Kato käynyt

arkitehti

Huomattava kato käynyt Lylyn kylän alueella. Kyläkirjan mukaan väkiluku olisi noin 400 henkeä, mutta äsken lehdessä oli väkimäärä noin 200 henkeä. Eli puolet on paennut johonkin. Tulee mieleen semmoinen juttu, että jos Lylyssä pysähtyisi paikallisjuna , niin olisi loputkin kaikonneet sivistyksen pariin "ambomaalta" (lääninrovastin LV, 1970 luvulla saarnassaan antama lempinimi). Kylälle hyvä asia että junat eivät turhaan hiljentele kylän kohdalla!

9

2786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies_Tampereelta

Pikemminkin, jos Lylyssä pysähtyisi juna ja vuoroväli olisi järkevä, muuttaisin heti Juupajoelle. Yhteiskunnassa harjoitetun hyvävelipolitiikan ansiosta ihmiset pakotetaan muutamaan suureen kasvukeskukseen. Itse olen asunut koko ikäni kaupungissa ja olen harvinaisen kypsä jo esimerkiksi Tampereella harjoitettuun kaavoituspolitiikkaan, jonka seurauksena moni asuinalue tullaan vielä pilaamaan suuruudenhullulla täydennysrakentamisella. Junaliikenteen esteenä on koko ajan ollut valtionyhtiö VR, joka toimii nykyisin valtiona valtiossa.

• tarhapölhö

Joku ns. " taiteellinen" henkilö Lylyssä oli kuulopuheiden mukaan suututtanut VR:n viskaalin siinä määrin että jarrupetaalin polkeminen Lylyn kohdalla on kielletty ehtottomasti. Että syy on sylttytehtaassa, (ei ent. tervatehtaassa).

• Nyplääjä

Mekin muutettiin Lylyn kylälle tänä syksynä. Ja on erittäin mukava kylä asua vaikka ruuhkaa ei näy raitilla. Ihmiset ystävällisiä ja avuliaita . En kadu sitä et jätin Tampereen hulinat taakseni. Rauhaisaa tulevaa vuotta 2019 kaikille Lylyn kyläläisille.

• Juupajoella-asunut

Kiitos samoin teille! Juupajoki on hieno paikka ja kun ihmisiin vähän tutustuu niin paljon mukavaa väkeä löytyy.

• oumaan
        Juupajoella-asunut kirjoitti:

Kiitos samoin teille! Juupajoki on hieno paikka ja kun ihmisiin vähän tutustuu niin paljon mukavaa väkeä löytyy.

Mitä hienoa koko käpyysestä kylästä löytyy, sale =D

• mitta

Löytyykö naisihmistä joka viettäis aikaa minun kanssa kun tulen Lylyyn mittahommiin
      ensi kuussa.

• Anonyymi

Lylyn lyhintä loppuu.

• Anonyymi

Lyhin on lyhentynyt liian lyhyeksi, eli tullut pää vetäjän käteen...

• Anonyymi

Toivottavasti Lyly elpyy, on hienoa paikkaa. Jos olisi vähän lähempänä Tamperetta niin muuttaisin samantien.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      70
      5798
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      229
      4512
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2547
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      26
      2472
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      11
      1383
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      71
      1315
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      96
      1295
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1286
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1151
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      1121
    Aihe