Näyttäisi motonetistä saavan 205-55-16 kokoisia 50 euroa kappale. Kuuluu olevan suomalaisilla nastoillakin. Uskaltaako investoida?
Viatti nastarenkaista kokemusta?
38
10387
Vastaukset
- Zafiramies
Itse ostin ko.renkaat ja pelkäsin minkälainen ostos tuli tehtyä. Mutta nyt kun laitatin renkaat alle oli yllätys kun renkaissa ensinnäkään ollut minkäänlaista pintaheittoa ja olivat tiellä suhteellisen äänettömät. En toki ole vielä mitään lumitestejä tehnyt mutta renkaat tuntuvat hinta/laatusuhteiltaan ihan olevan ok. Rengasliikkeessä jossa renkaat vaihdatin, kertoivat pintakuvioinnin muistuttavan jotain merkkirengasta aika tarkasti. En tiedä sattuiko kohdalleni tosi hyvä rengassetti mutta tuhannen kilometrin jälkeen olen kyllä tyytyväinen ostokseen.
Hei.Kiitokset kokemuksestasi :-) Minulle tuli auton vaihdossa kyseiset nastarenkaat ja aivan uudehkot vielä.Ihmettelin merkkiä kun en ollut koskaan ennen kuullut.Okei,voin nyt seurata hiukan vähemmällä ennakkoluulolla renkaiden toimintaa ensi talvena.Terv,JVa
- Anonyymi
Testeissä nämä halpisnastarenkaat ei koskaan pääse lähellekään tunnettujen merkkien pitoa. Lisäksi halpisten ominaisuudet häviää nopeammin iän/kulumisen myötä ja usein jollakin osa-alueella on suuria puutteita, esim kesto, ajettavuus jne. Varsinkin talvirenkaat on kyllä väärä paikka säästää. Jätä mielummin ne kaljat ostamatta.
- Anonyymi
Ostin kakkos autoon viime talveksi Cordiantin nastarenkaat venäjältä n. 120e. Kummempia en odottanut, Nokian pinta kopio. Hyvä pito, ei juurikaan kuluneet. Kaikki nastat tallella. Ei kylläkään kaiken hiljaisimmat ole..
- Anonyymi
Kyllä hyvin toimii halppikset vaikka en kaljaa ostakkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hyvin toimii halppikset vaikka en kaljaa ostakkaan.
Pyörivät siis alla, mutta pitoa ei löydy kun sitä tarvittaisiin.
Se on vähän kaikessa halpistuotteessa, näyttää ihan kohtuulliselta, mutta halvala ei vaan ole mahdollista tehdä hyvää. Rengas on ehkä siitä paha osaamattomalle ymmärtää koska se näyttää ihan melkein samalta kuin kallis rengas, mutta kun niitä rakenteita ja ominaisuuksia ei päältä voi nähdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörivät siis alla, mutta pitoa ei löydy kun sitä tarvittaisiin.
Se on vähän kaikessa halpistuotteessa, näyttää ihan kohtuulliselta, mutta halvala ei vaan ole mahdollista tehdä hyvää. Rengas on ehkä siitä paha osaamattomalle ymmärtää koska se näyttää ihan melkein samalta kuin kallis rengas, mutta kun niitä rakenteita ja ominaisuuksia ei päältä voi nähdä.Eihän se aina niin mene, että halpis tuote ei ole hyvä. Miksi ostaa esmin kallis I Phone 800€ 64gt 2v takuulla, saat Xiaomin 199€ 128gt 3v takuulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se aina niin mene, että halpis tuote ei ole hyvä. Miksi ostaa esmin kallis I Phone 800€ 64gt 2v takuulla, saat Xiaomin 199€ 128gt 3v takuulla.
LingLong Tire kuulemma ihan hyvä halppisrengas ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LingLong Tire kuulemma ihan hyvä halppisrengas ?
Paha sanoa, ei kokemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paha sanoa, ei kokemusta.
Hyvin ristiriitaista tietoa näyttäisi olevan jotkin on selviä mainospuheita että ota siitä selvää käyttäjien kokemuksia kaivattaisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin kakkos autoon viime talveksi Cordiantin nastarenkaat venäjältä n. 120e. Kummempia en odottanut, Nokian pinta kopio. Hyvä pito, ei juurikaan kuluneet. Kaikki nastat tallella. Ei kylläkään kaiken hiljaisimmat ole..
Neljä talvea tuli ajeltua Cordianteilla ja olo on tyytyväinen. Kulkee hyvin lumessa ja sohjossa eikä etelä-rannikolla jääominaisuuksia tarvi edes kokeilla. Hyvin meni auraamatontakin tietä ja veteli ihan mukavasti lumisiakin ylämäkiä. Ovat vähän äänekkäitä urissa.
- Anonyymi
Ehkä ne juuri siksi ovat halpisnastarenkaita...? Jos halvalla saisi yhtä hyviä renkaita, mitä kalliimmalla myydään, ei kallita ostaisi kukaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neljä talvea tuli ajeltua Cordianteilla ja olo on tyytyväinen. Kulkee hyvin lumessa ja sohjossa eikä etelä-rannikolla jääominaisuuksia tarvi edes kokeilla. Hyvin meni auraamatontakin tietä ja veteli ihan mukavasti lumisiakin ylämäkiä. Ovat vähän äänekkäitä urissa.
Cordiantit ovatkin venäläiset, venäjän olosuhteisiin valmistetut renkaat. Siksi ne toimivat hyvin suomenkin olosuhteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin kakkos autoon viime talveksi Cordiantin nastarenkaat venäjältä n. 120e. Kummempia en odottanut, Nokian pinta kopio. Hyvä pito, ei juurikaan kuluneet. Kaikki nastat tallella. Ei kylläkään kaiken hiljaisimmat ole..
Huushollin kakkosautossa on olleet neljättä talvea puolalaiset Sava Eskimo Stud'it alla, GoodYear Ultra Gripin kopiopinnalla, 90% nastoista tallella, hyvin pitävät edelleen normaalissa arkiajossa (epänormaalia pyhäajoa en ole niillä ajanut) Tosi hiljaiset paljaalla asfaltillakin. Ykkösautossa Nokian venäläiset Nordmanit Nokian suomalaisella kopiokuviolla, hyvät pidoltaan mutta Savoja kalliimmat ja äänekkäämmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ristiriitaista tietoa näyttäisi olevan jotkin on selviä mainospuheita että ota siitä selvää käyttäjien kokemuksia kaivattaisiin
Täällä ei nyt varsinaisesti vastata alkuperäiseen kysymykseen Viatti Brio Nordico -renkaista, vaan kiistellään siitä saako halvalla yhtä hyvät renkaat kuin kalliilla? Molempia kuitenkin ostetaan ja käytetään. Hyvin harvoin joku onnettomuus kuitenkaan aiheutuu siitä, että jollain on 200 - 300€ halvemmat renkaat kuin naapurilla vaan tilanteessa on tapahtunut jo ennen rysähdystä paljon muuta ja yleensä ratin ja penkin selkänojan, ei renkaan ja tienpinnan välissä...
Kun sokean insinöörimäisesti luetaan autolehtien rengastestejä ei useastikkaan huomioida että niissä renkaat viedään tarkoituksellisesti äärirajoille valvotuissa testiolosuhteissa, että niiden väliset erot saadaan esiin. Tämä ei useinkaan vastaa mattimeikäläisten arkista työmatka-ajoa vaikka se joskus tuolla kehätien aamuliikenteessä sitä seuranneena siltä näyttääkin.
Kaikki on myöskin suhteellista: uusi ja tuore halpisrengas on tietyssä talouspoliittisessa tilanteessa parempi ja kaikille osapuolille turvallisempi vaihtoehto, kuin monta vuotta käytetty, kulunut ja kuivunut merkkirengas.
Aika harva uuden, 30 - 50 000€ maksaneen merkkiauton ostanut rahamies hankkii siihen rengastukusta jotkut linglongit 50€/kple. Yhtä harva, pakottavan elämäntilanteen edessä 2000€ & 15 vuotta vanhan käyttöauton itselleen ostanut pienituloinen duunari ajaa sillä rengasliikkeeseen ostamaan "turvallisuuden nimissä" 160€/kple maksavat merkkirenkaat.....
Siksi halpisrenkaat puolustavat paikkaansa tässä suurten tuloerojen ja korkean verotuksen maassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörivät siis alla, mutta pitoa ei löydy kun sitä tarvittaisiin.
Se on vähän kaikessa halpistuotteessa, näyttää ihan kohtuulliselta, mutta halvala ei vaan ole mahdollista tehdä hyvää. Rengas on ehkä siitä paha osaamattomalle ymmärtää koska se näyttää ihan melkein samalta kuin kallis rengas, mutta kun niitä rakenteita ja ominaisuuksia ei päältä voi nähdä.Ihan ok renkaat on. Hyvin menee tasapainoon ja ei ole heittoa. Se kertoo jo paljon. En ole kokenut mitään eroa uudemman auton Michelinin ja tämän välillä:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cordiantit ovatkin venäläiset, venäjän olosuhteisiin valmistetut renkaat. Siksi ne toimivat hyvin suomenkin olosuhteissa.
Venäläiset renkaat ovat olleet halpiksista ihan hyviä. En nyt ala haukkua premiumeja nimeltä,mutta kun alkaa 1 kauden jälkeen runko loppumaan niin.... että ajelen venäläisillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huushollin kakkosautossa on olleet neljättä talvea puolalaiset Sava Eskimo Stud'it alla, GoodYear Ultra Gripin kopiopinnalla, 90% nastoista tallella, hyvin pitävät edelleen normaalissa arkiajossa (epänormaalia pyhäajoa en ole niillä ajanut) Tosi hiljaiset paljaalla asfaltillakin. Ykkösautossa Nokian venäläiset Nordmanit Nokian suomalaisella kopiokuviolla, hyvät pidoltaan mutta Savoja kalliimmat ja äänekkäämmät.
Ei Sava ole Goodyearin kopio, vaan se on Goodyear. Minullakin on ollut yhdet, ja hyväthän ne olivat. Goodyear omistaa Savan, ja niin kuin monella merkillä on tapana, kun uusi malli tulee markkinoille, jätetään vanha tuotantoon halpamerkille. Siispä Sava Eskimo Ice on sama rengas kuin takavuosien Goodyear Ultra Grip Ice+. Merkki on slovenialainen. Nyt autossani on Goodyearit, jotka on tehty samalla puolalaisella tehtaalla kuin nuo aiemmat Savat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Sava ole Goodyearin kopio, vaan se on Goodyear. Minullakin on ollut yhdet, ja hyväthän ne olivat. Goodyear omistaa Savan, ja niin kuin monella merkillä on tapana, kun uusi malli tulee markkinoille, jätetään vanha tuotantoon halpamerkille. Siispä Sava Eskimo Ice on sama rengas kuin takavuosien Goodyear Ultra Grip Ice . Merkki on slovenialainen. Nyt autossani on Goodyearit, jotka on tehty samalla puolalaisella tehtaalla kuin nuo aiemmat Savat.
Niin siis samaan tapaan Sava Eskimo Stud on sama rengas kuin Goodyear Ultra Grip Extreme. Kun olikin siis nastallisista puhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Sava ole Goodyearin kopio, vaan se on Goodyear. Minullakin on ollut yhdet, ja hyväthän ne olivat. Goodyear omistaa Savan, ja niin kuin monella merkillä on tapana, kun uusi malli tulee markkinoille, jätetään vanha tuotantoon halpamerkille. Siispä Sava Eskimo Ice on sama rengas kuin takavuosien Goodyear Ultra Grip Ice . Merkki on slovenialainen. Nyt autossani on Goodyearit, jotka on tehty samalla puolalaisella tehtaalla kuin nuo aiemmat Savat.
No onhan se kopio jos sitä ei kerran Good Yearin nimellä valmisteta, oli tehtaan omistaja kuka hyvänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se kopio jos sitä ei kerran Good Yearin nimellä valmisteta, oli tehtaan omistaja kuka hyvänsä.
No mutta kun se tehdaskin on sama. Muottiin vaihdetaan kylkiin eri teksti. Uudempi Goodyearkin tulee sieltä samasta puolalaisesta tehtaasta.
Eikä yhtäläisyys rajoitu pintakuvioon, rengas on niitä kylkien tekstejä lukuunottamatta sama.
Kopio tuo ainakin omaan mieleeni luvattoman kopioinnin, jota sitäkin halparenkaista tapaa (esim. Cordiant). Tällaisissa renkaissa kokonaisuus voi kuitenkin olla mitä vain, kun rungot on jotain ja kumiseokset jotain muuta.
- Anonyymi
Ajaahan moni 10 vuotiailla ns merkkirenkaillakin, joissa suuri osa nastoista jo pelkkä muisto vain. Tuskin mikään uusi rengas on noita huonompi.
- Anonyymi
Jos noin vanhoilla vielä joku ajaa, on järjen ja lompakon köyhyyttä. 5-6v Maks, sitten ominaisuudet kadonneet, vaikka kulutuspintaa ja nastoja olisi miten paljon vaan.
- Anonyymi
Juuri niin, enemmän on sanomista merkkiteoksista kun näissä
- Anonyymi
Ja nastojakin tärkeämpi asia talvirenkaassa ovat renkaan lamellit, jotka pitävät lumessa ja sohjossa. Nämä lamellit kun vuosien mittaan kovettuvat, ei rengas pidä enää mitään vaikka niissä olisi vielä kuinka monta nastaa jäljellä.
- Anonyymi
Kyllä viisas ostaa aina halvinta mitä markkinoilta löytyy kun on kysymys turvallisuudesta.
- Anonyymi
Jos tässä pitkien välimatkojen sohjolassa kaikilla pakottavista syistä autoa tarvitsevilla olisi viiden tonnin kuukausipalkka, ei täällä ajettaisi euroopan vanhimpiin kuuluvalla autokannalla ja halpisrenkailla.
Jokaisen, joka arvostelee halpisrenkaiden ostajaa liikenneturvallisuuden heikentämisestä, voi kurkata omaa saldoaan ja miettiä sitten, onko se kaikilla autonomistajilla samanlainen.....
Toki halpisrenkaankin hankkija voi vaikuttaa jonkin verran sillä, minkä maalaiset talvirenkaat ostaa. Sava, Cordiant ja esim. tuo Viatti saattavat olla puolalaisena tai venäläisenä oloihimme paremmin sopivat vaihtoehdot, kun jotkut kaukoidän muoviset PingPongit......
- Anonyymi
Löysin täältä tällaisen vanhan viestiketjun jossa kaivattiin kokemuksia venäläisistä Viatti Brina Nordico -talvirenkaista. Ostamaani autoon tulivat viime keväänä kaupanpäällisinä ko. renkaat kokoa 215/55 R16 ja niillä on ajettu talvikeleissä nyt n.3kk ja alkutaipaleen kokemukset ovat seuraavat:
Asialliset perusrenkaat! Ensituntuma heti alkuun oli, että ne ovat pyöreät, täristämättömät ja pehmeänoloiset renkaat, jotka näyttävät selvinneen hyvin vähillä tasapainoilla uusille alumiinivanteille rengastettaessa. Miellyttävän hiljaiset myös paljaalla asfaltilla. Jääpito ei ole vähäisestä nastamäärästä johtuen paras mahdollinen. Pehmeässä lumessa ja sohjossa se tuntuu kuitenkin lähtevän, kulkevan ja pysähtyvän hyvin.
Nyt vain jatketaan talviajoa ja kerätään ensimmäisen kokonaisen talven kokemuksia. Kolmen talven jälkeen voidaan sitten arvioida sitä kestävyyspuolta....- Anonyymi
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
Laittomuus on todiste hyvyydestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
Mulla on Suomessa nastoitettu. Eli lailliset. Venäjällä nastoitetut ilmeisesti teräsrunkoisella nastoilla jotka on kyllä hyvät tai jopa parhaat, mutta Suomessa ei saa näitä olla muutakuin pakettiautoissa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
Osa on laillisilla suominastoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
Ajele sinä autisti vaikka äidilläsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
Kiitos paljon diagnoosistasi, mutta en ole itse noita kyseisiä renkaita autooni ostanut vaan auton myynyt liike hankki ne siihen kun siinä ei kaupantekohetkellä talvirenkaita ollut, eli kannattaa etsiä niitä asperger -tapauksia siitä suunnasta.
Tuossa nastojen "laittomuus" -jutussa minua ihmetyttää vain se, että noista renkaista lähemmin kysyessäni minulle kerrottiin ko. Viatti Brina Nordico -renkaissa käytettävän suomalaisia nastoja. Eli valmistetaanko maassamme lainsäädäntömme vastaisesti laittomia nastoja???? Omituista.....
No, ehkä viisaammat tietävät, mitä erityisen "laitonta" noissa renkaissa on verraten siihen kaukoidän kuraan, mitä meille yritetään myös autonrenkaina myydä.
Joka tapauksessa nyt 2:n ja 1/3 -talven kokemus noista renkaista on se, että ne ovat suomen talveen sopivat, hiljaiset ja johdonmukaiset ajettavat ja kun en ole kaikelta äärimmäistä suorituskykyä vaativa tiukkakravattinen insinööri, olen pärjännyt niillä mainiosti.
Lopuksi: väkisinkin tuli mieleeni, kuinkahan paljon näiden renkaiden "laittomuuteen" vaikuttaa niiden valmistusmaa ja tämänhetkinen maailmantilanne? Kaikkeen venäläiseen kun meillä on ollut tapana sotkea politiikka, jolla ei nyt ole mitään tekemistä talvirenkaiden kanssa...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnittelut. On varmaan hienoa ajella laittomilla renkailla. Olet ilmeisesti asperger tapaus.
Mahdatko tietää, mikä asperger on?
Tämä kommentti ei sitten muuten mitenkään puolustele Viatti -renkaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos paljon diagnoosistasi, mutta en ole itse noita kyseisiä renkaita autooni ostanut vaan auton myynyt liike hankki ne siihen kun siinä ei kaupantekohetkellä talvirenkaita ollut, eli kannattaa etsiä niitä asperger -tapauksia siitä suunnasta.
Tuossa nastojen "laittomuus" -jutussa minua ihmetyttää vain se, että noista renkaista lähemmin kysyessäni minulle kerrottiin ko. Viatti Brina Nordico -renkaissa käytettävän suomalaisia nastoja. Eli valmistetaanko maassamme lainsäädäntömme vastaisesti laittomia nastoja???? Omituista.....
No, ehkä viisaammat tietävät, mitä erityisen "laitonta" noissa renkaissa on verraten siihen kaukoidän kuraan, mitä meille yritetään myös autonrenkaina myydä.
Joka tapauksessa nyt 2:n ja 1/3 -talven kokemus noista renkaista on se, että ne ovat suomen talveen sopivat, hiljaiset ja johdonmukaiset ajettavat ja kun en ole kaikelta äärimmäistä suorituskykyä vaativa tiukkakravattinen insinööri, olen pärjännyt niillä mainiosti.
Lopuksi: väkisinkin tuli mieleeni, kuinkahan paljon näiden renkaiden "laittomuuteen" vaikuttaa niiden valmistusmaa ja tämänhetkinen maailmantilanne? Kaikkeen venäläiseen kun meillä on ollut tapana sotkea politiikka, jolla ei nyt ole mitään tekemistä talvirenkaiden kanssa......No jos renkaassa on tyyppihyväksymättömät nastat, eikä valmistajaan saa edes yhteyttä, niin ei siinä paljoa politiikkaa tarvita.
Niitä tyyppihyväksyttyjä nastoja ei ole niin hirmu montaa erilaista, etteikö renkaasta yhden ulos kaivamalla voisi ihan silmämääräisesti havaita, että tämä ei nyt ollut mikään niistä.
- Anonyymi
Luotan vain halvimpiin renkaisiin jäisellä moottoritiellä.
- Anonyymi
Muistathan myös ajaa aina ylinopeutta ja ilman turvavälejä! Ne kun ovat maamme alkeellisen liikennekulttuurin kulmakiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180