Hyvät kuorihousut?

housujenetsijä

Hei!

Minulla olisi etsinnässä hyvät kuorihousut. Olisi tietysti hyvä jos housut pelittäisivät ympäri vuoden, mutta erityisesti käyttöä olisi talviaikaan. Housujen olisi kiva sopia hiihtämiseen ja lumikenkäilyyn, mutta myös muuhun ulkona kökkimiseen. Ehkä kerran vuodessa käyn laskettelemassa.

Sivuvetoketjut olisivat varmaankin hyvä ominaisuus. Lumilukkojen tarpeesta en ole varma.

Kokemuksia seuraavista housuista kaivataan:

Haglöfs Couloir

Haglöfs Vandra

Fjällräven Keb Eco-Shell

Myös kaikki muut kokemukset ja suositukset tervetulleita!

2

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemustaon

Mitähän mahdat tarkoittaa kuorihousulla? Mieleen tulee vain kirotusvire ja "huorihousut"? = eli voit nopsaan käydä eri tilanteissa pikapanolla ja voi nopeasti olla housut jalassa/pois taas niinkuin ei olis pois ollutkaan ainakaan kokonaan.

Siihen voin suositella vanhoja Suomiverkkareita löysällä vyötärökuminauhalla.

• Vanha_Jeti

Älä vain osta vesitiiviitä kuorihousuja, eli GoreTex tai vastaavaa. Niitten kanssa liikkuminen on liian hiostavaa ja ovat käyttökelpoisia vain sateella. Valitse mieluumin ns. softshell materiaalia olevat housut joilla voi patikoida, hiihdellä jne. Ne toimivat pienessä sateessakin koska ne tyypilisesti hylkivät vettä melko mukavasti ja kuivuvat nopsaan.

Minulla on kyllä GoreTex -kuorihousutkin hankittuna aikoinaan kiipeilyreissuille, mutta viimeisten 20 vuoden aikana niitä on tullut pidettyä vain venereissuilla kaatosateessa. Patikkareissuilla olen pärjännyt softshell -housuilla enkä ole viitsinyt kanniskella sadehousuja ollenkaan mukana, koska modernit materiaalit kastuvat huonosti ja kuivuvat nopeasti. Juuri palasin 4 viikkoa kestäneeltä vuoristovaellukselta 3500-5300m korkeudesta ja pärjäsin yksillä housuilla koko reissun (Arc'teryx Combat Pants, LEAF viranomaismalliston helmi).

https://leaf.arcteryx.com/us/en/shop/mens/combat-pant-gen-2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3159
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3057
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2912
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2594
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2112
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1667
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1639
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1622
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1566
    Aihe