ylävatsan tähystys - järkyttävä kokemus

sattuuvieläkin

traumatisoiva

hoitaja kysyi suutuinko mä kun vedet valui silmistä ja tärisin operaation jälkeen
enkä pystynyt vielä edes puhumaan

En ole koskaan pitänyt siitä sairaalasta eikä niiden hulluilu näköjään lopu ikinä.
Ja niiden mahdolliset mokailut jää aina asiakkaan kärsittäväksi joten - ei pal naurata.

Mikä ihmisiä vaivaa?

Tuollaiset operaatiot saattaa olla tekijöille arkea, mutta ei mulle.
Voi olla parempi, ettei mene enää "hoidattamaan" enää mitään - aula täynnä vahvoja suuria ikäluokkia. Kiva kuunnella niiden tarinoita kun ne kilpaili keskenään mitä kaikkea ne on jo saaneet. Niiden ylimielisyys on pelottavaa.

10

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monisairas

Tämmöstä se on valitettavasti monessa paikassa :( Olisi hyvät konstit rauhoittaa kunnolla tai jopa nukuttaa potilas tarvittaessa, mutta ei näitä juuri käytetä. Kai se on se raha mikä puhuu paljon ja lääkäreiden luonne-erot.

• ottivat_koepaloja_mahas

Itsellä yrjö-refleksi todella herkässä, myös gastroenterologisessa tähystyksessä, aina silmät vuotaa, räkä tulee nenästä ja olo on aivan hirveä, mutta sitä kestää vain hetken. Kannattaa pyytää ruokatorven / kurkun puudutus, itsellä auttoi jonkin verran.

• 4kertaakokenut

Puudutus tehdään aina pyytämättäkin.

• Perttijuhani

Ei aina. Itselle tehty jo 10 kertaa ja vasta parilla viimeisellä kysytty haluanko.

• No-kerrohan

Itselläni ei ole tehty kertaakaan, vaikka onkin vatsavaivoja, hoidan ne itse lääkkeillä. En mene turhiin toimenpiteisiin.
        Miten on, olivatko nuo sinulle tehdyt 10 tähystystä turhia? Vai löytyikö niistä mitään?

• menopaluuelämä

Ymmärrän. Suorastaan sadistista touhua todella. Ihmettelen, minkälaiset psykopaatit voi tehdä näitä tutkimuksia. Ulkomailla ei tulisi kuuloonkaan. Paitsi tietysti kehitysmaissa.
      Arvelen myös, että raha puhuu.
      Itse ainakin jään tyynesti kotiin vuotamaan kuoliaaksi, ennen kuin sadistien kynsiin menen.

• Turhaa-kärsimystä

Eräs tuttava "rapakon" takaa totesi, että heillä nukutetaan aina, kun noita pakkoja tähystellään. Myös peräpäästä. Miksi täällä ei toimita samoin, jolloin potilaan ei tarvitsisi kärsiä?

• Traumat.jäi

Itse olin ranteen avoleikkauksessa kesällä. En saanut pyynnöstä huolimatta mitään esilääkitystä ennen leikkausta enkä minkäänlaista lääkettä operaation ajaksikaan.
        Näkivät kyllä kuinka tärisin ja hikoilin pelosta. Hoitaja vain sanoi että mitään et saa ja aina voit poistua sairaalasta jos niin kovasti pelottaa. Kipujen jälkihoitoon buranaresepti.
        En tiedä miksi tämä tällaiseksi sadistiseksi paskaksi on mennyt. Kymmenen vuotta takaperin vastaava operaatio tehtiin rauhoitettuna.

• Kirpale
        Traumat.jäi kirjoitti:

Itse olin ranteen avoleikkauksessa kesällä. En saanut pyynnöstä huolimatta mitään esilääkitystä ennen leikkausta enkä minkäänlaista lääkettä operaation ajaksikaan.
        Näkivät kyllä kuinka tärisin ja hikoilin pelosta. Hoitaja vain sanoi että mitään et saa ja aina voit poistua sairaalasta jos niin kovasti pelottaa. Kipujen jälkihoitoon buranaresepti.
        En tiedä miksi tämä tällaiseksi sadistiseksi paskaksi on mennyt. Kymmenen vuotta takaperin vastaava operaatio tehtiin rauhoitettuna.

Ei tuo voi olla tottakaan, että hoitaja sanoo, ettet mitään saa ja voit poistua sairaalasta.

Itse en olisi suostunut operaatioon, jossa toivettani lääkityksestä ei huomioida ja pelkoani vähäteltäisiin, vieläpä epäinhimillisen hoitsun toimesta.

• Rintakipee

No niin kävi mullekin. Merkittävän avustaja ärähti, että koita olla uskomatta. Ihan kuin olisin tottunut ottamaan suihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe