mies ja nainen

KM pariharjoittelu

Olen saanut tyttöystäväni suostumaan itsepuolustuskurssille sillä ehdolla, että olen hänen parinsa treeneissä.

Kaverini suositteli Krav Magaa ja tod näk käymme yhdessä tyttöystäväni kanssa ainakin peruskurssin.

Kysymys kuuluu, onko ongelma harjoittelussa jos parina ovat nämä 50 kg nainen 90 kg mies?
Katsotaanko meitä treeneissä kummasti?
Onko alkiessa esim heittotekniikoita, jossa fyysinen kokoeromme estäisi tekniikan opettelun?

4

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sandra

      Ainakaan silloin muutama vuosi sitten, kun itse kävin peruskurssin ei siellä ketään heitelty :)
      Itse olen kangastehtaan mittakepin korkuinen eli puol'toista metriä paljain jaloin. Treenaminen isompien joukossa onnistuu oikein mainiosti ja kavereiden "ulottuvuus" antaa vain lisää tehoa.
      Pitäkää hauskaa yhteisen harrastuksenne parissa :)

    • Hutkija

      Ei suurempia ongelmia. Homma toimii paremmin tyttöystävällesi kun hän oppii tekemään tekniikat isompaa vastustajaa vastaan. Näin luultavasti tositilanteessakin kävisi (isompi vastustaja siis).

      Sinulle tietysti toimii vähän huonommin ellet suunnittele tappelevasi 50-kiloisen naisen kanssa. Kannattaa kokeilla kaikkia tekniikoita joka treeneissä ainakin kerran jonkun oman kokoisen/isomman miehen kanssa, niin näkee miten tekniikka täytyy tehdä silloin kun joku esim. kuristaa oikein kunnolla.

      Heittoja ei tule alkeiskurssilla yhtään (ainakaan IKMF-liiton puolella). Magan heitot ovat pääasiassa "konepistooli"-heittoja, joissa kyllä tarvitaan myös ihan oikeaa voimaa, eli itse en lähtisi niitä käyttämään 40-50kg painoerolla. En muutenkaan pidä niitä kovin toimivina itsepuolustustilanteen kannalta. Lienevät enemmän SWAT-tyyppistä toimintaa varten.

    • Vanha kettu

      Hyvässä seurassa ohjaaja "pakottaa" valitsemaan saman kokoiset parit ja tämän lisäksi pareja vaihdetaan säännöllisesti. Siis et pysty treenaamaan tyttöystäväsi kanssa, eikä se olisi fiksuakaan. Tyttöystäväsi tn harjoittelee kokoisensa naisen kanssa.

      • Vääntäjä

        > Hyvässä seurassa ohjaaja "pakottaa" valitsemaan > saman kokoiset parit ja tämän lisäksi pareja
        > vaihdetaan säännöllisesti.

        Pääsääntöisesti näin, mutta myös täysin toisinpäin. Eli hyvässä seurassa (puhe siis itsepuolustuksesta, kuten Krav Maga - kilpaurheilu erikseen) treenataan säännöllisesti myös tarkoituksellisen eri kokoisen vastustajan kanssa.

        > Siis et pysty treenaamaan tyttöystäväsi kanssa, > eikä se olisi fiksuakaan.

        Alkeiskurssilla kyllä pystyy varsin hyvin pitämään suht' samaa paria silloin kun paria ylipäätään tarvitaan. Suuri osa alkeiskurssin tekniikoistahan on yksin suoritettavia.

        > Tyttöystäväsi tn harjoittelee kokoisensa naisen > kanssa.

        Pääsääntöisesti joo. Vaan on erittäin tärkeää että naiset pääsevät treenaamaan myös miesten kanssa / heitä "vastaan". Tosiasia kun on, että tilanteen sattuessa päälle, hyökkääjä/uhkaaja on todennäköisemmin isompikokoinen mies kuin samankokoinen nainen.

        Toisen naisen kanssa treenaaminen muutenkin vaikeutuu ihan käytännön syistä; alkeiskurssilla saattaa sukupulijakauma olla likimain 50-50, p1-p2 tasoille ehdittäessä porukkaa on tippunut pois niin että naisia on enää max kolmannes ja sama jatkuu kiihtyvällä tahdilla. Edistyneemmilläkin tasoilla naisia toki on, mutta suhde alkaa olla luokkaa 1 nainen 15 miestä...

        Itse olen treenannun vaimoni (alunperin tyttöystävä) magaa muutamia vuosia hyvällä menestyksellä, varsin usein olemme parina ja toisaalta varsin usein treenaamme muiden kanssa.

        Huomattavasti hankalampaa treenaaminen on vaikkapa bjj-puolella; vaimoni on ryhmämme _ainoa_ nainen ja kun tuossa olisi molemmille hyötyä harjoitella samankokoisen/painoisen kanssa, muodostuu välillä hankaliakin tilanteita.

        Eli kurssille vaan, kyllä se hyvin lutviutuu!

        Tyttöystäväsi tn harjoittelee kokoisensa naisen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      62
      1160
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      45
      798
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      749
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      730
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      91
      720
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      70
      664
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      651
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      605
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      591
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      584
    Aihe