lääkkeellinen abortti

ei-synnyttänyt

eli kuinka toimii? onko huomattavasti kivuliaampi? lääkärit eivät kuitenkaan ensisijaisesti suosittele ei-synnyttäneille naisille...

35

10932

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikkis

Kaverin kertomusten perusteella paljon rankempi juttu kuin mitä kaavinta/imu-versio. Voihan tietysti riippua henkilöstä ja siitä kuinka pitkällä raskaus on jne. mutta jos omalle kohdalleni sattuisi abortti, en haluaisi lääkkeillä tehtävää aborttia. Ilmeisesti myös sitä toipuminen kestää kauemmin. Mutta omia kokemuksia ei ole, joten...nämä ovat vain kuulemiani juttuja...

• tehty on

Ota pikaisesti yhteys terveydenhoitajaan, niin voitte alkaa suunnittella, mikä olisi sulle paras ratkaisu. Lääkkeillä tehdään varhaisraskauden keskeytys 9 vk:oon saakka. Itselläni se päivä sairaalassa naistetautien osastollla oli erittäin kivulias, mutta särkylääkkeet ovat ihmeellisiä! Noin 5% lääkkeellisistä raskaudenkeskeytyksistä ei onnistu täydellisesti. Kuuluin tuohon sakkiin. Eli minulle tehtiin viikon päästä lääkekeskytyksestä kipujen takia kaavinta, joka olisi ollut helpompi ratkaisu. Eikä ollenkaan hirveä. Jos valitset lääkellisen keskeytyksen, varaa kunnollisia kipulääkkeitä myös kotiin varolta (Buranaa), ei vain Panadolia. Buranaa voi ottaa useamman kerralla kiputilanteesta riippuen.

Henkinen prosessi on ollut raskas, myös siihen on itselleen varattava ja annettava aikaa. Omalla kohdallani raskaudenkeskeytyksestä aikaa nyt 3 vk. Ei enää ole niin paljon mielessä, mutta kuitenkin. Syyllisyydentuntoa koin läheisteni takia, en alkion.

• kokenut

Hei,
        mulle tehtiin viikko sitten lääkkeellinen (tosin ei abortti vaan sain keskenmenon). Kivut on kovat mutta lääkkeet auttaa. Päivässä ohi - vuodot kestää muutaman viikon (näin sanottiin) mutta on mulla jo vähäistä.

Sitten varoitus: missään nimessä ei saa ottaa Buranaa koska se estää keskeytyksen vaikutusta! Tämän takia voi joutua sitten uudelleen kaavintaan. Ainoastaan panadol ym. parasetamolia sisältävät sopivat lääkkeellisen keskeytyksen yhteydessä!

• tehty on
        kokenut kirjoitti:

Hei,
        mulle tehtiin viikko sitten lääkkeellinen (tosin ei abortti vaan sain keskenmenon). Kivut on kovat mutta lääkkeet auttaa. Päivässä ohi - vuodot kestää muutaman viikon (näin sanottiin) mutta on mulla jo vähäistä.

Sitten varoitus: missään nimessä ei saa ottaa Buranaa koska se estää keskeytyksen vaikutusta! Tämän takia voi joutua sitten uudelleen kaavintaan. Ainoastaan panadol ym. parasetamolia sisältävät sopivat lääkkeellisen keskeytyksen yhteydessä!

Kysyin särkylääkkeiden vaikutuksesta, sillä olin keskeytyksen jälkeisen viikon syönyt Panadolia aika tuhdisti, eikä auttanut kipuihin, eikä myöskään hyytymiä tullut. Kun sitten kipujen takia menin keskeytyksen jälkeisen viikon pe gynekologille, hän sanoi, että Pandolia on hyvä syödä sen takia, ettei se ehkäise vuotoa vaan edistää sitä. MUTTA minun kohdallani (viikko keskeytyksestä) särkylääkkeiden vaikutus ei enää vaikuta vuotoon ehkäisevästi samalla tavalla. Kunpa olisin tiennyt! Olisin saanut nukkua kivuilta muutaman yön. Eli yhteenvetona: kaikki tuntemukset ovat yksilöllisiä ja jokaisen keho reagoi eri tavalla. Myös lääkäreiden mielipiteet vaihtelevat

• kokenut
        tehty on kirjoitti:

Kysyin särkylääkkeiden vaikutuksesta, sillä olin keskeytyksen jälkeisen viikon syönyt Panadolia aika tuhdisti, eikä auttanut kipuihin, eikä myöskään hyytymiä tullut. Kun sitten kipujen takia menin keskeytyksen jälkeisen viikon pe gynekologille, hän sanoi, että Pandolia on hyvä syödä sen takia, ettei se ehkäise vuotoa vaan edistää sitä. MUTTA minun kohdallani (viikko keskeytyksestä) särkylääkkeiden vaikutus ei enää vaikuta vuotoon ehkäisevästi samalla tavalla. Kunpa olisin tiennyt! Olisin saanut nukkua kivuilta muutaman yön. Eli yhteenvetona: kaikki tuntemukset ovat yksilöllisiä ja jokaisen keho reagoi eri tavalla. Myös lääkäreiden mielipiteet vaihtelevat

Joo ja siis unohdin mainita sen että neljänä ensimmäisenä päivänä ei saa käyttää buranaa mutta sen jälkeen voi popsia niin paljon kuin napa sietää!

• kokenut

ibuprofeiini eli burana ym vastaavat estävät kohdun supistumista minkä on kuitenkin tarkoitus supistella lääkkeellisessä keskeytyksessä. Itse kokenut synnyttämättömänä vko:lta 13 ja aivan kamala kokemus minulle, ja hirveet kivut. Panacodia sain särkylääkkeeksi ja kotona tein.

• Merkkuuu
        kokenut kirjoitti:

Hei,

Itselleni tehtiin juuri abortti ja lääkäri määräsi 600mg buranaa, että eipä se ihan noin mene..

• yurtrtrtirti

Yhden Buranan vahvuus vaihtelee välillä 200-jotain milligrammaa, onkos se vahvin 600 vai 800. Reseptillä saa tuhumpia särkylääkkeitä, esim totaalista kynnenpoistoa seuraaville päiville.

• papu

Lääkkeellinen keskeytys oli ainakin minulle todella helppo ja nopea.Kivut olivat menkkakipuihin verrattavia.Mielestäni helpompi kuin nukutuksessa tehtävä kaavinta.synnyttäneillä tämä ilmeisesti helpompi kuin ei synnyttäneillä.ja itse synnyttäneenä mielestäni ei tuntunut miltään.

• jennifer___-

Itselleni tehtiin abortti llääkkeillä kaksi vuotta sitten. Yleensä keskeytys tehdään kyseisellä tavalla vain 9.viikolle,mutta omani oli jo 14.viikolla. en tiedä mistä johtui että minulle ei tehty heti kaavintaa.
      Kokemus oli erittäin epämiellyttävä. Olin kätilöopistolla yhteensä 9tuntia ennenkuin mitään tapahtui,kivut pahenevat hetki hetkeltä. Lääkettä annetaan muistaakseni parin tunnin välein(tabletti kohdunsuulle),mitään ei saa syödä eikä juoda ja vessassa käyntiäkin pitää välttää. Keskeytys voi kestää vaikka kuinka kauan,tietysti riippuu ihmisestä,joillain tapahtuu nopeasti. Loppujen lopuksi kun ulostulo tapahtui minun käskettiin tiputtaa sikiö metallisankoon samalla kun hoitaja tuijotti vieressä.
      Viikkoa myöhemmin sain tulehduksen kohtuun,koska sinne oli jäänyt verta(johtui varmaan siitä että raskaus oli niin pitkällä)ja jouduin vielä kaavintaan.
      Suosittelisin että pyydät kaavintaa ihan suoraan,paljon helpompi tapa. Kaavinnasta ei juurikaan aiheutunut kipua. Ja plussa puolena on myös se että sikiötä ei tarvitse synnyttää,etkä muutenkaan tiedä koko operaatiosta mitään.
      Onnea sinulle.

• möhömaha

Minusta tuntuu että kaavintaa ei voi noin pitkälle menneessä raskaudessa edes tehdä, vaan se aina synnytetään (siis rv14). En tiedä missä se raja menee... olisko tuo se maaginen 12rv...

Miten sä huomasit ,että sulla oli tullut se tulehdus? Mulla ei ole ikinä ollut mitään virtsatientulehduksia, yms. että tietäisin pitää silmällä omaa tilannettani...

• teiniäiti vuodelta....
        möhömaha kirjoitti:

Minusta tuntuu että kaavintaa ei voi noin pitkälle menneessä raskaudessa edes tehdä, vaan se aina synnytetään (siis rv14). En tiedä missä se raja menee... olisko tuo se maaginen 12rv...

Miten sä huomasit ,että sulla oli tullut se tulehdus? Mulla ei ole ikinä ollut mitään virtsatientulehduksia, yms. että tietäisin pitää silmällä omaa tilannettani...

Abortista en tiedä mitään, mutta kohtutulehduksesta kyläkin. Ja virtsatientulehduksesta niin ikään. Noita kahta ei voi verrata, monestakaan syystä.
        Kohtutulehduksen riski liittyy mm. aborttiin ja synnytykseen ( muut sen alueen operaatiot), Tulehdus johtuu siitä että kohtuun on jäänyt jotain "römppeitä", ts. kalvon palasia tms. Tämä aiheuttaa bakteerien kasvua, oireena korkea kuume (tai lämpöily), pahan hajuinen vuoto ja alavatsakipu. Hoidetaan tulehduksen aiheuttajan poistamisella (eli kaavinnalla) ja tarvittaessa antibiooteilla.
        VTI oireilee virtsaamisen kirvelyllä, virtsa saattaa haista jos tulehdus on riittävän voimakas. Kuumeella tai lämpöilyllä. Hoitona antibiootit.
        Kai sun abortin jälkeen kehoitettiin tarkkailemaan vuotoja? Olisi ainakin pitänyt kehoittaa... Toisaalta eikö sut kaavittu? Joten ei ole ovinkaan todennäköistä että mitään ylimääräistä olisi enää kohtuun jäänyt.

• jennifer___-
        möhömaha kirjoitti:

Huomasin tulehduksen pahanhajuisesta vuodosta. Itselleni ei tullut kuumetta ja kipukin oli aika lievää. Veri rupesi muutaman päivän päästä haisemaan mädältä ruumiilta.
        Onneksi tarkkailin vuotoa.
        Ihmettelen vaan sitä että miten voi lääkkeellinen keskeytys olla tapauksessani mahdollinen. Jälkeenpäin olen lukenut asiasta ja todellakin minun olisi pitänyt päästä kaavintaan. Tämän on myös oma lääkärini jälkeenpäin todennut. Sen käsityksen sain myös TEO:ssa lupaa hakiessani.
        No mutta mitäpä sille enää voi. Paljon helpommalla olisi kyllä päässyt kaavinnan kanssa.

• aamu
        jennifer___- kirjoitti:

Huomasin tulehduksen pahanhajuisesta vuodosta. Itselleni ei tullut kuumetta ja kipukin oli aika lievää. Veri rupesi muutaman päivän päästä haisemaan mädältä ruumiilta.
        Onneksi tarkkailin vuotoa.
        Ihmettelen vaan sitä että miten voi lääkkeellinen keskeytys olla tapauksessani mahdollinen. Jälkeenpäin olen lukenut asiasta ja todellakin minun olisi pitänyt päästä kaavintaan. Tämän on myös oma lääkärini jälkeenpäin todennut. Sen käsityksen sain myös TEO:ssa lupaa hakiessani.
        No mutta mitäpä sille enää voi. Paljon helpommalla olisi kyllä päässyt kaavinnan kanssa.

Raskauden keskeytys näyttää olevan hyvin yksilöllistä, ja riippuu tietysti siitä kuinka pitkälle raskaus on edennyt.Mulle tehtiin lääk. abortti olessani 7 viikolla.Kipuja ei ollut,ja oli todella helppo homma. Sai syödä ja juoda ja
        vessassakin sai käydä normaalisti. KIpulääkkeen saa heti kun on laitettu pillerit alapäähän, ja tarvittaessa saa aina lisää kipulääkettä. Kaavinnassa yleensä suurempi riski koska siinä potilas nukutetaan.

• mimmi

Kaavinta tehdään vain siinä tapauksessa, että raskaus on kestänyt korkeintaan 12 viikkoa. Erityisluvalla keskeytyksen voi tehdä vielä 20 viikkoon asti, mutta se tehdään sitten lääkkeillä ja vaatii osasto seurannan sairaalassa ja on muutenkin rankempi toimenpide fyysisesti kuin alle 9 viikkoa kestäneen raskauden lääkkeellinen keskeytys.

• jennifer___

Minulle kaavinta oli erittäin helppo ja pääsin muutaman tunnin päästä kotiin. Sen sijaan lääkkeellinen oli aivan kamalaa,raskauteni oli siinä vaiheessa jo hyvin paljon yli 9vkoa

• mulla oli 8:lla viikolla, ja mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys sairaalassa. Lähinnä kyllä omasta tahdosta. Hyvin sai kipulääkettä, levättyä ja oli paljon turvallisempi olo. Nyt vähän epäilen että kohtutulehdus on iskenyt, koska istukka ei tullut sairaalassa (12 tuntia) oleilulla ulos, eikä ole näkynyt vieläkään. (lauantaina siis tehtiin) mutta täytynee osastolle soitella huomenissa ohjeistusta :)

En tiedä miksi, mutta minulla on kyllä sellainen käskitys (ja jäi tästä) että aina kun raskaus on kestänyt yli 12 viikkoa, alkio/sikiö synnytetään, ja sitten vasta kaavitaan.Mutta saatan toki olla väärässä, enkä tätä ala allekirjoittaa :)

Suosituksena Ksks kätilöt ja lääkärit kertoivat että osastolla tehtävään keskeytykseen viikkoja tulisi olla 9.

• traumat

mulle tehtiin vuoden alussa lääkkeellinen keskeytys, olin 17rviikolla ja olen 16 vuotias! pahin kokemus ikinä.. vatsa oli vielä kuukaudenkin jälkeen kipeä aina sillontällöin ja vuoto kesti yli kuukauden. kaavintaan vaan suoraan suosittelen!

• Ja miksköhän

totakaan sais ite valita? Niin tehdään mikä haaskaa vähiten yhteiskunnan varoja...Eiköhän tollasessa vaiheessa se lapsiparka ois kannattanu synnyttää ihan elävänä muutaman kuukauden päästä.

• traumat henkilölle

Tässä jälleen nähdään miten abortti ei ole kivutonta ja helppoa, vaikka täällä jotkut niin väittävät. Tuollainen voi aiheuttaa jopa kohtutulehdusta ja vaikka mitä.
        Mutta niinhänn se on että seuraamukset pitää myös kantaa. Abortti ei ole koskaan riskitön!

• traumat henkilölle
        traumat henkilölle kirjoitti:

Tässä jälleen nähdään miten abortti ei ole kivutonta ja helppoa, vaikka täällä jotkut niin väittävät. Tuollainen voi aiheuttaa jopa kohtutulehdusta ja vaikka mitä.
        Mutta niinhänn se on että seuraamukset pitää myös kantaa. Abortti ei ole koskaan riskitön!

Ihmettelen myös miksi "traumat" on antanut raskauden mennä noin pitkälle!
        Lapsi on saanut jo kaiken tarvittavan ja kaikki se mikä on tullut ulos on ollut päätä, käsiä ja jalkoja. Voi hyvä Jumala, että tämä aikakausi ja ihmiset ovat sydämeltään pimentyneitä!

• Riskibusiness
        traumat henkilölle kirjoitti:

Synnytyskään ei ole riskitön. Se on vaarallisempi kuin abortti. Joka vuosi kuolee monta naista Suomessakin synnytykseen. Raskaus on sitä suurempi riski, mitä pidemmälle se etenee.

• kumpivaarallisempaa
        Riskibusiness kirjoitti:

Synnytyskään ei ole riskitön. Se on vaarallisempi kuin abortti. Joka vuosi kuolee monta naista Suomessakin synnytykseen. Raskaus on sitä suurempi riski, mitä pidemmälle se etenee.

Ja kun huomioidaan kaikki jälkitilatkin, on abortti moninkertasesti synnytystä tappavampaa (tekijällekin). Turha siis tuijotella siihen pelkkään operaatioon.

• ymmärrys hoi!
    • 16-vuotiaalle

Toivottavasti sinä 16-vuotias ymmärrät tämän jälkeen että sinun paikkasi on vielä muutama vuosi koulunpenkillä, eikä harjoittamassa seksiä ja tekemässä noin hurjia päätöksiä elävästä pienokaisesta.
      Jos minun lapseni olisi tuossa iässä saanut elää noin holtitonta elämää, olisin kyllä epäonnistunut kasvattajana todella!
      Kun lapset alkaa tekemään lapsia, jossain kyllä on mätää ja pahasti!
      Pysykää nyt hyvät ihmiset kotona ja kasvakaa ensin aikuisiksi. Perheyhteys kuuluu avioliittoon koska siinä on aina kaksi osapuolta jotka on tarkoitettu huolehtimaan uudesta tulokkaasta, eikä sellaisesta jossa ei ole mitään tulevaisuutta!

• EiOnnistunut

mulle tehtiin lääk. abortti 12. päivä tätä kuuta, ja olin sitten aamu kahdeksasta iltapäivään kättärillä. kivut oli mulla aika sietämättömiä kipu lääkkeiden saannin jälkeenkin. (olin rv.12).. kotiin kun olin päässyt iltapäivällä, vuotoa oli runsaasti sinä päivänä ja hieman kipuja (lääkkeet auttoi). lähipäivinä kivut koveni ja vuoto vaan väheni, n. viikon jälkeen kivut oli sietämättömiä ja vuotoa tuskin tuli. soitin sitten kätilöopiston päivystykseen ja siellä kehotettiin tulemaan käymään. no menin sitten käymään siellä ja jouduin letkuihin kiinni koska kuumetta oli ollut aika paljonkin. seuraavana päivänä kaavinta koska kohtuun oli raskausmateriaalia jäänyt. osastolla olin heräämisen jälkeen n. 3h... kotona olen ollut nelisen päivää ja eilen sitte alko hirveät kivut uudelleen ja voi viellä olla mahdollista että pitäisi uudelleen kaapia koska vaikuttaa vähän siltä että kohtuun oisi jäänyt vielä jotain kun sieltä vielä tulee jotain muuta kuin verta... onko kellään samantapaisia kokemuksia?

• hohhoijjaa_

todella järkevää nostella tänne jotain 11 vuotta vanhoja alotuksia... mutta sellasta se sit on kun pitää mennä sorkkiin luonnonvastasesti ja repiä pois jotain minkä ois kuulunu olla siellä vielä useita viikkoja... ainoa syyllinen on peilissäs. Ehkä on kaapastu sen verran rankalla kädellä ettei sinne enää ikinä ykskään alkio jää kasvaan, sittenkään kun alat sitä joskus hinkuaan. Itsekkäät murhaajat ei oo lapsia ansainnu.

• annatvääräätietoa
        hohhoijjaa_ kirjoitti:

todella järkevää nostella tänne jotain 11 vuotta vanhoja alotuksia... mutta sellasta se sit on kun pitää mennä sorkkiin luonnonvastasesti ja repiä pois jotain minkä ois kuulunu olla siellä vielä useita viikkoja... ainoa syyllinen on peilissäs. Ehkä on kaapastu sen verran rankalla kädellä ettei sinne enää ikinä ykskään alkio jää kasvaan, sittenkään kun alat sitä joskus hinkuaan. Itsekkäät murhaajat ei oo lapsia ansainnu.

Toiveunesi ei toteudu juuri koskaan. Itselleni on tehty abortti, sain sen jälkeen kaksi lasta. Lapset voivat hyvin, perheemme on oikein onnellinen.
        Ennen kuin alat haukkumaan niin kysy miksi abortti tehtiin, et malta odottaa kuitenkaan. Sen verran sanon että aborttiin oli painava syy.
        Hyväksyn abortin, jopa siitä syystä että nainen ei halua lasta. Se on naisen oma päätös, ei sinun eikä kenenkään muun.

• sääli.lapsiparkoja

"Lapset voivat hyvin, perheemme on oikein onnellinen."

Onnellisuusmuurin varjossa
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas. Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana surullinen totuus "onnesta" piilee.

"aborttiin oli painava syy."

Voi kuvitella että taas joku niinkin "painava" ku ei just sillon sopinu kuvioihin..

"Hyväksyn abortin, jopa siitä syystä että nainen ei halua lasta."

Saat hyväksyä vapaasti mitä lystäät, ja niin saa muutkin, tai olla hyväksymättä.

• Kuka-vihaa
        sääli.lapsiparkoja kirjoitti:

"Lapset voivat hyvin, perheemme on oikein onnellinen."

Onnellisuusmuurin varjossa
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas. Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana surullinen totuus "onnesta" piilee.

"aborttiin oli painava syy."

Voi kuvitella että taas joku niinkin "painava" ku ei just sillon sopinu kuvioihin..

"Hyväksyn abortin, jopa siitä syystä että nainen ei halua lasta."

Saat hyväksyä vapaasti mitä lystäät, ja niin saa muutkin, tai olla hyväksymättä.

Sun hyväksymättömyydellä ei ole merkitystä, rakas abortinvastustaja. Jos nainen itse hyväksyy abortin, hän tekee sen riippumatta siitä mitä joku hyväksymätön ajattelee. Sinulla on vain vapaus ilmaista paheksuntasi, mutta kaikilla muilla vapaus ilmaista paheksuntansa sinun käytöksestäsi, vapaus ajatella mitä haluaa ja vaikka tehdä abortti lain puitteissa.

• ketä-korpee

Kovastihan sillä näkyy olevan merkitystä... SULLEKIN ;) mussukkainen suosijakiihkoni.

"kaikilla muilla vapaus ilmaista paheksuntansa sinun käytöksestäsi"

Kuten sunkin ;) että koita kestää nyt vaan.

• Apuatarvis

Öää joo olen 15 vuotias pääkaupunkiseudulta, ja tiedän kyllä että seksiä ei saisi harrastaa ilman mitään suojausta, mutta siinä kävi pieni vahinko poikaystäväni kanssa. (Ja tästä tapahtuneesta on noin viikko vähän alle.) Ei hän ei lauennut sisääni, joten riski on huomattavasti pienempi, mutta silti minua ahdistaa ihan hirveesti ajatus siitä että olisin raskaana kun omat kuukautiseni ovat perjaatteessa säännölliset mutta perjaatteessa ei ja niiden pitäisi alkaa tällä viikolla mutta stressaan että jos ne ei alakkaan että olisinkin raskaana. Olen kyllä googlettanut kaikkea tietoa, että mitä pitäisi tehdä yms mutta silti jotenkin tiedoton olo etten ole saanut kaikkia tietoja, että kuinka suuri mahdollisuus on tulla raskaaksi siinä jos harrastaa viikkoa ennen menkkojen tuloa seksiä vahingossa ilman suojausta mutta ei laukea sisälle? Ja tällä hetkellä kun stressaan omista menkoistani niin paljon ja koulusta niin voiko se siirtää menkkojen alkamista Että onko vielä mitään stressin syytä, että pitäisikö vain yrittää rauhoittua? Ja arvostan todella paljon avun saantia :) pahoittelen jos sieltä löytyy virheitä mutta olen itkenyt ja silmät ei ihan ole parhaimmassa vireessä

• autaittees

Pitääkö niitä haaroja levitellä jo kakarana kun et oo ilmeisestikään valmis kantaan vastuuta teoistas?? Anna niiden aikuisten leikkien olla niin kauan ettei tartte harkitakaan lasten murhailuja. Vai onko noin jännää pelleillä lastes elämillä?!

• haarathaaveena
        autaittees kirjoitti:

Pitääkö niitä haaroja levitellä jo kakarana kun et oo ilmeisestikään valmis kantaan vastuuta teoistas?? Anna niiden aikuisten leikkien olla niin kauan ettei tartte harkitakaan lasten murhailuja. Vai onko noin jännää pelleillä lastes elämillä?!

Asia ei kuulu tippaakaan sinulle haarojen levittelystä fantasioija.

• korpeekosananvapaus
        haarathaaveena kirjoitti:

Asia ei kuulu tippaakaan sinulle haarojen levittelystä fantasioija.

Turha sitten tänne julkiselle palstalle tulla lastenmurhista haaveilevien lelliprinsessojen ruikuttaan niitä verimässäysfantasioitaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe