Eläke ja verotus

Tumpeloinen

Pääsin sairaseläkkeelle, ja nyt viedään 40% veroa, niin kauan kun haen eläkeverokortin. Olen nyt kuitenkin sellaisessa tilanteessa, ettn pääse Suomeen vaihdattamaan tätä veroprosenttia, kun vasta ensi vuonna. Käsitykseni mukaan jos pystyisin vaihtamaan sen tämän vuoden puolella, liikaa maksettu vero palautetaan. Mutta mites käy kun sen säätäminen menee ensi vuoteen. Saanko sitten veronpalauteksena ne takaisin? Senverran tumpelo olen etten osaa verkossa tätä verotusta muuttaa.

6

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soitappa

      Myös puhelimella voit muutoksen tehdä.

      • Tumpeloinen

        Eikö sinne pidä olla mustaa valkoisella, eli näyttää nuo eläketulot?


      • Soitappa

        Jäin myös itse lokakuun alusta sairaseläkkeelle,niin minulla kyllä riitti kun puhelimessa kerroin mitä olin tänä vuonna tienannut ja mitä maksanut veroja.Verottaja laski,ettei loppuvuodesta tarvi maksaa veroja ollenkaan.Siis 0%.
        Soitin kuitenkin eläkeyhtiööni ja sovin,että ottavat edes jotain(15%).


    • Palautuksia

      Kyllä ne verot lasketaan sitten siitä kokonaisansiosta ja ylimääräiset verot palautetaan viivästyskoron kanssa.
      Ei todellakaan häviä minnekään.
      En tiedä miten ensi vuonna kun on tuo tulorekisteri ja yksi veroprosentti, meneekö esim. takaisnmaksuturvan korvaus perusprosentilla?

      • Tumpeloinen

        Kiitos sinulle, niin itsekkin ajattelin, mutta täytyi varmista asia :)


    • Kovatpiipussa

      Tuloja ei voi estää kun sille tielle lähtee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      29
      2902
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      216
      1844
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      191
      1625
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      173
      1606
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      85
      1262
    6. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1143
    7. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      107
      1082
    8. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      188
      882
    9. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      311
      843
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      70
      723
    Aihe