Perussuomalaiset ehdottavat varjobudjetissaan 100milj € vähennystä klumppisummaan, joka annetaan Ahvenanmaalle. Kulttuuriministerin tulisi vaatia, että klumppisummasta, joka Ahvenanmaalle annetaan sisältää, jonkun %:n, joka on pakko käyttää suomenkielen -ja kulttuurin edistämiseen. Klumppisummmasta ainoastaan osa on ahvenanmaalaisten omia veroja loput on suomenkielisten veronmaksajien rahoja. Suomalaisen veronmaksajan oikeus on saada maksamilleen veroille myös oman kielensä edistämis velvollisuus. Itsemääräämisoikeus välttää suomenkielen opetus voi olla oikeutettua vain, jos toimitaan omilla rahoilla.
Äänestäjien tulee odottaa toimenpiteitä Sinisiltä, koska ovat hallituksessa.
Kulttuuriministerin pitäisi myös valvoa, että suomenkielen ja -kulttuurin edistäminen tapahtuu Hanasaaren kulttuurikeskuksessa. Tällä hetkellä siellä edistetään ruotsinkieltä Suomessa.
Suomen kielen ja -kulttuurin puolustaminen!
1
55
Vastaukset
Jari Sarasvuo sanoi Heikelä syndrooma ohjelmassa kiertävänsä hyväntekeväisyys lippaat, koska haluaa päättää minne hänen rahansa menevät. Minä en halua tehdä niska limassa työtä ja sitten RKP jakaa maksamani verorahat rikkaille ahvenanmaalaisille. Suvakit jakavat myös Afrikan diktaattoreille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646148
- 755369
- 994375
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753750Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603418- 443030
- 152357
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582099- 462055
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381783