Kaikki uskonnot ovat samaa soopaa

atte-pappa

Luin tuossa Kalle Halttusen alkamaa ketjua "En tiedä, mikä on totuus". Heppu ei tiennyt sitä, mikä seurakunta olisi lähimpänä Raamatun ilmoittamaa totuutta ja mihin hänen tulisi liittyä: sanoi olevansa ortodoksi. Exap esitti hänelle vertauksen vesiämpäreistä, josta sain mieleeni tällaisen vertauksen, mikä sopii paremmin kuvaamaan sitä, mistä uskonnoissa on kysymys.

Täytä 50 ämpäriä vedellä ja kaada ne kylpyammeeseen. Nimeä 45 niistä jonkin tunnetun uskonnon tai uskonlahkon nimellä ja jätä loput viisi nimeämättä, koska ne edustavat jotakin sellaista uskontoa tai näkemystä yliluonnollisista asioista, joita ei vielä tunneta. Kun ne 50 sangollista vettä ovat sekoittuneet toisiinsa, niin ota käteesi tyhjä ämpäri ja ammenna se täyteen vettä ammeesta.

Oikea tai väärä uskonto on sitten siinä ämpärissä. Kaikki on sitä samaa paskaa, jota taikauskoiset villit ovat levittäneet jo vuosituhanisen ajan. Kuka järkevä ihminen sitä enää uskoo?

11

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehotuksen-sana

      Uskonnot ovat kusetusta. Rahan ahneet lahkot kilpailevat maksavista asiakkaista.
      Kaikki lahkot ja uskonnot perustuvat yksinomaan bisneksen tekemiselle herkäuskoisuutta hyväksi käyttäen. Näin on aina tähän asti ollut, mutta onneksi ei tule aina jatkossa olemaan.
      Erotkaa kusettavista lahkoista, mikäli olette joskus liittyneet esim. "made in USA" lahkoon.

      • atte-pappa

        Jotta rahanhimoiset ja omaa kunniaa sekä korkeaa asemaa tavoittelevat huijarit voisivat saavuttaa tavoitteensa, tarvitaan hyväuskoisia hölmöjä toteuttamaan heidän toiveensa. Eiköhän tässä tullutkin jo sanottua se, mistä mm. kristinuskossa on kysymys. On tietysti ikävää, että myös johtajien joukkoon on eksynyt uskovia, jotka eivät tajua koko juttua kusetukseksi.


    • Uskonnot-kusettavat-aina

      Uskonnollisuuden kaapuun on helppo verhoutua ja sen sisältä käsin on helppoa kusettaa.
      Siitä syystä näitä lahkoja on maailmassa tuhansia. Jokainen lahko ja kultti haluaa päästä osingoille, koska kristinuskon nimissä pyöritettävä bisnes on todettu tuottoisaksi ja vaivattomaksi.

    • Lahkojen.päämäärä

      Kaikki perustuu aivopesuun. Kun sinulle viikosta toiseen hoetaan Raamatun satukirjan satuja niin, jos olet herkkäuskoinen, alat kenities uskomaan niihin ja pitämään niitä totena. Lahkon päättäjien tehtävänä onkin vain viikosta toiseen aivopestä ihmisiä ja sitä kautta saada maksavia jäseniä puljuunsa.

    • pyhpyh29837492374

      Valheenne eivät merkitse meille yhtään mitään.

    • Lähetysläinen

      Jos olisin ammentanut oman uskoni kaikista maailman uskonnoista sen sijaan, että turvauduin Raamatun ilmoittamaan Jumalaan ja Jeesukseen evankeliumin ilmoituksen mukaan, niin tuskinpa olisin saanut syntejäni anteeksi ja täyttynyt Pyhällä Hengellä? Tuskinpa minulla olisi rauhaa sydämessäni ja voimaa todistaa Jeesuksesta, vaikka en mikään kirjanoppinut Raamatun asiantuntija olekaan?

      Uskonnoilla on siten eronsa enkä tiedä toista uskontoa, joka voisi saada aikaan sellaisen muutoksen ihmisen elämässä kuin Jumalan vaikuttama usko Raamatun kirjoitusten mukaan. Tämä usko vaikuttaa kokonaisvaltaisen elämän ja arvojen muutoksen, niin että entisestä pahantekijästä voi tulla hyvää tavoitteleva ja siihen ajoittain pystyvä lähimmäistä rakastava ihminen.

      Tästä ovat monet entiset laitapuolen kulkijat ja nykyiset uskossa olevat kristityt todisteena eikä heitä hyväksy muut kuin toiset kristityt: ateistit jopa pilkkaavat heitä, vaikka muutos on ollut pelkästään hyvään heidän elämässään. Sitä minä ihmettelen, miksi pitää pilkata ihmisiä, jotka ovat olleet yhteiskunnan pohjasakkaa ja aivan maassa, mutta Jumala on nostanut heidät ylös uuteen elämään Kristuksessa?

      • Tämä on viisautta!


    • näin.se.vain.on

      "Jumala on nostanut heidät ylös uuteen elämään"

      Älä valehtele!

      Mitkään jumalat eivät ole ketään nostaneet yhtikäs mihinkään. Jumalat ovat KAIKKI ihmisen keksimiä satuolentoja.
      Ihminen itse on halunnut nousta ja hän itse on noussut. Siihen ei mitään rahalle persoja lahkoja tarvita.
      Kaikki eivät halua auttaa itseään ja siksi he jatkavat samaan malliin kuin ennen.

      Jos joku on riippuvainen esim. tupakasta tai alkoholista ja haluaa päästä niistä eroon, niin ei siinä lahkoja tai satujumalia tarvita, vaan kaikki on kiinni ihmisen omasta tahdosta päästä eroon. Kun oikein itse haluaa, niin varmasti myös saavuttaa haluamansa.

      • kysynpävaa

        Mitä mieltä olet edesmenneestä presidentti mauno koivistosta joka luki Raamattua ?
        Joku kysyi, että mitenkä joku vielä 2000 luvulla lukee Raamattua


      • Manun-naapurina-ollut
        kysynpävaa kirjoitti:

        Mitä mieltä olet edesmenneestä presidentti mauno koivistosta joka luki Raamattua ?
        Joku kysyi, että mitenkä joku vielä 2000 luvulla lukee Raamattua

        "Mitä mieltä olet edesmenneestä presidentti mauno koivistosta joka luki Raamattua ?"

        Mistä tuollaista paskaa suollat? Ei Koivisto itse ollut mikään Raamatun lukija, vaan hänen isänsä kuului joskus lahkoon. Mauno sanoutui kokonaan irti kristillisistä lahkoista.

        Koivisto oli myös omalta osaltaan syyllinen 1990-luvun lamaan, johon ulkomaalaiset rahanlainaajat ajoivat Suomen.
        Kun pankit olivat romahduspisteessä, päätti Koivisto pelastaa pankit veronmaksajien kustannuksella suomalaisten yrittäjien sijaan.
        Lukemattomat perheet hajosivat, kun velkakierteeseen ajetut murtuivat ja tekivät itsemurhan. Pankkiirit lihoivat kansalaisten kustannuksella ja pankkiirien eliittiasema suomalaisessa yhteiskunnassa sinetöitiin juuri Koiviston aikaan.
        Meno jatkuu vielä nykyäänkin Koiviston periaatteiden mukaan.

        Koivisto oli pankkiiri, eikä siis koko kansan presidentti. Hän oli mm. STS-Pankin ja Suomen Pankin pääjohtaja ja myös pääministeri.


      • kysynpävaa
        Manun-naapurina-ollut kirjoitti:

        "Mitä mieltä olet edesmenneestä presidentti mauno koivistosta joka luki Raamattua ?"

        Mistä tuollaista paskaa suollat? Ei Koivisto itse ollut mikään Raamatun lukija, vaan hänen isänsä kuului joskus lahkoon. Mauno sanoutui kokonaan irti kristillisistä lahkoista.

        Koivisto oli myös omalta osaltaan syyllinen 1990-luvun lamaan, johon ulkomaalaiset rahanlainaajat ajoivat Suomen.
        Kun pankit olivat romahduspisteessä, päätti Koivisto pelastaa pankit veronmaksajien kustannuksella suomalaisten yrittäjien sijaan.
        Lukemattomat perheet hajosivat, kun velkakierteeseen ajetut murtuivat ja tekivät itsemurhan. Pankkiirit lihoivat kansalaisten kustannuksella ja pankkiirien eliittiasema suomalaisessa yhteiskunnassa sinetöitiin juuri Koiviston aikaan.
        Meno jatkuu vielä nykyäänkin Koiviston periaatteiden mukaan.

        Koivisto oli pankkiiri, eikä siis koko kansan presidentti. Hän oli mm. STS-Pankin ja Suomen Pankin pääjohtaja ja myös pääministeri.

        Toivoisin asiallista keskustelua. Kysyit,että mistä kirjasta ? Sotamiehestä presidentiksi
        Sen voit varmaan kirjastosta lainata jos haluat lukea. Itseläni on useimpia ateisti ystäviä eikä meillä ole koskaan mitään riitoja vaikka emme samaa mieltä kaikista asioista olekkaan, olemme silti hyviä ystäviä. Jos olen oikein ymmärtänyt ei hänen isänsä koskaan liittynyt advareihin vaikka sielä kokouksissa kävikin. Hyvää illan jatkoa sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe