Et voi vierittää vastuuta, omista teoistasi, buddhalaisuudelle, sen kummemin, kuin muillekaan elämänfilosofioille, uskonnoille, tai aatteille, ym.
Buddhalaisuus ei ole varsinaisesti uskonto, vaan ennemminkin elämänfilosofia, vaikka länsimaissa, usein en tiedä miksi, se halutaan uskonnoksi ymmärtää.
https://www.nationofchange.org/author/louise-dunlap/
Buddhalaisilla ei ole "jumalaa", siinä merkityksessä, kuin länsimaissa käsitetään, vaan käsite Buddha, löytyy ihmisten itsensä sisältä, eli sieltä mietiskelyn ulottuvuudesta. Buddha kuvastaa mielenrauhaa, tunne-elämän tasapainoa, valoisaa mieltä - näin olen sen käsittänyt.
Mietiskelyn, Mindfullnessin, läsnäolevaan hetkeen keskittymisen, ym siihen liittyvät harjoitukset, on tarkoitettu tukemaan ihmisen kehitystä ja parantumista, terveyttä ja hyvinvointia.
Toki kaikkiin järjestäytyneisiin filosofioihin, uskontoihin, aatteisiin ym, liittyy tämän päivän maailmassa, uhkia ja rikollisuutta. Et voi kuitenkaan paeta niiden taakse, vaan olet itse vastuussa itsestäsi ja teoistasi, vaikka antaisit aikaasi sanghalle, yhteisölle, tms. Oma vastuu aina siis ja tervettä ajattelua, kaiken suhteen.
Kaikesta väkivallasta luopuminen - on yksilön valinta
1
88
Vastaukset
- obi1
niin. toisen posken kääntäminen lopputtomiin eli jos vaikka tiedostamattaan elää narsistin kanssa ei ole jaloa eikä oman elämän kannalta millään lailla hyödyllistä. ehkä karman kolauksina ne voi tulkita mutta ämpärin pohja voi tulla vastaan kun lukasee "mistä tunnistaa narsistin?" narsisti info.... ehkä näin joulun alla kannattaa pitää mölyt mahassa mutta kamojen vaivihkainen pakkaaminen ja bäk upin järkkääminen voi kannattaa ettei matto putoo jalkojen alta sillä se tuskin on muuten lentävä matto jollei lennä perässä muitten kamojesi kanssa kun asian ottaa puheeksi. rauhallista joulua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982