Millaisia lääkityksiä teillä on tällä kombolla? Itse mietin josko ottaisin kaksisuuntaiseen lääkityksen, ellen pärjää ilman. Lamictalista tuli iho-oireita, jonka vuoksi se ei tule valitettavasti kysymykseen vaikka muuten toimi. Litiumissa ilmeisetsi paljon sivuoireita.
Voxraa katsoin että auttaisi myös masennukseen, mutta se ilmeisesti provosoi kaksisuuntasta maniaan tai masennukseen?
Kaksisuuntainen tyyppi II + ADHD, lääkitys?
2
2222
Vastaukset
- PekkaPeloton
Lamictal (masennukseen), Rispedion ja Medikinet. Itse en näe 2-suuntaista ongelmana, paitsi masennuksen, johon Lamictal puree hyvin. Mun "vauhti" on tosi laimeata eikä aiheuta minkäänlaisia ongelmia, mutta lääkäri ilmeisesti haluaa Rispellä varmistaa, ettei stimulantit provosoi hypomaanisia oireita.
Voxraa käytetään myös ADHD:n hoitoon. Jollain auttaa, jollain ei. Itse kokeilin kuukauden tuloksetta. En tiedä kuuluko Voxra hypomaniaa provoisoiviin, ei taida olla SSRI? Mulla tullut hypomaanisia oireita SSRI-lääkkeistä. Nyttemmin ei enää käytössä. - Ghhjkycvj
Voxraa ja muita masennuslääkkeitä voidaan käyttää kaksisuuntaiseen jos ne liitetään mielialantasaajaan/psykoosilääkkeeseen. Yksinään voivat tosiaan laukaista manian.
Ketiapiini auttaa sekä masennukseen että maniaan.
Adhd-lääkkeistä stimulantin voi liittää tasaajaan/antipsykoottiin, yksinään siitä voi tulla ongelmia. Adhd:seen on myös strattera niminen lääke joka on teholtaan heikompi muttei yhtä riskialtis kuin stimulantti.
Mulla on ystävä jolla bipo adhd ja syö stratteraa, risperdalia ja seronilia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883