Siirrettyjä ketjuja voi etsiä hakutoiminnolla, jonka ohjeet ovat osoitteessa http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#laaja
Eilisistä viesteistä nimimerkin Teija-Hki avaus löytyy chat-palstalta, nimimerkin Silkkihius seuranhakuavaus on palstalla Kaupungit/Lahti.
Seuranhakuilmoituksista tulee eniten poistopyyntöjä. Asiattomat ja epäselvät viestit poistetaan aina, asialliset pyrin siirtämään muille palstoille.
Seuraa voi hakea uudistuneen treffipalvelun kautta http://treffit.suomi24.fi/
Viestejä voi jättää myös esim. Tori/Henkilökohtaiset –palstalle.
Siirretyt ketjut
15
1042
Vastaukset
ja perusteltua toimintaa,hyvä näin.
- Yks täti vaan
Moni uusi ei ehkä tiedä täällä myös olevan etsintäkuulutuspalstan erikseen?
- poistettu.
Voi mikä tyhmeliini?
Jos joku on Lahdesta hakeeko han seuraa netin kautta vain Lahdesta? Nettihän
on maailman laajuinen.
Miksi toiset saa kirjoittaa vaikka mitä paskaa, niinkuin se lintuporukka,
miksei sitä siirretä luonto-otsikon alle ?
Jos joku kirjoittaa viestin, se on hänen mukaansa asiallinen, miksi tämä mieli-
pide ei ratkaise. Täällä ratkaisee sairaiden, luonnevikaisten seksittömien
porukka asiat roistenkin puolesta, Kyllä tämänkin viestin joku pirre heti
pyytää poistamaan.
Muuttakaa tämän palstan nimi seksittömien palstaksi ja avatkaa normaali 50-sille
oma palsta jatetään nämä aivottomat tänne pesäpuihinsa kirjoitteleen.
Ja vielä hoitoon pitäis ohjata nää muutama jotka on jäänyt koukkuun tähän
palstaan. ei näytä olevan muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne eri nimimerkeillä.
Yhteiskunta kai ne elättää, eli minäkin oon maksajana.- Yks täti vaan
Ja eri asia kai jos kirjoittaa lintunikillä tai linnuista?
- Kevättalvi
viestiäsi poistaa tarvitse. Sanoit mielipiteesi, kysyit mieltäsi askarruttavista asioista, ja viestisi oli vieläpä melkein asiallinen.
Seksikkyyttä tälläkin palstalla on vaikka kuinka paljon, mutta emme me seksiä harrastavatkaan laita seuranhakuilmoituksiamme aloituksiksi.
Lintujuttujen allahan on paljon muutakin juttua kuin luonto- tai lintuaiheista höpöttämistä. Porukalla näyttää aina olevan hauskaa siellä vitseineen. Oikeastaan se ketju taitaa ollakin kaikkea muuta kuin luontoon liittyviä kysymyksiä ja vastauksia. Et taida huumoria ymmärtää lainkaan? Itselläni tekisi mieli välillä käydä tuolla ketjussa jopa mukana, mutta sopivaa hahmoa en ole itselleni vielä keksinyt.
Kokeilepas laittaa edes yksi ainoa aloitus aiheesta, joka sinua todella kiinnostaa. Yksi ainoa. Katsellaan sitten, onko aloituksesi minkälainen; asiallinen, hauska, vitsikäs, muitakin kuin seuranhakua koskeva, muutakin kuin uskonnollista tai propagandaa. Päätetään sen jälkeen, mitä sen kanssa tehdään. Kokeile edes. Testaa meitä seksiä rakastavia ja harrastavia viisikymppisiä. - Tänk på det
"Miksi toiset saa kirjoittaa vaikka mitä paskaa, niinkuin se lintuporukka,
miksei sitä siirretä luonto-otsikon alle ?"
Kommentti: Paskaako? Mitä tarkoitat? Tämähän on pientä hauskaa rupattelua ja höpsöttelyä, jota suuressa maailmassa sanotaa small talkiksi. Harjoitellaan vaan tätä globalisaatiota varten...Ei ole siis mitään ornitologista keskustelua.
"Jos joku kirjoittaa viestin, se on hänen mukaansa asiallinen, miksi tämä mieli-
pide ei ratkaise."
Kommentti: Siis itsekö kukin päättäisi asiallisuudesta? Sehän on jo nähty, mihin johtaa. Ihan kuin susi vartioisi lampaita tai pukki kaalimaata.
"Täällä ratkaisee sairaiden, luonnevikaisten seksittömien porukka asiat roistenkin puolesta,"
Kommentti: Kun tämä on yleinen palsta, eivät tietenkään täällä kirjoittele mikään homogeeninen ryhmä vaan koko kotimaan ja ympäri maailman levittäytyneiden tätä kieltä osaavien kirjo: on eläkeläisiä, työssä käyviä, huoria, homoja, kyvyttömiä, seksihurjastelijoita, hulluja, vammaisia, terveitä, sairaita, huumorintajuttomia, lapsellisia, yksinäisiä, nettiriippuvaisia, siis koko elänkirjon saatat tavata täällä. Mikä lisäarvo meille! Mahdollisuus opiskella suvaitsevuutta...
"Muuttakaa tämän palstan nimi seksittömien palstaksi ja avatkaa normaali 50-sille
oma palsta jatetään nämä aivottomat tänne pesäpuihinsa kirjoitteleen."
Kommentti: Kuten yllä. Ja mikä on normaali 50v? Saisko hiukan selvennystä, tämä kiinnostaa minua ihan oikeasti, jotta voisin peilata, mihin porukkaan itse kuulun?
"Ja vielä hoitoon pitäis ohjata nää muutama jotka on jäänyt koukkuun tähän palstaan. ei näytä olevan muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne eri nimimerkeillä."
Kommentti: Puhut asiaa. Kaikenlainen riippuvuus on pahasta, mutta ikävä kyllä hoitoonpääsy noin yleensä on Suomessa tosi vaikeaa, myös nettiriipuuden osalta. Vaikka kuinka haluaisi, harva pääsee.
Ja missä ohjeissa on määritelty, että tänne kirjoittajien olisi käytettävä vain yhtä nimimerkkiä? Kertokaa hyvät ihmiset, mikä on syynä, että jotkut naputtaa tuosta eri nimimerkkien käytöstä? En ymmärrä, mitä lisäarvoa se tuo keskusteluun?
"Yhteiskunta kai ne elättää, eli minäkin oon maksajana."
Kommentti: Yhteiskunta elättää osan meistä. Se on hyvä tiettyyn rajaan asti, sillä sen ansiosta meillä on yhteiskuntarauha - jonkinmoinen vielä.
Tämä on suomalaisten ikääntyneiden ja "vanhusten palsta", joten on oletettavissa, että suurin osa meistä on oman eläkkeensä tai muun toimeentulonsa ansainnut. Ja osa meistä on vielä työelämässä. Kukaan, miljonäärejä lukuunottamatta, ei täysin voi elää yhteiskunnan varoja käyttämättä, tuskin sinäkään. - onkin
Tänk på det kirjoitti:
Kommentti: Paskaako? Mitä tarkoitat? Tämähän on pientä hauskaa rupattelua ja höpsöttelyä, jota suuressa maailmassa sanotaa small talkiksi. Harjoitellaan vaan tätä globalisaatiota varten...Ei ole siis mitään ornitologista keskustelua.
"Jos joku kirjoittaa viestin, se on hänen mukaansa asiallinen, miksi tämä mieli-
pide ei ratkaise."
Kommentti: Siis itsekö kukin päättäisi asiallisuudesta? Sehän on jo nähty, mihin johtaa. Ihan kuin susi vartioisi lampaita tai pukki kaalimaata.
"Täällä ratkaisee sairaiden, luonnevikaisten seksittömien porukka asiat roistenkin puolesta,"
Kommentti: Kun tämä on yleinen palsta, eivät tietenkään täällä kirjoittele mikään homogeeninen ryhmä vaan koko kotimaan ja ympäri maailman levittäytyneiden tätä kieltä osaavien kirjo: on eläkeläisiä, työssä käyviä, huoria, homoja, kyvyttömiä, seksihurjastelijoita, hulluja, vammaisia, terveitä, sairaita, huumorintajuttomia, lapsellisia, yksinäisiä, nettiriippuvaisia, siis koko elänkirjon saatat tavata täällä. Mikä lisäarvo meille! Mahdollisuus opiskella suvaitsevuutta...
"Muuttakaa tämän palstan nimi seksittömien palstaksi ja avatkaa normaali 50-sille
Kommentti: Kuten yllä. Ja mikä on normaali 50v? Saisko hiukan selvennystä, tämä kiinnostaa minua ihan oikeasti, jotta voisin peilata, mihin porukkaan itse kuulun?
"Ja vielä hoitoon pitäis ohjata nää muutama jotka on jäänyt koukkuun tähän palstaan. ei näytä olevan muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne eri nimimerkeillä."
Kommentti: Puhut asiaa. Kaikenlainen riippuvuus on pahasta, mutta ikävä kyllä hoitoonpääsy noin yleensä on Suomessa tosi vaikeaa, myös nettiriipuuden osalta. Vaikka kuinka haluaisi, harva pääsee.
Ja missä ohjeissa on määritelty, että tänne kirjoittajien olisi käytettävä vain yhtä nimimerkkiä? Kertokaa hyvät ihmiset, mikä on syynä, että jotkut naputtaa tuosta eri nimimerkkien käytöstä? En ymmärrä, mitä lisäarvoa se tuo keskusteluun?
Kommentti: Yhteiskunta elättää osan meistä. Se on hyvä tiettyyn rajaan asti, sillä sen ansiosta meillä on yhteiskuntarauha - jonkinmoinen vielä.
Tämä on suomalaisten ikääntyneiden ja "vanhusten palsta", joten on oletettavissa, että suurin osa meistä on oman eläkkeensä tai muun toimeentulonsa ansainnut. Ja osa meistä on vielä työelämässä. Kukaan, miljonäärejä lukuunottamatta, ei täysin voi elää yhteiskunnan varoja käyttämättä, tuskin sinäkään.että, kaikki ssavat sanoa mielipiteensä, eikä niitä turhaan poisteta.
- Tänk på det
onkin kirjoitti:
että, kaikki ssavat sanoa mielipiteensä, eikä niitä turhaan poisteta.
Kyllähän poistoille jotkin perusteet ovat ja yksi lienee, että joku lukija loukkaantuu mielipiteestä. Silloin lähtee myös asiallisia jsekä se koko viestiketju, jossa poistettava, loukkaava viesti on.
Mutta vielä kiinnostaisi kuulla niille kysymyksilleni kommentteja ja mielipiteitä. Mutta ei taida metsä vastata vaikka sinne huudetaan! - sirkku:)
Tänk på det kirjoitti:
pide ei ratkaise."
Tämä on suomalaisten ikääntyneiden ja "vanhusten palsta", joten on oletettavissa, että suurin osa meistä on oman eläkkeensä tai muun toimeentulonsa ansainnut. Ja osa meistä on vielä työelämässä. Kukaan, miljonäärejä lukuunottamatta, ei täysin voi elää yhteiskunnan varoja käyttämättä, tuskin sinäkään.Pääsin nyt vasta tänne katselemaan, ja - huh!
Mitäs ihmeen sotaa täällä käydään???
Jotkut kommentithan alkavat vaikuttaa nuorison palstanvaltausyrityksiltä... Todella lapsellista tappelua viisikymppisten palstalla!
Kiitos sinulle, Tänk på det, asiallisista kommenteistasi. Ikäänkuin veit sanat suustani. Onneksi, sillä tällä hetkellä olen itse kiireinen...
Olen usein ennenkin korostanut, että itse pyrähtelen mieluiten juuri esimerkiksi lintuaiheisten otsikoiden alla. Se todellakin on viatonta, kevyttä rupattelua, eikä vaadi rupattelijalta kovin syvällisiä ja pohdiskelevia kannanottoja. Kuten on käynyt ilmi myös, että kaikesta muusta mahdollisesta siellä myös usein jutellaan kuin juuri ornitologiasta.
Jos joka toiselta - tai vaikka jokaiselta - sivulta yksi lintujengin juttelu löytyy, ei siitä pitäisi kenellekään haittaa olla. Tilaahan otsikko ei vie kuin yhden rivin. Otsikon alla mitä moninaisimpien rupattelujen alla ei koskaan myöskään ketään herjata, vaan päinvastoin jokainen "lintu" ystävällisine ajatuksineen sinne aina on tervetulleeksi toivotettu.
Ovathan esimerkiksi myös vaikkapa runoilijoille omat palstansa, mutta usein täällä monenkin otsikon alla runoihinkin törmää - eikä niidenkään pitäisi ketään haitata, ainakaan, jos juttelu ei pelkästään kahden ihmisten välistä runoilua ole. Monen otsikon alla löytyy myös monia "asiaan kuulumattomiakin" kommentteja, näitä rönsyjä, ja mielestäni jopa ne kuuluvat asiaan niin kauan kuin ne eivät ketään loukkaa.
JOKAISELLA on myös mahdollisuus katsella otsikoista ja aloituksista niitä itseään kiinnostavia aiheita. Kuten niin monet kerrat jo olen korostanutkin, itse viihdyn parhaiten kevyissä juttutuokioissa. Yhtenä syynä siihen yksinkertaisesti on juuri tämä lähes jatkuva kiireeni, ja ehkä juuri siitä johtuva stressin poikanen, joten rentoutumaan minä ainakin tälle palstalle aina haluan tulla. Usein voi käydä niinkin, että sivulla on puolet aiheita, jotka eivät minua edes pohdittavina kiinnosta, mutta koskaan ei tulisi mieleenikään niitä pyytää poistamaan!
JOKAINEN siis voi itse valita keskustelun, johon haluaa kulloinkin osallistua. PAKKO ei ole myöskään mihinkään keskusteluun osallistua, jos aihe ei kiinnosta. JOKAINEN voi myös halutessaan aloittaa uuden keskustelun pitäen kuitenkin kiinni edes jonkinlaisista kohteliaisuuksista muita ihmisiä kohtaan.
Ennenkin on sovittu, että kyllä tänne aiheita ja mielipiteitä mahtuu. Ainoat asiat, mitä vastaan olen itsekin, löytyvät juuri tuolta kirjoittajan ohjeista. Pelkästään deittipalstana tämän ei kuulu olla, eivätkä uskonnolliset tai poliittiset propagandistiset jutut tänne kuulu, kuten eivät myöskään toisten henkilökohtaiset herjaamiset! Mielipiteitä on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin, mutta emmekö voisi edelleenkin pitää palstamme SEKAPALSTANA, kuten palstan KESKUSTELUPALSTANA kuuluukin olla?
Kiitos myös Celestalle asiallisista ja perustelluista vastauksistasi! Ei ole helppoa aina varmasti sinullakaan, jos ei joskus ylläpidollakaan...! - 50jarisat
sirkku:) kirjoitti:
Pääsin nyt vasta tänne katselemaan, ja - huh!
Mitäs ihmeen sotaa täällä käydään???
Jotkut kommentithan alkavat vaikuttaa nuorison palstanvaltausyrityksiltä... Todella lapsellista tappelua viisikymppisten palstalla!
Kiitos sinulle, Tänk på det, asiallisista kommenteistasi. Ikäänkuin veit sanat suustani. Onneksi, sillä tällä hetkellä olen itse kiireinen...
Olen usein ennenkin korostanut, että itse pyrähtelen mieluiten juuri esimerkiksi lintuaiheisten otsikoiden alla. Se todellakin on viatonta, kevyttä rupattelua, eikä vaadi rupattelijalta kovin syvällisiä ja pohdiskelevia kannanottoja. Kuten on käynyt ilmi myös, että kaikesta muusta mahdollisesta siellä myös usein jutellaan kuin juuri ornitologiasta.
Jos joka toiselta - tai vaikka jokaiselta - sivulta yksi lintujengin juttelu löytyy, ei siitä pitäisi kenellekään haittaa olla. Tilaahan otsikko ei vie kuin yhden rivin. Otsikon alla mitä moninaisimpien rupattelujen alla ei koskaan myöskään ketään herjata, vaan päinvastoin jokainen "lintu" ystävällisine ajatuksineen sinne aina on tervetulleeksi toivotettu.
Ovathan esimerkiksi myös vaikkapa runoilijoille omat palstansa, mutta usein täällä monenkin otsikon alla runoihinkin törmää - eikä niidenkään pitäisi ketään haitata, ainakaan, jos juttelu ei pelkästään kahden ihmisten välistä runoilua ole. Monen otsikon alla löytyy myös monia "asiaan kuulumattomiakin" kommentteja, näitä rönsyjä, ja mielestäni jopa ne kuuluvat asiaan niin kauan kuin ne eivät ketään loukkaa.
JOKAISELLA on myös mahdollisuus katsella otsikoista ja aloituksista niitä itseään kiinnostavia aiheita. Kuten niin monet kerrat jo olen korostanutkin, itse viihdyn parhaiten kevyissä juttutuokioissa. Yhtenä syynä siihen yksinkertaisesti on juuri tämä lähes jatkuva kiireeni, ja ehkä juuri siitä johtuva stressin poikanen, joten rentoutumaan minä ainakin tälle palstalle aina haluan tulla. Usein voi käydä niinkin, että sivulla on puolet aiheita, jotka eivät minua edes pohdittavina kiinnosta, mutta koskaan ei tulisi mieleenikään niitä pyytää poistamaan!
JOKAINEN siis voi itse valita keskustelun, johon haluaa kulloinkin osallistua. PAKKO ei ole myöskään mihinkään keskusteluun osallistua, jos aihe ei kiinnosta. JOKAINEN voi myös halutessaan aloittaa uuden keskustelun pitäen kuitenkin kiinni edes jonkinlaisista kohteliaisuuksista muita ihmisiä kohtaan.
Ennenkin on sovittu, että kyllä tänne aiheita ja mielipiteitä mahtuu. Ainoat asiat, mitä vastaan olen itsekin, löytyvät juuri tuolta kirjoittajan ohjeista. Pelkästään deittipalstana tämän ei kuulu olla, eivätkä uskonnolliset tai poliittiset propagandistiset jutut tänne kuulu, kuten eivät myöskään toisten henkilökohtaiset herjaamiset! Mielipiteitä on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin, mutta emmekö voisi edelleenkin pitää palstamme SEKAPALSTANA, kuten palstan KESKUSTELUPALSTANA kuuluukin olla?
Kiitos myös Celestalle asiallisista ja perustelluista vastauksistasi! Ei ole helppoa aina varmasti sinullakaan, jos ei joskus ylläpidollakaan...!Allekirjoitan kaiken tuon mitä kirjoitit. *allekirjoittaa*
Hyvä kirjoitus vaikka sinulla onkin kiire ja stessinpoikasta haudot. En minä pystyisi moiseen, johdonmukaiseen, asialliseen, loogisesti etenevään, sujuvaan ja mielenkiintoiseen kirjoitukseen vaikka ottaisin vuoden sapattivapaat ja sairaslomat päälle.
Tällainen keskustelu keskustelusta kuuluu silloin tällöin (1kerta/vko) asiaan.
Ja kyllä Celesta osaa asiansa! *nöyrästi ja kunnioittavasti kumartaa*
- celesta
Lintuketjua on pyydetty poistettavaksi sekä palstalla että suoraan minulta, mutta en näe siihen syytä. Ketju ei ole millään tavoin herjaava, ja sen poistaminen olisi jyrkkä linjanveto siitä, miten palstalla saa keskustella.
Mielipiteensä voi sanoa jokainen mutta sanavalintojaan, myös otsikkoa ja nimimerkkiä kannattaa miettiä, miltä ne näyttävät lukijoiden mielestä. Nimittely, vihjailu ja herjaaminen ei ole millään tasolla asiallista keskustelua.
Seuranhakuilmoitus ei ole mielipide, ja pidän näiden ilmoitusten suhteen linjani. Toivon myös, että vaikka tämä on sekapalsta, tietyntyyppiset muut kirjoitukset löytäisivät oman fooruminsa. Näitä ovat huuhaa-tyyppiset kommentit, joita ei edes ole tarkoitettu keskustelunavauksiksi.
Samoin chattiin liittyvät kirjoitukset kuuluvat paremmin chat-palstalle. Toki niistä voi puhua myös täällä, mutta huoneiden seriffit lukevat chat-palstaa, ja antavat kirjoituksiin siellä vastineensa. Chattiin palaamisesta voi haluamalleen henkilölle ilmoittaa chat-ilmoitustaululla.
Häiriköitä pyydän lukemaan uudestaan kirjoittajan säännöt ja ohjeet, muutkin kohdat kuin ne jotka heille sattuvat sopimaan.- ellumari
Lintuketjussa ei ole mitään sopimatonta.
Itse en ole osallistunt siinä käytävään humoristisen sanailuun, sillä en oikein tunne olevani mikään lintu.
Kuitenkin ketju on hauska ja sitä lukee mielellään.
Ihmettelenkin, jos joku haluaisi tuollaisen hauskan ,harmittoman ketjun poistamista. - haa
ellumari kirjoitti:
Lintuketjussa ei ole mitään sopimatonta.
Itse en ole osallistunt siinä käytävään humoristisen sanailuun, sillä en oikein tunne olevani mikään lintu.
Kuitenkin ketju on hauska ja sitä lukee mielellään.
Ihmettelenkin, jos joku haluaisi tuollaisen hauskan ,harmittoman ketjun poistamista.huu haa osastolle se kuuluu, ei se ole 50
palstan keskustelua. - sirkku:)
haa kirjoitti:
huu haa osastolle se kuuluu, ei se ole 50
palstan keskustelua.Mitenkäs perustelet sen, etteivät mielestäsi viisikymppiset ihmiset voi/saa leikkimielelläkin rupatella?
Otapa myös huomioon, että sielläkin saa niitä syvällisiäkin ajatuksiaan esittää. Olemme siellä niihinkin törmänneet. Katsos, kun jokainen taaplaa tyylillään. Minä vain siis mieluiten kevyemmällä tyylilläni... - Ajomies
Tulin hieman arastellen tälle palstalle.
Niin keskustelukumppaneitten kuin myös Sinun selkeälinjaisen keskustelujen valvonnan
pidän "ruusunpaikkana."
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422812Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423542586Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562315- 352194
- 251733
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251639- 481526
- 1001449
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa661289