Epigeneettiset mekanismit voivat johtaa DNA:n virheisiin. Avoin kromatiini on altis mutaatioille.

Tuore tutkimus vahvistaa sen, mistä olen jo kolmisen vuotta yrittänyt teille kertoa. Epigeneettiset modifikaatiot johtavat usein DNA:n virheisiin. Jo aiemmin olen kertonut metyloituneen sytosiinin taipumuksesta vaihtua tymiiniksi, minkä vuoksi eliöiden GC-sisältö vaihtuu vähitellen AT-sisällöksi. Juuri näitä C>T -mutaatioita tiedemiehet yrittävät korjata ihmisen genomista. Kiikarissa on tällä hetkellä n. 32'000 virhettä, joita mikään kuviteltu valinta ei kykene karsimaan.

Uusin tutkimus on havainnut toisen merkittävän syyn DNA:n virheille. Kun kromatiini on avoimessa tilassa, on se altis mutaatioille. Histonien epigeneettiset markkerit säätelevät sitä, kuinka avoimena kromatiini on, koska näin solu voi säädellä portaattomasti sitä, miten aktiivisesti DNA-jaksoja luetaan transkriptioon. Vaihtelevat epigeneettiset profiilit voivat siis jättää kromatiinin auki, jolloin se altistuu DNA:n virheille. Virheet johtavat geneettiseen rappeutumiseen.

Eliöissä tapahtuva muutos johtuu olemassaolevan biologisen informaation epigeneettisestä säätelystä TAI informaation korruptoitumisesta, joka johtaa geneettisen materiaalin uudelleenjärjestelyyn. Siksi voimme havaita eliöissä muutosta muttemme evoluutiota.

Linkki ketjussa.

12

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MakeTaskurapu

      Linkki on jonkun tietämättömän idiootin blogiin, ei mihinkään tieteelliselle sivustolle.
      Parempi onni ensi kerralla.

    • "kolmisen vuotta yrittänyt teille kertoa"

      Agendallasi pääasiallisena viestinä oleva geneettisen evoluution ajatuksen vastustaminen piilottaa alleen kaiken mahdollisen asian, mitä satut sekaan ripottelemaan.

    • DNA siis voi muuttua. Ei mikään uutinen. Asia on tunnettu hyvin pitkään.

      Mutta eihän sillä sinun opissasi ole mitään merkitystä, kun DNA ei sanele mitään!

      • mikäonDNAnrooli

        "Mutta eihän sillä sinun opissasi ole mitään merkitystä, kun DNA ei sanele mitään!"

        Tuohan riippuu paljolti siitä, miten DNA ymmärretään. Ehkä seuraava vertaus kuvastaa sitä. Rakennetaan taloa. (Rakennetaan ihminen) Talon rakentamiseen tarvitaan piirustukset, työn toteuttaja ja raaka-aineet.

        Mihin näistä sijoittaisit (talon rakennus) DNA:n? Onko se siis piirrustukset, työn toteuttajat vai raaka-aineet?


      • mikäonDNAnrooli kirjoitti:

        "Mutta eihän sillä sinun opissasi ole mitään merkitystä, kun DNA ei sanele mitään!"

        Tuohan riippuu paljolti siitä, miten DNA ymmärretään. Ehkä seuraava vertaus kuvastaa sitä. Rakennetaan taloa. (Rakennetaan ihminen) Talon rakentamiseen tarvitaan piirustukset, työn toteuttaja ja raaka-aineet.

        Mihin näistä sijoittaisit (talon rakennus) DNA:n? Onko se siis piirrustukset, työn toteuttajat vai raaka-aineet?

        DNA on kompleksi makromolekyyli.


      • mikäonDNAnrooli kirjoitti:

        "Mutta eihän sillä sinun opissasi ole mitään merkitystä, kun DNA ei sanele mitään!"

        Tuohan riippuu paljolti siitä, miten DNA ymmärretään. Ehkä seuraava vertaus kuvastaa sitä. Rakennetaan taloa. (Rakennetaan ihminen) Talon rakentamiseen tarvitaan piirustukset, työn toteuttaja ja raaka-aineet.

        Mihin näistä sijoittaisit (talon rakennus) DNA:n? Onko se siis piirrustukset, työn toteuttajat vai raaka-aineet?

        DNA:n erilaisia rooleja

        Evoluutioprosessin kannalta DNA on se jonka muutokset ohjaavat ko. prosessia.

        Eliön kannalta DNA määrittelee sen ominaisuudet.

        Ihmisen kannalta DNA määrittelee omalta osaltaan hänen fyysistä ulkoasuaan ja henkistä kyvykkyyttään.

        Solun kannalta DNA on aktiivinen komponentti mm. proteiinien tuotannossa.


      • mikäonDNAnrooli kirjoitti:

        "Mutta eihän sillä sinun opissasi ole mitään merkitystä, kun DNA ei sanele mitään!"

        Tuohan riippuu paljolti siitä, miten DNA ymmärretään. Ehkä seuraava vertaus kuvastaa sitä. Rakennetaan taloa. (Rakennetaan ihminen) Talon rakentamiseen tarvitaan piirustukset, työn toteuttaja ja raaka-aineet.

        Mihin näistä sijoittaisit (talon rakennus) DNA:n? Onko se siis piirrustukset, työn toteuttajat vai raaka-aineet?

        Epigeneettinen ohjelmointi = talon piirustukset
        DNA = puutavara


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Epigeneettinen ohjelmointi = talon piirustukset
        DNA = puutavara

        Dna on piirrustukset, joiden mukaan rakennetaan, epigeneettinen valinta on rakennusvaiheessa tehtävät muutokset ja luovuus jos piirrustukset mahdollistavat valintaa. Eli kerrostalon piirrustuksilla ei tehdä rantasaunaa. En minä rakennusmestari ole mutta näin epäilisin.

        Sama ko rot syyttää termostaattia kun on pirtissä kylymä vaikka kamiina onki kylmä ja lämmintä vettä ei tule pattereihin kun termarithan sen lämmön säätää. Eiks näin?


      • sgjklgkl
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Epigeneettinen ohjelmointi = talon piirustukset
        DNA = puutavara

        Epigeneettinen ohjelmointi = apologeettistä merkityksetöntä sanahelinää
        DNA = puutavara , sanoo tiededenialisti puupää


      • ravenlored kirjoitti:

        Dna on piirrustukset, joiden mukaan rakennetaan, epigeneettinen valinta on rakennusvaiheessa tehtävät muutokset ja luovuus jos piirrustukset mahdollistavat valintaa. Eli kerrostalon piirrustuksilla ei tehdä rantasaunaa. En minä rakennusmestari ole mutta näin epäilisin.

        Sama ko rot syyttää termostaattia kun on pirtissä kylymä vaikka kamiina onki kylmä ja lämmintä vettä ei tule pattereihin kun termarithan sen lämmön säätää. Eiks näin?

        Olet edelleen kiinni -80-luvun opeissa, jotka on jo aikoja sitten kumottu.

        Sinun genomissasi on n. 19'000 proteiinien koodaamiseen käytettävää DNA-jaksoa mutta kehossasi on jopa yli kuusi miljoonaa erilaista proteiinia. Solu kykenee käyttämään yhtä DNA-jaksoa jopa tuhansien ERILAISTEN proteiinien valmistukseen. Tämä informaatio, joka mahdollistaa monitoiminnalliset (multifunctional) DNA-jaksot, ei ole DNA:ssa vaan epigeneettisissä tietokerroksissa, kuten DNA:n metylaatioprofiilit ja histonien epigeneettiset markkerit.

        DNA ei ole piirustus, ei blueprint , vaan passiivinen informaatioalusta, joka on tarkoitettu toiminnallisten RNA-molekyylien valmistukseen.

        hakusanat: dna is not blueprint


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Olet edelleen kiinni -80-luvun opeissa, jotka on jo aikoja sitten kumottu.

        Sinun genomissasi on n. 19'000 proteiinien koodaamiseen käytettävää DNA-jaksoa mutta kehossasi on jopa yli kuusi miljoonaa erilaista proteiinia. Solu kykenee käyttämään yhtä DNA-jaksoa jopa tuhansien ERILAISTEN proteiinien valmistukseen. Tämä informaatio, joka mahdollistaa monitoiminnalliset (multifunctional) DNA-jaksot, ei ole DNA:ssa vaan epigeneettisissä tietokerroksissa, kuten DNA:n metylaatioprofiilit ja histonien epigeneettiset markkerit.

        DNA ei ole piirustus, ei blueprint , vaan passiivinen informaatioalusta, joka on tarkoitettu toiminnallisten RNA-molekyylien valmistukseen.

        hakusanat: dna is not blueprint

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/06/28/solu-ja-perinnollisyys

        Tiedettä, ei uskonnollista paatosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe