En tiedä mikä on totuus

Miksi monen ihmisen on niin kovin vaikeaa tunnustaa se, että ei tiedä mikä on totuus?

"En tiedä sitä, miten tai miksi kaikkeus sai alkunsa ja mitä oli ennen sitä."

"En tiedä sitä, miten elämä syntyi ja mikä on tarkasti ottaen johtanut nykyiseen lajien paljouteen sekä elämän monimuotoisuuteen."

"En tiedä, onko luojaa tai jumalia olemassa."

Jos ihmiset eivät suhtautuisi näihin asioihin tunnepohjaisesti vaan järjellä, niin ei olisi mitään syytä riidellä tai kohdella eri tavalla ajattelevia ihmisiä huonosti.

Lainaan tähän yhden ateistin sanoja:

"Mitä vitun väliä sillä on, onko Jumalaa tai jumalia olemassa?"

Niin - sillä ei ole vitunkaan väliä, mutta valitettavasti uskovaiset pölvästit pelottelevat edelleen uskosta osattomia tai eriuskoisia ikuisella helvetin piinalla, jos nämä eivät suostu uskomaan heidän tavallaan... ja uskovaiset ateistit pyrkivät vahingoittamaan kaikin mahdollisin tavoin näitä uskovaisia pölvästejä. Ja minä kun en kuulu kumpaankaan ryhmään...

12

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.on

      Sitähän tässä sinulle on yritetty kertoa. Hyvä, että lopulta ymmärsit.

    • ihan_sama

      Kun et lisää julistajien määrää.

    • hahahah

      Mitkä oli ne 4 eri kieltä joita osaat puhua?

      • en tiedä!


      • hahhahah
        ei_kirj kirjoitti:

        en tiedä!

        Selvää kielilläpuhujan matskua! :D


      • A, D, G ja B/H.

        Ne ovat universaaleja kieliä, jotka kaikki rakastamaan kykenevät ihmiset tuntevat. En tunne E kieliä, koska ne ovat enemmänkin vihaisten mörököllien ja hysteeristen kiljuvien ihmisten kieliä.


    • wind-

      Luultavasti ja toivottavasti totuus paljastuu kuoleman jälkeen. Tämän hetkinen totuus on uskossa Jumalaan ja armolliseen hyväntahtoisuuteen myös maallisessa elämässä, jos sinne puolelle käännytään. Uskon että usko Jumalaan tuo myös hyvää onnea mukanaan, ainakin pienen ripauksen. Jeesukseen uskominen -taas- pitää sisällään tiedon, missä Jumalan on ilmoitettava ihmiskunnalle omasta olemassaolostaan. Säännöllisesti. Siksi tulee lisää ilmoituksia. Jeesus ei ole mikään mustanaamio ja tahroja paperilla.. joka vetäistään sarjakuvasta aina hädän tullessa. Kyseessä on maailman suurin ilmoitus ja ilmestys... ylivoimaisesti. Samalla voidaan olla maallisesti täysin eri maailmassa...tieteellisellä tiellä tai partiolainen, upseeri tai muilla hyvillä teillä. Aina., mutta ilman mitään hihhulismiä. Uskonnollinen paatuminen tuo mukanaan lieveilmiöitä. Elävä usko on hyvä asia...eikä mikään häpeällinen juttu...

      • Eikö sinusta ole omituista, että "Jumala" ilmoitti itsensä vain muutamille ihmisille historian saatossa ja pienelle kansalle sen sijaan, että olisi ilmoittanut itsensä kaikille ihmisille ja kaikille kansoille heti alusta alkaen?

        Silti tämä samainen Jumala ikään kuin rankaisee niitä, jotka eivät ole "uskoneet" häneen? Miten ihmeessä voisi uskoa, kun Jumala ei ole ilmoittanut itseään muille kuin valituille silminnäkijöille ja todistajille? Näiden ei tietenkään tarvinnut uskoa Jumalaa, koska he näkivät hänet tai kuulivat hänen äänensä, joten he saattoivat olla omaan kokemukseensa ja havaintoihinsa perustuen täysin varmoja siitä, että Jumala on olemassa. Muilta he sitten vaativat sen asian totena pitämistä uskon kautta tai muuten...

        Reilua? Yhdenvertaisuuden ja tasapuolisen kohtelun mukaista oikeudenmukaista ja oikeamielistä toimintaa tuomioineen?


      • wind-
        ei-kirj kirjoitti:

        Eikö sinusta ole omituista, että "Jumala" ilmoitti itsensä vain muutamille ihmisille historian saatossa ja pienelle kansalle sen sijaan, että olisi ilmoittanut itsensä kaikille ihmisille ja kaikille kansoille heti alusta alkaen?

        Silti tämä samainen Jumala ikään kuin rankaisee niitä, jotka eivät ole "uskoneet" häneen? Miten ihmeessä voisi uskoa, kun Jumala ei ole ilmoittanut itseään muille kuin valituille silminnäkijöille ja todistajille? Näiden ei tietenkään tarvinnut uskoa Jumalaa, koska he näkivät hänet tai kuulivat hänen äänensä, joten he saattoivat olla omaan kokemukseensa ja havaintoihinsa perustuen täysin varmoja siitä, että Jumala on olemassa. Muilta he sitten vaativat sen asian totena pitämistä uskon kautta tai muuten...

        Reilua? Yhdenvertaisuuden ja tasapuolisen kohtelun mukaista oikeudenmukaista ja oikeamielistä toimintaa tuomioineen?

        Uskoisin että tämä Jumalan ilmoitus itsestään täytyy tapahtua luonnollisesti. On tietysti konkreettisesti kummallista että Jeesus ilmestyy " vain johonkin maahan" ja "valituille".
        Mutta tuskin isompi ilmoitus olisi tuottanut parempaa hedelmää. Siihen on kyllä mahdollisuuksia, mutta kuka uskoo ilotulituksiin.. Jeesus on välittäjä, vähän kuin kaupallisessa elämässä on agentti, mutta nyt mennään henkisessä maailmassa. Portteja avataan monella sektorilla. Raamatun lauseita on viljalti asian suhteen, mutta jos halutaan lähestyä asiaa ne voivat jopa häiritä. Kannattaa kiinnittää huomiota persoonaan, ihmisenä. Selkeä ja ymmärrettävä ilmoitus ihmisenä. On myös täysin varmaa, että Jeesuksesta eivät kaikki kuule koskaan elämänsä aikana- Siksi on päivän selvää että ihmisen omat rakennusasineet ratkaisevat jatkot......


      • 777777
        ei-kirj kirjoitti:

        Eikö sinusta ole omituista, että "Jumala" ilmoitti itsensä vain muutamille ihmisille historian saatossa ja pienelle kansalle sen sijaan, että olisi ilmoittanut itsensä kaikille ihmisille ja kaikille kansoille heti alusta alkaen?

        Silti tämä samainen Jumala ikään kuin rankaisee niitä, jotka eivät ole "uskoneet" häneen? Miten ihmeessä voisi uskoa, kun Jumala ei ole ilmoittanut itseään muille kuin valituille silminnäkijöille ja todistajille? Näiden ei tietenkään tarvinnut uskoa Jumalaa, koska he näkivät hänet tai kuulivat hänen äänensä, joten he saattoivat olla omaan kokemukseensa ja havaintoihinsa perustuen täysin varmoja siitä, että Jumala on olemassa. Muilta he sitten vaativat sen asian totena pitämistä uskon kautta tai muuten...

        Reilua? Yhdenvertaisuuden ja tasapuolisen kohtelun mukaista oikeudenmukaista ja oikeamielistä toimintaa tuomioineen?

        "Eikö sinusta ole, että Jumala ilmoitti itsestänsä vai muutamille ihmisille historian saatossa." No sit kannattaa varmaan miettiä sitä, miksiköhän niin on.


    • En tiedä miksi monen ihmisen on niin kovin vaikeaa tunnustaa se, että ei tiedä mikä on totuus.

    • kirjautuneena

      "En tiedä mikä on totuus"

      Sinua ei saa päästää tuomariksi. Tuomitsisit viattomatkin päättömästi omasta päästäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe