Moottoriremontti?

HuhHahHoi

Katselen kohtuuhintaista bensa-autoa ja aika monen kohdalla lukee ”öljynkulutuskorjaus tehty’? Tekniikasta tietämättömänä kyselen onko joku pieni normi fixaus vai oikein moottoriremontti?

32

2416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti.kaupoille

      Ostin aikoinani Toyota Avensiksen D4D 2,2 litraisen dieselauton. Sen myynti-ilmoituksessa luki että moottori vaihdettu tehdaskunnostettuun. Koska autolla oli ajettu vain n. 120 tkm, uskalsin sen ostaa. Auto palveli minua ja perhettäni kolme ja puoli vuotta ihan kelvollisesti. Tämä vaihtomoottori alkoi oireilla 120 tkm.ssa ja laitoin sen kiertoon. Olisi ollut taas aika vaihtaa moottori - kas kun noita moottoreita ei oltu suunniteltu korjattavaksi. Kansivika nääs.

    • Larvanto

      Jotenkin osui silmiin tämä ja ajattelin jakaa kanssanne:

      "Kun verkkokeskustelu kiihtyy, jostain ilmestyy sydämetön sivaltaja – Sellainen on Matti, ja nyt hän kertoo, mikä muiden pahassa olossa kiehtoo"

      https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005906688.html

      • Tupla.pommi

    • Kyllähän siinä joutuu aika kalliin remontin vääntämään. 4000 euroa menee ainakin mutta se on ihan tuttu juttu skodan omistajille.

    • TMtutkijahutkiVW

      Syyt öljynkulutukseen

      puutteellinen männänrenkaiden toiminta
      moottorin kuluminen
      turboahdin
      öljyvuoto
      Puutteellinen männänrenkaiden toiminta on öljynkulutuksen yleisin syy ja johtuu pitkistä huoltoväleistä (30 000 km) sekä moottorin saastelaitteista (erg-pakokaasun takaisinkierrätys). Näiden seurauksena moottorin öljy likaantuu ja moottori karstoittuu voimakkaasti, mikä johtaa männänrenkaiden vioittumiseen ja öljynkulutukseen.

      Moottorin öljynkulutus on todellinen ongelma nykyautoissa. Olemme erikoistuneet varsinkin Audi/Vw/Skoda/Seat bensa- ja dieselmoottoreiden öljynkulutuksen korjaukseen. Myös Ford ja Mazda sekä BMW N-moottorit ovat tunnettuja öljykulutus ongelmista.

      Seinäjoen Moottorihiomolla öljynsyöntiremontit sujuvat kokenein käsin ja laadukkain työvälinein – tuo siis öljysyöppösi meille remonttiin!

      Tuntuuko välimatka pitkältä? Tarvittaessa noudamme autot ympäri Suomen ja toimitamme korjatun auton kotiovellesi!

      • Hessumopo

        Ne on vain ne EA888-moottorit, joissa epäkurantit männänrenkaat.

        Älä osta vuosimallin 2009−2011 autoa 2 litran tai 1.8 litran koneella.

        Äläkä osta myöskään Fordia, Mazdaa tai Benaria, kun nekin kerran syö öljyä.


      • suunnitteluvirhettäVWTM
        Hessumopo kirjoitti:

        Ne on vain ne EA888-moottorit, joissa epäkurantit männänrenkaat.

        Älä osta vuosimallin 2009−2011 autoa 2 litran tai 1.8 litran koneella.

        Äläkä osta myöskään Fordia, Mazdaa tai Benaria, kun nekin kerran syö öljyä.

        Jaa

        TM kertoi että uusissakin samaa öljynsyönti vikaa ja niitä on korjattu koneistamoilla

        varmaan siis saa kysyä koneistamoilta onko mikä merkki ja vuosimalli riskiyksilö.kai ne tietoa jakaa

        vaan korjaako valmistaja kohun tultua julkiseksi?


      • seatVWskodaudisamaTSI
        suunnitteluvirhettäVWTM kirjoitti:

        Jaa

        TM kertoi että uusissakin samaa öljynsyönti vikaa ja niitä on korjattu koneistamoilla

        varmaan siis saa kysyä koneistamoilta onko mikä merkki ja vuosimalli riskiyksilö.kai ne tietoa jakaa

        vaan korjaako valmistaja kohun tultua julkiseksi?

        Ostaja ei ole syyllinen. Korjaako valmistaja kun suunnitteluvirhe?


      • ihansejasama
        suunnitteluvirhettäVWTM kirjoitti:

        Jaa

        TM kertoi että uusissakin samaa öljynsyönti vikaa ja niitä on korjattu koneistamoilla

        varmaan siis saa kysyä koneistamoilta onko mikä merkki ja vuosimalli riskiyksilö.kai ne tietoa jakaa

        vaan korjaako valmistaja kohun tultua julkiseksi?

        Viiden ässän ossi, olet tyhmyyttäsi tulkinnut Tekniikan maailman kirjoitusta väärin. Toivottavasti teet selvityksen ja kysyt korjaamoilta; kerro sitten meillekin, mikä totuus on.


    • Kolmin.kertaistuu

      Mut jos kasahtaa motti ja dsg,niin sitten tuli itäpulkalle hintaa.

      • Kolmekakaraajarakki

        Juu ja jos vielä sauna palaa ja pihakoira puree naapurin juristia koipee ni sit se vasta maksaakin!


    • HuhHahHoi

      Mutta mitä siinä remontissa oikeasti tehdään? Männänrenkaiden vaihto lienee väliaikainen ratkaisu. Mutta jos lisäksi vaihdetaan männät, koneistetaan lohko ja venttiilit kansi niin sitten oltaneen varmalla puolella? Tai miten sitten oikeasti meneekään.

      • Sarkasmi.sakari

        Virheettömän Toyotan ostamien on lopullinen ratkaisu. Ennemmin jormat kuolee sukupuuttoon, kuin Toyotan moottori hajoa.

        Ja tämä on fakta.


      • tosikko-timo
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        Virheettömän Toyotan ostamien on lopullinen ratkaisu. Ennemmin jormat kuolee sukupuuttoon, kuin Toyotan moottori hajoa.

        Ja tämä on fakta.

        Senpä vuoksi Toytotan moottoreita onkin purkaamoiden hyllyillä satamäärin, moottorit ehkä eivät hajoa, korit sen sijaan hapettuu ajokelvottomiksi.


      • ruosteskodatVW
        tosikko-timo kirjoitti:

        Senpä vuoksi Toytotan moottoreita onkin purkaamoiden hyllyillä satamäärin, moottorit ehkä eivät hajoa, korit sen sijaan hapettuu ajokelvottomiksi.

        hapettuu

        annatko lisähappea vai miten se onnistuu?


      • harsoteräs
        ruosteskodatVW kirjoitti:

        hapettuu

        annatko lisähappea vai miten se onnistuu?

        Ruostuminen on juurikin sitä, että rauta hapettuu. Mutta en ala tässä kemian oppituntia pitämään.


      • Anonyymi
        tosikko-timo kirjoitti:

        Senpä vuoksi Toytotan moottoreita onkin purkaamoiden hyllyillä satamäärin, moottorit ehkä eivät hajoa, korit sen sijaan hapettuu ajokelvottomiksi.

        Tuo korin ruostuminen tapahtuu sangen nopeasti. Olen paikkaillut useita reilusti alle kymmen vuotiaita Toyotia. Muun merkkiset tulee vasta paljon myöhemmin paikkailtaviksi. Ranskalaiset autot eivät enää ole herkästi ruostuvia. Niitä ei alle viisitoista vuotiaina tule paikkailtaviksi.


    • Anonyymi

      hahahhahahhahah

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mutta heitän kommentin kun tämän joku nosti pinnalle.

      Koskaan ei ole ollut edullisempaa suomalaisen hankkia vähän ajettua autoa itselleen kuin nyt.

      Etsit sen halpiksen mikä kuluttaa öljyä, noita saa joskus satasilla, ei tuhansilla.

      Auto kotipihaan, nostat etupään ylös, poistat pohjamuovit ja öljypohjan, vedät männät alakautta ulos ja vaihdat männänrenkaat, muut rojut paikalleen ja kovaa ajoa.

      Kustannus? Männänrenkaat 48 euroa, tonkka öljyä ja suodatin, alle satasella selviää.

      Juu, ei onnistu kaikilta mutta ei ole loppupeleissä sittenkään niin iso homma kuin halutaan antaa ymmärtää.

    • Anonyymi

      Öljysyöppöjä ovat vain Audin valmistamat isommat moottorit, joita käytetään tehokkaimmissa Skoda-malleissa. Omassa Fabiassa on 1.2-litrainen, joka ei syö yhtään moottoriöljyä.

      • Anonyymi

        No joo, omassa Ocussa myös 1.2-tsi, joka ei syö öljyä, ajettu 100tkm. Mutta ei se näitä skoda-palstan valopäitä kiinnosta: kaikki hajoo, osta Toyota jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, omassa Ocussa myös 1.2-tsi, joka ei syö öljyä, ajettu 100tkm. Mutta ei se näitä skoda-palstan valopäitä kiinnosta: kaikki hajoo, osta Toyota jne....

        Ajettu vallan 100tkm eikä kuluta öljyä, ehkä tuo on sitten nykyautoilla saavutus.

        Minulla on 430tkm ajettu bensa-peugeot jossa on avaamaton moottori, eikä se kuluta öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, omassa Ocussa myös 1.2-tsi, joka ei syö öljyä, ajettu 100tkm. Mutta ei se näitä skoda-palstan valopäitä kiinnosta: kaikki hajoo, osta Toyota jne....

        jos ajat 20 000- 30 000 km öljynvaihtovälillä niin varmasti alkaa syömään normaalia enemmän ja eikä karstaa saa enää männistä pois, renkaat ei toimi ja palotilaan alkaa menevään yhä enemmän voiteluöljyä ja taas karstaa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos ajat 20 000- 30 000 km öljynvaihtovälillä niin varmasti alkaa syömään normaalia enemmän ja eikä karstaa saa enää männistä pois, renkaat ei toimi ja palotilaan alkaa menevään yhä enemmän voiteluöljyä ja taas karstaa lisää.

        Audin moottoreissa oli suunnitteluvirhe männänrenkaissa vuosina 2009-2011. Siksi ne söivät öljyä. VW:n 1,2-litraisessa ei ole ollut suunnitteluvirhettä, joten huolto-ohjelman mukaan mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin moottoreissa oli suunnitteluvirhe männänrenkaissa vuosina 2009-2011. Siksi ne söivät öljyä. VW:n 1,2-litraisessa ei ole ollut suunnitteluvirhettä, joten huolto-ohjelman mukaan mennään.

        Kyllä se öljynsyönti ongelma on kaikissa VW:n moottoreissa mukaan lukien myös dieselit. Tämä ongelma on vielä uusissakin moottoreissa. Ratkaisu ongelmaan on ostaa TOYOTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se öljynsyönti ongelma on kaikissa VW:n moottoreissa mukaan lukien myös dieselit. Tämä ongelma on vielä uusissakin moottoreissa. Ratkaisu ongelmaan on ostaa TOYOTA.

        Ei voi olla öljynsyöntiongelmaa kaikissa VW-moottoreissa, sillä omassa Skodassa sitä ei ole.


    • Anonyymi

      8000e maksoo

      • Anonyymi

        Konsernin kaikkitietävän suunnitelijan mukaan vikaa on vain huohotusletkussa joka sylkee sitä öljyä sinne, minne ei sitä kuuluisi mennä, ja uusi parempi letku olisi paras ratkaisu. Parempi kuin päästöhuijausohjelma päästöihin ja halvempikin.


    • Anonyymi

      Fiksu vaihtaa moottoriöljyt ja suodattimen 15 000 km välein vaikka ohjeessa olisi 50 000. Sillä säästyy tuhansien kuluilta.

      • Anonyymi

        No, Skodaan on perusteltu syy vaihtaa ne yksiaste-öljyt joka 2000 km:n jälkeen ja muistakaa, että tarpeeksi paksua varsinkin kesällä pitää öljyn olla, muuten valuu läpi koneesta. Jos ei käynnisty talvella ei voi auttaa, mutta sellaista se on vanha tekniikka Venäjältä. Nuotion hiillos moottorin alla voi auttaa, mutta miten hinata Skoda-lohvetti sen päälle? Moni siis tekee nuotion Skodan alle ja koko romu kärähtää...


    • Anonyymi

      kyseessä ihan pikkuinen normi fiksaus, 'öljynkulutuskorjaus', ja vain jos menee yli litra per 1000 km, öljyä. ei paha!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2911
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      63
      2790
    3. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2142
    4. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      69
      1705
    5. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      143
      1503
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      185
      1442
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1408
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      152
      1387
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1314
    10. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

      Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1211
    Aihe