Miksi sinä siirryt Kehä I:llä tai III:lla minun takaani minun eteeni ajamaan?

KerroMinulle

Miksi sinä teet niin vaikka vasemmalla kaistalla ei ole ketään, jossa voisit jatkaa ajamista. Miksi se minun keulan edessä oleva paikka on parempi kuin minun takanani, kun minä ajan mukautuva vakionopeuden säädin päällä ja välimatka edelläni ajavaan säilyy vakiona.

Kerro minulle, miksi. Minä en ymmärrä.

41

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

      Sulla on ikävän näköiset takavalot autossa.

      • Anonyymi

        Tai käytät takasumuvaloja, vaikka on hyvä näkyvyys.


    • petzku.2006

      No kerron minun stoorini:
      17 täyttäneenä kun leikin vielä puupalikoilla pihalla muiden kanssa (vähän nuorempia kavereita) niin isä kertoi että tuo on hyvää kehityksesi kannalta, se kehittää monia asioita. Sekä että hän alkoi kertoa myös kukkasista ja mehiläisistä koska alkaa olla jo se aika, tämä oli kahden kesken koska vähän nuorempien kavereideni läsnä ollessa se ei olisi kuitenkaan ollut soveliasta vielä. Siinä oleellisena jäi mieleen että miksi kehitykseni taso johtuu että naisella on kaksia aukko, meillä miehillä yksi aukko ja kun äidin kanssa touhutessa näihin molempiin aukkoihin niin sotkeentui spermaan mukaan myös ulostetta, ulostettakin siis ja paljon muutakin kuin kunnon spermaa niin tällä on ollut vaikutusta varmaan myös älylliseen kehitykseen. Tämän takia käy vielä seitsemättä luokkaa koulussa, jolla saanee lykkäystä armeijaan (toivon todellakin).

      Mutta autokouluun pääsin, pappa betalar/mamma hjelppar menin autokouluun.
      Kun olin käynyt autokoulua 7 kuukautta niin isä kertoi että nyt riittää, tuossa on kortti sinulle.
      Olin ikionnellinen että nyt minulla on ajokorttikin.

      Sain oman asunnon, kaupunki järjesti sellaisen ja siellä asuu monia muitakin, se on sellainen erikoinen kommuuni jos voisi sanoa, melkein koulu, asumisyksikkö. Säästöjä minulla oli viikkorahoista niin meni paikalliseen autoliikkeeseen missä automyyjä tiesi heti mikä auto on automerkille ominaisen sopiva maine, en muista automerkkiä mutta siinä oli 3 vai 4 kirjainta.. a tai b kirjaimella alkoi..

      En kyllä ymmärtänyt kysymystäsi mutta olen oikein hyvä kuljettaja.
      Siskoni muuten sanoo että ajan paljon paremmin kuin hän, kai se jotain kertoo osaamisestani!

      Mut hei hyvää kevättä toivoo petszu tuunin jäbä sutii sutii kaks markaa jee jee olen cool 06 kuka huus.. who kares.. rispekt

    • tässäkerrottu

      Se vasemmalla turhaan ajaminen on liikennesääntöjen vastaista.
      Siis ohituksen jälkeen oikealle sopivalla turvavälillä.
      Miten se sinua voi häiritä/ärsyttä, onhan autossasi se mukautuva vakkari?
      On vaikea ymmärtää.

      • khfrty

        Kehäteillä ei ole mitään ohituskaistaa. Vasemmalla kaistalla saa ajaa samalla perusteella kuin oikealla.
        Näköjään on vaikea ymmärtää.


      • tässäkerrottu
        khfrty kirjoitti:

        Kehäteillä ei ole mitään ohituskaistaa. Vasemmalla kaistalla saa ajaa samalla perusteella kuin oikealla.
        Näköjään on vaikea ymmärtää.

        Eipä tuossa ole mistään ohituskaistasta mainittukaan.
        Saahan siellä vasemmalla ajaa vaikka
        TLL9 §
        Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.

        Tämän(kin) voisi ymmärtää.


      • khfrty

        Niin ja kun kaistoilla on suuntamerkinnät, niin TLL9 § päde
        Ja aivan oikein, tämän(kin) voisi ymmärtää


      • tässäkerrottu
        khfrty kirjoitti:

        Niin ja kun kaistoilla on suuntamerkinnät, niin TLL9 § päde
        Ja aivan oikein, tämän(kin) voisi ymmärtää

        Eipä noista "suuntamerkeistä" ollut aloituksessa sen paremmin kuin 1.12.2018 15:48 kommentissasi mitään mainintaa, joten TLL 9§ on ok.

        Ymmärtää toki saa.


      • khfrty
        tässäkerrottu kirjoitti:

        Eipä noista "suuntamerkeistä" ollut aloituksessa sen paremmin kuin 1.12.2018 15:48 kommentissasi mitään mainintaa, joten TLL 9§ on ok.

        Ymmärtää toki saa.

        Aloituksessa puhuttiin kehä I ja III teistä. Molemmilla teillä kaistat ovat merkitty "suuntamerkeillä" , joten TLL 9§ ei ole voimassa.


      • Anonyymi

        niin, jos sitä turvaväliä on, muttakun on pakko tunkea siihen 10 metrin päähän.. vaikka vieressä on tilaa vaikka muille jakaa


    • GourtGeurtDebit

      Myös toistuvasti pääkaupunkiseudulla vaikuttava, autoileva Geurt De Wit on aikaisemmassa striimissä todennut, että nuo jotka tuollaista tekevät ovat juurikin niitä joille voi keskaria/centeriä näyttäen todeta olette faking Idiootteja.

    • kerroperustelut

      En ole tiennyt, ettei juuri sinun eteesi saa vaihtaa kaistaa. Miksi se on kielletty? Osaatko perustella?

      • LueUudelleen

        Vaihtaa kaistaa??? Luekos uudelleen!


      • kerroperustelut
        LueUudelleen kirjoitti:

        Vaihtaa kaistaa??? Luekos uudelleen!

        Eikö se siis vaihda kaistaa? Siirtyy takaasi eteesi vaihtamatta kaistaa? Se voisi sanojesi mukaan jatkaa vasenta kaistaa mutta ei tee niin, joten mitä se sitten tekee?


      • Tyhmä
        kerroperustelut kirjoitti:

        Eikö se siis vaihda kaistaa? Siirtyy takaasi eteesi vaihtamatta kaistaa? Se voisi sanojesi mukaan jatkaa vasenta kaistaa mutta ei tee niin, joten mitä se sitten tekee?

        Tyhmä.


    • 22metriä

      Nopeutesi vaihtelee, puhut puhelimeen, kaivat nenääsi, jarruttelet varmuuden vuoksi, vakkarisi pitää liian suurta "turhaa väliä" ajosi häiritsee jatkuvasti takana olevia, sen takia tulen eteesi, miksi se sinua häiritsee????

      • Kertomansa mukaan aloittaja ajaa vakkari päällä.

        Jos joku ohittaa vakionopeussäädin päällä kulkevan auton, niin eikö kaiken logiikan mukaan ohittaneella kulkijalla olekin suurempi kiire ja ohittaneen auton pitäisi kasvattaa välimatkaa, kadoten lopulta horisonttiin?

        Ilmeisesti ei. Ohittajalla ei vaan tässä tapauksessa ole logiikkaa. Siihen, onko ohittaja tyhmä, en ota tässä kantaa.


      • Mistäonkysymys

        Sinulle tiedoksi, että mukautuva nopeudensäädin pitää nopeuden tarkalleen edelläajavan auton nopeuden mukaisena ja välin sentilleen samana. Se edellä ajavan nopeudella eteneminen ei voi ainakaan häiritä sitä takaani eteeni siirtyvää, sillä se ei vaikuta hänen tilanteeseen eikä auta häntä mitenkään.

        Miksiköhän minä siirtyisin jonkun takaa samalta kaistalta jonkun eteen ajamaan? Kun piru vie, minä en löydä sellaiselle mitään syytä enkä selitystä. Kerrotko sinä, joka teet tätä, että mistä on kysymys.


    • Täydellistä

      Siksi ajan eteesi kun olen niin pöljä etten tajua että pitkä väli jedessäsi ohtuu tasaisen nopeuden säätimestä. Luulen että ajat liikennevirtaa hitaammin. Tikattu helvetin ruma muotitakki ja ponin häntä osoittaa myös täydellistä tyhmyyttäni.

    • Jarrupolojin

      Minä ainakin ohitan kaikki vakkarinysvääjät mihin ryhmään tämä aloittanutkin näköjään kuuluu. Kaistavaihdon jälkeen palaan suoraan eteen ja painan jarrua.

      • Siiv_Ari

        Penis.


      • miksi_ohittaja_hidastaa

        Etkö ymmärrä lukemaasi tekstiä? Aloittaja kirjoitti ajavansa samaa nopeutta kuin edelläkin oleva, joten miten sinä koet juuri hänet hidastelijaksi? Auttaako tilannettasi mitään se, että ohitat sen yhden auton ja jäätä itsekin ajamaan samaa nopeutta?

        Samaa olen itse ihmetellyt moottoritiellä. Esim. ajan muutaman auton jonossa, jossa nopeus on mittarivirheen korjauksen jälkeen aika tarkkaan rajoituksen mukainen (mittarissa 130 ja rajoitus 120) ja pidän tasaisen välimatkan edellä ajavaan. Joku ottaa jonon kiinni ja ohittaa juuri minut ja jää sitten jonoon.
        Onko mitään järkeä ottaa jono kiinni ja sitten hidastaa oma nopeus samaksi kuin jonossa? Eikö riitä uskallus ajaa itsenäisesti?

        Toisinaan ohittaja pusertaa väkisin ohi uskaltamatta nostaa mittarinopeutta paljoa yli rajoituksen (esim. 100 km/h) ja sitten ohituksen jälkeen hidastaa nopeutensa johonkin mittarisataseen eli ajaa sitten noin 90 km/h. Ei mitään järkeä. En halua jäädä ajamaan niin hitaasti, joten yleensä ohitan sen hidastelijan.


    • Guru

      Ehkäpä autosi haisee. Vanha diesel liian rankalla syötöllä, vanha bensakone liian rikkaalla, mikä tahansa öljyään polttava. Tai ehkä tupakoit ja heittelet jämät ikkunasta. Tai muuta roskaa.

      • Anonyymi

        Autoni kylläkin kulkee sähkön voimin.


    • Anonyymi

      Minua on kiusattu koko pieni ikäni. Nyt minä olen varastolla töissä ja ostin tällaisen ison BMW:n. En pysty sitä koskaan maksamaan, joten se haetaan multa tulevaisuudessa pois. Nyt on kuitenkin mukava tuntea itsensä merkittäväksi ja suureksi ja esittelen autoani sillä tavalla muille, että kiilaan heidän eteensä.

      Kiertelen aina noilla kehäteillä näitä tilanteita etsin. Ajan aina oikeaa kaistaa ajavan autojonon kiinni ja kiilaan viimeisenä tulevan auton eteen pieneen rakoon vaikka viimeisen auton takana olisi loputtomasti tyhjää tilaa.

      Tämän auton voimien kanssa olen mahtava ja merkittävä. Siinä syy.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Minulla vain autona on Audi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Minulla vain autona on Audi.

        no eihän se mun ongelma ole jos joudut audilla ajamaan vaatii paljon remonttirahaa mutta älä yritä audia vahtaa tyydy siheen kun siitä ei makseta mitään sun on nyt kestetävä se että joudut ajamaan audilla. ihminen tekee välillä vääriä valintoja pohjilmaltaan oot varmaan ihan ok tyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Minulla vain autona on Audi.

        Minulla on iso maasturi, Mersu merkiltään. Sillä on ollut mukava näyttää menemisen mallia muille. Tavikset on kinnereissään ihmeissään, ja kateellisinakin, kun surutta vetäsen pieneen väliin autojonossa. Rahalla saa ja Mersulla pääsee, muiden ohi, ja taivaaseen.

        > Se Parempi Mersukuski <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on iso maasturi, Mersu merkiltään. Sillä on ollut mukava näyttää menemisen mallia muille. Tavikset on kinnereissään ihmeissään, ja kateellisinakin, kun surutta vetäsen pieneen väliin autojonossa. Rahalla saa ja Mersulla pääsee, muiden ohi, ja taivaaseen.

        > Se Parempi Mersukuski <

        Kun olet moottoritien kiihdytyskaistalla ja huomaat päätiellä autojonon, niin ahtaudutko autojen väliin vai menetkö vaivatta viimeisen auton taakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet moottoritien kiihdytyskaistalla ja huomaat päätiellä autojonon, niin ahtaudutko autojen väliin vai menetkö vaivatta viimeisen auton taakse?

        Kokeilin tuota kerran mutta kun se viimeinen auto tuli vasta kolmen tunnin odotuksen jälkeen. Mun takana alkoi olemaan pitkä jono mutta odottelivat kuitenkin rauhallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet moottoritien kiihdytyskaistalla ja huomaat päätiellä autojonon, niin ahtaudutko autojen väliin vai menetkö vaivatta viimeisen auton taakse?

        Ahtaudun vaivatta autojen väliin. Kyllä pienemmät antaa tilaa kun kaltaiseni pro-kuski näyttää menemisen mallia isolla ja kalliilla maasturilla.

        > Se Parempi Mersukuski <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet moottoritien kiihdytyskaistalla ja huomaat päätiellä autojonon, niin ahtaudutko autojen väliin vai menetkö vaivatta viimeisen auton taakse?

        Ei siihen tarvitse ahtautua. Ajaa samaa vauhtia jonon kanssa, valitsee välin johon menee, laittaa vilkun päälle, ja ottaa oman paikkansa. Helppoa.


    • Kommenttien lukeminen auttoi ymmärtämään aloittajan ongelman (toisin kuin aloittajan viesti).

      Kyse on siis siitä, että aloittajalla on mukautuva vakkari, joka päällä hän ajelee. Joku takaa saavuttaa hänet ja suorittaa ohituksen. Tämä ei aloittajalle kelpaa.

      Lisäksi hän ei ilmeisesti ole ymmärtänyt mukautuvan vakkarin toimintalogiikkaa. Oma nopeus nousee, kun edessä mennään lujempaa. Täten aletaankin sitten seuraamaan sitä ohittanutta...

      Monikaistaisella tiellä mukautuva vakkari on aika turha. Perinteinen on parempi. Valitaan se oma nopeus ja edetään sitä.

      • Mukautuvalla ajonopeuden säätimellä ajetaan suurimmalla nopeudella silloin, kun ketään ei ole edessä. Se vaan toimii niin...


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Mukautuvalla ajonopeuden säätimellä ajetaan suurimmalla nopeudella silloin, kun ketään ei ole edessä. Se vaan toimii niin...

        Juuri niin. Siksi useampikaistaisella tavallinen vakkari on parempi, koska se ei ala hidastamaan vain siksi, että joku on edessä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Juuri niin. Siksi useampikaistaisella tavallinen vakkari on parempi, koska se ei ala hidastamaan vain siksi, että joku on edessä.

        Juurihan väitit, että mukautiva vakkari alkaa ajamaan kovempaa ja seuraamaan ohittajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan väitit, että mukautiva vakkari alkaa ajamaan kovempaa ja seuraamaan ohittajaa.

        Tietysti. Ei kai kukaan säädä siihen edellämenijän nopeutta, vaan oman tavoitenopeuden. Joka on käytännössä aina suurempi kuin edellämenijän nopeus (muuten se tuskin olisi siinä edessä kovin kauaa). Kun edellämenijä kiihdyttää, vauhtia tulee lisää.

        Ihan hyvä, kun ohitus vaatii vähän enemmän. Monikaistaisella perinteinen on paermpi, kun se ei välitä edellämenijän nopeudesta.


    • Anonyymi

      Mitä järkeä
      tai
      mitä hyötyä tästäkin keskustelusta on

      • Anonyymi

        No katsos, kun tällä palstalla keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itsensä kuvittelevat haluavat esiin tuoda omaa kuvitteellista paremmuuttaan ja sen takia pyörittävät tällä palstalla omaa kuvitelmaansa muka tukevia keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katsos, kun tällä palstalla keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itsensä kuvittelevat haluavat esiin tuoda omaa kuvitteellista paremmuuttaan ja sen takia pyörittävät tällä palstalla omaa kuvitelmaansa muka tukevia keskusteluja.

        Rottaako tarkoitat?


    • Anonyymi

      Ei ollu kondomeja vanhemmilla, minkä sille voi.. Aika vaikea korjata virhettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe