Hyvät kuorihousut?

housujenetsijä

Hei!

Minulla olisi etsinnässä hyvät kuorihousut. Olisi tietysti hyvä jos housut pelittäisivät ympäri vuoden, mutta erityisesti käyttöä olisi talviaikaan. Housujen olisi kiva sopia hiihtämiseen ja lumikenkäilyyn, mutta myös muuhun ulkona kökkimiseen. Ehkä kerran vuodessa käyn laskettelemassa.

Sivuvetoketjut olisivat varmaankin hyvä ominaisuus. Lumilukkojen tarpeesta en ole varma.

Kokemuksia seuraavista housuista kaivataan:

Haglöfs Couloir

Haglöfs Vandra

Fjällräven Keb Eco-Shell

Myös kaikki muut kokemukset ja suositukset tervetulleita!

2

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemustaon

Mitähän mahdat tarkoittaa kuorihousulla? Mieleen tulee vain kirotusvire ja "huorihousut"? = eli voit nopsaan käydä eri tilanteissa pikapanolla ja voi nopeasti olla housut jalassa/pois taas niinkuin ei olis pois ollutkaan ainakaan kokonaan.

Siihen voin suositella vanhoja Suomiverkkareita löysällä vyötärökuminauhalla.

• Vanha_Jeti

Älä vain osta vesitiiviitä kuorihousuja, eli GoreTex tai vastaavaa. Niitten kanssa liikkuminen on liian hiostavaa ja ovat käyttökelpoisia vain sateella. Valitse mieluumin ns. softshell materiaalia olevat housut joilla voi patikoida, hiihdellä jne. Ne toimivat pienessä sateessakin koska ne tyypilisesti hylkivät vettä melko mukavasti ja kuivuvat nopsaan.

Minulla on kyllä GoreTex -kuorihousutkin hankittuna aikoinaan kiipeilyreissuille, mutta viimeisten 20 vuoden aikana niitä on tullut pidettyä vain venereissuilla kaatosateessa. Patikkareissuilla olen pärjännyt softshell -housuilla enkä ole viitsinyt kanniskella sadehousuja ollenkaan mukana, koska modernit materiaalit kastuvat huonosti ja kuivuvat nopeasti. Juuri palasin 4 viikkoa kestäneeltä vuoristovaellukselta 3500-5300m korkeudesta ja pärjäsin yksillä housuilla koko reissun (Arc'teryx Combat Pants, LEAF viranomaismalliston helmi).

https://leaf.arcteryx.com/us/en/shop/mens/combat-pant-gen-2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe