Tuli luettua tämmönen juttu, jossa yritetään valottaa sitä miksi se valehteleminen tuntuu joiltakuilta sujuvan suht sutjakkaasti, sen enempiä miettimättä.
Että ikäänkuin aivot lopulta muokkautuisivat valehtelijan aivoiksi.
Edelleen jutussa tuodaan esiin, mihin sillä valehtelulla pyritään
"Valehtelusta elämäntyylin tehneellä ihmisellä on tietyt, hyvin erityiset päämäärät: vallan, aseman, hallinnan ja itsekeskeisyyden halu."
https://mielenihmeet.fi/valehtelijan-aivot/?fbclid=IwAR250kSIxfphO_WwtVUwOlpb8W5cez3fM_9YC4bPh50JS1Za2nZPaSOxq_4
Jonkin verran ilm. kyse erilaisesta ilmiöstä kuin patologinen valehtelu, jonka sanotaan olevan sairaalloista ja esiintyvän yhdessä mt ongelmien kanssa
Toisaalta taas
"Jos ihminen hakee valehtelusta hyötyä, se saattaa olla osa narsistista persoonallisuushäiriötä. Käyttäytymismuodosta voi parantua, jos kokee sen itse ongelmaksi, mutta esimerkiksi narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyvää valehtelua ei voi saada parantumaan, sillä henkilö ei itse koe sitä ongelmaksi"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patologinen_valehtelu#cite_note-:0-1
Niin vaikea sanoa, joskus sitä miettii, et tietääkö ihminen valehtelevansa, valehteleeko hän tarkoituksella, saadakseen itselleen jotain hyötyä tai päästääkseen pälkähästä
Vai onko ko. toiminta tiedostamatonta/pakonomaista, et on tarve valehdella ilman sen kummempaa ajatusta/päämäärää.
Loppuun vielä siltä muinaiselta tyypiltä kuultua, et kun kolmasti valehtelee itselleen samasta asiasta alkaa uskoa jo itsekin.
Valehtelusta juttua
295
2266
Vastaukset
- ihmistuntija
Tiesitkö, että on myös sellaista valehtelun muotoa, jossa vain asioita jätetään sopivasti kertomatta ja sekin voi mennä täydestä. Esim. joku kertoo, että hänellä on silloin ja silloin jokin tapaaminen/juhla tms ja kertoo siitä niin kuin olisi sinne yksin menossa. Todellisuudessa meni sinne jonkin ihmisen kanssa, josta ei kuulijalle halunnut viestiä mitään, koska halusi sellaisen kuvan luoda. Tietenkin kuulija uskoo ja kuvittellee, että oli yksin, vaikka olisi ollut kaksin. Sellaista salaavaa valehtelua mielestäni ja vain siksi, että kuulijalle saadaan luotua halutunlainen kuva. Valitettavasti ei ole linkkiä, koska perustuu ihan omiin kokemuksiin.
Kyllä joo, voihan sitäkin tosiaan ajatella jonkinlaisena valehtelun muotona, tai ainakin voidaan puhua epärehellisyydestä.
Onhan myös sellainenkin valehtelun muoto kuin ns. valkoiset valheet, esim. kysyttäessä onko kaikki hyvin, toinen vastaa että kyllä vaikka todellisuudessa ei niin olikikaan.
Joissain tapauksissa voidaan puhua myös hienotunteisuudesta tai pyrkimyksestä suojata, ei halua kertoa totuutta, koska ei halua loukata toista tai tuottaa pahaa mieltä toiselle
Lähinnä ny laitoin tuon likin ny kuitenkin syystä, että kiintoisalta kuullosti et aivot ikäänkuin muuttusivat siten , et valehtelija ehkei edes tiedosta enää valehtelevansa.
Uskoisin, et jokainen joskus joutuu valehtelemaan, aika kamalaahan sekin olisi jo kaiken pamauttasi päin naama tyyliin uus mekkos on karsea.- erimieltätästä
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Kyllä joo, voihan sitäkin tosiaan ajatella jonkinlaisena valehtelun muotona, tai ainakin voidaan puhua epärehellisyydestä.
Onhan myös sellainenkin valehtelun muoto kuin ns. valkoiset valheet, esim. kysyttäessä onko kaikki hyvin, toinen vastaa että kyllä vaikka todellisuudessa ei niin olikikaan.
Joissain tapauksissa voidaan puhua myös hienotunteisuudesta tai pyrkimyksestä suojata, ei halua kertoa totuutta, koska ei halua loukata toista tai tuottaa pahaa mieltä toiselle
Lähinnä ny laitoin tuon likin ny kuitenkin syystä, että kiintoisalta kuullosti et aivot ikäänkuin muuttusivat siten , et valehtelija ehkei edes tiedosta enää valehtelevansa.
Uskoisin, et jokainen joskus joutuu valehtelemaan, aika kamalaahan sekin olisi jo kaiken pamauttasi päin naama tyyliin uus mekkos on karsea.Minä taas arvostan kunnon rehellisyyttä eli olen kuullut, että kauheat vaatteet, onpas ruma takki, kauhea musta mantteli, onpa sulla ohut hiirenletti, hirveitä punaisia näppylöitä naamass jne. En koe mitenkään kamalana, koska minua ei sinänsä liikuta muiden mielipiteet edes vaatetuksen suhteen, saati muusta, kun ei ole tarve sillä tavalla miellyttää. Tärkeintä, että itse kokee olevansa kokonainen niin henkisesti kuin fyysisesti, sillä aivan varmasti muiden mollaajalla on itsellä melkoiset itsetunto-ongelmat.
erimieltätästä kirjoitti:
Minä taas arvostan kunnon rehellisyyttä eli olen kuullut, että kauheat vaatteet, onpas ruma takki, kauhea musta mantteli, onpa sulla ohut hiirenletti, hirveitä punaisia näppylöitä naamass jne. En koe mitenkään kamalana, koska minua ei sinänsä liikuta muiden mielipiteet edes vaatetuksen suhteen, saati muusta, kun ei ole tarve sillä tavalla miellyttää. Tärkeintä, että itse kokee olevansa kokonainen niin henkisesti kuin fyysisesti, sillä aivan varmasti muiden mollaajalla on itsellä melkoiset itsetunto-ongelmat.
Niin, empä ny itse viitsisi moisia suustani päästää, et mieluusti en sit kommentoi lainkaan.
Mutta välttämättä ny ei sillain ole kyse mollaamisesta, saati huonosta itsetunnosta vaan pelkästään mielipide eroista, yks tykkää yhdenlaisesta ja toinen toisenlaisesta.
Mutta kaikkea ei mun mielestä tarvitse sanoa ääneen, miksi pilata kenenkään päivää
Mutta tosiaan itseäni ny kiinnosti tuossa artikkelissa tosiaan se, että onkohan olemassa ihmisiä, jotka eivät oikeasti edes tiedosta valehtelevansa ts. pitävät valheitaan totena.
Jonkun verran tullu mietittyä noita ns. valeuutisiakin/valemedoita, joihin hyvinkin monet tuntuvan uskovan, et nykyään joutuu useinkin tarkistamaan, että mistä ko. tieto on peräisin
Maailma on muuttunut kummalliseksi, ikäänkuin mihinkään ei enää voi luottaa- junamatka
Niin, empä ny itse viitsisi moisia suustani päästää, et mieluusti en sit kommentoi lainkaan.
Mutta välttämättä ny ei sillain ole kyse mollaamisesta, saati huonosta itsetunnosta vaan pelkästään mielipide eroista, yks tykkää yhdenlaisesta ja toinen toisenlaisesta.
Mutta kaikkea ei mun mielestä tarvitse sanoa ääneen, miksi pilata kenenkään päivää
Mutta tosiaan itseäni ny kiinnosti tuossa artikkelissa tosiaan se, että onkohan olemassa ihmisiä, jotka eivät oikeasti edes tiedosta valehtelevansa ts. pitävät valheitaan totena.
Jonkun verran tullu mietittyä noita ns. valeuutisiakin/valemedoita, joihin hyvinkin monet tuntuvan uskovan, et nykyään joutuu useinkin tarkistamaan, että mistä ko. tieto on peräisin
Maailma on muuttunut kummalliseksi, ikäänkuin mihinkään ei enää voi luottaaIhmisiä on kuule ihan kaikenlaisia, niitä riittää joka junaan ja loput jää jopa asemalle.
junamatka kirjoitti:
Ihmisiä on kuule ihan kaikenlaisia, niitä riittää joka junaan ja loput jää jopa asemalle.
Niimpä, kuhan ny itse kerroin, etten ihan noin suorasanaisuuteen rehellisyyteen kykene noissa ulkonäköön liittyvissä asioissa.
Enkä juurikaan ole törmännyt moiseen aikuisella iällä/aikuisten parissa jos ei lasketa nuorten aikuisten tai "vanhojen " pariskuntien toisilleen heittelemää joskus aika ronskiakin läppää.
Mutta silloin se on molemminpuolista.
Mutta joo, ihan ny sellaista keskustelua ei ole syntynyt mitä hain liittyen tuohon ylempänä esiin ottamaani näkökulmaan liittyen " kiintoisalta kuullosti et aivot ikäänkuin muuttusivat siten , et valehtelija ehkei edes tiedosta enää valehtelevansa. "
Toinen juttu minkä äkkiseltään huomioin, ettei narsisteja mainita tähän valehteluun liittyen juurikaan, vaikka yleisesti tiedetään, et he jos ketkä valehtelevat paljon- poiuytrdfgh
Minua kiinnostaa alkuartikkelisi. Olen itse samaa lukenut aiemmin. Se tuli minua vastaan kun soittelin luureihin. ja Ihmettelin, että yrittäv'tkö he totuttaa aivoni valeisiin "parantaakseen" niitä vaikka aivoni sellaosiin eivät ole tottuneet eivätkä totu. Kun sellaisilla ihmisillä jotka kestää valeita, varmaan on tottuneet aivpot valeisiin, joiden mielestä suvereenisti pitäisi tottua valeisiin niinkuin ei mitään sen kummempaa. Käsittääkseni psykopaattini ja neurologini olivat jo ymmärtäneet ja hyväksyneet että minun on vaikea valehdella, ja luulin että nyt aspergerin nojalla se on jotenkin hyväksyttykin, mutta sitten kun aivovaurioiduin niin kauhukseni luurissa minuaKIN yritettiin totuttaa valeisiin, vaikka aivoni eivät voiu sitä kestää ja selitin heille asian.
- poiuytrdfgh
Olen asiassa suorastaan fanaatikko. En halua totuttaa aivojani minkäänlaisiin valeisiin missään tapauksessa ! Mielestäni se on henkistä väkivaltaa jos sellaista yritetäänkään. Suhtauduin asiaan hillitysti niin kauan kuin maailman velmutkaan eivät olleet sen kehdanneet yrittää vaatia minua valehtelemaan enkä asiasta mesonnut, kunnes luurissa sitten minuaKIN alettiin yrittää sopeuttaa valeisiin, mikä oli kerrassaan pöyristyttävää!!!! Nyt sitten vihdoin puran tämän tuntreeni.
- poiuytrdfgh
Narsistit kääntää asioita nurinkurisesti ja vääntelee merkitysten kanssa ja etenkin tunnetasolla. Mutta ei mun kokemuksen mukaan narsistit olekaan mitään semmosia patologisia valehtelijoita, joiden joka asiasta pitäisi valehdella, Ainakin meidän perheessä varmaan kakki pitäis outona jos minkään vaan tyyppisistä asioista valehtelisi. Ja kyllä mun "läheiset" kaikki olisivat todella pöyristyksossään, jos minä jäisin kiinni jostain valehtelusta. Isäni toruisi kyllä rankasti.
- poiuytrdfgh
Toisin kuin Yhteenlaskutoimitus minä en kuitenkaan ihmettele miksi artikkelissa ei mainita narsismia, sillä yleensö tuollaiset tutkimukset rajoittuvat johonkin yhteen aiheeseen, eikä niihin ympätä samaan kaikkia maailman ilmiöitä.. Tuossa on yksinkertaisesti tutkittu aivojen tottumista valeisiin.
- poiuytrdfgh
Kun aikoinaan otin psykopatian ja narsismin puheeksi vanhempieni kanssa, isäni piti keskustelunavaustani hyvänä. Psykopaatti oli vähän kai kateellinen kun kerrankin narsistini ja minun välillä kommunikaatio tuntui tuolloin sujuvan. ..hän ei tykkää katsella sivusta kun kommunkoin onnistuneesti jonkun kanssa. Eikä kestä tilanteita joissa on kolmantena osapuolena paikalla vaan menettää aina hermonsa.
- poiuytrdfgh
Minulla varsin voimakkaat tunteet tottapuhumisen puolesta ja tunreeni ovat hyvin sidotut siihen. Olen yodella loppoisa en suutu miltei mistään. Mutta minun vaatimiseni valehtelemaan saa sisälläni aikaan tulistuneen tunteen. Siksikään varmaan minun psykopaattinikaan ei semmosta yleensä yritäkään, vaan tietää tämän minusta.
- poiuytrdfgh
Niin joo minut on saatu provosoitua pitkään kirjoittamaan tänne koittamalla vihjailla että minä valehtelisin. Tulisesti kirjoitan tänne vaikka 100000 viestiä sitä vastaan. Mutta nyt mun pitäs tehdä jotain muuta käytännön asioita.
Tunnustaudun tottapuhumisen suhteen fanaatikoksi.
- Afjj
Jokainen valehtelee joskus. Jos se on jatkuvaa ja hyödyn tavoittelua, on syytä huoleen.
- Muistan_joskus
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/valheen_monet_kasvot
"Huijaamista ja manipuloimista tutkineen Psykiatrisen Vankisairaalan vastaavan ylilääkärin Hannu Lauerman mukaan valheeseen sisältyy ihmismieliä ikuisesti vaivannut hyvän ja pahan ristiriita. Toisaalta valehtelu on tuomittava ja pahamaineinen asia, toisaalta kyky valehdella on myös osa ihmisen sosiaalisuutta.
–Tärkeintä lienee tarkoitus."
Muistan joskus lukeneeni että esim. Ranskassa lapsilta miltei edellytetään että he osaavat esim. selittää aiheettomat poissaolot koulusta uskottavasti. Eli valkoisten valheiden kertomista pidetään taitona...
Itse en voisi kuvitella ikinä seurustelevani ihmisen kanssa joka ei osaa valehdella mukavasti. Se on ehdoton edellytys.
Itseltäni myös vaadin että osaan käyttäytyä enkä ryntää miettimättä pulauttelemaan asioita, jotka ehkä hetken ennenkuin olen ymmärtänyt asioiden mutkikkuutta tai vielä todellisempaa laitaa vaikuttaa totuudelta.
Minulla ei ole yksinoikeutta totuuteen ja toiselle totuus voi olla toisenlainen. Sosiaalisesti kyvykkään ihmisen on pystyttävä huomioimaan muut ihmiset, arvostamaan ja kunnioittamaan myös toisten tarpeita. - poiuytrdfgh
Kyllä valkoisia valheita pidetään taitona, joka katsotaan aspergereilla olevan puutteellinen.
Pidän äärimmäisestä rehellisyydestä jonkin verran epäsovinnaisuuksiin asti, mutta ihmisten asiallisesta, hienotunteisesta ja kunnioittavasta kohtelusta. Siis ei puhuta kenestäkään rumin karkein sanakääntein tms-.- poiuytrdfgh
Voinkin ottaa esimerkin palstan aiheesta. Kerroin äidilleni suoraan, että mielestäni hänellä on psykopaatin piirteitä, jotten ajatuksiani häneltä salaa, mutta pidän häntä yhtä arvokkaana ihmisenä edelleen.
- poiuytrdfgh
Tämä asenteeni poikkeaa siinä määrin ympäristöni asenteista, että varmaan siitä syystä on aiheitunut myös palstalla tietty hieman kummallinen peli minua kohtaan. Tämä on oikeestaan ihan tämmönen tyypillinen kuvio mihin hieman epäsovinnaisuuksiin asti menevän rehellisyyden kanssa usein päätyy. Ja tämä voi olla suoranaisesti eräs syy miksi aspergerdiagnoosi voi tällaisen toistuvan asetelman sosiaalisesti aiheuttaessaan olla mielekäs.
- poiuytrdfgh
Tämä kommunikaatio on erilaista teille joillekin, jotka mielelläne käytätte sanoja haukkuma merkityksissä tai ainakin piilosolvaavissa merkityksissä. Itse en oikeastaan tee sellaista varsinaisesti koskaan. Joskus voin jotain sanoa takaisin,
- poiuytrdfgh
Esim. sana psykopaatti on mulle tunnesisällöltään neutraali sana , joka vain kuvaa tiettyä tieteellisesti tutkittua ominaisuutta jota vähemmistössä ihmisiä esiintyy suuremmassa määrin.
- poiuytrdfgh
Sanalla ei ole minulle muita merkityksiä. ..enkä käytä sitä muissa merkityksissä.
- poiuytrdfgh
Sanoisin että tämä on olleellinen ero Aspergerissa, että ei pelaa sosiaalisesti tunteilla oikeastaan ollenkaan.
- poiuytrdfgh
Täällä palstallahankin usein käy niin, että puhun totta, mutta sitten ilmestyy jotain ihme kirjoittelijoita, jotka koittaa saada sen jotenkin näyttämään mahdollisesti valeelle. En tee semmosta koskaan kellekään.
- poiuytrdfgh
Kuitenkin vaikka rehellisyys ja hienotunteisuus aiheuttaisi sosiaalisia ongelmia, katson että ne ei voi olla ominaisuuksia, jotka pitäisi "hoitaa" minulta pois. Se ei ole eettisesti ok, koska ne on arvoina kuitenkin ihan hyviä asioita.
- laskenne
9 papanaa
Pidäpä taas varasi. - Näkemiin
laskenne kirjoitti:
9 papanaa
Pidäpä taas varasi.Mee sinä laskemaan lampaitasi ja nukkumaan
- pimeäkö
Näkemiin kirjoitti:
Mee sinä laskemaan lampaitasi ja nukkumaan
Mikä hemmetin univartija sinä olet.
Vaadin poistoa. - luokattomat
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuitenkin vaikka rehellisyys ja hienotunteisuus aiheuttaisi sosiaalisia ongelmia, katson että ne ei voi olla ominaisuuksia, jotka pitäisi "hoitaa" minulta pois. Se ei ole eettisesti ok, koska ne on arvoina kuitenkin ihan hyviä asioita.
No voisi kuvitella että niitä pidettäisiin hyveinä edes joissain piireissä. Ehkäpä sellaiseen seuraan on vain vaikea päästä tai tulla tunnetuksi sellaisena jos ympärillä ei oikein ole sellaista mahdollisuutta tai muuten kokemukset poikkeavat jotenkin epäilyttävällä tavalla niistä joilla on helppoa olla piireissään hyveellisiksi katsottuja ja arvostettuja. Ts. vaikeudet ovat eri luokkaa ja kuka nyt haluaisi vieraita ja vaikeita vaikeuksia elämäänsä.
- liianko.yksipuolista
poiuytrdfgh kirjoitti:
Niin sitten kun on todella rehellinen kohtaamistaan asioista ja kokemuksista niin on epäuskottava? Pitää siis valehdella tai ainakin rutkasti sievistellä kokemuksiaan niin että saa annettua rehellisen vaikutelman. Ja paljon pällistellä kertomuksissaan siihen kuuluisaan peilikuvaansa niin että olisi "tasapuolinen" ja realistiselta tuntuva.
- poiuytrdfgh
Kyllä näin on.
Minua on kerran eräs asiantuntija (ei terveydenhuoltoalaa vaan ihan muuta)
suorastaan neuvonut kaunistelemaan kertomukseni kokemuksistani koska kokonaisuudessaan sellaisenaan kerrottuna ne kuulemma menisivät kuulijalta yli hilseen. Joten kuulostan uskottavammalle kertoessani laimistetun version, ja niin yleensä teenkin. - poiuytrdfgh
Mutta tämä sai minut kiinnostumattomaksi ihmissuhteista, koska mitä teen ihmissuhteilla joissa en voi edes kertoa aitoja kokemuksiani sellaisenaan ?
- poiuytrdfgh
Ja joo, varmaankin minua juurikin estää pääsemästä muutoin juuri itselleni sopivaan seuraan kummallisen kuuloinen kertomus ja eräänlainen "häirikköjengi" ympärillä . Tää on se syy kanssa miksi tykkään olla yksin, koska en halua liittyä siihen jengiin joka on ympärillä, enkä pääse sinne minne kuulun sen jengin takia. Niin olen sitten yksinäni, tehköön ne mulle sopimattomat ja sopivat seurat muuta.
- poiuytrdfgh
liianko.yksipuolista kirjoitti:
Niin sitten kun on todella rehellinen kohtaamistaan asioista ja kokemuksista niin on epäuskottava? Pitää siis valehdella tai ainakin rutkasti sievistellä kokemuksiaan niin että saa annettua rehellisen vaikutelman. Ja paljon pällistellä kertomuksissaan siihen kuuluisaan peilikuvaansa niin että olisi "tasapuolinen" ja realistiselta tuntuva.
Joo noin se pitää tehdä, mutta ongelmana siinä on se että silloin katoaa tietty autenttisuus joka todella tekee ihmissuhteet merkitykselliseksi. Ja siks just en halua ihmissuhteita ollenkaan , jos se kerta edellyyttää autenttisuudesta luopumista. Mut olen kuitenkin tehnyt taideprojektini yksinäni autenttisuuden kunniaksi.
- poiuytrdfgh
Siksi olen tavallaan ihan tyytyväinen että kaikki ihmiset hylkäsi mut, koska edellä kuvaamassani sosiaalisessa kuviossa oli mahdotonta saavuttaa autenttisuutta, jota kohti olen päässyt paremmin sen jälkeen kun kaikki hylkäs mut.
- poiuytrdfgh
Yks ongelma sosiaalisesti on mulla tämä: Mun kaikki harrastukset ja kiinnostukset on aina olleet enemmänkin niinkuin korkeakoulutettujen keskuudessa tykättyjä, mutta itse ikäänkuin kuulun matalakoulutettujen ryhmään, jossa niistä ei juurikaan pidetä.
- poiuytrdfgh
Joitakin ihmisiä yksinkertaisesti suututta fakta, että olen käytännöllisiltä kyvyiltäni heikko, mutta älyllisiltä silti suht vahva. Se on niinkuin tuota aspergeria. Se oli ihan pakko ottaa se diagnoosi ihan tästäkin syystä. Että se on ihmisille niin outo juttu että on käytännön kyvyt niin heikot suhteessa älyllisiin kykyihin.
- poiuytrdfgh
Tän ominaiuuden takia itseasiassa joutuu solkenaan kiusatuksi. Että on pakko ollut oppia lunkiksi, mistä joku valitti.
- poiuytrdfgh
Jos kuuntelisin joka nälvijää niin eihän mistään mitään tulisi, koska heitä tosiaan on matkan varrella paljon. Ihmettelen usein luuleeko he aina olevansa ensimmäinen joka sen idean sai ?
Se on usein vielä tämmöstä vähän samantyyppistä kuin täälläkin on ollut että yritetään sotkea asioita niin ettei metsää näkyisi puilta. Niin mitäs mä voin muuta kuin ajatella lunkisti: "Jahan taas tätä " - poiuytrdfgh
Jo koulussa piti tottua siihen että olen lunkisti minulle nälvijöiden keskellä . Koitin sitten vain hymyillä, niin sitten nälvivät matkien hullunkurisesti hymyäni. :)
- Kävelyonihanluvallista
laskenne kirjoitti:
9 papanaa
Pidäpä taas varasi.Poiu on luvannut pysyä poissa Kasvimyrkyn aloittamista ketjuista. Tämän ketjun aloitti ylt joka ei ole kieltänyt ketään kirjoittamasta omaan ketjuunsa. Ja muuten, sadannen kerran: Poiulla on sama oikeus kirjoittaa kuin muillakin.
- poiuytrdfgh
Mutta tosiaan on aika hassua että semmosta nälvintää harrastaa myös aikuiset vaiikka olen jo viiskymppinen niinku täällä esim- ?
- poiuytrdfgh
Eiköhän ole mulle jo liiallinen huomionosoitus jo papanatkin lasketaan. Että mulla on niinku oma papananlaskijakin-..vaikka autonkuljettaja puuttuu.
- Hyvveeyötä
pimeäkö kirjoitti:
Mikä hemmetin univartija sinä olet.
Vaadin poistoa.Kuule sinä hemmetin palstavartija. Siinäpä vaadit. Ihan vapaasti. Perusteita sille vaatimukselle ei tosin ole. Itse uhkailet muita kirjoittajia ja määräilet kuka saa kirjoittaa. Menisit nukkumaan.
laskenne kirjoitti:
9 papanaa
Pidäpä taas varasi.Nii kun tulin tänne niin tää systeemi ilmoitti,
et olen saanut aloitukseeni 48 vastausta, tällä hetkellä siinä on luku 54
Mutta joo, mun ei tarvitse noita alkaa laskemaan, kun näkyvät suoran lukuina. Kerralla näkyy 20 josta vilkaisin , et kaikki muut oli poiun ja paitsi välis oli kommentoinut, joku uliuliuli, hyvvee yötä ja kävelijä.
No eteenpäin ku selaa, niin sama meininki näyttää olevan.
Onneksi tos systeemis on semmonen kohta, et merkitse kaikki luetuksi,
Siitä kun klikkaa niin ilmoituksia noista kommenteista ei enää näy, toki jää luettavaksi jos haluaa. Se täs systeemis on hyvä, et jos haluaa sieltä välistä jonkun lukea, niin voi siitä klikata eikä tarvi skrollailla- laskija
Kävelyonihanluvallista kirjoitti:
Poiu on luvannut pysyä poissa Kasvimyrkyn aloittamista ketjuista. Tämän ketjun aloitti ylt joka ei ole kieltänyt ketään kirjoittamasta omaan ketjuunsa. Ja muuten, sadannen kerran: Poiulla on sama oikeus kirjoittaa kuin muillakin.
" Ja muuten, sadannen kerran: Poiulla on sama oikeus kirjoittaa kuin muillakin."
Ketkä muut käyttävät oikeutensa sabotaashiin? - poiuytrdfgh
Johtunee siitä, että aivonne ei tuota tekstiä tolleen nopeaa tahtia pitkät pätkät niin että on sitten joitakin sekunteja tai minuutteja aina siinä välissä kunnes aivoista tulee seuraava pätkä. Tai ette ole koittaneet automaattikirjoittaa kaiken mitä aivot tuottaa esim. tunnin sisällä. Mun aivot tosin tuottaa laadukkaampaakim tekstiä. Tää vastaa kahvitaukopulinaa.
- dftghjkl
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joitakin ihmisiä yksinkertaisesti suututta fakta, että olen käytännöllisiltä kyvyiltäni heikko, mutta älyllisiltä silti suht vahva. Se on niinkuin tuota aspergeria. Se oli ihan pakko ottaa se diagnoosi ihan tästäkin syystä. Että se on ihmisille niin outo juttu että on käytännön kyvyt niin heikot suhteessa älyllisiin kykyihin.
Joskus voi olla tosi vaikeata olla käytännöllinen. Itse olen ainakin täysin kyvytön valitsemaan suhtautumistapaa moniinkin kohtaamiini ongelmiin, asioihin ja suhteisiin. Ne jähmettää ihan kuin olisi kestosokissa. Ehkä sinulla on vähän samoin.
- poiuytrdfgh
Kyllä olen kestoshokissa elänyt koko elämäni
- luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
"Se oli ihan pakko ottaa se diagnoosi ihan tästäkin syystä. Että se on ihmisille niin outo juttu että on käytännön kyvyt niin heikot suhteessa älyllisiin kykyihin."
Olisi kiva jos älyä olisi riittämiin.
Ei olisi mikään syy kiusaantua eikä häiriintyä kenellekään.
Älyä on monenkirjavaa. - poiuytrdfgh
Joo älyä on monen tyyppistä. ..ja samallakin ihmisella voi olla suuri epätasaisuus eri alueiden välillä. Itselläni on sikäli hullukurista, että kykenen melko älyllisiin suorituksiin suht helposti, mutta joudun kyselemään asioita, jotka oikeastaan kaikki tietävät mutta minä en.
- poiuytrdfgh
Tästä tulee se sosiaalinen ongelma. Ihmiset ei tiedä miten suhtautua tähän juttuun. En esimerkiksi osaa keittää kahvia ja tehtävä tuntuu melkein mahdottomalle oppia.
- luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo älyä on monen tyyppistä. ..ja samallakin ihmisella voi olla suuri epätasaisuus eri alueiden välillä. Itselläni on sikäli hullukurista, että kykenen melko älyllisiin suorituksiin suht helposti, mutta joudun kyselemään asioita, jotka oikeastaan kaikki tietävät mutta minä en.
Minkälaisia ne älylliset suoritukset ovat?
- poiuytrdfgh
Mut sit taas joku niinku filosofia tuntuu helpolle, Mun käsittääkseni tää niinku on sitä Aspergeria. Aivot toimii hyvin tuolla luun sisällä muttei sieltä ulkomaailmaan.
- poiuytrdfgh
Tai vaikka niinku täällä palstallakin. Mun on suht helppo tuottaa tänne sisältöä, mutta tän keskusteluympäristön kanssa ei kyllä suju juurikaan. Tuntuu aika pitkälle vain sotkevalta tekijältä tässä itse asiassa.
- poiuytrdfgh
Tämä sitte että keskityn asiaan en ympäristöön voi sitten joillein tuntua "narsistisille", mutta väitän että se miten olen asian pohtinut ei ole narsistista.
- Luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tai vaikka niinku täällä palstallakin. Mun on suht helppo tuottaa tänne sisältöä, mutta tän keskusteluympäristön kanssa ei kyllä suju juurikaan. Tuntuu aika pitkälle vain sotkevalta tekijältä tässä itse asiassa.
Sinusta keskusteluympäristö tuntuu siis sotkevalta asialta?
laskija kirjoitti:
" Ja muuten, sadannen kerran: Poiulla on sama oikeus kirjoittaa kuin muillakin."
Ketkä muut käyttävät oikeutensa sabotaashiin?Niimpä niin, ko Poiu vain käyttää oikeuttaan väärin, johtunee siitä ettei hän ei ymmärrä milloin liika on liikaa.
Mutta toisaalta, hänellä ei ilmeisesti ole muutakaan paikkaa, missä hänen asiansa tulisi "kuulluksi ja nähdyksi", että siltä osin häntä sitten täytyy yrittää ymmärtää, vaikka hän itse ei ymmärrä.
Pahemminkin vois asiat olla, kun täällä kun kuitenkin suht helppo sivuuttaa hänen kommenttinsa.- poiuytrdfgh
Luuta kirjoitti:
Sinusta keskusteluympäristö tuntuu siis sotkevalta asialta?
Joo suurimmaksi osin, lukuunottamatta kommentoijia joiden viestit vaikuttavat minulle loogisille.
- poiuytrdfgh
Fyysinen keskusteluympäristö häiritsee minua aina, joten keskustelen fiksuiten kotoa käsin.
- poiuytrdfgh
Keskustellessani tarvitsen ikäänkuin olosuhteet, joissa voin sulkeutua sisäiseen maailmaani pois ulkoisesta ympäristöstä-
- poiuytrdfgh
En voi olla samaan aikaan ulkoisessa ympäristössä ja keskustella kunnolla
- poiuytrdfgh
Mutta kolman asia on yliempatia, jos eläydyn toisen ihmisen asiaan, kadotan itseni lähes kokonaan niin etten välttis koko vuorokauteen edes erota omaa kehoani. ..olen kuin se toinen. Siksi en voi ilmaista empatiaani fyysisesti hankalissa olosuhteissa. Mutta jos minä olen toisen ihmisen kanssa fyysisesti turvatuissa olosuhteissa, mun empatia on kenties ennennäkemätöntä....
- luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Keskustellessani tarvitsen ikäänkuin olosuhteet, joissa voin sulkeutua sisäiseen maailmaani pois ulkoisesta ympäristöstä-
Sinun fyysinen keskusteluympäristösi täällä nettipalstalla muodostuu paitsi sinun kodistasi myös kirjoitusalustasta ja meidän muiden kirjoittajien osuudesta.
- poiuytrdfgh
Siis en voi ilmaista empatiaani samaan aikaan jos mun on vastattava jostakin fyysisestä asiasta. Siksi en voi esim. täällä eläytyä teihin kauheesti, koska mulle vois käydä vakavia vahinkoja täällä kotona sitten niin että pitäisi ehkä jopa hälyyttää apua...jos olisin täysin huppeluksissa asioihinne niin etten erota kehoani.
- poiuytrdfgh
Mutta jos joku muu pitää fyysisestä ympäristöstä huolta ja mä voin keskittyä vain empatiaan, mulla on mittava empatiakyky
- poiuytrdfgh
elän toista todella silloin koko ruumis ja sielu...niin että oikeastaan olen hän....
- poiuytrdfgh
Mullehan kävi siinä luurisoittelussa niin että elöydyin niin niihin vastaajiin että vakavasti kadotin itseni, eikä siitä siksi ollut mitään apua.
- luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mutta jos joku muu pitää fyysisestä ympäristöstä huolta ja mä voin keskittyä vain empatiaan, mulla on mittava empatiakyky
Tuskin tällaisella palstalla kukaan hirveästi sinulta empatiaa haluaa.
- erityisetälykkäät
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tästä tulee se sosiaalinen ongelma. Ihmiset ei tiedä miten suhtautua tähän juttuun. En esimerkiksi osaa keittää kahvia ja tehtävä tuntuu melkein mahdottomalle oppia.
Kuulosta siltä, että kuulut ryhmään jollain tavalla autistinen. Mitä älykkäämpi ihminen on sitä enemmän hänessä on näitä piirteitä.
- poiuytrdfgh
Olen joo Asperger eli hieman autistinen tavalla joka ei laske älykkyyttä.
Ja yksikään luureissa ei osannut eläytä siihen miltä tuntuu eläytyä täysillä heihin kaikkiin. - poiuytrdfgh
Oli mun elämän kenties rankin kokemus.
Opinkin kyllä siitä, mutta tosi kovan kautta. - poiuytrdfgh
Siksi en ole täällä palstalla niin eläytyväinen koska olen täällä toipumassa liiallisesta eläytymisestä
- poiuytrdfgh
Isäkin lienee. Fiksuja selitti eilen tunteistakin teoreettisesti, mutta hänellä ei ole sitten yhtään asiallista tunneilmaisua siltikään käytännössä, eikä empatiailmaisua, jota minulla on yltäkyllin...
Jos mulla on jotain vakavaa asiaa, hän vaan lyö luurin korvaan tai tokasee: "paskaa puhut" - luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Isäkin lienee. Fiksuja selitti eilen tunteistakin teoreettisesti, mutta hänellä ei ole sitten yhtään asiallista tunneilmaisua siltikään käytännössä, eikä empatiailmaisua, jota minulla on yltäkyllin...
Jos mulla on jotain vakavaa asiaa, hän vaan lyö luurin korvaan tai tokasee: "paskaa puhut"Kuulkaa olen niin hienotunteinen ja eettisesti korkeatasoinen luuta että en voi keskustella pelkästään älystä tässä valehteluketjussa enempää vaan olen siirtynyt älyketjuun jatkamaan.
- Hhjkk
Lapseni käyttää osittaisten totuuksien kertomista valehdellessaan. Saattaa sanoa että kotona ei ole saanut ruokaa koko päivänä. Totuus on se että hänelle on tarjottu useita ruokalajeja mutta yhtäkään ei ole suostunut edes maistamaan ja on siksi nälissään. Saattaa sanoa että ei saa lainkaan aamiaista kotona, koska ei ole suostunut syömään puuroa, muroja, leipää, hedelmiä, jogurttia, mysliä jne. Ei siis mitään mitä tarjotaan. Samaa totuuden muokkausta käyttää narsistitkin. Jätetään tahallaan pois selittävät tekijät jotta tilanne saadaan vaikuttamaan kummalliselle ja todellisen uhrin käytös tuomittavaksi toiminnaksi.
- jätöksiä
Onhan niitä valehtelun muotoja. Joku esim. valehtelee niin, että saa toisen huolestumaan viesteillään, että olisi suurempikin hätä, jotta vain saa toisen luokseen edes hetkeksi. Todellisuudessa siellä hätä oli vain huomionkipeys, kun viinipäissään viestejä sateli. Joku taas voi valehdella lähimmäisistään, että he ovat ties mitä hirmuja tai kahjoja, jotta saa toiselta jotakin hyödykettä, todellisuudessa mitään hirmuja ja kahjoja ei ole edes olemassa. Joku taas voi valehdella ja esittää olevansa aivan jotain muuta kuin mitä todellisuudessa on, kyllähän näitä riittää. Mihin sitten liittynee tarve vaikkapa nostaa omia osakkeitaan "kerjätessään" ihmissuhteita? Egossa jokin valuvika, ollut jo lapsesta asti vai jonkun elämän kriisin puhkaisemana noussut pintaan?
- lapsen.asemassa
Eiköhän nuo tapaukset sitten "tunneta" kun ovat kerta jääneet "kiinni" valehtelustaan. Aika vaarallinen tuo asenne tuntematonta kohtaan joka on avun tarpeessa. Sitä ei ehkä heru tutummilta muista syistä kuin että henkilö olisi valehtelijana tunnettu tai epäilty sellaiseksi.
- poiuytrdfgh
Minua on koko elämän ajan epäilty valehtelusta suurella joukolla. Miten on etten vielä 50 vuodessa ole jäänyt kiinni yhdestäkään ? Vaikka yhdessä vaiheessa kuulemma elin vuosia suurennuslasin alla sosiaalisesti jne. Miksi ei löytyny edes suurennuslasilla ?
- poiuytrdfgh
Ja tää muuten vielä lisää rehellisyyttä, koska on mun etu etten ikinä jääkään kiinni valeesta. ..yhdestä pienestäkään. ..joten mun ei kannata semmosia kerryyttää.
- poiuytrdfgh
Munkin mielestä moisiin mittaviin epäilyksiin pitäisi olla joku näyttö jostain menneestä valehtelusta ennenkuin altistetaan mittavalle epäilykselle emotionaalisesti joukolla.,
Pitäisi kai olla joku peruste miksi epäillään ? - poiuytrdfgh
Mutta kun mulle ei ole ikinä sanottu mitään perustetta. Se on crazy-making.
- poiuytrdfgh
Se on niinku manipuloitu tunne joka leviää, jollain on epämääräinen epäilys ja toinen alkaa epäillä koska se toinen epäili ja kolmas alkaa epäillä kun kaksi jo epäilee, eikä kukaan tiedä mitä epäillään...
- poiuytrdfgh
mikä mulle ei ole vielä selvinnyt on se että suurin osa ihmisistä onko heille itsestäänselvää, että puhun totta ja siksi kiusoittelevat minua muka epäilyillääm, vai onko heillä oikeesti jotain minulle käsittämättömiä epäilyksiä....olis hyvä mun tietää
- poiuytrdfgh
tuottaako heidän pää heille jotain mielikuvitusjuttuja oikeesti ?
- poiuytrdfgh
Mun olis paljon helpompi huomioda heitä jos tietäisin tuon, mutta kun en saa sitä selville...
- poiuytrdfgh
Ja niin joo, arvelen että äidillä on psykopaatin ominaisuuksia, enkä aio katkaista kokonaan yhteyttä häneen , paitsi jos olen hyvin heikkokuntoinen silloin on mahdollisesti pakko. Kommunikaatio hänen kanssaan ei ole lähimainkaan mitään normaalia, mutta yhteys sitten yksinkertaisesti on kummallinen
- poiuytrdfgh
Toisin kuin auttajat neuvoo, en odota häneltä sen äitimyytin mukaisia ominaisuuksia lainkaan...sellaidet odotukset PILAA koko suhteen
- poiuytrdfgh
Pyrkimys olis kohti mun oikeaa elämää, eikä kaikenmaailman ihmisten valehtelua ja mielikuvitusta ja siihen eläytymistä...
- poiuytrdfgh
En tykkää elää kauheen ennakkoluuloisesti,
Yks päivä vieraita ihnmisiä tuli selittämään minulle ensin aika erikoisen kuuloista juttua missä ei oikein tuntunut asiat pitävän paikkansa. Mutta sitten päätin, että oli mitä oli niin olen vain hymyilevä ja sydämellinen ja kyllähän ne asiat sitten vähän selkisivätkin ihan mukavissa tunnelmissa. - poiuytrdfgh
Ja haluan ennakkoluulottomasti ajatella myös niin, että ei vanhempien rakkaus ole elämässä mikään aivan välttämätön asia.
- Uliuliuli
En edelleenkään aio assosioida yhdenkään järjestäytyneen rikollisen kanssa, vaikka kuinka epätoivoista kuvaa minusta luotte feikkiprofiilein. Vie se lahkosi, "vanhempasi ie. jumalanne" ja "apusi" sinne mihin aurinko ei paista. Jännä juttu, kun elän OIKEAA elämääni, tämä paskapalsta täyttyy kommenteista. Valitettavasti en ole assosioinut, enkä tule assosioimaan yhdenkään pedaristalkkerirunqqaririkollisen kanssa. Jännä juttu, että teistä totuuksia kertovat viestit AINA poistetaan. Hienosti pidätte myös "omanne" kurissa; stalkataan, salakuunnellaan tele- ja dataliikenne ja jos sekään ei tehoa alkaa väkivalta, uhkailu ja rikoksiin lavastus. Tommoinen liskoaivoilla toimiva paskakultti vielä kovin ihmettelee, kun en halua olla kanssanne missään tekemisissä. Voi voi, hakkaa sinä runqqari päätäsi seinään vaikka seuraavat 5 vuotta, se seinä ei siitä siirry, mutta saat pääsi kipeäksi.
- poiuytrdfgh
Tämä kirjoittaja on joku tuntematon netissä, joka ei liity minun viesteihini mitenkään, vaikka näitä lisäillään myös minun viestieni jatkoksi.
- emävaleita
Kasvatuksessa ja sosialisaatiossa opitaan että mistä on suotavaa valehdella, kenelle ja mistä asioista. Ainakin joidenkin filosofien mukaan ihminen opetetaan valehtelemaan jo pienestä pitäen. Eiköhän se ole osa sopeutumista annettuun, toivottuun ja yleensä aika kyseenalaistumattomaan järjestykseen, johon nyt vaan on sattunut syntymään. Tällöin sopeutumattomuus tarkoittaisi rehellisyyttä.
- poiuytrdfgh
Siis joo, minä saatan olla jossain mielessä sillä tapaa "sopeutumaton". Kiistaa syntyy nimenomaan siitä, että en suostu valehtelemaan ja vähän siksikin tuo Asperger diagnoosi oli tarpeen kun minä en voi valehdella vaikka kuinka voimakkasti minua vaadittaisiin. Kyllähän kovaa yritettiin siellä luureissakin painostaa sopeutumaan valeisiin, VAIKKA kerroin heille että olen Asperger ja minulle ei ole mahdollista selvitä aivoineni valehdellen. Mutta eivätpä piitanneet mahdollisesta ja mahdottomasta yritettiin silti painostaa. Mutta kun se ei ole minulle ollenkaan mahdollista vaikka sata vaatisi. Kun mahdoton ei ole mahdollista vaik olis mikä. Siksikin varmaan päädyin tänne.
- poiuytrdfgh
ihmettelee joo varmaan jotkut jääräpäisyyttäni, mutta kun päässäni ei ole vaihtoehtoja millä se voisi toimia kunnolla niin ei ole kyse varsinaisesti vapaavalintaisesta jääräpäisyydestä. Jos alan valehdella, mikään päässäni ei enää toimi, joten se vaihtoehto ei tule kyseeseen. Siksikin voi vaikuttaa etten ole kuulevin korvin muiden puheista silloin kun tiedän puhuvani totta. Enemmän sitten kuuntelen itselleni epäselvissä kysymyksissä joissa vasta haen totuutta.
- poiuytrdfgh
Mulla on näkemys että yksikin oleellinen vale voi sotkea koko monimutkaisen aivojärjestelmän järkevän toiminnan, joten en voi semmoiseen suostua...
- poiuytrdfgh
Kamalinta luureissa oli että ehdottomuuttani asiassa ei lainkaan ymmärretty. Yritettiin koko aika saada joustamaan, mikä olis ollut katastrofi, jonka sillä olisivat saaneet aikaan. hurjaa. Oikeestaan ei edes mun vanhemmat varsinaisesti semmosta yritä sentään.
- poiuytrdfgh
Sen kyllä psykopaattikin tietää, että vaikka minua muuten on voitu manipuloida, niin ei hänkään minua valehtelemaan ole saanut. Ja tietänee että turha vaiva niin ei kauheesti energiaansa semmoseen laitakaan.
- poiuytrdfgh
Jo lapsena päätin, että puhun aina totta. Filosofoin ja tulin johtopäätökseen että niin teen ja elän.
Mutta muuntelen kyllä tietoja ja jätän pois ihmisten yksityisyyden suojaksi tai muista sellaisista itseni edelle menevistä eettisistä syistä. Joten ei täällä joka sanani ole kirjaimellinen totuus. - poiuytrdfgh
Pyrin kuitenkin kirjoittamaan niin, ettei ilmiön perusluonne muutu valheelliseksi.
- poiuytrdfgh
Se on mulle tärkeää, koska näitä voi kuitenkin joku lukea, enkä nyt lukijaa aivoissaan aivan kadoksiin halua eksyttää mitä moni muu mulle surutta tekee solkenaan.
poiuytrdfgh kirjoitti:
Jo lapsena päätin, että puhun aina totta. Filosofoin ja tulin johtopäätökseen että niin teen ja elän.
Mutta muuntelen kyllä tietoja ja jätän pois ihmisten yksityisyyden suojaksi tai muista sellaisista itseni edelle menevistä eettisistä syistä. Joten ei täällä joka sanani ole kirjaimellinen totuus.Niin, mikä sitten on totuus, kannattaa muistaa että, vaikka uskot omiin ajatuksiisi ja pidät niitä totuutena niin ne omat ajatukset ole yhtä kuin totuus
"Ajatukset ovat vakuuttavia, joten uskomme niihin. Ajatuksiin saa etäisyyttä suhtautumalla niihin mielensisäisinä tapahtumina, ei välttämättä tosiasioina."
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/tietoisuustaidot/Pages/ajatukset_eivat_ole_tosiasioita.aspx
Minun mielestäni on jopa vaarallista uskoa että omat ajatukset olisivat ikäänkuin joku totuus. Sellainen uskomus on saanut aikaan paljon hirmutekoja.
Muutenkin ihminen voi paremmin/on terveempi jos kykenee kyseenalaistamaan omat ajatuksensa.
https://mielenihmeet.fi/omien-ajatusteni-uhmaaminen/
Toki se että kertoo omat jatuksensa, ne vääristyneet ja joskus hullunkurisetkin on merkki siitä ettei ko. henkilö välttämättä osaa valehdella, mutta se ei tarkoita tosiaankaan, että henkilö olisi oikeassa puhumattakaan siitä, että hänen puheensa olisivat totta.
Kun nyt usein viittaat niihin luurikokemuksiin, niin nekin voisivat kuullostaa vallan muulta jos myös kuultaisiin vastapuolen näkökulma niiden puheluiden sisällöstä.
Mutta joo, kello on jo paljon etten ny täs kohtaa enempää.
Mutta lue mitä tästä aiheesta kirjoitetaan ja yritä edes joskus kokeilla osaisitko sinä kyseenalaistaa omia ajatuksiasi, että voisiko ne asiat/tapahtumat sittenkin voineet mennä hieman eritavalla kuin itse tunnekuohussasi ajattelet ja pidät ainoana totuutena, merkkinä rehellisyydestä.- poiuytrdfgh
Oon filosofoinut totuudesta enemmän kuin sinä, että sinun neuvoillasi en totuuden etsinnässä eteenpäin pääse.
- poiuytrdfgh
Toistelet noita samoja aika alkuasteisia pohdintojasi, Eiköhän tollaset ole tullut jo mietittyä 15 vuotiaana. Sanon kerranki suoraan enkä vain kiduta aivojani liian suppealla aineistolla.
- Joo_tuoll
Niin, mikä sitten on totuus, kannattaa muistaa että, vaikka uskot omiin ajatuksiisi ja pidät niitä totuutena niin ne omat ajatukset ole yhtä kuin totuus
"Ajatukset ovat vakuuttavia, joten uskomme niihin. Ajatuksiin saa etäisyyttä suhtautumalla niihin mielensisäisinä tapahtumina, ei välttämättä tosiasioina."
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/tietoisuustaidot/Pages/ajatukset_eivat_ole_tosiasioita.aspx
Minun mielestäni on jopa vaarallista uskoa että omat ajatukset olisivat ikäänkuin joku totuus. Sellainen uskomus on saanut aikaan paljon hirmutekoja.
Muutenkin ihminen voi paremmin/on terveempi jos kykenee kyseenalaistamaan omat ajatuksensa.
https://mielenihmeet.fi/omien-ajatusteni-uhmaaminen/
Toki se että kertoo omat jatuksensa, ne vääristyneet ja joskus hullunkurisetkin on merkki siitä ettei ko. henkilö välttämättä osaa valehdella, mutta se ei tarkoita tosiaankaan, että henkilö olisi oikeassa puhumattakaan siitä, että hänen puheensa olisivat totta.
Kun nyt usein viittaat niihin luurikokemuksiin, niin nekin voisivat kuullostaa vallan muulta jos myös kuultaisiin vastapuolen näkökulma niiden puheluiden sisällöstä.
Mutta joo, kello on jo paljon etten ny täs kohtaa enempää.
Mutta lue mitä tästä aiheesta kirjoitetaan ja yritä edes joskus kokeilla osaisitko sinä kyseenalaistaa omia ajatuksiasi, että voisiko ne asiat/tapahtumat sittenkin voineet mennä hieman eritavalla kuin itse tunnekuohussasi ajattelet ja pidät ainoana totuutena, merkkinä rehellisyydestä."Minun mielestäni on jopa vaarallista uskoa että omat ajatukset olisivat ikäänkuin joku totuus. Sellainen uskomus on saanut aikaan paljon hirmutekoja."
Joo, tuollainen tapa ajatella tällä kyseisellä on minusta ihan hänen palstalle tulostaan asti saanut hänet tuntumaan uskomattoman lapselliselta ja naiivilta. - poiuytrdfgh
Onneksi olette niin fiksuja, että tiedätte, etteivät omat ajatuksenne ole totuus, ettekä ole niin lapsellisia, että luulisitte niiden olevan.
- poiuytrdfgh
Kun sehän voisi mahdollisesti olla vaarallista ja saada teidät hirmutekoihin, jos uskoisitte ajatustenne olevan totuus.
- Joo_ne
poiuytrdfgh kirjoitti:
Onneksi olette niin fiksuja, että tiedätte, etteivät omat ajatuksenne ole totuus, ettekä ole niin lapsellisia, että luulisitte niiden olevan.
Joo, ne eivät useimmiten ole mikään sellainen lopullinen totuus. Usein sosiaalisessa elämässä etenkin erehtyilee ja se täytyy ottaa usein huomioon, kaikki kuuntelu myös aina pienellä varauksella.
Sinuakin tällä palstalla luen erittäin suurella varauksella. Jotain noista löytyy jonka totuudeksi joskus hyväksyn niillä edellytyksillä kuin minulla on sitä totuutta mahdollisuus omasta näkövinkkelistäni määritellä. Käsitän ne asiat kuitenkin niinkuin minulla ne on mahdollisuus ymmärtää.
Jumalastahan sanotaan että hänellä hallussaan totuus... Mutta niinkuin tiedämme, Jumalan sanaakin kuunneellaan niinkuin itse hänet ymmärrämme ja oppineet kiistelevät hänen sanastaan. Uskoja on maailmassa useita jne. Kaikki ihmiset eivät usko ollenkaan ja useilla heistä hyviä argumentteja tuekseen.
On täysin naurettavaa että joku tulee tänne palstalle paasaamaan jotain yleisistä totuuksista tai edes omistaan.
Sitä taustaa vasten tietenkin, että vanhemmissa olisi poikkeavan paljon eksyttävää...oma kasvatus siksi pielessä...
Mutta niinhän me muutkin etsimme sitä paikkaamme tahallisen ja tarkoituksellisen eksytyksen jälkeen. Kovin massiivisen totuuden etsintään tämä palsta ei sovi.
Totuus ja torvi - Ja_minä
poiuytrdfgh kirjoitti:
Oon filosofoinut totuudesta enemmän kuin sinä, että sinun neuvoillasi en totuuden etsinnässä eteenpäin pääse.
Ja minäpäs olen vielä parempi kuin sinä. Ähäkutti. Enkä yhtään lapsellinen.
Totuus ja torvi - En_tiedä
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kun sehän voisi mahdollisesti olla vaarallista ja saada teidät hirmutekoihin, jos uskoisitte ajatustenne olevan totuus.
En tiedä, saisivatko nykyiset sangen kypsät ajatukseni minua hirmutekoihin, koska kaiken lisäksi sulautan kaikkiin käytäntöä koskeviin ajatuksiini yhteisöllisyyttä.
Omia totuuksiani en kanna kenenkään työkaluiksi pelkästään. Suodatan omat kitkerimmät totuuteni pois ennenkuin julkilausun asioita, koska se on yhteinen etu.
Kasvu ihmisyyteen ja sosiaalistuminen on mukaanluettavia asioita.
"Toistelet noita samoja aika alkuasteisia pohdintojasi, Eiköhän tollaset ole tullut jo mietittyä 15 vuotiaana. Sanon kerranki suoraan enkä vain kiduta aivojani liian suppealla aineistolla. "
Käytännössä noin pitäisi ollakin, mutta sen verran olen sinua lukenut, että varsinkin alkukirjoituksissasi ei tuollaisesta oppimisesta ole mitään löydettävissä... - poiuytrdfgh
kiva
- poiuytrdfgh
Etkö jo tajua että mulla on ollut vakava aivovaurio eikä sen aikana todellakaan mikään ole ollut kovin tasokasta ? Edes noin yksinkertaista asiaa et tajua edes hoettuna ?
- poiuytrdfgh
Ja tänne palstalle olen juuri aivovaurion takia tullutkin enkä esittämään mitä täydellistä älynäytöstä-. Jos olet aivovaurioista parempi en nyt sitten tiedä kuinka suuri saavutus se on.
- poiuytrdfgh
Ja minulla ei ole mahdollisuutta kirjoittaa tälle palstalle nyt elämänmittaisia pohdintojani liittyen totuusaiheeseen,
olen kirjoittanut tähän ihan yksinkertaisesta arkisesta valehteluaiheesta kuten se ymmärretään vaikka todistajana oikeuskäsittelyssä jossa on velvollisuus pysyä totuudessa ja valehtelusta voidaan tehdä tutkintapyyntö. Puhun nyt tuossa merkityksessä tottapuhumisesta ja valehtelusta. Siis koskien esim. asioita joita voidaan tarkistaa oliko puheet totta vai ei.
Siitä tulisi liian laaja keskustelu jos lähdetään nyt puhumaan täällä totuudesta liityen eri elämänkatsomuksiin jne. - poiuytrdfgh
Koska en voisi nyt enää kuluttaa aikaani täällä- Koittakaa pärjätä ilman minua.
- poiuytrdfgh
Kuitenkin jos olisin aivan valehdellut vanhemmistani, niin olisivathan he jo tulleet sanomaan kilttinä pitämälleen tyttärelleen, että mitä hän oikein höpisee ja selkeästi sydämellisesti loogisesti ja ymmärrettävästi osoittaneet kuinka asiat oikeasti ovat.
Minä ainakin tekisin niin, jos minulla olisi lapsi, joka höpöttäisi minusta kaikkea paikkansapitämätöntä. Menisin rakkaudella luokseen ja sydämellisesti selittäisin hänen erehtyneen ja perustelin myös kunnolla niin ettei hänelle jäisi epäselvyyttä mieleen vaivaamaan. Noinhan normaali vanhempi toimisi. - poiuytrdfgh
yksinkertaisesti perustelisin siis sydämellisesti kuinka asiat ovat
- poiuytrdfgh
mutta sen sijaan mm. toinen vanhempani on aiemmin lähettänyt minulle viestin: "Olet oikeassa".
Joten kyllä mielestäni enemmänkin te jotkut täällä minua kommentoivat selkeästi valehtelette. ..ja enemmänkin kuin minun vanhempani. Ja kun ettehän te voi edes teoriassa parhaimmillaankaan kirjoittaa kuin vain mielikuvituksia asiasta. Ja kun tässä tapauksessa mulla ei ole semmostakaan riskiä, että mun vanhempani alkaisi teidän kirjoituksianne uskomaan. - 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuitenkin jos olisin aivan valehdellut vanhemmistani, niin olisivathan he jo tulleet sanomaan kilttinä pitämälleen tyttärelleen, että mitä hän oikein höpisee ja selkeästi sydämellisesti loogisesti ja ymmärrettävästi osoittaneet kuinka asiat oikeasti ovat.
Minä ainakin tekisin niin, jos minulla olisi lapsi, joka höpöttäisi minusta kaikkea paikkansapitämätöntä. Menisin rakkaudella luokseen ja sydämellisesti selittäisin hänen erehtyneen ja perustelin myös kunnolla niin ettei hänelle jäisi epäselvyyttä mieleen vaivaamaan. Noinhan normaali vanhempi toimisi.Eihän se sinun psykopaattisi jaksa kuunnella höpötyksiäsi edes puhelimessa, vaan lyö luurin korvaasi, kuten aiemmin kerroit. Miten hän jaksaisi tulla oikein luoksesi sanomaan mitä mieltä on näistä kirjoituksistasi ja tuskin näitä tietävät edes lukea, miten heitä haukut somessa.
- poiuytrdfgh
Kun mun vanhempieni äly kumminkin toimii ainakin keskivertohyvin ja ovat korkeakoulutettujakin jne. että ei he niin avuttomia ole, ettei he nyt yhden itseään pehmeämmän tyttären kanssa pärjäisi kun heitä on vieläpä kaksi ja monin tavoin ylivoima ovat minuun nähden, jos heillä ei olisi itsellään tiettyä tunneongelmaa,
- poiuytrdfgh
En minä koskaan hauku vanhempiani. Keskivertosuomalainen on varmasti haukkunut vanhempiaan enemmän kuin minä, kun monet juopotteleekin ja laukoo vaikka mitä toisilleen. En koskaan puhu rumasti vanhemmilleni , enkä nähdäkseni ole rumasti heistä puhunut täälläkään.
- poiuytrdfgh
Mut mun psykopaatti aiheuttaa minulle ajoittain kauhua. Jos joku sen tulkitsee haukkumiseksi, niin sitten.
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kun mun vanhempieni äly kumminkin toimii ainakin keskivertohyvin ja ovat korkeakoulutettujakin jne. että ei he niin avuttomia ole, ettei he nyt yhden itseään pehmeämmän tyttären kanssa pärjäisi kun heitä on vieläpä kaksi ja monin tavoin ylivoima ovat minuun nähden, jos heillä ei olisi itsellään tiettyä tunneongelmaa,
Minkälaista "kamppailua" sä heidän kanssaan harrastat? Ovat jo iäkkäitä ihmisiä, koska itsekin olet jo yli 50v, joten en ihmettele yhtään, jos eivät välitä kanssasi enää "kamppailla", vaan mieluummin lyövät luurin korvaan.
- poiuytrdfgh
mutta minusta se on luonnollinen asia koska olen pehmeätunteellinen ja lähempänä sellaista ihmistyyppiä jollaiseksi huomasin netissä psykopaatteja kuvattavan. Tunsin äitini 40 vuotta sellaisena enkä tullut ajatelleeksi että se olisi mitenkään erikoista, Vasta kun muuten päädyin lukemaan psykopaateista niin kas kummaa tuntemistani ihmisistä ihan ensimmäisenä pulpahti ajatuksiin äiti, että ohos äiti onkin kai psykopaatti.
- poiuytrdfgh
Minun isä lyö luurin korvaan kaikille läheisille. Se on ihan hänen oma ehkä osittain aspergerongelma...hän ei pysty keskittyyn toiseen ihmisen puolta minuuttia kauempaa. Hän on ollut sellainen niin kauan kuin muistan jo lapsuudestani asti. Ei kai tämä ole mitään haukuttavan pahaa vanhemmistani ?
- poiuytrdfgh
Jos ihmisellä on jotain erityispiirrettä hetikö se on haukkumista ? Ehkä jollein tosi kaavamaisille ihmisille, mut ihan niin kaavamainen ei liene kukaan perheessämme.. Isä on kuitenkin aika kirjanoppinut.
- poiuytrdfgh
Nähdäkseni enemmänkin sinä joku vanhempiani haukut kiertoteitse
- poiuytrdfgh
41neurologistavaivaa kirjoitti:
Minkälaista "kamppailua" sä heidän kanssaan harrastat? Ovat jo iäkkäitä ihmisiä, koska itsekin olet jo yli 50v, joten en ihmettele yhtään, jos eivät välitä kanssasi enää "kamppailla", vaan mieluummin lyövät luurin korvaan.
Meillä ei ole koskaan ollut minkäänlaista kamppailua koska mä jätin jopa uhma - ja murrosiän väliin. Teillä joillain muilla on tainnut olla koska päänne tuottaa koko aika tuollaisia kuvitelmia. Herkkistytöillä lienee vähemmän mitään rajumpia kamppailuja.
- poiuytrdfgh
Oletan että sinä olet mies ko olet niin kamppailuhenkinen
- poiuytrdfgh
lienet joku kolmekymppinen mies (arvaus vain ei tieto)
- poiuytrdfgh
tai no, jos arvaukseni pitäis paikkansa voisin olla niinko sun äiti...siitäkö kapinasi kumpuaakin ?
- poiuytrdfgh
Totuus on, että en tietenkään olisi täällä kirjoittamassa jos ei oikeasti olisi sellaista tilannetta että vanhemmillani on jokin tietty ominausuus jonka kanssa on vaikea pärjätä. Olisi mulla riittämiin muuta kivaa tekemistä ja ilman tätä vanhempieni juttua olisin varmaan naimisissakin.
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
En minä koskaan hauku vanhempiani. Keskivertosuomalainen on varmasti haukkunut vanhempiaan enemmän kuin minä, kun monet juopotteleekin ja laukoo vaikka mitä toisilleen. En koskaan puhu rumasti vanhemmilleni , enkä nähdäkseni ole rumasti heistä puhunut täälläkään.
Et siis pidä sitä haukkumisena, kun nimittelet täällä julkisesti äitiäsi psykopaatiksi ja isäsikin on Asperger. He tuskin ovat noista nimittelyistä mielissään. Olet mielestäni vieläkin tuon ikäisenä harvinaisen sidoksissa vanhempiisi.
- poiuytrdfgh
Nuo eivät kumpikaan ole minkäänlaisia häpeällisiä asioita, jotka toimisivat haukkumasanoina. Syrjitkö sinä Aspergereja ja psykopaatteja ? Molemmat ovat vieläpä usein älykkäitä (eivät välttämättä)
Sanotaan että todennäköisesti mm. Albert Einstein ole Asperger.
Ja otetaan nyt vaikka Sam Vakinin esimerkiksi psykopaatista. Hänkin on professori. - poiuytrdfgh
Hyvin vähän olen vanhempieni kanssa tekemisissä, mutta toki ongelma-asiat tyypillisesti vievät ihmisen energioita enemmän kuin sujuvat.
- poiuytrdfgh
Juurikin se heidän hurja tunne-energia vaikuttaa minuun jopa kaukaa ja pienimmästäkin kontaktista ja sehän se tässä on ongelma, jolle vanhempani eivät oikein itsekään voi mitään kun eivät voi sille nyt tässä vaiheessa mitään että heidän energiansa on tuollaiseksi mennyt mikä on rankkaa katseltavaakin... ja kauheaa sillojn kun se vaikuttaa minuun...
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Nuo eivät kumpikaan ole minkäänlaisia häpeällisiä asioita, jotka toimisivat haukkumasanoina. Syrjitkö sinä Aspergereja ja psykopaatteja ? Molemmat ovat vieläpä usein älykkäitä (eivät välttämättä)
Ja otetaan nyt vaikka Sam Vakinin esimerkiksi psykopaatista. Hänkin on professori.Onko heidät oikein diagnosoitu terveytensä vuoksi psykopaatiksi ja Aspergeriksi, vai ovatko ne sinun tekemiäsi diagnooseja heistä? Mikä on todellinen tarkoituksesi heitä nimitellessäsi?
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Hyvin vähän olen vanhempieni kanssa tekemisissä, mutta toki ongelma-asiat tyypillisesti vievät ihmisen energioita enemmän kuin sujuvat.
Eipä silloin luulisi olevan mitään ongelma-asioitakaan, kun vähän olette tekemisissä keskenänne, vai sekö se ongelma onkin sinulle, kun eivät halua läheisempiä välejä ?
- poiuytrdfgh
Selitin jo tuossa yllä mikä on ongelma ja monta kertaa aiemminkin, en jaksa hokea
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Selitin jo tuossa yllä mikä on ongelma ja monta kertaa aiemminkin, en jaksa hokea
Ai että heidän hurja tunne-energiansa vaikuttaa sinuun, vaikka et ole heidän kanssaan kuin vähäisissä tekemisissä. Olisiko silloin viisainta jättää heidät kokonaan rauhaan sinun puoleltasi ja tyytyisit siihen, milloin itse ottavat sinuun yhteyttä. Eivät silloin lyö luuria korvaasi ja et saa silloin heistä sitä negatiivista tunne-energiaa.
- poiuytrdfgh
kyllä se vaikuttaa minuun äärimmäisen voimakkaasti 15 sekunnissa ihan vain puhelimitse.
Koko olotilani saattaa muuttua päivästä yöksi sen vaikutuksesta. Koko elämäni on ollut vaarassa tuhoutua sen vaikutuksen takia. - poiuytrdfgh
Niin minun onkin onnellisempi oli kun en ole yhteydessä, mutta kun olen sen verran sydämellinen ihminen että välillä kuitenkin muistan heitä, ja sairastun joka kerta. Mutta olen sen verran tunteellinen etten mielelläni hylkää kokonaan. ..jos ei ole aivan aivan pakko
- poiuytrdfgh
Koska oleellisinta et ole ymmärtänyt lainkaan: Arvostan vanhempiani,
- poiuytrdfgh
En mielelläni ajattele kenestäkään ihmisistä tyyliin: "Jätän tommoset"
minun on vaikea olla niin kylmä silloinkin kun se olisi etunu ja en pitäisi ko. ihmisistä. - poiuytrdfgh
Tätä ominaisuutta sit juuri narsistien on ollut helppo käyttää-.
Mutta mun elämä on nyt alkanut mennä parempaan suuntaan kun sen verran olen kylmettänyt itseäni että saatan esim. joskus ajatella: "Noh, en kuuntele tyhmiä" - olettosiitsekäs
poiuytrdfgh kirjoitti:
Koska oleellisinta et ole ymmärtänyt lainkaan: Arvostan vanhempiani,
Sinäkö olet heidät diagnosoinut psykopaatiksi ja Aspergeriksi, vai onko ne oikein terveysperusteisia? Jos itse nimittelisin vanhempiani noin, niin varmasti loukkaantuisivat. Vaikuttaa siltä, että yrität vetää heitä tasollesi ja tunnet muka sympatiaa heitä kohtaan sairauksiensa takia. Nehän ovat sairauksia, eikä mitään sympatianimityksiä.
- poiuytrdfgh
No jos vanhempasi eivät ole narsisti ja psykopaatti sekä pitävät narsisteja ja psykopaatteja jotenkin itseään huonompina ihmisinä, niin ymmärrän siinä tapauksessa sellaisen reaktion. Narsistit ovat yleensä tyytyväisiä olla narsisti.
- poiuytrdfgh
Ei ne ole sairauksia tässä merkityksessään. Isääni ei Aspergerpiirteet vammauttaneet vaan hän toimi älyllisessä työssä. Psykopatia ei ole sairaus vaan neurologinen ominaisuus myöskin, .
- poiuytrdfgh
Jos minö olisin päässyt älylliseen työhön, enkä olisi aivovammautunut ja joutunut tiettyihin sosiaalisiin tragedioihin jne, olisin minäkin voinut pärjätä ominausuuksillani ok.
- No_kyllä
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja minulla ei ole mahdollisuutta kirjoittaa tälle palstalle nyt elämänmittaisia pohdintojani liittyen totuusaiheeseen,
olen kirjoittanut tähän ihan yksinkertaisesta arkisesta valehteluaiheesta kuten se ymmärretään vaikka todistajana oikeuskäsittelyssä jossa on velvollisuus pysyä totuudessa ja valehtelusta voidaan tehdä tutkintapyyntö. Puhun nyt tuossa merkityksessä tottapuhumisesta ja valehtelusta. Siis koskien esim. asioita joita voidaan tarkistaa oliko puheet totta vai ei.
Siitä tulisi liian laaja keskustelu jos lähdetään nyt puhumaan täällä totuudesta liityen eri elämänkatsomuksiin jne." Ja tänne palstalle olen juuri aivovaurion takia tullutkin enkä esittämään mitä täydellistä älynäytöstä-. Jos olet aivovaurioista parempi en nyt sitten tiedä kuinka suuri saavutus se on.
Kommentoi
Uusi
poiuytrdfgh
3.12.2018 11:34
Ja minulla ei ole mahdollisuutta kirjoittaa tälle palstalle nyt elämänmittaisia pohdintojani liittyen totuusaiheeseen, "
No kyllä nuo nyt olen huomioinut. Mutta kertaus on opintojen äiti myös näissä vastauksissa. Eli vastaan nyt vain sen mukaan mitä mieleeni tulee näistä nykysistä kirjoituksista.
En unohda huumoria vaikka toinen kirjoittaja sitä ei juuri nyt odottaisikaan... - luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja otetaan nyt vaikka Sam Vakinin esimerkiksi psykopaatista. Hänkin on professori."Nuo eivät kumpikaan ole minkäänlaisia häpeällisiä asioita, jotka toimisivat haukkumasanoina. Syrjitkö sinä Aspergereja ja psykopaatteja ? Molemmat ovat vieläpä usein älykkäitä (eivät välttämättä)"
http://murderpedia.org/male.P/p/pekalski-leszec.htm
Eivät ollenkaan. Tuokin hirviö kuulemma hyvä manipuloimaan. Teki itsestään reppanan jolle uhri lähti viemään ruokaa hyväntahtoinen kun oli. Uhri tuli tapetuksi.
Leszec tunnusti 10 murhaa mutta perui ne kuolemantuomion pelossa.
"Sarjamurhaajan äiti -nimisessä dokumenttisarjassa tutustutaan tänään puolalaiseen mieheen, joka aikoinaan tunnusti syyllistyneensä jopa 10 seksuaalimurhaan. Vaikka Leszek Pekalski tunnusti, joutui hän vastuuseen vain yhdestä teosta.
Dokumentin mukaan naiset olivat Pekalskille pakkomielle. Tämän uskotaan johtuneen pitkälti hänen julmasta ja alkoholisoituneesta äidistään, joka vaikutti teoillaan suuresti hänen kehitykseensä. "
https://www.voice.fi/viihde/a-152303
Tällä kuulemma hyvin alhainen älykkyys. - poiuytrdfgh
näen ettei ongelma ratkea sitä demonisoimalla, koska se taas johtaa siihen että porukka laittaa kuin jänis päänsä pensaaseen, ja hokee vaan.: "Ei saa sanoa toista psykopaatiksi !", eikä se auta mitään.
- luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
näen ettei ongelma ratkea sitä demonisoimalla, koska se taas johtaa siihen että porukka laittaa kuin jänis päänsä pensaaseen, ja hokee vaan.: "Ei saa sanoa toista psykopaatiksi !", eikä se auta mitään.
Tä?
- poiuytrdfgh
Kyllä, se että psykopatia demonisoidaan johtaa siihen että asiasta kielletään puhumasta ja sitä ratkomasta. ..ja paha pääsee valloilleen. Mutta pidän kuitenkin luonnollisena että psykopaatin kohde saattaa kokea olevansa tekemisissä demoonin kanssa mikä on nähdäkseni luonnollista psyykelle joka tuntee rakkautta ja kohtaa tietynlaisen rakkaudettomuuden. Rakastavalle sydämelle se voi tuntua demoonille. Ja se on mun mielestäni ok. Mutta silti älyllisesti en pidä viisaana psykopatian demonisointia.
- poiuytrdfgh
Olen hyvin emootioherkkä henkilö ja heistä lähtee minua vammauttavaa energiaa jo puolen minuutin kontaktissa niin että saatan voida viikon pahoin. Psykopaattini saattaa nykyään sulkea luurin siksi, ettei tuota vaikutusta onnistu muullatavoin lieventää...ko hän ei voi muuttua ei-psykopaatiksi
- poiuytrdfgh
Isäni taas on niin hermostunut, että kun se hermostunut energia tuntuu minussa menee koko hermosto minulla sekaisin,,,
ja hän on niin hermoherkkä, yksikin sana samalla kun hän selittää, niin hän ei kestä....tai yksikin sana mikä ei ole hänen mielensä mukainen, niin häneltä menee hermo...psykopaatissani vähän samaa - 41negatiivistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Isäni taas on niin hermostunut, että kun se hermostunut energia tuntuu minussa menee koko hermosto minulla sekaisin,,,
ja hän on niin hermoherkkä, yksikin sana samalla kun hän selittää, niin hän ei kestä....tai yksikin sana mikä ei ole hänen mielensä mukainen, niin häneltä menee hermo...psykopaatissani vähän samaaNo kun sen noin koet pelkässä puhelinkeskustelussa, niin lopeta ne soittelut heille. Näköjään hermostuvat sinun soitoistasi, eivätkä ilahdu niistä. Sanot ettet halua heitä hylätä, mutta ajatteletko ollenkaan mitä he haluavat? Odota heidän yhteydenottojaan, äläkä soittele heille, niin silloin et saa sitä hurjaa negatiivista tunne-energiaa heiltä.
- poiuytrdfgh
Ei he ole oikeastaan koko elämässäni juurikaan ottaaneet yhteyttä minuun, mutta kyllä he tykkäävät siitä että soitan heille kärsivällisesti yhä uudelleen vaikka ovat lyöneet luurin korvaan jo tuhansia kertoja.
Etkö ymmärrä puhutaan narsismista, jossa suhde muodostuu yksisuuntaiseksi ?
Kyllä he tykkäävät ottaa energiaani vastaan. ..mutta heillä on antaa minulle vain sitä kamalaa energiaa...
Etkö tiedä että narsistin kanssa tehdään tuollainen huono vaihtokauppa...annat heille hyvää energiaa ja saat vastalahjaksi kauheaa tunne-energiaa ? - poiuytrdfgh
Kyllä mun energia heille kelpaa, kunhan saavat esiintyä nyreästi
koskaan ei ole pyydetty minua olemaan soittamatta - poiuytrdfgh
psykopaatti tykkää kun puhelin pirisee aina ja hän voi vastata vain silloin kun itse tykkää. Joslus myhäilee tyytyväisenä pirisevän puhelimen vieressä: "En viitti vastata tällä kertaa"
- 41negatiivistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ei he ole oikeastaan koko elämässäni juurikaan ottaaneet yhteyttä minuun, mutta kyllä he tykkäävät siitä että soitan heille kärsivällisesti yhä uudelleen vaikka ovat lyöneet luurin korvaan jo tuhansia kertoja.
Etkö ymmärrä puhutaan narsismista, jossa suhde muodostuu yksisuuntaiseksi ?
Kyllä he tykkäävät ottaa energiaani vastaan. ..mutta heillä on antaa minulle vain sitä kamalaa energiaa...
Etkö tiedä että narsistin kanssa tehdään tuollainen huono vaihtokauppa...annat heille hyvää energiaa ja saat vastalahjaksi kauheaa tunne-energiaa ?Sinähän se narsisti silloin olet, kun et jätä heitä rauhaan, vaan soittelet tuhansia kertoja ja saat tuhansia kertoja luurin korvaasi. eivät halua olla tekemisissä kanssasi, mutta sinä olet eri mieltä, että heidän on oltava. Kehittelet päässäsi selityksiä, että sinä annat laupeudessasi heille hyvää energiaa, mutta saat heiltä negatiivista energiaa takaisin. Suhde on yksisuuntainen, koska vanhempasi haluavat pysyä sinusta erossa.
- poiuytrdfgh
Lopeta valehtelu !
Soitin äsken isälleni ja kysyin kuinka asia on. Hän kyllä hakuaa minun soittavan hänelle. Ja snoi ettei minun pidä kuunnella vieraita. Varmuudella valehtelet. Näin voi tosiasiat ovat usein tarkistettavissa. - poiuytrdfgh
Tää on just tätä että ihmiset puhuu mitä sylki suuhun tuo ja johdattaisivat harhaan jos heitä uskoo. Soitin isälleni ja sanoin soittaneeni tarkistaakseni kuinka realistinen olen käsityksissäni
- poiuytrdfgh
Ja isäni vastasi: "Tiedäthän sinä kuka minä olen !"
- poiuytrdfgh
No ni, ei lyö luuria korvaan siksi ettei haluaisi olla tekemisissä ja se on fakta. Sinun juttusi on vale. Näin voi erottaa valeen ja faktan. Tässä meillä hyvä esimerkki siitä.
- poiuytrdfgh
Minä en tajua sitä miten on mahdollista että niin mobet ihmiset ei käsitä sitä että toden ja valeen erottaa siitä, että todella väitteellä konkreettisista asioista on konkretiassa väitteenkaltainen vastine . valheellisilla väitteillä konkretiasta ei sellaista vastinetta ole olemassa. Ei ole olemsssa sellaista minun ikääni joka ei haluaisi minun soittavan hänelle. Vaikka hän aina tylysti lopettaa nopeasti puhelun koska hänellä on jotain itseensä liittyvää tärkeämpää.
- poiuytrdfgh
siis sellaista minun isääni
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
No ni, ei lyö luuria korvaan siksi ettei haluaisi olla tekemisissä ja se on fakta. Sinun juttusi on vale. Näin voi erottaa valeen ja faktan. Tässä meillä hyvä esimerkki siitä.
Voit nimitellä miksi ikinä haluatkaan, se ei minua liikuta. Kertaan ja kommentoin sinun omiin viesteihisi, jossa kerrot kuinka saat tuhansia kertoja luurin korvaasi siltä Aspergeriltäsi, jolloin ei voi muuta käsittää kuin että hän haluaa olla keskustelematta kanssasi ja pysyttelee silloin erossa sinusta. Oliko se luurin korvaan lyöminen siis oma valheesi? En puhu täällä "sitä mitä sylki suuhun tuo", vaan saan aiheen omista puheistasi. Olisiko sun syytä lukea niitä uudelleen. Oletko koskaan miettinyt mistä se negatiivinen energia heidän puoleltaan johtuu sinun soittaessa?
- poiuytrdfgh
tämä on totta. Isälläni on käytäntönä lyödä luuri korvaan itselleen tärkeimmiksi määrittelemilleen ihmisille. Asia on näin . Tämä on fakta .
- poiuytrdfgh
sinun sepustuksesi asiasta on täyttä höpöä- ja ajanhukkaa
- poiuytrdfgh
Ja lopeta itse minun nimittelyni
- poiuytrdfgh
No se heidän negatiivinen energia johtuu heidän omasta olotilastaan. Tämän psykopaattini tavallaan selitti minulle eilen sen että, mun pitäis ottaa huomioon millasessa olotilassa hän oli jo vastatessaan puheluuni, ettei hän välttis pysty muuttamaan sitä minun kanssani puhuessa. Niin mä sitten tunnen sen energian mimmosessa olotilassa hän oli itsensä kanssa jo ennen kuin soitin. Ymmärsitkö?
- poiuytrdfgh
Vai alatko taas valehtelemaan ko olet jo jäänyt valeesta kiinni
- poiuytrdfgh
Tarkoitan tämän ketjun yhteudessä tämänkaltaista totta ja valetta. Itseasiassa luin juuri eilen tieteellistä artikkelia josta ilmenee että se n tietynlaista kehittymättömyyttä, jos noita ei osaa yhtään erotella. Niiden erottelukyky ei ole vaarallista. ..päinvastoin niiden sekoittaminen voi olla.
- poiuytrdfgh
Jos minä soitan jonnei ja puhun täyttä faktaa ja siellä joku vastaa tommosilla sinun juttujesi kaltaisilla valeilla koittaen saada minun täyttämään pääni niillä valeilla väittäen faktojen uskomista todeksi vaaralliseksi, se on vaarallista manipulointia joissain olosuhteissa jos kohde on hyvin heikoilla. Se on ihmisen manipulointia sekaisin toisinsanoen crazy-making.
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Jos minä soitan jonnei ja puhun täyttä faktaa ja siellä joku vastaa tommosilla sinun juttujesi kaltaisilla valeilla koittaen saada minun täyttämään pääni niillä valeilla väittäen faktojen uskomista todeksi vaaralliseksi, se on vaarallista manipulointia joissain olosuhteissa jos kohde on hyvin heikoilla. Se on ihmisen manipulointia sekaisin toisinsanoen crazy-making.
Eihän tässä ole ollut kyse siitä mitä sulle joku vastaa puheluusi, vaan siitä kun soitat aspergerillesi, niin saat luurin korvaasi, kun hän ei halua ja jaksa jaaritella kanssasi. En laita tässä sanoja kenenkään suuhun, enkä manipuloi, vaan vastailen sinun viesteihisi mitä niissä milloinkin kerrot. Vedän niistä omat johtopäätökseni ja kun totesin että vanhempasi haluavat pysyä sinusta erossa, niin senkin itse kerroit, etteivät oma-aloitteisesti ota sinuun yhteyttä. Se olet sinä joka soitat tuhansia kertoja ja saman määrän kerrot saavasi luuria korvaan. Noinhan narsisti juuri toimii.
- poiuytrdfgh
Joo mutta unohdat oleellisimman ettei tällaisten henkilöiden käytös merkityksellisy samoin kuin ei narsistiem, ei psykopaattien , ei aspergerien jne. Sehän se just on tässä se juttu.
- poiuytrdfgh
Aloin jo voida pahoin kun niin pitkän päivän luin valetta, nyt mun suojeltava aivojani siltä ennenko menen sekaisin....psykopaateilla on vähemmän harhoja ja aspergeritkin aika faktakeskeisiä tavallaan...joten mun pää ei kestä pitkiä pätkiä epätotta puhetta olon menemättä sekavaksi, joten on mulle liian suuri riski lukea liikaa valeita...koska näen harhioja samalla kun luen valeita, koska olen niin visuaalinen . Siitäkin tietää, jos joku valehtelee, koska sillon alan nähdä harhoja koska vale ei voi visualisoitua todellisena....goodbye
- luuta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo mutta unohdat oleellisimman ettei tällaisten henkilöiden käytös merkityksellisy samoin kuin ei narsistiem, ei psykopaattien , ei aspergerien jne. Sehän se just on tässä se juttu.
Mutta eihän se jos joku ei löydä toisen käytökselle merkistystä tee tästä narsistia. Joku toinen sen merkityksen löytää. Narsisti on jokaiselle narsisti tavalla tai toisella.
Sinun tapauksessasi narsistit eivät edes muita uhraa kuin sinut. Oikeilla narsisteilla uhreja on kasapäin. - poiuytrdfgh
Mistä sinä kaiken tiedät ?
Perustatko ajattelusi niin, ettei mitään muuta ole olemassa kuin mitä minä olen tänne kirjoittanut ? Annat kirjoituksilleni niin suuren arvon ja aseman, että niihin perustuu totuus muistakin asioista ? - poiuytrdfgh
PERUSTELEPA SEURAAVA:
Miten on mahdollista, että et usko nettikirjoituksiani todeksi, mutta kuitenkin niiden pohjalta sinä ja jotkut muutkin tietävät asioita esimerkiksi minun vanhemmistani ?
Meneekä logiikkasin seuraavasti:
Etsit valeena pitämistäsi kertomuksista tietoa itsellesi täysin tuntemattomista asioista.
Kuinka sitä on mahdollista saada niin ? Kuinka valeesta saa tietoa tuntemattomasta todellisuudesta? Siis jos ainoa tieto mitä sinulla asiasta on , on valetta, mutta kuitenkin siihen pohjauten saat selville totuuden ? Siis totuuden mitä valekertomuksen mielikuvitusmaailmassa on totuus ? KÖ? - poiuytrdfgh
Väitätkö, että myös isäni on valehtelija ?
Hän on sanonut että olen oikeassa.
Koko meidän perhe on väärässä toinen toisistaan ja vain vieraat ihmiset tietävät keitä oikeasti olemme ?
Minun suurimpia ihmetyksiä elämässäni on se, että miten joillain oikeasti VOI olla tuollainen logiikka ? No isäni sanoikin eilen: "Älä kuuntele vieraita, kun turhaa siitä tulee sulle vain huono olo. Sun virheesi tässä on se että kuuntelet vieraita ! " - poiuytrdfgh
Ei älynarsisti siitä pahastu jos hänen älygeeninsä periytyy niin että niillä selviää sekin että hän on älynarsisti...heheh
- poiuytrdfgh
Hän aina ihan tyytyväisenä naurahtelee kun sanon häntä narsistiksi ja vastaa,: "Myönnetään kaikki !"
Mut tosiaan olen irtisanonut sen nimikkeen häneltä koska kyllä hän poikkeaa näistä modernimmista narsisteista. poiuytrdfgh kirjoitti:
Hän aina ihan tyytyväisenä naurahtelee kun sanon häntä narsistiksi ja vastaa,: "Myönnetään kaikki !"
Mut tosiaan olen irtisanonut sen nimikkeen häneltä koska kyllä hän poikkeaa näistä modernimmista narsisteista.No joskus on niin, et myöntämisellä halutaan vaan välttää enimmät pulinat.
Joo joolla, kyllä se niin on, olet oikeassa kommenteilla saa keskustelun päättymään, kun ei huvita keskustella toisen kanssa.- Niin_tai
No joskus on niin, et myöntämisellä halutaan vaan välttää enimmät pulinat.
Joo joolla, kyllä se niin on, olet oikeassa kommenteilla saa keskustelun päättymään, kun ei huvita keskustella toisen kanssa.Niin tai päästä mahdottomasta tilanteesta eteenpäin tai ulos. Jos ei ole muuta ulospääsyä niin parempi vain myöntää kaikki... Ehkä saa sillä myöntämisellä ostettua edes hiukan hengitystilaa... hiukan happea...yhtäkaikki helpotusta.
- y6u7i8
Ei vaan valehtelulla nimenomaaan vastustetaan ihmisiä, joilla on vallan, aseman, hallinnan ja itsekeskeisyyden halu (jotka valehtelevat ihan vain näitten ominaisuuksien takia). Ei sitä puhtailla taktiikoilla nykyään pärjää.
- 41neurologistavaivaa
Naurahteleeko hän tyytyväisenä, kun nimität häntä psykopaatiksi?
- poiuytrdfgh
Kuten olen tuonut esiin, irtisanon psykopaatin /psykopaatit kyseisestä nimikkeestä , koska se nähdäkseni aiheuttaa epäoikeudenmukaista kohtelua. minusta riippumattomista syistä. Koska ihmisillä on tuollaista ajattelua kuten tuon artikkelin kirjoittaja kertoo. Minä en syrji ihmisiä neurologisen tai muun vastaavan ominaisuuden vuoksi, joten jos käytän tuollaisia sanoja en nimittele. On vain vaikea kuinka selittää psykopaatin tyyppistä ihmistä ilman tuota sanaa. Oleellisinta on että kommunikaatiossa psykopaatin kanssa tulee outoja oloja tunnetasolla.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/wiring-the-mind/201408/psychopaths-the-worst-people-who-don-t-exist - poiuytrdfgh
Kysymys on siitä, että psykopaatin kanssa koen paljon helpommaksi tulla toimeen jos tiedostaa hänen olevan psykopaatti. Siksi pidän tosi huonona sitä ettei ketään saisi sanoa psykopaatiksi. vaikka en nyt termistä pidäkään muista syistä.
Meidän perheessä tämä ei ole mikään ongelma jos käytän sanaa psykopaatti, se on sinunlaisesi ihmiset jotka tekee siitä ongelman. Minun perheeni kyllä tuntee minut ja tietää etten ilkeämielisesti sanaa käyttäisi eivätkä varmisti epäile minua sellaisesta. - poiuytrdfgh
Tässä tapauksessahan nimikkeestä on haittaa lähinnä minulle, jos ihmiset alkaa kuvitella asiaa, että minulla vois olla psykopaatin geenejä, niin aika harhaanhan ne heidän kuvitelmat menee kun olen keskivertoa enemmän just tunne-empatia herkkis....ja tykkään ilmaista tunteita avoimesti...
He alkaa kuvitella ja epäillä mun aitoja voimakkaita tunteita näytelmäksi ja se on tosi surullista, .. kun heistä tuntuu oudolle niin voimakkaat tunteet, niiin heolle on helpompaa kuvitella ne näytelmäksi kuin uskoa todeksi... - poiuytrdfgh
On paljon helpompaa jäädä ilman vanhemman rakkautta kun ajattelee olevansa psykopaatin lapsi. Siihen ei sellainen tietynkainen rakkaus kuulukaan. Asia on paljon kivuttomampi hyväksyä.
- poiuytrdfgh
Ja sillon ainakaan ei jää vihaa ilmaan, ei halveksuntaa, ei katkeruutta...
okei...mä ymmärrän sinä olet toisenlainen olento... - bvcxzwer
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tässä tapauksessahan nimikkeestä on haittaa lähinnä minulle, jos ihmiset alkaa kuvitella asiaa, että minulla vois olla psykopaatin geenejä, niin aika harhaanhan ne heidän kuvitelmat menee kun olen keskivertoa enemmän just tunne-empatia herkkis....ja tykkään ilmaista tunteita avoimesti...
He alkaa kuvitella ja epäillä mun aitoja voimakkaita tunteita näytelmäksi ja se on tosi surullista, .. kun heistä tuntuu oudolle niin voimakkaat tunteet, niiin heolle on helpompaa kuvitella ne näytelmäksi kuin uskoa todeksi...Minulla ainakin tulee jotkut tunteet ehkä näytellyn oloisesti johtuen pitkällisestä prosessista ennen ilmaisua ellen sitten tule ihan yllätetyksi. Siinä on ikään kuin viive autenttisuuden ja ilmaisun välillä johtuen siitä että olen kaltoinkohdeltu emotionaalisesti lapsuudessan. Luultavasti minulla on aika hallitsevia tunnekokemuksia joita monet muut eivät ole kokeneet ja siltä osin jäämme kokemattomien kanssa toisillemme vieraiksi. Mutta moni kyllä tietää että koen, eikä se heitä haittaa vaikka emme kykene jakamaan kaikkia tunnetodellisuuden alueita. Niine hyvine he ovat kyllä onnekkaampia ja pääsevät helpoilla.
- poiuytrdfgh
Omituisesti minun on kaikkein vaikeinta onnistua jakamaan myönteisimpiä tunteitani.
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia. - Ei_siinä
poiuytrdfgh kirjoitti:
Omituisesti minun on kaikkein vaikeinta onnistua jakamaan myönteisimpiä tunteitani.
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia.Ei siinä mitään omituista. Mitä hemmettiä jos ihmiset eivät halua sinun myönteisimpiä tunteitasi. Ehkä minäkään en haluaisi sellaisia. Joskus tuntunut että liiveihin pyrkii joku ihan turhanpäiten, niin sen silloin jotenkin torjuu.
- Mikä_sinut
poiuytrdfgh kirjoitti:
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia.Mikä sinut pakottaa etenemään siihen vaiheeseen jossa ihmiset lukkiutuvat (jotkut ilmeisesti eivät vaan niiden takki kestää...)?
- Eikö
poiuytrdfgh kirjoitti:
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia."Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia."
Eikö olisi hyvä pysähtyä siihen vaiheeseen jossa alkaa tulla sitä myönteistä tunneilmaisua joka lukkiuttaa ihmiset, että ei päästäisi sitä ilmoille? Noin et aiheuttaisi ihmisille epämiellyttävää oloa eikä heidän tarvitsisi reagoida siihen torumalla sinua. - Tulee_miel
Eikö kirjoitti:
"Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia."
Eikö olisi hyvä pysähtyä siihen vaiheeseen jossa alkaa tulla sitä myönteistä tunneilmaisua joka lukkiuttaa ihmiset, että ei päästäisi sitä ilmoille? Noin et aiheuttaisi ihmisille epämiellyttävää oloa eikä heidän tarvitsisi reagoida siihen torumalla sinua.Tulee mieleen kuva (mielikuva) jossa säyseä lehmä kopsuttelee peltotietä pitkin jonkun pakoon pinkovan takana ja yrittää osoittaa lämpöä ja mitä kaikkea höyryjä siitä lähteekään... Pinkoja vain ei suin surminkaan halua sitä lämpöä, lempeä ja lehmäntuoksua mitä siitä irtoaisi jos vain saisi sen hönkiä... 🐄
- poiuytrdfgh
Mutta en ole lainkaan lehmämäinen. :)
Joku muu otus siihen tilalle kannattaisi keksiä.
En oo ihan samaa mieltä. En aio enää täysin miellyttää ihmisiä lukkiutumalla kuten ennen. - Mutta_
poiuytrdfgh kirjoitti:
En oo ihan samaa mieltä. En aio enää täysin miellyttää ihmisiä lukkiutumalla kuten ennen.Mutta mitä jos syntyy kahakka?
- Oletko
poiuytrdfgh kirjoitti:
En oo ihan samaa mieltä. En aio enää täysin miellyttää ihmisiä lukkiutumalla kuten ennen.Oletko sitä mieltä, että rajat on tehty rikottaviksi? Että jos ihmiset näyttävät sinulle merkkejä siitä että olet ylittämässä heidän rajojaan niin sinä vain jatkat? Ettäkö tuo on edistystä?
Voisin hiukan paremmin ymmärtää jos kyse jostain väittelyistä älyllisellä tasolla, että et tahdo olla aina se luovuttaja.
Mutta tuo ei ihan nyt mene läpi että osoittelet tunteitasi vaikka toiset eivät sitä sinulta halua.
Selitäpä hiukan tätä. - poiuytrdfgh
mikä myönteisistä tunteista tekee sellaista että niitä ei saa omin päin ilmaista, mutta kielteisiä saa kuten sinäkin täällä minua kohtaan ? miksi esim vihan ilmaisu vastoin toisen tahtoa on ok, mutta ei lempeyden osoituksen? miksi äkäisluontoisilla ihmisillä olisi tunteidensa ilmaisun yksinoikeus ?
- poiuytrdfgh
lempeiden pitää nököttää mykkinä ja vetäytyneinä samalla kun toisen raivoaa yli rajojen ?
- poiuytrdfgh
lempeää saa hyökkäillä, mutta hyökkäilijää ei saa rakastaa ?
- poiuytrdfgh
toisen vihaaminen lupaa kysymättä on ok, mutta ei rakastaminen ?
- poiuytrdfgh
Mikä tekee luvattomasta rakastamisesta luvatonta vihaamista pahempaa ?
- poiuytrdfgh
Ilmankos sitten luureissa on niin vihaisia ihmisiä jotka koko aika epäilevät soittajia vihaisiksi.
Kaikki ovat vihaisia, koska se on sallittua, mutta rakkaus ei ? - poiuytrdfgh
Vihainen ihminen vastaa juuriin: "Jaahan, olet varmaankin vihainen ja katkera !"
En minä ole, mieluummin rakastan !
Asiallinen vihainen vastaaja raivona: "Kuinka kehtaat, etkä pysy rajoissasi !!!!" - Saa_sekä
poiuytrdfgh kirjoitti:
toisen vihaaminen lupaa kysymättä on ok, mutta ei rakastaminen ?
Saa sekä vihata että rakastaa, mutta kummankin tunteen ilmaiseminen on taitolaji. Kumpikin tunne herättää myös vastareaktion herkästi. Kyllä negatiivisten tunteiden ilmaisuillakin on rajansa koska ne menevät liian pitkälle. Häkkikin heilahtaa kun tarpeeksi vihaansa osoittaa...
Minusta ei ole niin pardoksaalista kuin sinusta, että myös rakastaminen voi mennä liian pitkälle. Jos rakkaus on yksipuolista, siitä voi itsekseen haaveilla että jos vaikka toteutuisi, mutta on tosi vaarallista sinnikkäästi osoitella rakkauttaan jos se ei saa vastakaikua.
Pahimmat on noita vainoajia joista amerikkalaiset yösarjat kertovat...kun tulee sitten raiskaaja vainoaja jonkun yksinäisen kotiin jopa.
Mitä tulee tämän palstan suunsoittoon tms. niin se on täällä perinne. En tuomitsisi sitä koska suurin osa täällä keikoilevista on narsistien uhreja ja syy siihen sinisilmäisyys jolloin näi näkemättä pimeä puoli. - poiuytrdfgh
Miten rakkaus liittyy raiskaajiin ja vainoajiin ? Eikö raiskaajat ja vainoajat liity vihaan ?
- Yleensä
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mikä tekee luvattomasta rakastamisesta luvatonta vihaamista pahempaa ?
Yleensä se on sama tyyppi joka sekä vihaa luvattomasti että rakastaa luvattomasti.
Jos rakastaa todella, ei tahdo sitä kohdetta vahingoittaa ja pystyy ottamaan huomioon sen toisenkin tunteet. Jos ne tunteet eivät minulle syki niin minun on jätettävä hänet rauhaan. Sensijaan jos en kukkuakaan välitä hänestä, vaan vain omien tunteitteni tyrkyttäminen on tärkeää, niin jossain sairaassa piilovihassani sitten häiriköin tunteillani kohdetta.
Mies saattaa toteuttaa sitä tunnettaan ahdistelemalla seksuaalisesti ja jopa raiskata. Sanomattakin on selvää että kyseessä ei silloin ole rakkaus kunnioituksineen vaan julma seksuaalinen väkivalta. - Eivät
poiuytrdfgh kirjoitti:
Miten rakkaus liittyy raiskaajiin ja vainoajiin ? Eikö raiskaajat ja vainoajat liity vihaan ?
Eivät aina ihan tismalleen. Raiskaus voi liittyä myös ymmärtämättömyyteen. Ei vain ymmärrä että se on sikaväärin ja pistää omat seksuaaliset ruumiilliset tunteensa sen toiseen sanaa vastaan ja ylittää sen toisen kiellot.
- poiuytrdfgh
Jo on maailma kiero jos rakkaus yhdistyy assosiaatioissa lähinnä raiskaajiin ja vainoajiin tai sinnepäin. Mun mielestä sotaan ne liittyy.
- poiuytrdfgh
Kuulostaa sairaalle. Minun rakkauteni ei ikinä miksikään sairaaksi piilovihaksi käänny. Rakkaus on rakkautta ja se on siinä.
- poiuytrdfgh
Oisko minun nyt syytä olettaa että vihaajani salaa rakastavat minua jos samat ihmiset noita molempia tuntee ?
- Kun_löyt
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kun löytyy niitä ihmisiä joille vain minä-minä-minä on tärkeä, eikä niiden muiden mielipide paljoa paina ja halutaan jopa loukata ja nöyryyttä niitä muita. Että tekee itsestään vaikka tasa-arvoisen raiskaamalla muka.
- Arvostatko
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuulostaa sairaalle. Minun rakkauteni ei ikinä miksikään sairaaksi piilovihaksi käänny. Rakkaus on rakkautta ja se on siinä.
Arvostatko rakkautesi kohdetta niin että et vahingoita heidän tunne-elämäänsä häiriköimällä jos nämä eivät sellaisia tunteidenosoituksia sinulta halua?
- poiuytrdfgh
Eivät kirjoitti:
Eivät aina ihan tismalleen. Raiskaus voi liittyä myös ymmärtämättömyyteen. Ei vain ymmärrä että se on sikaväärin ja pistää omat seksuaaliset ruumiilliset tunteensa sen toiseen sanaa vastaan ja ylittää sen toisen kiellot.
No ruumiillinen seksuaalisuus on eri asia. En minä sitä sotke kuviion kun tunteita ilmaisen.
- Ne_luult
poiuytrdfgh kirjoitti:
Oisko minun nyt syytä olettaa että vihaajani salaa rakastavat minua jos samat ihmiset noita molempia tuntee ?
Ne luultavasti kadehtivat sinua, jos ei ole selvää syytä vihata.
Vihaaja-kadehtijat ovat narsisteja/narsistisia ihmisiä tai muuten vain kypsymättömiä. - poiuytrdfgh
Arvostatko kirjoitti:
Arvostatko rakkautesi kohdetta niin että et vahingoita heidän tunne-elämäänsä häiriköimällä jos nämä eivät sellaisia tunteidenosoituksia sinulta halua?
En koe edes asioita tollasella tasolla vaan filosofisemmin
- poiuytrdfgh
Se mua just ahdostaa kauheesti jos mua tulkitaan tuolla tavalla väärin. En ole niin eläimellinen olento alkuunkaan.
- MInua
poiuytrdfgh kirjoitti:
No ruumiillinen seksuaalisuus on eri asia. En minä sitä sotke kuviion kun tunteita ilmaisen.
Minua ahdistellut juuri asp-mies (kaksikin) tuneineen. En osaa sanoa, mikä oli lähtökohta mutta kumpikin yritti fyysistä yhteyttä ja piti väkivalloin otteessaan minua. Tappeluhan siitä syntyi jolloin pääsin kuin pääsinkin karkuun.
- No_jotain
poiuytrdfgh kirjoitti:
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. Siksi en ensinnäk''n meinaa uskaltaa ilmaista myönteisiä tunteitani, mutta jos kumminkin ilmaisen niin siitä ei seuraa mitään erityisen hyvää, vaan ongelmia."Omituisesti minun on kaikkein vaikeinta onnistua jakamaan myönteisimpiä tunteitani.
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. "
No jotain tuossa nyt kuitenkin on. Ei ihmiset lukkiinnu luontevassa älyllisessä keskustelussa. - Taatusti
poiuytrdfgh kirjoitti:
Se mua just ahdostaa kauheesti jos mua tulkitaan tuolla tavalla väärin. En ole niin eläimellinen olento alkuunkaan.
Taatusti niitä minun ahdistelijoitanikin ahdisti ihan kauheasti minun tulkintani heistä, että yrittivät raiskata. Eivät taatusti pitäneet siitä tulkinnasta.
- poiuytrdfgh
Mutta minua ahdistaa ihmset, jotka katsovat sairaita elokuvia (jollaisia en koskaan edes katso) ja sitten kun minä osun kohdalle alkavat projisoida minuun sairaita mielikuvituksia, niin hyvinkin saattaisin olla koskaan antamatta periksi semmosessa tilanteessa koska semmonen projisointi on todella oksennuttavaa ja vaikuttaa vointiini. Tulee tarve saada semmonen loppumaan.
- poiuytrdfgh
No_jotain kirjoitti:
"Omituisesti minun on kaikkein vaikeinta onnistua jakamaan myönteisimpiä tunteitani.
Toiset ihmiset jotenkin lukkiutuvät siinä vaiheessa täysin, jos minulla on jotain myönteistä tunneilmaisua. "
No jotain tuossa nyt kuitenkin on. Ei ihmiset lukkiinnu luontevassa älyllisessä keskustelussa.Entäs jos älyllinen keskustelija vaan on luonnoltaan emotionaalinen henkilö ?
He lukkiutuu nähdäkseni siksi, eikä siksi että olis jotain oikeeta aihetta. - poiuytrdfgh
MInua kirjoitti:
Minua ahdistellut juuri asp-mies (kaksikin) tuneineen. En osaa sanoa, mikä oli lähtökohta mutta kumpikin yritti fyysistä yhteyttä ja piti väkivalloin otteessaan minua. Tappeluhan siitä syntyi jolloin pääsin kuin pääsinkin karkuun.
Minust tuntuu omituiselta että vertaat herkkisnaiseen toistuvasti ilmeisesti voimakkaiden miesten tekemisiä- Se uulostaa jotenkin vinksahtaneelle. Minä en ole mikään aspergermies. Olen hyvin erilainen isästänikin. Niin erilainen ja niin paljon herkempi että kommunikaatio on lähes mahdotonta ihan s iksikin,
- Miten_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Entäs jos älyllinen keskustelija vaan on luonnoltaan emotionaalinen henkilö ?
He lukkiutuu nähdäkseni siksi, eikä siksi että olis jotain oikeeta aihetta.https://www.urbaanisanakirja.com/word/emotionaalinen/
" Emotionaalinen puoli taas on jotakin vaikeammin selittävää. Se luo ja varastoi tunteet toisia ihmisiä kohtaan monien muiden asioiden ohella. Se kontrolloi sosiaalista käyttäytymistämme, mielialojamme, koko persoonaamme. "
Miten kukaan voi tehdä toisista ihmisistä johtopäätöstä että heidän emootionsa eivät toimisi kuten itsen? Varsinkin jos noita toisia on useita, eikä vain yksi kuten minulla se narsisti-psykopaatti. - Blondiuskin
poiuytrdfgh kirjoitti:
Minust tuntuu omituiselta että vertaat herkkisnaiseen toistuvasti ilmeisesti voimakkaiden miesten tekemisiä- Se uulostaa jotenkin vinksahtaneelle. Minä en ole mikään aspergermies. Olen hyvin erilainen isästänikin. Niin erilainen ja niin paljon herkempi että kommunikaatio on lähes mahdotonta ihan s iksikin,
Blondiuskin on henkinen ominaisuus...
- poiuytrdfgh
Arvaas mitä minulle teki aikoinaan yksi mies ilman lupaa. ..vieraahko. Nosti minut yhtäkkiä ilmaan räpiköimään. Asia selvisi sovinnollisesti.
- Täysin
poiuytrdfgh kirjoitti:
Entäs jos älyllinen keskustelija vaan on luonnoltaan emotionaalinen henkilö ?
He lukkiutuu nähdäkseni siksi, eikä siksi että olis jotain oikeeta aihetta.Täysin käsittämätöntä että jonkun emotionaalisuus saisi ketään lukkiutumaan. Ennemminkin se että niisä emootioissa on jotain vikaa.
- Minua
poiuytrdfgh kirjoitti:
Arvaas mitä minulle teki aikoinaan yksi mies ilman lupaa. ..vieraahko. Nosti minut yhtäkkiä ilmaan räpiköimään. Asia selvisi sovinnollisesti.
Minua on nosteltu ja pyöritelty ties miten, mutta jos se on leikillistä eikä asiasta todellakaan synny epäsopua, niin siinä on ehkä luettu tilanteita oikein.
Ilman lupaa ja ilman lupaa...
Ihan en vertaisi raiskaukseen. - poiuytrdfgh
Tosin on minua nuorena aikuisena mukana kuljetettu reppuselässä ihan luvallakin,
- poiuytrdfgh
En ymmärtänyt selitystäsi. .
- Olen_melk
poiuytrdfgh kirjoitti:
"Minust tuntuu omituiselta että vertaat herkkisnaiseen toistuvasti ilmeisesti voimakkaiden miesten tekemisiä- Se uulostaa jotenkin vinksahtaneelle. "
Olen melkoisen varma että tilanne johtui nimenomaan noiden konnien poikkeavasta aspergerymmärryksestä. Olen lukenut että asperger voi ryhtyä seksuaaliseen ahdisteluun juuri jostain kummallisesta aspergersyystä, eivätkä he tarkoita teollaan sillä tavoin pahaa kun raaemmat raiskaajat. Eli että heillä ei sitä hallinnan ja alistuksen halua tuossa niinkään, vaan joku muu syy.
Tahtoisinpa tietää mikä emootio noilla rajojen ylittelijöillä pyöri siellä korvien välissä.
Mitä ne yrittivät sillä teollaan osoittaa? Tyydytellä omia halujaan? Kun kummallakin oli kumppanikin niin miksi kimppuunkäyminen ja väkivalta? Lempeät lampaanilmeet kummallakin päällä. Että mukamas vaan oli sellainen tunne...
Ja siis minusta viis. - Niin_
poiuytrdfgh kirjoitti:
En ymmärtänyt selitystäsi. .
Niin vertailet kaverilliseen leikittelyyn minun raiskaustapaustani.
- Jonkunl
poiuytrdfgh kirjoitti:
"Minust tuntuu omituiselta että vertaat herkkisnaiseen toistuvasti ilmeisesti voimakkaiden miesten tekemisiä-"
Jonkunlaisena herkkiksinä ne "miehetkin" itseään pitivät. - poiuytrdfgh
Olen_melk kirjoitti:
"Minust tuntuu omituiselta että vertaat herkkisnaiseen toistuvasti ilmeisesti voimakkaiden miesten tekemisiä- Se uulostaa jotenkin vinksahtaneelle. "
Olen melkoisen varma että tilanne johtui nimenomaan noiden konnien poikkeavasta aspergerymmärryksestä. Olen lukenut että asperger voi ryhtyä seksuaaliseen ahdisteluun juuri jostain kummallisesta aspergersyystä, eivätkä he tarkoita teollaan sillä tavoin pahaa kun raaemmat raiskaajat. Eli että heillä ei sitä hallinnan ja alistuksen halua tuossa niinkään, vaan joku muu syy.
Tahtoisinpa tietää mikä emootio noilla rajojen ylittelijöillä pyöri siellä korvien välissä.
Mitä ne yrittivät sillä teollaan osoittaa? Tyydytellä omia halujaan? Kun kummallakin oli kumppanikin niin miksi kimppuunkäyminen ja väkivalta? Lempeät lampaanilmeet kummallakin päällä. Että mukamas vaan oli sellainen tunne...
Ja siis minusta viis.Tiedätkö mitä, minä koen kirjoitustyylisi minua kohtaan emotionaalisesti ahdistelevaksi !
Vertaat minua johonkin mielestäsi raiskausaikeissa oleviin miehiin. Oletko aivan järjissäsi ?
Mielestäni käytöksesi on hyvin törkeää ja rajoja ylittävää. - poiuytrdfgh
Mieti ensin mitä sinulla on korviesi välissä kun liität näitä asioita minuun ?
- Eli_melk
Niin_ kirjoitti:
Niin vertailet kaverilliseen leikittelyyn minun raiskaustapaustani.
Eli melkoista vähättelyä...
Koin että naispuolinen aspergerystäväni myös vähätteli samaan tapaan tuota kokemaani väkivaltaa ja sanottakkoon vielä, raiskauksien yrittämistä, -jäi siis yritykseksi koska pääsin karkuun kovia keinoja käyttämällä.
Tietenkään en koskaan kokenut, että naispuolinen aspergerystäväni olisi mitenkään suvainnut moista, -ei ikinä, mutta joki ei napsahda kohdilleen. Ei pystynyt olemaan aidosti pahoillaan eikä minun puolellani, vaan haki selitystä mielensä sisällä... Miksi ihmeessä? - poiuytrdfgh
Kirjoitustyylisi oksettaa minua...oikeesti...
vertaat raiskaajiksi nimeämiäsi ihmisiä vieraisiin tuntemattomiin ihmisiin ja vieläpä eri sukupuoleen ? Jotenkin tosi sairasta. Ottaen huomiion että vielä itte olen voinut joutua sinua alistetumman asemaan nuorena. Mutta haluan sivuuttaa aiheen. - Kysyn
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tiedätkö mitä, minä koen kirjoitustyylisi minua kohtaan emotionaalisesti ahdistelevaksi !
Vertaat minua johonkin mielestäsi raiskausaikeissa oleviin miehiin. Oletko aivan järjissäsi ?
Mielestäni käytöksesi on hyvin törkeää ja rajoja ylittävää.Kysyn sinulta, miksi koet että muiden ihmisten tunteisiin ei tarvitse vastata esim. hillitsemällä itseään. Olen varma että kyse samasta aspergerominaisuudesta jolla ylitellään toisten rajoja jossain tunnepuolella.
Teko tietenkin eri. Mutta piirre sama.
Sinä ehkä pystyisit vastaamaan.
Nytkään et ole sinäkään pahoillasi minun kokemuksestani vaan syytät minua huonosta käytöksestä palstalla. - poiuytrdfgh
En ole kommentoinut lainkaan sinulle tapahtunutta, vaan ainoastaan itseäni koska sotket kokemuksiani minuun vieraaseen ihmiseen. Onko sinulla rajat ihan sekaisin. Oletko humalassa tai jotain ?
- poiuytrdfgh
Kysyn kirjoitti:
Kysyn sinulta, miksi koet että muiden ihmisten tunteisiin ei tarvitse vastata esim. hillitsemällä itseään. Olen varma että kyse samasta aspergerominaisuudesta jolla ylitellään toisten rajoja jossain tunnepuolella.
Teko tietenkin eri. Mutta piirre sama.
Sinä ehkä pystyisit vastaamaan.
Nytkään et ole sinäkään pahoillasi minun kokemuksestani vaan syytät minua huonosta käytöksestä palstalla.Minä olen ollut se hillityistä hillityin, mutta kun aivovaurioiduin ja melkein kuolin, en ole enää pitänyt niin tarkkaa siitä vaikka nyt vähän ehtisin ilmaista rakkauttakin elinaikanani.
- Olen_tun
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kirjoitustyylisi oksettaa minua...oikeesti...
vertaat raiskaajiksi nimeämiäsi ihmisiä vieraisiin tuntemattomiin ihmisiin ja vieläpä eri sukupuoleen ? Jotenkin tosi sairasta. Ottaen huomiion että vielä itte olen voinut joutua sinua alistetumman asemaan nuorena. Mutta haluan sivuuttaa aiheen.Olen tuntenut sen verran läheisesti sen monta aspergeria, kumpaakin sukupuolta eri ikäisinä.
Tunnepuolella se rajojen ylittely on heillä kaikilla. Muut närkästyvät mutta nämä vain saattavat jopa nauraa. Ja ne isot miehet nauroivatkin vielä siinä vaiheessa kun ei ollut isoa pelkoa siellä peräpäässä.
Et ole vieläkään kertonut että olisit hitustakaan pahoillasi minun kokemastani.
Minä olen aikoinani sanonut että olen hyvin pahoillani sinun kokemastasi. - poiuytrdfgh
Sitä paitsi minulla on oma elämäntarinani takanani miksi muutin tapani. Nimittäin niin kauan kun olin hyvin vetäytyvä, minua jonkin verran ahdisteltiin. Tilanne muuttui vasta kun alkoin itse ekspressiiviseksi. Miehet kai vähä n pelkää jotenkin ekspressiivisyyttä, vaikka se tuntuu minulle vähän hassulta.
- En_ole_
poiuytrdfgh kirjoitti:
En ole kommentoinut lainkaan sinulle tapahtunutta, vaan ainoastaan itseäni koska sotket kokemuksiani minuun vieraaseen ihmiseen. Onko sinulla rajat ihan sekaisin. Oletko humalassa tai jotain ?
En ole humalassa ja kaikki ymmärrys tallella. Mutta tahotoisin todellakin tietää mitä päässä pyörii kun toisen emotionaalisia rajoja ei kunnioiteta.
Luultavasti niillä miekkosillakin oli jotain haluja elää ennekuin kuolo koittaa. Kummallakin tiukkoja tilanteita menneisyydessä.
Minäkin olen ollut luultavasti melko lähellä lähtöä muutamankin kerran elämässäni, tosin ulkoisista tekijöistä johtuen. Ihmisen elämä on herkillä joskus. Silti pitäisi olla kiitollinen siitä mitä on saanut pitää ja jatkaa elämäänsä kun on kerran saanut jatkaa. Mielestäni ei tuo minullekaan mitään lisäoikeuksia varsinkaan muiden oikeuksia polkemalla. - poiuytrdfgh
Olen_tun kirjoitti:
Olen tuntenut sen verran läheisesti sen monta aspergeria, kumpaakin sukupuolta eri ikäisinä.
Tunnepuolella se rajojen ylittely on heillä kaikilla. Muut närkästyvät mutta nämä vain saattavat jopa nauraa. Ja ne isot miehet nauroivatkin vielä siinä vaiheessa kun ei ollut isoa pelkoa siellä peräpäässä.
Et ole vieläkään kertonut että olisit hitustakaan pahoillasi minun kokemastani.
Minä olen aikoinani sanonut että olen hyvin pahoillani sinun kokemastasi.Vittu ku olet hankala. Ei olis huvittanu kertoa täällä että ite en oikein ole tullut Aspergerian kanssa toimeen. En perkele halua sekaantua aiheeseesi !
- Joo_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Sitä paitsi minulla on oma elämäntarinani takanani miksi muutin tapani. Nimittäin niin kauan kun olin hyvin vetäytyvä, minua jonkin verran ahdisteltiin. Tilanne muuttui vasta kun alkoin itse ekspressiiviseksi. Miehet kai vähä n pelkää jotenkin ekspressiivisyyttä, vaikka se tuntuu minulle vähän hassulta.
Joo. Ei saa jäädä piiloon väärinkohtelun kanssa. On hyvä tuoda esiin itseään riittävästi. En silti ymmärrä mitä tekemistä sillä on jonkun rakkauden osoittelemisen kanssa. Voi kai sitä pyrkiä esiin ihan muillakin keinoin ja juurikin keskustelun kautta.
- Kiitos_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Vittu ku olet hankala. Ei olis huvittanu kertoa täällä että ite en oikein ole tullut Aspergerian kanssa toimeen. En perkele halua sekaantua aiheeseesi !
Kiitos! Kiva tunnustus, tuosta minä pidän. Ei ole ihan mutkaton ominaisuus ja voi tulla vakavia juttuja esiin. Ihan todella hankalia juttuja. Minä saan olla iloinen että en joutunut lusimaan niiden toimesta jos olisi tapahtunut joitan pahempaa siinä minun pakovaiheessani. Maalailivat minun mustasukkaisuudekseni että käytin voimaa.
<<<Minäkään en olisi halunnut sekaantua minun juttuuni.>>> - poiuytrdfgh
Miten_ kirjoitti:
https://www.urbaanisanakirja.com/word/emotionaalinen/
" Emotionaalinen puoli taas on jotakin vaikeammin selittävää. Se luo ja varastoi tunteet toisia ihmisiä kohtaan monien muiden asioiden ohella. Se kontrolloi sosiaalista käyttäytymistämme, mielialojamme, koko persoonaamme. "
Miten kukaan voi tehdä toisista ihmisistä johtopäätöstä että heidän emootionsa eivät toimisi kuten itsen? Varsinkin jos noita toisia on useita, eikä vain yksi kuten minulla se narsisti-psykopaatti.No jos heidän emootiot toimisi saman tyyppisesti kuin minun niin ei he käyttäytyisi kuten käyttäytyvät vaan kuten minä käyttäytyisin vastaavassa tilanteessa. Kuuntelen kunnioittavasti jos joku haluaa kertoa minulle tunteistaan asiallisesti. Ja yleensä olen kohtelias jopa huijarelle, jotka saattaa selittää suurta rakkautta ihan muissa tarkoituksissa.
- poiuytrdfgh
Minä vastaan jotain että ok mä ymmärrän että hänellä on semmosia tunteita, että sepä kaunista , mutta mun on kerrottava että mulla ei ole samanlaisia. Kerrankin joku kysyi minulta että pidänkö häntä jonain ahdistelijana, niin vastasin kohteliaasti että en toki.
- poiuytrdfgh
Siis en ole emootioita tuomitseva henkilö
- poiuytrdfgh
Ja sitä paitsi kokemukseni mukaan häiritsevä henkilö rauhoittuu yleensä kun olen näin.
- poiuytrdfgh
Joo_ kirjoitti:
Joo. Ei saa jäädä piiloon väärinkohtelun kanssa. On hyvä tuoda esiin itseään riittävästi. En silti ymmärrä mitä tekemistä sillä on jonkun rakkauden osoittelemisen kanssa. Voi kai sitä pyrkiä esiin ihan muillakin keinoin ja juurikin keskustelun kautta.
Mun mielestäni rakkaus on maailman paras asia ja on tosi sääli jos se jää koko elämän ajaksi ilmaisematta ko se on arvokkainta mitä on olemassa. Sen takia.
- poiuytrdfgh
Mu mielestä, jos tuntee sydömessään rakkautta, se on kuin jalokivi joka olis syytä jakaa muiden kanssa, eikä vain piilotella itsellään yksityisomaisuutena.
- Niin_en
poiuytrdfgh kirjoitti:
Minä vastaan jotain että ok mä ymmärrän että hänellä on semmosia tunteita, että sepä kaunista , mutta mun on kerrottava että mulla ei ole samanlaisia. Kerrankin joku kysyi minulta että pidänkö häntä jonain ahdistelijana, niin vastasin kohteliaasti että en toki.
Niin en ollut tuon tapahtuman aikoihin selittämässä ollenkaan tunteitani, vaan ihan olisin mieluiten keskustellut sisustuksesta joka silloin mielestäni meillä ajankohtainen aihe. Ja miksi ei muustakin ajankohtaisesta.
Mutta se muu sakki ei minkäänlaisia käytösoppeja harrastanutkaan. Se kuinka syvällä uivat on vieläkin minusta hämmästyttävää. MInusta jossain mielessä vielä syvempää shittiä kuin narsisti-psykopaatilla, jos näitä voi verrata. Narsisti-psykopaatti nimittäin jollain tasolla ymmärsi että hänen touhuilunsa provosoivat. Nämä asp-ihmiset eivät näemmä ymmärtäneet tekoaan.
Minullakin mennyt todella kauvan että ymmärrän että heillä ei oikeastaan mitään sellaista moraalia kuin minulla. Eivät ole edes yksiavoisia, vaan ihan ryhmäjutut niiden tapa elää ilmeisesti.
Olen lukenut aspergerista että ovat moninaisempia kuin muut. Minun naispuolinen asp-kaveri yksiavioinen. - Onneksi
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mu mielestä, jos tuntee sydömessään rakkautta, se on kuin jalokivi joka olis syytä jakaa muiden kanssa, eikä vain piilotella itsellään yksityisomaisuutena.
Onneksi noita jalokiviä on yleensä kaikilla. Vain ihan ne synkimmät eivät kykene rakkautta koskaan tuntemaan, ne narsistit ja pyskopaatit.
Minä käsitän kaikenkarvaisen rakkaudenjulistuksen tunkelevaisena yleensä. Minä tulen toimeen sen kanssa mitä saan ja mitä olen saanut, en tarvitse mitään luonnotonta lisää.
Minun naispuolinen asp-tuttu on jossain vaiheessa myös herännyt julistamaan jotain kummaa rakkautta... Sanoisin kuitenkin että teki itsensä ennemminkin epämiellyttäväksi ja omituiseksi. Silloinen miesystäväni katsoikin häntä vähän kieroon ja lohkaisi tervästi... Taisi jopa osua.
Eli miehet käsittelevät väärin mielellään.
Minusta ei ole mitenkään harvinaista että nainen on seksuaalisesti agressiivinen, jollalailla tuollainen mielellään käsitetään. Muut naiset eivät pidä ja miehet joko ottavat tilaisuudesta kiinni tai jotain sen tapaista. Haluatko olla miesmagneetti joka riitaantuu toisten naisten kanssa? Noita on maailma pullollaan nykyään. - Kuule
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuule kun jokaisella on omansa (lukuunottamatta niitä narsisteja ja psykopaatteja).
Niin sellaisesta julistamisesta tulee vähän sellainen olo että mikä tuo nyt luulee olevansa.
Empatian osoittaminen sivistyneellä tasolla on tietenkin suotavaa. Minä pidän myös älyllisestä ymmärryksestä. - poiuytrdfgh
Kuitenkin tyypillisesti aspergeriin kuuluu voimakas moraalitaju ja psykopatiaan ei. Yksittäiset ihmiset ovat mitä ovat, jollain voi olla väärä diagnoosikin.
- poiuytrdfgh
Kuule kirjoitti:
Kuule kun jokaisella on omansa (lukuunottamatta niitä narsisteja ja psykopaatteja).
Niin sellaisesta julistamisesta tulee vähän sellainen olo että mikä tuo nyt luulee olevansa.
Empatian osoittaminen sivistyneellä tasolla on tietenkin suotavaa. Minä pidän myös älyllisestä ymmärryksestä.emootiot eivät ole älyn vastaista. Ja mun mielestä sillä ei ole väliä jos joku ajattelee mikä tuo luulee olevansa. Semmosesta turhamaisesta syystä typerää jättää arvokas rakkaus ilmaisematta.
- poiuytrdfgh
Onneksi kirjoitti:
Onneksi noita jalokiviä on yleensä kaikilla. Vain ihan ne synkimmät eivät kykene rakkautta koskaan tuntemaan, ne narsistit ja pyskopaatit.
Minä käsitän kaikenkarvaisen rakkaudenjulistuksen tunkelevaisena yleensä. Minä tulen toimeen sen kanssa mitä saan ja mitä olen saanut, en tarvitse mitään luonnotonta lisää.
Minun naispuolinen asp-tuttu on jossain vaiheessa myös herännyt julistamaan jotain kummaa rakkautta... Sanoisin kuitenkin että teki itsensä ennemminkin epämiellyttäväksi ja omituiseksi. Silloinen miesystäväni katsoikin häntä vähän kieroon ja lohkaisi tervästi... Taisi jopa osua.
Eli miehet käsittelevät väärin mielellään.
Minusta ei ole mitenkään harvinaista että nainen on seksuaalisesti agressiivinen, jollalailla tuollainen mielellään käsitetään. Muut naiset eivät pidä ja miehet joko ottavat tilaisuudesta kiinni tai jotain sen tapaista. Haluatko olla miesmagneetti joka riitaantuu toisten naisten kanssa? Noita on maailma pullollaan nykyään.Rakkaus on mulle sydämen asia, ei aggressiivista seksuaalisuutta. En jatka tätä yököttävää keskustelua. Good night. Tosi monilla tosin on tommosia juttuja, Siksi viihdynkin yksinäni. ..ja jatkan mielläni selibaattia jossa olen viettänyt ihan sujuvasti vuosikymmeniäkin. ..eikä mulle ole mikää ongelma jatkaa edelleen...heh
- Siihen_voi
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuitenkin tyypillisesti aspergeriin kuuluu voimakas moraalitaju ja psykopatiaan ei. Yksittäiset ihmiset ovat mitä ovat, jollain voi olla väärä diagnoosikin.
Siihen voi kuulua. Myös noilla tuntemillani sen suuntaista pähkäilyä. Mutta jostain syystä heidän rakkaudenjakoyrityksensä ei kuulunut sen asian piiriin tai käsittivät sen toisin. He yrittivät pitää vain hauskaa omasta mielestään ja saada jotain hyvitystä kärsimistään vääryyksistä (suorittamieni kuulustelujen perusteella).
- poiuytrdfgh
Olen siitä samaa mieltä, että rakkaus on mm. oikeudenmukaisuuden jakoa.
- Niin_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Olen siitä samaa mieltä, että rakkaus on mm. oikeudenmukaisuuden jakoa.
Niin oletko siis sitä mieltä että voi olla oikeudenmukaista jos raiskataan joku?
Vai mistä olet samaa mieltä? - poiuytrdfgh
En tietenkään ole sitä mieltä- Miksi kyselet noin 'ällöjä ? Minulla EI ole rikollisen ajatusmaailmaa. Onko sinulla?
- poiuytrdfgh
Jos nyt vielä paljastan yksityisasiani niin mulle on ollut suhteessa miehiin aina se ongelma, että minä haluaisin sydämen juttua ja he seksiä, eikä tuosta ole vielä koskaan tullut yhteisymmärrystä, ni siks olen sinkku. Mulla ei ole minimaalisintakaan kokemusta miehen seksuaalisesta jahtaamisesta koko elämäni ajalta.
- poiuytrdfgh
Oon kyllä sen verran vanhanaikanen että en minä kyllä miestä alkaa seksuaalisesti jahtaamaan, tuntui minulle emotionaalisesti hyvin oudolle,
- poiuytrdfgh
siis tuntuisi, ei luonnistuisi kylläkään...mulle tulis nöyryytetty olo ja vaikka mitä...tuntisin jotenkin menettäväni naiseuteni ja muuttuvani mieheksi mikä olis epämiellyttävä tunne jne...
- Minulla
poiuytrdfgh kirjoitti:
siis tuntuisi, ei luonnistuisi kylläkään...mulle tulis nöyryytetty olo ja vaikka mitä...tuntisin jotenkin menettäväni naiseuteni ja muuttuvani mieheksi mikä olis epämiellyttävä tunne jne...
Minulla samantapainen ajatus tuosta asiasta ja itsestäni, että annan miesten jahdata jos jonkun täytyy jahdata.
Miksi rakkaus olisi erityisen arvokasta, jos sitä kerran on jokaisella joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta? - poiuytrdfgh
Narsistit noin ajattelee rakkaudesta,
Mun pitäs nyt vihdoin oppia kuuntelemaan mun tunteitani että tämä palsta tuotta mulle huonovointisuutta ja poistua. - Niin_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Narsistit noin ajattelee rakkaudesta,
Mun pitäs nyt vihdoin oppia kuuntelemaan mun tunteitani että tämä palsta tuotta mulle huonovointisuutta ja poistua.Niin en tarkoittanut että ei olisi arvokasta, mutta mikä siitä tekee erityisen arvokasta? Jos ja kun sitä kerran on kaikilla (lukuunottamatta jne.)
Ja millä tavoin sitä ikäänkuin voi jakaa ja miksi sitä pitää jakaa, kun sitä kerran on kaikilla (paitsi jne) - Minusta
Minusta rakkaus on hengen liitännäinen. Eli kun ihmisellä on henki niin hänellä on myös rakkaus ja muuta mitä siihen ihmiseen kuuluu.
sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen
"Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla."
Eli ennemmin jakaisin vapautta kuin rakkautta. On tekijöitä ja epäkohtia jotka estävät useita ihmisiä olemasta vapaita. - poiuytrdfgh
No minä en näe täällä maailmassa rakkautta mitenk'ään ylenpalttisesti, että mun mielestä sitä ei voi olla mitenkään liikaa vaikka kaikki antaisivat kaikkensa
- poiuytrdfgh
Joo kyllä vapaus on tärkeä, mutta mä lähden nyt tältä palstalta koska minua on alannu ihan kauheesti ahdistaa tämä palsta, joten se on merkki jostain, hyvää jatkoa.
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo kyllä vapaus on tärkeä, mutta mä lähden nyt tältä palstalta koska minua on alannu ihan kauheesti ahdistaa tämä palsta, joten se on merkki jostain, hyvää jatkoa.
Niin olet ollut palstalla eilis aamusta alkaen näköjään seuraavan vuorokauden puolelle aamuviiteen.
Ettei ihme jos ahdistaa ja on huono olo
No toivottavasti ny alat hoksaamaan, et tää palstalla sinun olosi on ihan liiallista ja vaikuttaa terveyteesi ja hyvinvointiisi haitallisesti.
Se kun tekee sitä ihan tavan ihmisillekkin, silmät väsyy, niskaa jumittaa ja väitetään et ns. sininen valo vaikuttaa heikentävästi unen laatuun. Siitä puhumuttakaan, et tällä palstalla on paljon negtiivisuutta ja pahaa oloa, huonoa energiaa.
He jotka pyytävät ja yrittävät saada sinut kirjoittamaan lisää ja lisää, eivät välttämättä ole sinun ystäviäsi vaan päinvastoin.
No en tiedä ymmärrätkö, mutta piti taas yrittää saada ymmärtämään.
Valinta toki on sinunyhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin olet ollut palstalla eilis aamusta alkaen näköjään seuraavan vuorokauden puolelle aamuviiteen.
Ettei ihme jos ahdistaa ja on huono olo
No toivottavasti ny alat hoksaamaan, et tää palstalla sinun olosi on ihan liiallista ja vaikuttaa terveyteesi ja hyvinvointiisi haitallisesti.
Se kun tekee sitä ihan tavan ihmisillekkin, silmät väsyy, niskaa jumittaa ja väitetään et ns. sininen valo vaikuttaa heikentävästi unen laatuun. Siitä puhumuttakaan, et tällä palstalla on paljon negtiivisuutta ja pahaa oloa, huonoa energiaa.
He jotka pyytävät ja yrittävät saada sinut kirjoittamaan lisää ja lisää, eivät välttämättä ole sinun ystäviäsi vaan päinvastoin.
No en tiedä ymmärrätkö, mutta piti taas yrittää saada ymmärtämään.
Valinta toki on sinunNiin kun avasin tän palstan niin tää systeemi ilmoitti, et aloitukseeni oli tullut 76 kommenttia, katsomattakin tiesin, et poiu varmaan. Katoin kyllä et kaiku oli keskustelukumppaninasi.
Mutta joo, laitoin tuon edellisen, mut huomasin, et pari kommenttia oli tullut lisää, et oletkin jo täällä takaisin.
Mutta no kunhan taas yritin- poiuytrdfgh
Perustelen täällä pikkusen miksi en voinut perustella luurissa miksi toivoin että puhettani olisi uskottu. Ko minulta kysyttiin asiaa. Perustelu olisi majsanut niin paljon, että olisin joutunut ulosottoon. Voin perustella 1000 viestillä- Ja kun ei he uskonu sitäkään vain sanomalla yhdellä virkkeellä- Nin tässä nyt näyttöä ainakin kyvystä tekstimäärään.
poiuytrdfgh kirjoitti:
Perustelen täällä pikkusen miksi en voinut perustella luurissa miksi toivoin että puhettani olisi uskottu. Ko minulta kysyttiin asiaa. Perustelu olisi majsanut niin paljon, että olisin joutunut ulosottoon. Voin perustella 1000 viestillä- Ja kun ei he uskonu sitäkään vain sanomalla yhdellä virkkeellä- Nin tässä nyt näyttöä ainakin kyvystä tekstimäärään.
"Nin tässä nyt näyttöä ainakin kyvystä tekstimäärään. "
Niin, ilmeisesti et tosiaan ymmärrä, milloin liika on liikaa.
Koetko että runsas tekstimäärä on ikäänkuin positiivinen ominaisuus, on merkki siitä, että olet kyvykäs.
Tiedä sitten on olemassa vanha sanonta, että "puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa"
Jossain määrin sekin pitää paikkansa, liian usein me ihmiset emme malta kuunnella toista vaan riennämme oitis puhumaan ja kyllä useimmiten itsestämme, sitä minun, minulle minusta.
Toisaalta jos emme koskaan kerro mielipidettämme mistään asiasta, saatamme joutua sitten alistumaan kun muut määrävät tahdin.
Mutta joo, monologit kuuluvat Aspergeriin, mutta yhtälailla se saattaa liittyä myös narsismiin, joka on palstan aihe.
"Joku joka puhuu liikaa itsestään ei ole muodostanut selkeää rajaa itsensä ja ympäristönsä välillä. Heidän narsistinen persoonallisuutensa estää heitä tajuamasta, etteivät he ole maailman keskipiste. Siksi he kuvittelevat että on täysin normaalia että jokainen keskustelu keskittyy heihin.
Todellisuudessa heidän mieleensä ei edes juolahda, että heidän jaarittelunsa saattaisi kyllästyttää toisia. Ja vaikka se kerrottaisiin heille suoraan, he olettavat että toisella osapuolella on ongelma, ei heillä."
https://mielenihmeet.fi/ihmiset-jotka-puhuvat-puhuvat-ja-puhuvat-itsestaan/
Niin täällä sinulle on varmaan tehty selväksi useammallakin "suulla", että loputon jaarittelusi kyllästyttää, mutta joko ymmärryskyvyssäsi on vikaa ts. olet sairas tai sitten yksinkertaisesti olet hyvin itsekäs.
Mikä jälkimmäinen tarkoittaa ettet kykene ottamaan toisia ihmisiä huomioon.- poiuytrdfgh
Runsas tekstimäärä yksinkertaisesti todistaa, että eräät aiemmat väitteeni ovat pitäneet paikkansa.
- poiuytrdfgh
Minö olisin iloisempi jos kirjoittaisit lähinnä vain itsestäsi
- poiuytrdfgh
kaikki tuntemani narsistit mykkäilee silence treatmentia. Ykskään ei vedä monologia ainakaan pidempään.
- poiuytrdfgh
Mutta siis brittipsykologit vaatii diagnosoinnin lopettamista. Ehkä tuumme vielä elämään maailmassa jossa diagnoosit menettää merkityksensä entisenlaisinaan
- poiuytrdfgh
Hoet koko aika noita samoja virkkeitä, etkö kyllästy
- Voisi_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mutta siis brittipsykologit vaatii diagnosoinnin lopettamista. Ehkä tuumme vielä elämään maailmassa jossa diagnoosit menettää merkityksensä entisenlaisinaan
Voisi olla kiva että nekin tuet jaettaisiin muille joiden kyvyt valuneet hukkaan. Tukien saaminen kun yleensä vaati jonkinmoisen diagnoosin.
- Kuule
poiuytrdfgh kirjoitti:
kaikki tuntemani narsistit mykkäilee silence treatmentia. Ykskään ei vedä monologia ainakaan pidempään.
Kuule kun heidän elämänsä on monologi.
- Sinun_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Hoet koko aika noita samoja virkkeitä, etkö kyllästy
Sinun samoihin juttuihin aina samat vastaukset.. Mitä kummaa tuossa.
- poiuytrdfgh
Voisi_ kirjoitti:
Voisi olla kiva että nekin tuet jaettaisiin muille joiden kyvyt valuneet hukkaan. Tukien saaminen kun yleensä vaati jonkinmoisen diagnoosin.
Ehkä niinkuin sen brittimallin mukaan, että ihmisten vaikeudet kuvataan yksilöllisesti . Itse en ole psykologin asiakas vaan ainoastaan neurologian.
- poiuytrdfgh
tuo muutossuunnitelma ei liene koskevan neurologisia toimintarajoitteita, jotka ilmenee kyvyssä käytännön toimintoihin. koko lääketiedettä tuskin kuitenkaan ollaan missään lakkauttamassa.
- poiuytrdfgh
Olen todella kiinnostunut maailman tutkimisesta ja mun tehokkain tutkimusmetodi menee lopullisesti piloille, jos valehtelen jossain oleellisessa kohdassa kerrankin. Siksi en voi hyväksyä valehteluun vaatimista. Ilmiöitä ei pysty sen jälkeen koskaan tehokkasti tunnistamaan jos on jossain mutkassa kääntynyt valeen tielle.
- poiuytrdfgh
En ole motivoitunut valehtelemaan koska en itseasiassa hyödy siitä, koska valehtelemalla menettäisin parhaan ja minulle elämässäni mielenkiintoisimman kykyni. teen ajoittain niin tarkkoja "analyyseja", ettei kukaan osaa niitä kumota., enkä missään nimessä halua menettää tuota kykyä.
- poiuytrdfgh
Tämän kyvyn säilyttäminen edellyttää fanaattista totuudessa pysymistä. Siksi en katso olevan kyse negatiivisesta fanaattisuudesta vaan loppuenlopuksi se on vähän samanlaista kuin tiedemiehillä tulisi olla työssään. Usein tuunkin asioissa samoihin johtopäätöksiin kuin tieteelliset tutkimukset olen havainnut.
- poiuytrdfgh
Ja haluan säilyttää tämän tiedollisen tarkkuuden vaikka en ole tiedemies.
- sujuuse
Lähipiirissä on nuorehko aikuinen, jonka olen tuntenut muutaman vuoden. Huomaan hänen silloin tällöin valehtelevan hyvin sujuvasti. Hänen luikurinsa on yhdentekevää kuten, että tv-ruudussa juuri näkyvä kaksikko seurustelee keskenään, vaikka niin ei todellisuudessa ole. Kun olen menossa johonkin hoitaakseni tietyn työn, tämä kaveri saattaa huikata, että siellä et tarvitse käydä, koska hän teki sen jo. Todellisuudessa työ on tekemättä.
Käsitykseni on, että jos valehtelee pikkuasioissa, valehtelee luultavasti isommissakin.
Yllä mainittu sinänsä kiva tyyppi juttelee höpöhöpöjä kai keventääkseen omaa ja toisten mieltä. Jonkinlaista yltiöpositiivisuutta ilman pahaa tahtoa tai itsekkäitä vaikuttumia? Tuo ominaisuus vaivaa mieltäni kuitenkin niin, etten tiedä, milloin hänen puhumaansa voi varmasti luottaa. Mahtaako tällainen ihminen kehittyä yhä pahemmaksi valehtelijaksi vai voiko luikuri pysyä suht "harmittomalla" tasolla läpi elämän? Ja voiko aikuinen valehtelija mielestänne parantaa tapansa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2221925Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541206Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801035Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17988TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46845
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89834- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42774