Lallis muistot

Lallis

Kerro muistosi lalliksesta.

5

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merensinisyydestä

Minä aloitan keskustelun Lallintalon tanssipaikasta. Tanssipaikka oli aikanaan erittäin suosittu talvella ja hyvät orgesterit. Minä olen syntynyt 1940 luvun alussa, ja tansseissa olin yleensä 1957- vuodesta alkaen, vielä v.1962 saakka. Tanssipaikalla olin lähes joka tanssipäivänä. Tanssein hyvin paljon eri tyttöjen kanssa ja oli myös hauskaa aina. Tyttöjen matkassa olin usein tai vein kotiin, lähinnä tanssipaikan läheissyydessä, niin myös ja kunnan eri linjoilla. Tytöt moittivat minua, että olen hy,vin vilkas ja pyörin ympäriinsä tanssipaikkoja, sekä rauhoitutko.
      Vasta olin Köyliössä Eläkeläiset päivä tansseissa. Eräs tyttö kysyi minulta olenko Karhusuolta Säkylästä Kalevi P, joka aikanaan katosi 1962 pitkäksi aikaa jepariksi Lapin Käsivarteen. Vastasin, että olen Kalevi ja juuri se, jota epäilitte lähes vajaa 60 vuotta sitten aina nähneenä. Samalla kysymys tulitko seuruillesi, tulin Poriin? Eri päivä ja iltatanssipaikoissa on minua kysytty oikealla nimellä. Aikaa on kulunut hirviän paljon ja asun nyt leskenä Porissa. Olisin hyvin kiinnstunut, kun minua jututtaa ja olisi hyvä kertoa heti, kuka on ja voisi hauskat menneisyyden ajat palautua, mielenkiintoisena keskusteluna. Onhan minulle eräät soittaneet ja monista eri asioista ja tapahtuneista nauretaan hauskoista hetkistä. Olin Lallintalolla tansseissa. . Säkyläläinen orkesteri tuli istumaan minun kahvipöytään tauolla. Kysymys, harrastanko eenä laulamista Kaartin kunniakomppaniassa palvellvajaa ? Ne ajat on menneet, mutta heillä oli mukana kahvistelmassa kotikylästäni oleva minun ikä lukokkaan nainen, hänelle kerroin, että Porista lähdin Lapin käsivasteen v. 1962. Samana vuotena hyvä kaveri kävi toistamiseen minua katsomassa Porissa. Tyttö sanoin, että se on hänen veli ja vasikään poistunut tähtien tuolle puolen. Hänestä oli monet hauskat minun kerrottavana. Lallintalo on se, jossa niitä entisajan kavereita nähdään. Olen iloinen, että Lallintalo on nyt jatkanut tanssien järjestämistä.

• ainoaoikeaLallis

Samoin minulla on positiivista kokemusta Lallintalosta. Siellä kohtasin sen ainoan oikean maan parhaan tanssiorkesterin ansiosta.

• Merensinisyydestä

Minä sitten edehdyin, mikä tarkoitetaan nimellä Lallis muistot ja eiköhän ollut Kokemäellä ilmestyvä lehti Lalli. Tai tarkoitetaanko sitä Köyliön järven jäällä tai siell', tappamisesta Lallis.

• Merensinisyydestä

Lallintalon suosiosta. Yleensä ennen talvella , Lallintalo oli tanssijoita aivan täytenä, joka viikonloppuina ja yleensä aina hyvä orgesteri oli viihdyttämässä. Nyt on edelleen uudelleen virinnyt Lallintalo järjestetyillä tansseilla. Palaan vielä tuonne 1950 -60 luvulle. Minulla oli käsitys, että vaikka silloin tanssipaikoilla useat olivat alkoholia nauttineena. Mutta käsitykseni oli, että järjestys Lallintalolla toimi hyvin ja aika vähän häiriäitä. Olin innokas tanssimaan hyvin usean eri tytön kanssa, mutta tulivat vähitellen tutuiksi. Moni on löyttänyt Lallintalon tansseista pysyvän kaverin. Tanssipaikka oli parhaiten mihitetty, mihillä ja naisilla, Köyliö, Huittinen, Eura, Säkylä ja muista lähikunnista olevilla ja useat tulivat toisensa siellä minun lisäksi tuntemaan. Nyt 5,helmikuuta 2019 lähden Lallintalolle päivätansseihin ja saan leskenä kelata siellä vanhoja muistoja.

• Anonyymi

Kertoisin muistoni jos vain muistaisin jotain ... olin aina ihan kännissä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2637
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      119
      2393
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1678
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      201
      1194
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      51
      1093
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1078
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      793
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      793
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105