Lieksan sivarien kertomaa

JaPunaista

"sodan tullen lähtisin saman tien Ruotsiin".

Uljasta porukkaa.....

24

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auringonottoon

      Minä lähtisin sotaa pakoon Somaliaan, kun siellä tuntuu olevan nyt paljon rauhallisempaa kuin Euroopassa.

      • ihanrauhallista

        Youtuubilta näkee että hyvää hiekkarantaa löytyy Mogadishussa.


    • OTAN

      Varusmiehenä miksi tapattaisin itseni?! Venäjä koko kalustollaan ja voimallaan pysähtyy vasta norjan meren äärellä.Sitten huomaavatkin että oho ollaan Naton maaperällä.

    • res.käpykaart

      Minä olen valtimolta ja kyllä minäkin lähtisin ruåtsiin, vaikka en ole edes sivari.

    • Sitten kaiketi minä jäisin yksin iivanaa vastaanottamaan ; )

      • realistiWolf.Wolf

        Tuskin yksin jäisit. Minä ja moni muu liittyy kuoloaan uhaten rinnallesi.


    • kjehkjeh.hehhheee

      Empä usko? Varmaan uuninpankko matukavereineen jäisi myös taistelemaan, tai ehkä suuntaa näyttämään ja edellä juoksemaan Ruotsiinpäin!

      • Ruotsiin päin ei ole yhdyssana.


    • Just_joo

      Onneksi Lieksan palstan vakiokirjoittajista ei olla kokoamassa joukkuetta, tulos olisi surkuhupaisa.

      • Parhaat eliittijoukot olisi siinä asialla.


      • KunTuliPuheeksi
        Uuninpankko kirjoitti:

        Parhaat eliittijoukot olisi siinä asialla.

        On tässä sitten sekin puoli kun minä olin takavuosina erikoisryhmän kertausharjoituksissa, varsin partaista ja mahakasta porukkaa oltiin ja tauolla istuttiin tupakalla. Siihen tuli upseerikerholta joukko viimmesen päälle sliipattua väkeä, ne katselivat meitä ja joku sanoi: Jos sota tulee niin nuo pannaan etulinjaan, vihollinen kuolee nauruun.


      • realistiWolf.Wolf
        KunTuliPuheeksi kirjoitti:

        On tässä sitten sekin puoli kun minä olin takavuosina erikoisryhmän kertausharjoituksissa, varsin partaista ja mahakasta porukkaa oltiin ja tauolla istuttiin tupakalla. Siihen tuli upseerikerholta joukko viimmesen päälle sliipattua väkeä, ne katselivat meitä ja joku sanoi: Jos sota tulee niin nuo pannaan etulinjaan, vihollinen kuolee nauruun.

        Täyttyypä sanoa, jotta hyvä ja kaikin puolin hyvin sanottu, oivallettu, jne. Repesin vain hymähtäen hieman pitkästä aikaa.

        Pankolle terveisiä ketjukoloihin. Pääset nautiskelemaan ajatuksista ja yhteisistä yhdyssanoista, tai erikseen kirotun kirjavista kirjoituksista... Ja varsinkin varmaan nautiskelet ymmärryksestä myötäillen pitkäpiimäistä kestämistä. Viili se vaan vähä sotkee. Mutta ei sillä viilinkään väliä, jos venyy tai katkitjattaa. Pidä tunne ja moraali korkealla.


      • Uuninpankko kirjoitti:

        Parhaat eliittijoukot olisi siinä asialla.

        Olen samaa mieltä. Siinä sitten Uuninpankko ja realisti Canis Lubuskin taistelisivat rinta rinnan;)

        PS. Nyt ei ollut liian pitkä.


    • joukkueeseen

      Pankko, kumpi sinun persoonistasi olisi mukana?

      • En tiedä mistä persoonista puhut. Voitko tarkentaa?


      • piilorassi

        Hei. Nyt Stop. Ettekö näe. Ei saa lyödä lyötyä. Olen ehdottomasti Rassen kiusaamista vastaan. Pankko on palstan suurin piilorasse. Ei saa kiusata, se on väärin!!


      • piilorassi kirjoitti:

        Hei. Nyt Stop. Ettekö näe. Ei saa lyödä lyötyä. Olen ehdottomasti Rassen kiusaamista vastaan. Pankko on palstan suurin piilorasse. Ei saa kiusata, se on väärin!!

        Oletpas lapsellinen. No jäämme odottamaan sitä, että kasvat aikuiseksi.


      • Vastaukseni Uuninpankon toteamaan tulee tässä.

        Kotvan aikaa olen jo odottanut että joku yhdistää tuosta tyylistäni ja ennen kaikkea pitkistä kirjoituksistani nimimerkit yhteen ja samaan henkilöön. Jos olisin kuten useat poliitikot” epämiellyttävistä” asioista kiinnijäätyään, kiistäisin koko asian. Ajattelen kuitenkin niin, että helpompaa ja pienemmän riesaan tie, niin itseni kuin teidänkin kannaltanne, on myöntää asia heti oikopäätä sen kummempia selittelemättä. Epäilys kuitenkin jäisi ja jatkossa olisi entistä vaikeampaa kirjoitella omia rehellisiä mielipiteitään. Itsekin olin jo miettinyt missä yhteydessä paljastaisin tämän vedätykseni, koska ymmärsin kyllä usean teistä aavistelevan ja näkevän selvän yhteyden juuri tyylissä ja kirjoitusten pituudessa. Ei tällä palstalla montaa ole jotka viitsivät pitkiä tekstejä kirjoitella. Hamekangashan minulle pitäisi ostaa, jos en myöntäisi.

        Eli kyllä olen alias realistiWolfWolf ja joskus hieman lapsellinenkin. Veikkailin jo, jos asia tulisi esille, mielessäni 80/20 Uuninpankko/ joku muu. Kiitos sinulle annettakoon siitä. Näin pääsemme normaalin päiväjärjestykseen. Ajatukset ja mielipiteet, joita Wolf kirjoitti ominaisuudessani, allekirjoitan edelleen täysin.

        Lopuksi siteeraan mietelauseeksi meille kaikille Arvo Turtiaisen suomentamaa Elmer Diktoniusta.
        ”Minä nauran elämän hirvittävälle irvikuvalle: mitä se on - mitä sen pitäisi olla.
        Itkeä minun pitäisi.
        Mutta minä haluan elää - minä nauran.”


    • Ruotsiin meno olisi iso virhe, sehän on sotilaallinen tyhjiö sodan alkaessa, mutta parissa viikossa sodan alettua täynnä sotilaita (venäläisiä).
      Minua ei armeija enää huolisi riveihinsä, mutta en ole pakoonkaan lähdössä

    • pröööööt

      Kerran oli kertausharjoituksissa niin isomahaisia ukkoja että vihollinen olisi juossut rinkiä ympärillä ja potkaissut perseelle joka kierroksella. Ihmeen isoja maastopukuja sitä armeijalta löytyykin...

    • tröööt

      On se hyvä että on ollut vain kerran, ettei useammin!

      • itse.neljästi

        Päivärahallahan siellä ollaan, fiksuimmat työnantajat maksavat erotuksen, ettei ansio putoa.


    • Gaabriel_E

      Keväällä 1941 läksi Lieksasta neljä 16-17 -vuotiasta kaverusta sotaväkeen. Yksi kaatui ja kaksi haavottui. Ne olivat rohkeita poikia. Tunsin heistä kaksi.

      • laumasielut

        Kylläpä kannatti...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      204
      5369
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3259
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2465
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2394
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1551
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1240
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe