https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001745275.html
Lumenen ripsivärissä syöpää aiheuttavaa ainetta
Lumenen mascarasta on löydetty syöpää aiheuttavaa ainetta. Syöpää aiheuttavia aineita löytyy varmasti muistakin meikeistä ja kosmetiikasta. Esim. Monet naisjulkkikset sairastuneet yllättäin esim. rintasyöpään ja muihin syöpiin. Heistä monet on kosmetiikan suurkuluttajia.
Sellaisenkin kosmetiikan, jonka turvallisuudesta ei tiedetä.
En tiedä kuinka paljon on tutkittu, tätä kosmetiikan yhteyttä syöpien syntyyn.
Minulta löydettiin silmästä kasvain. Jota ei ole vielä tyypitetty. Ei siis tiedetä vielä,
onko se hyvän, vai pahanlaatuinen.
Mutta, koska minulla on ollut rintasyöpä. Se on tosin leikattu ja olen saanut sen jälkeiset hoidot.
Sen jälkeen ei syöpäkontrillitarkastuksessa, mammografiassa ja tt.kuvauksessa mistään enää syöpää löytynyt.
Mutta silmälääkäri epäili, silmän kasvaimen tästä huolimatta olevan pahanlaatuinen.
Odotan nyt aikaa tarkempiin tutkimuksiin.
Olen käyttänyt monenlaista kosmetiikkaa ihan murrosiästä alkain. Myös paljon mascaraa ja luomivärejä. Nyt olen alkanut miettimään ja epäilemään. Voisiko nämä olla syy rintasyövän ja etenkin, nyt tämän silmän kasvaimen syntyyn?
Toivoisin jonkun syöpätutkijan ottavan tämän asiakseen ja tutkivan tarkasti, mikä yhteys kaikilla kosmetiikalla on syöpien syntyyn. Ettei niin monet naiset vaarantais terveyttään tälläisten "tököttejen" vuoksi. Jotka ovat kaikenlisäksi todella kalliita.
Niitä mainostetaan myös turvallisina, luomupohjaisina ja kotimaisina jne.
Mutta mikä on totuus? Altistaako ne syöville?
Lumenen ripsivärissä syöpää aiheuttavaa ainetta
Epäilen.kosmetiikkaa
1
214
Vastaukset
- tietolisäätuskaa
Talkki altistaa munasarjasyövälle. Kiinnostuin aiheesta kun käytän puuteria paljon ja munasarjassa kysta joka nosti syöpäarvoa CA-125.
Aika inhottavaa tiedostaa että on voinut turhamaisuuden takia pilata terveytensä. Talkki puutereille on muitakin vaihtoehtoja mutta ovatko nekin huonoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708