Voinko ratsastaa shetlanninponilla?

Shetlanninponi8

Eli siis painan 45kg niin voinko ratsastaa muutaman kerran viikossa shetlanninponilla jonka säkä on 97cm? Ja menisin siis kaikkia askellajeja yms.
Haluan ekana tietää ennen kuin rupean ratsastamaan koska en halua ponille mitään vahinkoa!

4

55

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z--

      Minusta olet liian painava. Shettisyhdistys suosittelee alle 100cm shettiksille max 140cm/40kg ratsastajaa.

      45kg on aika paljon, kun huomioi että tuohon tulee vielä päälle varusteet.

      (Siis tietysti tarkoitan että paino on aika paljon noin pienelle ponille, ei että 45kg olisi yleisesti iso paino ihmiselle).

      • Anonyymi

        Se riippuu myöskin ponin kunnosta. Jos menis vähän kevyemmin, niin vois onnistua kyllä. Jos ponin kunto on vähän huonompi, niin en menisi. Tai sitten jos haluaa niin voi myös maasta käsitellä esim. Juoksutusta, taluttelua, takaa-ajamista ja vaikka irto hypyttämistä.


    • Anonyymi

      Itse omistan 98cm säkäsen shettiksen jonka luonne on sellainen että ei voi myydä ja on ehkä hieman hullu. Olen itse 14v ja 160cm 42kg tiedän että olen poneille hieman iso mutta hän on hyvässä kunnossa eikö tule edes helposti hikeen. Viime kesänä hyppäsin ponilla 80cm ratoja helposti mutta tänä kesänä olen uskaltanut mennä vain 60-70cm ratoja

      • Anonyymi

        Lisään vielä tähän että olen suunnitellut poneille viikko ohjelman eli 2 vapaata 1maasto/kevyt 1koulusatulalla 1koulu ilman satulaa 1este satulalla 1 este ilman satulaa/kevyt ja olen ainoa joka menee ponilla ja menee reippaasti vaikka ostettiin ratsastuskoulusta jossa se ei liikkunut mihkään menee korvat hörössä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe