenkin hommasta. Hieno kuulla että mersuja tullut mutta ketkä niillä sit ajaa? 16toimipaikkaa ja 3-5myyjää per kaupunki niin ei oikein riitä.. myyntikilpailuista saa käyttöön maksullisen mersun? Teslan kanssa ainaki oli semmone käytäntö että jos voitit sen niin itse piti se hakea vaikka Lapista asti. 2000€ omavastuu taisi olla ja viikko maksoi 150-400€ vero% riippuen.. hauskahan tuo ois vielä käydä kokeilee miten on asiat muuttunu mutta eiköhän se ollu sillä selvä. Ota kuitenkin "Pemyyjä" vähän selvää firmastasi ja pomoistasi ennenkun tuommosia kirjoittelet.. toki hyvää meinaat vaikka tietämätön oletkin. Peace and love from ex pemyyjältä😂

        Km korvaukset ja päivärahat kuuluu ihan rivimyyjille tänäpäivänä. Uuden Mersun saa jokainen myyjä käyttöönsä 6kk koeajan jälkeen jos haluaa, ei ole pakko ottaa tietenkään! Tesla edelleen myyntikilpailussa. Itse en ole enää yrityksen palveluksessa mutta pahaa sanottavaa ei ole johtajistakaan, hyvin tuli toimeen kaikkien kanssa. Itse kuulostat katkeralta tapaukselta ja hyvä että vaihdoit hommia.


      • PeMyyjä
        kukahuutelee kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla PeMyyjän näkemys näihin nykyään mediassa esiintyviin "huuteluihin" firman myyntitavoista. Ja miksihän sie kerrot mersuista ja kivoista työkavereista, jos joku kyseenalaistaa teidän toimintaa???

        Itse olen kuullut negatiivista ainoastaan niiltä ketkä netissä itkevät isoja hintoja, suurin osa näistä ei todennäköisesti ostaisi mitään vaikka puoleen hintaan saisivat.

        Se on kiva että paikallinen toimija ”Pena” tekee halvalla mutta montako järjestelmää Pena on myynyt? Niinpä, ei kovin montaa edes sillä halvalla hinnalla.

        No miksi sitten PE käy kauppa? Asiakkaat jotka ovat kaupan tehneet niin kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja suuri osa on halunnut ostaa jälkikäteen jopa lisää paneeleita, vaikka hinta olisikin hieman korkeampi, niin toimitukset ja asennukset sujuvat ketterästi. Kaikki eivä jaksa alkaa itse asettelemaan mitään paneeleita katolleen, palvelusta ja helppoudesta ollaan valmiita maksamaan tänäpäivänä ja myös siitä että samalla tuetaan kotimaista työllisyyttä ja ekologisia arvoja.

        Isoon joukkoon voi tottakai eksyä muutama mätämuna kun isolla porukalla tehdään mutta ei se kaikista huonoja tee, normaaleita perheellisiä ihmisiä ja nuoria mahtuu joukkoon kaikista lähtökohdista, eipä tuollaisille nettikirjoitteluille voi paljoa painoarvoa antaa.


      • Anonyymi
        Häpyä kirjoitti:

        Ja lisään vielä.. itse olin moraalinen myyjä js ihmettelin mistä firmalle satoi paskaa niskaan mutta jos joskus olet pitempään niiden vanhempiek ukkojen kanssa esim mikkelin tiimin JR,Kartsander,JarQ, jykylän ronkeli jne niin huomaat kyllä. En viiti tämän selvemmin nimiä ilmaista mutta tiedät kyllä keistä puhun jos siellä töissä vielä olet jos tulet tämän lukemaan. Hauskoja ja hyviä ukkoja kaikki heistä ja perkeleen kovia kauppamiehiä silti! Koskelot (johtajat) kyllä sitten puhuu ihan mitä haluaa ja ilman moraalia myyvät mitä vain.

        Itse olen ikäni tehnyt kauppaa ja toiminut erään johtavan yrityksen ylimässä johdossa . sähköjärjestelmän kasaaminen ja sen opiskeleminen oli vain "pala näkileipää". Kaikki rojut ulkoa paitsi paneelit, jotka ovat Suomessa halpoja. Kalleinta on akkupatteristo.
        Vedin maakaapeleilla rakennuksiin 230v järjestelmän, valaisimet, pistorasiat ja kytkimet. Firma tarkisti asennukset ja kuittasi ne tehdyiksi.
        Väitän että hintani oli vain n. 1/3osa näiden jopparien hinnoista. Lisänä sain nautinnon siitä kuinka " työ vapauttaa".


      • Anonyymi
        PeMyyjä kirjoitti:

        Itse olen kuullut negatiivista ainoastaan niiltä ketkä netissä itkevät isoja hintoja, suurin osa näistä ei todennäköisesti ostaisi mitään vaikka puoleen hintaan saisivat.

        Se on kiva että paikallinen toimija ”Pena” tekee halvalla mutta montako järjestelmää Pena on myynyt? Niinpä, ei kovin montaa edes sillä halvalla hinnalla.

        No miksi sitten PE käy kauppa? Asiakkaat jotka ovat kaupan tehneet niin kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja suuri osa on halunnut ostaa jälkikäteen jopa lisää paneeleita, vaikka hinta olisikin hieman korkeampi, niin toimitukset ja asennukset sujuvat ketterästi. Kaikki eivä jaksa alkaa itse asettelemaan mitään paneeleita katolleen, palvelusta ja helppoudesta ollaan valmiita maksamaan tänäpäivänä ja myös siitä että samalla tuetaan kotimaista työllisyyttä ja ekologisia arvoja.

        Isoon joukkoon voi tottakai eksyä muutama mätämuna kun isolla porukalla tehdään mutta ei se kaikista huonoja tee, normaaleita perheellisiä ihmisiä ja nuoria mahtuu joukkoon kaikista lähtökohdista, eipä tuollaisille nettikirjoitteluille voi paljoa painoarvoa antaa.

        Tässä ei ole kyse mistään asiakastyytyväisyydestä. PE on vaan oikeaan aikaan liikenteessä - oikea aika siis yritykselle. Asiakkaat tietämättömiä vanhuksia, joille lasketaan takaisinmaksuaikoja jonkun päälestan oppien mukaan. Hinta aina 2-3 kertainen markkinahintaan verrattuna, joka johtaa tilanteeseen, että Pohjolan Energialta ostettu aurinkovoimala ei maksa itseään ikinä takaisin =laitteiden hankintahinta huolto uusiminen maksaa enemmän jatkuvasti kuin siitä saatava hyöty.

        Tämän yrityksen toimintaa ei voi perustella millään perheellisillä myyjillä ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ikäni tehnyt kauppaa ja toiminut erään johtavan yrityksen ylimässä johdossa . sähköjärjestelmän kasaaminen ja sen opiskeleminen oli vain "pala näkileipää". Kaikki rojut ulkoa paitsi paneelit, jotka ovat Suomessa halpoja. Kalleinta on akkupatteristo.
        Vedin maakaapeleilla rakennuksiin 230v järjestelmän, valaisimet, pistorasiat ja kytkimet. Firma tarkisti asennukset ja kuittasi ne tehdyiksi.
        Väitän että hintani oli vain n. 1/3osa näiden jopparien hinnoista. Lisänä sain nautinnon siitä kuinka " työ vapauttaa".

        Onko tämä Freebo sama kuin Pohjolan energia. Samanlaisia kokemuksia freebo asiakkailla kuin Pohjolan Energialla


      • Anonyymi
        PeMyyjä kirjoitti:

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.

        ite oon myös ollu töissä kyseisessä firmassa ja tunnen omistajat ja voin rehellisesti sanoa että yksiä huijareita kaikki tyynni. törkeään ylihintaan pakkomyyvät ja lahjovat asiakkaita puukoilla yms jotta saavat kaupat tehtyä.


      • Anonyymi
        PeMyyjä kirjoitti:

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.

        Paskapuhetta, noilta ylihinnoitelluilta lestafirmoilta älkää ostako mitään, heille riittää että käyvät kerran vuodessa itkemässä silmät päästään ja taas kusetetaan ihmisiä. Pysykää todella kaukana ja varoittakaa vanhempia ihmisiä tästä. Kuluttajalehdessä oli tästä pohjolan energia, kotisun, lämpolux yms. yrityksistä juttua. Ylekin on kirjoittanut näistä lestafirmoista. Googlatkaa, ennen kuin ostatte mitään ja potkikaa ne kiertävät kauppiaat kauas oveltanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta, noilta ylihinnoitelluilta lestafirmoilta älkää ostako mitään, heille riittää että käyvät kerran vuodessa itkemässä silmät päästään ja taas kusetetaan ihmisiä. Pysykää todella kaukana ja varoittakaa vanhempia ihmisiä tästä. Kuluttajalehdessä oli tästä pohjolan energia, kotisun, lämpolux yms. yrityksistä juttua. Ylekin on kirjoittanut näistä lestafirmoista. Googlatkaa, ennen kuin ostatte mitään ja potkikaa ne kiertävät kauppiaat kauas oveltanne.

        Tukkusähkö , samaa sakkia . Varokaa !


      • Anonyymi
        PeMyyjä kirjoitti:

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.

        Noh märkäkorva mites se menee lestafirmassa nykyään.onko vielä kulkukauppiaat liikenteessä ja ihmisiä huijaamassa


      • Anonyymi
        PeMyyjä kirjoitti:

        Mitä huijausta on firmassa joka työllistää yli 200 henkeä ja myi esimerkiksi viime vuonna yli 2000 järjestelmää ja tänä vuonna yli 2500? Epäilyttävää mustamaalaamista täällä itse harrastat. Jos sulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja et halua edes keskustella firman edustajan kanssa niin turha täällä on huudella.

        Pohjolan Energia tuki myös Suomalaista teollisuutta hankkimalla yli 40 uutta Mercedes-Benziä työntekijöilleen Uudenkaupungin tehtaalta.

        Erittäin reilu ja hyvä työpaikkana ja mukava työporukka.

        Ei rehellisellä ihmisellä antais omatunto myöten tietoisesti kusettaa vanhoja ja sairaita ihmisiä. Toki se helpottaa kun käy vähintään kerran viikkoon pyytämässä synnit anteeksi👍


    • fattenfalll

      Kyllä noilla katteilla ostaa enemmänkin mersuja.
      Ylihintaisia paneeleita myydääm tietämättömille.
      Pa myyjä.

    • ulkomuistista

      Tarvikkeet 2,5 kw voimalaan maksaa noin 2600€.

      eli siitä voi laskea mikä kannattaa ja kenelle.

      • Sähkönsiirtoonpyllystä

        Paljolla tulet asentamaan minulle 7kw järjestelmän avaimet käteen periaatteella? Ja saanko sinun kautta sähkön takaisin verkosta ilmaiseksi kuten PE lupasi?


    • Aikamoinentulos

      Pohjolan Energiaturvasta muuta tietoa irti saanut kuin että, 2017 tulosta -2000 euroa.

      Taloussanomien sivuilta poimittua.

      • PeMyyjä

        Eri firma kyseessä. Muuten hyvä suoritus.


    • bensallaajava

      Jos haluat sijoittaa ja et halua menettää rahoja tilaat panelit ja invertterin itse ja soitat sähkömiehen paikalle asentamaan !
      Mutta jos haluat menettää rahat, niin osta mersu diesel ,koska kohta sillä ei voi ajaa ja arvo on nolla !

    • JumalanTerve

      Muistakaa tervehtiä Pohjolan Energian edustajia Jumalan terveellä.
      Omia uskonveljiään eivät viitsi kusettaa.
      Kannattaa myös pitää pieni hartaushetki ennen myyntipuheita.

    • muutamaehkä

      Kaikki perustuu ihmisten suureen tietämättömyyteen j a haluttomuuteen ottaa selvää asioista.

      silti ollaan tietävinään vaikka mistä asiasta vaik kamitä höh !

      nyt on pian keskipäivä ja täysin valoisaa, mutt a paneleista ei tule mitään, kuinka moni suomalinen tiesi sen !

    • raksaaja-sh
      • Anonyymi

        Mitä tekemistä Oulun Energialla on Pohjolan Energian kanssa?! Eikös ne ole ihan eri yrityksiä???


    • Mattimöttönen

      Olipa heillä myynti mies......kaikki ne järjestelmän tuotteet oli googlessa haukuina etsittävissä...3 min....
      Oli niin suojattuja tuote merkkejä...muka....40 prossan alennus löytyi heti nettiä surffaamalla.....ei mennyt läpi vedätys....pyysin erittelemään tarjotut tuotteet...niin myyntimies....ööööööö
      Siihen loppui....

      • Anonyymi

        Tämä on tämä Pohjolan Energia vaihtanut nimensä Freebo laulajan mukaisesti Freeboksi. Aika huonoja kokemuksia pohjolan energista täällä ja nyt koittaa Freebo puhdistaa mainetta vaihtamalla nimeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tämä Pohjolan Energia vaihtanut nimensä Freebo laulajan mukaisesti Freeboksi. Aika huonoja kokemuksia pohjolan energista täällä ja nyt koittaa Freebo puhdistaa mainetta vaihtamalla nimeä

        Ei yritä puhdistaa painetta nimeä vaihtamalla vaan tekee firmasta kansainvälisemmän. Kun eise oo suomi jossa pelkästää freebo on


    • Anonyymi

      Näiden bisnesidea on suorastaan nerokas. Asiakashankkijat ja myyjät provikalla, asennukset alihankintana, myydään kiinalaisia Saksassa koottavia paneeleita järjettömällä katteella vanhuksille. Koskelo Antti, Matti, Ville, Mikko ja Sampo sukulaisapulaistensa Hannukseloiden kanssa kyllä osaavat asiansa, mutta omaatuntoa ei riitä nimeksikään.

      • Anonyymi

        Naapurini sanoi että hänen paneeleistaan tulee 4 MWh vuodessa. Silloin kun sähköä ei juuri tarvitse. Pihallaan olevaa uima-allasta sanoi sillä sähköllä lämmittävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurini sanoi että hänen paneeleistaan tulee 4 MWh vuodessa. Silloin kun sähköä ei juuri tarvitse. Pihallaan olevaa uima-allasta sanoi sillä sähköllä lämmittävänsä.

        eli hukkaan meni nekin tuhannet eurot.


    • Anonyymi

      Tämä verkkoakku -palvelu on ideana kyllä perin kannatettava. Kennot tuottavat sähköä juuri silloin kun tarve on pienimmillään, eli kesällä.
      Tällöin on järkevää syöttää ylijäämäsähkö verkkoon ja käyttää sitä esim. talvella kun energian tarve on suurimmillaan. MUTTA, koska palvelu vaatii sopimuksen ko palveluntuottajan kanssa niin herää kysymys että joudutko samalla "naimisiin" ko energiayhtiön kanssa, yleensä vähintään 2 vuodeksi. Tämän kahden vuoden jälkeen he voivat käytännössä määrätä oman energiansa hinnan, tai voit tietysti kilpailuttaa energian ja ostaa sen muualta, mutta tällöin menetät tuon verkkoakun tarjoamat hyödyt.
      Tällöin katolla olevien kennojen takaisinmaksu jää perikunnalle ; )) ... no, ainakin pitenee vuosikausia. Jos useammat Energiayhtiöt alkavat tarjoamaan vastaavaa verkkoakku-palvelua ja sähköenergian kilpailuttaminen voi toteutua verkkoakun etuja menettämättä , alkavat nuo kennot katolle kiinnostaa aikuisten oikeasti.

      • Anonyymi

        Naulan kantaan.

        Ite kyllä olen laskeskelemassa asian niin että paneelitehoa tulisi kattamaan varmat kulutukset. tarkoitan siis kulutuksia mitkä on joko jatkuvia tai mihin voi tunkea kyseisellä teholla 10h vuorokaudessa.

        IV 200W
        pesuilojen lattia 700W (suurin osa varaavia)
        elektroniikka (NAS, Wifi,...) 50W
        lämminvesivaraaja 1000W

        Voisi siis kuluttaa 2kW teholla joka päivä. 10h ajan. Ehkä 4kWp paneelisto olisi tällöin sopiva. Ongelmaksi tulee se miten tehon saa ohjattua juuri näille kohteille ja niin että lämminvesivaraajaa lämmitetään ensisijaisesti auronkosähköllä ja toissijaisesti yösähköllä, samoin kuin varaavia lattioita.
        Valmiita ratkaisuja ei tähän ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naulan kantaan.

        Ite kyllä olen laskeskelemassa asian niin että paneelitehoa tulisi kattamaan varmat kulutukset. tarkoitan siis kulutuksia mitkä on joko jatkuvia tai mihin voi tunkea kyseisellä teholla 10h vuorokaudessa.

        IV 200W
        pesuilojen lattia 700W (suurin osa varaavia)
        elektroniikka (NAS, Wifi,...) 50W
        lämminvesivaraaja 1000W

        Voisi siis kuluttaa 2kW teholla joka päivä. 10h ajan. Ehkä 4kWp paneelisto olisi tällöin sopiva. Ongelmaksi tulee se miten tehon saa ohjattua juuri näille kohteille ja niin että lämminvesivaraajaa lämmitetään ensisijaisesti auronkosähköllä ja toissijaisesti yösähköllä, samoin kuin varaavia lattioita.
        Valmiita ratkaisuja ei tähän ole.

        Aurinkopaneelit, sähköä tuottavat. ,kannattavat vain myyjälle! Ainoastaan kesämökkikäyttö, jossa ei sähköverkkoa , on kannattavaa hankkia .
        Monia on kusetettu luvaten jopa 30% vähennys sähkönkulutukseen. Aiotko olla kusetuksen kohteena?
        Vesi- glyfolikeräimillä saa parhaan hyödyn tuottaen lämmintä käyttövettä.


    • Anonyymi

      Hei,

      Pohjolan energia/turva.
      Älkää tehkö heti sopimuksia vaan ottakaa useampia tarjouksia.
      Entinen myyjä.

    • Anonyymi

      Freebon mies on tulossa huomenna. Verkkoakku on loistoidea, jota yritetään myydä väärillä tiedoilla. Totuus on se että NGE ostaa ylijäämätuotannon pörssihintaan (ja vieläkin halvemmalla, koska maksaa vain kuukauden keskihinnan) ja hyvittää summan seuraavassa laskussaan. Mitään akkua ei ole.

      Muusta ei ole kyse ja kaikki muutkin yhtiöt tekevät saman ilman verkkoakkua, mutta maksavat kuitenkin pörssihinnan tunti tunnilta. Keskiarvo ottaa mukaan yön tunnit, jolloin aurinko ei paista ja vähättelee päivätunteja, jolloin pörssihintakin on suurempi.

      Ja "akusta" ei voi toimittaa sähköä mitenkään ilman verkkoyhtiötä, joka laskuttaa sinulta mittaamansa energian ja verot. Siis tämä ilman siirtohintaa ja veroa on pelkkää valhetta. Yksi paneelikauppias kylläkin lupasi ylijäämäsähköstä 14 senttiä kahden vuoden ajalta, mutta se onkin eri juttu (jos on totta).

      • Anonyymi

        Freebo entinen kotisun! Katso kuluttajavalituslautakunnan sivut ennen kuin teet hankintapäätöksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Freebo entinen kotisun! Katso kuluttajavalituslautakunnan sivut ennen kuin teet hankintapäätöksen

        Näitä kusettajia riittää. Lähes aina taustalla on nämä samat molopääsuvut joilla ei omaatuntoa eikä moraalia ole vaikka kirveellä pätkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Freebo entinen kotisun! Katso kuluttajavalituslautakunnan sivut ennen kuin teet hankintapäätöksen

        Freebohan ei ole entinen kotisun.


    • Anonyymi

      Pohjolan Energia tunnetaan nykyään nimellä Freebo. Samat huijarit edelleen liikkeellä, Koskelon suku taustalla.

      Varokaa! Lypsävät kaamea ylihintaa aurinkopaneeleista verrattuna rehellisempiin kilpailijoihin.

      • Anonyymi

        Tutulle yksin asuvalle iäkkäälle naiselle kaksi miestä tuli kotiin ja väkisin myivät aurinkosähköpaketin.
        Onneksi ehdin väliin ja sain kaupan peruttua.
        Takaisinmaksuaika olisi ollut yli 50 vuotta.
        Pakko vaihtaa nimeä , kun jäljet polttavat.


      • Anonyymi

        ei kai kalliilla myyminen ole mitenkään kusetusta?


    • Anonyymi

      Hyvin tulee sähköä nyt vai mitä?

      ei ole kuin puoli metriä lunta panelien päällä, kyllä se sieltä läpi tirkistää sähkövoima!

    • Anonyymi

      Mitäköhän tarkoittaa ”lähteä tyhjin nahoin”? Lähteekö asiantuntija Imettynä tyhjäksi pelkkä nahka liikkuen? ”Lähteä tyhjin käsin” olis ollu sopivampi ilmaus ehkä.
      Jos asiantuntija lähtee tyhjin nahoin niin silloin on tapahtunut kauheuksia.

      • Anonyymi

        Suomen kieli on rikas.
        Minun nahkaani se tuli nylkemään, ehkä siinä on kysymys enempi valuutasta. Tyhjin käsin olis ehkä ymmärrettävämpi.


    • Anonyymi

      Älkää ikinä ostako näiltä mitään ja varoittakaa varsinkin vanhempaa väkeä näistä lesta koijareista! Samaa kusettaja porukkaa mitä nämä kaikki lestojen ovelta ovelle myyjät, yrittävät huitaja rahat ihmisiltä.

    • Anonyymi

      Meidän tarina:

      Tästä on muutama vuosi aikaa, yritys oli tuolloin Pohjolan Energia. Puhelinmyyjä soitti, että kiertelevä myyntimies on juuri nyt tulossa tänne Mikkeliin, nyt olisi tilaisuus saada paneelia katolle! Siihen aikaan olin ajatellut paneeleja ja tutustunut etukäteen netissä asiaan. Olin tullut siihen tulokseen, että aurinkopaneeleja ei kannata vielä hankkia, koska sähkövarastointi oli heikkoa. Uteliaisuuttani annoin periksi ja sanoin, että voihan se myyjä tulla käymään. Olin kylläkin päättänyt, että paneeleja en tule kuitenkaan ostamaan. Vartin päästä laitoin ko. numeroon tekstiviestin, että perun käynnin, koska hukkaanhan siinä aikaa menee.

      Noh, käärmeöljykauppias ilmaantui kuitenkin parin päivän päästä ovelle. Olen jälkeenpäin miettinyt, että siinäpä olisi ollut oivaa videomateriaalia siitä, kuinka asiakasta retorisesti harhautellaan joka suuntaan, ja jätetään kaikki agendalle epämieluisat yksityiskohdat kertomatta. Sisäisesti hymyilin monta kertaa, koska tämä noin 55 ikäinen herrasmies oli hionut myyntikikkansa niin täydellisiksi kynän tehokeinonaputtelusta lähtien, että vot. Kieli oli niin lipevä, että mietiskelin kuinka se suussa kestääkään :) Talomme on mahdollisimman huonossa asennossa suhteessa aurinkoon, mutta tämäkin tuntui olevan pikemminkin siunaus. Lumi katolla ei ollut minkäänlainen rasite, vaan uudet Saksan pelit suorastaan imaisevat energian kennojen kautta.

      Etukäteen harjoiteltu kilautan esimiehellenikin kuvio meni kuin elokuvissa. Esimiehen kanssa keskusteltuaan pystyi tekemään "only for you" 7000e tarjouksen paneeleista. Sanoin että maksan puolet, niin tehdään kaupat. Kauppoja ei syntynyt. Säälin niitä kaikkia vanhuksia, jotka tämän Hunttalan Matin ovelleen saavat :)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe