Loppui paniikit

Eiofs

Kuukauden aikana tuli varmaan 8 kertaa. Pulssi varmaan 170 ja kådet tärisi. Asiaa vielä pahensi, koska ajattelin aina sydänkohtausta.

Asiaa helpotti kun tiedosti aluksi, että se oli paniikkia eikä sydänperäistä tarkastuksista. Seuraavaksi auttaa, jos on tuttuja joilla voi käydä yötä silloin tällöin.

Kun ajattelet sairauksia tai itse paniikkikohtausta niin se pahentaa tilannetta, koska elät jatkuvassa ahdistuneessa tilassa. Voit teeskennellä että kaikki on okei, mutta alitajunnassa sun kroppa tiedostaa sun "oikean" ahdistuneisuuden kokoajan,

Niitä ei ole mulla enää ilmaantunut ja lääkkeitä en edes vielä aloittanut ja en aloitakkaan. 70% oireista hävis kun ties, että ei ollut sydänperäistä ja paniikki ei ole itsessään vaarallista. Seuraavan kerran kun paniikki iski join vettä ja istuin ajattelematta ja stressaamatta sitä. Sydän nous 150 ja tippuu 30sekunnin päästä takas 70. Keskityin vaan syvään hengitykseen. Tää itsessään antoi paljon luottamusta. Sen jälkeen ei enää pahemmin tullutkaan.

Samalla huomasin, että osa oireista kadonnut kuten kurkun pala kurkussa, hengenahdistus ja ummetuskin, koska kroppa jäykkänä kaikkialta.

Kannattaa poistaa kaikki mahdollinen stressi, jos voi. Jutella jollekkin vaan, jotta pidät mieles kiireisenä ja ajattelet vähemmän omia juttuja, Mitä enemmän ajattelet sitä pahemmaks teet itelles.

Jos on sydän tai keuhkoperäistä, niin se on vain hyväksyttävä ja yrittää tehdä elämänmuutoksia ja selvittää se lääkärissä. Tosin siitäkin yliajatteleminen ei hyödytä mitään, koska turhaan lisää ahdistuneisuutta.

1

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnnnellinen

Minulla loppui paniikki oireet kaupoissa,ruokaloissa.... kun pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle.
      Töykkärin puserrus piti kouluperäistä ahdistusta yllä. Nyt on vapaa olo hengittää ja ajatella kivoja asioita. Eikä tartte pelätä elämän olevan taas pian vain herätyskellon soimista aamuisin.
      Kahvi aiheuttaa kyllä ahdistusta ja nälkä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4502
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2924
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2433
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1737
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1409
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1212
    7. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      20
      1137
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      939
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      908
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      874
    Aihe