Kyllä, me olemme! Emme halua vaihtaa huntuun ja hurpuun.
Onko tämän kertominen kiellettyä? Lieksassa?
Saammeko siitä rangaistuksen?
Vainotaanko meitä? Miettikää sitä,tulijat!
Olemme kristittyjä.
63
873
Vastaukset
- Ainajaikuisesti
Jos tämä on kielletty puheenaihe.
- Ilmon.teki
Jätesäkkiin pukeutuminen on valttia nykyään, kaikki muu pukeutuminen kielletään ainakin naislta, ja julkitransut miehissä lisääntyy kun kulkevat hame päällä!
Nyt näkee vain muutaman transun viikossa! Kristinusko on tuontitavaraa siinä missä islamkin. Onneksi meillä on nyt uskonnonvapaus eikä tarvitse olla kristitty.
- uunijätesäkkipankko
mitäs sinä sieltä jätesäkistä huutelet uunipumppu. Nyt äkkiä kontilleen , muslimi ukkosi halajaa kakkosta, kelpaat kun vuohia ei ole näkyvissä .... buahahahaaaaa:))
- olet.muslimi
Olen sen sinusta huomannut!
- Mielestäsi
Sanoppa mikä on suvaitsevaisin uskonto?
- Liianvaikkekusumus
Uuninpankko kirjoitti:
Valitettavasti joudun tuottamaan pettymyksen. En ole muslimi. :)
Miksi palstan vakiosuvaitsevainen hävisi taas maan alle...
- olet.muslimi
Aika outoa vaikka periaatteesi on kuin muslimilla? Kannattaisiko sinun vaihtaa uskontoa!
- Kilju.r4sisiti
Mitä väliä sillä on että minin uskontoon kuuluu? Rasse on eeonnut kirkoata jo ajat sitten väkttäökseen 1.2€ kirkollisveron. Saahan sillö yhden tölkin olutta tai palan hiivaa ja oussin sokeria ja känni on varma. Ei muuta ku pilottitakki päälle ja mv lehti nwtiatä auki.
- turhookulunkii
Kirkollisvero on 1.5 % ansiotulosta, eli 30 000€ vuosiansiosta maksetaan kirkolle 450€.. Minulla ainakin on sille rahalle parempaakin käyttöä. Mitäpäs se tekee esim. 40 vuoden työuran aikana?
Vaatimattomat 18 000€ for nothing...
- sääliksi.käy
Taidat itse kännissä kirjoittaa kun on tuommoista siansaksaa? Paraskin muita arvostelemaan!
- ÄlähänYleistä
En minä ainakaan ole kristitty enkä mikään muukaan uskovainen, enkä maksa kirkollisveroa millekään taholle. Minun puolestani jokainen voi olla ihan mitä haluaa, ei liikuta minua.
- deekumummo
Koko länsimaalainen sivistys perustuu kristinuskoon, ajanlaskusta lähtien. Vuosihan on 2018 jälkeen Kristuksen, jos joku sitä ei tiedä. Jos arvostaa länsimaista sivistystä, joutuu arvostamaan myös kristinuskoa, vaikkei itse mikään uskovainen olisikaan. Kaikki länsimaisissa arvoissa pohjautuu loppujen lopuksi kristinuskoon.
- BillyBobtakametsäpl
Tämä pitää paikkansa, kuinka deeku kommentoi. Koko meidän sivistyksemme perustuu kristillisiin arvoihin.
- hihhulit
Siis ihannoimanne kristinuskon sivistys tuli suomeen vasta vuonna 1155, eli reilut 850 vuotta sitten... Mitenhän ihmeessä täällä pärjättin ennen sitä? Ja pärjätään edelleenkin...
- deekumummo
hihhulit kirjoitti:
Siis ihannoimanne kristinuskon sivistys tuli suomeen vasta vuonna 1155, eli reilut 850 vuotta sitten... Mitenhän ihmeessä täällä pärjättin ennen sitä? Ja pärjätään edelleenkin...
no ei kristinuskon omaksuminen ainakaan huonontanut pärjäämistä. Katso miten hyvin länsimaat ovat pärjänneet maailmassa, suorastaan kyse on ollut ylivallasta katsoipa millä mittarilla tahansa. Puhutaanpa sitten ihmisoikeuksien toteutumisesta tai vaikka bruttokansantuotteesta/nuppi. Tulevaisuudestahan kukaan ei tiedä, tulevaisuuden menestyjät voivat olla ihan jotain muita maita, sen verran länsimaat ovat menossa rappiota kohden.
- en.vaihtaisi
Minulla ei ole niin sotaisaa luonnetta että voisin kääntyä muslimiksi, joten pärjään kristittynä!
- historiatutuksi
Kiristityt ovat tappaneet historiassa eniten ihmisiä ja tulevat aina tappamaan.
Siinä sulle rauhanuskonto! - en.vaihtaisi
Onneksi muslimit levittää rauhanuskontoaan ettemme nyt aivan ilman uskonsanomaa jää!
Kristitytkö ne nyt lähi-idässäkin sotii? Minkä uskonnon edustajia ovat nyt nuo Suomeen tulleet luuserit?Kristityt ovat sotineet Lähi- ja Kaukoidässä yhtä soittoa ja levittäneet rauhanuskoaan ties mistä asti. Rupesin miettimään mistä asti kristityt ovat siellä sotineet niin pitääkinpalata varmaan ihan alkuun. Kristityt ovat sotineet Lähi- ja Kaukoidässä yhtä kauan kuin kristinusko on ollut olemassa.
- Muurahaispesä
Luulisi muslimienkin kehittyneen niistä keskiaikaisesta kulttuurien yhteentörmäyksistä
Suomalaiset ovat kuin muurahaiset. Kun yksi valtaa pesän, kaikki kihisevät ympärillä.
Kristityt aiheuttivat kaksi suurinta sotaa mitä maailmassa on koskaan nähty. Kristityt syyllistyivät maailmanhistorian pahimpaan etniseen puhdistukseen, holokaustiin. Kristityt ovat räjäyttäneet maailman ainoan atomipommin tappaakseen sillä ihmisiä.
- ristinvoittovarma
sanoisin kyllä että vastakkain pääosin olivat ideologiat, viimeisimmässä sodassa kaksi ruttoa: natsismi ja kommunismi, en paljoa sotkisi kristinuskoa noihin. Kutsuisin sekä kommunisteja että natseja ateisteiksi.
- vielävähäkesken
ja vielä pitäisi pari vetyä räjäyttää tuolla musumaissa , jotta häviäisivät kokonaan maapallolta.
- en.vaihtaisi
Johan mie tuon virkoin että hyvä kun muslimit ympäri maailman julistavat rauhanuskontoaan ja tehostavat sitä vielä pommi iskuilla!
- pilipumppu
Pumppupimpillä pankonpäässä on putkinäkö uskon asioista. Pitkäkapea.
- yks.anneli.vaan
Ehdottomasti äänestän seuraavissa vaaleissa oikeaa ja konservatiivista laitaa. Kuurot keroskot pitäkkööt annin turpiininsa kiinni.
Konservatiivi sanoo: "Se ei tapahtunut minulle, joten minä en välitä."
Liberaali sanoo: "Sen ei pitäisi tapahtua kenellekään, ja siksi minä välitän."
Äänestän vasemmistoa.- pöljäpankko
voi hyvänen aika, mikä uutinen, emme koskaan olisi sitä itse arvanneet!
- ääneni
Kommunisti sanoo:"Minä haluan itselleni kaiken , annan teille siitä paljon nollaa."
Kokoomuslainen sanoo: "Nykyisin on ymmärrettävä asioita laajemmin."
Äänestän kokoomusta. Perussuomalainen sanoo: "Minä ensin, minä ensin, muille ei mitään!"
Kristitty sanoo: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".- Uskonnoton.olen
Daa-a. Ei palvotuta tällä hetkellä mitään. Jos minä jotain haluaisin palvoa, se olisi luonto.
Kuten muinaisjumalat. Ukko Yli Jumala. En todellakaan usko mihinkään jumaluuksiin, uskon tieteeseen.
- ääneni.soi
No sillatavalla. Nythän olet toteen näyttänyt mitä puoluetta kannattaa äänestää.
Kristittynä kokoomuslaisena rakastan lähimmäistäni hädässä enemmän kuin itseäni.
Silti ymmärrän käpyjänne selkienne alla;)
https://www.youtube.com/watch?v=zoumCXFHYQU - nuru.vailaulu
Ja rinnat nauroi puoliparittain, eikun lauloi, vain mitense nyt meni...
- kohta.alakkaa.kisa
Etkö hyvä pankko voisi suppean otannalla jo ryhtyä mainiosti mainostamanaan kamppanijaasi. Etulyönti on aina parempi kuin vitkuttelu. Kai sinulla on ihan vaalitoimisto ensi kevään vaaleihin hyvä AK.
- aijai.sentään
Ruotsista kuuluu taas ikäviä.
Siellä Ruotsin rikoksentorjuntavirasto Brå:n marraskuussa julkaiseman raportin mukaan maan turvallisuuden kehitys on huolestuttavaa, mutta erityisen huolestuttavaa se on nuorten naisten näkökulmasta.
Jopa joka kolmas nuori nainen on joutunut seksuaalirikoksen uhriksi vuoden 2017 aikana. Viimeisten viiden vuoden aikana seksuaalirikollisuuden määrä Ruotsissa on kasvanut merkittävästi.
Tuohan on haittamaahanmuuton syytä. - luiykujthgfdgh
Olemme kristittyjä ja syömme Jouluna kinkkua, siihen ei kaikki pysty!
- raakalaiset
Niin, syöväthän kristityt ehtoollisellakin herransa jeesuksen kristuksen ruumiin ja vielä ryyppäävät veren päälle, siihen ei kaikki pysty!
- Lut.ev
Kuvaanollisesti, ja vain herran huonessa tapahtuva, ehtoollinen. Juomme ehtollisemme siksi,että tiedämme olevamme maailman vihatuin uskonto. Luterilaiset kääntävät vain posken.
- fetdus
Lut.ev kirjoitti:
Kuvaanollisesti, ja vain herran huonessa tapahtuva, ehtoollinen. Juomme ehtollisemme siksi,että tiedämme olevamme maailman vihatuin uskonto. Luterilaiset kääntävät vain posken.
Mieluummin otan kyllä jouluateriaksi sian kuin jeesuksen. Mitäs lapsi sanoi kun avasi joulupaketin? Jee, sukset!
- Kaikkieikelpaa
raakalaiset kirjoitti:
Niin, syöväthän kristityt ehtoollisellakin herransa jeesuksen kristuksen ruumiin ja vielä ryyppäävät veren päälle, siihen ei kaikki pysty!
Emme todellakaan ala raiskata kiitollisuudesta saadusta turvapaikasta.
Heillä eri mentaliteetti.
- eiturhia-hyssytelyitä
Kinkkua kaikille jot joille ei kelpaa painukoon veehen ja jos ei suomi kultuuri mee kaaleen painukoon samaten VEEHEN
- lykätävä-pihalle
Kyllää possu pitää tiellä oikealla ja antaa tyrniän olon, kaikki jotka tätä hylieksii eivät kuulu suomeemme ja näinollen on tyyrättävä rajojemme ulkopuolelle.
Joulukinkku on pakanallinen perinne ajalta ennen kristinuskoa. Esim. Islannissa uhrattiin talvipäivänseisauksen juhlassa villisika hedelmällisyyden jumalalle Freyrille.
- kumman.valitset
Onko pankolla joulupöydässä kiduttamalla tapettua lammasta vai äkkiä tapettua sianlihaa?
- Obelixit
Ei Islannissa ole asunut koskaan villisikoja joten ei ole syöty jouluna villisikaa. Huuhaa juttu.
- raakatotuus
Kristinusko ei ole tuonut mitään sivistystä, vaikka jotkut niin väittävät.
Länsimainen sivistys kumpuaa antiikin kreikasta ajalta paljon ennen kristinuskoa.
Kristinusko, kuten valtauskonnot yleensäkin, ovat tuoneet sotaa, vainoa, hävitystä, kuolemaa ja kauhua.
Uskontoja kannattaa katsoa enemmänkin joukkosuggestion työkaluna jota vallanpitäjät ovat aina menestyksekkäästi käyttäneet hyväkseen hallitakseen kansaansa ja joukkojaan ajaessaan omia varsin maallisia tarkoitusperiään.- paskaaaaa
No kerroppa mitä sivistystä islam on tuonut Eurooppaan viime vuosina?
- raakatotuus
paskaaaaa kirjoitti:
No ihan samaa mitä kristinuskokin aikoinaan, ei yhtään sen kummempaa.
Nyt on menossa hiljainen taistelu maailman hallinnasta kahden suur-uskonnon kesken ja aina aikojen saatossa on valta-asema vaihtunut. Niin taitaa olla käymässä nytkin, enkä pidä mahdottomana ajatusta että 100 vuoden kuluttua eurooppa on muslimienemmistöinen, sehän on ihan normaalia historian kiertokulkua. Mutta sekään ei ole uskonnon syy, vaan uskonto on siinäkin vain työkalun asemassa. Eikä se sivistystä tuo kuten ei tuonut kristinuskokaan, sivistyksen juuret on ihan muualla kuin uskonnoissa. - Tutustukaa
paskaaaaa kirjoitti:
Islam kieltää MonaLisan. Kaikki Rubensin taiteen. Meidän Alttari taulumme.
- pimeä_usko
Ei ole montaa vuotta aikaa kun hihhuli-anoppini väitti kivenkovaan että maailma on 6000 vuotta vanha koska vanha testamentti sanoo niin! Dinosaurukset ja muut muinaisjäänteet ovat kuulemma tiedemiesten lavastusta... Ja eikös se vatikaanikin vasta muutama vuosi sitten myöntänyt että se onkin maa joka kiertää aurinkoa, eikä päinvastoin... Että sepä siitä kristinuskon sivistyksestä, noitien polttamisen lisäksi...
- nyljetyt.tavarat
Mutta klitoristen silpominen se kuuluu sivistykseen ja sitä pitäisi mudenkin uskontojen kuin muslimien opettaa!
- käärmepistää
Jos nimimerkki raakatotuus olisi sivistynyt, olisi hän jättänyt kommenttinsa julkaisematta.
- käärmeonhousussas
Tyypillistä kaikille uskonnoille tuollainen vastakkaisen mielipiteen rajoittaminen. Olet juuri niitä "hurskaita kristittyjä" joiden takia keskiajalla noitaroviot paloivat! En todellakaan halua kuulua siihen joukkoon johon sinä kuulut.
- loru.uskonnot
Minä olen samaa mieltä ettei uskonto tuo sisvistystä, painvastoin se tuo vaan sotaa ja verenvuodatusta! Eli uskonnolla ja sivistyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään! Nuo uskonto jutut perustuu vanhoihin kansan suussa sen tuhannet kerrat muuttuneisiin loruihin, ja jokainen sukupolvi höystää noita tarinoita lisää!
Tarkaa faktaa ja toteennäyttöä ei taida olla millään uskonnolla! Mutta näin EI uskovaisena uskaltaa sanoa mitä ajattelee!- käärmepistää
Jos nimimerkki loru.uskonnot olisi sivistynyt, olisi hän jättänyt vastauksensa julkaisematta.
- loru.uskonnot
käärmepistää kirjoitti:
Jos nimimerkki loru.uskonnot olisi sivistynyt, olisi hän jättänyt vastauksensa julkaisematta.
Sitä samaa kuule sinullekkin!
Minä ymmärrän uskonnot todellakin työkaluina vallan pitämiselle. Kaikki työkalut ovat tarpeellisia. Kyse on vain siitä, kuka niitä mitäkin käyttää, miten ja mihin. Uskontojen uskomukset ovat sameita, jos ajatus ei ole selvä, ja työkalun teon kohteesta ei tule kaunista veistosta. Uskontojen varjolla ei pidä hyväksyä hölmöjä tekoja eikä ajatuksia.
Karju se oli, ei villisika;)
Eikös ollutkin tavallisen huomattavan hullusti ajateltu.- Rotten.com
Länsi on niin mätä, että jos ei itse älyä, niin joutaakin islamilaiseen ihanteiseen yhteiskuntaan.
- Rotta.fi
Siitähän se sutuus valkenee jos lakanat päällä ja pyyhe päässä aletaan liikiuskelemaan ja naiset jätesäkkiin pukeutuneena jossa on peräti silmänreiät!
Pannaan 7 vuotiaasta lähtien tyttölapset tiineiksi ja kykitään polvillaan ettei jouda töitä tekemään ja välillä soditaan? Mitä hyvää tuossa on? Jatkuvaa sotaa ja sitten muiden kiusaksi semmoiseen maahan minkä voisi aatteillaan saada perikatoon!
Eikö se ole aika mätää hommaa?
Kukas sitten elättää kun "mätä" kansa ei enää elätä ja itsestä ei siihen ole!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175740
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04631Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262836- 452696
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452260Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332226Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme141618- 381470
- 1701344