Lallis muistot

Lallis

Kerro muistosi lalliksesta.

5

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merensinisyydestä

      Minä aloitan keskustelun Lallintalon tanssipaikasta. Tanssipaikka oli aikanaan erittäin suosittu talvella ja hyvät orgesterit. Minä olen syntynyt 1940 luvun alussa, ja tansseissa olin yleensä 1957- vuodesta alkaen, vielä v.1962 saakka. Tanssipaikalla olin lähes joka tanssipäivänä. Tanssein hyvin paljon eri tyttöjen kanssa ja oli myös hauskaa aina. Tyttöjen matkassa olin usein tai vein kotiin, lähinnä tanssipaikan läheissyydessä, niin myös ja kunnan eri linjoilla. Tytöt moittivat minua, että olen hy,vin vilkas ja pyörin ympäriinsä tanssipaikkoja, sekä rauhoitutko.
      Vasta olin Köyliössä Eläkeläiset päivä tansseissa. Eräs tyttö kysyi minulta olenko Karhusuolta Säkylästä Kalevi P, joka aikanaan katosi 1962 pitkäksi aikaa jepariksi Lapin Käsivarteen. Vastasin, että olen Kalevi ja juuri se, jota epäilitte lähes vajaa 60 vuotta sitten aina nähneenä. Samalla kysymys tulitko seuruillesi, tulin Poriin? Eri päivä ja iltatanssipaikoissa on minua kysytty oikealla nimellä. Aikaa on kulunut hirviän paljon ja asun nyt leskenä Porissa. Olisin hyvin kiinnstunut, kun minua jututtaa ja olisi hyvä kertoa heti, kuka on ja voisi hauskat menneisyyden ajat palautua, mielenkiintoisena keskusteluna. Onhan minulle eräät soittaneet ja monista eri asioista ja tapahtuneista nauretaan hauskoista hetkistä. Olin Lallintalolla tansseissa. . Säkyläläinen orkesteri tuli istumaan minun kahvipöytään tauolla. Kysymys, harrastanko eenä laulamista Kaartin kunniakomppaniassa palvellvajaa ? Ne ajat on menneet, mutta heillä oli mukana kahvistelmassa kotikylästäni oleva minun ikä lukokkaan nainen, hänelle kerroin, että Porista lähdin Lapin käsivasteen v. 1962. Samana vuotena hyvä kaveri kävi toistamiseen minua katsomassa Porissa. Tyttö sanoin, että se on hänen veli ja vasikään poistunut tähtien tuolle puolen. Hänestä oli monet hauskat minun kerrottavana. Lallintalo on se, jossa niitä entisajan kavereita nähdään. Olen iloinen, että Lallintalo on nyt jatkanut tanssien järjestämistä.

      • ainoaoikeaLallis

        Samoin minulla on positiivista kokemusta Lallintalosta. Siellä kohtasin sen ainoan oikean maan parhaan tanssiorkesterin ansiosta.


    • Merensinisyydestä

      Minä sitten edehdyin, mikä tarkoitetaan nimellä Lallis muistot ja eiköhän ollut Kokemäellä ilmestyvä lehti Lalli. Tai tarkoitetaanko sitä Köyliön järven jäällä tai siell', tappamisesta Lallis.

    • Merensinisyydestä

      Lallintalon suosiosta. Yleensä ennen talvella , Lallintalo oli tanssijoita aivan täytenä, joka viikonloppuina ja yleensä aina hyvä orgesteri oli viihdyttämässä. Nyt on edelleen uudelleen virinnyt Lallintalo järjestetyillä tansseilla. Palaan vielä tuonne 1950 -60 luvulle. Minulla oli käsitys, että vaikka silloin tanssipaikoilla useat olivat alkoholia nauttineena. Mutta käsitykseni oli, että järjestys Lallintalolla toimi hyvin ja aika vähän häiriäitä. Olin innokas tanssimaan hyvin usean eri tytön kanssa, mutta tulivat vähitellen tutuiksi. Moni on löyttänyt Lallintalon tansseista pysyvän kaverin. Tanssipaikka oli parhaiten mihitetty, mihillä ja naisilla, Köyliö, Huittinen, Eura, Säkylä ja muista lähikunnista olevilla ja useat tulivat toisensa siellä minun lisäksi tuntemaan. Nyt 5,helmikuuta 2019 lähden Lallintalolle päivätansseihin ja saan leskenä kelata siellä vanhoja muistoja.

    • Anonyymi

      Kertoisin muistoni jos vain muistaisin jotain ... olin aina ihan kännissä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe